Pelastuuko sellainen ihminen

Anonyymi

Joka ei usko jumalaan ja jeesukseen mutta työskentelee ihmiskunnan puolesta, on epäitsekäs, auttavainen ja kiltti koko elämänsä. Mikä on kristinuskon oppien mukaan hänen kohtalonsa kuoleman jälkeen? Kadotus? Ikuinen piina? Sielun katoaminen? Kotain muuta sadistista?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinut tuomitaan sen mukaan miten itse tuomitset

      • Anonyymi

        Mutta jos on ateisti ei jumalaa ole, älä kirtele kysymystä vaan vastaa rehellisesti.
        Vai onko oikea vastaus juupas eipäs.


    • Anonyymi

      "Joka ei usko jumalaan ja jeesukseen mutta työskentelee ihmiskunnan puolesta, on epäitsekäs, auttavainen ja kiltti koko elämänsä. "

      Eipä sitä taida uskovat kehdata tähän laittaa, mutta niinhän se on että helvettiin menee tuollainen että paukkuu!

      Jos sitä vastoin ns. "ottaa Jeesuksen sydämmeensä" mutta on muuten täysi mulkku niin ei muuta kuin taivaan portista sisälle.

    • Anonyymi

      Olethan sinä toki hyvä ihminen. Mutta teoilla et voi silti pelastua. Kristinusko on kai ainoa usko(nto), jossa tekemisillä ei ole mitään tehoa sielun pelastuksen kannalta. Vain ja ainoastaan uskomalla Jeesuksen Kristuksen ainutlaatuiseen työhön sinun pelastumisesi puolesta. Ristinkuolemallaan Hän teki mahdolliseksi, että jokainen syntinen ihminen saa ikuisen ihmeellisen elämän Jumalan luona Taivaassa. Edellyttäen että sinä et torju Jumalan kutsua uskomaan tähän Vapahtajaan. Jumala on tarkoittanut tämän ihanan lahjan jokaiselle luomalleen ihmiselle. Ota lahja vastaan ja avaa se.

      • Anonyymi

        Vaan jos tämä aloiyuksen henkilö ei ota niin joutuuko elämäntyöstään todella helvettiin? Kuka hänet sinne paiskaa, jumalako vai jeesus? Vai heidän sadidyiset avustajansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan jos tämä aloiyuksen henkilö ei ota niin joutuuko elämäntyöstään todella helvettiin? Kuka hänet sinne paiskaa, jumalako vai jeesus? Vai heidän sadidyiset avustajansa?

        Elämäntyö on oikein hyvä tekona. Mutta valitettavasti se ei riitä pelastukseen, joka vie Taivaaseen. Jumala haluaa jokaisen pelastuvan eli uskovan Jeesukseen, joka on maksanut sinun syntisi omalla verellään. Jeesuksen veri on lunastushinta sinun sielustasi. Sinähän itse saat päättää kumpaan haluat ikuisiksi ajoiksi kuolemasi jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntyö on oikein hyvä tekona. Mutta valitettavasti se ei riitä pelastukseen, joka vie Taivaaseen. Jumala haluaa jokaisen pelastuvan eli uskovan Jeesukseen, joka on maksanut sinun syntisi omalla verellään. Jeesuksen veri on lunastushinta sinun sielustasi. Sinähän itse saat päättää kumpaan haluat ikuisiksi ajoiksi kuolemasi jälkeen.

        Mutta jos ei ikinä ole lukenut raamattua, joten ei edes tiedä koko jeesuksesta mitään.
        Vastaus on ilmeisesti taas juupas epäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntyö on oikein hyvä tekona. Mutta valitettavasti se ei riitä pelastukseen, joka vie Taivaaseen. Jumala haluaa jokaisen pelastuvan eli uskovan Jeesukseen, joka on maksanut sinun syntisi omalla verellään. Jeesuksen veri on lunastushinta sinun sielustasi. Sinähän itse saat päättää kumpaan haluat ikuisiksi ajoiksi kuolemasi jälkeen.

        Mutta jos ei ikinä ole lukenut raamattua, joten ei edes tiedä koko jeesuksesta mitään.
        Vastaus on ilmeisesti taas juupas epäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei ikinä ole lukenut raamattua, joten ei edes tiedä koko jeesuksesta mitään.
        Vastaus on ilmeisesti taas juupas epäs.

        Lue Raamattua aloittaen Uudesta Testamentista. Jos haluat oppia tuntemaan Jeesuksen Kristuksen, Hän Löytyy Sanasta, joka on Eläva Sana. Jeesua kutsuu sinuakin ja Jumalahan tahtoo, että jokainen ihminen ottaisi Jeesuksen elämänsä Herraksi. Sinä saat itse valita, haluatko vai etkö halua seurata Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei ikinä ole lukenut raamattua, joten ei edes tiedä koko jeesuksesta mitään.
        Vastaus on ilmeisesti taas juupas epäs.

        "Mutta jos ei ikinä ole lukenut raamattua, joten ei edes tiedä koko jeesuksesta mitään."

        Siinä tapauksessa pätevät tiettävästi jotkut muut säännöt ja on itse asiassa aika hyvätkin mahikset pelastua.

        Mutta: Kun sitten joku uskova tulee ja sanoo kohtalokkaat sanat "Jeesus pelastaa", niin samassa jodutaankin aivan eri sääntöjen piiriin ja mahikset putoaa käytännöllisesti katsoen nollaan.

        Tällä lailla uskovien ns. "lähetystyö" varmistaa että Jumalan alkuperäinen suunnitelma vain hyvin harvojen pelastumisesta pääsee toteutumaan.


    • Anonyymi

      Ei pelastu.

      Ei sen takia, että "vain usko pelastaa, ei teot" vai itsestäänselvyyden.

    • Anonyymi

      Ei pelastu. Ei sen takia, että "vain uskolla pelastuu" vaan sen takia ettei ole paikkaa mihin pelastua.

    • Jumala katsoo sydämeen, sillä sieltä lähtee tahtominen ja teot. Hän on oikeamielinen tuomari. Hän ei tuomitse ihmistä hänen maallisen statuksensa perusteella eikä tee vääryyttä kenellekään. Tuonpuoleisen kohtalon tuomariksi ei kristityn sen enempää kuin muidenkaan kannata ryhtyä.

      • Anonyymi

        Joten kannattaa pysyä kaukana kristityistä.


      • Anonyymi

        Jajas, vain niin se kristittyjen jumala tekee....
        Siis kristittyjen todellinen jumala heidän laittomuuden historian mukaan:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

        Kallisarvoista tietoa ymmärtäväisille....:
        Matt. 24:3-4 Mark.13:5
        Matt. 7:23 25:41 24:23-24
        Apostolien teot:13:6
        Matt. 7:23 25:41


    • Anonyymi

      Sinä olet jo pelastunut jos et usko jumalaan

      jumalat helvetti verellä hekumointi vertauskuvallinen kannibalismi ym henkitötteröt ovat vain uskovaisten elämää

      Jotkut heistä pelastuu uskoistaan ja jotkut ovat jo niin paatuneita että jäävät uskontojensa vangeiksi yleensä juuri ne jotka huutavat täällä pahaa oloaan saatanoistaan ja helveteistään ovat jo kadotettu

      • Anonyymi

        Sekavaa lörpötystä.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille:

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      Henkilö, joka ei ole kuullut Jeesuksesta ja Jumalasta, voidaan laskea vanhurskaaksi näiden sanojen kautta:

      "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
      Room. 2:12-16

      Mutta, henkilö, joka väittää, ettei Jumalaa ole, on todennäköisesti epävanhurskas, koska kyseinen väite on järjetön ja perusteeton.

      • Anonyymi

        Mutta jos ei tiedä mikä jumala on , eikä ole kuullut teidän julistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei tiedä mikä jumala on , eikä ole kuullut teidän julistuksia.

        > Mutta jos ei tiedä mikä jumala on , eikä ole kuullut teidän julistuksia.

        Niin ratkaisevaa on, ymmärrätkö mikä on oikein ja väärin ja haluatko toimia oikein. Ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille ja vanhurskaat ovat oikeamielisiä. Vaikkei olisi kuullut julistuksia, on mahdollista, että ihmiselleä on oikea ymmärrys, tähän tapaan:

        "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
        Room. 2:12-16


    • Anonyymi

      vanhurskaille:

      Muistan vain yhden jota raamattu piti vanhurskaan ja se oli Loot

      Lootin tarina oli mielenkiintoinen hän pani molemmat tytttärensä juovuspäissään raskaaksi raamatun tarinassa

      Toivottavasti teillä lakoissa tämä ei ole vanhurskauden merkki

      • Anonyymi

        > Toivottavasti teillä lakoissa tämä ei ole vanhurskauden merkki

        En tiedä lahkoista, mutta Raamatussa vanhurskaudesta sanotaan mm:

        "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
        1 Joh. 3:7-10

        "Vanhurskas vihaa valhepuhetta..."
        San. 13:5

        Eli näyttäisi olevan ateismin vastakohta.


    • Anonyymi

      "lahkoissa"

    • Anonyymi

      Jumala ei vieläkään toimi kelluttimena tai iskunvaimentimena. Suosittelen tarkoitukseen yhä pelastusliivejä, turvavyötä ja kypärää. Ne ovat tunnetusti monta pelastaneet.

    • Anonyymi

      Niin MISTÄ hän silloin tietää siis 'työskentelevänsä ihmiskunnan puolesta', eli ilman johdatusta ja uskoa, hän vain
      VOI AUTTAA PAHOJA surkusilmäisiä sieluttomia rukkia koko ikä et on nälkä ja anna sä rahaa voihh.

      Eli EI ole siis mahdollista tuo yhtälö, jos on yli 24-vuotta vanha.

      Kysymyksen potentti on turha.

    • Anonyymi

      Suosittelen tarkoitukseen yhä pelastusliivejä, turvavyötä ja kypärää. Ne ovat tunnetusti monta pelastaneet.


      Eikös nuo ole vähän typerät varusteet moottoritielle
      Taidetaan kulkee vähän eri teitä eri varustein onnea sinulle vaan joka siellä vesillä liikut

    • Anonyymi

      Et ole tainnut ymmärtää, että Jumalan edessä jokainen on aidosti paha ihminen, jonka tähden Kristus teloitettiin. Turha mitään ansioita on tarjota Jumalalle, vaan ottaa anteeksianto vastaan.

      • Anonyymi

        Silläkö kristityt ovat ehkä maailman pahin sielunvihollisuus, historiassa elmeisesti suuriin "älä tapa" laittomuuden rikollisuus.
        -
        Kallisarvoista tietoa ymmärtäväisille....:
        Matt. 24:3-4 Mark.13:5
        Matt. 7:23 25:41 24:23-24
        Apostolien teot:13:6
        Matt. 7:23 25:41


    • Anonyymi

      Et ole tainnut ymmärtää, että Jumalan edessä jokainen on aidosti paha ihminen,

      Olen ymmärtänyt tämän uskomuksenne ja teidän uskontonne perustan

      Olen vain asiasta eri mieltä kanssasi asiasta (en siis fiktionaalisen jumalanne kanssa riitele)se olisi typerää kuin aku ankan kanssa väittely

      Uskomuksenne siis teidän itsenne luoma käsitys on harhainen ja suorastaan säälittävä ajatellen maailman rauhaa ja yhteiskunnan hyvinvointia.

      Toivoisin että pääsisit pahasta ja siten oppisit vihan siasta jopa pitämään ihmisistä

    • Anonyymi

      Täällä huomaa, kun ilta/yö tulee, alkaa nämä raamattu/uskonasia, kuolema ym. veri- ja karitsavouhotus täällä. Miksi ihmeessä. Turhaan - turhaan sanon minä.

      Totean, voi sinä kirkas ja makia, joka tulit syntisen takia.
      Ottakaa nyt vähän pidempi ehtoollisryyppy.

      Ennen kirkossa ehtoollisviini oli Malagaa, en tiedä mitä sorttii nykyään. Mutta ottakaa poijaat. Ja tytötkin.

      • Anonyymi

        Usko karitzaan! Karitzan veri vapauttaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe