Ketipinor teki elämästä helvetin !!!

Anonyymi

32

3008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huh huh, järkyttävää ja vieläpä tosielämän tarina

• Anonyymi

Vakavat on sairaudetkin mihin Ketipinoria määrätään.

• Anonyymi

Ai kaksisuuntainen ja skitsofrenia, niinkö luulet?
        Nämä ovat ketiapiinin hyväksytyt käyttötarkoitukset.
        Nykyään sitä määrätään käyttöalueensa ulkopuolella mm. paniikkohiriöihin, ahdistukseen, masennukseen ja unettomuuteen. Myös alaikäisille, joille tätä lääkettä EI saa määrätä.

Miksi määrätään? No kun muutkin lääkärit määrää, ja olin vasta siellä lääkeyhtiön korruptiotilaisuudessa, jossa kertoivat miten hyvä ja monipuolinen lääke se on kaikkeen. Ilmaisnäytteitäkin sain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kaksisuuntainen ja skitsofrenia, niinkö luulet?
        Nämä ovat ketiapiinin hyväksytyt käyttötarkoitukset.
        Nykyään sitä määrätään käyttöalueensa ulkopuolella mm. paniikkohiriöihin, ahdistukseen, masennukseen ja unettomuuteen. Myös alaikäisille, joille tätä lääkettä EI saa määrätä.

Miksi määrätään? No kun muutkin lääkärit määrää, ja olin vasta siellä lääkeyhtiön korruptiotilaisuudessa, jossa kertoivat miten hyvä ja monipuolinen lääke se on kaikkeen. Ilmaisnäytteitäkin sain.

todella hyvä unettomuuteen..suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti, kun tuhoaa tutkimusten mukaan aivoja. Luulisi olevan - riemuisa- vanhuus Ketipinorin käyttäjillä kun lääke tehnyt tehtävänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella hyvä unilääke pienillä annoksilla. Ensimmäinen viikko pientä tokkuraisuutta herätessä sen jälkeen toimii hyvin...

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koukuttava myrkky, kun lääkkeen lopettaa, ei uni tule ollenkaan, toihan tuhoaa aivoista unireseptoreja jopa pysyvästi.

Kokemuksia täällä:

https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=37714&sid=ba8f3fac871f5299abdfedbb4e93cae1

Kaksi ja puoli vuotta olen ollut jo ilman ketipinoria kun sain elämäntilanteeni hallintaan. Kieltämättä siitä piti jollain tavalla vierottautua ja melatoniini on tullut tilalle ja sillä pärjätään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koukuttava myrkky, kun lääkkeen lopettaa, ei uni tule ollenkaan, toihan tuhoaa aivoista unireseptoreja jopa pysyvästi.

Kokemuksia täällä:

https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=37714&sid=ba8f3fac871f5299abdfedbb4e93cae1

huumeitahan ne useammat lääkkeet on, se on järkyttävää, että ihmiset tuudittautuu "paranemiseen", kun todellisuudessa lääke haitat on suurempia, kuin niistä saatu hyöty. jos nyt hyötyä ollenkaan ??
        siinä sitten menee kunkin elämä, ihan vaan pilleripyörteessä. . . noh, jokaisen oma valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huumeitahan ne useammat lääkkeet on, se on järkyttävää, että ihmiset tuudittautuu "paranemiseen", kun todellisuudessa lääke haitat on suurempia, kuin niistä saatu hyöty. jos nyt hyötyä ollenkaan ??
        siinä sitten menee kunkin elämä, ihan vaan pilleripyörteessä. . . noh, jokaisen oma valinta.

Mitä hittoja on "unireseptorit?" Itse olen kärsinyt aivan järkystä unettomuudesta jossa nukuin tosi huonosti jos ollenkaan. Ehkä saattoi vuosikausien lääkitysten liian nopealla purkamisyritykselläkin olla osansa ja arpansa mikä puhkas unettomuuden. sitten päätin vieroittautuakin aivan todella hitaasti murustelemalla pillereitä ja kohta on viimeinen lääke purettu. Sitä menee enää miniannos. Ja ei ole mitkään unireseptorit tuhoutuneet vaan nukun ihan hyvin. Hyvin! Ja paremmin kuin isommilla määrällä mömmöjä. Vuosien jälkeen ja kamalan mömmöläjän jälkeen missä olin riippuvainen unilääkkeistä. Eli ei kannata heittää kirvestä kaivoon jos yrittää päästä unettavista lääkkeistä eroon vaan
        ottaa avuksi lääkkeettömät unettomuudenhoitokeinot ja niin hidas vieroitus että uni ei katoa. Vieroitusoireena voi tulla unettomuutta, se on selvää ja voi kyllä olla että pitkäaikaisen lääkkeen käytön jälkeen voi kestää pitkään että uni palautuu. En kyllä kiellä etteikö jollekin voisi jäädäkin unen kanssa ongelmia. Mulla ei meinaan itsellä ollut unen kanssa ongelmia ennen näitä mömmöjä mutta homma alko mennä sellaseksi että en enää nukkunu ilman pillereitä.

• Anonyymi

YLE MOT - Masentavat lääkkeet

https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

26.05.2014 YLE TV1 kanavalla esitetty "Masentavat Lääkkeet" MOT dokumentti käsitteli masennuslääkkeiden suosiota. Masennuslääkkeitä kun syödään yhä suurempia annoksia ja entistä kauemmin.

Ohjelmassa esiintynyt psykologi ja Mehiläisen kuntoutusjohtaja Aku Kopakkala irtisanottiin työpaikastaan vain viikko "Masentavat lääkkeet" ohjelman jälkeen. Työnantajansa Mehiläinen oli saanut vain yhden puhelinsoiton lääketehtailta ja se riitti irtisanomiseen.

• Anonyymi

Senpä takia Kopakkala ne potkut saikin kun meni julkisuudessa sanomaan tosiasian. Selvä rangaistus on ollut kyseessä.
        Aina kerrotaan lääkkeistäkin julki vain niiden hyvät puolet, ei koskaan kerrota mitä kaikkea huonoa niihin liittyy.
        Kokemusasiantuntijoita löytyy maailmasta tosi paljon, yhtä paljon kuin on ihmisiä jotka ovat lääkkeitä käyttäneet. Toisilla on hyviä kokemuksia, toisilla taas huonoja, periaatteessa se on aika henkilökohtainen asia.
        Itse käytin kaikenlaisia "mömmöjä" vajaa 20 vuotta aikoinaan. Ja kun pääsin eroon niin huomasin selkeän eron koko elämisen laadussa. Jos olisin aiemmin tajunnut miltä tuntuu olla ns. selvin päin niin lääkkeet olisivat jääneet jo vuosia aiemmin.

Monessa eri yhteydessä sanotaankin että monet lääkkeet ylläpitävät oireita/sairautta, ne eivät paranna. Akuutissa alkuvaiheessa niistä on varmasti hyötyä mutta käyttöä ei pitäisi jatkaa vuosikausia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senpä takia Kopakkala ne potkut saikin kun meni julkisuudessa sanomaan tosiasian. Selvä rangaistus on ollut kyseessä.
        Aina kerrotaan lääkkeistäkin julki vain niiden hyvät puolet, ei koskaan kerrota mitä kaikkea huonoa niihin liittyy.
        Kokemusasiantuntijoita löytyy maailmasta tosi paljon, yhtä paljon kuin on ihmisiä jotka ovat lääkkeitä käyttäneet. Toisilla on hyviä kokemuksia, toisilla taas huonoja, periaatteessa se on aika henkilökohtainen asia.
        Itse käytin kaikenlaisia "mömmöjä" vajaa 20 vuotta aikoinaan. Ja kun pääsin eroon niin huomasin selkeän eron koko elämisen laadussa. Jos olisin aiemmin tajunnut miltä tuntuu olla ns. selvin päin niin lääkkeet olisivat jääneet jo vuosia aiemmin.

Monessa eri yhteydessä sanotaankin että monet lääkkeet ylläpitävät oireita/sairautta, ne eivät paranna. Akuutissa alkuvaiheessa niistä on varmasti hyötyä mutta käyttöä ei pitäisi jatkaa vuosikausia.

Olen kärsinyt kolme kuukautta järkyttävistä pakko ajatuksista ja syvästä masennuksesta. Olen ihan työkyvytön ja mistään ei tule mitään. On rauhoittavia ja unilääkkeitä. Sertralinia oon syöny kohta kolme kuukautta. Olen levoton ja älyttömän ahdistunut. Itsetuhoinen. Psykiatri määräsi tänään ketipinoria 2x50 Mg. En enää keksi mitään apukeinoa kuin koittaa noita lääkkeitä. Pelottaa vaan ihan hitosti. Missä ajassa niiden pitäisi auttaa jos niistä on apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kärsinyt kolme kuukautta järkyttävistä pakko ajatuksista ja syvästä masennuksesta. Olen ihan työkyvytön ja mistään ei tule mitään. On rauhoittavia ja unilääkkeitä. Sertralinia oon syöny kohta kolme kuukautta. Olen levoton ja älyttömän ahdistunut. Itsetuhoinen. Psykiatri määräsi tänään ketipinoria 2x50 Mg. En enää keksi mitään apukeinoa kuin koittaa noita lääkkeitä. Pelottaa vaan ihan hitosti. Missä ajassa niiden pitäisi auttaa jos niistä on apua.

Levottomuus ja ahdistuksen nousu voi liittyä myös masennuslääkkeisiin. Mulle tuli rauhoittavien purkamisesta pakkoajatuksia.

• Anonyymi

Syö Ketipinoria. Saat rasva- arvosi viturtalleen. Siihen lääkäri määrää statiineja, joita syötyäsi saat diabeteksen. Siihen saat sitten taas uudet lääkkeet...

Eikä sovi unohtaa Ketipinorin turruttavaa ja tuhoavaa vaikutusta yleiseen jaksamiseen ja elämänhaluun.

Joukkokanteen paikka Ketipinoria määrääviä lääkäreitä ja lääkettä valmistavia yrityksiä vastaan?

• Anonyymi

Että ihan joukkokanne... luuletko olevasi Ameriikassa?

• Anonyymi

Minä jätin ensimmäiseen pilleriin. Sen otettuani vaivuin syvään uneen lähes vuorokaudeksi, ja kun yritin jalkeille hakemaan kovaan janooni vettä, pyörrytti ja oli niin huono olo, että tein monta yritystä palaten sänkyyn. Viimein pääsin keittiöön asti ja ajattelin, että istun hetkeksi tuohon tuolille ja sitten otan äkkiä vettä. Seuraava havainto oli kauhea ääni, kun pää losahti kivilattiaan. Suoraan takaraivo edellä, ja mies kuuli äänen ovien taakse talon toiseen päähän, soitti ambulanssin. Aivotärähdys tuli, onneksi ei pahempaa.
      Lääkärille sanoin, hän mumisi että taisi tulla liian suuri annos. Toinen lääkäri yritti myöhemmin tuputtaa samaa, mutta en huolinut. Eivät tykkää. Nyt olen purkanut itsekseni pikkuhiljaa lähes kaikki psyykelääkkeet pois ja olo on niin hyvä kuin terveellä.
      Vaikeuksien vuoksi sitä saattaa saada diagnooseja ja tuhdit lääkitykset, vaikkei sairautta olisikaan. Minulla lääkkeet veivät parikymmentä vuotta elämästä, nyt olen saanut sen takaisin.

• Anonyymi

Minullakin kävi suunnilleen samalla tavalla kun olin vuosien jälkeen hetken aikaa osastolla.
        En käytä enää juuri mitään lääkitystä ja osastolla sain rauhoittavaa ja yöksi jotain, en edes tiedä mitä. En jaksanut kysellä kun olin jo aivan hajalla ja väsynyt.

Aamuyöstä heräsin tarpeeseen käydä vessassa ja kun olin tarpeeni tehnyt nousin, pesin käsiäni ja sitten jo veti nurin. Tunsin kun alkoi pyörryttää ja putosin. Hetken makasin ja kun pääsin pystyyn putosin uudestaan. Muistan että molemmilla kerroilla löin pääni kovaa johonkin ja vielä saman kohdan.
        Hoitsut tulivat katsomaan ja kantoivat minut sänkyyn takaisin. Jättivät sinne nukkumaan.
        Kukaan ei edes kysynyt sattuiko minua, eikä ollut mitään seurantaa aamun aikana mahdollisen aivotärähdyksen takia.
        Itse luulisin että minulla meni verenpaineet liian alas siellä vessassa.

Valittelin huonoa oloa, päänsärkyä, väsymystä ja huimausta reilun viikon ajan jonka osastolla olin. Ei siihen mitään kantaa otettu, sanoivat että seurataan.
        Ennen pois lähtöä sanoin vielä asiasta osaston lääkärille ja hän sanoi että " me ei hoideta fyysisiä vaivoja ".
        Vielä vuosi tapauksen jälkeen oli pää usein kipeä kolahtaneesta kohdasta.
        Enää kipua on onneksi tosi harvoin.

• Anonyymi

Sain ketipinorin ”unilääkkeeksi” , kun melatoniini ei auttanut. Ketipinor (25mg)) ohjeella 1-4tbl iltaisin ennen nukkumaan menoa. Yksi ei auttanut, kaksi oli sopiva määrä. Ketipinor on ollut minulla tosi monta vuotta. Aiemmin oli joku toinen, joka ei auttanut yhtään. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia aloituksessa.

Minulla todella iso lääkearsenaali ja pääsi ensimmäistä kertaa lääkärille, joka otti päiväväsymykseni tosissaan. En haluaisi pitää ylimääräisiä lääkkeitä. Hän katsoi lääkelistaa ja sanoi että on ihme jos ei väsyttäis. Ensimmäinen lääkäri, joka sanoi että on ihan ok jos aletaan purkamaan lääkkeitä vähemmäksi.

Nyt tulee krooniseen sairauteen uusi lääke, jonka myötä hyvällä tuurilla pääsen eroon ketipinorista ja ja kahdesta muusta lääkkeestä. Nyt olen päivällä niin väsynyt, että en jaksa tehdä mitään muuta kuin välttämättömimmät kotityöt. En siis pysty käymään töissä sairauksistani johtuen.

Monta vuotta on mennyt eri tutkimuksissa käydessä, mutta ehkä nyt saan elämästäni sen verran takaisin, että pystyisin tekemään muutakin kuin olemaan zombina, sillä hyviä päiviä on ehkä 1-2krt/kk. Mutta on silti rankkaa ajatella tulevaisuutta kun kaikki menee kuin jossain kummallisessa unessa.

Se vain, että jos uusi lääke ei korvaa ketipinorin vaikutusta, niin mitähän sitten... Eihän niinkään voi mennä, että valvoisin yöt.

• Anonyymi

16 vuotta psykiatrian piirissä olleena heitän tämmöiset terveiset.

Kaikella rakkaudella jos ahdistaa, masentaa, vituttaa, itkettää, tekee mieli laihtua ym. Älkää v*tussa menkö nettiin ja siltä pohjalta diagnosoimaan itsellenne sairauksia ja ties mitä häiriöitä.

Toinen juttu, jos käytätte mitä tahansa päihteitä, mukaan lukien alkoholi ja yrtit, ja on paha olla, niin kokeilkaa ensin lopettaa ne päihteet ennenkun menette psykiatrille. 3kk ilman tekee kummia.

Meitä keillä on oikeasti sairauksia, ollaan raitistuneita ja silti elämänlaatu on päin helvetti, on yllättävän paljon. Meille tuommoiset lääkkeet on pelastava tekijä arjessa selviytymisen ja loputtoman pelon ja kauhun hallitsemisen kannalta.

On noissa lääkkeissä sivuvaikutuksia paljonkin, jotkut on hyvin karuja ja vaarallisia. Samalla tavalla on mahdollista saada kannabiksesta CHS niminen syndrooma mikä paskoo aivojen lämmönsäätelyn ja siihen auttaa vaan kuumat suihkut ja silti oksentelu kestää jatkuvana useita viikkoja tai jopa kuukausia.

Eli kaikki hipit ja kotipsykiatrit vois ihan suosiolla jättäytyä pois psykiatriasta. Jos omat vaihtoehtohoidot toimii ja ymmärrys riittää aivojen tutkimiseen ja minkä lie synapsien toiminnan ymmärrykseen niin todellakin on väärä aine ketiapiinin sillon :D jos sen ymmärtää niin älkää syökö sitä ainetta. Jääpähän enemmän niille ketä sitä oikeesti tarvii.

• Anonyymi

Kun aloin käyttää Ketipinoria, pari pyörrytyskohtausta tuli. Lisäksi se kuivaa suuta. Muuten kyllä toimii hyvin.

• Anonyymi

Ketipinor on siitä jännä lääke, kun sitä käyttää on aivoisessa pumpulissa ja on illuusio, nyt on kaikki hyvin.

Kun sitä yrittää lopettaa muutamankin vuoden käytän jälkeen (näihin jää koukkuun, ja lääkärit uusivat aina reseptin) niin unen laatu heikkenee jopa pysyvästi.

Olen nähnyt tämän lääkkeen pitkäaikaisia käyttäjiä,(terveydenhoito) joille osalle on tullut pysyviä pakkoliikkeitä ja kieli roikkuu osaksi ulkona jne. lääkkeen aiheuttamasta aivovaurioiden johtumisesta aiheutuneita ikäviä haittoja jotka ovat jääneet jopa pysyviksi.

Tämä niinsanotusti syö hitaasti mutta varmasti aivojen normaalin toiminnan.

• Anonyymi

Se tuppaa olemaan niin että kun jotain reseptorien toimintaa vuosikausia veivataan niin reseptorien toiminta ja välittäjäaineiden määrä aivoissa alkaa heittää negatiivisella tavalla lopetusvaiheessa ja on hankala ajaa lääkeettä alas. Tällöin on se ns. kemiallinen epätasapaino aivoissa. Toisinsanoen iskee jonkunasteinen fysiologinen riippuvuuus. Uni on kemiallinen prosessi jossa erilaiset välittäjäaineet toimivat sopusoinnussa. Lopetuksessa unettomuus tuntuu olevan yleistä. Minulle pitkäaikaislääkityksen alasajosta puhkesi krooninen unettomuus

Kun uni alkoi kärsiä, tuli kognitiivisia ongelmia ja krooninen aivosumu. Lääkäri tulkitsi tilaani uusiutuvana sairautena ja määräsi uusia lääkkeitä. Yhdessä vaiheessa olin niin aivot sumussa lääkkeistä että tuntui kuin ei olisi erottanut unta päiväsajasta vaan elin jossain sumussa välitilassa. Olo oli sen verran "virkeä"

Tuntuu että aivot eivät ole entisensä. Itse vältyin onneksi pakkoliikkeiltä, mutta käsittääkseni TD:n riski kasvaa ns. uuden polven antipsykooteillakin mitä pitempää ja runsasannoksisempaa käyttö.

Minulle tuli extrapyramidaalioireena vuosien lääkintäputkesta voimakkailla aineilla "vain" akatisiaa. Hirvittää oikein kun jotkut käyttää näitä voimakkaita pillereitä jonain uninappeina.

• Anonyymi

Ketipinor toi minulle avun unettomuuteen. Ei haittavaikutuksia.

• Anonyymi

Ei haittavaikutuksia :D

Kunhan Ketipinoria käyttää pitkään vuosikausia/kymmeniä, haittavaikutuksia tulee varmuudella jälkikäteen viimeistään, ei tämä lääke aivojen terveyttä edistä vaan kuluttaa niitä vuosien saatossa.

lääkeinfo:

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?sl=12418

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haittavaikutuksia :D

Kunhan Ketipinoria käyttää pitkään vuosikausia/kymmeniä, haittavaikutuksia tulee varmuudella jälkikäteen viimeistään, ei tämä lääke aivojen terveyttä edistä vaan kuluttaa niitä vuosien saatossa.

lääkeinfo:

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?sl=12418

Luepa oma linkkisi: "Kuten kaikki lääkkeet, tämäkin lääke voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa."

• Anonyymi

Pakko vielä laittaa tähän, että kaikilla lääkkeillä on mahdollista saada sivuvaikutuksia enemmän tai vähemmän tai ei ollenkaan. Osa on jopa vaarallisia. Kaikille tietyt ei sovi.

Kuitenkin on niin, että jokainen päättää itse jatkaako tai aloittaako lääkkeen käyttöä. Jokainen voi ihan itse punnita hyödyt vastaan haitat.

• Anonyymi

Huumausaineiden käytön aloittamisesta, jatkamisesta ja lopettamista pääsee jokainen päättää itse ellei ole psykiatrian pakottama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumausaineiden käytön aloittamisesta, jatkamisesta ja lopettamista pääsee jokainen päättää itse ellei ole psykiatrian pakottama.

Lisäksi poliisi yrittää estää käyttämästä huumausaineita.

• Anonyymi

2007 resepti.Ketipinor 100 mg.
      Aamu 100 mg,päivä 100 mg,ilta 300 mg.
      Sitten sain pois päivälääkkeen ja illasta pois 100 mg.
      Olen ottanut aivan turhaan lääkettä aamuisin.
      Nyt loppuu aamulääkkeen otto.Vähennän vähän kerrallaan.
      Ensiviikolla en ota lääkettä aamulla.
      Ilta 200 mg pakko ottaa että saan nukuttua.

• Anonyymi

En ole nyt ottanut aamulääkettä 2 päivään.Ei mitään ongelmaa ole ollut.

• Anonyymi

Jahas .Ihmiset ei tajuu että me ollaan yksilöllisiä.No minä oon odottanut jo 12 vuotta koska ne haittavaikutukset alkaa.Meneekö toiset 12 vuotta vielä.Jos joku pitää ketipinoria huumeena niin kiva.Minä kun en edes polta tupakkaa ja juo alkoholia mutta käytän huumeita unettomuuden hoitoon isolla annostuksella.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6524
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3900
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3315
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      381
      1792
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1053
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe