Ratkaisukristillisyyden harha

Anonyymi

Kumoaa ennalta määrätyn kuten Jumalan kaikki tietävyydenkin. Ihmisen tehdessä uskonratkaisun muuttaakin Jumalan näinollen alkuperäisuunnitelmansa. Jossa ihminen oli tuhoon tuomittuna, mutta huom. samalla ihminen tekee Jumalasta marionettinsa, joka taipuu hänen tahtoonsa. Ei Jumalan. Eihän tässä yhtälössä ole mitään järkeä? Kaikki on joko ennalta määrättyä tai ei.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä jatka enempää valheellisien harhaoppiesi levittämistä.

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Jumalan ennaltamääräten harvat ja valitut pääsevät jatkoon.

      Jumala valitsee pelastuvat jo maailman luomisen yhteydessä, kun kaikki sielut on luotu silloin jo.

      2. Tess. 2:13

      Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

      • Anonyymi

        jatkoa...

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa...

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,

        Niin, Kristuksessa!

        Se valinta on ollut olemassa jo ennen maailman perustamista, että Kristuksessa tulee pelastus koko maailman ihmiskuntaa varten.

        Ja niin todella tapahtui, Jeesus Kristus tuli pelastamaan maailman.

        Ei tarkoita kuitenkaan, etteikö Jumala kehoita kutakin ihmistä antamaan itsensä sovitettavaksi, ja ottamaan vastaan Jumalan armon Kristuksessa.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. ( 1Tim 1)

        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. ( Joh 3)

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2Kor 5)

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä
        ( 2Kor 6)

        Uskovia, Jeesuksessa pyhitettyjä alettiin vainoamaan ja heidät tunnisti:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Et tunne raamattua. Raamattu ei tunne kaksinkertaista predestinaatio oppia.

    • Anonyymi

      Typerä aloitus.

      • Anonyymi

        Jammu setiä ovat periaatteessa kaikki vauva eli lapsikasteen saaneet,
        niin sanotut kristityt.
        KR 1933/-38
        Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan,
        se pelastuu;mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.

        Efes. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;


    • Anonyymi

      Ja taas aloitus vailla mitään Hengellistä ymmärrystä ja tolkkua.

      piste riittää jatkoksi.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Ap.t. 8:12-24
        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta,
        joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta
        ja Jeesuksen Kristuksen nimestä,
        niin he ottivat kasteen,
        sekä miehet että naiset.
        Ja Simon itsekin uskoi,
        ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa;
        ja nähdessään ihmeitä
        ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.

        Mutta kun apostolit,
        jotka olivat Jerusalemissa,
        kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan,
        lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä,
        että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä,
        vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        Silloin he panivat kätensä heidän päällensä,
        ja he saivat Pyhän Hengen.

        Mutta kun Simon näki,
        että Henki annettiin sille,
        jonka päälle apostolit panivat kätensä,
        toi hän heille rahaa
        ja sanoi:
        "Antakaa minullekin se valta,
        että kenen päälle minä käteni panen,
        se saa Pyhän Hengen."
        Mutta Pietari sanoi hänelle:
        "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen,
        koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

        Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan,
        sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudesta
        ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea
        ja kiinni vääryyden siteissä."
        Niin Simon vastasi
        ja sanoi:
        "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa,
        ettei minulle tapahtuisi mitään siitä,
        mitä te olette sanoneet."

        Biblia (1776)
        Ap.t. 8:12 Mutta kuin he uskoivat Philippuksen,
        joka saarnasi Jumalan valtakunnasta
        ja Jesuksen Kristuksen nimestä,
        niin he kastettiin sekä miehet että vaimot.


    • Anonyymi

      Tämä korkkaa aloituksen perättömäksi.

      Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.' Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:

      Minä tiedän sinun tekosi:

      sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

      Minä neuvon sinua --[vaatii omaa tekoa, eli ostaa, kyse on tahdosta]-->ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, ---[ja kun on näin tehnyt seuraus on]--> että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

      Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
      (Ilm 3:13-22)

      Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanasta.
      Siksi kuulemisen jälkeen tulee se teko, että on halullinen elämään.
      Pelastus on armoa ja lahja. Se on ainut TIE Jumalan tykö.
      Mutta, jos makaa vain ja selittelee, mussuttaen, perinnelapsioppikasteen mässäysjutussa, niin silloin ollaan pakanuudessa.

      • Anonyymi

        Jumala tiesi ennen luomistyötään, ketkä Luomakunnassa tulevat pelastumaan, kun heille tulee valinta siinä.
        Jumala valmisti hetket ja aikakaudet, eihän luonnonmullistukset, nälät, tulvat, sodat tapahdu sekasortoisesti, että ilman HerraJumalan hallitsemista ne olisivat tulleet tai tulossa.


    • Anonyymi

      Aloittaja mene juoksemaan. Kerrot satuja täällä.

      • Anonyymi

        antti wuolteen satuja... niinpä


    • Anonyymi

      Ihanko totta? Nyt alkoikin kiinnostamaan uudella tavalla tämä morkattu Antti Wuolle ja hänen sanomansa.Kiitos vinkistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe