Rahankäytöstä kirkon vastaus

Tämä on englannin kielellä, mutta hyvä selvitys asiasta:
https://newsroom.churchofjesuschrist.org/article/church-of-jesus-christ-finances

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhaa lukea, kun tietää jo ennestään. Todelliseen hyväntekeväisyyteen ei anneta. mutta ökytemppeleihin ja ostoskeskuksiin ja muihin johdon bisneksiin rahaa riittää valtavat määrät.
      Anna Olli kirkkosi tilinpäätöstiedot, niin päästään asaan. Niissä ei kai sentään voi valehdella edes MAP-kirkko?

      • Tuo linkki riittää hyvin. Siinä on selvitys kirkon varainkäytöstä. Kiinnostuneet voivat hankkia lisää tietoa. Aina löytyy näitä pilkkaajia ja vikojen etsijöitä, jotka ovat jostain syystä menneet kirkon vihollisten puolelle. Kirkolla todella on vihollisia. Huonostihan ajaisimme Jumalan asiaa, jos ei niin olisi.

        Mutta onko kirkko oikeasti paha ja väärä ja huono? Ei. Kaikki menee juuri niinkuin pitääkin, vaikka ollaan vasta opetuksessa eli puolivalmiita. Sekin on niinkuin pitääkin. Kirkko on oikea paikka, paras kaikista.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo linkki riittää hyvin. Siinä on selvitys kirkon varainkäytöstä. Kiinnostuneet voivat hankkia lisää tietoa. Aina löytyy näitä pilkkaajia ja vikojen etsijöitä, jotka ovat jostain syystä menneet kirkon vihollisten puolelle. Kirkolla todella on vihollisia. Huonostihan ajaisimme Jumalan asiaa, jos ei niin olisi.

        Mutta onko kirkko oikeasti paha ja väärä ja huono? Ei. Kaikki menee juuri niinkuin pitääkin, vaikka ollaan vasta opetuksessa eli puolivalmiita. Sekin on niinkuin pitääkin. Kirkko on oikea paikka, paras kaikista.

        Anna nyt ne tilinpäätöstiedot tai edes linkki niihin. Mihinkään muuhun on vaikea uskoa, kun kirkko ei selvästi ilmoita noita johdon bisneksiin käyttämiä rahoja.

        > Mutta onko kirkko oikeasti paha ja väärä ja huono?

        Tietenkin. Historia osoittaa sen selvästi. On ollut mm. alistamista niin ihonvärin kuin sukupuolenkin mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna nyt ne tilinpäätöstiedot tai edes linkki niihin. Mihinkään muuhun on vaikea uskoa, kun kirkko ei selvästi ilmoita noita johdon bisneksiin käyttämiä rahoja.

        > Mutta onko kirkko oikeasti paha ja väärä ja huono?

        Tietenkin. Historia osoittaa sen selvästi. On ollut mm. alistamista niin ihonvärin kuin sukupuolenkin mukaan.

        Tietenkin. Joo joo. Meidän mielestä ei ole ollut ja mitä on ollut, siihen on selvitykset.

        Ja nämä kriitikot kyllä tietävät nämä asiat. Miten me ajattelemme ja mikä on puolustus.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tietenkin. Joo joo. Meidän mielestä ei ole ollut ja mitä on ollut, siihen on selvitykset.

        Ja nämä kriitikot kyllä tietävät nämä asiat. Miten me ajattelemme ja mikä on puolustus.

        Mitä tietenkin? Annatko ne tilinpäätöstiedot vai etkö anna? Etkö saa niitä? Miksi et?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tietenkin? Annatko ne tilinpäätöstiedot vai etkö anna? Etkö saa niitä? Miksi et?

        Kirkko on antanut julkisuuteen monenlaisia selvityksiä rahankäytöstään. Senkun lukee ne, ei minua asia sen enempää kiinnosta. Tämä on vaan yksi kriitikkojen ikuinen yritys osoittaa botakin vääräksi mikä ei sitä ole. Lain mukaan kaikki menee, niinkuin pitääkin.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kirkko on antanut julkisuuteen monenlaisia selvityksiä rahankäytöstään. Senkun lukee ne, ei minua asia sen enempää kiinnosta. Tämä on vaan yksi kriitikkojen ikuinen yritys osoittaa botakin vääräksi mikä ei sitä ole. Lain mukaan kaikki menee, niinkuin pitääkin.

        Tietysti kirkko mainitsee julkisuudessa joitakin rahankäyttökohteita, joita se arvelee hyviksi ihmisten silmissä. Ne ovat kuitenkin vain hyttysen paska verrattuna pimitettyihin käyttökohteisiin. Tilinpäätöstietjen salailuun on syitä, joita kirkko ei kerro.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo linkki riittää hyvin. Siinä on selvitys kirkon varainkäytöstä. Kiinnostuneet voivat hankkia lisää tietoa. Aina löytyy näitä pilkkaajia ja vikojen etsijöitä, jotka ovat jostain syystä menneet kirkon vihollisten puolelle. Kirkolla todella on vihollisia. Huonostihan ajaisimme Jumalan asiaa, jos ei niin olisi.

        Mutta onko kirkko oikeasti paha ja väärä ja huono? Ei. Kaikki menee juuri niinkuin pitääkin, vaikka ollaan vasta opetuksessa eli puolivalmiita. Sekin on niinkuin pitääkin. Kirkko on oikea paikka, paras kaikista.

        Tämä on keskustelupalsta. Ei linkittäminen ole keskustelemista. Tapanilla oli sama tyyli: hän esitti väitteen ja siirsi sen todistamistaakan lukijoille.

        Ev.lut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta. Ei linkittäminen ole keskustelemista. Tapanilla oli sama tyyli: hän esitti väitteen ja siirsi sen todistamistaakan lukijoille.

        Ev.lut

        Se on helppo lukea. Onhan keskustelun pohjaksi välttämätöntä tietää mitä kirkko itse rahankäytöstään sanoo. Täällä kun väitetään kaikenlaista olematonta.

        Minä todistan etten näe mitään väärää siinä että maksan kirkollemme kymmennyksiä. Ei Jumalalle niitä muulla tavalla voi maksaa kuin maksamalla jollekin kirkolle.

        Kukaan, joka koskaan on maksanut kymmennyksiä ja uhrilahjoja, ei koskaan ole menettänyt mitään, vaan päinvastoin saanut runsaita siunauksia. Tämä on uskonnollinen asia eikä mikään pelkkä raha- asia. Kyllä ev.lut pitäisi tietää.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Se on helppo lukea. Onhan keskustelun pohjaksi välttämätöntä tietää mitä kirkko itse rahankäytöstään sanoo. Täällä kun väitetään kaikenlaista olematonta.

        Minä todistan etten näe mitään väärää siinä että maksan kirkollemme kymmennyksiä. Ei Jumalalle niitä muulla tavalla voi maksaa kuin maksamalla jollekin kirkolle.

        Kukaan, joka koskaan on maksanut kymmennyksiä ja uhrilahjoja, ei koskaan ole menettänyt mitään, vaan päinvastoin saanut runsaita siunauksia. Tämä on uskonnollinen asia eikä mikään pelkkä raha- asia. Kyllä ev.lut pitäisi tietää.

        > Ei Jumalalle niitä muulla tavalla voi maksaa kuin maksamalla jollekin kirkolle.

        Hyvin ovat onnistuneet kusettamaan. Jumala ei ole kiinnostunut Smithin kirkon bisneksien hoitamisesta. Jos lukisit Olli Raamattua, sinullekin selviäisi, että miten Jumalalle voi maksaa.
        Matt.25:35-45


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ei Jumalalle niitä muulla tavalla voi maksaa kuin maksamalla jollekin kirkolle.

        Hyvin ovat onnistuneet kusettamaan. Jumala ei ole kiinnostunut Smithin kirkon bisneksien hoitamisesta. Jos lukisit Olli Raamattua, sinullekin selviäisi, että miten Jumalalle voi maksaa.
        Matt.25:35-45

        35Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; 36minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' 37Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? 38Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? 39Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' 40Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. 41Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. 42Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; 43minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' 44Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' 45Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ei Jumalalle niitä muulla tavalla voi maksaa kuin maksamalla jollekin kirkolle.

        Hyvin ovat onnistuneet kusettamaan. Jumala ei ole kiinnostunut Smithin kirkon bisneksien hoitamisesta. Jos lukisit Olli Raamattua, sinullekin selviäisi, että miten Jumalalle voi maksaa.
        Matt.25:35-45

        Uhrit ja antimet ovat erikseen, mutta kymmenyksiä ei voi maksaa kuin Jumalalle, käytännössä vain jollekin kirkolle.

        Ei siinä mitään menetä. Jokainen, joka antaa johonkin hyvään tarkoitukseen, saa siitä siunauksia, eikä menetä yhtään mitään. Tämä on ihme, jonka uskovainen ymmärtää, muttei maallinen ihminen, hänhän ei usko ihmeisiin. Eikä anna köyhille niin paljon kuin uskovat. Motkottaa vaan kuin Juudas kalliin öljyn tuhlauksesta Jeesuksen jalkojen pesuun. Onko Jeesuksen jalkojen voitelu turha ja tuhlausta? Onko kymmenysten maksaminen rikkaiden rahoittamista?

        Se on kirkon keskustelu sitten Jumalan kanssa, käyttävätkö rahat väärin. Jos käyttävät väärin, saavat varmasti rangaistuksensa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uhrit ja antimet ovat erikseen, mutta kymmenyksiä ei voi maksaa kuin Jumalalle, käytännössä vain jollekin kirkolle.

        Ei siinä mitään menetä. Jokainen, joka antaa johonkin hyvään tarkoitukseen, saa siitä siunauksia, eikä menetä yhtään mitään. Tämä on ihme, jonka uskovainen ymmärtää, muttei maallinen ihminen, hänhän ei usko ihmeisiin. Eikä anna köyhille niin paljon kuin uskovat. Motkottaa vaan kuin Juudas kalliin öljyn tuhlauksesta Jeesuksen jalkojen pesuun. Onko Jeesuksen jalkojen voitelu turha ja tuhlausta? Onko kymmenysten maksaminen rikkaiden rahoittamista?

        Se on kirkon keskustelu sitten Jumalan kanssa, käyttävätkö rahat väärin. Jos käyttävät väärin, saavat varmasti rangaistuksensa.

        Mormonien uhrit (paastouhrivaroista) ovat alle puoli prosenttia kymmenysvaroista! Ja ne siis ovat vapaaehtoisia ja jäsenet maksavat ne ERIKSEEN. Kirkko ei siis välitä lähimmäisistä, vaan johtonsa bisneksistä. En oikein vieläkään tajunnut, että miten juuri nuo bisneksiin annetut kymmenysvarat menevät Jumalalle.

        > Onko Jeesuksen jalkojen voitelu turha ja tuhlausta?

        Ei. Mutta jäsenten rahojen käyttö kirkon bisneksiin on.

        Sinä siis ulkoistat vastuun rahojesi käytöstä krikolle? Luulet antavasi Jumalalle, mutta onnat kiron johdon bisneksiin. Edellä kuvasin Raamattua lainaten, että miten voisit antaa Jumalalle, mutta sehän ei sinua kiinosta.


    • Anonyymi

      Tarvitaan puolueeton katsaus, voi hyvänen aika. Eihän pukiltakaan kysytä, söitkö sinä ne nauriit kun vartioitsit naurismaata.

      Johan meille naurismaan seipäätkin nauraa ((:

      • Yhdysvaltain oikeuslaitos on tässä puolueeton arvioija. Ja kirkolla on lainmukaiset tilintarkastajat. Ja kirkko on lainkuuliainen yhteisö. Rikolliset otetaan kiinni, jos sellaisia havaitaan. Nämä asiat etenevät omalla painollaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Yhdysvaltain oikeuslaitos on tässä puolueeton arvioija. Ja kirkolla on lainmukaiset tilintarkastajat. Ja kirkko on lainkuuliainen yhteisö. Rikolliset otetaan kiinni, jos sellaisia havaitaan. Nämä asiat etenevät omalla painollaan.

        Jos tilinpäätöstiedot ovat muka julkisia, miksi niitä ei ole missään saatavilla? Ja eihän se suinkaan ole laitonta kerätä kusetetuilta jäseniltä rahaa ja käyttää sitä omiin bisneksiin. Eri asia olisi, jos rahoja väitettäisiin käytettävän vain hyväntekeväisyyteen, mutta niinhän ei ole.


    • Anonyymi

      Mormonikirkon puolustukseksi voi sanoa, että osaa ne muutkin enemmässäkin määrin suhmuroida kuten jehovat, skientologit ja Vatikaanin kirkosta nyt puhumattakaan ...

      • Niin juuri. Kritiikki on yleistys joidenkin kirkkojen ja lahkojen todellisista rikkomuksista, mutta on jäänyt rehellisesti tutkimatta, koskeeko se ihan oikeasti juuri tätä kirkkoa ollenkaan.

        Niinkuin muukin vertaileva kritiikki. Tämä levittää evankeliumia ja sillä siisti. Ja oikeaa Jeesuksen evankeliumia, jumalallista asiaa jumalallisella johdolla eikä ihmisten ta Saatanan asiaa. Saatana vastustaa tätä kaikin voimin ja harhauttaa ihmisiä mukaansa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Niin juuri. Kritiikki on yleistys joidenkin kirkkojen ja lahkojen todellisista rikkomuksista, mutta on jäänyt rehellisesti tutkimatta, koskeeko se ihan oikeasti juuri tätä kirkkoa ollenkaan.

        Niinkuin muukin vertaileva kritiikki. Tämä levittää evankeliumia ja sillä siisti. Ja oikeaa Jeesuksen evankeliumia, jumalallista asiaa jumalallisella johdolla eikä ihmisten ta Saatanan asiaa. Saatana vastustaa tätä kaikin voimin ja harhauttaa ihmisiä mukaansa.

        Tällä palstalla keskustellaan mormonismista ja siten myös mormonikirkon rahankäytöstä. Onha se selvää, että monet muut uskonnolliset yhtesöt ja organisaatiot pystyvät hoitamaan menonsa paljon pienimmillä summilla kuin kymmenesosana jäsentensä tuloista. On keksitty hyvä rahanlähde ja sitä käytetään mm. kirkon johdon bisneksiin (ostarit ym.).

        Evankeliumin määritelmän jokainen löytää vaikka Wikipediasta. Mormonismi ei todellakaan ole evankeliumin synonyymi eivätkä Smithin opetukset (mm. moninainti) liity Jeesuksen opetuksiin millään tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla keskustellaan mormonismista ja siten myös mormonikirkon rahankäytöstä. Onha se selvää, että monet muut uskonnolliset yhtesöt ja organisaatiot pystyvät hoitamaan menonsa paljon pienimmillä summilla kuin kymmenesosana jäsentensä tuloista. On keksitty hyvä rahanlähde ja sitä käytetään mm. kirkon johdon bisneksiin (ostarit ym.).

        Evankeliumin määritelmän jokainen löytää vaikka Wikipediasta. Mormonismi ei todellakaan ole evankeliumin synonyymi eivätkä Smithin opetukset (mm. moninainti) liity Jeesuksen opetuksiin millään tavalla.

        Moninainti on vääristelyä. Laillisia moniavioisia vihittyjä liittoja. Kirkon lakien mukaan. Ei sukupuolisuhteita avioliiton ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Moninainti on vääristelyä. Laillisia moniavioisia vihittyjä liittoja. Kirkon lakien mukaan. Ei sukupuolisuhteita avioliiton ulkopuolella.

        Jatkuvasti valehtelet! Laittomia moniavioliittoja, joten huoruutta laillisten yksiavioisten liittojen ulkopuolella. Kenenkään OMAT VÄITEET eivät tee laittomista laillisia. Ee sinä voi omia liikennesääntöjäsikään kehitellä ja väittää niitä laillisiksi!


    • Anonyymi

      Mormonikirkko ei julkaise tilinpäätöstä koska heidän ei tarvitse. Kirkkojen verovapaus tulisi lopettaa heti ja ainakin heidän kaupallisten yritysten kanssa kilpaileville toimille tulisi asettaa vastaavat verot. Uskonnot ovat aiheuttaneet jo tarpeeksi tuhoa ja kurjuutta. Vieläkin ne varastavat veronmaksajilta ja käyttävät ne rahat epätiedon ja henkisen kidutuksen levittämiseen.

      • Uskonnot ei ole sama asia kuin meidän kirkko. Ei pidä yleistää. Tämä on Jumalan itsensä perustama kirkko, ja toimii Jumalan johdatuksella. Pitää osoittaa konkreettisesti, että juuri tässä kirkossa käytetään rahaa väärin. Mikä on erittäin epätodennäköistä. Jos vääryyttä tapahtuu, korjaamme heti kun huomaamme.

        Nuo kriitikkojen väitteet voi tutkia. En minä niissä mitään totuutta näe. Tutkitaan rauhassa. Kirkko tietysti hyödyntää kaikkia mahdollisuuksia, mitä uskonnollisella yhdistyksellä on liikeyrityksiin verrattuna. Kymmenykset ja uhrilahjat ovat uskonnollinen juttu, sitä ei maallinen ihminen ymmärrä, vaikka kuinka selittäisi. Yrittävät kääntää oikean asian vääräksi. Siihen sisältyy arkipäivän ihmeitä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskonnot ei ole sama asia kuin meidän kirkko. Ei pidä yleistää. Tämä on Jumalan itsensä perustama kirkko, ja toimii Jumalan johdatuksella. Pitää osoittaa konkreettisesti, että juuri tässä kirkossa käytetään rahaa väärin. Mikä on erittäin epätodennäköistä. Jos vääryyttä tapahtuu, korjaamme heti kun huomaamme.

        Nuo kriitikkojen väitteet voi tutkia. En minä niissä mitään totuutta näe. Tutkitaan rauhassa. Kirkko tietysti hyödyntää kaikkia mahdollisuuksia, mitä uskonnollisella yhdistyksellä on liikeyrityksiin verrattuna. Kymmenykset ja uhrilahjat ovat uskonnollinen juttu, sitä ei maallinen ihminen ymmärrä, vaikka kuinka selittäisi. Yrittävät kääntää oikean asian vääräksi. Siihen sisältyy arkipäivän ihmeitä.

        Väärin! Kyseessä ei ole Jumalan vaan huijari Smithin perustama kirkko. Edes kirkon nimeä Jumala ei saanut kerralla oikein, vaan sitä piti muutella...

        > Pitää osoittaa konkreettisesti, että juuri tässä kirkossa käytetään rahaa väärin.

        Mtkä muut kirkot rakentavat ostoskeskuksia jäsentensä rahoilla?

        > Jos vääryyttä tapahtuu, korjaamme heti kun huomaamme.

        No milloin kymmenysvarojen käyttäminen johdon bisneksiin aioitaan lopettaa?

        Vai onko ostoskeskusten rakentaminen uskonnollinen juttu, jota maalliset ihmiset eivät tajua?

        Olli on kuin Venäjän ulkoministeri, joka vakuutti, että Iran ei ampunut ohjuksilla matkustajalentokonetta alas. Valehdellaan vielä silloinkin, kun vetelät ovat jo housuissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin! Kyseessä ei ole Jumalan vaan huijari Smithin perustama kirkko. Edes kirkon nimeä Jumala ei saanut kerralla oikein, vaan sitä piti muutella...

        > Pitää osoittaa konkreettisesti, että juuri tässä kirkossa käytetään rahaa väärin.

        Mtkä muut kirkot rakentavat ostoskeskuksia jäsentensä rahoilla?

        > Jos vääryyttä tapahtuu, korjaamme heti kun huomaamme.

        No milloin kymmenysvarojen käyttäminen johdon bisneksiin aioitaan lopettaa?

        Vai onko ostoskeskusten rakentaminen uskonnollinen juttu, jota maalliset ihmiset eivät tajua?

        Olli on kuin Venäjän ulkoministeri, joka vakuutti, että Iran ei ampunut ohjuksilla matkustajalentokonetta alas. Valehdellaan vielä silloinkin, kun vetelät ovat jo housuissa.

        Kaikki kirkot käyttävät kaikkia laillisia oikeuksiaan. Kirkoilla ei ole samanlaisia veroja kuin liikeyrityksillä. Jos kirkko silti saa perustaa liikeyrityksiä niin tottakai järkevä taloudenhoitaja käyttää sitä mahdollisuutta. Jos se on väärin, valtio lopettaa sen ja kirkko myöntyy.

        Näinhän kävi moniavioisuudelle. Kirkko piti sitä oikeutenaan, mutta se täytyi lopettaa, ettei kirkkoa olisi tuhottu. Sinä nyt vaan yrität löytää vikoja ihan hyvästä, suorastaan oikeasta Jumalan kirkosta ja munusta, joka vain rehellisellä mielellä yrittän parhaani mukaan puolustaa tätä syyttä suotta vihollisten parjaamaa kirkkoamme.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kaikki kirkot käyttävät kaikkia laillisia oikeuksiaan. Kirkoilla ei ole samanlaisia veroja kuin liikeyrityksillä. Jos kirkko silti saa perustaa liikeyrityksiä niin tottakai järkevä taloudenhoitaja käyttää sitä mahdollisuutta. Jos se on väärin, valtio lopettaa sen ja kirkko myöntyy.

        Näinhän kävi moniavioisuudelle. Kirkko piti sitä oikeutenaan, mutta se täytyi lopettaa, ettei kirkkoa olisi tuhottu. Sinä nyt vaan yrität löytää vikoja ihan hyvästä, suorastaan oikeasta Jumalan kirkosta ja munusta, joka vain rehellisellä mielellä yrittän parhaani mukaan puolustaa tätä syyttä suotta vihollisten parjaamaa kirkkoamme.

        Jos kirkko piti pikkutyttöjen moninaintia oikeutettuna, silloihan kyseessä oli väärä kirkko.

        Miksi ihmeessä väität kirkon johdon bisneksiin annettavia rahoja Jumalalle annettavina? Kirkko on onnistunut kusettamaan sinua tosi rankasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirkko piti pikkutyttöjen moninaintia oikeutettuna, silloihan kyseessä oli väärä kirkko.

        Miksi ihmeessä väität kirkon johdon bisneksiin annettavia rahoja Jumalalle annettavina? Kirkko on onnistunut kusettamaan sinua tosi rankasti.

        Olkiukko taas. Sekä kirkosta että minusta. Väittää voi mitä vaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Olkiukko taas. Sekä kirkosta että minusta. Väittää voi mitä vaan.

        Miksi kiellät kirkkosi historian? Miksi kiellät kirkkosi kusettaneen sinua maksamaan kymmenykset johdon bisneksiin?


    • Anonyymi

      Onko tuo uskonnoksi naamioitu rahankeräysorganisaatio yhä laillinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe