uunon perusruokakaappi

ihan kaikki... joita ilman en pärjää... ja pitkälle pärjääkin

kuivakaappi

merisuola (on mortteli)
sokeri (vähän käytän)
kuivahiiva
grahamjauho
vehnäjauho
riisi
nuudeli
makaroni
mustapippuri (kokonainen)
teepusseja mustaa teetä (joskus vihreetä) noin 50 pussii eli melkein 100 peruskupillista
tomaattipyrettä/murskaa tölkeissä
papuja tölkeissä (yleensä)
kuivattuja herneitä
kaurahiutaleita
sipulia
valkosipulia

Jääkaappi

liemikuutioita (kasvis yleensä) kana, kala ehkä toisinaan
kalakastike
perunoita (jauhoisia yleensä)
lanttua
porkkanaa
punajuurta
voita
oliiviöljyä
maitoa (täysmaito)
maustamaton jugurtti
Tuoreappelsiinimehu (3-4litraa mehua) joskus omena,päärynä,sekotusmehu

pakastin

pakastettua selleriä
vihanneksia
papuja
herneitä
purjoo
persiljaa...

...JA PUNALAPUTETTUA LIHAA...pakasteita

eli tuohon pyrin ja tuolla jos millä pitäs pärjätä pitkälle..

alkaa vaan haalii järkevästi kamaa, kuivatuotteita... niiku ruokapörssi..

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunnon kotivara kannattaa pitää! Meilläkin on monia kuivatuotteita ja säilykkeitä vuoden tarve kotona varana, niin on aina ruokaa. Varastoja täydennetään vain tarjouksista tai muuten edullisesti.
      Samoin on myös pesuaineita ja wc-paperia varastossa, tänäänkin ostin tarjouksesta 80 rullaa wc-paperia. Joitakin aikoja sitten oli pyykinpesuaine tarjouksessa, alle 10€ sai koko 4h perheelle vuoden pyykinpesuaineet!
      Nämä on vain järjestelykysymyksiä, että on hyvä kotivara. Köyhän kannattaa olla tarkka taloudetaan!

      • Joo näin kannattaa tehdä. Ei oo puutettta vessapaperista, saippuasta eikä shampoostakaan. Tukkaa piisaa mutten joka päivä käy suihkussakaan. Tokmannilla käyn joskus tekemässä ns isot ostokset. Lidliä yleensä käytän kun on lenkkimatkan varrella.

        Keittiöpaperina käytän wc-paperia ja sitten käytän sen jossain tapauksessa uudestaan veskissä. Veden kanssakin joskus säästelen mutta se kyllä kuuluu hintaan.

        Vaatteet mitä nyt sukat ja kalsarit niin on melko vanhoja..käytän loppuun asti. kenkiäkin riittää ja takkeja. Vähän pitää paikkailla. Viimeksi ostin talvitakin ainakin reipas vuosikymmen sitten ..se virttyi hajalle mutta jäipä vielä melkein käyttämätön 90-luvun villakangastakki ja 2000-luvun toppatakki. jos nyt edes kylmä tulee. kahdet talvi kengät,yhdet syyskengät ja parit kesäkengät. Tosin käytän mitä kenkiä milloinkin... talvellakin.

        Ja parsittuja villasukkia piisaa. Säästyy rahaa sitten vähän tärkeämpiin juttuihin.


    • Anonyymi

      Toi kyllä hyvä pitää kotivaraa ni jotain valmistuotteitakin, perunoita aina ja pakkasessa kalapuikkoja,valmislihapullia,maksalaatikko,makkara no tietysti jos valmistaa isoja määriä ruokia niin pakastaa.-hernekeitto yks hyvä sellanen ja miksei myös valmista. Lidl ni tosi hyvä tonnikala nixe

      • No jos on punalaputettuja niin kyllä toisinaan eineksiäkin tulee ostettua. Kuten kalapuikot, ja maksalaatikko kyllä. Alennuslihasta väsään kyllä itse lihapullat. on vaan paremman makusia. Joskus kyllä on sortunut jopa näihin pizzaläpysköihin vaikka itse tehtynä paljon parempaa.. ja oon joutuu tuunaan niitä läpysköjä. Mulla pääpointti on mitä enemmän itse tehtyä sen parempi. Mut joo jotkut makkarat kuten snelmannin grillimakkara, oon addiktoitunut. ja riistaryynäri ja mustamakkara. Näitä lähtee pakkaseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1545
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1233
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      977
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      900
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      819
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      42
      797
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe