Tolpalle ei mahdu

Anonyymi

Ajelen renkinä ja keikkaa riittää ihan kohtuullisesti. Ongelma on sitten nuo arkipäivät 10-15 välillä, kun pitäisi kirjautua tolpalle odottamaan keikkoja. Helsingissä kun tolpalle ei yksinkertaisesti mahdu. Siis sellaiselle tolpalle, josta voisi saada kävelyasiakkaita. Varsinkin näin tammikuussa.

Tunkiolle en mene autoa kolhimaan kun se on aina täynnä, eikä sieltä pääse pois keikalle, jos sellainen tulee. Bio Rexin kulma samoin. Marski muuten hyvä mutta sinne ei mahdu. Kämpin tolpalle ei mahdu koskaan. Erottajalle ei mahdu. Senaatintori täynnä viimeistä paikkaa myöden. Kampin metroasema aina täynnä Auris-villejä. Sitten ajattelin mennä yleensä autiolle Hietalahdentorille, sielläkin rivi täynnä! Ruoholahden metrolla vararivikin täynnä.

Eipä sitten ihme, että esim. Olympiaterminaalin tolpalla päivystää autoja, vaikka laivamatkustajia ei näy enää. Sinne ainakin mahtuu välityksessä oleva auto odottelemaan tilauksia, vaikka kävelyasiakkaita ei tule. Tai sitten täytyy suosiolla mennä Espooseen tai Itä-Helsinkiin. Nyt on kuluttajalla tolpalla varaa mistä valita.

Koska taksien määrä tästä vain suurenee, niin ehkä Helsingin täytyisi kohta tulla asiassa vastaan. Esim. Kisahallin aukealle voisi perustaa valtavan lentokentän keräilyä vastaavan taksiparkin, jossa sadat taksit odottelisivat jonottamalla mahdollisuutta päästä keskustan tolpalle jonottamaan.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taxien horokaust.

    • Anonyymi

      Ei kai se taksien määrä voi loputtomiin kasvaa. Ahmedille kun tippuu lisäverot, ennakot ja auton vakuutusmaksut samalle kuulle, ei homma enää kannata.

      • Anonyymi

        Sitten ahmed aloittaa alusta uutena yrittäjänä .


      • Anonyymi

        Ahmedilla eibole mitään mitä verottaa, niin mistä niitä veroja tulee? Ahmed ennakko veronkin säätänyt niin pieneksi että ensimmäisenä poikkeustilikautena ehkä jopa 16 kuukautta maksaa ennakoita 100e kuussa. Kyllä ton satasen rapii viikonloppuyönä miten vaan. Auriksen vakuutuksetkin voi maksaa neljässä erässä, niin ei niitä pakollisia kuluja ole välttämättä 600-700 euroa kuussa enempää. Muuttuvat kustannukset tulee sitten jomäärän mukaan. Jos tekee 5-6 päivää viikossa 12 tuntia kerrallaan ja jaksaa keskittyä niihin aikoihin jolloin ajoa saattaa olla niin kyllä sillä kulut kattaa. Palkkaa ei jää, mutta kun ahmed asuu kuitenkin vanhempiensa luona jooden asunnon fatta maksaa, niin ei tartte ajaa kuin rööki ja ruokarahat.
        Ei tule ahmed poistumaan tolpalta, varsinkin kun kaikki kaveritkin ja sukulaisetkin on siellä. Päin vastoin lisää tulee.
        Kanta suomalaisten kuskien on vaan totuttava tilanteeseen.


      • Anonyymi

        Ahmedilla eibole mitään mitä verottaa, niin mistä niitä veroja tulee? Ahmed ennakko veronkin säätänyt niin pieneksi että ensimmäisenä poikkeustilikautena ehkä jopa 16 kuukautta maksaa ennakoita 100e kuussa. Kyllä ton satasen rapii viikonloppuyönä miten vaan. Auriksen vakuutuksetkin voi maksaa neljässä erässä, niin ei niitä pakollisia kuluja ole välttämättä 600-700 euroa kuussa enempää. Muuttuvat kustannukset tulee sitten jomäärän mukaan. Jos tekee 5-6 päivää viikossa 12 tuntia kerrallaan ja jaksaa keskittyä niihin aikoihin jolloin ajoa saattaa olla niin kyllä sillä kulut kattaa. Palkkaa ei jää, mutta kun ahmed asuu kuitenkin vanhempiensa luona jooden asunnon fatta maksaa, niin ei tartte ajaa kuin rööki ja ruokarahat.
        Ei tule ahmed poistumaan tolpalta, varsinkin kun kaikki kaveritkin ja sukulaisetkin on siellä. Päin vastoin lisää tulee.
        Kanta suomalaisten kuskien on vaan totuttava tilanteeseen.


      • Anonyymi

        Ennakoita tarvii maksaa vain jos tekee voittoa.

        Kuka nyt voittoa tekee?


      • Anonyymi

        Hauska lukea kuinka perus juntti-isännät kuvittelee, että taksiyrittäminen on niin haastavaa, että maahanmuuttajat eivät voi pärjätä siinä. Maahanmuuttajat on aika paljon ahkerampia kuin te ja ihan hyvin niillä keikkaa riittää kun annatte niiden ajella rauhassa asema-aukiolla. Aika moni sikaniska tippuu alalta ennen uusia maahanmuuttaja yrittäjiä. Kaikista villeistä takseista missä olen ollut, olen saanut alvillisen kuitin missä näkyny y-tunnukset yms. yrittäjän tiedot. Se, että Taksi Helsingin autot ajelee Uberin kautta kertoo todellisuuden siitä mihin Taksi Helsinki on ajautunut. Huhujen mukaan siellä on jo sisäisiä kiistoja siitä kun tilauskantaa haluttaisiin siirtää enemmän premium autoille. Alkaa vissiin rivit rakoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska lukea kuinka perus juntti-isännät kuvittelee, että taksiyrittäminen on niin haastavaa, että maahanmuuttajat eivät voi pärjätä siinä. Maahanmuuttajat on aika paljon ahkerampia kuin te ja ihan hyvin niillä keikkaa riittää kun annatte niiden ajella rauhassa asema-aukiolla. Aika moni sikaniska tippuu alalta ennen uusia maahanmuuttaja yrittäjiä. Kaikista villeistä takseista missä olen ollut, olen saanut alvillisen kuitin missä näkyny y-tunnukset yms. yrittäjän tiedot. Se, että Taksi Helsingin autot ajelee Uberin kautta kertoo todellisuuden siitä mihin Taksi Helsinki on ajautunut. Huhujen mukaan siellä on jo sisäisiä kiistoja siitä kun tilauskantaa haluttaisiin siirtää enemmän premium autoille. Alkaa vissiin rivit rakoilee.

        Joo, joo,toiveajattelua. Välityskeskukselliset rulaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska lukea kuinka perus juntti-isännät kuvittelee, että taksiyrittäminen on niin haastavaa, että maahanmuuttajat eivät voi pärjätä siinä. Maahanmuuttajat on aika paljon ahkerampia kuin te ja ihan hyvin niillä keikkaa riittää kun annatte niiden ajella rauhassa asema-aukiolla. Aika moni sikaniska tippuu alalta ennen uusia maahanmuuttaja yrittäjiä. Kaikista villeistä takseista missä olen ollut, olen saanut alvillisen kuitin missä näkyny y-tunnukset yms. yrittäjän tiedot. Se, että Taksi Helsingin autot ajelee Uberin kautta kertoo todellisuuden siitä mihin Taksi Helsinki on ajautunut. Huhujen mukaan siellä on jo sisäisiä kiistoja siitä kun tilauskantaa haluttaisiin siirtää enemmän premium autoille. Alkaa vissiin rivit rakoilee.

        Niitä villejä tippuu kyllä kaiken aikaa, ja uusia ilmaantuu kokeilemaan onneaan, tiedät sen itsekin, kuten myös sen, että iso osa asiakkaista kiertää kaukaa nää , ihan siitä syystä etteivät halua alkaa tinkimään ja kinaamaan hinnoista, saatikka opastamaan kuskia.
        Jos sinä haluat matkustaa "ahkeran maahanmuuttajan" kyydissä, niin ihan kaikessa rauhassa, nyt on kaikilla mahdollisuus valita mihin rahansa työntävät, mutta en ymmärrä, mitä kiksejä saat perinteisten taksien mollaamisesta.


    • Anonyymi

      Kannattaa ajaa 05-10 ja jatkaa illemmalla 15-00..itse nukun odotus ajat autossa niin ei tarvii aina käydä kotona yöunilla

      • Anonyymi

        Minä hommasin mikron autoon niin ei tarvitse käydä syömässä auton ulkopuolella lämmintä ruokaa.


    • Anonyymi

      Minä otin makuupussin mukaan, niin voi vetää parkkikselle koisaan. Oikeastaan en tarvii edes asuntoa, huonekalut voisi myydä ja käydä uimahallissa suihkussa.

    • Anonyymi

      Minulla on lentokentällä asuntoauto niin pystyn olemaan siellä odottamassa vuoroa ympäri vuorokauden.

    • Anonyymi

      Kävin jouluna vanhempien luona syömässä, oli mennyt keikka ohi datalla.."kieltaydyit kyydistä" kalliiksi tuli lomailu. Ensi jouluna vanhemmat tulevat autoon syömään niin pystyn päivystämään jos tuleekin keikka.

    • Anonyymi

      Perusta oma tolppa , ota käyttöön oma taivaskanava.

      Ei tarvii itkee mulla suorat numerot ok.

      Palvelu minuutilleen , soppari loppuu jos homma kusee...


      Taksi alla 6pv viikossa...


      Hinta kohtuulinen tästä minä pidän...


      Taksi Helsinki paras.

      • Anonyymi

        Kaupunki voisi myös myydä nuo tolppapaikat eniten tarjoavalle. Eiköhän joku Taksi Helsinki olisi valmis maksamaan ihan hyvän summan, että saisivat asema-aukiolle omat autonsa, muille sitten joku keräilyalue jonnekin joutomaalle ja pääsevät tolpalle kun tilaa löytyy.


      • Anonyymi

        no älä itke


    • Anonyymi

      Kävisköhän skootteri, sähköfillari tai normifillari taksista? Näitä mahtuis paljon enemmän parkkiin tolpille. Ei muuta kun taxi tarra runkoon kiini ja tienaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe