Ymmärrän Michaelia

Anonyymi

Olen muuten " laivoilla vaanii ihmisvihaaja " kirjoittaja jos joku sattuu muistamaan.

Mutta tapaukseen Michael Penttilä. Erittäin mielenkiintoisen oloinen ihminen tämä Michael. Täytyy myöntää, että olen innoissani tästä tapauksesta, siis aiheena. Kuuntelin juuri Michaelin ääntä oikeudessa. Tunnen jotain ihmeellistä kun häntä kuuntelen. Sitä ei voi selittää ääneen. Vain ilmeisesti minä, Michael ja muutaman muu maailmassa tietää sen. Ehkä Michael Jackson ( suuri idolini ) oli yksi meistä. Hänen kanssaan tunnen selvää sielujen toveruutta myös. Olemme ulkoisesti eri näköisiä, mutta me tunnemme ja tiedämme jotain mitä te suuret massat ette koskaan kykene ymmärtämään. Kunhan leikitte erilaisia, punaisine ja sinisine naurettavine hiuksineen. On helppoa feikata. Mutta me huomaamme senkin. Sen juuri huomaamme, erittäin helposti ja välittömästi.

Mutta yksi tärkeä seikka mitä te suuret massat ette selvästikään ole ymmärtäneet tapauksessa Michael Penttilä. HÄN ON ITSEKIN UHRI! Tätä te vit*n kaninaivo ihmiset, sateenkaari homo esittäjä "erilaiset" mukaan lukien ette ymmärrä. Millainen voi tulla ihmisestä joka on koko lapsuuden viettänyt äitinsä kanssa! Ettehän te tietysti osaa sitä ahdistusta edes ajatella? Tiedän, ettette osaa. Ette toisaalta voikaan osata.

Ulkoisesti hyvännäköiset miehet läpsivät useita tyttöystäviään perseelle kun me ei ehkä niin hyvännäköiset, mutta tunteelliset ja herkät miehet emme ole koskaan saaneeet edes suudella tai koskea naista! Vaikka tiedämme, että olisimme niin hyviä miehiä kun vain voi kuvitella. Ja läps läps, ohitseni kävelee lätkänpelaaja tai poninhäntä joka katsoo minua virnuillen, niin ettei kaunis ihana nainen tätä huomaa, olan yli. Minä näen kaikki asiat. Tiedän mitä minusta ajatellaan.

Tiedän, että yksinäisyydestäni jonka muut ihmiset ovat minulle aiheuttaneet jopa nautitaan. Vai miksi ohitseni kävellään, halataan samaan aikaan kaunista vaimoa ja katsotaan minua virnuillen? Kuten olen aiemmin kertonut, olen poikkeuksellisen älykäs. Toiseksi jäätte. Teen mitä haluan. Ja mitä? Mitä epäilet? Enhän ole sanonut mitään, eikö niin? ÄLÄ PIDÄ MINUA TYHMÄNÄ se on ensimmäinen virheesi. Jos haluat pelata peliä minun kanssani, se kyllä onnistuu. Tervetuloa. Olen kaikkeen varautunut yli älyllisenä ihmisenä, kyllä siitä voit olla varma. Ihmispaska. Misantropia, tutustu aiheeseen idiootti.

Michaelin psyyke ei ole voinutkaan kehittyä normaaliksi kaikesta päätellen. Ja naapuri joka on osallistunut mitä julmimpaan kiusaamiseen (?) Selittää nyt televisiossa naama pokkana kuinka Michaelin pitäisi olla loppu elämä vankilassa! Jos hän niin oikeudentuntoinen kerta on niin miksi ei sitten naapurustossa asuvana puuttunut Michaelin kiusaamiseen? Vai eikö kenties teidän suurten massojen mielestä ole julmaa kiusaamista että ihminen jätetään yksin, jo lapsena TÄYSIN YKSIN! Juu ei! Kukaan ei sitä itselleen halua! Ja tiedän mistä kirjoitan, kyllä jälleen kerran. Teot tuomitsen silti, se on selvä. Mutta Michaelia pidän silti itseään uhrina, suurten massojen, noiden ärsyttävien , inhottavien suurten massa ihmisten uhrina joita on 13 tusinassa, ulkoisesta rekvisiitasta huolimatta. Se vain pahentaa asiaa! Turha rekvisiitalla leikkiä mitään taiteilijaa jos ei vittu mitään oikeasti osaa erinomaisen, huom erinomaisen hyvin.

Michaelin mieltä tosiaan ymmärrän. Miksiköhän? Siinäpä massoille miettimistä. Olisi kiva tietää millainen ihminen kenestä tahansa tulisi, jos hän olisi ollut lapsesta asti OIKEASTI ( en tarkoita nykynuorten ja julkkisten " kiusaamistarinoita joilla haetaan huomiota ja uhriudutaan " ) ollut pahasti kiusattu, syrjitty, yksin. Olisi todella kiva tietää!!!!! Asiaahan on helppo vähätellä. Se käy aina suurilta massoilta helposti. Mutta onneksi luotan siihen, että jokainen joka nauttii toisen henkisestä ahdingosta eli vakavasta masentuneisuudesta, yksinäisyydestä jne saa joskus maistaa omaa lääkettään mitä julmimman kautta.

Ai niin. Ennen kuin minut lynkataan jne. Painotan, että tuomitsen itse veriteot totaalisesti. En vain tässä tapauksessa vaan muutenkin. Kirjotukseni tarkoitus on vain avata suurten massojen silmät ja nähdä tämänkin asian verhojen taakse, että Michael on selvästi ollut lapsena jo pahasti muiden uhri eli todella pahasti kiusattu. Samalla haluan vain kertoa, että oman kokemukseni kautta tiedän hyvin miltä se tuntuu. Tosin olin uhri ja kiusattu todennäköisesti vielä julmemmin kuin Michael ja tiedän vain mitä se saa ihmisessä aikaiseksi. Asiaa ei muuten korjaa psyykelääkkeet jne. Ja hoitoon, sellaiseen hoitoon josta olisi jotain hyötyä ei yksinkertaisesti tässä maassa pääse. Paitsi rikkaat, mutta en elä esi isieni aikaan , he olivat kaikki Ukki, hänen Isä, hänen isä ja hänen isä tietojeni ja usein kymmenien lehtileike tietojen jne jnen jne mukaan rikkaita sen ajan maailmassa ja todella hyväosaisia. Nyt on palikat kääntyneet toisinpäin ja kommunisti opettajat muuten murkasivat minuun vihaansa osin esi isieni takia, uskokaa sitä tai älkää. Mutta nyt on demaritkin skumplalasit

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skumppalasit kädessä tosiaan joo, se on kiva! Nuo todelliaet työväen ihmiset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Älykkäällä ihmisellä psyyken pitäisi kestää paremmin tyhmempien aiheuttamia paineita, eikä mikään oikeuta tappamaan, tuokin sarjamurhaaja on hyvin tiennyt rikkovansa lakia ja tekevänsä väärin täysin sivullisia kohtaan.

      Hyvin mahdollista että joutunut itsekin vaikkapa äitinsä hyväksikäyttämäksi ja voidaan ottaa huomioon lieventävänä, mutta ei vapauta vastuusta. Alaikäiset (koulu)kiusatut) eivät välttämättä ole vastuussa teoistaan, mutta hekin joutuvat hoitoon.

      • Anonyymi

        Onko joku väittänyt sitten, ettei Michael ole tiennyt rikkovansa lakia ja etteikö Michael olisi vastuussa teoistaan? En minä ( aloittajana ) ainakaan.

        Kerroin vain miten ymmärrän ihan hyvin Michaelin sielunmaisemaa. Sinä ja 99,99% ei selvästi siihen kykene. Arvaa miksi? Koska psykologinen päättelykyky ei ole luontaisesti siihen tarpeeksi riittavä, kuten minulla. Kaltaisesi voi kyllä lukea vaikka psykologiksi ( no en kyllä sinusta tiedä ) mutta se on kovin väkinäistä, jäykkää. Ette osaa luontaisesti päätellä henkisiä asioita, se on se ero. Minulle ei tarvitse erikseen kertoa miltä Michaelista on mahtanut tuntua jos / kun siltä näyttää, että ainoa kaveri on ollut lapsena oma Äiti. Hyväksikäyttö teoria on muuten sinun luomasi mielikuva, ei sillä että se voi kyllä pitää paikkansakin. Jotainhan tuossa taustalla on, se on selvä. Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään. Edelleen, en puolustele Michaelin tekoja, ne ovat hirveitä. Mutta edelleen: Hän on selvästi itsekin uhri, kenen? Siihen voi olla vaikea vetää tarkkaa rajaa, sanotaan näin, että kuten itsekin niin niiden ihmisten jotka sortamiseen, syrjimiseen, eristämiseen eli ihan suomeksi sanottuna rankkaan kiusaamiseen ovat osallistuneet, vain sen takia, että toinen ihminen on erilainen. Siitähän kiusaaminen aina johtuu, ei mistään muusta. Tavalla tai toisella rankasti kiusatut ovat erilaisia. Ja juu, ei niitä ulkoisella rekvisiitalla erilaista esittäviä, vaan ihan oikeasti erilaisia. Heidät TUNTEVAT tietävät tämän kyllä, eli väännetään rautalangasta, sitä tuskin voi edes nähdä keskellä rautatieasemaa vastaan kävellessä. Tai voi. Mutta siihen erittäin harvan ihmisen luontainen psykologinen silmä riittää.

        Kerro ihmeessä mistä haluat keskustella enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt sitten, ettei Michael ole tiennyt rikkovansa lakia ja etteikö Michael olisi vastuussa teoistaan? En minä ( aloittajana ) ainakaan.

        Kerroin vain miten ymmärrän ihan hyvin Michaelin sielunmaisemaa. Sinä ja 99,99% ei selvästi siihen kykene. Arvaa miksi? Koska psykologinen päättelykyky ei ole luontaisesti siihen tarpeeksi riittavä, kuten minulla. Kaltaisesi voi kyllä lukea vaikka psykologiksi ( no en kyllä sinusta tiedä ) mutta se on kovin väkinäistä, jäykkää. Ette osaa luontaisesti päätellä henkisiä asioita, se on se ero. Minulle ei tarvitse erikseen kertoa miltä Michaelista on mahtanut tuntua jos / kun siltä näyttää, että ainoa kaveri on ollut lapsena oma Äiti. Hyväksikäyttö teoria on muuten sinun luomasi mielikuva, ei sillä että se voi kyllä pitää paikkansakin. Jotainhan tuossa taustalla on, se on selvä. Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään. Edelleen, en puolustele Michaelin tekoja, ne ovat hirveitä. Mutta edelleen: Hän on selvästi itsekin uhri, kenen? Siihen voi olla vaikea vetää tarkkaa rajaa, sanotaan näin, että kuten itsekin niin niiden ihmisten jotka sortamiseen, syrjimiseen, eristämiseen eli ihan suomeksi sanottuna rankkaan kiusaamiseen ovat osallistuneet, vain sen takia, että toinen ihminen on erilainen. Siitähän kiusaaminen aina johtuu, ei mistään muusta. Tavalla tai toisella rankasti kiusatut ovat erilaisia. Ja juu, ei niitä ulkoisella rekvisiitalla erilaista esittäviä, vaan ihan oikeasti erilaisia. Heidät TUNTEVAT tietävät tämän kyllä, eli väännetään rautalangasta, sitä tuskin voi edes nähdä keskellä rautatieasemaa vastaan kävellessä. Tai voi. Mutta siihen erittäin harvan ihmisen luontainen psykologinen silmä riittää.

        Kerro ihmeessä mistä haluat keskustella enemmän?

        <<Kerroin vain miten ymmärrän ihan hyvin Michaelin sielunmaisemaa<<

        Saanko kysyä, että miksi haluat sen kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt sitten, ettei Michael ole tiennyt rikkovansa lakia ja etteikö Michael olisi vastuussa teoistaan? En minä ( aloittajana ) ainakaan.

        Kerroin vain miten ymmärrän ihan hyvin Michaelin sielunmaisemaa. Sinä ja 99,99% ei selvästi siihen kykene. Arvaa miksi? Koska psykologinen päättelykyky ei ole luontaisesti siihen tarpeeksi riittavä, kuten minulla. Kaltaisesi voi kyllä lukea vaikka psykologiksi ( no en kyllä sinusta tiedä ) mutta se on kovin väkinäistä, jäykkää. Ette osaa luontaisesti päätellä henkisiä asioita, se on se ero. Minulle ei tarvitse erikseen kertoa miltä Michaelista on mahtanut tuntua jos / kun siltä näyttää, että ainoa kaveri on ollut lapsena oma Äiti. Hyväksikäyttö teoria on muuten sinun luomasi mielikuva, ei sillä että se voi kyllä pitää paikkansakin. Jotainhan tuossa taustalla on, se on selvä. Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään. Edelleen, en puolustele Michaelin tekoja, ne ovat hirveitä. Mutta edelleen: Hän on selvästi itsekin uhri, kenen? Siihen voi olla vaikea vetää tarkkaa rajaa, sanotaan näin, että kuten itsekin niin niiden ihmisten jotka sortamiseen, syrjimiseen, eristämiseen eli ihan suomeksi sanottuna rankkaan kiusaamiseen ovat osallistuneet, vain sen takia, että toinen ihminen on erilainen. Siitähän kiusaaminen aina johtuu, ei mistään muusta. Tavalla tai toisella rankasti kiusatut ovat erilaisia. Ja juu, ei niitä ulkoisella rekvisiitalla erilaista esittäviä, vaan ihan oikeasti erilaisia. Heidät TUNTEVAT tietävät tämän kyllä, eli väännetään rautalangasta, sitä tuskin voi edes nähdä keskellä rautatieasemaa vastaan kävellessä. Tai voi. Mutta siihen erittäin harvan ihmisen luontainen psykologinen silmä riittää.

        Kerro ihmeessä mistä haluat keskustella enemmän?

        <<Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään.<<

        Jokainen ymmärtää tekojen suhteesta todellisuuteen, että jotakin on pahasti vialla - se on selvä. Se mikä on vialla, on tuolla tasolla/teoilla jo kyllä persoonassa, väittäisin, eli persoonallisuushäiriö, ja se mikä tämän on sitten aiheuttanut, on toinen juttu. Se ei synny vain uhrinosasta tai kiusaamisesta, mutta sanotaan, että jos ongelman syy on itsen ulkopuolella, tapahtuma-aika on ollut oltva jo ennen kolmatta ikävuotta. Tai kyse voi olla syntymäongelmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään.<<

        Jokainen ymmärtää tekojen suhteesta todellisuuteen, että jotakin on pahasti vialla - se on selvä. Se mikä on vialla, on tuolla tasolla/teoilla jo kyllä persoonassa, väittäisin, eli persoonallisuushäiriö, ja se mikä tämän on sitten aiheuttanut, on toinen juttu. Se ei synny vain uhrinosasta tai kiusaamisesta, mutta sanotaan, että jos ongelman syy on itsen ulkopuolella, tapahtuma-aika on ollut oltva jo ennen kolmatta ikävuotta. Tai kyse voi olla syntymäongelmasta.

        Eikä tämä asia ole nyt suhteessa älykkyyteen - vain persoonallisuuteen, vaikka joku toinen olisi kuinka kiusattuna, lopputulos psyykkisesti on ihmisellä aina erilainen. Ja kyse on juuri myönteisten mielikuvien voimasta, että miten selviää alistamisesta, kiusaamisesta, huonommuuden kokemuksesta ja monista psyykettä rasittavista tilanteista. Puhutaan myös siitä, että miten ihminen tuottaa minänsä, persoonallisuuteensa ja miten ratkaisee juuri persoonansa ristiriidat hyvässä ja pahassa tai mistä kokemuksista saa mielihyvänsä. Paljon on sellaista, jossa ihminen pystyy auttamaan itseään - väitän, että enemmän kuin kukaan toinen pystyisi toiselle tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tämä asia ole nyt suhteessa älykkyyteen - vain persoonallisuuteen, vaikka joku toinen olisi kuinka kiusattuna, lopputulos psyykkisesti on ihmisellä aina erilainen. Ja kyse on juuri myönteisten mielikuvien voimasta, että miten selviää alistamisesta, kiusaamisesta, huonommuuden kokemuksesta ja monista psyykettä rasittavista tilanteista. Puhutaan myös siitä, että miten ihminen tuottaa minänsä, persoonallisuuteensa ja miten ratkaisee juuri persoonansa ristiriidat hyvässä ja pahassa tai mistä kokemuksista saa mielihyvänsä. Paljon on sellaista, jossa ihminen pystyy auttamaan itseään - väitän, että enemmän kuin kukaan toinen pystyisi toiselle tekemään.

        <<Ulkoisesti hyvännäköiset miehet läpsivät useita tyttöystäviään perseelle kun me ei ehkä niin hyvännäköiset, mutta tunteelliset ja herkät miehet emme ole koskaan saaneeet edes suudella tai koskea naista!<<

        Miksi ette?

        <<<ohitseni kävelee lätkänpelaaja tai poninhäntä joka katsoo minua virnuillen, niin ettei kaunis ihana nainen tätä huomaa, olan yli. .<<

        Ja jos oikein arvaan, sinä virnuilet takaisin ja näytät peukkua? Me emme koskaan voi valita tilanteita, mutta saamme, luojallekiitos, valita miten niihin suhtaudumme.

        <<Tiedän, että yksinäisyydestäni jonka muut ihmiset ovat minulle aiheuttaneet jopa nautitaan.<<

        Narsistinen ajatus - ketään ei kiinnosta toisen hyvät tai huonot asiat, eikä edes mokaamiset. Kerran kun kunnolla mokaat, se on hetken huvi toisille, vaikka itse saisi siitä minkälaiset elinikäiset traumat tahansa. Toisiasiassa ihminen mitätön toisten silmissä - pelkkä hyttynen.

        <<Samalla haluan vain kertoa, että oman kokemukseni kautta tiedän hyvin miltä se tuntuu.<<

        Totta kai halutessasi saat kiduttaa itseäsi vaikka loppuelämäsi, mutta psykologinen totuus on se, että ihminen pystyy vaihtamaan kokemuksensa - tai kuten joku viisas on joskus sanonut, että sitten vasta ihminen on todella viisas ja älykäs, kun pystyy kantamaan vaikeutensakin kuin seppeleen päänsä päällä.

        Ja tämä edellyttää juuri tuota kykyä muuttaa kokemuksensa. Ja jos sinulla todella on älykkyyttä, sitä paremmin pystyt sen tekemään, koska kyse on ihmisen aivojen kognitiivisista toiminnoista - kuin tietokoneesta.

        Ja tämä ei ole vähättelyä, vaan mahdollisuuksia, mutta sinusta itsestä on kiinni, että mitä haluat. Tunteet ei nimittäin ole ihmisellä mitään muuta tarkoitusta varten kuin toiminnan käynnistäjinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ulkoisesti hyvännäköiset miehet läpsivät useita tyttöystäviään perseelle kun me ei ehkä niin hyvännäköiset, mutta tunteelliset ja herkät miehet emme ole koskaan saaneeet edes suudella tai koskea naista!<<

        Miksi ette?

        <<<ohitseni kävelee lätkänpelaaja tai poninhäntä joka katsoo minua virnuillen, niin ettei kaunis ihana nainen tätä huomaa, olan yli. .<<

        Ja jos oikein arvaan, sinä virnuilet takaisin ja näytät peukkua? Me emme koskaan voi valita tilanteita, mutta saamme, luojallekiitos, valita miten niihin suhtaudumme.

        <<Tiedän, että yksinäisyydestäni jonka muut ihmiset ovat minulle aiheuttaneet jopa nautitaan.<<

        Narsistinen ajatus - ketään ei kiinnosta toisen hyvät tai huonot asiat, eikä edes mokaamiset. Kerran kun kunnolla mokaat, se on hetken huvi toisille, vaikka itse saisi siitä minkälaiset elinikäiset traumat tahansa. Toisiasiassa ihminen mitätön toisten silmissä - pelkkä hyttynen.

        <<Samalla haluan vain kertoa, että oman kokemukseni kautta tiedän hyvin miltä se tuntuu.<<

        Totta kai halutessasi saat kiduttaa itseäsi vaikka loppuelämäsi, mutta psykologinen totuus on se, että ihminen pystyy vaihtamaan kokemuksensa - tai kuten joku viisas on joskus sanonut, että sitten vasta ihminen on todella viisas ja älykäs, kun pystyy kantamaan vaikeutensakin kuin seppeleen päänsä päällä.

        Ja tämä edellyttää juuri tuota kykyä muuttaa kokemuksensa. Ja jos sinulla todella on älykkyyttä, sitä paremmin pystyt sen tekemään, koska kyse on ihmisen aivojen kognitiivisista toiminnoista - kuin tietokoneesta.

        Ja tämä ei ole vähättelyä, vaan mahdollisuuksia, mutta sinusta itsestä on kiinni, että mitä haluat. Tunteet ei nimittäin ole ihmisellä mitään muuta tarkoitusta varten kuin toiminnan käynnistäjinä.

        <<Tunteet ei nimittäin ole ihmisellä mitään muuta tarkoitusta varten kuin toiminnan käynnistäjinä.<<

        Analysoi, että minkälaiset tunteet sinua käyttävät ja päätä sitten itse, että minkälaisten tunteiden haluaisit olla oman toimintasi käynnistäjinä. Tästä vasta syntyy se elämäsi tapahtumien lopputulos - ei siitä, että mitä olet joutunut kokemaan. Ne ovat vain asioita ja hetkiä, eivätkä sama asia kuin kuka tai mikä sinä itse olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Tunteet ei nimittäin ole ihmisellä mitään muuta tarkoitusta varten kuin toiminnan käynnistäjinä.<<

        Analysoi, että minkälaiset tunteet sinua käyttävät ja päätä sitten itse, että minkälaisten tunteiden haluaisit olla oman toimintasi käynnistäjinä. Tästä vasta syntyy se elämäsi tapahtumien lopputulos - ei siitä, että mitä olet joutunut kokemaan. Ne ovat vain asioita ja hetkiä, eivätkä sama asia kuin kuka tai mikä sinä itse olet.

        <<Mutta edelleen: Hän on selvästi itsekin uhri, kenen? Siihen voi olla vaikea vetää tarkkaa rajaa, sanotaan näin, että kuten itsekin niin niiden ihmisten jotka sortamiseen, syrjimiseen, eristämiseen eli ihan suomeksi sanottuna rankkaan kiusaamiseen ovat osallistuneet, vain sen takia, että toinen ihminen on erilainen.<<

        Lopunkaiken ihminen on AINA itsensä uhri - viittaan edelle kirjoittamaani - jos me päästämme toiset ihmiset nahkamme alle tuhoomaan sisältä päin tunnetasolta. Korostan edelleen - tekee muut ihmiset mitä tahansa, niin me saamme kuitenin valita miten siihen suhtaudumme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt sitten, ettei Michael ole tiennyt rikkovansa lakia ja etteikö Michael olisi vastuussa teoistaan? En minä ( aloittajana ) ainakaan.

        Kerroin vain miten ymmärrän ihan hyvin Michaelin sielunmaisemaa. Sinä ja 99,99% ei selvästi siihen kykene. Arvaa miksi? Koska psykologinen päättelykyky ei ole luontaisesti siihen tarpeeksi riittavä, kuten minulla. Kaltaisesi voi kyllä lukea vaikka psykologiksi ( no en kyllä sinusta tiedä ) mutta se on kovin väkinäistä, jäykkää. Ette osaa luontaisesti päätellä henkisiä asioita, se on se ero. Minulle ei tarvitse erikseen kertoa miltä Michaelista on mahtanut tuntua jos / kun siltä näyttää, että ainoa kaveri on ollut lapsena oma Äiti. Hyväksikäyttö teoria on muuten sinun luomasi mielikuva, ei sillä että se voi kyllä pitää paikkansakin. Jotainhan tuossa taustalla on, se on selvä. Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään. Edelleen, en puolustele Michaelin tekoja, ne ovat hirveitä. Mutta edelleen: Hän on selvästi itsekin uhri, kenen? Siihen voi olla vaikea vetää tarkkaa rajaa, sanotaan näin, että kuten itsekin niin niiden ihmisten jotka sortamiseen, syrjimiseen, eristämiseen eli ihan suomeksi sanottuna rankkaan kiusaamiseen ovat osallistuneet, vain sen takia, että toinen ihminen on erilainen. Siitähän kiusaaminen aina johtuu, ei mistään muusta. Tavalla tai toisella rankasti kiusatut ovat erilaisia. Ja juu, ei niitä ulkoisella rekvisiitalla erilaista esittäviä, vaan ihan oikeasti erilaisia. Heidät TUNTEVAT tietävät tämän kyllä, eli väännetään rautalangasta, sitä tuskin voi edes nähdä keskellä rautatieasemaa vastaan kävellessä. Tai voi. Mutta siihen erittäin harvan ihmisen luontainen psykologinen silmä riittää.

        Kerro ihmeessä mistä haluat keskustella enemmän?

        Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Jotain mitä suuri yleisö ei vain ymmärrä, eikä tule koskaan ymmärtämään.<<

        Jokainen ymmärtää tekojen suhteesta todellisuuteen, että jotakin on pahasti vialla - se on selvä. Se mikä on vialla, on tuolla tasolla/teoilla jo kyllä persoonassa, väittäisin, eli persoonallisuushäiriö, ja se mikä tämän on sitten aiheuttanut, on toinen juttu. Se ei synny vain uhrinosasta tai kiusaamisesta, mutta sanotaan, että jos ongelman syy on itsen ulkopuolella, tapahtuma-aika on ollut oltva jo ennen kolmatta ikävuotta. Tai kyse voi olla syntymäongelmasta.

        Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme? Emme mitään. Mutta ymmärrän Michaelin ajatusmaailmaa ja psyykettä tällöin entistä paremmin.

        Ja sinä sama viisastelija, et tiedä minusta mitään, et yhtään mitään. Älä luule, että vastaan jokaiseen kysymykseesi koska siinä kestäisi pieni ikuisuus. Ei riitä motivaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ulkoisesti hyvännäköiset miehet läpsivät useita tyttöystäviään perseelle kun me ei ehkä niin hyvännäköiset, mutta tunteelliset ja herkät miehet emme ole koskaan saaneeet edes suudella tai koskea naista!<<

        Miksi ette?

        <<<ohitseni kävelee lätkänpelaaja tai poninhäntä joka katsoo minua virnuillen, niin ettei kaunis ihana nainen tätä huomaa, olan yli. .<<

        Ja jos oikein arvaan, sinä virnuilet takaisin ja näytät peukkua? Me emme koskaan voi valita tilanteita, mutta saamme, luojallekiitos, valita miten niihin suhtaudumme.

        <<Tiedän, että yksinäisyydestäni jonka muut ihmiset ovat minulle aiheuttaneet jopa nautitaan.<<

        Narsistinen ajatus - ketään ei kiinnosta toisen hyvät tai huonot asiat, eikä edes mokaamiset. Kerran kun kunnolla mokaat, se on hetken huvi toisille, vaikka itse saisi siitä minkälaiset elinikäiset traumat tahansa. Toisiasiassa ihminen mitätön toisten silmissä - pelkkä hyttynen.

        <<Samalla haluan vain kertoa, että oman kokemukseni kautta tiedän hyvin miltä se tuntuu.<<

        Totta kai halutessasi saat kiduttaa itseäsi vaikka loppuelämäsi, mutta psykologinen totuus on se, että ihminen pystyy vaihtamaan kokemuksensa - tai kuten joku viisas on joskus sanonut, että sitten vasta ihminen on todella viisas ja älykäs, kun pystyy kantamaan vaikeutensakin kuin seppeleen päänsä päällä.

        Ja tämä edellyttää juuri tuota kykyä muuttaa kokemuksensa. Ja jos sinulla todella on älykkyyttä, sitä paremmin pystyt sen tekemään, koska kyse on ihmisen aivojen kognitiivisista toiminnoista - kuin tietokoneesta.

        Ja tämä ei ole vähättelyä, vaan mahdollisuuksia, mutta sinusta itsestä on kiinni, että mitä haluat. Tunteet ei nimittäin ole ihmisellä mitään muuta tarkoitusta varten kuin toiminnan käynnistäjinä.

        Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin. Eli en, en ole koskaan vielä virnuillut takaisin, kuvailemani tilanne oli todellinen kokemus. Ja kyllä, virnuilijana vanha koulukiusaaja vuosikymmenten takia! Voin kertoa sinulle, että kiusaajat osaavat lukea uhriaan kuin avointa kirjaa! He kyllä siis tietävät missä mennään. Ja muistavat mitä ovat tehneet. Mitäpä luulet kertovatko he vaimolleen ja mahdollisesti lapsilleen rehellisesti, että hei tuo outo yksinäinen hyypiö kenen ohi juuri kävelimme ( oma paikkakuntani on suhteellisen pieni ) on tuollainen osittain siksi, että minä / ja me kiusasimme alkaen ennen kouluikää ja emme lopettaneet sitä oikeastaan koskaan mutta vähintään sen 10 vuotta sitä piinasimme, räimme, heittelimme kivillä, ilkuimme( asioista joita en tässä kerro, ettei kukaan tunnista ) lätkäkentällä jätimme porukan ulkopuolelle säännöllisesti mitä nyt ohimennen räkäsimme ja hakkasimme lätkämailoilla, joka tavalla teimme hänen elämästään helvettiä.

        Luuletko todella näin? Ja luuletko ettei em tosi kertomus pähkinänkuoressaan vaikuta ihmisen psyykeeseen? Voin kertoa senkin, kyllä se on vaikuttanut! Siksipä seisonkin sanojeni takana ja ymmärrän michaelia! Siis hänen mieltään, en tekoja, edelleenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin. Eli en, en ole koskaan vielä virnuillut takaisin, kuvailemani tilanne oli todellinen kokemus. Ja kyllä, virnuilijana vanha koulukiusaaja vuosikymmenten takia! Voin kertoa sinulle, että kiusaajat osaavat lukea uhriaan kuin avointa kirjaa! He kyllä siis tietävät missä mennään. Ja muistavat mitä ovat tehneet. Mitäpä luulet kertovatko he vaimolleen ja mahdollisesti lapsilleen rehellisesti, että hei tuo outo yksinäinen hyypiö kenen ohi juuri kävelimme ( oma paikkakuntani on suhteellisen pieni ) on tuollainen osittain siksi, että minä / ja me kiusasimme alkaen ennen kouluikää ja emme lopettaneet sitä oikeastaan koskaan mutta vähintään sen 10 vuotta sitä piinasimme, räimme, heittelimme kivillä, ilkuimme( asioista joita en tässä kerro, ettei kukaan tunnista ) lätkäkentällä jätimme porukan ulkopuolelle säännöllisesti mitä nyt ohimennen räkäsimme ja hakkasimme lätkämailoilla, joka tavalla teimme hänen elämästään helvettiä.

        Luuletko todella näin? Ja luuletko ettei em tosi kertomus pähkinänkuoressaan vaikuta ihmisen psyykeeseen? Voin kertoa senkin, kyllä se on vaikuttanut! Siksipä seisonkin sanojeni takana ja ymmärrän michaelia! Siis hänen mieltään, en tekoja, edelleenkään.

        <<Ja sinä sama viisastelija, et tiedä minusta mitään, et yhtään mitään. Älä luule, että vastaan jokaiseen kysymykseesi koska siinä kestäisi pieni ikuisuus. Ei riitä motivaatio.<<

        Ei minun tarvitse sinusta tietää yhtään mitään, riittää kun tiedän pyskologiasta ja ihmisestä. Kaikki olemme samanlaisia, koemme samalla tavalla, kaikille meille tapahtuu ikäviä asioita, kaikkia meitä kiusataan, kaikki me olemme yhtä kykenemättömiä selviämään, yhtä turhautuneita, yhtä rumia mielestämme ja yhtä huonolla motivaatiolla varustettuja - ja sitten toiset vain selviää ja toiset ei. Tai sitten joku haluaa vain itselleen toista huonomman ja kiusatumman uhrin osan. Kukin pätee tavallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin. Eli en, en ole koskaan vielä virnuillut takaisin, kuvailemani tilanne oli todellinen kokemus. Ja kyllä, virnuilijana vanha koulukiusaaja vuosikymmenten takia! Voin kertoa sinulle, että kiusaajat osaavat lukea uhriaan kuin avointa kirjaa! He kyllä siis tietävät missä mennään. Ja muistavat mitä ovat tehneet. Mitäpä luulet kertovatko he vaimolleen ja mahdollisesti lapsilleen rehellisesti, että hei tuo outo yksinäinen hyypiö kenen ohi juuri kävelimme ( oma paikkakuntani on suhteellisen pieni ) on tuollainen osittain siksi, että minä / ja me kiusasimme alkaen ennen kouluikää ja emme lopettaneet sitä oikeastaan koskaan mutta vähintään sen 10 vuotta sitä piinasimme, räimme, heittelimme kivillä, ilkuimme( asioista joita en tässä kerro, ettei kukaan tunnista ) lätkäkentällä jätimme porukan ulkopuolelle säännöllisesti mitä nyt ohimennen räkäsimme ja hakkasimme lätkämailoilla, joka tavalla teimme hänen elämästään helvettiä.

        Luuletko todella näin? Ja luuletko ettei em tosi kertomus pähkinänkuoressaan vaikuta ihmisen psyykeeseen? Voin kertoa senkin, kyllä se on vaikuttanut! Siksipä seisonkin sanojeni takana ja ymmärrän michaelia! Siis hänen mieltään, en tekoja, edelleenkään.

        <<Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin.<<

        En arvannut - se oli vain heitto - mutta nyt kerroit itsestäsi enemmän kuin tuhat sanaa. Totta kai tiesin, ettei sinusta olisi ollut toimimaan siten - muuten et olisikaan uhri. Nimittäin virnuilu takaisin ja peukun näyttäminen olisi ollut se oikea tapa toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin.<<

        En arvannut - se oli vain heitto - mutta nyt kerroit itsestäsi enemmän kuin tuhat sanaa. Totta kai tiesin, ettei sinusta olisi ollut toimimaan siten - muuten et olisikaan uhri. Nimittäin virnuilu takaisin ja peukun näyttäminen olisi ollut se oikea tapa toimia.

        <<Ja luuletko ettei em tosi kertomus pähkinänkuoressaan vaikuta ihmisen psyykeeseen?<<

        Totta kai vaikuttaa, ja rajusti, mutta siitä pyritään irti ja eteenpäin. Kyse on SINUN omasta ELÄMÄSTÄSI. Miksi annat edelleenkin niiden varastaa se?? Virnistele takaisin ja näytä peukkua. Sinähän se päätät miten asioihin suhdaudut, miksi helvetissä toimit siten kuin he haluvat sinun toimivan. Muutan suuntaa, tee toisin. En tiedä minkä ikäinen olet, hanki imagokouluttaja - kyllä siitä muutaman euron voi maksaa, jotta saat stailattua itsesi, niin että tytöt kuolaa vielä perääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Arvasit väärin ja arvasin sen kyllä, että kaltaisesi arvaa sen väärin.<<

        En arvannut - se oli vain heitto - mutta nyt kerroit itsestäsi enemmän kuin tuhat sanaa. Totta kai tiesin, ettei sinusta olisi ollut toimimaan siten - muuten et olisikaan uhri. Nimittäin virnuilu takaisin ja peukun näyttäminen olisi ollut se oikea tapa toimia.

        Jotkut ulkopuoliset ihmiset ovat antaneet sinulle uhrin osan, ja nyt sinä olet sitä mieltä, että sinun täytyy toteuttaa tuota uhriosaa jopa käytökselläsi. Miksi? Miksi olet ulkoaohjautuva, etkä ohjaa itse toimintaasi sisältä päin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ulkopuoliset ihmiset ovat antaneet sinulle uhrin osan, ja nyt sinä olet sitä mieltä, että sinun täytyy toteuttaa tuota uhriosaa jopa käytökselläsi. Miksi? Miksi olet ulkoaohjautuva, etkä ohjaa itse toimintaasi sisältä päin?!

        Niin, jos sinussa olisi tuo äly, jota kehut edellä, niin ilman muuta kehoittaisin sinua katsomaan elokuvan nimeltä Ben X, mutta en viitsi vaivautua edes ehdottamaan, koska en usko sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.

        Miksi sinun mielestäsi joku määrätty 'oma käyttäytyminen' antaa oikeuden kiusata, jolloin jopa ymmärrät kiusaajia oikein hyvin?!

        Eläimet - totta - voivat vaikka nyppiä kaverinsa verille, jos se on vaikka eri värinen kuin muut samaisen lajin edustaat, joten eläimen tasolta sanottuna ja lausuttuna tämän kommentin voi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme? Emme mitään. Mutta ymmärrän Michaelin ajatusmaailmaa ja psyykettä tällöin entistä paremmin.

        Ja sinä sama viisastelija, et tiedä minusta mitään, et yhtään mitään. Älä luule, että vastaan jokaiseen kysymykseesi koska siinä kestäisi pieni ikuisuus. Ei riitä motivaatio.

        <<Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme? Emme mitään. Mutta ymmärrän Michaelin ajatusmaailmaa ja psyykettä tällöin entistä paremmin.<<

        Ero siinä, että onko tapahtumat ennen tuota kyseistä ikävuotta vai sen jälkeen, liittyy vaikeusasteeseen ja vamman olemiseen syvemmällä persoonassa. Ennen tuota ikävuotta syntyvät persoonallisuuden häiriöt - psykopatologiat, tämän ikävuoden jälkeen traumat näkyvät psyykkeen ongelmina, mutta persoona voi olla ehyt, ja viimeisinä (myöhemmin koettuina traumoina) oirehtivat sitten fobiat ja hysteriat.

        Sanotaan niin, että mitä pahemmasta psyykkeen/persoonallisuuden vammasta/häiriöstä on kyse, sitä huonommin se näkyy päällepäin. ja sitä varhaisemmalla ikävuodella se on syntynyt.

        Itse viestität ehjää persoonallisuutta, mutta psyykkistä ongelmaa uhriutuessasi, jossa negatiiviset tunteet ovat ottaneet vihana, kaunana, katkeruutena vallan sinusta - mikä on tietysti ymmärrettävää tuossa tilanteessa - kun taas Penttilä viestittää teoillaan hyvin sairasta persoonallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme? Emme mitään. Mutta ymmärrän Michaelin ajatusmaailmaa ja psyykettä tällöin entistä paremmin.<<

        Ero siinä, että onko tapahtumat ennen tuota kyseistä ikävuotta vai sen jälkeen, liittyy vaikeusasteeseen ja vamman olemiseen syvemmällä persoonassa. Ennen tuota ikävuotta syntyvät persoonallisuuden häiriöt - psykopatologiat, tämän ikävuoden jälkeen traumat näkyvät psyykkeen ongelmina, mutta persoona voi olla ehyt, ja viimeisinä (myöhemmin koettuina traumoina) oirehtivat sitten fobiat ja hysteriat.

        Sanotaan niin, että mitä pahemmasta psyykkeen/persoonallisuuden vammasta/häiriöstä on kyse, sitä huonommin se näkyy päällepäin. ja sitä varhaisemmalla ikävuodella se on syntynyt.

        Itse viestität ehjää persoonallisuutta, mutta psyykkistä ongelmaa uhriutuessasi, jossa negatiiviset tunteet ovat ottaneet vihana, kaunana, katkeruutena vallan sinusta - mikä on tietysti ymmärrettävää tuossa tilanteessa - kun taas Penttilä viestittää teoillaan hyvin sairasta persoonallisuutta.

        <<Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme?Emme mitään.<<

        Niin, se on teistä kiinni haluatteko tehdä mitään, vai haluatteko tuottaa psyykkeenne sarjamurhaajana tai uhriutumalla, tai miten sitten kukin tuon oman psyykkeensä tuottaa.

        Mutta siihen, että pystyisi - korostan sanaa pystyä - tekemään jotakin, niin siihen tarvitaan nyt juuri niitä aivoja. Ja sitä älyä - kutsutaan megakongnitiokyvyksi - kyvyksi ppystyä tarkkailemaan itseä, havainnoimaan omia tunteita ja niiden tunteiden motiiveja ja seurauksia, ja tätä kautta pyrkiä muuttamaan esimerkiksi omaa käyttäytymistä.

        Tätä ei voi eikä pysty kukaan tekemään toiselle itsen ulkopuolelta - sellaista terapeuttia ei maailmasta edes löydy. Se on itsestä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Niin, mitäpä jos tapahtuma aika on ennen kolmatta ikävuotta, mitä me sitten teemme?Emme mitään.<<

        Niin, se on teistä kiinni haluatteko tehdä mitään, vai haluatteko tuottaa psyykkeenne sarjamurhaajana tai uhriutumalla, tai miten sitten kukin tuon oman psyykkeensä tuottaa.

        Mutta siihen, että pystyisi - korostan sanaa pystyä - tekemään jotakin, niin siihen tarvitaan nyt juuri niitä aivoja. Ja sitä älyä - kutsutaan megakongnitiokyvyksi - kyvyksi ppystyä tarkkailemaan itseä, havainnoimaan omia tunteita ja niiden tunteiden motiiveja ja seurauksia, ja tätä kautta pyrkiä muuttamaan esimerkiksi omaa käyttäytymistä.

        Tätä ei voi eikä pysty kukaan tekemään toiselle itsen ulkopuolelta - sellaista terapeuttia ei maailmasta edes löydy. Se on itsestä kiinni.

        Ja oman käyttäytymisen muuttaminen tarkoittaa pyrkimystä oman käyttäytymisen hallintaan - niin että mies vie päätä, eikä pää vie miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun mielestäsi joku määrätty 'oma käyttäytyminen' antaa oikeuden kiusata, jolloin jopa ymmärrät kiusaajia oikein hyvin?!

        Eläimet - totta - voivat vaikka nyppiä kaverinsa verille, jos se on vaikka eri värinen kuin muut samaisen lajin edustaat, joten eläimen tasolta sanottuna ja lausuttuna tämän kommentin voi ymmärtää.

        Ymmärrät Michaelia joka tappanut ihmisiä aikuisena pitkällä ajalla, mutta et ymmärrä alaikäisiä poikia jotka kiusanneet, kannattaisikohan miettiä mistä johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät Michaelia joka tappanut ihmisiä aikuisena pitkällä ajalla, mutta et ymmärrä alaikäisiä poikia jotka kiusanneet, kannattaisikohan miettiä mistä johtuu.

        Jahas, ryhdyit säätämään sanomisiasi. Otetaanpa uudelleen:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Miksi sinun mielestäsi joku määrätty 'oma käyttäytyminen' antaa oikeuden kiusata toista, jolloin jopa ymmärrät kiusaajia oikein hyvin?!

        Kiusaajilla on kyse empatiakyvyn puutteesta, ja yllättäen tieteellisessä tutkimuksessa on todettu uskovien lasten olevan pahimpia koulukiusaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, ryhdyit säätämään sanomisiasi. Otetaanpa uudelleen:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Miksi sinun mielestäsi joku määrätty 'oma käyttäytyminen' antaa oikeuden kiusata toista, jolloin jopa ymmärrät kiusaajia oikein hyvin?!

        Kiusaajilla on kyse empatiakyvyn puutteesta, ja yllättäen tieteellisessä tutkimuksessa on todettu uskovien lasten olevan pahimpia koulukiusaajia.

        <<kannattaisikohan miettiä mistä johtuu<<

        Johtuu empatiakyvyn (myötäelämisenkyvyn) puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<kannattaisikohan miettiä mistä johtuu<<

        Johtuu empatiakyvyn (myötäelämisenkyvyn) puutteesta.

        Ja sitten takaisin tähän mitä sanoit:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Kiusattu ei aiheuta kiusaamista omalla käyttäytymisellään, vaan häntä kiusaavilta lapsilta/aikuisilta tai keneltä tahansa kiusaajalta puuttuu myötäelämisen kyky, niin että hän pystyisi samaistumaan toisen lapsen/nuoren/aikuisen kokemukseen. Ja vasta tämän jälkeen tulemme ymmärtämiseen - siihen, että miten ymmärrämme kiusaajalta puuttuvaa empatiakykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<kannattaisikohan miettiä mistä johtuu<<

        Johtuu empatiakyvyn (myötäelämisenkyvyn) puutteesta.

        Lasten kasvattajilla on tässä äärettömän suuri vastuu kuin myös valtava ristiriita - samalla kun pitäisi kasvattaa vahvaa jälkikasvua selviämään elämästä ja kolhuista ja pitämään puolensa, olisi kyettävä kasvattamaan herkkyyttä, ymmärrystä ja empatiakykyä.

        Miten teet sen? - Pohtii moni vanhempi.

        Ainakin aikaisemmin isät pistivät ranttaliksi toiseen laitaan kovuudella ja äidit hempeilivät ja lellivät toisessa laidassa, jolloin lapset kasvoivat ristiriitaisessa viestinnässä ja kasvatusmetodeissa.

        Nyt kun olen seurannut tilannetta, tuntuu kuin lapsilla ei olisi vanhempia enää ollenkaan, ei kumpaankaan suuntaan, vaan heille annetaan itselleen niin suuri vastuu ja valta kasvamisestaan, ettei enää edes peräseiniä löydy. Puuttuvat kaikki turvalliset raja ja turvallisuuden kokemukset.

        Nyt jo kouluympäristöstäkin, jossa jopa 150 oppilasta saattaa työskennellä samassa avoimessa toimintaympäristössä.

        Kouluhallituksesta tähän ongelmaan ääniyliherkkyyslasten kohdalta vastattiin erään uutisen mukaan, että useissa kouluissa kyllä jaetaan myös kuulosuojaimia. Kouluneuvoksen mukaan ei myöskään tällaisesta oppimisympäristöstä voi tehdään mitään johtopäätöstä, että onko se hyvä vai huono, kun puuttuvat tieteelliset tutkimukset.

        Riittäisiköhän kuulosuojainten jakotarve jo kertomaan, että ihan kaikki ei ole kohdillaan, kun eiköhän sen opetuksen tarkoitus olisi kuulla myös se opettajan ääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kasvattajilla on tässä äärettömän suuri vastuu kuin myös valtava ristiriita - samalla kun pitäisi kasvattaa vahvaa jälkikasvua selviämään elämästä ja kolhuista ja pitämään puolensa, olisi kyettävä kasvattamaan herkkyyttä, ymmärrystä ja empatiakykyä.

        Miten teet sen? - Pohtii moni vanhempi.

        Ainakin aikaisemmin isät pistivät ranttaliksi toiseen laitaan kovuudella ja äidit hempeilivät ja lellivät toisessa laidassa, jolloin lapset kasvoivat ristiriitaisessa viestinnässä ja kasvatusmetodeissa.

        Nyt kun olen seurannut tilannetta, tuntuu kuin lapsilla ei olisi vanhempia enää ollenkaan, ei kumpaankaan suuntaan, vaan heille annetaan itselleen niin suuri vastuu ja valta kasvamisestaan, ettei enää edes peräseiniä löydy. Puuttuvat kaikki turvalliset raja ja turvallisuuden kokemukset.

        Nyt jo kouluympäristöstäkin, jossa jopa 150 oppilasta saattaa työskennellä samassa avoimessa toimintaympäristössä.

        Kouluhallituksesta tähän ongelmaan ääniyliherkkyyslasten kohdalta vastattiin erään uutisen mukaan, että useissa kouluissa kyllä jaetaan myös kuulosuojaimia. Kouluneuvoksen mukaan ei myöskään tällaisesta oppimisympäristöstä voi tehdään mitään johtopäätöstä, että onko se hyvä vai huono, kun puuttuvat tieteelliset tutkimukset.

        Riittäisiköhän kuulosuojainten jakotarve jo kertomaan, että ihan kaikki ei ole kohdillaan, kun eiköhän sen opetuksen tarkoitus olisi kuulla myös se opettajan ääni.

        Ja viestiketjun aloittajalle sanoisin - että jos voisin, niin tulisin vetätämään henkilökohtaisesti turpaan niitä sinun kiusaajiasi, mutta kuten tiedät - se on vain puhetta, sitä ei pysty toteuttamaan.

        Minulle avautui polisiin aiheuttamista traumoistaan kauan sitten eräs nuori, joka kokemus jätti hänelle ikuiset arvet. Sanoin, että niin kauan kuin minussa henki pihisee, hoidan asian, enkä jätä sitä vain meidän keskeiseksi. Sen hoitaminen otti 12 vuotta, ja toivon totisesti, että tämä nuori on seurannut tilannetta, ja ymmärtänyt, että minä myös tein sen minkä lupasin.

        Ja jokainen meistä - en vain minä - on velvollinen tekemään saman toisen nuoren tai aikuisen tai lapsen puolesta, jos saa tietoonsa jotakin vastaavaa - sitä varten me olemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, ryhdyit säätämään sanomisiasi. Otetaanpa uudelleen:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Miksi sinun mielestäsi joku määrätty 'oma käyttäytyminen' antaa oikeuden kiusata toista, jolloin jopa ymmärrät kiusaajia oikein hyvin?!

        Kiusaajilla on kyse empatiakyvyn puutteesta, ja yllättäen tieteellisessä tutkimuksessa on todettu uskovien lasten olevan pahimpia koulukiusaajia.

        Kuka puhunut oikeudesta kiusata, mutta lasten kiusaamista luulisi olevan jokaisen helpompi ymmärtää kuin aikuisen tappamista. Joko mietit miksi sinulla on toisinpäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka puhunut oikeudesta kiusata, mutta lasten kiusaamista luulisi olevan jokaisen helpompi ymmärtää kuin aikuisen tappamista. Joko mietit miksi sinulla on toisinpäin?

        Tässä ei ole kukaan ymmärtänyt tekoja, vaan teon motiiveja. Kun itse ilmeisesti olet tällainen kiusaaja, joka haluaisit teoillesi ymmärrystä, ja tunnut kärsivän huonoa omaatuntoa niistä, niin mieti, että miten korvaamalla tekemäsi pahan, saat itsellesi paremman olon. Eli minkälaista korvausta ja 'maksua' omatuntosi haluaa - sitä ei voi kukaan ulkopuolinen tietää. Mutta löydät sen itse, keskityt kuuntelemaan hiljaa sisäistä ääntäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kukaan ymmärtänyt tekoja, vaan teon motiiveja. Kun itse ilmeisesti olet tällainen kiusaaja, joka haluaisit teoillesi ymmärrystä, ja tunnut kärsivän huonoa omaatuntoa niistä, niin mieti, että miten korvaamalla tekemäsi pahan, saat itsellesi paremman olon. Eli minkälaista korvausta ja 'maksua' omatuntosi haluaa - sitä ei voi kukaan ulkopuolinen tietää. Mutta löydät sen itse, keskityt kuuntelemaan hiljaa sisäistä ääntäsi.

        Vaikuttaako siltä että kärsisisn huonosta omastatunnosta, eipä ole tarvetta. Sinulla olisi selvästikin aihetta päästä katkeruudesta, mutta haluatko kiusaajiltasi korvausta, riittäisikö pelkkä anteeksipyyntö vai haluatko kostaa Michaelin tavoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaako siltä että kärsisisn huonosta omastatunnosta, eipä ole tarvetta. Sinulla olisi selvästikin aihetta päästä katkeruudesta, mutta haluatko kiusaajiltasi korvausta, riittäisikö pelkkä anteeksipyyntö vai haluatko kostaa Michaelin tavoin?

        No, enpä osaa sanoa aloittajan kannasta - et huomaa, että keskustelet eri ihmisen kanssa, ja pidät minua - ammatti-ihmistä aloittajana - ja olet pitänyt jo useamman kirjoituksen ajan. Tarkkuutta lukemiseen.

        Mutta oma kantani on, että ilman muuta aloittajana vaatisin korvauksia henkisestä väkivallasta - ei se ole yhtään sen sallitumpaan kuin fyysinenkään, jota hän myös kertoo joutuneensa kokemaan. En usko, että aloittaja haluaa kostaa, hän haluaa oikeudenmukaisuutta.

        Kaikkihän lähti tästä kohdasta, kun sanoit näin:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Ja tästä kohdasta lähtien olet keskustellut minun, ammatti-ihmisen kanssa, et aloittajan. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että kiusaajalla ei ole mitään oikeutta vaatia jotakin määrättyä käyttäytymistä uhriltaan, jotta ei kiusaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä osaa sanoa aloittajan kannasta - et huomaa, että keskustelet eri ihmisen kanssa, ja pidät minua - ammatti-ihmistä aloittajana - ja olet pitänyt jo useamman kirjoituksen ajan. Tarkkuutta lukemiseen.

        Mutta oma kantani on, että ilman muuta aloittajana vaatisin korvauksia henkisestä väkivallasta - ei se ole yhtään sen sallitumpaan kuin fyysinenkään, jota hän myös kertoo joutuneensa kokemaan. En usko, että aloittaja haluaa kostaa, hän haluaa oikeudenmukaisuutta.

        Kaikkihän lähti tästä kohdasta, kun sanoit näin:

        <<Joskus kiusatut aiheuttaa kiusaamisen omalla käyttäytymisellään, ymmärrän kiusaajiasi oikein hyvin, mutta sinä et voi sitä koskaan ymmärtää.<<

        Ja tästä kohdasta lähtien olet keskustellut minun, ammatti-ihmisen kanssa, et aloittajan. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että kiusaajalla ei ole mitään oikeutta vaatia jotakin määrättyä käyttäytymistä uhriltaan, jotta ei kiusaisi.

        Heh, etkö voinut vastata aloittajana vaan "ammatti-ihmisenä" ))

        Luuletko että vain minä olen vastailliut, tarkkuutta lukemiseen.

        Olisin todella huolissani jos ammatti-ihmiset Suomessa olisi tasollasi, ehkäpä tarvitset apua myös multipersooniesi kanssa. Ole vaan rohkeasti oma itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, etkö voinut vastata aloittajana vaan "ammatti-ihmisenä" ))

        Luuletko että vain minä olen vastailliut, tarkkuutta lukemiseen.

        Olisin todella huolissani jos ammatti-ihmiset Suomessa olisi tasollasi, ehkäpä tarvitset apua myös multipersooniesi kanssa. Ole vaan rohkeasti oma itsesi.

        No, se kolahti - ja niin oli tarkoituskin. Terveisiä aloittajalle ja tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, se kolahti - ja niin oli tarkoituskin. Terveisiä aloittajalle ja tsemppiä!

        Juu,, sinne häipyi "ammattilainen" katkeroituneena peräkamariin rypemään itsesäälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu,, sinne häipyi "ammattilainen" katkeroituneena peräkamariin rypemään itsesäälissä.

        Ja ammattikiusaaja miettii jatkossa kiusaamisensa motiiveja ja empatiakykynsä puutteita. Toivottavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ammattikiusaaja miettii jatkossa kiusaamisensa motiiveja ja empatiakykynsä puutteita. Toivottavasti.

        Parempi ettei kiusaa eikä alistu kiusattavaksi tai aiheuta kiusaamista niin ei tarvitse katkeroituakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viestiketjun aloittajalle sanoisin - että jos voisin, niin tulisin vetätämään henkilökohtaisesti turpaan niitä sinun kiusaajiasi, mutta kuten tiedät - se on vain puhetta, sitä ei pysty toteuttamaan.

        Minulle avautui polisiin aiheuttamista traumoistaan kauan sitten eräs nuori, joka kokemus jätti hänelle ikuiset arvet. Sanoin, että niin kauan kuin minussa henki pihisee, hoidan asian, enkä jätä sitä vain meidän keskeiseksi. Sen hoitaminen otti 12 vuotta, ja toivon totisesti, että tämä nuori on seurannut tilannetta, ja ymmärtänyt, että minä myös tein sen minkä lupasin.

        Ja jokainen meistä - en vain minä - on velvollinen tekemään saman toisen nuoren tai aikuisen tai lapsen puolesta, jos saa tietoonsa jotakin vastaavaa - sitä varten me olemme.

        Niitä oli vain aika monta, tavallaan pääkiusaajia ehkä muutaman kymmentä mutta siihen osallistuneita voi kuulostaa uskomattomalta mutta 200 ei taida riittää jos lasken työpaikkaa kiusaajat mukaan. Tarina on aivan uskomaton, sen tiedän. Kun ihmisen psyyke murretaan jo hoitopaikassa ja kotona alle kouluiässä niin se vaikuttaa tietenkin omaan käytökseen ja sitä kauttaa kiusaajia muodustui aina vain enemmän. Olin aika kova huutelemaan ihan pienenä takaisin joka vain pahensi tilannetta, osasin ja osaan edelleen myös näytellä vastapuolta, monien mukaan hämmästyttävän hyvin, mutta sekin vain pahensi tilannetta. Jossain vaiheessa murruin lopullisesti. Kuka joutuu yleisesti koko koulun kiusaamaksi jossa on satoja oppilaita, niin ihmettelen kovasti jos siitä edes voisi selväjärkisenä selvitä. Muistan aina lapsena, että haaveilin kun tulen aikuiseksi niin se loppuu, no ei loppunut. Ja tällaista on toivotonta kenellekään selittää, kukaan ei usko vaan se käännetään niin, että itsessäsi on ollut vika jos kerta kiusaajia niin paljon. Mutta sen edelleen tiedän, että vika ei ollut eikä ole minussa, koska se pääasiallinen syy tai syyt mistä kiusattiin olivat minusta riippumattomia syitä. Silloinhan se ei ole voinut olla minun vikani!

        Ja kiitos silti kun sanoin noin, jotenkin tuo kuulosti hyvältä. Usko tai älä, mutta pystyn helposti nimeämään sanotaan nyt ainakin 200 ihmistä, joita voisin ruoskia, tai jotka voisin laittaa kaasukammioon tai muulla tavalla kiduttaa ja lopulta tappaa. Ihan helposti voisin, kärsinhän minä heistä joka päivä ja kaikenlisäksi yhteiskunta ei halua auttaa asiassa sillä tavalla kuin toivoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi ettei kiusaa eikä alistu kiusattavaksi tai aiheuta kiusaamista niin ei tarvitse katkeroituakaan.

        Voi kuule, kiusaamista on niin monenlaista, jos kiusaaminen leviää kuin kulovalkea kuten minun tapauksessani kun olin lapsi ja nuori, olin yleisesti pilkattu, halveksittu jne niin sille ei todellakaan voi mitään. Sellaiselle kiusaamiselle jossa 3 raukkamaista perus peteä roikkuu perässäsi koulumatkalla ja huutelee ja heittelee lumppareilla on helppo vetää kerran pataan ihan kunnolla mutta sellaiselle että kotipihasi eteen kokoontuu paikalliset muut lapset yhdessä solvaamaan jne, ja koulussa kukaan ei puhu sinulle mitään ja välitunnit seisot yksin ym, on toivo menetetty. Ja kun opettajat osallistuvat oman muista asioista omaavan vihansa kanssa suht pienellä paikkakunnalla asiaan niin mitäs luulet mikä on lopputulos? Oliko kenties minun vikani, että isovanhempani jne kaikki ovat olleet ns hienoja ihmisiä, puolustusvoimain korkea arvoisia upsereita jne? Minun vika? Valkoisten puolella tietysti sisällis sodassa, minun vikani sekin? Ja lukemattomia muita syitä, joita en voi kertoa ettei henkilöllisyyteni paljastu. No, minä en ole ns. Hieno ihminen, koulut jäi ja pahimmat traumat tuli sieltä. Kiitos vain, tämä " maailman paras maa " niin kelle on, kelle ei. Työkyvyttömiä ollaan. Ja arvata vain voitte onko rankalla kiusaamisella ollut 90 % osuus asiaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, kiusaamista on niin monenlaista, jos kiusaaminen leviää kuin kulovalkea kuten minun tapauksessani kun olin lapsi ja nuori, olin yleisesti pilkattu, halveksittu jne niin sille ei todellakaan voi mitään. Sellaiselle kiusaamiselle jossa 3 raukkamaista perus peteä roikkuu perässäsi koulumatkalla ja huutelee ja heittelee lumppareilla on helppo vetää kerran pataan ihan kunnolla mutta sellaiselle että kotipihasi eteen kokoontuu paikalliset muut lapset yhdessä solvaamaan jne, ja koulussa kukaan ei puhu sinulle mitään ja välitunnit seisot yksin ym, on toivo menetetty. Ja kun opettajat osallistuvat oman muista asioista omaavan vihansa kanssa suht pienellä paikkakunnalla asiaan niin mitäs luulet mikä on lopputulos? Oliko kenties minun vikani, että isovanhempani jne kaikki ovat olleet ns hienoja ihmisiä, puolustusvoimain korkea arvoisia upsereita jne? Minun vika? Valkoisten puolella tietysti sisällis sodassa, minun vikani sekin? Ja lukemattomia muita syitä, joita en voi kertoa ettei henkilöllisyyteni paljastu. No, minä en ole ns. Hieno ihminen, koulut jäi ja pahimmat traumat tuli sieltä. Kiitos vain, tämä " maailman paras maa " niin kelle on, kelle ei. Työkyvyttömiä ollaan. Ja arvata vain voitte onko rankalla kiusaamisella ollut 90 % osuus asiaan...

        Hyvin moni on joutunut kiusatuksi, minuakin on yritetty kiusata niin koulussa kuin työpaikalla ja jopa perheessä, mutta olen henkisesti erittäin vahva. En viitsi kehuskella älykkyydellä tai psykologisella silmällä, mutta minulle on riittänyt kiusaajien nolaaminen, väkivallasta tulisi vain vaikeuksia itselle. Kiusaajia voi ärsyttää pienillä teoilla ja saada henkisen yliotteen tai olla vaan välittämättä, fyysisestä väkivallasta kannattaa tehdä heti ilmoitus.

        Olit heti alussa niin hyökkäävä vaikka sinua vastaan ei hyökätty, että voi kuvitella sinun antaneen aihetta kiusaajillekin. Kiusaamiseen ei kannata reagoida kuten kiusaajat haluavat. Jos joutuu tappeluun niin pääkiusaajan hakkaaminen toki saattaa auttaa tai sitten pahentaa tilannetta. Ymmärrän kouluampujia jotka kostaa kiusaajilleen, vaikka sekään ei ole oikea ratkaisu, mutta en todellakaan ymmärrä Michaelin kaltaisia.

        Jotkut antaa aihetta kiusaamiseen vaikkapa varastamalla tai olemalla ilkeitä jollain tavalla. Jos reagoi liian voimakkaasti kiusaamiseen, se ei tietenkään oikeuta kiusaamista, mutta valitettavasti ruokkii kiusaajia.

        Ei se ole ulkonäöstä kiinni saako naisen, vähemmän komeilla miehilläkin on kauniita naisia ja päinvastoin, onneksi itse en ole riippuvainen ihmissuhteista tai omaisuudesta, riittää kun on ruokaa ja asunto. On pelkästään oma päätös etten ole hankkinut perhettä ja rikkauksia, onpahan saanut elää vapaammin. Jokainen elää niin kuin haluaa, mtta katkeruus ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin moni on joutunut kiusatuksi, minuakin on yritetty kiusata niin koulussa kuin työpaikalla ja jopa perheessä, mutta olen henkisesti erittäin vahva. En viitsi kehuskella älykkyydellä tai psykologisella silmällä, mutta minulle on riittänyt kiusaajien nolaaminen, väkivallasta tulisi vain vaikeuksia itselle. Kiusaajia voi ärsyttää pienillä teoilla ja saada henkisen yliotteen tai olla vaan välittämättä, fyysisestä väkivallasta kannattaa tehdä heti ilmoitus.

        Olit heti alussa niin hyökkäävä vaikka sinua vastaan ei hyökätty, että voi kuvitella sinun antaneen aihetta kiusaajillekin. Kiusaamiseen ei kannata reagoida kuten kiusaajat haluavat. Jos joutuu tappeluun niin pääkiusaajan hakkaaminen toki saattaa auttaa tai sitten pahentaa tilannetta. Ymmärrän kouluampujia jotka kostaa kiusaajilleen, vaikka sekään ei ole oikea ratkaisu, mutta en todellakaan ymmärrä Michaelin kaltaisia.

        Jotkut antaa aihetta kiusaamiseen vaikkapa varastamalla tai olemalla ilkeitä jollain tavalla. Jos reagoi liian voimakkaasti kiusaamiseen, se ei tietenkään oikeuta kiusaamista, mutta valitettavasti ruokkii kiusaajia.

        Ei se ole ulkonäöstä kiinni saako naisen, vähemmän komeilla miehilläkin on kauniita naisia ja päinvastoin, onneksi itse en ole riippuvainen ihmissuhteista tai omaisuudesta, riittää kun on ruokaa ja asunto. On pelkästään oma päätös etten ole hankkinut perhettä ja rikkauksia, onpahan saanut elää vapaammin. Jokainen elää niin kuin haluaa, mtta katkeruus ei kannata.

        Niin kuten sanoin on olemassa yhtä monta tarinaa kuin on kiusattujakin. Sinä olet sitten henkisesti vahva, kyllä. Mutta väitän, että vaikka olisi kuinka henkisesti vahva niin kyllä kenet tahansa murrettua saa. Ei minäkään syntyjäni ole mitenkään henkisesti heikko.

        Väitän, että kun hoitopaikassa ( lähinnä erittäin ilkeän hoitotädin toimesta ) aletaan eristämään, nolaamaan, kiusaamaan ym ja sama homma jatkuu kotona itseään huomattavasti vanhempien tai vanhemman sisaruksen toimesta, ja samaan aikaan perheessä tapahtuu jotain muuta traagista ja kaikki jo tosiaan ennen kouluikää! Ja vaikka siellä se pahin oli vasta edessä, niin ketä tahansa olisi sairastunut. Tilanne oli sellainen, ettei sille yksinkertaisesti voinut mitään. Edelleen, en voi liioin kuvata mistä kaikesta oli kyse, koska en halua, että minut tunnistetaan. Jos esim 7 vuotias on koulun rehtorin ja monien opettajien pahin vihollinen niin onko se jotenkin tervettä? Onko edes olemassa perustetta, että se olisi oikein, onko sellaista asiaa olemassa? Ja huom. Itse olin ujo ja arka, herkkä poika. Eli minua vihattiin ihan minusta riippumattomista syistä. Tätähän aika harva uskoo, tiedän se ei ole varmasti ja toivottavasti ihan kovin yleistä! Ja kuten yhdessä viestissäni taisin viitata niin kyllä, niin uskomatonta kuin se onkin niin kaunaa voidaan kantaa ihan sisällissodasta alkaen vielä tänä päivänäkin ym. Se oli ilmeisesti yksi syy. Sen voin kertoa koska siitä tuskin kukaan minua tunnistaa. Niin, miksi ei muuten punaisten tekemistä julmuuksista kirjoiteta mediassakaan enemmän? Kysympä vain. Oliko siis jotenkin oikein kun punaiset esim repi valkoisten päänahkoja irti ym? Nykyajan punikki taidan olla valitettavasti itse, mutta se kuului selvästi juoneen, saada minut risririitaan itseni kanssa. No onneksi voi silti sivistää itse itseään, sitä he eivät minulta pois saa, saatanan kommunistit. Toivon asiaan osallistuneille kaikille ihmispaskoille niin sairaita asioita, että sillä ei ole mitään rajaa. Toivon myös heidän sukulaisilleen kaikkea pahaa. Pidän juhlat jos kuulen heidän sairastumisestaan, kuolemastaan jne. Niin, joku voisi kysyä mitä he ovat sitten minulle tehneet? Minä kysyn edelleen puolestani, mitä minä olen tehnyt pahaa sisällis sodassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuten sanoin on olemassa yhtä monta tarinaa kuin on kiusattujakin. Sinä olet sitten henkisesti vahva, kyllä. Mutta väitän, että vaikka olisi kuinka henkisesti vahva niin kyllä kenet tahansa murrettua saa. Ei minäkään syntyjäni ole mitenkään henkisesti heikko.

        Väitän, että kun hoitopaikassa ( lähinnä erittäin ilkeän hoitotädin toimesta ) aletaan eristämään, nolaamaan, kiusaamaan ym ja sama homma jatkuu kotona itseään huomattavasti vanhempien tai vanhemman sisaruksen toimesta, ja samaan aikaan perheessä tapahtuu jotain muuta traagista ja kaikki jo tosiaan ennen kouluikää! Ja vaikka siellä se pahin oli vasta edessä, niin ketä tahansa olisi sairastunut. Tilanne oli sellainen, ettei sille yksinkertaisesti voinut mitään. Edelleen, en voi liioin kuvata mistä kaikesta oli kyse, koska en halua, että minut tunnistetaan. Jos esim 7 vuotias on koulun rehtorin ja monien opettajien pahin vihollinen niin onko se jotenkin tervettä? Onko edes olemassa perustetta, että se olisi oikein, onko sellaista asiaa olemassa? Ja huom. Itse olin ujo ja arka, herkkä poika. Eli minua vihattiin ihan minusta riippumattomista syistä. Tätähän aika harva uskoo, tiedän se ei ole varmasti ja toivottavasti ihan kovin yleistä! Ja kuten yhdessä viestissäni taisin viitata niin kyllä, niin uskomatonta kuin se onkin niin kaunaa voidaan kantaa ihan sisällissodasta alkaen vielä tänä päivänäkin ym. Se oli ilmeisesti yksi syy. Sen voin kertoa koska siitä tuskin kukaan minua tunnistaa. Niin, miksi ei muuten punaisten tekemistä julmuuksista kirjoiteta mediassakaan enemmän? Kysympä vain. Oliko siis jotenkin oikein kun punaiset esim repi valkoisten päänahkoja irti ym? Nykyajan punikki taidan olla valitettavasti itse, mutta se kuului selvästi juoneen, saada minut risririitaan itseni kanssa. No onneksi voi silti sivistää itse itseään, sitä he eivät minulta pois saa, saatanan kommunistit. Toivon asiaan osallistuneille kaikille ihmispaskoille niin sairaita asioita, että sillä ei ole mitään rajaa. Toivon myös heidän sukulaisilleen kaikkea pahaa. Pidän juhlat jos kuulen heidän sairastumisestaan, kuolemastaan jne. Niin, joku voisi kysyä mitä he ovat sitten minulle tehneet? Minä kysyn edelleen puolestani, mitä minä olen tehnyt pahaa sisällis sodassa?

        Ihmisille tapahtuu ikäviä asioita, et ole ainoa. Ikävät asiat kannattaa miettiä selväksi ja työntää pois mielestä, kiusaajiin ei kannata uhrata ajatustakaan, eikä varsinkaan kymmenien vuosien jälkeen.


    • Anonyymi

      Miksi sitten hän valehteli niin paljon. Mukamas eukko alko heti kettuileen.

    • Anonyymi

      Mistä tiedät, ettei alkanut? Katoppas kun friikiksi haukkuminen sellaiselle joka oikeasti sellainen on ei ole mitään välttämättä mieltä ylentävää? Jos on siitä oikeasti saanut aina kärsiä. Katos kun maailma oli vielä toisenlainen vaikka 80 ja 90 luvulla. Erilaisuus ei ollut silloin kovin In. Kuten se nyt on olevinaan. Riittääkö psykologinen älykkyytesi päättelemään tämän asian?

      • Anonyymi

        Alkoi tai ei - oliko lopputulos suhteessa kettuiluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoi tai ei - oliko lopputulos suhteessa kettuiluun?

        Ja otetaanpa ylevä loppu tähän - kansallisrunoilijamme Eino Leino:

        <<Me punomme kehdosta hautahan
        Me punomme, puramme jälleen
        Kunis laulumme kuolema katkaisee
        Ja sen viemme me virittäjälleen

        Kuka viepi viisahan päätelmän
        Kuka piirteli pilkkataulun
        Kenen pivoss' on pieniä runoja vaan
        Kenen kädessä sankarilaulu

        Mut olkoon se tunnelma, kompa vaan
        Tai miehen mietelmä syvä
        Runot kaikki Luojalle kelpaavat
        Jos runo on muuten hyvä

        Ei huoli hän siitä, jos jossakin
        Ei yhtynyt tahto ja voima
        Kun tahto vaan oli oikea
        Ja aattehen aateloima

        Ja katso hän ei, jos kompastuit
        Sinä joskus riimien kiviin
        Kun loppu se oikein sointuvi vaan
        Ei kulje hän rivistä riviin

        Oi, auttaos Luojani sointumaan
        Mun lauluni loppu hyvin
        Oi, auttaos yhtenä heilumaan
        Mun lauluni latva ja tyvi<<


    • Anonyymi

      Minä en.... Henkirikoksen tehneeltä kaula katki välittömästi!

    • Anonyymi

      Siitä vaan kirjoittamaan ihailijapostia ja ryhdy vaikka kirjekaveriksi. Näiden kirjeiden perusteella voisit julkaista kirjan mikä valottaisi meille muillekin Michelin värikästä ja ainutlaatuista sielun elämää

      • Anonyymi

        Kirjan saatan joskus kirjoittaakin, ompa tuota aika paljon jo tekstiä ylhäällä, nähdystä elämästä ihan vain. Ja sitä on kyllä nähty. Ja juu ei, mua ei kiinnosta tavalliset ihmiset eli 99,99 % ( tukanväristä ja sukupuolisesta suuntautumisesta huolimatta ) yhtään, ei sitten yhtään. Mutta se 0,1 % mua kiinnostaa. Ja osa niistä todella paljon. Oman tarinani lisäksi saatan kirjoittaa heistä. Ja kirjoitankin, mutta en tiedä voinko niitä julkaista koskaan, tuskin. Eikä mua oikeastaan se kiinnostakaan. Mitä suuret massat tekee niillä tiedoilla? Olen muuten harvinaisen lahjakas tietyissä taiteen lajeissa. Tiedän, että pärjäisin hyvin niissä, jopa kansainvälisesti, mutta miksi minua kiinnostaisi vihaamieni ihmisten miellyttäminen? Haluan miellyttää vain heitä, joista pidän. Romanttisessa mielessä ei ole kuin yksi sellainen ihminen maapallolla. Emme seurustele, mutta olemme jonkin verran tekemisissä. Hän on muuten todella erikoinen ihminen, eikä taida edes tiedostaa sitä itse. Hänen tarina on luokkaa uskomaton!

        En mä michaelille aio varmaan kirjoittaa, en ole homo. Sanna Sillanpäälle sen sijaan olen harkinnut kirjoittaa. Mun mielestä tosi söpö ja kiinnostava nainen. Ja ei, en pelkäisi häntä. Tuskin hän mikään paha on. Väärinkohdeltu todennäköisesti, ei ehkä vain edes itse muista tai osaa ilmaista asiaa, sekin on mahdollista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjan saatan joskus kirjoittaakin, ompa tuota aika paljon jo tekstiä ylhäällä, nähdystä elämästä ihan vain. Ja sitä on kyllä nähty. Ja juu ei, mua ei kiinnosta tavalliset ihmiset eli 99,99 % ( tukanväristä ja sukupuolisesta suuntautumisesta huolimatta ) yhtään, ei sitten yhtään. Mutta se 0,1 % mua kiinnostaa. Ja osa niistä todella paljon. Oman tarinani lisäksi saatan kirjoittaa heistä. Ja kirjoitankin, mutta en tiedä voinko niitä julkaista koskaan, tuskin. Eikä mua oikeastaan se kiinnostakaan. Mitä suuret massat tekee niillä tiedoilla? Olen muuten harvinaisen lahjakas tietyissä taiteen lajeissa. Tiedän, että pärjäisin hyvin niissä, jopa kansainvälisesti, mutta miksi minua kiinnostaisi vihaamieni ihmisten miellyttäminen? Haluan miellyttää vain heitä, joista pidän. Romanttisessa mielessä ei ole kuin yksi sellainen ihminen maapallolla. Emme seurustele, mutta olemme jonkin verran tekemisissä. Hän on muuten todella erikoinen ihminen, eikä taida edes tiedostaa sitä itse. Hänen tarina on luokkaa uskomaton!

        En mä michaelille aio varmaan kirjoittaa, en ole homo. Sanna Sillanpäälle sen sijaan olen harkinnut kirjoittaa. Mun mielestä tosi söpö ja kiinnostava nainen. Ja ei, en pelkäisi häntä. Tuskin hän mikään paha on. Väärinkohdeltu todennäköisesti, ei ehkä vain edes itse muista tai osaa ilmaista asiaa, sekin on mahdollista...

        Olet joko todella hölmö tai trolli, mutta kirjoittele pois.


    • Anonyymi

      Niitähän on paljon sellaisia murhaajia ym joilla on ollut raskas lapsuus/elämä ja on tapahtunut elämässä paljon pahaa. Mieleeni tulee esimerkiksi Aileen Wuornos. Minkälainen hänen elämänsä olisi mahtanut olla , jos lapsuus ym olisi ollut ns normaali?

      Michaelin elämästä ja luonteesta en oikeastaan tiedä juuri mitään. Muistan vain että halusi jossain vaiheessa vankilassa pukeutua naisellisesti.

      En siis millään tavalla puolusta näiden ihmisten tekoja , mutta se on totta että lapsuus ja elämässä tapahtuvat pahat asiat vaikuttavat psyykkeeseen.

      • Anonyymi

        Juu, hyväuskoisia riittää. Tuokin hullu femakkomurhaaja väitti tulleensä raiskatuksi, mutta paljasti ennen kuolemaansa totuuden, raha ainoa murhiin syy kun ei viitsinyt töidä tehdä.

        "Hän kertoo tajunneensa, että kuolema on oikeasti edessä, koska vain 1 %:lla tuomituista rangaistusta ei panna täytäntöön. Hän kertoo dokumentissa, ettei halua lähteä maailmasta valheellisena. Hän kertoo, että tappojen motivaatio oli ryöstö ja tarve saada uhrien rahat sekä autot. Hän myöntää valehdelleensa häikäilemättömästi oikeudenkäynnissä uhriensa käyttäytymisestä häntä kohtaan. Kyseessä eivät olleetkaan raiskaukset. Dokumentissa hän jopa pyytää, että hänet täytyy teloittaa, koska muuten hän tappaa taas."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos

        Samanlaisia lähes kaikki naiset jotka murhaa tai rahastaa väittämällä tulleensa raiskatuksi. Onnellista loppuelämää sannan kanssa ))


    • Anonyymi

      "Kaikki olemme samanlaisia, koemme samalla tavalla, kaikille meille tapahtuu ikäviä asioita, kaikkia meitä kiusataan, kaikki me olemme yhtä kykenemättömiä selviämään, yhtä turhautuneita, yhtä rumia mielestämme "


      No niin täällä aloittaja taas moi , vastaillaampa nyt vähän kun pahin kiehunta on ohi tai ainakin se on vähän laantunut. Tuohon minkä lainasin täytyy ensinnäkin todeta, että ethän sinä juuri selvästi ymmärrä psykologiasta mitään! Emme me kaikki TODELLAKAAN ole samanlaisia, ja ihmiset todellakin kokee asiat eri tavoilla ja ei todellakaan kaikkia kiusata ja kiusaamista on niin monenlaista, että todella hölmöä väittä tuollaista. Ja ei, kaikki ihmiset eivät ole rumia, hyvin harva on. Ja kyllä, se on yksi syy joka voi jopa pilata ihmisen elämän, sitä ei eses perus pällinaama joka näyttää ihan tavalliselta muidu kainalossa ymmärrä!

      On aivan eri asia että koulussa vähän härnätään kuin, että kiusaaminen on todella sadistista. Vai onko sinun mielestäsi ihan sama asia, että henkilölle A on kerran ala asteella huudettu lällälällä lieeruu sulta pääsi pieruu kuin että henkilöl B on ollut solvaamisen ja pilkkaamisen, eristämisen ja joka tavalla julman henkisen mutta myös fyysisen kiusaamisen uhri koko kouluajan, ennen sitä ja vielä ei aikuisenakaan mennyt kaikki putkeen kun joutui työpaikoilla samalla tavalla kiusatuksi ilmeisesti siksi, että on ollut kiusattu aina joten se on aiheuttanut vakavan masennuksen jne eli sen näkee jo ihan henkilön olemuksesta ja ihmiset kyllä vaistoavat sen ja valitettavasti oman kokemukseni mukaan hyviä ihmisiä oli huomattavasti vähemmän, toki heitä oli. On turhauttavaa mutta tosi asia, että perus ihmisetkin ovat usein kuitenkin sen verran ilkeitä, että jos he huomaavat jonkun olevan jotenkin erilainen ja psyykkisesti selvästi sairas ja heikko niin he todennäköisesti ottavat sinut kohteekseen, pelkäät sitä koska sinulla on jo kokemusta siitä koko elämäsi ajalta, joten riski kasvaa entisestään, että taas se alkaa. Näin se meni itselläni. Ihmiset ovat todella ilkeitä keskimäärin! Se on itseasiassa ihan käsittämätöntä! Otetaan joku vain kohteeksi, ei puhuta sille mitään jne. Tätä jouduin itse kokemaan rankan koulukiusaamisen jälkeen kun epätoivoisesti yritin työelämässä pärjätä. Juntti ihmiset mukaan lukien täysin usein turhat ja lahjattomat julkkikset voisivat ihan oikeasti lopettaa sen muoti koulukiusattu masennus juttujen kertomisen! Väitän, että hyvin harvaa tässä maassa on lapsena kohdeltu niin huonosti, että se on pilannut hänen psyykeen ja tätä kautta elämän. Mutta meitä on. Meitä nimenomaan on. Mutta sitten nämä huomion kerjääjät tekevät sen jotenkin arkipäiväiseksi asiaksi ja se ei sitä todellakaan oikeasti ole! Ne ovat näitä kelta tai sinihiuksisia " erilaisia " jotka eivät muuta keksi niin haluavat olla erilaisia ja plaa plaa plaa! Se on aivan vitun ärsyttävåä! Vittu ne ei tuolla iloisesti kulje kavereisen kanssa siniset tai vittu varpaisiin asti pitkät sinioranssimustakeltapuna hiukset päässä jotka ovat esim. Erilaisia. Ei he peittelevät asiaa usein, miksi? Siksi koska heidän aito ja oikea erilaisuus on ollut juuri se asia josta heitä on aina kiusattu! Se on psykologiaa se! Itse rakastin lapsena tyttöjen juttuja ylipäätään, mutta turpaan tuli senkin takia kotona ja koulussa vain yhden miljoonas osa asian kertoakseni! Ei ollut suht pienellä paikkakunnalla ainakaan silloin 80 90 luvuilla paljon ymmärrystä ei! Ei paljon lohduta että EHKÄ nyt olisi!!!!!????? Vittu nää jotka on nyt alle 30v ei ymmärrä oikeasti mistään mitään! He ovat niitä joille on äiti kertonut kotona että olet niin erinomainen, millä tavalla kertokaa mullekin saatanan idiootit!

      -Misontropia. - z

      • Anonyymi

        Keksin ratkaisun ongelmaasi. On olemassa rumia naisiakin joita on myös kiusattu, laitapa ilmoitus että etsit sellaista niin saatte märehtiä yhdessä menneisyyttänne tai sitten alkaa elää onnellisina. Kun kerran olet varma että olet liian ruma saamaan tavallisen näköisiä tai kauniita naisia niin etsi rumaa vai eikö kelpaa?


    • Anonyymi

      Ei tässä mistään rumuudesta ole kysymys. En tiedä mistä sen vedit tähän. Ja miten se määritellään? Rumaksi on kyllä haukuttu, lapsena se oli yksi aihe, ja uskoin siihen silloin itsekin. Näin aikuisena miehenä en oikeastaam siihen enää usko. Väittäisin, että olen aikalailla persoonallisen näköinen, en yritä kylläkään olla vaan olen, sen pystyn päättelemään siitä, että monet ovat näin sanoneet kuten että " sinua ei kyllä unohda kun om kerran nähnyt " tosin tämä sanottiin sanasta sanaan aikoinaan vähän ivalliseen sävyyn, mutta itseasiassa väitän olevani silti keskiverto suomalaista möhömaha käppänää paremman näköinen noin kokonaisuutena . Mutta minulle se on sinänsä ihan sama miltä näytän. En tule koskaan saamaan naisystävää, koska psyykeeni on tuhottu. Se näkyy ilmeisesti outona käytöksenä. Mutta voiko ihmisen käytös ja olemus pysyä normaalina jo sen takia, että on aina yksin? Väittäisin että ei voi. En toki ole psykiatri, olen vähän, tai aika paljonkin heitä älykkäämpi. Itseasiassa inhoan psykiatreja ja psykologeja. En näe heidän toimintatavoissaan yleisestiottaen mitään hyvää. Pirullisia ihmisiä liian usein, tai ainakin omassa tapauksessani koen näin. Esim tarvitsen selvästi ja 100 % varmuudella jos totta puhutaan niin benstodiatsepiineja eli siis rauhoittavia lääkkeitä, mutta ei! Niitä määrätään naurettavan pieni määrä, voihan niihin syntyä riippuvuus! Vaikka ei tosiasiassa edes voi kun käyttää vain joitakin kertoja viikossa! Pitävät minua tyhmänä, ollen sitä selvästi itse, aika hauskaa!

      Pidän sanani, voi Michael pieni, ymmärrän sinua hyvin, sinua on kohdeltu julmasti ja se ei ole sinun vikasi! Sinut on selvästi henkisesti tuhottu kuten minut, ja se ei ole meidän vikamme! Miten voisikaan olla? Olemmeko itse kerjänneet, että meidän elämämme pilataan kiusaamisella ja eristämisellä ja kaikella mahdollisella henkisellä väkivallalla mitä voi vain kuvitella? Ei tietenkään olla! Kukaan ei tekisi niin! Oikeat syylliset tilille! Eipä onnistu, tässä " maailman parhaassa maassa " joka on muuten kyllä maailman huonoin vitsi! Millähän mittarilla mitattuna! Maa jossa on aina pimeetä ja varmasti eniten itsemurhia ja yksinäisyyttä ja masennusta! Ja idootti suuretmassat vielä uskovat tuonkin valheen! Onneksi olkoon, uskotteko kaiken muunkin aivopesun jota tässä yhteiskunnassa harjoitetaan? Ketkä vetelevät naruista? Siinäpä miettimistä. Minä kyllä tiedän vastauksen.

      • Anonyymi

        Etkö muista mitä kirjotat?
        "Ulkoisesti hyvännäköiset miehet läpsivät useita tyttöystäviään perseelle kun me ei ehkä niin hyvännäköiset..."
        "Ja kyllä, se on yksi syy joka voi jopa pilata ihmisen elämän, sitä ei eses perus pällinaama joka näyttää ihan tavalliselta muidu kainalossa ymmärrä!"

        Kannattaa katsoa netistä videoita kun ihmisiä silvotaan elävältä, jos vieläkin ymmärrät sellaista niin hakeudu äkkiä lääkärille. Minusta on paljon hienompaa olla parempi ihminen kuin kostaa samalla tavalla tai pahemmin pahoille ihmisille tai jopa sivullisille, kuten ihailemasi Michael.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe