Lahkojen tavat?

18

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei siinä mitään Raamatun vastaista ollut.
      Toimittiin aivan, kuten Jehova (Jahve), Herra Sebaot ja VT opettaa. Ihan oikein, että synnintekijöitä rangaistaan.

    • Anonyymi

      Ei tuolla ole mitään tekemistä raamatullisen uskon kanssa.

      • Anonyymi

        Raamatullinen usko on vielä monin verroin väkivaltaisempaa kuin tuo aloituksen linkissä ollut tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatullinen usko on vielä monin verroin väkivaltaisempaa kuin tuo aloituksen linkissä ollut tapaus.

        Ei ole. Provoile ihan niin paljon kuin haluat. Ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Airuen sanoma on, että luulojumala mikä elää hänenkin korvienvälissä on satua ja se todella luo linkintapaisia tekoja.
      Eli kannattaa miettiä elämää laajemmin, eikä kahlata aina samassa liemessä.

      Tule ihmiseksi, mieti elämän oikeanmukaisuutta, miten se saavutetaan ja hae todellinen pohja sen saavuttamiseen. Älä jatkuvasti rakenna sitä mielesi jumalaa, joka on harhainen luulo usko.
      Siitä sitten pääse eroon ja voit löytää todellisen pohjan. Siis ongelma mättää juuri sinun korvienvälissä ja tavallaan myös linkkisi porukassa. Sama ongelma, mutta eri lahkeessa.

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä sinä yrität sanoa? Oletko päissäsi, huumeissa vai onko lääkitys pettänyt? Niin sekavaa huttua tulee että ei paremmasta väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sinä yrität sanoa? Oletko päissäsi, huumeissa vai onko lääkitys pettänyt? Niin sekavaa huttua tulee että ei paremmasta väliä.

        katsopa, kuinka kalikka älähdytti koiraa. Kun totuus mielensä jumalasta tuotiin esiin, niin vikinä alkoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katsopa, kuinka kalikka älähdytti koiraa. Kun totuus mielensä jumalasta tuotiin esiin, niin vikinä alkoi.

        "Kun totuus mielensä jumalasta tuotiin esiin"

        Heh...aivokääpiö taas vauhdissa...


    • Anonyymi

      Älykääpiöt ovat lahkojen äänitorvia ja joojoo-henkilöitä, jotka nyökyttelevät päätään lahkossa, kun pastori puhuu.
      Lahkojen valtaapitävät nimenomaan toivovat siksi, että lahkoon liittyy myös älykääpiöitä, vaikka lahkoille on tärkeintä hyvässä ammatillisessa virassa olevat, koska heillä on yleensä maallista mammonaa, jota lahko himoaa.
      Joku älykääpiökin on voinut saada suuren perinnön vanhemmiltaan tai sisaruksiltaan ja silloin hekin voivat olla lahkoille arvokkaita.

      • Anonyymi

        Sinun älysi on vain itsesi toistamista vuodesta toiseen. Eikö sanavarastosi kasva ollenkaan. Aika köyhää tuokin elämänmantran toisto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun älysi on vain itsesi toistamista vuodesta toiseen. Eikö sanavarastosi kasva ollenkaan. Aika köyhää tuokin elämänmantran toisto

        "Eikö sanavarastosi kasva ollenkaan."

        Hahahahaaa....älkääpiön sanavarasto kasvaa itse keksimillä sanoilla, joita kukaan ei ymmärrä...hohohooo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun älysi on vain itsesi toistamista vuodesta toiseen. Eikö sanavarastosi kasva ollenkaan. Aika köyhää tuokin elämänmantran toisto

        Sinulla noita mantroja tuntuu olevan:

        "luulojumala"
        "oikeanmukaisuutta"
        "harhainen luulo usko"
        "Sama ongelma, mutta eri lahkeessa."
        "se todella luo linkintapaisia tekoja"
        "elämänmantran toisto"

        Olet niin sekaisin, että et näköjään itsekään tiedä, mitä raapustat palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla noita mantroja tuntuu olevan:

        "luulojumala"
        "oikeanmukaisuutta"
        "harhainen luulo usko"
        "Sama ongelma, mutta eri lahkeessa."
        "se todella luo linkintapaisia tekoja"
        "elämänmantran toisto"

        Olet niin sekaisin, että et näköjään itsekään tiedä, mitä raapustat palstalle.

        Nämä jäi pois listastasi

        "ateistit"
        "nauraja"
        "ihmiskauppa"
        "huumeet"
        "ovilla roikkujat"
        "rienaaja hyppyyttää"
        "tuolla helluntaissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä jäi pois listastasi

        "ateistit"
        "nauraja"
        "ihmiskauppa"
        "huumeet"
        "ovilla roikkujat"
        "rienaaja hyppyyttää"
        "tuolla helluntaissa"

        Pölvästin kirjoituksista tuleva "mantra-lista" olisi paljon pitempi. Pölvästin kirjoituksessa kun ei ole päätä eikä häntää, eikä mitään siinä välissäkään.


    • Anonyymi

      Raamattua on aina kautta sen historian käytetty lyömäaseena.
      Lahkot käyttävät myös henkistä väkivaltaa nujertaakseen lahkonsa jäsenen itsetunnon. Näin jäsenestä saadaan hyvä ja nöyrä sätkynukke toteuttamaan lahkon valtaapitävien himoja ja haluja.

    • Anonyymi

      Miksi herjaat täällä, tiesitkö että joudut sanoistasi ja kirjoituksistasi jonain päivänä vastuuseen

      Raamattu on totta ja kun sitä käytetään oikein ja tulkitaan oikein niin se ei ole väkivaltaa vaan rakkautta ja totta että Raamattua ei saisi käyttää lyömäaseena toisia kohtaan mutta pitää kuitenkin elää niinkuin sana sanoo

      • Anonyymi

        Raamatussa ei ole edes kannet aitoa. Nekin on korvattu keinonahkalla, paperilla/pahvilla tai tekstiilillä.


      • Anonyymi

        "Raamattu on totta ja kun sitä käytetään oikein ja tulkitaan oikein..."

        Tuossa lauseessa tuli aika paljon esiin, mitä se Raamattu ja sen tarinoihin uskominen todellisuudessa on.
        Raamattu muuttuu silloin todeksi, kun sitä tulkitaan ja käytetään oikein? Heh!
        Kaikki satukirjat muuttuvat tosiaan todeksi, kun niitä vain käytetään ja tulkitaan oikein ja kun se tulkitsija itse on lapsen asteella? Sama pätee Raamattuun ja siihen tekeleeseen uskovien kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe