Voiko yhdellä Jumalalla olla 3 persoonaa?

Anonyymi

A. Ei

B.Mahdotonta, en ymmärrä miten yksi Henki, yksi Jumala ,voi olla kolme Henkipersoonaa.En ymmärrä miten yksi cokis kolmessa tölkissä voi olla yksi cokis.

C. Mahdollista, Jumalahahan on Henki...

D. Kyllä

Commandohauis53cm

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaan järkeensä ja tieteeseen vetoavan ihmisen on mahdotonta ajatella mitään muuta kuin mikä itse on 🤓
      Jumalan olemus on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Samalla tavalla kuin ihminen on henki, sielu (mieli) ja ruumis.
      Jumala ei ole ihminen ja sitä ei ateisti ymmärrä.

      • Anonyymi

        Tyhjentävä vastaus.


    • Anonyymi

      Jumala on jakomielitautisten kuningas .

      • Anonyymi

        Mikä saa aikuisen ihmisen kirjoittaan noin?


    • Anonyymi

      > Voiko yhdellä Jumalalla olla 3 persoonaa?

      Raamattu opettaa: "Jumala on yksi." Gal. 3:20. Raamattu ei sano Jumalalla olevan kolme persoonaa. Valitettavasti monet ovat eksyneet Raamatun suorasta opetukesta ihmisten omiin oppeihin ja luopuneet mm tästä:

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      • Anonyymi

        Välimies Jeesus on ihminen ja Jumala.Jumala ihmisen ruumiissa.

        Joh.1:1-3 Sana,Jeesus on Jumala ilmenee nuo jakeet katsomalla.

        Tuomaksen oivallus Joh.20:28 odottaa oivaltajiaan.

        Keep reading!

        Commandohauis53cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välimies Jeesus on ihminen ja Jumala.Jumala ihmisen ruumiissa.

        Joh.1:1-3 Sana,Jeesus on Jumala ilmenee nuo jakeet katsomalla.

        Tuomaksen oivallus Joh.20:28 odottaa oivaltajiaan.

        Keep reading!

        Commandohauis53cm

        Hih, et oo tyhmä , olis kiva pistää sut solmuun , vääntää sellaiseen asenton että loppuu toi lässytys.


    • Anonyymi
    • Kolminaisuusoppi on Rooman Keisarin 300-luvulla määräämä oppi.

      Raamatussa ja alkuseurakunnissa ei ollut kolminaisuusoppia.

      • Anonyymi

        usko.vainen sanoi asian hyvin selvästi. sinäkin sen ymmärrät jos vain tahdot.


    • Ei ole kolmipersoonaista Jumalaa. Jumalassa toki on Isä Poika Jeesus ja Pyhä Henki,
      mutta nämä ovat samaa olemusta vaikka poikkeavat hieman toisistaan, näin ollen ei voi sanoa, että Jumalassa on kolme persoonaa.

      • Anonyymi

        Kyllä voi sanoa, että on kolme persoonaa, jotka ovat samaa olemusta.

        itse asiassa juuri niin onkin sanottu. Mm. jo mainitussa Athanasioksen tunnustuksessa sanotaan täsmälleen sillä tavoin. Ja se sentään on vanhan kirkon tunnustus, jonka hyväksyvät kaikki suuret kirkkokunnat, eli enemmistö kristityistä.

        "Yhteinen kristillinen usko on tämä:

        Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi sanoa, että on kolme persoonaa, jotka ovat samaa olemusta.

        itse asiassa juuri niin onkin sanottu. Mm. jo mainitussa Athanasioksen tunnustuksessa sanotaan täsmälleen sillä tavoin. Ja se sentään on vanhan kirkon tunnustus, jonka hyväksyvät kaikki suuret kirkkokunnat, eli enemmistö kristityistä.

        "Yhteinen kristillinen usko on tämä:

        Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi"

        Montako persoonaa on triossa?


      • Anonyymi
        keskustellaan kirjoitti:

        Montako persoonaa on triossa?

        Hyvä vertaus. Triossa on kolme persoonaa, muuten se ei olisi trio.


    • Anonyymi

      Kissallakin on vanhan uskomuksen mukaan yhdeksän henkeä, niin voi sitä kuvitella oman jumalansakin ihan millaiseksi itse haluaa. Ei hän siitä pahastu. Ehkä selkeyden vuoksi kristityt voisivat suosiolla ottaa käyttöönsä kolmen jumalan järjestelmän. Loppuisi tuo epätoivoinen selittäminen kolmen tarkoittavan oikeasti vain yhtä.

      • Anonyymi

        Miten niin? Ajatellaanpa vaikka kolmiytimistä tietokoneen prosessoria. Ihan vain epätoivoisena esimerkkinä, en tiedä mitään enkä voi todistaa mitään.

        Siinä on miljoonista transistoreista ja muista puolijohteista koostuvia loogisia veräjiä, joista sitten on muodostettu muutamia erilaisia yksiköitä, kuten ALU ja sitten ne yksiköt muodostavat ytimen, joita on kolme itse prosessorissa.


    • Anonyymi

      Juutalaisilla on erikoisia juttuja. Kolme jumalaa, ja niitä palvovat aina omissa kekkereissään syövät Jumalan ruumista ja juovat sen verta. Yrittävät leikkiä kannibaaleja. Kyllä aasialaiset on kekseliäitä.

    • Anonyymi

      Kolme persoonaa samassa tarkoittaa skitsofreniaa jakomielitautia maallisesti ilmaistuna eikä asia kai siitä ole muuttunut

      Uskovaiset voivat asiasta ajatella miten vaan mutta ne aatokset eikuuluu ainakaan mihinkään tutkittuun hyväksyttyyn oppiin

      • Anonyymi

        Säälin sinua koska sinulle ihminen on suurinta mitä tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälin sinua koska sinulle ihminen on suurinta mitä tiedät.

        Säälisi menee nyt kyllä pahasti hukkaan, sillä en ymmärrä hölkäsen pöläystä mistä ihmeen suuruuden tietämisestä minua säälit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälisi menee nyt kyllä pahasti hukkaan, sillä en ymmärrä hölkäsen pöläystä mistä ihmeen suuruuden tietämisestä minua säälit?

        sano mikä sinulle on suurempaa ja viisaampaa kuin ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sano mikä sinulle on suurempaa ja viisaampaa kuin ihminen.

        Eläimistä ainakin elefantti on suurempi. Viisaus on hiukka hankalampi asia, mutta eläinkunnasta ihminen on ehdottomasti älykkäin. Ainakin pääsääntöisesti.

        Jos fantasioit jostakin jumalasta tai aatteesta, niin toki ihminen niiden luojana on luomaansa "suurempi". Näiden kanssa on kuitenkin syytä olla varovainen. Tilanne saattaa nimittäin riistäytyä alulle panijansa hallinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläimistä ainakin elefantti on suurempi. Viisaus on hiukka hankalampi asia, mutta eläinkunnasta ihminen on ehdottomasti älykkäin. Ainakin pääsääntöisesti.

        Jos fantasioit jostakin jumalasta tai aatteesta, niin toki ihminen niiden luojana on luomaansa "suurempi". Näiden kanssa on kuitenkin syytä olla varovainen. Tilanne saattaa nimittäin riistäytyä alulle panijansa hallinnasta.

        olet siis itse itsellesi jumala. ei käy kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet siis itse itsellesi jumala. ei käy kateeksi.

        Yritä edes ymmärtää kun sanon, että minä en usko yhteenkään jumalaan. Sinulla niitä sen sijaan tuntuu riittävän, kun jo minäkin olen sinun mielestäsi jumala. Viimeistään tässä vaiheessa sinun tulee määrittää mitä sinä jumalalla ylipäätään tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä edes ymmärtää kun sanon, että minä en usko yhteenkään jumalaan. Sinulla niitä sen sijaan tuntuu riittävän, kun jo minäkin olen sinun mielestäsi jumala. Viimeistään tässä vaiheessa sinun tulee määrittää mitä sinä jumalalla ylipäätään tarkoitat?

        Sinulla ei ole mitään toivoa koska et sinä itse voi itseäsi auttaa.


    • Anonyymi

      Säälin sinua koska sinulle ihminen on suurinta mitä tiedät.

      Tämä oli varmaan minulle

      Mihin säälisi perustuu ?siihenkö että tiedän jakomielitaudin ja miten se diagnosoidaan ?

    • Anonyymi

      Tässä vähän oireilustakin mitä tiede tietää kyseisestä asiasta


      Aistiharhoista eli hallusinaatioista yleisimpiä ovat erilaiset kuuloharhat, jolloin henkilö kuulee yksittäisiä sanoja tai puhetta. Skitsofrenialle varsin tyypillisessä kuuloharhassa puheääni kommentoi henkilön käytöstä tai toistaa hänen ajatuksiaan. Joskus kaksi ääntä keskustelee keskenään henkilön tekemisistä. Äänet voivat olla luonteeltaan uhkaavia tai syyttäviä. Joskus ääniä kuuleva voi keskustella äänten kanssa tai naureskella niille. Kuuloharhojen lisäksi skitsofreniaa sairastavalla voi ilmetä myös näköharhoja tai joskus harvemmin myös tunto-, haju- tai makuharhoja.

    • Anonyymi

      Totta kai voi. Onhan yksi maapallokin, mutta siinä monta elementtiä.

      Mutta tänään kerron sellaisen tosi kertomuksen elävästä elämästä, että minun oli ensi vaikeaa uskoa sitä todeksi. Mutta asia koskee kolmea henkilö, joista kaksi tunnen. Kolmas on heidän ystävänsä. Henkilöiden iät 24 v. 26 v. ja noin 30-32 v. Täytyy sanoa, että on ihmeellinen tapahtumasarja, joka pakottaa miettimään jokaisen, jolle maailmankuva ei ole kovin mustavalkoistunut ja yksinkertaistunut. Se kertomus sopii luettavaksi jokaiselle, joka on kiinnostunut kuulemaan yhden uskomatto mimmista tositarinoista. Se itse asiassa sai alkunsa noin vuosi sitten ja tapahtuu vielä parhaillaan.

      Myös kansanedustajat ja pastorit kannattaa lukea se. No mietin iltaan asti kerronko vai en. Odota! Nyt minun on lähdettävä pariin kokoukseen.

      --Vai oletko sitä mieltä, ettei kannata kertoa sitä. Sitä paitsi illalla en enää löydä varmaan tätä keskusteluketjua, että jos kirjoitan, minun on löydettävä joku toinen keskusteluketju.

      Takaan, että kuulette tämän tarinan, jonka voi tieteellisestikin tarkistaa, ensimmäisen kerran.

    • Anonyymi

      Mitä kun joku on lukenut raamatut ja on alkanut vihaamaan jahvea mutta rakastunut jeesukseen käykö tuollainen suhde

      • Anonyymi

        Miten voi vihata ja rakastaa samaa Jumalaa?


      • Eikö jokaisessa ihmisessäkin ole vihattavia ja rakastettavia ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Jos et ymmärrä niin ole ymmärtämättä. Eihän tässä ole mitään ongelmaa.

    • Anonyymi

      Jahve joka on hyvin vastenmielinen kirjoituksissa saa syttymään vihan tätä kohtaan mutta Jeesus joka on sympaattinen sai syttymään rakkauden miten minun käy riittääkö rakkaus Jeesukseen kuten väitetään vihasta jahvea kohtaan huolimatta

      • Anonyymi

        Jeesus: "Minä ja isä olemme yhtä"


    • Anonyymi

      siis voin vihata ja halveksia jahvea syystä tämän raakuuden ja tekojen vuoksi ja rakastaa Jeesusta joka oli kuin vastakohta jahvelle

      Kiitos vastauksista

      • Anonyymi

        Tottakai voit. Ei sinua kukaan voi estääkään.


    • Anonyymi

      Tottakai voit. Ei sinua kukaan voi estääkään.


      Jep kiitos vastauksesta

      jahve ei siis tule estämään minun taivaaseen pääsyäni huolimatta vihastani tätä kohtaa kun vain rakastan jeesusta

      • Anonyymi

        miski sinä haluaisit sen inhottavan jahven taivaaseen?


    • Anonyymi

      miski sinä haluaisit sen inhottavan jahven taivaaseen?

      Koska siellä on Jeesus enkä halua helvettiin

      Oli niin huojentava kuulla että vaikka sisimpäni halveksii ja vihaa jahven tekoja , ilkeyttä ja koko persoonaa kelpaan taivaaseen kuitenkin koska pidän Jeesuksesta

      • Anonyymi

        Oli huojentavaa kuulla... ? kuka sinulle kuiskii?


    • Anonyymi

      Oli huojentavaa kuulla... ? kuka sinulle kuiskii?

      Höh! Ei kukaan muu kuin Jeesus joka ilmoittaa UT:ssä että rakkauteni häneen riittää

      • Anonyymi

        Miten kuuntelet UT:ta?


    • Anonyymi

      Jeesus ei varmastikaan ole ollut VT:n jahven tekemien kauheuksien takana onneksi se jo antaa minulle rauhan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe