Petri Paavola kannattaa vanhan liiton juhlia

Anonyymi

Paavola ei hyväksy kirkollisia juhlia ja sanoo: -Uuden Liiton Jumalan kansasta jotkut ovat sortuneet siihen, että he ovat eksynyt kannattamaan katolisen kirkon alullepanemia kirkollisia opetuksia, joita monet pitävät totuutena, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

122

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petri Paavola on julkaissut kirjoituksen: Jeesus on vanhan liiton juhlien täyttymys

      Hän sanoo siinä, että kristityt eivät voi pitää kiinni katolisen kirkon juhlista, joitan on mm. joulu, pyhäinpäivä, sunnuntai jne. Paavola vastustaa niitä.

      Paavola peräänkuuluttaa Mooseksen lain mukaisia juhlia, joita juhlittaisiin Jeesuksen Kristuksen juhlina: Sapatti, Pesach, Shavuot, Jom Teruah, Jom Kippur, Sukkot jne.

      Paavola kirjoittaa: -Elämme lopunajassa, luopumuksen ajassa, jolloin myös katolisen kirkon alullepanemat väärät opit saavat enemmän kannatusta ja hyväksyntää uskovien keskuudessa. Samoin myös äärikarismaattiset harhat nostavat rajusti päätään, ollen kulkemassa ekumenian kautta kohti paavin ja antikristuksen syliä. Vanhan liiton esikuvien opetus Jeesuksesta osoittaa tietä takaisin siihen Uuden Liiton järjestyksen mukaiseen uskoon, josta Uusi Testamentti kertoo, mutta jota niin useat uskovatkin nykyään vääristelevät. Herran asettamista vanhan liiton juhlien esikuvallisuudesta on monenlaista opetusta ja kirjoitukseni näistä juhlista perustuu siihen miten minä uskon niiden puhuvan ja opettavan esikuvallisesti Herrasta Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Sen petsku paavolan vanhan liiton juhla kirjoituksesta kopsasin tollasta tekstii.

      Uudessa Liitossa meidän ei tarvitse enää elää vanhan liiton varjoissa, joita vanhan liitot juhlatkin olivat, vaan saamme nyt elää vanhan liiton täyttymyksessä Herrassa Jeesuksessa. Pääsiäinen, happamattoman leivän juhla, esikoislyhteen heilutuksen juhla ja helluntaijuhla ovat jo Herrassa Jeesuksessa saaneet täyttymyksensä. Herran asettamat kolme viimeisestä vanhan liiton juhlaa pasuunansoiton muistojuhla, suuri sovituspäivä ja lehtimajanjuhla tulevat saamaan tulevaisuudessa myös lopullisen täyttymyksensä Herrassa Jeesuksessa.

      • Anonyymi

        Niin Petri Paavola kannattaa Mooseksen lain juhlien viettämistä Jeesuksessa Kristuksessa.


    • Anonyymi

      Sen petsku paavolan vanhan liiton juhla jutun tekstii.

      Johannes Kastaja sanoi Herran Jeesuksen kastavan opetuslapsensa Pyhällä Hengellä ja tulella. Vanhan liiton lain antamisen päivänä Herran astuessa alas vuorelle antamaan lakinsa näkyi tulta ja Uuden Liiton helluntaipäivänä näkyi ikään kuin tulisia kieliä, jolloin Herran laki (Kristuksen laki) kirjoitettiin Jeesuksen opetuslasten sydämiin. Tuli oli merkkinä lain antamisesta, niin VL:ssa kuin UL:ssa. Uudessa Liitossa kun Herran laki (Kristuksen laki) tuli opetuslasten sydämiin, niin se ei tarkoita sitä, että olisimme lain alla tai vanhan liiton alla, vaan sitä, että olemme armosta pelastettuja, emme pelastu lain tekojen kautta, koska olemme Jumalan armon alla ja Kristuksen laissa, jonka mukaan uskomme ja noudatamme käytännössä Jumalan sanan opetuksia aina siihen asti kun olemme sitä ymmärtäneet.

      • Anonyymi

        >>Uuden Liiton helluntaipäivänä näkyi ikään kuin tulisia kieliä, jolloin Herran laki (Kristuksen laki) kirjoitettiin Jeesuksen opetuslasten sydämiin.<<

        Kristuksen laki on Toora, jota Kristus noudatti. Jeremia puhuessaan uudesta liitosta puhuu Tooran kirjoittamisesta sydämeen.

        Helluntaina ei kirjoitettu Tooraa kenenkään sydämiin, vaan opetuslapset saivat lahjaksi taidon puhua muiden kansojen äidinkielellä. Opetuslasten sydämessä oli toki Toora, koska he kaikki noudattivat Tooraa. Paavola tekee keinotekoiden yhteyden sellaisiin asioihin, millä ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa.

        Uuden liiton koko ajatus on siinä, että Jumala kirjoittaa Tooran ihmisten sydämeen, mikä tarkoittaa sitä, että ihmiset eivät enää elä Tooran vastaisesti, vaan noudattavat Tooraa. Laki sydämessa tarkoittaa sitä, että osaa Tooran ja sitä noudattaa. Näin ei tee käytännössä juuri kukaan protestantti- tai katolinen kristitty. Kenenkään sydämessä ei ole Tooraa, eikä laki ole myöskään Petri Paavolan sydämessä.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Ps 40:7 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        8 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

        Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
        27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      petsku paavolan sivun tekstii.

      Temppelin esirippu erotti pyhäkön ja kaikkein pyhimmän, jonne ylimmäinen pappi sai mennä kerran vuodessa suurena sovituspäivänä vihmomaan syntiuhrin verta armoistuimen päälle. Kun Herra Jeesus vuodatti verensä ristillä ja kuoli syntien anteeksiantamukseksi, vanhan liiton päättymisen merkiksi ja Uuden Liiton alkamiseksi, niin sen todistukseksi temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Temppelin esiripun repeäminen ylhäältä alas asti oli Jumalan merkki ja todistus, että vanha liitto päättyi ja Uusi Liitto alkoi. Heprealaiskirje todistaa sen kuinka Jeesuksen veren kautta uskovilla on pääsy kaikkeinpyhimpään, eli suoraan Jumalan luokse, koska vanha liitto oli päättynyt.

      • Anonyymi

        Jos ollaan tarkkoja, niin uusi liitto alkoi viimeisellä aterialla päivää ennen Golgataa. Silloin Jeesus asetti uuden liiton.

        Luuk 22:20 Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

        En nyt lukenut Petri Paavola artikkelia kokonaan, mutta jos hän kannattaa Mooseksen lain mukaisten juhlien viettämistä, niin se on uuden liiton järjestys, koska uudessa liitossa Kristuksen laki on Moosksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ollaan tarkkoja, niin uusi liitto alkoi viimeisellä aterialla päivää ennen Golgataa. Silloin Jeesus asetti uuden liiton.

        Luuk 22:20 Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

        En nyt lukenut Petri Paavola artikkelia kokonaan, mutta jos hän kannattaa Mooseksen lain mukaisten juhlien viettämistä, niin se on uuden liiton järjestys, koska uudessa liitossa Kristuksen laki on Moosksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."

        Eihän Jeesus voinut kumota eläessään israelilaisille annettua lakia. Hän oli itsekin israelilainen, lainalainen kuolemaansa asti. Uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemassa Golgatalla ja silloin alkoi uusi liitto Hänen veressään?
        Siitä lähtien on ollut vain kaksi rakkauden käskyä jotka pitävät sisällään kaikki lait ja profeetat. Sen sanoi Jeesus jonka sanaa meidän tulee uskoa pelastuaksemme !


    • Anonyymi

      Taas löysin paavolan tekstii vanhan liiton kuoppaamisesta.

      Laki vanhan liiton järjestyksen mukaan annettiin rikkomusten tähden (synti) ja se lisättiin olemaan voimassa siihen asti kunnes tulee se siemen, jolle oli annettu uskon lupaus (Herran Jeesuksen kautta). Vanhan liiton lakijärjestys kumoutui kokonaan Herran Jeesuksen sovitustyön kautta, ja näin olemme irti laista, eli vanhan liiton lakijärjestyksestä.

      Koska olemme irti vanhan liiton laista ja kuolleet pois sen vankeudessa, niin me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa, emme vanhan liiton mukaan. Jumalan palveleminen Hengen uudessa tilassa tarkoittaa Uudessa Liitossa olevaa uskon kuuliaisuutta ja uskon vaellusta Kristuksen Lain mukaan Pyhän Hengen voiman kautta, koska Herra Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen. Vaikka olemme irti vanhan liiton laista, niin emme ole irti Kristuksen Laista, Uuden Liiton mukaisesta Jumalan sanan opetuksesta, vaan Pyhän Hengen voiman avulla elämme uskon kuuliaisuudessa sen mukaan mikä on Uuden Liiton mukainen Jumalan sanan opetus.

      • Anonyymi

        >>>emme ole irti Kristuksen Laista, Uuden Liiton mukaisesta Jumalan sanan opetuksesta,<<<

        Petri Paavola siis kannattaa Mooseksen lain juhlien noudattamista, koska Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa.

        Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."

        >>Herra Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.<<

        Lain täyttäminen on vanha suomen kielen termi, joka tarkoittaa lain noudattamista. Paavola siteeraa tekstiä, jossa sanotaan, että Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia, vaan noudatti lain käskyjä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


    • Anonyymi

      Paavola ei hyväksy joulua, ei pitkäperjantaita eikä sunnuntaijuhlia. Hän on näistä toistuvasti kirjoittanut. Paavola kannattaa sapattia ja muita Raamatun juhlia.

      • Anonyymi

        Ja rahaa kilisee itsekorotettujen profeettojen kassaan.


      • Petri Paavola ei ole kristitty vaan omatekoinen jehova.


    • Anonyymi

      Löysin taas paavolan juhla opetuksen tekstii.

      Raamattu opettaa, että vanha hapatus (synti, väärät opit jne.) tulee perata pois, että
      meistä tulisi uusi taikina happamattomuudessa, koska Messias Jeesus meidän
      pääsiäislampaamme on teurastettu meidän tähtemme (1 Kor 5:7). Raamattu kehottaa
      myös viettämään juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden
      hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa (1 Kor 5:8). Uuden
      Liiton kansa saa elää jatkuvasti juhlassa, koska Herrassa Jeesuksessa on vanhan liiton
      juhlien täyttymys. Herrassa Jeesuksessa juhlassa eläminen tapahtuu totuuden puhtauden kautta, Pyhässä Hengessä uskoen Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Ei vanhassa hapatuksessa eläminen tarkoittaa ettemme eläisi synnin orjuudessa, emmekä enää vanhan liiton mukaan, vaan Uuden Liiton uskon järjestyksen mukaan, koska Herran
      Jeesuksen sovitustyön kautta vanha liitto on kumoutunut ja sen tilalle on asetettu Uusi ja
      parempi Liitto Jeesuksen veressä (Hebr 7:22, Hebr luku 8).

      • Anonyymi

        Niin mitä oikein yrität tällä sanoa?
        Paavola kannattaa Mooseksen lain mukaisia juhlia, joita vietettäisiin uuden liiton aikana.


    • Anonyymi

      Paavola alkaa pikku hiljaa tajuamaan, että Mooseksen laki sekä profeettojen kirjat ovat uuden liiton laki ja Kristuksen laki.

      Luuk 24:25 Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?
      26 Juuri niinhän Messiaan piti kärsiä ja sitten mennä kirkkauteensa."
      27 Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

      Paavola on hylännyt jo joulun ja alkanut kannattamaan sapattia.

      • Anonyymi

        Toraisti, olet siis täysin varma, että Jeesus opetti: "ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti, olet siis täysin varma, että Jeesus opetti: "ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin".

        Olen aivan varma.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Laissa on kuitenkin muitakin käskyjä, jotka liittyvät niin armahtamiseen kuin siihen, miten rikokseen syyllistynyt tulee ylipäätään tuomita esivallan asettamassa tuomioistuimessa.


    • Anonyymi

      Paavola ei hyväksy joulua, ei pitkäperjantaita eikä sunnuntaijuhlia. Hän on näistä toistuvasti kirjoittanut.

      Paavola kannattaa sapattia ja muita Raamatun juhlia, joista hän nyt on kirjoitellut viimeaikoina paljon.

    • Anonyymi

      Onko PP luonnostaan ympärileikkaamaton. Mielestäni hän on sanonut päinvastoin noudattaessaan VT.

      • Anonyymi

        Pidän todennöisenä, ettei Perti Paavolalla ole ympärileikkausta. En kuitenkaan voi tätä asiaa varmistaa, ellei Paavola itse siitä kerro.


    • Anonyymi

      On varmaan ympärileikattu kun noudattaa VT :D

      • Anonyymi

        Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Tämän takia ulkomailla asuvat ympärileikkaamattomat kristityt voivat täyttää lain, koska heidän ei ole pakko ottaa ympärileikkausta.

        1 Moos 17:8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala."
        9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Tämän takia ulkomailla asuvat ympärileikkaamattomat kristityt voivat täyttää lain, koska heidän ei ole pakko ottaa ympärileikkausta.

        1 Moos 17:8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala."
        9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Toraiti, viime kerra kun laitoin lyheen kommentin niin kimpaannuit.
        Jeesus sanoo: Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        Onko sinun sydämesi puhdas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Tämän takia ulkomailla asuvat ympärileikkaamattomat kristityt voivat täyttää lain, koska heidän ei ole pakko ottaa ympärileikkausta.

        1 Moos 17:8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala."
        9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Sinulle toraisti on monen monta kertaa jo sanottu, että ÄLÄ VALEHTELE !!!

        Olen itsekin kehoittanut sinua tutkimaan Raamattuasi edes heiman enemmän, ja kysymään asiaa vaikka juutalaisilta vanhimmilta, sillä he vastaisivat heti sinulle, että heidän joukkoonsa et voi kuulua ilman ympärileikkausta !!!

        Ja tuo nyt on aivan järjetön väite, että Israelissa muka tarvitsisi pakanat leikata, mutta ei muualla !!!

        Ei Jumalalla ole koskaan ole ollut eri säännöt eri paikoissa asuville !

        Kuinka voit edes kirjoittaa noin höpö höpö juttuja ???

        No syy kerrotaan Raamatussa, että mistä on kohdallasi kyse, eli valheessa elävä on tätä:

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on valehdeltu jo aloituksessa niin, että PP uskoo lakiliiton juhliin ja muka noudattaa niitä !!!

      Hän selvästi sanoo niiden lakiliiton juhlien olevan vain ja ainoastaan "KUVAA JA VARJOA" uuden liiton Hengellisistä asioista, eli ne tulee ottaa vain ja ainoastaan KUVINA JA VARJOINA, eikä niitä tule ottaa sellaisenaan noudattaakseeen !!!

      Täällä siis TAHALLISESTI vääristellään toisten sanomisia ja väännetään toisen sanoja kieroon ihan tahallisesti !!!

      HÄVETKÄÄ !!!

      2. Piet. 3:16
      niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      • Anonyymi

        >>Tässä ketjussa on valehdeltu jo aloituksessa niin, että PP uskoo lakiliiton juhliin ja muka noudattaa niitä<<

        Ei pidä paikkansa. Paavola vaatii sapatin viettämistä, eikä hyväksy joulun viettämistä. Tästä ja muusta hän on paljonkin kirjoitellut.


    • Petri Paavola yms. judaistitoraistilegalistihihhulit menkööt Niuvanniemeen bilettään niitä vitun jutkubileitään. Ne ei kristitylle kuulu!

      • Anonyymi

        Etkö ymmärrtänyt edes sitä, että ei PP ole toraisti/judaisti ?

        Siis hän pitää koko lakiliittoa vain "kuvana ja varjona" uudesta liitosta ja sen asioista.

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Siis "kuva ja varjo" ei ole itse asia !

        Vanha liitto kaikkine järjestyksineen ja juhlineen vain kertoo siis "kuvana" uuden liiton sisäisistä eli Hengelliseistä asioista, ja tästä PP on kirjoittanut, mutta hänen sanomisiaan siis ymmärtämättömät vääristelevät täällä, kun eivät itse ymmärrä tätä "kuva ja varjo" asiakokonaisuutta.

        Ei PP siis kehoita todellakaan viettämään niitä vanhan liiton aikuisia juhlia !!!

        PP sen sijaan sanoo sen vain, että esim. juutalaisille, ne avaavat juurikin "kuvina" uuden liiten evankeliumin janoman ja todistavat Kristuksesta heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrtänyt edes sitä, että ei PP ole toraisti/judaisti ?

        Siis hän pitää koko lakiliittoa vain "kuvana ja varjona" uudesta liitosta ja sen asioista.

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Siis "kuva ja varjo" ei ole itse asia !

        Vanha liitto kaikkine järjestyksineen ja juhlineen vain kertoo siis "kuvana" uuden liiton sisäisistä eli Hengelliseistä asioista, ja tästä PP on kirjoittanut, mutta hänen sanomisiaan siis ymmärtämättömät vääristelevät täällä, kun eivät itse ymmärrä tätä "kuva ja varjo" asiakokonaisuutta.

        Ei PP siis kehoita todellakaan viettämään niitä vanhan liiton aikuisia juhlia !!!

        PP sen sijaan sanoo sen vain, että esim. juutalaisille, ne avaavat juurikin "kuvina" uuden liiten evankeliumin janoman ja todistavat Kristuksesta heille.

        Sori kirjoitus virheet !

        PP sen sijaan sanoo sen vain, että esim. juutalaisille, ne avaavat juurikin "kuvina" uuden liiton evankeliumin sanoman ja todistavat Kristuksesta heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrtänyt edes sitä, että ei PP ole toraisti/judaisti ?

        Siis hän pitää koko lakiliittoa vain "kuvana ja varjona" uudesta liitosta ja sen asioista.

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Siis "kuva ja varjo" ei ole itse asia !

        Vanha liitto kaikkine järjestyksineen ja juhlineen vain kertoo siis "kuvana" uuden liiton sisäisistä eli Hengelliseistä asioista, ja tästä PP on kirjoittanut, mutta hänen sanomisiaan siis ymmärtämättömät vääristelevät täällä, kun eivät itse ymmärrä tätä "kuva ja varjo" asiakokonaisuutta.

        Ei PP siis kehoita todellakaan viettämään niitä vanhan liiton aikuisia juhlia !!!

        PP sen sijaan sanoo sen vain, että esim. juutalaisille, ne avaavat juurikin "kuvina" uuden liiten evankeliumin janoman ja todistavat Kristuksesta heille.

        >>Ei PP siis kehoita todellakaan viettämään niitä vanhan liiton aikuisia juhlia !!!<<

        Ei pidä paikkansa. Paavola vaatii sapatin viettämistä, eikä hyväksy joulun viettämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ei PP siis kehoita todellakaan viettämään niitä vanhan liiton aikuisia juhlia !!!<<

        Ei pidä paikkansa. Paavola vaatii sapatin viettämistä, eikä hyväksy joulun viettämistä.

        Höpö höpö, PP ei vaadi sapatin viettoa, vaan sanoo vain sen, että lepopäivä on lauantai !

        Eikä joulu Jeesuksen syntymän ajankohtana ole oikea, vaan kyseinen päivä oli alun pitäin pakanallinen juhlapäivä

        Hän siis vain kertoo Totuuden tuosta joulu asiasta, ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, PP ei vaadi sapatin viettoa, vaan sanoo vain sen, että lepopäivä on lauantai !

        Eikä joulu Jeesuksen syntymän ajankohtana ole oikea, vaan kyseinen päivä oli alun pitäin pakanallinen juhlapäivä

        Hän siis vain kertoo Totuuden tuosta joulu asiasta, ei sen kummempaa.

        >>Höpö höpö, PP ei vaadi sapatin viettoa, vaan sanoo vain sen, että lepopäivä on lauantai<<

        Höhö höpö itsellesi.

        Petri Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Höpö höpö, PP ei vaadi sapatin viettoa, vaan sanoo vain sen, että lepopäivä on lauantai<<

        Höhö höpö itsellesi.

        Petri Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. "

        Höpö höpö, jos edes kerran lukisit Sanasta, mitä on kirjoitettu sapatista, niin huomasit, että sapatti kuului, jo 2000 vuotta sitten kumottuun, vain Israelissa noudateattavaan lakiliitton. Mutta kun et ole uskossa Jeesukseen, niin sinä vouhkaat vain ukonaisia varjokuvia.
        Sinun sydämesi ei ole puhdas, etkä ole koskaan kokenut todellista sapatinlepoa, syntien anteeksisaamista.
        Sana todistaa:
        Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, jos edes kerran lukisit Sanasta, mitä on kirjoitettu sapatista, niin huomasit, että sapatti kuului, jo 2000 vuotta sitten kumottuun, vain Israelissa noudateattavaan lakiliitton. Mutta kun et ole uskossa Jeesukseen, niin sinä vouhkaat vain ukonaisia varjokuvia.
        Sinun sydämesi ei ole puhdas, etkä ole koskaan kokenut todellista sapatinlepoa, syntien anteeksisaamista.
        Sana todistaa:
        Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

        >>Höpö höpö, jos edes kerran lukisit Sanasta, mitä on kirjoitettu sapatista, niin huomasit, että sapatti kuului, jo 2000 vuotta sitten kumottuun, vain Israelissa noudateattavaan lakiliitton.<<

        Petri Paavolan mielestä sapatti kuuluu uuden liiton käskyihin.

        >>Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.<<

        Ei tuo tarkoita sitä, että uudessa liitossa saa syödä saastaisia ruokia tai jättää lain käskyt sapateista viettämättä. Olet ottanut lauseen irti asiayhteydestä.

        Paavali ei sallinut saastaiseen koskemista, vaan sanoi, että että saastaiset eivät pelastu. Kuten Ilmestyskirjakin kertoo, niin saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Paavalin mukaan usko ei kumoa lain käskyjä.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan [Jes. 52:11]
        18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

        Ilm 20:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Höpö höpö, jos edes kerran lukisit Sanasta, mitä on kirjoitettu sapatista, niin huomasit, että sapatti kuului, jo 2000 vuotta sitten kumottuun, vain Israelissa noudateattavaan lakiliitton.<<

        Petri Paavolan mielestä sapatti kuuluu uuden liiton käskyihin.

        >>Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.<<

        Ei tuo tarkoita sitä, että uudessa liitossa saa syödä saastaisia ruokia tai jättää lain käskyt sapateista viettämättä. Olet ottanut lauseen irti asiayhteydestä.

        Paavali ei sallinut saastaiseen koskemista, vaan sanoi, että että saastaiset eivät pelastu. Kuten Ilmestyskirjakin kertoo, niin saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Paavalin mukaan usko ei kumoa lain käskyjä.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan [Jes. 52:11]
        18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

        Ilm 20:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Höpö höpö TAAS teille !

        PP puhuu LEPOPÄIVÄSTÄ !!!

        Ei sapatista !!!

        Jumala antoi Aadamille yhden lepopäivän viikossa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kyse ei ole lakiliiton sapatista eikä sen säädöksistä !!!

        Mutta te kun ette ymmärrä näitä asioita, niin te sotkette ihan kaiken ja tulkitsette toisten sanoja väärin !

        PP kuten minäkin tiedämme tämän asian Hengellisen puolen, joka kerrotaan tässä:

        Heprealaiskirje 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Kuten jo edellä olen kirjoittanut, niin PP myös ymmärtää lakiliiton sapatin olevan vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" eikä itse asiain olemus !!!

        Eli tuossa Paavali kertoo nyt sen, että mitä se "sapatti kuva" Hengellisesti tarkoittaa ja mihin se kehoittaa, ja mitä kohti uuden liiton uskovaa kurottautumaan !

        Eli meidän tulee uudessa liitossa vapautua OMISTA TEOISTAMME, ja oppia elämään Jumalan Teoissa eli Jumalan ennalta valmistamissa teoissa, eikä siis omissa oma lihamme teoissa !!!

        Tämän PP kyllä tietää kuten minäkin, eli ei lakiliiton sapatti ole mitään muuta kuin kuvaa ja varjo tuosta uuden liiton uskovan vapautumisesta OMISTA TEOISTA !

        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Mutta Jumala siis antoi KAIKILLE ihmisille yhden lepopäivän/ viikko ja se on aina ollut lauantai !

        Suomessakin ennen lepopäivä oli lauantai, ja sunnuntai oli viikon ensimmäinen päivä !

        Mutta oliko se n 60 luvulla kun kalenteritkin muutettiin ja maanantaista tehtiinkin viikon ensimmäinen päivä.

        Kansakoulussa englantia opetellessa lueteltiin myös viikonpäivät alkaen sunday, monday, tuesday.....

        Ja juutalaiset ovat aina viettäneet sapattiaan siis lauantaina !

        Mutta meille pakanoille siis Jumala antoi lepopäivän leipätyöstämme ja se olisi hyvä pyhittää keskittyen edes silloin Hengellisiin asioihin eikä aina vain maallisiin.

        Nämä asiat tiedän PP:nkin ymmärtävän, vaikka kaikessa en itse hänen touhujaan hyväksykkään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö TAAS teille !

        PP puhuu LEPOPÄIVÄSTÄ !!!

        Ei sapatista !!!

        Jumala antoi Aadamille yhden lepopäivän viikossa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kyse ei ole lakiliiton sapatista eikä sen säädöksistä !!!

        Mutta te kun ette ymmärrä näitä asioita, niin te sotkette ihan kaiken ja tulkitsette toisten sanoja väärin !

        PP kuten minäkin tiedämme tämän asian Hengellisen puolen, joka kerrotaan tässä:

        Heprealaiskirje 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Kuten jo edellä olen kirjoittanut, niin PP myös ymmärtää lakiliiton sapatin olevan vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" eikä itse asiain olemus !!!

        Eli tuossa Paavali kertoo nyt sen, että mitä se "sapatti kuva" Hengellisesti tarkoittaa ja mihin se kehoittaa, ja mitä kohti uuden liiton uskovaa kurottautumaan !

        Eli meidän tulee uudessa liitossa vapautua OMISTA TEOISTAMME, ja oppia elämään Jumalan Teoissa eli Jumalan ennalta valmistamissa teoissa, eikä siis omissa oma lihamme teoissa !!!

        Tämän PP kyllä tietää kuten minäkin, eli ei lakiliiton sapatti ole mitään muuta kuin kuvaa ja varjo tuosta uuden liiton uskovan vapautumisesta OMISTA TEOISTA !

        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

        Mutta Jumala siis antoi KAIKILLE ihmisille yhden lepopäivän/ viikko ja se on aina ollut lauantai !

        Suomessakin ennen lepopäivä oli lauantai, ja sunnuntai oli viikon ensimmäinen päivä !

        Mutta oliko se n 60 luvulla kun kalenteritkin muutettiin ja maanantaista tehtiinkin viikon ensimmäinen päivä.

        Kansakoulussa englantia opetellessa lueteltiin myös viikonpäivät alkaen sunday, monday, tuesday.....

        Ja juutalaiset ovat aina viettäneet sapattiaan siis lauantaina !

        Mutta meille pakanoille siis Jumala antoi lepopäivän leipätyöstämme ja se olisi hyvä pyhittää keskittyen edes silloin Hengellisiin asioihin eikä aina vain maallisiin.

        Nämä asiat tiedän PP:nkin ymmärtävän, vaikka kaikessa en itse hänen touhujaan hyväksykkään !

        >>>PP puhuu LEPOPÄIVÄSTÄ !!! Ei sapatista !!!<<<<

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola puhuu Mooseksen lain mukaisen sapatin viettämisestä uuden liiton aikana.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.


    • Anonyymi

      Tässä Raamatun ohje niille, jotka kipuilevat erilaisten juhlien pitämisestä:
      Kolossalaiskirje:
      2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

      • Anonyymi

        Ymmärrätkö mitä tuo jae tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että Paavali puolusti kolossalaisia pakanauskovia, koska muut kolossalaiset olivat alkaneet moittia kristityiksi kääntyneitä sen takia, että he olivat alkaneet viettää Raamattun lain mukaisia juhlia ja alkaneet syömään myös liharuokia. Seuraavassa jakeessa 17 on suomalaisissa käännöksissä käännösvirhe, koska alkukielessä ei ole sanaa "vain", jonka omavaltainen lisääminen on muuttanut koko lauseen merkistyksen väärin päin.

        Kolossassa palvottiin eläimiä jumalina, joten niiden liha oli tabu, johon ei saanut koskea. Kolossalaiset pakanauskovat olivat alkaneet syömään puhtaita lihoja, mikä oli vegaanisten epäjumalanpalveijoiden mukaan väärin. Seurakunnan ulkopuolisilla kolossalaisilla ei ole siis oikeutta tuomita seurakuntaa kuuluvia kolossalaisia sen takia, että he noudattivat lakia.

        Paavali ei koskaan kumonnut lakia, vaan vaati noudattamaan mm. sapattia ja uudenkuunjuhlaa.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


    • Anonyymi

      Petri Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

      Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

      "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. "

      • Anonyymi

        Sinä tahallasi irroitat yhden osan PP:n kirjoituksen kokonaisuudesta ja väännät sen kautta kieroon toisen sanoman !!!

        HÄPEÄ !!!


      • Anonyymi

        Tässä osa SAMASTA kirjoituksesta, jonka sinä jätit TAHALLASI POIS:

        " Hebr 4:10 vahvistaa, että kyseessä on opetus Jumalan lepoon pääsemisestä, ei sapatin kumoamisesta. Jae 10 sanoo: Sillä joka on päässyt Hänen lepoonsa (katapauo), on saanut levon (katapauo) teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. Jumalan lepoon pääseminen on osallisuutta Pyhän Hengen vaikuttamaan elämään, jonka kautta ihminen saa levon omista synnin teoistaan. Jumalan lepoon pääseminen tarkoittaa tietenkin myös sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi uskoo ja elää todeksi sen mitä Jumala on asettanut Kymmeneen Käskyyn, jonka neljäs käsky opettaa meitä pitämään sapatin lepoa viikon viimeisenä päivänä.

        !!!!!!!!!!!!!
        Toki Herrassa Jeesuksessa meillä on "sapatinlepo" Hänessä joka päivä, mutta tarvitsemme myös yhden päivän viikossa, jolloin saamme levätä työnteosta. "
        !!!!!!!!!!!!!

        Eli aivan juuri niin, kuin minä JO edellä olen kirjoittanut !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä osa SAMASTA kirjoituksesta, jonka sinä jätit TAHALLASI POIS:

        " Hebr 4:10 vahvistaa, että kyseessä on opetus Jumalan lepoon pääsemisestä, ei sapatin kumoamisesta. Jae 10 sanoo: Sillä joka on päässyt Hänen lepoonsa (katapauo), on saanut levon (katapauo) teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. Jumalan lepoon pääseminen on osallisuutta Pyhän Hengen vaikuttamaan elämään, jonka kautta ihminen saa levon omista synnin teoistaan. Jumalan lepoon pääseminen tarkoittaa tietenkin myös sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi uskoo ja elää todeksi sen mitä Jumala on asettanut Kymmeneen Käskyyn, jonka neljäs käsky opettaa meitä pitämään sapatin lepoa viikon viimeisenä päivänä.

        !!!!!!!!!!!!!
        Toki Herrassa Jeesuksessa meillä on "sapatinlepo" Hänessä joka päivä, mutta tarvitsemme myös yhden päivän viikossa, jolloin saamme levätä työnteosta. "
        !!!!!!!!!!!!!

        Eli aivan juuri niin, kuin minä JO edellä olen kirjoittanut !!!

        Ainoa sapaittikäsky, joka on Raamattuun kirjoitettu, löytyy Mooseksen laista ja Mooseksen laki oli määrätty noudattavaksi Israelin porttien sisäpuolella.
        Sapattivouhkaaminen on Jumalan pilkkaamista.
        Juuri niin: "minä JO edellä olen" kivasti pyörii maailman sinun napasi ympärillä, minä ,minä minä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa sapaittikäsky, joka on Raamattuun kirjoitettu, löytyy Mooseksen laista ja Mooseksen laki oli määrätty noudattavaksi Israelin porttien sisäpuolella.
        Sapattivouhkaaminen on Jumalan pilkkaamista.
        Juuri niin: "minä JO edellä olen" kivasti pyörii maailman sinun napasi ympärillä, minä ,minä minä...

        Minä en vietä mitään sapattia yhäkään, joten älä valehtele ja vääristele sanojani !!!

        Lepopäivän on Jumala asettanut jo luomisessa ihmiselle !

        Eli jokaisen ihmisen on lupa levätä ansiotyöstään päivän viikossa ja se on siis alun pitäin ollut se 7:s päivä eli viikon viimeinen päivä, jotta KAIKKI saisivat silloin levätä, eikä kukaan silloin pakottaisi toisia tekemään töitä.

        Mutta lakiliiton sapatti oli siis vain "kuvaa ja varjoa" uuden liiton uskovalle Hengellisestä Totuudesta eli vapautuksesta OMISTA TEOISTA, eli niistä lakkamisesta kokonaan ja elämisestä Jumalan valmiissa teoissa !!!

        Mutta kon te sokeat ja ymmärtämättömät ette näitäkään "kuvia ja varjoja" ymmärrä, kun teillä ei ole Hengellistä näkökykyä !

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en vietä mitään sapattia yhäkään, joten älä valehtele ja vääristele sanojani !!!

        Lepopäivän on Jumala asettanut jo luomisessa ihmiselle !

        Eli jokaisen ihmisen on lupa levätä ansiotyöstään päivän viikossa ja se on siis alun pitäin ollut se 7:s päivä eli viikon viimeinen päivä, jotta KAIKKI saisivat silloin levätä, eikä kukaan silloin pakottaisi toisia tekemään töitä.

        Mutta lakiliiton sapatti oli siis vain "kuvaa ja varjoa" uuden liiton uskovalle Hengellisestä Totuudesta eli vapautuksesta OMISTA TEOISTA, eli niistä lakkamisesta kokonaan ja elämisestä Jumalan valmiissa teoissa !!!

        Mutta kon te sokeat ja ymmärtämättömät ette näitäkään "kuvia ja varjoja" ymmärrä, kun teillä ei ole Hengellistä näkökykyä !

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Onko Kristuksen mieli: "minä JO edellä olen"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa sapaittikäsky, joka on Raamattuun kirjoitettu, löytyy Mooseksen laista ja Mooseksen laki oli määrätty noudattavaksi Israelin porttien sisäpuolella.
        Sapattivouhkaaminen on Jumalan pilkkaamista.
        Juuri niin: "minä JO edellä olen" kivasti pyörii maailman sinun napasi ympärillä, minä ,minä minä...

        >>Ainoa sapaittikäsky, joka on Raamattuun kirjoitettu, löytyy Mooseksen laista ja Mooseksen laki oli määrätty noudattavaksi Israelin porttien sisäpuolella.<<

        Puhut täyttä roskaa. Mooseksen laki koskee myös pakanauskovia esim. Roomassa ja Kreikassa asuvia, kuten tässä sanotaan:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Kristuksen mieli: "minä JO edellä olen"?

        Onko kristuksen mieli ?

        Kysellä sellaista johon on jo selvästi vastattu ?

        Kunnioitatko siten toista keskustelijaa ?

        Ei kai täällä ole tarkoitettu sillä lailla toimimaan, että keskustelija ei lue edelisiä viestejä, vaan voi vähät välittää niistä ?

        Sellainen välinpitämätön toiminta ei ole keskustelua !

        Jäikö vielä muuta epäselvää ???


    • >> Laki sydämessa tarkoittaa sitä, että osaa Tooran ja sitä noudattaa. Näin ei tee käytännössä juuri kukaan protestantti- tai katolinen kristitty. Kenenkään sydämessä ei ole Tooraa, eikä laki ole myöskään Petri Paavolan sydämessä.>>

      Tietopisteen Pete pääsee aika lähelle.

      • Anonyymi

        Mitä Jumala tai lähimmäinen sitä saa, jos joku tuijottaa kelloa lauantainapäivän ja suunnittelee mitä voi tehdä heti, kun aurinko on laskenut?
        Sapatinvietto on pelkkää tekopyhyyttä ja oman ulkokuoren kiillottamista ja lihallista pöhötystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Jumala tai lähimmäinen sitä saa, jos joku tuijottaa kelloa lauantainapäivän ja suunnittelee mitä voi tehdä heti, kun aurinko on laskenut?
        Sapatinvietto on pelkkää tekopyhyyttä ja oman ulkokuoren kiillottamista ja lihallista pöhötystä.

        Jumala on antanut monenlaksia käsky, josta sapatti on vain yksi. Jos joku ei viitsi noudattaa Jumalan käskyjä, niin häntä odottaa tuomio tuliseen järveen.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Valhetietoa. Petri Paavola ei kannata judaisimia.

      • Anonyymi

        Miten niin muka?

        Petri Paavola ei hyväksy sunnuntaita ei joulua. Hän on näistä pakanallisista juhlista kirjoittanut paljon avostelua.

        Paavola on todistetusti vaatinut sapatin ja muiden juutalaisten juhlien viettämistä Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi

        >>Valhetietoa. Petri Paavola ei kannata judaisimia.<<

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola kannattaa judaismin tapoja.

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Valhetietoa. Petri Paavola ei kannata judaisimia.<<

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola kannattaa judaismin tapoja.

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.

        Jumala ei ole missään siirtänyt lepopäivää lauantailta sunnuntaille !!!

        Lauantai on viikon viimeinen päivä ja Jumala ITSE lepäsi seitsemäntenä päivänä ja pyhitti sen !!!

        Näytä nyt siis meille se Raamatusta, että missä Jumala itse on siirtänyt lepopäivän viikon ensimmäiseksi päiväksi eli sunnuntaiksi !

        Kiitos !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole missään siirtänyt lepopäivää lauantailta sunnuntaille !!!

        Lauantai on viikon viimeinen päivä ja Jumala ITSE lepäsi seitsemäntenä päivänä ja pyhitti sen !!!

        Näytä nyt siis meille se Raamatusta, että missä Jumala itse on siirtänyt lepopäivän viikon ensimmäiseksi päiväksi eli sunnuntaiksi !

        Kiitos !!!

        Näytä sinä toraisti ensin Raamatusta, missä lain kohtaa Mooseksen laki annettiin koko maailman pakanakansojen täytettäväksi???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä sinä toraisti ensin Raamatusta, missä lain kohtaa Mooseksen laki annettiin koko maailman pakanakansojen täytettäväksi???

        Tätä samaa kysymystä olet jankuttanut lukuisia kertoja ja siihen pätevän vastauksen saanut. Teet vain kiusaa kyselemällä turhia.

        Laitan kuitenkin vastauksen yleisön takia, jotta sinun pimeytesi tulee esille ja myös se, että Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja ympäri maailmaa.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä sinä toraisti ensin Raamatusta, missä lain kohtaa Mooseksen laki annettiin koko maailman pakanakansojen täytettäväksi???

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi !

        Siis omiin luuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen !

        En ole judaisti enkä toraisti, vaan vastustan heitä je heidän oppejaan !

        Mutta se nyt vain on Raamatullinen Totuus, että lauantai on viikon viimeinen päivä ja Jumala pyhittämä lepopäivä !

        Siis meille pakanoillekin se on annettu LEPOPÄIVÄKSI, jolloin ei tarvitse ansiotyötä tehdä, eli minä en puhunut edellä mistään lakiliiton sapatista ja sapattisäädöksistä, jotka ovat vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" kuten Paavali kirjoittaa !

        Heprealaiskirje 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi !

        Siis omiin luuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen !

        En ole judaisti enkä toraisti, vaan vastustan heitä je heidän oppejaan !

        Mutta se nyt vain on Raamatullinen Totuus, että lauantai on viikon viimeinen päivä ja Jumala pyhittämä lepopäivä !

        Siis meille pakanoillekin se on annettu LEPOPÄIVÄKSI, jolloin ei tarvitse ansiotyötä tehdä, eli minä en puhunut edellä mistään lakiliiton sapatista ja sapattisäädöksistä, jotka ovat vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" kuten Paavali kirjoittaa !

        Heprealaiskirje 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

        >>sapatista ja sapattisäädöksistä, jotka ovat vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" kuten Paavali kirjoittaa<<

        Paavali ei kirjoita, että sapatti olisi "vain ja anoastaan" kuvaa ja varjoa, koska Kolossalaiskirjeen jakeessa 2:17 ei ole ollenkaan sanaa "vain". Sen sanan on lisännyt suomalaiseen Raamattuu evl. kirkko, eikä sitä sanaa ole käsikirjoituksessa. Sen takia koko lauseen ilmaisu menee ylösalaisin. Paavali tarkoitaa, että sapattia ja uudenkuunjuhlaa tulee viettää, koska ne ovat esikuva tulevasta Jumalan valtakunnasta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>sapatista ja sapattisäädöksistä, jotka ovat vain ja ainoastaan "kuvaa ja varjoa" kuten Paavali kirjoittaa<<

        Paavali ei kirjoita, että sapatti olisi "vain ja anoastaan" kuvaa ja varjoa, koska Kolossalaiskirjeen jakeessa 2:17 ei ole ollenkaan sanaa "vain". Sen sanan on lisännyt suomalaiseen Raamattuu evl. kirkko, eikä sitä sanaa ole käsikirjoituksessa. Sen takia koko lauseen ilmaisu menee ylösalaisin. Paavali tarkoitaa, että sapattia ja uudenkuunjuhlaa tulee viettää, koska ne ovat esikuva tulevasta Jumalan valtakunnasta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Koko sanoma ei muutu yhtään mihinkään, vaikka näistä oistettaisiin sana "vain" !!!

        Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Mutta judaistin ja toraistin perus ongelma on juuri se, että he eivät ymmärrä eivätkä myönnä sitä perus Totuutta, että koko lakiliitto oli kuvaa ja varjoa, eli kertoo ULKOISINA kuvina uuden liiton Hengellisistä eli SISÄISISTÄ asioista !

        Siksi teille ei oikeasti Kristus ja siten uusi liitto kelpaakkaan, kuten ei aikoinaan valtaosalle juutalaisista ei kelvannut eik'ä yhä kelpaa !

        Luuk. 5:39 Eikä kukaan, joka juo vanhaa viiniä, halua nuorta, sillä hän sanoo: 'Vanha on hyvää'."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko sanoma ei muutu yhtään mihinkään, vaikka näistä oistettaisiin sana "vain" !!!

        Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Mutta judaistin ja toraistin perus ongelma on juuri se, että he eivät ymmärrä eivätkä myönnä sitä perus Totuutta, että koko lakiliitto oli kuvaa ja varjoa, eli kertoo ULKOISINA kuvina uuden liiton Hengellisistä eli SISÄISISTÄ asioista !

        Siksi teille ei oikeasti Kristus ja siten uusi liitto kelpaakkaan, kuten ei aikoinaan valtaosalle juutalaisista ei kelvannut eik'ä yhä kelpaa !

        Luuk. 5:39 Eikä kukaan, joka juo vanhaa viiniä, halua nuorta, sillä hän sanoo: 'Vanha on hyvää'."

        Sinun selityksesi kuvasta ja varosta on Raamatun vääristelyä.

        Totuus on yksikertainen. Uudessa liitossa tulee noudattaa Mooseksen lakia, muuten yksikään Jeesukseen uskova ei ole vanhurskas.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jeesus itsekin noudatti lakia ja määräsi lain olevan kristittyjä velvoittava käsky koko uuden liiton aja. Mooseksen lakia noudattavat ja sitä opettava ovat suuria Jeesuksn valtakunnassa, joten lakia tulee noudattaa. Lain purkajat ja laittomuuden tekijät tuomitaan helvettiin.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Joulunvihaaja Petri Paavola vihaa Jeesusta, koska vihaa Hänen syntymäpäiväänsä. Petri Paavola ei ole kristitty. Petri Paavolalla on ihan ikioma itse keksitty yskontonsa. PP on kerettiläinen.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole syntynyt jouluna !!!

        Se on aivan selvä historiallinen totuus !!!

        Minä itse vietän kuitenkin joulua se ei minua vahingoita eikä läheisiäni !

        Silloin vain on mahdollista julistaa Sanaa, mikä on muuten tässä ajassa jo tehty todella vaikaksi.

        Paavali muuten käytti vastaavaan tapaan silloista maailman aikaa ja mahdollisuutta hyväkseen julistamalla epäjumalanpalvelijoiden areiopagilla ilosanomaa, eli hänkään ei antanut sen asian estää ilosanoman julistamista, vaan Paavali siis käytti KAIKKI mahdollisuudet julistaa ilosanomaa, kunhan hänelle se mahdollisuus annettiin:

        15 Ja Paavalin saattajat veivät hänet Ateenaan saakka, ja saatuaan vietäväksi Silaalle ja Timoteukselle käskyn mitä pikimmin tulla hänen luoksensa, he lähtivät sieltä pois.
        !!!
        16 Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.
        !!!

        17 Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.

        !!!
        18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
        19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
        20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
        !!!

        !!!
        32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".
        33 Ja niin Paavali lähti heidän keskeltänsä.
        34 Mutta muutamat liittyivät häneen ja uskoivat; niiden joukossa oli Dionysius, Areiopagin jäsen, ja eräs nainen, nimeltä Damaris, sekä muita heidän kanssansa.
        !!!

        Mutta jos siis omien pelkojen vuoksi hukataan joulun ajan mahdollisuus julistaa ilosanomaa, niin se pelko estää väärin siis ilosanoman levittämisen !

        Ja sellainen opettaja kuten PP, siis kylvää omaa pelkoaan nuoriin uskoviin, vaikka todellisen srk vanhimman tulisi poistaa pelkoja eikä lisätä niitä ja sitoa siten omia ja muiden käsiä !!!

        Uskovan siis tulisi oppia suhtautumaan oikein kaikkeen ympärillä olevaan ja pahaan ja vääräänkin, eli uskovan tulee oppia selviämään kaiken pahan ja vääränkin keskellä eikä pelätä niitä.

        Siis Hengelliseen aikuisuuteen kuuluu se olennaisena osana, että pelot ovat pois ja Jumala siis AINA suurempi ja vahvempi kuin väärä ja paha, ja siksi ei pidä väärin pelätä kaikkea !

        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Eli Jumala on suurempi, eikä Jumalan lapsen tarvitse pelätä sitä, että jostain esineestä tai asiasta pääsee"hyppäämään" jotain pahaa päälleni.

        Siis itse en pelkää edes epäjumalan patsaita, eivätkä ne pysty minuun mitenkään vaikuttamaan vahingollisesti, vaikka uskosta osattomilla läheisilläni niitä olisikin, sillä tämä Sana poistaa kaikki nuo turhat pelot:

        1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

        Eli ei ole olemassa muita Jumalia, joten missään patsaissa sun muissa ei ole mitään voimaa, ne ovat vain kiveä metallia tai puuta ym. , mutta eivät siis mitään sen kummampaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole syntynyt jouluna !!!

        Se on aivan selvä historiallinen totuus !!!

        Minä itse vietän kuitenkin joulua se ei minua vahingoita eikä läheisiäni !

        Silloin vain on mahdollista julistaa Sanaa, mikä on muuten tässä ajassa jo tehty todella vaikaksi.

        Paavali muuten käytti vastaavaan tapaan silloista maailman aikaa ja mahdollisuutta hyväkseen julistamalla epäjumalanpalvelijoiden areiopagilla ilosanomaa, eli hänkään ei antanut sen asian estää ilosanoman julistamista, vaan Paavali siis käytti KAIKKI mahdollisuudet julistaa ilosanomaa, kunhan hänelle se mahdollisuus annettiin:

        15 Ja Paavalin saattajat veivät hänet Ateenaan saakka, ja saatuaan vietäväksi Silaalle ja Timoteukselle käskyn mitä pikimmin tulla hänen luoksensa, he lähtivät sieltä pois.
        !!!
        16 Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.
        !!!

        17 Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.

        !!!
        18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
        19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
        20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
        !!!

        !!!
        32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".
        33 Ja niin Paavali lähti heidän keskeltänsä.
        34 Mutta muutamat liittyivät häneen ja uskoivat; niiden joukossa oli Dionysius, Areiopagin jäsen, ja eräs nainen, nimeltä Damaris, sekä muita heidän kanssansa.
        !!!

        Mutta jos siis omien pelkojen vuoksi hukataan joulun ajan mahdollisuus julistaa ilosanomaa, niin se pelko estää väärin siis ilosanoman levittämisen !

        Ja sellainen opettaja kuten PP, siis kylvää omaa pelkoaan nuoriin uskoviin, vaikka todellisen srk vanhimman tulisi poistaa pelkoja eikä lisätä niitä ja sitoa siten omia ja muiden käsiä !!!

        Uskovan siis tulisi oppia suhtautumaan oikein kaikkeen ympärillä olevaan ja pahaan ja vääräänkin, eli uskovan tulee oppia selviämään kaiken pahan ja vääränkin keskellä eikä pelätä niitä.

        Siis Hengelliseen aikuisuuteen kuuluu se olennaisena osana, että pelot ovat pois ja Jumala siis AINA suurempi ja vahvempi kuin väärä ja paha, ja siksi ei pidä väärin pelätä kaikkea !

        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Eli Jumala on suurempi, eikä Jumalan lapsen tarvitse pelätä sitä, että jostain esineestä tai asiasta pääsee"hyppäämään" jotain pahaa päälleni.

        Siis itse en pelkää edes epäjumalan patsaita, eivätkä ne pysty minuun mitenkään vaikuttamaan vahingollisesti, vaikka uskosta osattomilla läheisilläni niitä olisikin, sillä tämä Sana poistaa kaikki nuo turhat pelot:

        1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

        Eli ei ole olemassa muita Jumalia, joten missään patsaissa sun muissa ei ole mitään voimaa, ne ovat vain kiveä metallia tai puuta ym. , mutta eivät siis mitään sen kummampaa !

        >>20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?<<

        Nämä Galatalaiskirjeen jakeet eivät viittaa Mooseksen lakiin vaan pakanauskontojen alkuvoimiin, joissa on liha tabu, mihin ei saanut koskea, koska pakanauskonnoissa palvottiin eläimiä epäjumalina. Tämän takia sinun selityksesi romuttuu kokonaan.

        Gal 4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?<<

        Nämä Galatalaiskirjeen jakeet eivät viittaa Mooseksen lakiin vaan pakanauskontojen alkuvoimiin, joissa on liha tabu, mihin ei saanut koskea, koska pakanauskonnoissa palvottiin eläimiä epäjumalina. Tämän takia sinun selityksesi romuttuu kokonaan.

        Gal 4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

        Lopeta jo VALEHTELUSI judaisti/toraisti !

        Paavali viittaa sanoillaan juuri tähän:


        Heprealaiskirje 9

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin RUUAT JA JUOMAT JA ERILAISET PESOTKIN, OVAT LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Eli Paavali viittaa öaikiiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautuivat lopullisesti silloin kun Jumala hävitti TOTAALISESTI etumaisen majan eli koko temppelin, jopa niin totaalisesti "kuvana" ettei kiveäkään saanut jättää päällekkäin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo VALEHTELUSI judaisti/toraisti !

        Paavali viittaa sanoillaan juuri tähän:


        Heprealaiskirje 9

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin RUUAT JA JUOMAT JA ERILAISET PESOTKIN, OVAT LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Eli Paavali viittaa öaikiiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautuivat lopullisesti silloin kun Jumala hävitti TOTAALISESTI etumaisen majan eli koko temppelin, jopa niin totaalisesti "kuvana" ettei kiveäkään saanut jättää päällekkäin !!!

        Sori kirjoitus virheeni ! :(

        Mutta ne lihan säädökset olivat voimassa vain lakiliiton ajan, joka on lakkautettu jo yli 2000v. sitten !!!

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.

        Etumainen maja ei enää seiso !!!

        Se seisoi silloin kun Paavali nämä kirjoitt,i eli ennen n. v 70, jolloin temppeli hävitettiin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?<<

        Nämä Galatalaiskirjeen jakeet eivät viittaa Mooseksen lakiin vaan pakanauskontojen alkuvoimiin, joissa on liha tabu, mihin ei saanut koskea, koska pakanauskonnoissa palvottiin eläimiä epäjumalina. Tämän takia sinun selityksesi romuttuu kokonaan.

        Gal 4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

        Eli "älä tartu älä koske älä maista viittaa siis lakiliiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautettiin siis uuden liiton alkaessa !!!

        Ei saanut sitä eikä saanut tätä eikä koskea siihan ja tähän ym ym ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli "älä tartu älä koske älä maista viittaa siis lakiliiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautettiin siis uuden liiton alkaessa !!!

        Ei saanut sitä eikä saanut tätä eikä koskea siihan ja tähän ym ym ...

        >>Eli "älä tartu älä koske älä maista viittaa siis lakiliiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautettiin siis uuden liiton alkaessa<<

        Ei vaa ne tarkoittavat pakanauskontojen tabuihin. Uudessa liitossa on voimassa Toora koko laajudessaan, kuten Jeesus määräsi.

        Nämä Galatalaiskirjeen jakeet eivät viittaa Mooseksen lakiin vaan pakanauskontojen alkuvoimiin, joissa on liha tabu, mihin ei saanut koskea, koska pakanauskonnoissa palvottiin eläimiä epäjumalina. Tämän takia sinun selityksesi romuttuu kokonaan.

        Gal 4:8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli "älä tartu älä koske älä maista viittaa siis lakiliiton ruoka ja juoma sun muihin säädöksiin, jotka lakkautettiin siis uuden liiton alkaessa !!!

        Ei saanut sitä eikä saanut tätä eikä koskea siihan ja tähän ym ym ...

        Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

        1234567---


    • Myös Hitler inhosi joulua. Paavola on saanut liittolaisen.

      • Anonyymi

        En ole moisesta kuullut. Miksi? Saksalaiset olivat tiukasti luterilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole moisesta kuullut. Miksi? Saksalaiset olivat tiukasti luterilaisia.

        Tieteen kuvalehti Historia 18/2019, s.70:
        Adolf Hitler ei pitänyt joulusta ja eräänäkin vuonna hän ajeli taksilla ympäri Etelä-Baijeria välttyäkseen juhlinnalta.
        "Fuhrer sivuutti joulun täysin. Ei yhden yhtä havunoksaa, ei yhtäkään kynttilää", kirjoitti Hitlerin sihteeri Traudi Junge joulusta 1943, jonka hän vietti Hitlerin seurassa tämän Itä-Preussissa sijaitsevassa tukikohdassa Sudenpesässä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on väärässä tempausoppinsa kanssa: Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa. Hänen opetuksensa on todistettu vääräksi Raamatulla. Tässä on selkeä esitys, miksi Raamattu opettaa tempauksesta ennen vaivan aikoja:

        http://christinprophecy.org/articles/why-i-believe-in-a-pre-tribulation-rapture/

        Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivanajat, vihat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. Jeesus vie omansa tuhanneksivuodeksi taivaaseen.
        KAIKKI jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, myöskin paholainen sidotaan.
        Tuhannen vuoden jälkeen kaikki jumalattomat herätetään kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
        He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omilleen, jossa vanhurskaus asuu.
        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivanajat, vihat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. Jeesus vie omansa tuhanneksivuodeksi taivaaseen.
        KAIKKI jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, myöskin paholainen sidotaan.
        Tuhannen vuoden jälkeen kaikki jumalattomat herätetään kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
        He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omilleen, jossa vanhurskaus asuu.
        1234567---

        >>>Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivanajat, vihat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. <<<

        Jeesuksen tehdessä paluun Jerusalemin Öljyvuorelle, silloin ei ketään temmata Jeesusta ja hänen sotaväkeään vastaan. Silloiin uskovat pakenevat itään haljenneen Öljymäen välistä laaksoa pitkin ihan omilla jaloillaan. Tempaus on tapahnut ennen sitä ja ennan vihan ajan alkamista. kun Jeesus on tullut hakemaan omansa Karitsan hääjuhlaan.

        Ap.t 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.
        10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
        11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
        12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia,

        Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. KAIKKI vaivanajat, vihat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. <<<

        Jeesuksen tehdessä paluun Jerusalemin Öljyvuorelle, silloin ei ketään temmata Jeesusta ja hänen sotaväkeään vastaan. Silloiin uskovat pakenevat itään haljenneen Öljymäen välistä laaksoa pitkin ihan omilla jaloillaan. Tempaus on tapahnut ennen sitä ja ennan vihan ajan alkamista. kun Jeesus on tullut hakemaan omansa Karitsan hääjuhlaan.

        Ap.t 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.
        10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
        11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
        12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia,

        Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.

        On varmaakin varmempaa, että KAIKKI vihanajat ovat ennen tempausta. Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.

        Jeesus ei tule tuhanneksivuodeksi tuhotun maan päälle, se on 100% varmaa se.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaakin varmempaa, että KAIKKI vihanajat ovat ennen tempausta. Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.

        Jeesus ei tule tuhanneksivuodeksi tuhotun maan päälle, se on 100% varmaa se.

        1234567---

        Roomalaisilla oli silloin herkkuruokana hiiret ja siat, jotka ovat saastaista ruokaa. Roomalaiset ovat siis saastuttaneet itsensä hiirillä ja sioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaisilla oli silloin herkkuruokana hiiret ja siat, jotka ovat saastaista ruokaa. Roomalaiset ovat siis saastuttaneet itsensä hiirillä ja sioilla.

        Niinhän se on, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

        1234567---


    • Anonyymi

      Petri Paavola opettaa, ettei Mooseksen lakiliitto kuulu uskoon tulleille Jeesuksen opetuslapsille.

      • Anonyymi

        Mooseksen lakiliitto ja sitten uusi liitto, jossa tulee noudataa Mooseksen lakia. Perehdy, mitä Jeremia asetti uudesta liitosta.

        Petri Paavola kuitenkin opettaa, että tulee viettää Mooseksen lain mukaista sapattia ja muita juhlia. Paavola ei hyväksy sunnuntaita eikä joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen lakiliitto ja sitten uusi liitto, jossa tulee noudataa Mooseksen lakia. Perehdy, mitä Jeremia asetti uudesta liitosta.

        Petri Paavola kuitenkin opettaa, että tulee viettää Mooseksen lain mukaista sapattia ja muita juhlia. Paavola ei hyväksy sunnuntaita eikä joulua.

        Jeremia siis asetti Uuden Liiton??? Onko Jeremia toraistien liiton välimies???


    • Anonyymi

      Ei Petri Paavola opeta judaismia. Älkää parjatko.

      • Anonyymi

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola kannattaa judaismin tapoja.

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola kannattaa judaismin tapoja.

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.

        Mistähän johtuu että kun Jeesus opetuksessaan toisti kaikki muut käskyt kymmenestä käskystä, niin sapatin kohdalla niin ei käynyt? Hän jopa opetti sapatista uudella tavalla. Matt. 12. luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän johtuu että kun Jeesus opetuksessaan toisti kaikki muut käskyt kymmenestä käskystä, niin sapatin kohdalla niin ei käynyt? Hän jopa opetti sapatista uudella tavalla. Matt. 12. luku.

        Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten. Jeesuksen esimerkki: Jeesus meni tapansa mukaan sapattina synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Näin tehdessään juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana. Jeesushan ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla opetustensa ohella sairaita.

        1234567---


    • Anonyymi

      Petri Paavola opettaa Raamatun opetuksia. Ei hän ole perkeleellinen judaisti.

      • Anonyymi

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola kannattaa judaismin tapoja.

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.


    • Anonyymi

      Petsku paavolan tekstii ja opetusta.

      Tämä kirjoitus tulee käsittelemään ortodoksijuutalaisten, messiaanisten (joidenkin, ei kaikkien) juutalaisten ja muutamien pakanauskovien vääriä opetuksia koskien Israelin asemaa. Painotan vielä, että eivät kaikki messiaaniset juutalaiset usko siten kuin tässä kirjoituksessa tuon esille, vaan jotkut (eivät kaikki) heistä ovat sortuneet uskomaan ja opettamaan ortodoksijuutalaisuuden mukaan. Raamattu kuitenkin kehottaa siunaamaan juutalaisia sekä rukoilemaan rauhaa Jerusalemille. Siksi minä sydämestäni siunaan juutalaisia ja rukoilen rauhaa Jerusalemille sekä pelastusta Israelille.

      Sydämestäni siunaan myös messiaanisia juutalaisia ja kiitän Herraa heistä. Toivon ja rukoilen myös, että ne messiaaniset juutalaiset, jotka uskovat ortodoksijudaismin oppeja pääsisivät vapaaksi niistä. Tuon vielä esille sen, että tietenkin on paljon niitä messiaanisia juutalaisia, jotka uskovat Messias Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan. Jumala siunatkoon Israelia, amen!

      Tiedän että tämä kirjoitukseni tulee ärsyttämään joitakin uskovia, mutta koen tämän tärkeäksi asiaksi sekä asiaksi, jonka Herra on laskenut sydämelleni, siksi en voi vaieta tästä. On tärkeätä, että Jeesuksen opetuslapsilla on rakkautta Israelia kohtaan sekä siunaava asenne, mutta emme saa sulkea sydämiämme niiden harhojen edessä, joita valitettavasti opetetaan koskien Israelia. Meidän Israel rakkautemme tulee olla totuuden rakkaudessa olevaa rakkautta Israelia kohtaan, joka rakastaa totuuden mukaan, ei korvasyyhyn eikä väärän suvaitsevan mielistelyn kautta. Toivon mukaan meidän rakkautemme lisääntyy Jumalaa ja Israelia kohtaan sekä ojentautuu oikealla tavalla rakastamaan ja siunaamaan Israelia. Jumala siunatkoon Israelia, amen!

      Messiaanisten juutalaisten joukossa on myös niitä, jotka eivät usko vanhan liiton eikä lain voimassaoloon Uuden Liiton aikakautena. Kaikki messiaaniset uskovat eivät siis ole siis usko judaismin olevan voimassa Uuden Liiton seurakunnan aikakaudessa.

      Vanhan liiton voimassaolo näyttää olevan yksi pääharhoista messiaanisessa judaismissa; tässäkin kohden messiaaninen judaismi uskoo samoin kuin ortodoksi judaismi. Raamatun totuus on, että Herran Jeesuksen Kristuksen (Messiaan) ristinkuolema päätti vanhan liiton aikakauden, josta todisteena oli esiripun repeäminen ylhäältä alas asti.

      Minä rakastan juutalaisia ja olen heidät saanut sydämelleni. En kuitenkaan tässä rakkaudessa tue judaismia, enkä vanhaan liittoon perustuvaa juutalaisuutta. Mielenkiintoista on se, että useat "judaistit" pitävät kipaa päässänsä, vaikka sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä Uuden Liiton uskovalle. Uuden Liiton seurakunnalle ei ole annettu käskyä kipan päässä pitämiseen. Sellaisen pitäminen on hyödytöntä eikä vie meitä lähemmäs Jumalaa. Kipa kuuluu juutalaiseen uskontoon, ei elävään uskoon. Kipassa ei ole mitään pahaa itsessään, mutta jos esim. pakanauskova pitää kipaa päässään haluten olla messiaaninen juutalainen, niin motiivi on väärä.

      Opetus palaamisesta juutalaisille juurille voi olla monille houkutteleva, mutta se sisältää täkyn, jonka nielaisemalla joutuu judaismin pauloihin. Monet messiaaniset judaistit sanovat ettei juutalaiset tavat ja laki koske pakanauskovia, mutta selkeästi Shulam kirjoituksessaan sanoo, ettei Jeesuksen uhri kumonnut eläinuhreja. Monet menevät sekaisin kun sanotaan sitä ja tätä, mutta yksikään Jeesuksen opetuslapsi ei voi missään yhteydessä opettaa ettei Jeesuksen uhri kumonnut eläinuhreja ja jos näin sanoo kerrankin on syyllistynyt toisen evankeliumin julistamiseen, josta täytyy tehdä parannus. On totta, että kirkkolaitokset ovat vääristäneet monessa kohden Jumalan sanan opetusta, mutta ratkaisu ei ole paluu juutalaisuuteen, vaan Jumalan kuvan kaltaisuuteen.

      Suosittelen kaikille uskoville (niin juutalaisille kuin pakanoille) paluuta takaisin kasvamaan kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta Uuden Liiton järjestyksen mukaan, sillä tämä on ainoa paluu uskovan todellisille juurille.

      Tosta kopsattu. http://www.kotipetripaavola.com/kaksiliittoa.html

    • Anonyymi

      Petri taitaa kannattaa raamatun juhlia. Mikäs vika siinä on, jos tahtoo Jumalan juhlia juhlia?

      • Anonyymi

        Petri Paavola vastustaa joulua ja puhuu sapatin puolesta.


      • Anonyymi

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei hyväksy sunnuntaita lepöpäiväksi, mutta vaatii sapatin viettämistä, koska se on lain käsky.

        Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille.

        Joulua ei ole raamatussa edes vihjailevasti mainittu, koska joulua ei ole ollut olemassakaan raamatun aikoihin, eikä se myöskään ole Jeesuksen syntymäajankohta, joten sitä ei todellakaan tarvitse juhlia, jos ei halua.

        Sapatti taas mainitaan raamatussa.

        Paavola taas ei vaadi mitään sapatin viettämistä, vaan sanoo vaihtaneensa omaa käsitystään lepopäivästä sunnuntaista lauantaille.


    • Anonyymi

      >> Messiaaniset juutalaiset eivät ole ortodoksijuutalaisia vaan melko kaukana heistä <<

      Olet TODELLA rankasti väärässä! He ovat nimenomaan kiinni judaismin monissa uskomuksissa edelleenkin. Lisäksi on judaismin järjestöjä, jotka tieten tahtoen tahallaan pyrkivät käännyttämään messiaanisia juutalaisia takaisin judaismiin ja ortodoksisuuteen.

      Osa messiaanisista seurakunnista on myös erittäin menestysteologisia tai äärikarismaattisia, koska enin osa juutalaisia evankelioineista evankelistoista on tullut Amerikan "uuskristillisistä" piireistä. Muun muassa Benny Hinn, David Herzog, Joyce Meyer, Joel Osteen jne.

      Juuri hiljaittain kuuntelin messiaanisen Peniel Fellowship-seurakunnan pastoria, joka ihmetteli, miksi toiset messiaaniset pastoriveljet kutsuvat itseään rabbiksi, vaikka Jeesus selkeästi puhuu siitä asiasta kielteisesti raamatussa.

      Nämä vain yhtenä esimerkkinä.

      Judaismi, ja vielä monet muutkin asiat, todellakin vaikuttavat heihin, niin kuin meihinkin voi vaikuttaa vanhan elämämme jokin tapa tai uskomus, joka ei kuulu raittiiseen uskoon.

      • Anonyymi

        Sinä et tunne juutalaisuutta ja luokittelet kirkkokuntia väärin. Messiaanisella juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä ortodoksijuutalaisuuden kanssa. Messiaaniset eivät kutsu seurakunnan johtajia rabbeiksi, koska Jeesus kielsi sen. Jos joku niin tekee, kyse ei ole siitä messiaanisesta juutalaisuudesta, mitä Paavali edusti.

        “Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,” (Apt 24:14)


      • Anonyymi

        "Benny Hinn, David Herzog, Joyce Meyer, Joel Osteen jne"

        Nämä eivät ole messiaanisia juutalaisia, kuten sana määritellään. Ehkä jotain helluntailaisis, millä ei ole mitään tekemista messiaanisuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunne juutalaisuutta ja luokittelet kirkkokuntia väärin. Messiaanisella juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä ortodoksijuutalaisuuden kanssa. Messiaaniset eivät kutsu seurakunnan johtajia rabbeiksi, koska Jeesus kielsi sen. Jos joku niin tekee, kyse ei ole siitä messiaanisesta juutalaisuudesta, mitä Paavali edusti.

        “Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,” (Apt 24:14)

        Olen juutalaisuutta ja juutalaisia vuosia seurannut ja tutkinut Herran omasta kehotuksesta, koska olen saanut Israel-kutsun.

        >> Messiaanisella juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä ortodoksijuutalaisuuden kanssa. >>

        Ei olekaan mitään tekemistä. Mutta on siitä huolimatta olemassa sellaisia messiaanisia, jotka sotkevat judaismia mukaan, vaikka ei pitäisi sotkea.

        >> Messiaaniset eivät kutsu seurakunnan johtajia rabbeiksi, koska Jeesus kielsi sen. <<

        Et siis usko messiaanisen pastorin omia sanoja omista maanmiehistään. En mahda sille mitään. Kyseinen saarna löytyy Peniel-seurakunnan sivuilta. Kuuntele sieltä.

        Myös monet julkisuudessa esiintyvät tunnetut messiaaniset juutalaiset kustuvat itseään rabbiksi, mm. rabbi Jonathan Cahn, tai rabbi Stewart Winograd, jotka myös TV7:llä esiintyvät, vain pari esimerkkiä mainitakseni:

        https://www.tv7.fi/arkki/rabbi-stewart-winograd_s38143/
        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/vieraana-jonathan-cahn_p68417/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Benny Hinn, David Herzog, Joyce Meyer, Joel Osteen jne"

        Nämä eivät ole messiaanisia juutalaisia, kuten sana määritellään. Ehkä jotain helluntailaisis, millä ei ole mitään tekemista messiaanisuuden kanssa.

        >> Nämä eivät ole messiaanisia... >>

        Eihän sinulla ole edes lukutaitoa.

        Nämä nimet mainittiin menestysteologian ja äärikarismaattisuuden yhteydessä, eikä messiaanisen juutalaisuuden yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juutalaisuutta ja juutalaisia vuosia seurannut ja tutkinut Herran omasta kehotuksesta, koska olen saanut Israel-kutsun.

        >> Messiaanisella juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä ortodoksijuutalaisuuden kanssa. >>

        Ei olekaan mitään tekemistä. Mutta on siitä huolimatta olemassa sellaisia messiaanisia, jotka sotkevat judaismia mukaan, vaikka ei pitäisi sotkea.

        >> Messiaaniset eivät kutsu seurakunnan johtajia rabbeiksi, koska Jeesus kielsi sen. <<

        Et siis usko messiaanisen pastorin omia sanoja omista maanmiehistään. En mahda sille mitään. Kyseinen saarna löytyy Peniel-seurakunnan sivuilta. Kuuntele sieltä.

        Myös monet julkisuudessa esiintyvät tunnetut messiaaniset juutalaiset kustuvat itseään rabbiksi, mm. rabbi Jonathan Cahn, tai rabbi Stewart Winograd, jotka myös TV7:llä esiintyvät, vain pari esimerkkiä mainitakseni:

        https://www.tv7.fi/arkki/rabbi-stewart-winograd_s38143/
        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/vieraana-jonathan-cahn_p68417/

        On olemassa kaiken maailman TV7:ja, joissa esiintyy messiaanisina juutalaisina joitain itseää rabbeiksi kutsuvia saarnaajia, jotka eivät sellaista titteliä saisi käyttää. TV7:ssa ei ole yleensä saarnaamassa oikeita messiaanisia. Baruch Kormannista en tiedä.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva kristityistä pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa kaiken maailman TV7:ja, joissa esiintyy messiaanisina juutalaisina joitain itseää rabbeiksi kutsuvia saarnaajia, jotka eivät sellaista titteliä saisi käyttää. TV7:ssa ei ole yleensä saarnaamassa oikeita messiaanisia. Baruch Kormannista en tiedä.

        Tie taivaaseen on kapea ja harva kristityistä pelastuu.

        Jos juutalaien tulee uskoon, hän on silloin messiaaninen. Oli hän sitten eksyksissä enemmän taikka vähemmän.


    • Feikki valhejuutalainen taas kirjoittaa valheitaan tällekkin palstalle ja leikkaa liimaa tyyli jatkuu.Otetaan irti asiayhteydestä lauseita ja yritetään taas valhe saada läpi ,että olisimme lain alla.
      Tuo valhejuutalainen paljastui jo valehtelijaksi kaikilla tavoin.
      Heittäkää pihalle tuo kyykäärme.

      • Anonyymi

        Paavali noudatti Mooseksen lakia ja vaati pakanauskovia lakia noudattamaan. Veikö Paavali seurakuntaa lai alle? Ei vienyt vaan armon alle.

        “Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Apt 25:8)

        “Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2Moos 20:6)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali noudatti Mooseksen lakia ja vaati pakanauskovia lakia noudattamaan. Veikö Paavali seurakuntaa lai alle? Ei vienyt vaan armon alle.

        “Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Apt 25:8)

        “Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2Moos 20:6)

        Ja ei varmasti vaatinut taas valehtelet.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ja ei varmasti vaatinut taas valehtelet.

        Sinä et osaa edes Raamattua. Paavali vaati kaikkia noudattamaan Mooseksen lakia, myös pakanuskovia. Olet nähnyt nämä jakeet usein, mutta jokin pimeyden voima estää sinua ymmärtämästä näitä jakeita. Näissä jakeissa Paavali käskee noudattamaan Mooseksen lakia. Myös Jeesus käski kaikkia omiaan noudattamaan Mooseksen lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Tämän lisäksi samat asiat on mm. hebrealaiskirjeessä ja Pietarin opetuksessa.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa edes Raamattua. Paavali vaati kaikkia noudattamaan Mooseksen lakia, myös pakanuskovia. Olet nähnyt nämä jakeet usein, mutta jokin pimeyden voima estää sinua ymmärtämästä näitä jakeita. Näissä jakeissa Paavali käskee noudattamaan Mooseksen lakia. Myös Jeesus käski kaikkia omiaan noudattamaan Mooseksen lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Tämän lisäksi samat asiat on mm. hebrealaiskirjeessä ja Pietarin opetuksessa.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Elikkä vaikka kirjoitin mitä mikin raamatun kohta tarkoittaa niin edelleen valehtelet raamattua vastaan taas ,kuten aina.
        Jos osaisit raamatun niin katsoisit paavalin kohdalta kenelle asia on tarkoitettu ja milloin.
        Myös se ,että paavali itse ilmoittaa eräässä vaiheessa olevansa juutalaiselle juutalainen jne eli hän syyllistyi ulkokultaisuuden virheeseen johonka syyllistyi myös pietari.
        Se ,että me vahvistamme lain uskonnojalla on tottakai se ,että me hyväksymme 10 käskyä vaikka emme ole lain tuomion alla.
        Kivityksetkin pikatuomiossa loppui.
        Kun katsotaan paavalin tarkennuksia ,joista tuli pysyviä niin selvästi hän kertoo ,että juutalaisuuden tavat ei ole meidän päällä eli ent pakanoiden päällä.
        Tämä on selvä asia ja sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle saat itse sen rangaistuksen aikanaan ,minkä ansaitset.
        Minä kyllä ymmärrän raamatun tekstin ja hyvin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Elikkä vaikka kirjoitin mitä mikin raamatun kohta tarkoittaa niin edelleen valehtelet raamattua vastaan taas ,kuten aina.
        Jos osaisit raamatun niin katsoisit paavalin kohdalta kenelle asia on tarkoitettu ja milloin.
        Myös se ,että paavali itse ilmoittaa eräässä vaiheessa olevansa juutalaiselle juutalainen jne eli hän syyllistyi ulkokultaisuuden virheeseen johonka syyllistyi myös pietari.
        Se ,että me vahvistamme lain uskonnojalla on tottakai se ,että me hyväksymme 10 käskyä vaikka emme ole lain tuomion alla.
        Kivityksetkin pikatuomiossa loppui.
        Kun katsotaan paavalin tarkennuksia ,joista tuli pysyviä niin selvästi hän kertoo ,että juutalaisuuden tavat ei ole meidän päällä eli ent pakanoiden päällä.
        Tämä on selvä asia ja sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle saat itse sen rangaistuksen aikanaan ,minkä ansaitset.
        Minä kyllä ymmärrän raamatun tekstin ja hyvin.

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistusta. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistusta. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astukseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sana mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Elikkä vaikka kirjoitin mitä mikin raamatun kohta tarkoittaa niin edelleen valehtelet raamattua vastaan taas ,kuten aina.
        Jos osaisit raamatun niin katsoisit paavalin kohdalta kenelle asia on tarkoitettu ja milloin.
        Myös se ,että paavali itse ilmoittaa eräässä vaiheessa olevansa juutalaiselle juutalainen jne eli hän syyllistyi ulkokultaisuuden virheeseen johonka syyllistyi myös pietari.
        Se ,että me vahvistamme lain uskonnojalla on tottakai se ,että me hyväksymme 10 käskyä vaikka emme ole lain tuomion alla.
        Kivityksetkin pikatuomiossa loppui.
        Kun katsotaan paavalin tarkennuksia ,joista tuli pysyviä niin selvästi hän kertoo ,että juutalaisuuden tavat ei ole meidän päällä eli ent pakanoiden päällä.
        Tämä on selvä asia ja sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle saat itse sen rangaistuksen aikanaan ,minkä ansaitset.
        Minä kyllä ymmärrän raamatun tekstin ja hyvin.

        Sinä MrPahis jatkat härskien valheiden esittämistä, koska sinussa on valheen henki. Nämä sanat tulevat sinulle tuomioksi.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Elikkä vaikka kirjoitin mitä mikin raamatun kohta tarkoittaa niin edelleen valehtelet raamattua vastaan taas ,kuten aina.
        Jos osaisit raamatun niin katsoisit paavalin kohdalta kenelle asia on tarkoitettu ja milloin.
        Myös se ,että paavali itse ilmoittaa eräässä vaiheessa olevansa juutalaiselle juutalainen jne eli hän syyllistyi ulkokultaisuuden virheeseen johonka syyllistyi myös pietari.
        Se ,että me vahvistamme lain uskonnojalla on tottakai se ,että me hyväksymme 10 käskyä vaikka emme ole lain tuomion alla.
        Kivityksetkin pikatuomiossa loppui.
        Kun katsotaan paavalin tarkennuksia ,joista tuli pysyviä niin selvästi hän kertoo ,että juutalaisuuden tavat ei ole meidän päällä eli ent pakanoiden päällä.
        Tämä on selvä asia ja sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle saat itse sen rangaistuksen aikanaan ,minkä ansaitset.
        Minä kyllä ymmärrän raamatun tekstin ja hyvin.

        "sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle"

        Paavali noudatti Mooseksen lakia ja käski kaikkien pakanauskovien noudattaa lakia. Ajoiko Paavali pakanoita lain alle? Ei ajanut, vaan armon alle. Katsos, lain alla tarkoittaa lain tuomoisäädösten alla, joka koskee niitä, jotka eivät lakia noudata.

        “Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Apt 25:8)

        “Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2Moos 20:6)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä MrPahis jatkat härskien valheiden esittämistä, koska sinussa on valheen henki. Nämä sanat tulevat sinulle tuomioksi.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Minä sinulle huijari feikki jo kirjoitin tuosta hebr 10:28 että se on vanhanliiton vertaus ja sitten seuraava jae kertoo uuden liiton osan eli tuo juuri todistaa muiden ohella ,että on uusiliitto ja vanhaliitto joka ei ole enää olemassa.
        Eikö tuokaan asia mene sinulla huijarilla älyyn ?vai onko liian vaikeaa.
        Voidaan raamatun kohdat käydä läpi niin osoitan suoraan ,että olet huijari feikki joka paljastuikin valheprofeetta jutuilla valheeksi ja väärän todistuksen antajaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "sinä joka yrität ihmisiä ajaa juutalaisen lain alle"

        Paavali noudatti Mooseksen lakia ja käski kaikkien pakanauskovien noudattaa lakia. Ajoiko Paavali pakanoita lain alle? Ei ajanut, vaan armon alle. Katsos, lain alla tarkoittaa lain tuomoisäädösten alla, joka koskee niitä, jotka eivät lakia noudata.

        “Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Apt 25:8)

        “Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2Moos 20:6)

        Niin käskyt ovat universaalit ja jokainen sen ymmärtää ,mutta juutalaisten säädökset ei ole kristityille...ei ole koskaan ollutkaan uudessa liitossa.
        Se on täysin mahdotonkin asia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin käskyt ovat universaalit ja jokainen sen ymmärtää ,mutta juutalaisten säädökset ei ole kristityille...ei ole koskaan ollutkaan uudessa liitossa.
        Se on täysin mahdotonkin asia.

        Sinä jatkat härskiä valehtelua.

        Kuten Paavali sanoo, niin Jumala ei tee juutalaisten ja pakanoiden välillä eroa. Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja ja se on kaikkien kristittyjen laki uuden liiton aikana. Sinunkaltaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät joutuvat helvettiin.

        1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jatkat härskiä valehtelua.

        Kuten Paavali sanoo, niin Jumala ei tee juutalaisten ja pakanoiden välillä eroa. Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja ja se on kaikkien kristittyjen laki uuden liiton aikana. Sinunkaltaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät joutuvat helvettiin.

        1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        No vastaahan...onko juutalaisten tavat voimassa kristityille..siis ihan ympärileikkaamisesta alkaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jatkat härskiä valehtelua.

        Kuten Paavali sanoo, niin Jumala ei tee juutalaisten ja pakanoiden välillä eroa. Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja ja se on kaikkien kristittyjen laki uuden liiton aikana. Sinunkaltaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät joutuvat helvettiin.

        1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Niin vastaatko tuohon hebr 10/28 kysymykseeni kun niin innokkaasti valehtelet asiaa niin vastaatko.
        Vai oletko valehtelun ja vääräntodistuksen lisäksi pelkuri.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        No vastaahan...onko juutalaisten tavat voimassa kristityille..siis ihan ympärileikkaamisesta alkaen.

        Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja hänen perheensä jäsenille siitä, että Abrahamille luvattiin paljon jälkeläisiä ja Israelin maa omaksi. Tästä syystä ympärileikkaus on pakollinen vain heille, minkä takia apostolien kokous ei vaatinut Kreikassa asuville pakanoille ympärileikkausta. Mitä tulee kaikkiin muihin Mooseksen käskyihin, niin pakanat ovat velvollisia noudattamaan niitä, mikä tarkoittaa mm. ruokasäädöksiä, sapattia jne, minkä takia Paavali kielsi korinttilaisia pakanauskovia koskemasta saastaiseen lihaan. Yksikään pakana ei pääse Jeesuksen valtakuntaa, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa sapattia ja ruokasäädöksiä.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja hänen perheensä jäsenille siitä, että Abrahamille luvattiin paljon jälkeläisiä ja Israelin maa omaksi. Tästä syystä ympärileikkaus on pakollinen vain heille, minkä takia apostolien kokous ei vaatinut Kreikassa asuville pakanoille ympärileikkausta. Mitä tulee kaikkiin muihin Mooseksen käskyihin, niin pakanat ovat velvollisia noudattamaan niitä, mikä tarkoittaa mm. ruokasäädöksiä, sapattia jne, minkä takia Paavali kielsi korinttilaisia pakanauskovia koskemasta saastaiseen lihaan. Yksikään pakana ei pääse Jeesuksen valtakuntaa, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa sapattia ja ruokasäädöksiä.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Mooseksen laissa on kymmeniä kertoja kirjoitettuna: "Puhu israelilaisille ja sano". Selipä miten ja koska tämä käsky muutui 'puhu kaikille pakananakansoille'-muotoon???
        Jeesus itse opetti: joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja hänen perheensä jäsenille siitä, että Abrahamille luvattiin paljon jälkeläisiä ja Israelin maa omaksi. Tästä syystä ympärileikkaus on pakollinen vain heille, minkä takia apostolien kokous ei vaatinut Kreikassa asuville pakanoille ympärileikkausta. Mitä tulee kaikkiin muihin Mooseksen käskyihin, niin pakanat ovat velvollisia noudattamaan niitä, mikä tarkoittaa mm. ruokasäädöksiä, sapattia jne, minkä takia Paavali kielsi korinttilaisia pakanauskovia koskemasta saastaiseen lihaan. Yksikään pakana ei pääse Jeesuksen valtakuntaa, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa sapattia ja ruokasäädöksiä.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ruoka säädökset ei ole voimassa.Se on varma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja hänen perheensä jäsenille siitä, että Abrahamille luvattiin paljon jälkeläisiä ja Israelin maa omaksi. Tästä syystä ympärileikkaus on pakollinen vain heille, minkä takia apostolien kokous ei vaatinut Kreikassa asuville pakanoille ympärileikkausta. Mitä tulee kaikkiin muihin Mooseksen käskyihin, niin pakanat ovat velvollisia noudattamaan niitä, mikä tarkoittaa mm. ruokasäädöksiä, sapattia jne, minkä takia Paavali kielsi korinttilaisia pakanauskovia koskemasta saastaiseen lihaan. Yksikään pakana ei pääse Jeesuksen valtakuntaa, jos hän ei tee parannusta ja ala noudattaa sapattia ja ruokasäädöksiä.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus antoi Kristityille virallisesti vain Rakkauden kaksoiskäskyn.Se on ohjenuora .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ruoka säädökset ei ole voimassa.Se on varma.

        Saa siis syödä koiria, kissoja, rottia, hiiriä, sikoja, sivettikissoja, lepakoita, käärmeitä, hevosia, jäniksiä, karhuja, myyriä, sammakoita, leijonia, jne...

        Adventisteille kuuluukin ruokasäädökset, hyvä niin.

        Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

        1234567---


      • MrHyvis
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa siis syödä koiria, kissoja, rottia, hiiriä, sikoja, sivettikissoja, lepakoita, käärmeitä, hevosia, jäniksiä, karhuja, myyriä, sammakoita, leijonia, jne...

        Adventisteille kuuluukin ruokasäädökset, hyvä niin.

        Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

        1234567---

        No kun ei tee... Jumala on uudenliiton ihmisille antanut täyden vapauden ruokaasioissa ja se pysyy.
        Toki se on eriasia ,mitä kukinsyö..
        Mutta meillä on vapaus.


    • Ja taas tuo leikkaa liimaa valhe käytössä....oletko sairas mieleltäsi ?vai etkö älyä.

    • Niin ..vastaatko mitä hebr 10/28 ja 29 tarkoittaa ..odotan ..

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe