Miksi saarnaajat saavat eri viestejä Jumalalta

Anonyymi

Luen esim Mauno Mattilan ja Petri Paavolan erilaisia käsityksiä Jeesuksen tulosta aikatauluineen. Näyttää olevan ihan eri mieltä. Kuitenkin sanovat Jumalan antavan suoraa viestiä. MIKSI erilaista

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskova on oksastettu viinipuuhun, johon ei millään tahdo sopeutua. Sielullisuus pyrkii esiin joka tilanteessa. Minä itte.

• Anonyymi

No ne "viestitkin" on erilaisia, kun niitä jumaliakin on niin paljon nykyään.

Suomessakin yhdistysrekisterissä on toista tuhatta uskonnollista yhdistystä, joilla kaikilla on erilainen käsitys asioista.

• Jospa jättää Mattilat ja Paavolat pähkäilemään tulkinnoissaan. Raamattu kyllä selvästi sanoo että siitä hetkestä ei tiedä muu kuin Isä.

• Anonyymi

No miksi ne sitten pähkäilee

• Anonyymi kirjoitti:

No miksi ne sitten pähkäilee

Siksi kun he ovat vajavaisia ihmisiä. Jumalan Sana varoitti tästäkin. Meille riittää tieto että Isän määrämällä ajalla kaikki tapahtuu. Aikain merkeistä voimme jotain päätellä ja vain Jumala tietää milloin viimeinen pakana on pelastunut. On jopa hölmöyttä uskoa ennustelijoita.

• Anonyymi

Raamattu puhuu hetkestä, siis tunnista. jos yhtään Israelin syysjuhlia tutkii, voi huomata jotain jossa puhutaan päivistä ja hetkestä. Ei vuosista, kuukausista, ei edes viikoista. Herätkää, tutkikaa edes vähän mitä raamattu itseasiassa sanoo.

• Anonyymi

1Moos.18:17 Ja Herra sanoi: Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä? Aam.3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille. 1Tess,5:4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;

• Sitä hetkeä emme tiedä, mutta sen me tiedämme että se on lähellä. Ei pidä antaa päivämääriä.

Matt.16:
      1.Jeesuksen luo tuli fariseuksia ja saddukeuksia, ja pannakseen hänet koetukselle he pyysivät, että hän näyttäisi heille merkin taivaasta.
      2. Mutta hän vastasi heille: "Kun tulee ilta, te sanotte: 'Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa.'
      3. Aamulla te sanotte: 'Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä.' Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikojen merkkejä ette osaa.
      4. Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonan merkki." Ja hän jätti heidät ja lähti pois.

• Satujen ja tarinoiden jeesuksen suuhun on pantu myös sanat, joiden mukaan hän palaa kuulijoidensa elinaikana.

Pieleen meni, jeesuksen suuhun sanojen panijat valehtelivat.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Satujen ja tarinoiden jeesuksen suuhun on pantu myös sanat, joiden mukaan hän palaa kuulijoidensa elinaikana.

Pieleen meni, jeesuksen suuhun sanojen panijat valehtelivat.

Raamatussa ei ole ilmoitettu Jeesuksen palaavan " kuulijoidensa aikana."

Commandohauis53cm

• Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis53cm

Eipä tietenkään.

Pitää lukea rivien välistä siristäen silmiä ja kieroon katsoen

Matt. 10:23 ja Matt. 24:34

Raamatussa varoitetaan myös uskomasta raamatun kuvaamaan jumalaan, koska se on selkeästi epäjumala. Valitettavasti se tekee myös sinusta epäjumalanpalvelijan, mikä ei ole yllätys nikkiäsi ajatellen.

• Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis53cm

Täytyy muuen mainita, että en ole koskaan nähnyt toimivaa sissiä 53 cm hauiksella, paremminkin tuolla haballa sopii kumipääksi kantamaan hernerokka-aineksia tai tykistön ammuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis53cm

Mitä Latelle kuuluu?

• he-ma kirjoitti:

Täytyy muuen mainita, että en ole koskaan nähnyt toimivaa sissiä 53 cm hauiksella, paremminkin tuolla haballa sopii kumipääksi kantamaan hernerokka-aineksia tai tykistön ammuksia.

Lisäksi se 53 cm on mauserilla mitattu halkaisija.

• Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis53cm

Ilmeisesti luet raamattua kuten minäkin, sivu kerrallaan irti repäistynä ja sillä sokealla takasilmällä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis53cm

"Raamatussa ei ole ilmoitettu Jeesuksen palaavan " kuulijoidensa aikana.""

Aika lailla kierosilmäisesti pitää Raamattua lukea jos tuollaiseen päätyy. Siellähän kerrotaan aivan selvästi miten Jeesus itse lupasi tulla yhden sukupolven aikana. Millä ihmeen akrobatialla sen saa väännetyksi aivan päinvastaiseksi?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Eipä tietenkään.

Pitää lukea rivien välistä siristäen silmiä ja kieroon katsoen

Matt. 10:23 ja Matt. 24:34

Raamatussa varoitetaan myös uskomasta raamatun kuvaamaan jumalaan, koska se on selkeästi epäjumala. Valitettavasti se tekee myös sinusta epäjumalanpalvelijan, mikä ei ole yllätys nikkiäsi ajatellen.

"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan kirkkaudessaan" (Markus 9: 9)

Jeesus ei kylläkään puhunut tuossa toisesta tulemisestaan, vaan hän viittasi tulevaan kirkastusvuoren tapahtumaan. Läsnäolevat Pietari, Jaakob ja Johannes näkivät siellä eläessään Jumalan valtakunnan kirkkaudessaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan kirkkaudessaan" (Markus 9: 9)

Jeesus ei kylläkään puhunut tuossa toisesta tulemisestaan, vaan hän viittasi tulevaan kirkastusvuoren tapahtumaan. Läsnäolevat Pietari, Jaakob ja Johannes näkivät siellä eläessään Jumalan valtakunnan kirkkaudessaan.

Höpöhöpö, onko epäjumalasi valtakunta muka tullut jo maan päälle?

Ymmärrätkö lainkaan lukemaasi?

• Anonyymi

Job.12:7-8 Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle.

• Anonyymi

Raamattu ilmoittaa, että maailmassa on paljon vääriä profeettoja. Heidät tunnistaa huonosta laittomuuden hedelmästä, mitä tekee sekä Mauno Mattila että Petri Paavola, mutta kumpikin omalla tyylillään.

• Anonyymi

Joh.13:33 Biblia (1776) Rakkaat lapsukaiset, minä olen vielä vähän aikaa teidän kansanne: teidän pitää minua etsimän, ja niinkuin sanoi Juudalaisille: ette taida sinne tulla, kuhunka minä menen, niin minä sanon myös teille. Joh.7:34. 8:21.

• Anonyymi

Palataan Israelin kevät ja syys juhliin. Kyllä raamattu varsin selvästi ilmoittaa Jeesuksen paluun vanhasta testamentista uuteen aina Paavalin sanoihin ja ilmestys kirjaan saakka jos väki vaivautuu sanaa tutkimaan.

• Anonyymi

Raamatun kirjat vahvistaa toinen toista. Ottakaa nyt laskukone kätöseenne ja laskekaa edes Danielin kirjasta joitain vuosilukuja. Jos on liian vaikeaa, lukekaa Uuras Saarnivaaran raamatun selitysteos. kyllähän raamattu itsensä ilmaisee varsin selvästi ja jokaisen uskovaisen pitäisi tiedostaa missä ajassa nyt eletään. Laskekaa edes Danielin kirjasta vuosiviikot. Sielä on vuosiluvut mainittu.
      Daniel 9:27 Oikeasti kuuluu: Ja hän (kristus) vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana, ja viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin.
      Menkää paavalin sanoihin, menkää Johanneksen ilmestykseen, tutkikaa Israelin syysjuhlia. Kyllä raamattu selittää itsensä niin vedenpitävästi.

• Anonyymi

Yleiseti opetetaan Danielin puhuvan antkrsituksesta yhdeksännessä luvussa. Kuitenkin Daniel puhuu selkeästi Messiaasta, Jeesuksesta ei antikristuksesta. Eihän antikristus ole voideltu, Messias.
        "synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan" tarkoittaa tietenkin Jeesuksen sovituskuolemaa. Ovatko nuo 'suuret profeetat' edes uskossa, eivät tunne Jeesusta?
        " Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin"Jeesus lopetti täydellisellä uhrillaan Vanhan Liiton eläinuhrit.
        Jeesus kuoli keskellä viikkoa ja voi myös sanoa Jeesuksen kuolleen kolmen ja puolen palvelusvuoden jälkeen, keskellä vuosiviikkoa.
        "Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki", on profetia Rooman sotajoukoista.
        Itse Herra Jeesus sanoi: kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        Tämä profetia on jo toteutunut. Jeesus mainitsee: "silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille".

• Anonyymi

Tuolla maailmalla oli joku saanut "jumalallisen näyn" ja alkanut sitten toimimaan sen mukaan. Tietysti voidaan saivarrella pilkkuja siitä, että oliko saadun näyn tulkinta ja johtopäätökset toteutukseen virheellinen vai oliko annettu näky virheellinen ?

Jumalahan ei kuulemma virheitä tee.
      https://yle.fi/uutiset/3-11162041

• Anonyymi

Paavalilta terveisiä aloittajalle:

" Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

Tämä on hyvä muistaa juostessaan gurujen perässä.!!!!

• Anonyymi

Kiitos
        Ap

• >>> Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista...

Paavali on tässä asiassa väärässä, sillä jos ei ole vajavaista ei voi olla myöskään täydellistäkään, sillä täydellisyys on vajavaisuuden lapsi. Asia selkenee jokaiselle nopeasti, jos sitä ajattelee seuraavasti: ilman kanaa ei ole kananmunaa, ilman kananmunaa ei ole taikinaa, ilman taikinaa ei ole kakkua, ilman kakkua ei ole juhlaa. Tämä tarkoittaa siis suomeksi yksinkertaisesti sitä, että tavoitteeseen pääsy edellyttää nykytilan eli välivaiheen hyväksyntää eikä lopullista täydellisyyttä ole olemassa, koska lopullinen täydellisyys tarkoittaa lopullista päämäärää eli Paavalin harhaopin mukaan kuolemaa. Kuolema ei synnytä mitään, siksi ei ole enää vajavaista.

• Anonyymi

Tässä näitä Raamatun tempauksia. Ap.t.8:39-40. 1Kun.18:12. 2Kun.2:16

• Anonyymi

Matt.11:25 Biblia. Sillä ajalla vastasi Jesus ja sanoi: mitä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs olet kätkenyt nämät viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille. Luuk.10:21. 1Kor.1:19.

• Anonyymi kommentoi väärin Raamatunkohtaa. Todellisuudessa Mark 9:1 siinä ei puhuta Jeesuksen tulosta, vaan Jumalan valtakunnan tulosta.

Oika käännös RKK
      Mark. 9 :
      1Jeesus sanoi vielä: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan."

Tarkka alkuteksti:
      Ja sanoi heille: Totisesti sanon teille, että on joitakin täällä seisovia, jotka eivät maista kuolemaa kunnes näkevät valtakunna Jumalan tulevan voimassa.

näkevät: idosin Käytetään verbin horao aoristina: nähdä katsoa, tutkia
      valtakunnan: basileus (m) Kuningas.. basileian, yks.vok.
      voimassa: dynamis (f) .. dynamei, yks. dat.

• Missä se epäjumalan valtakunta siis nyt on?

Ei ainakaan voimissaan, vaan tuntuu kärsivän tappioita sekä muille epäjumalille että meille jumalattomille päivittäin.

• Anonyymi

Jokaiselle on ilmeisesti uskovainen....
      -
      Raamatussa olevia Jumalia:
      3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
      -
      2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Paavali ei saanut eroa herrasta:
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
      Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
      ----
      Raamatussa olevia Jeesuksia:
      Kahden Jeesusten syntymät!
      Syntymät:
      1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
      Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
      -
      Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
      Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
      Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
      1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
      2/Joh.19:30
      3/Luuk.23:46.
      Tässä kristittyjen jeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Kuka olikaan Jumalan Ainoa poika, kristittyjen; Paavalin jumalan poikako(Barjeesus)?
      5.Mooseksen kirja:
      32:19 "Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä."

• Anonyymi

laurin satuja

• Anonyymi

Mattila ja Paavola eivät sovi TOP listalle lainkaan.

• Anonyymi

SELVÄ YKSIMIELISYYS VALLITSEE SIITÄ,

että 70. vuosiviikko (Daniel 9:27) muodostaa Ilmestyskirjan kronologiset puitteet. (Novum 4 s.853). Noin kirjoittaa etevin Pohjoismaalainen, Thoralf Gilbrant. Samaa Daniel 9:27:ää hän käyttää kirjassaan Ennustukset toteutuvat 4 s. 193: "suuri syy Israelin ankaraan hätään lopun aikana on, että juutalaiset tekevät liiton tulevan Antikristuksen kanssa".

Gilbrantin ystäväpiiri oli siis yksimielinen asiasta. Tuota piiriä esittelen kirjassani "Kristillinen aikalaiskirja." 15 euroa kuluineen laskuun vielä saatavana. Toki tutkimukseni on osoittanut, että selvä yksimielisyys on kaukana, mutta kaukana Gilbrantista ovat huonot raamatunselittäjät.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6194
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1808
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50