Hullunhauskaa Tampereen siltojen kanssa

Anonyymi

Satakunnansilta valmistui vuonna 1900 ja on edelleen kunnossa eikä kukaan puhu, että se pitäisi uusia.
Hämeensilta valmistui 1929 ja oli mukamas jo nyt niin sökö, että piti uusia. Siis jotakin kummallista on näiden kahden sillan välillä. Oliko Hämeensilta tehty niin huonosti ja huonoista aineista vai mikä mättää kun jokin mättää.

Selitys on mitä ilmeisimmin se, että Satakunnansillalla ei kulje ratikkaa. Kuitenkin kansalle syötetään soopaa, että ratikalla ei ollut mitään osuutta Hämeensillan uusintaa vaan "olisi nyt tehty joka tapauksessa". H-sillan kantavuus oli 60 tn ja ratikka painaa jo tyhjänä enemmän ja täynnä matkustajia vielä paljon enemmän, haloo !!!

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomenna se koko salaliitto paljastetaan!

    • Anonyymi

      Hiukka erilainen jänneväli näillä kahdella sillalla.

      Joskus tullaan tarvitsemaan rinnakkainen ratikkayhteys Hämeensillan radalle. Saa nähdä, minne aikanaan sijoitetaan.

      • Anonyymi

        Silloin ollaan viisaampia, eikä lisätä kiskoliikennettä keskustassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ollaan viisaampia, eikä lisätä kiskoliikennettä keskustassa

        Jo joissakin muinaisissa kaupungeissa tehtiin keskustan kivikatuihin urat, jotta kärryt ja vaunut saataisiin kulkemaan järkevässä jonomuodostelmassa eivätkä ne tukkisi toistensa kulkutietä poukkoilulla. Viisas Rooman valtakunta teki standardin vaunujen raideleveydelle: 1/1000 roomalaista mailia. Tätä raideleveyttä näemme myös Tampereella. Rata kuuluu myös keskustaan.


      • Anonyymi

        -----Hiukka erilainen jänneväli näillä kahdella sillalla.-----

        Kyllä se on otettu huomioon jo Hämeensiltaa rakennettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo joissakin muinaisissa kaupungeissa tehtiin keskustan kivikatuihin urat, jotta kärryt ja vaunut saataisiin kulkemaan järkevässä jonomuodostelmassa eivätkä ne tukkisi toistensa kulkutietä poukkoilulla. Viisas Rooman valtakunta teki standardin vaunujen raideleveydelle: 1/1000 roomalaista mailia. Tätä raideleveyttä näemme myös Tampereella. Rata kuuluu myös keskustaan.

        Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.

        Moni tuntuu kuulevan sitä kirskunaa ja kolinaa jo nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, historiallista muinaisjäännettähän tänne nyt rakennetaan kolisemaan ja kirskumaan.

        Ratikka on tulevaisuuden menestystekijä. Kukaan tamperelainen ei voi olla tuntematta aitoa iloa ja hieman lämmintä mielenliikutusta astuessaan punaiseen Ratikkaan ensi kertaa. Vakituiset käyttäjät kiittävät tilavia vaunuja, tasaista kulkua ja esteettömiä pysäkkejä.

        Ratikasta tulee muualta tuleville välittömästi Tampereen tärkeimpiä nähtävyyksiä, Tammerkosken ja Näsinneulan ohella. Ratikkaan uskaltaa kaikki mennä ajelulle, kun reitti on selkeä eikä eksyminen ole mahdollista.

        Hervanta on vuosikymmenien aikana saanut mainetta ja kunniaa vähän eri asioista, mutta ratikkaliikenteen alettua siitä tulee se paikka, minne pääsee punaisella Ratikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on tulevaisuuden menestystekijä. Kukaan tamperelainen ei voi olla tuntematta aitoa iloa ja hieman lämmintä mielenliikutusta astuessaan punaiseen Ratikkaan ensi kertaa. Vakituiset käyttäjät kiittävät tilavia vaunuja, tasaista kulkua ja esteettömiä pysäkkejä.

        Ratikasta tulee muualta tuleville välittömästi Tampereen tärkeimpiä nähtävyyksiä, Tammerkosken ja Näsinneulan ohella. Ratikkaan uskaltaa kaikki mennä ajelulle, kun reitti on selkeä eikä eksyminen ole mahdollista.

        Hervanta on vuosikymmenien aikana saanut mainetta ja kunniaa vähän eri asioista, mutta ratikkaliikenteen alettua siitä tulee se paikka, minne pääsee punaisella Ratikalla.

        Kun ei ole asiaa Hervantaan, en mene sinne, vaikka punaisella ratikalla pääsisikin


    • Anonyymi

      Hämeensilta on teräsbetoninen holvisilta. Holvin jänneväli on 40 metriä. Eli silta on vain päällystetty kivillä.
      Satakunnan silta on 6-aukkoinen kiviholvisilta, jonka jännemitat ovat 17 metriä.

      Siinä ne vissit eroavaisuudet.

      • Anonyymi

        Satakunnan silta on lisäksi huoltovapaa vai onko?


      • Anonyymi

        -----ämeensilta on teräsbetoninen holvisilta----

        Jos betoni on huono sillan materiaalina niin miksi tehtiin taas samanlainen tai miksi maailmassa ylipäätänsä käytetään silloissa betonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -----ämeensilta on teräsbetoninen holvisilta----

        Jos betoni on huono sillan materiaalina niin miksi tehtiin taas samanlainen tai miksi maailmassa ylipäätänsä käytetään silloissa betonia.

        Näyttää hyvältä ja sirolta?


      • Anonyymi

        Eiku se ero on siinä, että Hämeensillalle rakennettiin ratikka joka vie kaupungin kaikki rahat, ja siltaa piti vahvistaa että se kestää ratikan mutta ei se silti kestä, ja oikeasti noi sillat on ihan samanlaisia, mutta vaan toiselle tuli tosi vaarallinen ratikka josta ei ole mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku se ero on siinä, että Hämeensillalle rakennettiin ratikka joka vie kaupungin kaikki rahat, ja siltaa piti vahvistaa että se kestää ratikan mutta ei se silti kestä, ja oikeasti noi sillat on ihan samanlaisia, mutta vaan toiselle tuli tosi vaarallinen ratikka josta ei ole mitään hyötyä.

        Näin se näyttää olevan


    • Anonyymi

      Selitys lienee tämä. Sillan kantavuus on 60 tn ja tyhjä ratikka painaa 72 tn, matkustajien kanssa vielä paljon enemmän

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kieroilua riittää. Yksi ratikan vaunu painaa sen n.60 t. Se on noin nivelbussin mitta. Ratikan paino on siis kolminkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieroilua riittää. Yksi ratikan vaunu painaa sen n.60 t. Se on noin nivelbussin mitta. Ratikan paino on siis kolminkertainen.

        Ratikan vaunu painaa siis n. 60 tonnia eli tarkemmin sanottuna 56,8 tonnia. Täynnä matkustajia n. 75 tonnia, joka vastaa kolmen telibussin painoa. Ratikan pituuskin vastaa suunnilleen kolmen telibussin pituutta, jolloin paino jakaantuu kolmen telibussin pituiselle matkalle.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe