Jostain muistelen lukeneeni (liekö Ellen Whiten kootut harhat ja höpinät...), että enkelien vuoksi ihmiskunnan täytyy kärsiä kaikkea tätä paskaa ja väkivaltaa, jotta niille selviäisi, että Saatanan väitteissä ei ole mitään perää tämän syyttäessä Jumalaa tyranniksi tai jotain sinne päin...
Ihmettelen vaan suuresti, että miten hidasälyisiä niiden enkeleiden tarvitsee olla, kun ne ovat saaneet seurata tätä ihmiskunnan kärsimysnäytelmää Raamatun laskuopin mukaan jo 6000 vuotta, eikä niille vieläkään ole käynyt selväksi, että se Saatana on niin saatanan paha ja Jumala hyvä!
Miksi Jumala loi tyhmiä enkeleitä?
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nämä on niitä kirjoittamattomia adventistien perinnäisoppeja.
Saduissa yleensäkin esiintyy erilaisia olentoja ja hahmoja sekä erilaisilla vaihtelevilla 'armolahjoilla' siunattuja satuolentoja.
Raamatun sadussa enkeleistä osa oli tyhmiä ja osa viisaita, kuten myös oli tyhmiä ja viisaita neitsyitäkin. Viisaat osasivat jakaa omastaan, kun taas tyhmät pihtasivat tavaraansa.
Raamatun sananlaskuissa on myös hauska kasku: "Tyhmä neitsyt tahallaan, makaa aina mahallaan. Viisas neitsyt selällään, reidet ihan levällään."
Sadussa Lumikki ja 7 pientä, oli myös havaittavissa niiden pienten parissa erilaisia armolahjoja, vaikka yhteinen piirre heillä olikin pieni koko?
Rujous ja kauneus on myös saduissa usein laitettu samaan kohtaukseen.
Satuolentojen vuoksi kuitenkaan meidän ei tarvitse kärsiä mistään. Uskontojen sekä niiden valtaapitävien ja jäsenten vuoksi on kuitenkin moni joutunut kärsimään paljonkin.- Anonyymi
Mielestäni rujo ja kaunis kertosäe (alkaa kohdalla 1:18)... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=5f6tC2g1h44 - Anonyymi
Etteko te miehet muuta osaa kirjoittaa kun naisija halventavia kirjoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metoo: miehet ovat sikoja !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä Adventtiairuen kirjoituksissa on sovinistisia ja ällöttäviä piirteitä, mutta Ellen Whiten arvostelu ei liity mitenkään hänen sukupuoleensa.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metoo: miehet ovat sikoja !
No ei teitäkään äidin pikku porsaita tiukoissa hamosissa olisi, ellei olisi miehiä?
Jos miehet kerran ovat sikoja, niin te neitokaiset olette porsaita? - Anonyymi
Sinulla airut on elämässä hahmottamis- ja palikkaongelma. Siksi kirjoitat mitä kirjoitat.
Ja se on näkyvissä niin matkanvarrella eri vastauksista. Kun sinulla ei ole kieltä, mikä sana tulisi näkyväksi, niin mitä kuurolle sitten viestittääkään.
Paini vain robleemasi kanssa, ehkä jossainvaiheessa kun lyöt päätäsi jatkuvalla syötöllä seinään, hoksaat ongelmasi ytimen pahkapäisestä päästäsi
Ehkä EGW ei tuntenut kaikkia asiaan liittyviä dokumentteja. Enkä tunne minäkään. Tärkein dokumentti on ehkä Bartholomeuksen evankeliumi, joka on gnostilainen ja suomentamaton vielä. Myös Koraani kertoo asiasta melko samat tiedot kuin tuo Bartholomeuksen evankeliumi.
Tieto ei ole aina täydellistä kristityillä, vaan TOSI TIEDON MÄÄRÄ LISÄÄNTYY JA KASVAA LOPPUA KOHDEN. Lopussa tietää aina enemmän kuin alussa. Ja myös Pyhä Henki sekä JOHDATUS saattavat valaista asioita oman tahtonsa mukaan hieman eri tärkeysjärjestyksessä kuin mitä ihminen toivoisi. Johdatus valaisee asioita sen perusteella esim. mitä kirjoja ja dokumentteja on KÄDEN ULOTTUVILLA SAATAVILLA. Jos sinulla on kirjahyllyssä Marxin Pääoma niin Johdatus käyttää tuota teosta sen avaamiseen sinulle minkä katsoo sinua tulevaisuudessa hyödyttävän. Ei johdatus avaa sinulle sellaisia asioita, joista sinulla ei ole hajuakaan. Tai joihin liittyviä kirjoja ei ole käden ulottuvilla.
Pyhä Henki tosin saattaa valaista asioita näkyjen ja muun avulla sellaisiakin, joista et paljoa tiedä, mutta luulisin senkin olettavan sinulla olevan jonkinlainen perustietämys tai käsitys asioista, joista puhut.- Anonyymi
Asiaahan voi miettiä myös siltä kantilta että onko tämä uskovaisten taivas kuitenkin ylimainostettu
Otetaanpa valtio jossa asuu 9milj. ihmistä ja 3milj.=kolmannes eivät ole tyytyväisiä vaan ovat valmiita muuttamaan pois jos voivat
Olisiko silloin syytä katsoa kyseisen valtion hallitusta onko kaikki ihan ok ?
Neuvostoliittoahan Stalin mainosti työläisten paratiisina ja tottus taisi olla ihan toisenlainen olisiko uskovaisten jumalankin taivas ehkä jotain muuta kuin mitä mainostetaan se voi olla samanlainen kuin ent Nliitto ja molemmathan ovat yksinvaltiaiden diktatuureja- Anonyymi
Se Raamatun taivas on kuitenkin mielikuvituksen tuotosta ja harhaisen mielen aivopieruja.
Perin julma ja sadistinen ympäristö se taivas tietysti on Raamatunkin mukaan.
Se kuva, minkä Raamatun satukirja piirtää ja lahkon valtaapitävät maalaavat rahankiilto silmissään lahkoon kusetetun silmien eteen on hyvinkin vastenmieleinen. Sama diktatuurin pohjalle rakennettu narsismi jatkuu lahkon orjia kohtaan mielikuvitustaivaassa, kuin mihin pastorit täällä Telluksella ovat jo harjaannuttaneet yhteisönsä jäsenet.
Kultaharput kainalossa valkeissa mekoissaan sukupuolettomina kaikki on pakotettu perseet pystyssä 24/7 laulamaan jonkun eläimen (lampaan) virttä kitarisat suusta puoli metriä ulkona. - Anonyymi
Tässä raamatullisessa valtataistelussa on se merkillinen piirre, että yleensä narsistiset yksinvaltiaat haluavat aina olla kaiken keskipisteenä ja alamaistensa ihailun kohteena, mutta kumpikaan näistä herroista Yksinvaltiaista ei halua lainkaan näyttäytyä alamaisilleen? Kuitenkin pitäisi tehdä valinta jomman kumman puolelle...
Anonyymi kirjoitti:
Tässä raamatullisessa valtataistelussa on se merkillinen piirre, että yleensä narsistiset yksinvaltiaat haluavat aina olla kaiken keskipisteenä ja alamaistensa ihailun kohteena, mutta kumpikaan näistä herroista Yksinvaltiaista ei halua lainkaan näyttäytyä alamaisilleen? Kuitenkin pitäisi tehdä valinta jomman kumman puolelle...
"Yksinvaltiaista ei halua lainkaan näyttäytyä alamaisilleen?"
Kun narsismi, johon liittyy myös ylpeys omasta erinomaisuudesta kohtaavat samassa olennossa, niin saattaa hyvin olla, että niin pitkälle viety hybridi haluaakin pysyä piilossa ja odottaa vain kiltisti saalistaan?
Mitä siihen Raamatun mielipuoleen tulee, niin lahkon jäsenten mukaan hänellä on ihan riittävästi aikaa piinata heitä sitten, kun ne kultaharput on kainalossa ja se tiukka valkoinen mekko kaikilla päällä?
Joten 2000 vuotta se sandaalimies ja aasikuski voi vaikka istua paskalla pyhätössään? Se kun hänen kalenterissaan on vain pari päivää?- Anonyymi
Adventtiairut kirjoitti:
"Yksinvaltiaista ei halua lainkaan näyttäytyä alamaisilleen?"
Kun narsismi, johon liittyy myös ylpeys omasta erinomaisuudesta kohtaavat samassa olennossa, niin saattaa hyvin olla, että niin pitkälle viety hybridi haluaakin pysyä piilossa ja odottaa vain kiltisti saalistaan?
Mitä siihen Raamatun mielipuoleen tulee, niin lahkon jäsenten mukaan hänellä on ihan riittävästi aikaa piinata heitä sitten, kun ne kultaharput on kainalossa ja se tiukka valkoinen mekko kaikilla päällä?
Joten 2000 vuotta se sandaalimies ja aasikuski voi vaikka istua paskalla pyhätössään? Se kun hänen kalenterissaan on vain pari päivää?Oletko työpaikalla ja kotona samanlainen kuin täällä ?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko työpaikalla ja kotona samanlainen kuin täällä ?
Olen joka puolella samanlainen, eli rehellinen suomalainen mies.
Turhaa sitä on kaunistella ja luoda joku kaunis illuusio näistä USA:sta tuoduista kusetuslahkoista.
Uskonnot ovat kaikki ihmisten keksimiä aivopieruja ja suurin osa uskonnoista on perustettu vain yhtä tarkoitusta varten, eli keräämään pölvästeiltä rahat pois.
On sitä vaimon ja lastenkin kanssa keskusteltu kotona uskontojen touhuista ja kuinka uskonnon nimissä alistetaan ja nöyryytetään herkkäuskoisia ihmisiä.
Työpaikalla lähinnä naureskellaan uskonnoille, jos niistä tulee joskus puhetta.
Yrityksessäni ei ole yhtään uskovaista töissä ja se vain siksi, että niihin ketkuihin ei voi luottaa puolen puusentin vertaa ja ne ketkuleet ovat aina mankumassa erivapauksia Jeesuksen nimessä ja veressä, joten voivat minun puolestani ollakin siellä mielikuvitusolentonsa mekon helmoissa.
Olen jo palstalla kirjoittanutkin tapauksesta, jossa omien sanojensa mukaan adventisti haki yritykseeni töihin ja kertoi työhaastattelussa, että ei sitten lauantaina tulisi töihin, jos joku projekti olisi niin kiireellinen ja talvisaikaankin hän lähtisi perjantaina pois töistä hyvissä ajoin ennen työajan päättymistä. Sanoin selkeästi hänelle, että yrityksemme ei ole hänen tuleva työpaikkansa.
Oikeastaan tuon työhaastattelun jälkeen otin vähän selvää lahkoista yleensäkin ja olen yhä vain vakuuttuneempi siitä, että ne on perustettu ihmisten hyväksikäyttöä silmällä pitäen.
Profiilini tunnuksen löysin verkosta ja kopioin, koska se hyvin ilmentää, mihin tarkoitukseen lahkot on perustettu. Siipeilyyn, toisten siivellä matkustamiseen.
'Adventtiairut' oli käsittääkseni aikaisempi adventtikirkon äänenkannattaja ja viikkojulkaisu Suomessa, joka sitten julkaisuna kuopattiin, koska edes adventistit eivät halunneet ko. julkaisua kotiinsa?- Anonyymi
Adventtiairut kirjoitti:
Turhaa sitä on kaunistella ja luoda joku kaunis illuusio näistä USA:sta tuoduista kusetuslahkoista.
Uskonnot ovat kaikki ihmisten keksimiä aivopieruja ja suurin osa uskonnoista on perustettu vain yhtä tarkoitusta varten, eli keräämään pölvästeiltä rahat pois.
On sitä vaimon ja lastenkin kanssa keskusteltu kotona uskontojen touhuista ja kuinka uskonnon nimissä alistetaan ja nöyryytetään herkkäuskoisia ihmisiä.
Yrityksessäni ei ole yhtään uskovaista töissä ja se vain siksi, että niihin ketkuihin ei voi luottaa puolen puusentin vertaa ja ne ketkuleet ovat aina mankumassa erivapauksia Jeesuksen nimessä ja veressä, joten voivat minun puolestani ollakin siellä mielikuvitusolentonsa mekon helmoissa.
Olen jo palstalla kirjoittanutkin tapauksesta, jossa omien sanojensa mukaan adventisti haki yritykseeni töihin ja kertoi työhaastattelussa, että ei sitten lauantaina tulisi töihin, jos joku projekti olisi niin kiireellinen ja talvisaikaankin hän lähtisi perjantaina pois töistä hyvissä ajoin ennen työajan päättymistä. Sanoin selkeästi hänelle, että yrityksemme ei ole hänen tuleva työpaikkansa.
Oikeastaan tuon työhaastattelun jälkeen otin vähän selvää lahkoista yleensäkin ja olen yhä vain vakuuttuneempi siitä, että ne on perustettu ihmisten hyväksikäyttöä silmällä pitäen.
Profiilini tunnuksen löysin verkosta ja kopioin, koska se hyvin ilmentää, mihin tarkoitukseen lahkot on perustettu. Siipeilyyn, toisten siivellä matkustamiseen.
'Adventtiairut' oli käsittääkseni aikaisempi adventtikirkon äänenkannattaja ja viikkojulkaisu Suomessa, joka sitten julkaisuna kuopattiin, koska edes adventistit eivät halunneet ko. julkaisua kotiinsa?Sinusta ei saa rehellistä suomalaista millään.
- Anonyymi
Adventtiairut kirjoitti:
'Adventtiairut' oli käsittääkseni aikaisempi adventtikirkon äänenkannattaja ja viikkojulkaisu Suomessa, joka sitten julkaisuna kuopattiin, koska edes adventistit eivät halunneet ko. julkaisua kotiinsa?Nimi merkki, Adventtiairut, Kysyisin sinulta mitenkä suhtautuisit lapseesi tai vaimoosi jos joku heistä tulisi kertomaan sinulle, että on tullut uskoon ja haluaa elää kristitynä ?
Aikoinaan eräs ystäväni joka oli ateisti kertoi minulle, että oli kova paikka kun hänen pojastaan tuli pappi. Ei hän poikaansa hyljännyt mutta oli kuulemma kova paikka.
Hyvää illan jatkoa sinulle. Kysynpävaan.
- Anonyymi
Aloittajan "muisti" on tasan mielikuvituksen tuote.
- Anonyymi
Eikö Ellen White sitten muka ole kirjoittanut mitään tuollaista?
Jostain minä olen sen kuitenkin lukenut, en ole sitä omasta päästäni keksinyt.
- Anonyymi
Raamatun satujumala loi myös tyhmiä ihmisiä siinä luomissadussa?
Satu kertoo, että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, eli yhtä tyhmäksi kuin hän itse.
Ihminen oli helppoa saalista jopa sille puussa olleelle käärmeelle.- Anonyymi
Kaikella on tarkoituksensa, Jumala on meidät luonut. Hyvä ja paha on olemassa, niiden keskellä me sitten olemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikella on tarkoituksensa, Jumala on meidät luonut. Hyvä ja paha on olemassa, niiden keskellä me sitten olemme.
Muista myös se, että jumala siinä sadussa loi sen pahuudenkin. Ei pahuus voinut tyhjästä tulla, koska sitä ei pitänyt edes olla.
Eli jumalassa oli jo alun pitäen se pahuuden lähde, joka sitten puhkesi hänen luodussaan.
Uskovaisuus on myös pahuutta, jossa pyritään vain se pahuus peittämään silla uskonnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista myös se, että jumala siinä sadussa loi sen pahuudenkin. Ei pahuus voinut tyhjästä tulla, koska sitä ei pitänyt edes olla.
Eli jumalassa oli jo alun pitäen se pahuuden lähde, joka sitten puhkesi hänen luodussaan.
Uskovaisuus on myös pahuutta, jossa pyritään vain se pahuus peittämään silla uskonnolla.Ei luonut pahuuta engeleillä ja ihmisillä on vapaa tahto.
- Anonyymi
Ei luonut pahuuta engeleillä ja ihmisillä on vapaa tahto.
Siis sinun uskonnossa ihmisellä on vapaa tahto ? Saat ihan itse valita mitä teet ilman että painostetaan sanktioilla jos valitset eri lailla kuin auktoriteettisis haluaa? Jumala on vanhastaan antanut kaiken vallan pahojen käsiin. Niin hän merkitsi Aabelin murhaajan Cainin merkillä, jotta kukaan ei häneen koskisi ja antoi hänelle suuret teot ja infrastruktuurin. Ja muitakin esimerkkejä on siitä, että Jumala taipuu aina pahan edessä ja suosii pahaa.
Sen sijaan ihmiskunnan vaiheet hän pysäytti heti alkuunsa Baabelin tornin luona tuhoamalla heidän kaupunkinsa ja päämiehensä. Jumala sorsii hyviä rajulla kädellä ja tekee heidän elämästään ja työstään mahdotonta.
Minkä tähden niin on? Epäilemättä Jeesus valehteli kun sanoi Jumalaa hyväksi. Sillä Jumala on yksiselitteisen paha hahmo ollut maailmanhistoriassa. Aina auttamassa pahiksia voittoon ja järjestelemässä hyville murhaa ja tappiota.- Anonyymi
Enkeleillä ja ihmisillä on vapaatahto. Heidän on itse oivallettava hyvyyden ja Jumalan tottelemisen ylivertaisuus verrattuna pahuuteen. Mitä järkeä olisi luoda biljoonittain tahdottomia robotteja? Kaikki joilla on vapaatahto, joutuvat houkutuksille alttiiksi. Jumala on armollinen ja on antanut meille aikaa etsiä totuutta. Kumman valitsemme, ikuisen rauhan ja ilon hyvän Jumalamme luona ,vai ikuisen eron Jumalasta,pahuuden kanssa helvetissä? Nämä ovat ainoat vaihtoehdot.
- Anonyymi
Kumman valitsemme, ikuisen rauhan ja ilon hyvän Jumalamme luona ,vai ikuisen eron Jumalasta,pahuuden kanssa helvetissä? Nämä ovat ainoat vaihtoehdot
Ymmärsitköhän kysymystäni vapaasta tahdosta ?
Koitetaan uudestaan
Onko sinulla vapaa tahto kun mies osoittaa sinua aseella ja sanoo saat "vapaasti" valita annatko rahasi vai näytänkö tällä aseella mitä pahuuden helvetti voi olla kun ammun sinua
Kerrotko jälkeenpäin poliisille että minulla oli ihan vapaa tahto annanko rahani vai en
Hyvä - Anonyymi
Laki kieltää ryöstön,mutta rikollinen ei siitä välitä. Kristitty antaa rahansa vapaasta tahdostaan,koska näkee, että tuo lähimmäinen tarvitsee rahaa. Samalla hän siunaa tuota onnetonta sokeaa, joka näkee vain hetkellisen edun. Minun vanhurskauteni vahvistuu, Samoin ryöstäjä saa siunauksen ,joka alkaa kasvaa kuin siemen,hänen huonossa maaperässään, joka kerta kun hän ostaa kaljaa verirahoillaan.
- Anonyymi
Laki kieltää ryöstön,mutta rikollinen ei siitä välitä. Kristitty antaa rahansa vapaasta tahdostaan
Asia selvä
Toivottavasti et ole ammatiltasi tuomari tai asianajaja
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823510
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803216Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683052On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442212- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261751- 351725
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601648