alkamassa, asun vuokralla kerrostalossa. muut ovat muuttaneet pois talosta remontin ajaksi, minä asun yhä asunnossa ja olen kieltäytynyt päästämästä remonttimiehiä asuntooni kotirauhaa häiritsemään.
nyt valitettiin että autoni parkkipaikalla pitäisi siirtää koska on roskalavoja ja remonttimiehiä. kieltäydyin, koska käyn yötöissä niin auto on päivät parkissa pihalla kun taloyhtiössä remonttia tehdään.
Minun pitäisi kuulemma avata remonttimiehille ovi ja päästää heidät remontoimaan asuntoani, ja ilmeisesti itse mennä ulos telttaan asumaan siksi aikaa?
Ei jää muuta mahdollisuutta kuin kieltäytyä avaamasta ovea remonttimiehille ja odottaa mahdollista häätötoimenpiteiden aloitusta. onko kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta, missä ihmiset yleensä asuu taloyhtiöiden remonttien ajan?
Taloyhtiön putkiremontti
72
1713
Vastaukset
- Anonyymi
Olet hölmö kun luulet, että vuokranantaja suostuu moiseen pelleilyyn. Sinut kannetaan kadulle tarvittaessa. Putkiremontin ajaksi muutetaan vuokralle johonkin muualle tai hotelliin.
- Anonyymi
Keksitty juttu. Vuokranantaja olisi tyytyväinen, jos vuokralainen asuisi kämpässä ja saisi tuottoa rempan ajalta. Eikä remppamiehet ketään ulos kanna, tulevat vain yleisavaimella tekemään työnsä, saa sielä asukaskin olla, jos sietää piikkauksen ääniä ja pölyä, mutta sellaisia fakiireja ei ainakaan vuokralaisissa ole koskaan tullut vastaan. Huoneiston omistajat joskus asuu, jos on useampia huoneita, se saattaa onnistua, mutta vedet on poikki ja välillä sähkötkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksitty juttu. Vuokranantaja olisi tyytyväinen, jos vuokralainen asuisi kämpässä ja saisi tuottoa rempan ajalta. Eikä remppamiehet ketään ulos kanna, tulevat vain yleisavaimella tekemään työnsä, saa sielä asukaskin olla, jos sietää piikkauksen ääniä ja pölyä, mutta sellaisia fakiireja ei ainakaan vuokralaisissa ole koskaan tullut vastaan. Huoneiston omistajat joskus asuu, jos on useampia huoneita, se saattaa onnistua, mutta vedet on poikki ja välillä sähkötkin.
Aloittajahan väitti olevansa päästämättä remonttimiehiä asuntoon. Ei yksikään vuokranantaja moiseen suostu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajahan väitti olevansa päästämättä remonttimiehiä asuntoon. Ei yksikään vuokranantaja moiseen suostu!
Höpö höpö, millä remppareiskoja estät, niillä on avaimet asuntoihin, eihän ne muuten remonttia tekisi muissakaan kämpissä. Jos vuokralainen väkivaltaan turvautuu, niin silloin ongelmalle on kaikkein helpoin nopein ratkaisu, polliisit vie, niin ettei jalat maata koske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, millä remppareiskoja estät, niillä on avaimet asuntoihin, eihän ne muuten remonttia tekisi muissakaan kämpissä. Jos vuokralainen väkivaltaan turvautuu, niin silloin ongelmalle on kaikkein helpoin nopein ratkaisu, polliisit vie, niin ettei jalat maata koske.
Minä tilasin lukkoliikkeestä oveen lukkopesän vaihdon niin talonmiehen yleisavain jota remonttimiehetkin käyttää niin ei käy enää minun oveen.
Se menee toisin päin, remonttimiehet hakkas ovea ja pimputti niin minä soitin poliisit ja remonttimiehiä epäillään kotirauhan häirintä rikoksesta ja joutuvat kuulusteluun siitä asiasta ja minä vaadin korvauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tilasin lukkoliikkeestä oveen lukkopesän vaihdon niin talonmiehen yleisavain jota remonttimiehetkin käyttää niin ei käy enää minun oveen.
Se menee toisin päin, remonttimiehet hakkas ovea ja pimputti niin minä soitin poliisit ja remonttimiehiä epäillään kotirauhan häirintä rikoksesta ja joutuvat kuulusteluun siitä asiasta ja minä vaadin korvauksia.:DD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moiseen kymenlaaksosta
- Anonyymi
Riippuu rempasta. Asuin putkirempan ajan rivarissa ilman sen kummempia ongelmia.
- Anonyymi
Kävitkö yötöissä? Pystyitkö nukkumaan päivät asunnossa kun remonttia tehtiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävitkö yötöissä? Pystyitkö nukkumaan päivät asunnossa kun remonttia tehtiin?
Olen eläkkeellä. Työmiehet kävivät asunnossa tarpeen mukaan muutaman viikon aikana, kun tekivät vaiheittain eri kämpissä milloin mitäkin päiväsaikaan. Nukkuminen on hankalaa, kun läpivientejä ja muuta porataan. Meidän taloyhtiössä kaikki asuivat rempan ajan kotonaan, vaikka on yötyöläisiäkin. Lähinnä järjestelykysymys.
Sinun täytyy ottaa selville, mitä on suunniteltu tehtäväksi milloinkin. Jos muut ovat muuttaneet, remppa edellyttää todennäköisesti muuttamista. Uusitaan todennäköisesti muutakin kuin käyttövesiputket kuten meillä.
- Anonyymi
Hyvä tekosyy pitää putkirempan pituinen ryyppyputki. Eipähän ärsytä niin paljoa ja tasasessa pierussa on hyvä neuvoa putkiasentajiakin.
Ongelmia tuosta tulee. Koko sinun linja jää remppaamatta. Se remontti kestää jonkun kuukauden. Eikö sen ajaksi voi muuttaa jonnekin? Ei tartte edes maksaa nykyisen kämpän vuokraa. Huonosti tuossa käy kaikille kun haraat vastaan.
- Anonyymi
Tässä taloyhtiössä on alkamassa kylpyhuone, putki ja viemäriremontti. Vedentulo asuntoon on jo katkaistu, mutta sähköt sentään vielä toimii.
Ymmärtääkseni vuokranantaja ei voi vain heittää minua pihalle, vaan vuokrasopimuksessa on irtisanomisaika. Mutta en minä voi ulos pakkaseenkaan kävellä remontin takia eikä ole varaa hotelliin. Vapaita asuntoja kohtuu etäisyydeltä ei löydy mistään foorumilta.- Anonyymi
Ei siinä sitten auta kuin marssia pankkiin hakemaan lainaa jotta voit majoittua hotelliin.
- Anonyymi
Rahalaitos.fi antaa rahaa ja sitten katsot Trivagon muijalta (on muuten vapaa vink vink) sopivan bungalowin Pattajalta ja pakenet sinne esim. 3 kuukaudeksi. Halpaa elämää, on lämmintä, eikä tarvi ressata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahalaitos.fi antaa rahaa ja sitten katsot Trivagon muijalta (on muuten vapaa vink vink) sopivan bungalowin Pattajalta ja pakenet sinne esim. 3 kuukaudeksi. Halpaa elämää, on lämmintä, eikä tarvi ressata.
No ei kannata töistä sentään irtisanoutua putkiremontin takia.
- Anonyymi
Kysy kunnan sosiaalitoimesta väliaikaista kämppää.
Tai sen verran korjausta, että se sinun linja varmaan rempataan, mutta sinulta katkeaa vesi että sähkö. Sen lisäksi tuo sinun kämppä on ainoa remppaamaton ja omistaja tuskin tykkää. Varmaan maksaa saman hinnan remontista joka tapauksessa.
- Anonyymi
Poliisin kanssa tulee huoltomies sisään, vaikka moottorisahalla, jos pullikoit.
- Anonyymi
Ei onnistu niin kauan kuin vuokrasopimus on voimassa. Se täytyy purkaa ja asukas häätää vuokrasopimuksen voimassaoloaikana asuntoa suojaa laki kotirauhasta eikä sinne voi viranomaisetkaan mennä ennen kuin asukas on häädetty.
Häätö taas kestää koska vuokrasopimuksessa on 3-6 kuukauden irtisanomisaika. riippuen kuinka kauan asunnossa on asunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei onnistu niin kauan kuin vuokrasopimus on voimassa. Se täytyy purkaa ja asukas häätää vuokrasopimuksen voimassaoloaikana asuntoa suojaa laki kotirauhasta eikä sinne voi viranomaisetkaan mennä ennen kuin asukas on häädetty.
Häätö taas kestää koska vuokrasopimuksessa on 3-6 kuukauden irtisanomisaika. riippuen kuinka kauan asunnossa on asunut.Tulee erittäin kallis lasku sinulle jos alat vänkäämään. Kaikki ylimääräiset kustannukset joudut maksamaan.
- Anonyymi
Googlettamalla löytyy näitä vastaavanlaisia tarinoita ettei remonttimiehiä ole päästetty sisään. Oikeudessa aina on hävinnyt asuntoon jäänyt ja ovensa kiinni pitänyt asukas.
Voi tulla tulevia oikeuskuluja paljon halvemmaksi etsiä tilapäisasunto tai muuttaa muualle siitä talosta jos oot jo naapurien ja isännöitsijänkin kanssa varmaan riitaantunut?
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006075075.html - Anonyymi
Kysy vuokranantajalta mitä tehdään. Heidän velvollisuutensa on myös tiedottaa ja neuvotella, elleivät irtisano, jokin poikkeusjärjestely remontin ajaksi. Eivät he peri siltä ajalta mitään vuokraa. Parempi olla yhteistyöhaluinen niin pääset takasin remontoituun kämppään mahdollisesti parin kk n jälkeen. Tai etsi uusi asunto. Ei taloyhtiö voi jättää yhtä asuntoa remontoimatta. Tulevat sitten sisään yleisavaimella. Ja kysy autosta sille voi löytyä jokin toinen paikka remontin ajaksi. Kysele itse, äläkä linnoittaudu sinne kämppään.
- Anonyymi
Noin kattava remppa kestää kauemmin kuin pari kuukautta.
- Anonyymi
Vuokraan voi saada alennuksen mutta ei siitä kokonaan tarvitse vapautusta antaa. Itse perin varastointimaksun 140€/kk vuokralaiselta, koska vuokralaisen tavarat ja huonekaltu olivat kuitenkin asunnossa ja häkkivarastossa vaikka asunto olikin asuinkelvoton remontin aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää vaikka kaksi vuotta, jos poltellaan tupakkaa perinteisten rahastusputkifirmojen tapaan. Mutta kaksi viikkoa riittää putkiremppaan, jos sen tekevät nykyajan ammattilaiset.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000004401650.html
"...yritys kävi tutustumassa Saksassa malliin, jossa putkiremontti tehtiin viikossa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kestää puoli vuotta. Siksikin kannattaa olla yhteydessä vuokranantajaan ei hän mikään vihollinen ole. Tosin hänen olisi itse pitänyt ottaa yhteyttä jo hyvissä ajoin kun tuleva remontti on ollut tiedossa. Teidän pitäisi löytää jokin väliaikainen ratkaisu yhdessä. kun ei se kylppärikään ole koko aikaa käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kestää puoli vuotta. Siksikin kannattaa olla yhteydessä vuokranantajaan ei hän mikään vihollinen ole. Tosin hänen olisi itse pitänyt ottaa yhteyttä jo hyvissä ajoin kun tuleva remontti on ollut tiedossa. Teidän pitäisi löytää jokin väliaikainen ratkaisu yhdessä. kun ei se kylppärikään ole koko aikaa käytössä.
Ei vuokranantaja ole millään tavalla velvollinen keksimään vuokralaiselle asuntoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää vaikka kaksi vuotta, jos poltellaan tupakkaa perinteisten rahastusputkifirmojen tapaan. Mutta kaksi viikkoa riittää putkiremppaan, jos sen tekevät nykyajan ammattilaiset.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000004401650.html
"...yritys kävi tutustumassa Saksassa malliin, jossa putkiremontti tehtiin viikossa."Ketjusta selviää rempan laajuus. Tätä remppaa ei tehdä parissa viikossa. Kerrostalon muidenkin asuntojen remppojen eteneminen vaikuttaa siihen, kunka kauan asunto on poissa käytöstä. Vaikuttaa pikemmin vuodelta kuin viikoilta. Talossa on mahdotonta asua pölyn, otsonoinnin ynnä muun takia.
- Anonyymi
Vuokranalennus max puolet. Ei aina edes tota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti on yhtiössä käytössä väistötilat, missä wc ja suihku. Edes vesimaksusta ei saa vapautusta.
- Anonyymi
Ketjunavaaja kaikitenkin persu?
- Anonyymi
Vuokralaisemme ymmärsi vuokrasopimuksen irtisanomisen. En tiedä mihin meni.
1940 valmistunut talo.
Viemäriremppa vanhalla tekniikalla.
Kylpyhuoneeet uusiksi ja samassa yhteydessä lattiat auki ja uudet vaakaviemärit uuteen runkoputkeen.
Käyttövesi- ja lämpöputkistot uusiksi.
Kesti kokonaisuudessaan puolisen vuotta.
Kylppärirempan yhteydessä kh:n ja oh:n välinen seinä pullistui korjattavaan kuntoon.
Pihalla oli kontti jossa oli saniteettitilat. 1940 peräisin oleva pihasauna oli koko ajan käytettävissä.
Osa asukkaista sinnitteli asunnoissaan rempan ajan. Joskus satuin näkemään muovikalvolla peitettyjä huonekaluja ja lämyskämuoviverhoilla eristettyjä huoneita.
Nykyasunnossamme viemäri hoitui sukituksella eikä viemäriboikotti kestänyt kuin viikon.
Käyttövesiasennukset hoituivat päiväsaikaan ilman vesikatkoja. Jossakin vaiheessa kääsivät käyttövedet uusille pinta-asennusputkille.
Mutta taistele sinä vaan! Häviät kuitenkin! - Anonyymi
Linnoittautuisin asuntoon ja uhkaisin räjäyttää sen maata kiertävälle radalle, jos asuntoon hyökkäystä suunnittelevat putkimiehet eivät peräänny. Niin sanotusti kova kovaa vasten. Nykyään pitää olla kovana. Mitään ei saa ilmaiseksi.
- Anonyymi
Jos et avaa ovea putkimiehet soittavat ratsuväkeä paikalle. Huoltomiehen tai tarpeen vaatiessa isännöitsijän auktoriteetti alkaa kyllä viimeistään vapisuttaa asuntoonsa linnoittautuneen polvia! Kyllä täältä putkifirman puoleltakin osataan ampua "kovilla" ja toimia piiritystilanteessa.
- Anonyymi
Ota siis yhteys vuokranantajaan. Jos olet ystävällinen hän mahdollisesti haluaa jatkaa vuokrasuhdetta rempan jälkeenkin ja hän kohtuullistaa tai ei peri vuokraa lainkaan remontin ajalta. Lain mukaan ei voi periä täyttä vuokraa kun asunto on lähes asuinkelvoton. Onko sinulla jokin paikka missä voisit asua rempan ajan? Se olisi helpointa. Yksi huone löytyy aina jostain, ei se ole niin vaikeaa. Ellet sitten itse ole tahallasi häirikkö ja halua riidellä..
- Anonyymi
"Onko sinulla jokin paikka missä voisit asua rempan ajan? Se olisi helpointa. Yksi huone löytyy aina jostain, ei se ole niin vaikeaa."
Jos jostakin löytyisi yksi huone tuosta vaan niin en ois koskaan tätä asuntoa vuokrannutkaan jos voisin halvemmalla asua jossain huoneessa jossakin.
Mutta olen vuokrannut asunnon asumista varten ja nyt minua vaaditaan poistumaan kadulle remonttimiesten painostamana.
En suostu poistumaan asunnosta johon minulla on voimassaoleva vuokrasopimus irtisanomisaika 6-kuukautta, ja olen maksanut tämän kuukauden vuokran ajallaan.
Sen sijaan taloyhtiölle menevän vesimaksun ja autopaikka maksun olen jättänyt maksamatta siitä lähtien kun sain tiedon remontiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko sinulla jokin paikka missä voisit asua rempan ajan? Se olisi helpointa. Yksi huone löytyy aina jostain, ei se ole niin vaikeaa."
Jos jostakin löytyisi yksi huone tuosta vaan niin en ois koskaan tätä asuntoa vuokrannutkaan jos voisin halvemmalla asua jossain huoneessa jossakin.
Mutta olen vuokrannut asunnon asumista varten ja nyt minua vaaditaan poistumaan kadulle remonttimiesten painostamana.
En suostu poistumaan asunnosta johon minulla on voimassaoleva vuokrasopimus irtisanomisaika 6-kuukautta, ja olen maksanut tämän kuukauden vuokran ajallaan.
Sen sijaan taloyhtiölle menevän vesimaksun ja autopaikka maksun olen jättänyt maksamatta siitä lähtien kun sain tiedon remontiosta.Sinulla on lain mukaan oikeus asua asunnossa mutta et voi estää työmiehiä tekemästä töitä siellä. He voivat tulla asuntoon, kun työ sitä vaatii.
Ole yhteydessä isännöitsijään ja vuokranantajaan ja sovi heidän kanssa mitä maksuja voi jättää maksamatta, kuten vesi ja auto. Mutta älä jätä ilman sopimusta maksuja maksamatta.
Siitä vuokrasta pyydä tosiaan alennusta ainakin puolet. Eikö se vuokranantaja ole ollut sinuun yhteydessä.? Yleensä pyrkivät neuvottelemaan kaikesta, kun se on heidän etujensa mukaista. Isännöitsijä tai huoltoliike tietää myös miten remontti etenee. Soittaisin kyllä puolestasi jos et osaa itse, mutta kun tämä on vain keskustelupalsta. Pärjäile. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on lain mukaan oikeus asua asunnossa mutta et voi estää työmiehiä tekemästä töitä siellä. He voivat tulla asuntoon, kun työ sitä vaatii.
Ole yhteydessä isännöitsijään ja vuokranantajaan ja sovi heidän kanssa mitä maksuja voi jättää maksamatta, kuten vesi ja auto. Mutta älä jätä ilman sopimusta maksuja maksamatta.
Siitä vuokrasta pyydä tosiaan alennusta ainakin puolet. Eikö se vuokranantaja ole ollut sinuun yhteydessä.? Yleensä pyrkivät neuvottelemaan kaikesta, kun se on heidän etujensa mukaista. Isännöitsijä tai huoltoliike tietää myös miten remontti etenee. Soittaisin kyllä puolestasi jos et osaa itse, mutta kun tämä on vain keskustelupalsta. Pärjäile.Vuokranantaja tarjosi 2-kuukauden ajalta 25% alennusta vuokraan ja minä vaadin 50% alennusta koko remontin ajalta eli 6-kuukauden ajalta.
Vuokranantaja ei tähän suostunut, vaan irtisanoi minut, mutta irtisanomisajan puitteissa häätö astuu voimaan vasta heinäkuun lopussa ja remontti talossa valmistuu kesäkuussa.
Itse vuokranantaja ja isännöitsijä ovat tämän tilanteen aiheuttaneet kun eivät ole tiedottaneet minua asiasta ei kutsuneet yhtiökokoukseen vaan röyhkeästi tullaan ovelle kolistelemaan ja tutkimaan paikkoja alkukartoitus. Kun sain tietää mistä on kyse ja vuokranantaja ei alentanut vuokraani vaan irtisanoi minut niin tämä on tilanne.
Aion haastaa rakennusmiehet oikeuteen kotirauhan rikkomisesta kun yrittävät kielloista huolimatta välillä tulla asuntooni. Lisäksi syyte rakennusmiehiä kohtaan laittomasta uhkauksesta kun yrittivät uhkaillen tunkeutua kotiini.
Harkitsen jatkossa vuokran jättämistä kokonaan maksamatta koska en halua tilittää taloyhtiölle yhtäkään senttiä omista rahoistani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokranantaja tarjosi 2-kuukauden ajalta 25% alennusta vuokraan ja minä vaadin 50% alennusta koko remontin ajalta eli 6-kuukauden ajalta.
Vuokranantaja ei tähän suostunut, vaan irtisanoi minut, mutta irtisanomisajan puitteissa häätö astuu voimaan vasta heinäkuun lopussa ja remontti talossa valmistuu kesäkuussa.
Itse vuokranantaja ja isännöitsijä ovat tämän tilanteen aiheuttaneet kun eivät ole tiedottaneet minua asiasta ei kutsuneet yhtiökokoukseen vaan röyhkeästi tullaan ovelle kolistelemaan ja tutkimaan paikkoja alkukartoitus. Kun sain tietää mistä on kyse ja vuokranantaja ei alentanut vuokraani vaan irtisanoi minut niin tämä on tilanne.
Aion haastaa rakennusmiehet oikeuteen kotirauhan rikkomisesta kun yrittävät kielloista huolimatta välillä tulla asuntooni. Lisäksi syyte rakennusmiehiä kohtaan laittomasta uhkauksesta kun yrittivät uhkaillen tunkeutua kotiini.
Harkitsen jatkossa vuokran jättämistä kokonaan maksamatta koska en halua tilittää taloyhtiölle yhtäkään senttiä omista rahoistani.Ei yhtiökokous ole vuokralaisille vaan taloyhtiön osakkaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokranantaja tarjosi 2-kuukauden ajalta 25% alennusta vuokraan ja minä vaadin 50% alennusta koko remontin ajalta eli 6-kuukauden ajalta.
Harkitsen jatkossa vuokran jättämistä kokonaan maksamatta koska en halua tilittää taloyhtiölle yhtäkään senttiä omista rahoistani.Vuokrarästit peritään kyllä ulosoton kautta jos et maksa. Sama koskee aiheuttamaasi vahinkoa taloyhtiölle remontin viivästymisen ja tahallisen työnteon estämisen takia. Tässä asiassa ole siis vahingonkorvausvelvollinen taloyhtiölle ja vuokranantajalle.
- Anonyymi
Kamat ulos.
Eu se asunto mikään ilmainen varasto ole. - Anonyymi
Kamat ulos.
Eu se asunto mikään ilmainen varasto ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen sijaan taloyhtiölle menevän vesimaksun ja autopaikka maksun olen jättänyt maksamatta siitä lähtien kun sain tiedon remontiosta.Sun vuokrasopimusta ei tulla jatkamaan irtisanomisajan jälkeen. Sen verran hankalaksi olet osoittautunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harkitsen jatkossa vuokran jättämistä kokonaan maksamatta koska en halua tilittää taloyhtiölle yhtäkään senttiä omista rahoistani.Et saa muuten mistään uutta kämppää.
Maksuhäiriötiedot on saatavilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et saa muuten mistään uutta kämppää.
Maksuhäiriötiedot on saatavilla.En saakkaan. Siksi en aio poistua nykyisestä asunnosta yhtään mihinkään ennen irtisanomisajan loppua.
Minä teen raskasta yötyötä tehtaalla ja minulla on oikeus nukkua päivät vuokraamassani asunnossa ilman remonttimiesten häiritsemistä.
En minäkään mene remonttimiesten kotiin silloin kun he kotonansa nukkuvat niin heitä häiritsemään, miksi siis minun pitäisi heitä sietää kotonani meluamassa?
Piikatkoot tuolla käytävässä ja muissa asunnoissa, minä laitan korvatulpat korviin ja alan nukkumaan.
Tähän asuntoon eivät tule remonttia tekemään se on ihan varma.
Vaihdatin oven lukkopesän lukkoliikkeestä ja remonttimiesten yleisavaimensa ei sovi enää minun oveen.
- Anonyymi
Selvittelin asiaa. Asuntoon voi "leiriytyä" rempan ajaksi. Sähkö postiluukun kautta. Perheasunnon kaksi huonetta muuten remontin ulkopuolella paitsi vekkovirtakäyttöinen palovarotin isompaan makkariin.
- Anonyymi
Hyvä juttu, miten onnistuu kylppärin ja veden käyttö? Eikö ne mene poikki joksikin aikaa. Ehkä joudutte keksimään jonkin vessaratkaisun.
- Anonyymi
Kyse siis putkiremontista, ei sähköremontista. t. aloittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä juttu, miten onnistuu kylppärin ja veden käyttö? Eikö ne mene poikki joksikin aikaa. Ehkä joudutte keksimään jonkin vessaratkaisun.
Putkimiehille on tuotu bajamaja. Grillikioskin näköinen vaunukin on ilmestynyt vierasparkkiin.
- Anonyymi
Sinun pitää itse pyytää alennusta vuokraan. Riippuen siitä miten laaja remontti on niin alennus sen mukainen. Pyydä ainakin 50% alennusta. Jos ei ole vessaa niin 70% olisi oma neuvoni. Saat alennuksen jos itse pyydät. Vuokranantajasi tietää sen. Vuokralaisen pitää itse pyytää alennusta. Hänelle on parempi että saa jonkin satasen kulujen kattamiseksi, kuin että asunto olisi tyhjä. Kysy siis pitääkö vuokraa maksaa lainkaan? Ja hyväksy joku 50-70 % alennus.
- Anonyymi
OHO, tätä maailman menoa, kysyvä ei tieltä eksy kun vilpittömästi neuvoja annetaan 😍
- Anonyymi
Yksi neuvo vielä. Ostakaa pari kannellista pottaa! Ei tarvitse juosta yöllä grillikioskissa tai bajamajassa.
- Anonyymi
Väänsin kurapaskaa tarkoituksella kun olivat putkiremppaa meillä tekemässä ja jätin ovenkin auki jotta remppaajat saivat haistella kunnolla krapulapaskan tuoksuja...
- Anonyymi
Soitas nyt aloittaja vuokranantajalle, että vuokra pois, tai ihan nimelliskorvaus rempan ajalta ja etit jonkun kortteeriin kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi. Yötyöntekijä ei asu remonttikohteessa ja remontti tulee sun huoneistoon myös, helposti ja halvalla, tai kalliisti ja vaikeasti.
- Anonyymi
Remontin jälkeen vuokra nousee roimasti, mutta ei se sua koske. Sinun vuokrasopinus irtisanotaan.
Asunnottomuus odottaa.
Kannattaa hommata maksuhäiriöt ja rettelöitsijän maine. - Anonyymi
Jokunen vuosi sitten tehtiin yhtiössä putkiremonti.
Puolet porukasta ainakin vaihtui.
Osa lähti pakoon ennakkoon eikä palannut.
Osa sinnitteli asunnoissa.
Osa vaati karmeita alennuksia ja korvauksia ja oli muutenkin hankalia. Vuokrasopimusta ei jatkettu.
Osa ei suostunut remontin jäljeiseen vuokrankorotukseen ja taas oli lähtö edessä. - Anonyymi
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/29/kysymys-vastaus-mitka-ovat-vuokralla-asuvan-oikeudet-remontin-aikana
Tuossa aika hyvä juttu asiasta. Eli jos ei ole wc eikä kph ta käytössä, vuokrasta voi lähes pyytää vapautusta. Voisitko kysyä muilta asukkailta jos se on mahdollista, miten he menettelivät. Mutta sitä kai ei ole laissa, se pitää itse neuvotella. Jutussa on että se 30-50 prosenttia. Haitan mukaan. Jos taas vuokranantajasi haluaakin, että lähdet pois niin sitten hän käyttää tilannetta siihen. Koska voi remontin jälkeen nostaa vuokraa. Mutta joutuu kyllä itsekin tekemään uuden sopimuksen. Hankala tilanne jos et siellä paikan päällä saa keneltäkään apua. Kyselen vielä vähän...- Anonyymi
”Vuokralaisella on oikeus saada joko vuokraa alennetuksi tai kokonaan vapautus vuokran maksamisesta siltä ajalta, kun asunto ei ole käyttökunnossa. Vuokranmaksusta vapautumisesta tai vuokranalennuksesta täytyy kuitenkin aina sopia vuokranantajan kanssa.”
Löytyy täältä. Eli olet oikeutettu alennukseen tai kokonaan vuokrasta vapautukseen, mikäli asunnossa ei voi asua, vessa, vesi, sähkö ei toimi. Mutta sitä en osaa sanoa, jos vuokranantaja ei siihen suostu, mitä voi tehdä. Mutta jos hän on jo sinut irtisanonut, niin ehkä olisi sitten vain paras etsiä uusi asunto.
https://www.kiinteistolehti.fi/taloyhtio-remontoi-onko-vuokralainen-oikeutettu-vuokranalennukseen/
- Anonyymi
Kun tekee oman kämpän talkoilla, pääsee halvimmalla.
- Anonyymi
Ehdotan, että lähetät vuokranantajalle kirjeen, sähköpostin ja laitat allaolevan liitteen sinne liitteeksi. Se on Vuokranantajien suositus asiassa. Ja ehdotat esim maksavasi 50 % vuokraa jos asuntoa ei voi käyttää normaalisti. Jos haitta on vähäinen, niin maksa vähän enemmän. Ei hän sinua vie oikeuteen koska tietää, ettei voi voittaa. Vuokralaisilla on laajat oikeudet. Mutta jos hän on joku yksityishenkilö ei ehkä ihan tiedosta miten pitää menetellä. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa asiasta hyvissä ajoin.
Tästä liitteestä voit kopioida kohtia ja laitaa sen mukaan. Toiv on jotain apua.
https://vuokranantajat.fi/lehdet/alennusta-vuokrasta/- Anonyymi
Niin ja jos asuntoa ei periaatteessa voi ollenkaan käyttää laitat sinne liitteeseen että asunto on asuinkelvoton ja siksi et maksa vuokraa lainkaan. Mutta kysy myös remontin tekijältä miten asuntoa voi käyttää. Samoin huoltoyhtiöltä. Maksa kuitenkin senverran, ettei vuokranantaja voi riitauttaa asiaa.
- Anonyymi
Muuttaisin kyllä telttaan lähitienoille, ellei työnantaja suostu majoittamaan henkilökunnan tiloihin esim. kahvihuoneeseen. Remonttimeteliä kestä kukaan.
- Anonyymi
Vielä yksi linkki. Se on samansuuntainen muiden linkkien kanssa. Asunnosta ei voi periä vuokraa jos siinä, ei voi asua. Muuten jos on haittaa alennus on30-50% .
https://www.vuokraturva.fi/tietopankit/hyva-vuokratapa-teksti/vuokranantajan-ja-asunto-osakeyhtion-suorittamat-remontit- Anonyymi
Vuokralaisen tavarat ja huonekalut ovat kuitenkin asunnossa ja usein myös häkkivarastossa. Tästä voidaan periä maksu esimerkiksi itse perin 140€/kk vuokralaiselta remontin aikana vaikka asunnossa ei voimut asua.
- Anonyymi
Perinteinen putkiremontti ei ole vähäinen haitta. Vesipisteet piikataan paskaksi ja vedet on poikki remontin ajan. Sähkötkin voi olla poikki pitkiä aikoja. Kivipölyä on joka paikka täynnä että pojat voi tehdä pitkää päivää ja remontoida aamusta iltaan.
- Anonyymi
Jos siellä alkaa ramppaamaan remonttimiestä, vedet on poikki eikä wc toimi eikä vuokranantaja ole kertonut asiasta 6 kk aikaisemmin, eikä neuvotellut suurempaa vuokranalennusta, niin lähetä hänelle kirje missä perustelet asian miksi katsot aiheelliseksi maksaa esim sen 50%. (Voin jos haluat kirjoittaa kohdat tänne jos et itse osaa. ) Ensin perustelet, katsot niistä linkeistä, miksi et toistaiseksi maksa kuin 50% vuokran. Jos tilanne pahenee niin sitten et maksa kuin minkä katsot aiheelliseksi, tai et mitään. Jos hän on sinut irtisanonut, millähän perusteilla, niin et joudu hankaluuksiin jos maksat jotain. Hän voi tietysti karhuta vuokria jälkikäteen mutta oikeudessa häviää, koska vuokralaisella on tiettyjä yleisiä oikeuksia. Putkiremppa on sellainen. Silloin sovitusta voi poiketa.
- Anonyymi
Olisin muuten jo nukkumassa yötöiden jälkeen mutta rappukäytävässä koluavat ja meluavat naapurit tahallaan metelöivät, eivät käsitä että joku on ollut pitkän raskaan yön töissä ja haluaisi nukkua vaan paiskovat ovia ilmeisesti luullen että kaikki ovat nukkuneet yön ja nyt on heidän mielestä kaikkien aika herätä.
Minun täytyy aloittaa kohta kostotoimenpiteet, kun lähden yöllä töihin, niin paiskon ovia, käynnistän auton äänekkäästi pihalla ja kaasuttelen isoon ääneen sen lämpimäksi.
Tämä on osaketalo ja minä olen vuokralla joten pitävät minua muita alempiarvoisena. en ole suostunut ottamaan maksullista autopaikkaa enkä maksa saunamaksua. Siitäkin isännöitsijälle joku valitti että pysäköin vieraspaikalle autoni.
Luulevat varmaan että olen työtön kun auto päivät parkissa ja nukun iltapäivälle, aamulla klo 6.30 joku ukko paiskaa rappukäytävän ovea niin että se pamahtaa minun kotioveni postiluukkua vasten,
huomen aamulla olen odottamassa valmiiksi pukeutuneena ja menen käytävään puhuttelemaan tyyppiä, en makaa enää vuoteessa yrittäen nukkua ja ovien paiskomista kuunnellen.- Anonyymi
Teetkö pimmeetä?
- Anonyymi
Mites saitkos sitä rabattia sitten vuokraan. Se kait oli se tärkein asia.
- Anonyymi
Jos nokkaa alkaa kirveltään.
https://www.youtube.com/watch?v=7JimW-7hjiU
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1303211Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382553Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302445Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631132228- 1141720
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .281600Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741418Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2981311Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2921258- 631110