Satakunnansilta valmistui vuonna 1900 ja on edelleen kunnossa eikä kukaan puhu, että se pitäisi uusia.
Hämeensilta valmistui 1929 ja oli mukamas jo nyt niin sökö, että piti uusia. Siis jotakin kummallista on näiden kahden sillan välillä. Oliko Hämeensilta tehty niin huonosti ja huonoista aineista vai mikä mättää kun jokin mättää.
Selitys on mitä ilmeisimmin se, että Satakunnansillalla ei kulje ratikkaa. Kuitenkin kansalle syötetään soopaa, että ratikalla ei ollut mitään osuutta Hämeensillan uusintaa vaan "olisi nyt tehty joka tapauksessa". H-sillan kantavuus oli 60 tn ja ratikka painaa jo tyhjänä enemmän ja täynnä matkustajia vielä paljon enemmän, haloo !!!
Hullunhauskaa Tampereen siltojen kanssa
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Huomenna se koko salaliitto paljastetaan!
- Anonyymi
Hiukka erilainen jänneväli näillä kahdella sillalla.
Joskus tullaan tarvitsemaan rinnakkainen ratikkayhteys Hämeensillan radalle. Saa nähdä, minne aikanaan sijoitetaan.- Anonyymi
Silloin ollaan viisaampia, eikä lisätä kiskoliikennettä keskustassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ollaan viisaampia, eikä lisätä kiskoliikennettä keskustassa
Jo joissakin muinaisissa kaupungeissa tehtiin keskustan kivikatuihin urat, jotta kärryt ja vaunut saataisiin kulkemaan järkevässä jonomuodostelmassa eivätkä ne tukkisi toistensa kulkutietä poukkoilulla. Viisas Rooman valtakunta teki standardin vaunujen raideleveydelle: 1/1000 roomalaista mailia. Tätä raideleveyttä näemme myös Tampereella. Rata kuuluu myös keskustaan.
- Anonyymi
-----Hiukka erilainen jänneväli näillä kahdella sillalla.-----
Kyllä se on otettu huomioon jo Hämeensiltaa rakennettaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo joissakin muinaisissa kaupungeissa tehtiin keskustan kivikatuihin urat, jotta kärryt ja vaunut saataisiin kulkemaan järkevässä jonomuodostelmassa eivätkä ne tukkisi toistensa kulkutietä poukkoilulla. Viisas Rooman valtakunta teki standardin vaunujen raideleveydelle: 1/1000 roomalaista mailia. Tätä raideleveyttä näemme myös Tampereella. Rata kuuluu myös keskustaan.
Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.
Moni tuntuu kuulevan sitä kirskunaa ja kolinaa jo nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.
Ratikka on tulevaisuuden menestystekijä. Kukaan tamperelainen ei voi olla tuntematta aitoa iloa ja hieman lämmintä mielenliikutusta astuessaan punaiseen Ratikkaan ensi kertaa. Vakituiset käyttäjät kiittävät tilavia vaunuja, tasaista kulkua ja esteettömiä pysäkkejä.
Ratikasta tulee muualta tuleville välittömästi Tampereen tärkeimpiä nähtävyyksiä, Tammerkosken ja Näsinneulan ohella. Ratikkaan uskaltaa kaikki mennä ajelulle, kun reitti on selkeä eikä eksyminen ole mahdollista.
Hervanta on vuosikymmenien aikana saanut mainetta ja kunniaa vähän eri asioista, mutta ratikkaliikenteen alettua siitä tulee se paikka, minne pääsee punaisella Ratikalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on tulevaisuuden menestystekijä. Kukaan tamperelainen ei voi olla tuntematta aitoa iloa ja hieman lämmintä mielenliikutusta astuessaan punaiseen Ratikkaan ensi kertaa. Vakituiset käyttäjät kiittävät tilavia vaunuja, tasaista kulkua ja esteettömiä pysäkkejä.
Ratikasta tulee muualta tuleville välittömästi Tampereen tärkeimpiä nähtävyyksiä, Tammerkosken ja Näsinneulan ohella. Ratikkaan uskaltaa kaikki mennä ajelulle, kun reitti on selkeä eikä eksyminen ole mahdollista.
Hervanta on vuosikymmenien aikana saanut mainetta ja kunniaa vähän eri asioista, mutta ratikkaliikenteen alettua siitä tulee se paikka, minne pääsee punaisella Ratikalla.Kun ei ole asiaa Hervantaan, en mene sinne, vaikka punaisella ratikalla pääsisikin
- Anonyymi
Hämeensilta on teräsbetoninen holvisilta. Holvin jänneväli on 40 metriä. Eli silta on vain päällystetty kivillä.
Satakunnan silta on 6-aukkoinen kiviholvisilta, jonka jännemitat ovat 17 metriä.
Siinä ne vissit eroavaisuudet.- Anonyymi
Satakunnan silta on lisäksi huoltovapaa vai onko?
- Anonyymi
-----ämeensilta on teräsbetoninen holvisilta----
Jos betoni on huono sillan materiaalina niin miksi tehtiin taas samanlainen tai miksi maailmassa ylipäätänsä käytetään silloissa betonia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-----ämeensilta on teräsbetoninen holvisilta----
Jos betoni on huono sillan materiaalina niin miksi tehtiin taas samanlainen tai miksi maailmassa ylipäätänsä käytetään silloissa betonia.Näyttää hyvältä ja sirolta?
- Anonyymi
Eiku se ero on siinä, että Hämeensillalle rakennettiin ratikka joka vie kaupungin kaikki rahat, ja siltaa piti vahvistaa että se kestää ratikan mutta ei se silti kestä, ja oikeasti noi sillat on ihan samanlaisia, mutta vaan toiselle tuli tosi vaarallinen ratikka josta ei ole mitään hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku se ero on siinä, että Hämeensillalle rakennettiin ratikka joka vie kaupungin kaikki rahat, ja siltaa piti vahvistaa että se kestää ratikan mutta ei se silti kestä, ja oikeasti noi sillat on ihan samanlaisia, mutta vaan toiselle tuli tosi vaarallinen ratikka josta ei ole mitään hyötyä.
Näin se näyttää olevan
- Anonyymi
Selitys lienee tämä. Sillan kantavuus on 60 tn ja tyhjä ratikka painaa 72 tn, matkustajien kanssa vielä paljon enemmän
- Anonyymi
Ratikka painaa tyhjänä 56,8 tonnia ja täysinäisenä jotain 75 tonnia. Siis 3 telibussin verran. https://www.tampereenratikka.fi/vaunujen-tekniset-tiedot/
- Anonyymi
Kieroilua riittää. Yksi ratikan vaunu painaa sen n.60 t. Se on noin nivelbussin mitta. Ratikan paino on siis kolminkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieroilua riittää. Yksi ratikan vaunu painaa sen n.60 t. Se on noin nivelbussin mitta. Ratikan paino on siis kolminkertainen.
Ratikan vaunu painaa siis n. 60 tonnia eli tarkemmin sanottuna 56,8 tonnia. Täynnä matkustajia n. 75 tonnia, joka vastaa kolmen telibussin painoa. Ratikan pituuskin vastaa suunnilleen kolmen telibussin pituutta, jolloin paino jakaantuu kolmen telibussin pituiselle matkalle.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 676539
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274223Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702627Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262030MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301558- 971397
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551101Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771056Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391031