Voivatko ystäväpariskuntani molemmat osapuolet lahjoittaa minulle 4 999e heidän YHTEISELTÄ tililtään vai pitääkö heidän tehdä se omilta tileiltään, jotta vältytään lahjaverolta? Kiitos mahdollisesta vastauksesta.
Lahjaveron kiertämisestä
4
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sinulla ole ystäväpariskuntaa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Sovitaan, että ei ole ystäväpariskuntaa. On vain joku pariskunta. Muuten sama kysymys. Kiitos mahdollisesta vastauksesta.
Olkoon vielä niin, että eivät ole lahjoittamassa rahoja minulle vaan jollekin ihan muulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Sovitaan, että ei ole ystäväpariskuntaa. On vain joku pariskunta. Muuten sama kysymys. Kiitos mahdollisesta vastauksesta.
Olkoon vielä niin, että eivät ole lahjoittamassa rahoja minulle vaan jollekin ihan muulle.Varojen kierrättäminen jonkun likvidin omaisuuden kautta tulisi ensin mieleen.
"Jollain pariskunnalla" ei todennäköisesti ole mitään Kelaa tms. riesanaan, toisin sanoen saanevat tehdä rahoillaan mitä haluavat; Esimerkiksi ostaa kaksi 100 g kultaharkkoa á 4741 €/kpl (vapaata arvonlisäverosta) ja lahjoittaa ne sen jälkeen sinulle.
Myydessäsi joudut maksamaan kyllä preemion, saat siis käteistä hieman ostohintaa vähemmän (~300 €), mutta tällä hetkellä kullan hinta näyttäisi olevan ylöspäin niin, että preemion voisi olettaa kuittautuvan vain odottelemalla vaikka edes toisen harkon kanssa.
Ja kas, kukaan ei ole antanut kenellekään mitään lahjaa eikä maksa siten myöskään veroja. Ystäväpariskunta siirtyi vain osakkeista "turvasatamaan" Rasmussenilla ja sinä itse puolestasi päätit realisoida oman turvasatamasi Tavexilla.
- Anonyymi
Miten nämä FitLine-myyjät ilmoittavat voittonsa verottajalle?
Myyjät tilaavat isoja määriä tuotteita ja saavat paljousalennuksen ja myyvät sitten normihinnalla asiakkaille, eikö tästä voitosta mene veroaa?
https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/fitline/?unapproved=28685&moderation-hash=12df91a8848e432f735179b20d5c010b#comment-28685
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833892
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342803Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä972206Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?271710Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697- 301584
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453