Charlotte aluksen takavarikko Viipurissa

Anonyymi

Alus on ollut takavarikossa yli kaksi vuotta. Omistaja Ahonen ei tiedä miksi alusta pidetään takavarikossa. Oikeutta on käyty lukuisia kertoja, alkuperäinen syy, alkoholin luvaton myynti on nyt poistunut. Nyt on kehitelty uusia, kukaan ei vaan tunnu tietävän missä mennään. Mies on nyt saanut maahantulo kiellon ettei voi harjoittaa ammattiaan, viedä matkaryhmiä maahan. Ei voi käydä katsomassa alustaan, miten lämmitykset sun muut pelaa. Tätä voi tapahtua vain Venäjällä.

18

79

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen siitä saa kun unohtaa maksaa kymmenykset isoille pojille ja tekee omavaltaisesti Viipurista lähisaariin risteilyjä.
      Ahosen firma kyllä kuskaa matkaajia busseilla pari kertaa viikossa Viipuriin, Pietariin ja muualle Karjalaan.

      • Anonyymi

        Taitaa tuo Ahonen olla sama jäppinen, jonka busseissa Torfjanovkassa Venäjältä tullessa joku usein sai "sydänkohtauksen"
        Bussikuski ohitti tällä lailla pitkät autojonot koska "potilas" piti saada kiireesti Kotkaan sairaalahoitoon. Jonot olivat männä vuosina pitkiä, 4 - 5 tuntiakin saattoi vierähtää ennen kuin viimeinen puomi aukes.


    • Anonyymi

      Onko sulla lisää salaista tietoa? Oikeusistuimella ei tunnu olevan. Kerro ihmeessä lisää.

      • Anonyymi

        Lainaus Yle uutiset sivuilta:
        "Jupakka sai alkunsa kesäkuussa 2017, kun lappeenrantalainen seurue oli bussimatkalla luovutetun Karjalan alueella. Matkan aikana seurue teki suomalaisaluksella risteilyn Viipurinlahdella. Risteily lähti Sovetskista eli entisestä Johanneksesta. Matkalla seurue piipahti lähellä saaria, jotka Suomi sodan jälkeen joutui luovuttamaan Neuvostoliitolle. Kohteina olivat muun muassa Teikarsaari ja Suonionsaari.
        Reilu viikko risteilyn jälkeen Venäjän viranomaiset takavarikoivat suomalaisyrityksen Charlotte-laivan viipurilaiseen satamaan. Tämän jälkeen alkoi pitkä oikeudenkäynti."

        Lainaus Ahosen asianajajan Andrei Ahremtsikin ja Helsingin Sanomien välisestä puhelinkeskustelusta:
        ”Hän käytti alusta kaupallisiin tarkoituksiin ja mainosti, mikä on meidän lainsäädäntömme mukaan kielletty. Hän ehti ajella aika kauan, ennen kuin otettiin kiinni. Ehkä oli kilpailua, ehkä hän häiritsi jotakuta.”

        Näillä näkymin alus on Venäjällä hamaan tappiin saakka. Siitä pitää Venäjän tulli huolen.
        Joku saa hyvän kulkuneuvon saariston datshalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus Yle uutiset sivuilta:
        "Jupakka sai alkunsa kesäkuussa 2017, kun lappeenrantalainen seurue oli bussimatkalla luovutetun Karjalan alueella. Matkan aikana seurue teki suomalaisaluksella risteilyn Viipurinlahdella. Risteily lähti Sovetskista eli entisestä Johanneksesta. Matkalla seurue piipahti lähellä saaria, jotka Suomi sodan jälkeen joutui luovuttamaan Neuvostoliitolle. Kohteina olivat muun muassa Teikarsaari ja Suonionsaari.
        Reilu viikko risteilyn jälkeen Venäjän viranomaiset takavarikoivat suomalaisyrityksen Charlotte-laivan viipurilaiseen satamaan. Tämän jälkeen alkoi pitkä oikeudenkäynti."

        Lainaus Ahosen asianajajan Andrei Ahremtsikin ja Helsingin Sanomien välisestä puhelinkeskustelusta:
        ”Hän käytti alusta kaupallisiin tarkoituksiin ja mainosti, mikä on meidän lainsäädäntömme mukaan kielletty. Hän ehti ajella aika kauan, ennen kuin otettiin kiinni. Ehkä oli kilpailua, ehkä hän häiritsi jotakuta.”

        Näillä näkymin alus on Venäjällä hamaan tappiin saakka. Siitä pitää Venäjän tulli huolen.
        Joku saa hyvän kulkuneuvon saariston datshalleen.

        Mitä Suomen poliittinen johto on tehnyt Ahosen auttamiseksi. Vai ovatko he tehneet mitään?


    • Anonyymi

      Vain valtioiden korkein johto saa järjettömyyden loppumaan. Kuten kävi vuosikymmeniä velloneessa Aallon kirjaston korjausyrityksissä.

      • Anonyymi

        Juu, meitin Tarja pisti vauhtia Volodjaan. Hienosti on myös Monrepos "kunnostettu".


    • Anonyymi

      Venäjälläkään ei saa harjoittaa liiketoimintaa vesiliikenteessä ja matkailussa ilman toimilupaa.
      Aluksen omistajalta tämä asia unohtui.

    • Anonyymi

      Siitäkö se olikin kiinni. Kas kun oikeus ei ole sitä maininnut. Jos näin, niin sakot ja paatti olisi ollut pari vuotta jo suomessa.

      • Anonyymi

        Nii no, luvathan ois pitäny hankkia ennen oikeudenistuntoa. Virallista tietähän niitä ei olisi saanutkaan. Ahosen ei olisi kannattanut säästää vaan säätää isojen poikien kanssa luvat kuntoon. Tuo olisi kyllä muutaman vuoden toiminut.


    • Anonyymi

      Viimeinkin Ahonen sai aluksensa pois Viipurista. Itse ei voinut hakea, koska on maahantulo kielto. Ei säästele sanojaan Karjalan haastattelussa Venäjän oikeusjärjestelmästä..Vieläkään ei tiedä lopullista syytä takavarikkoon. Mielivalta viranomaistahoilla on jokatapauksessa lisääntynyt.

      • Anonyymi

        Ei sitä tarvitse kaikkea muistaa. Muisti on joskus valikoivaa.


    • Anonyymi

      Suomi on päättänyt kaapata Venäläisen aluksen 3 vuodeksi vastavuoroisuuslain perusteella.

      • Anonyymi

        Onko venäläisalus rikkonut jotain suomalaista liikennöintisäädöstä?


    • Anonyymi

      Suomi on sentään oikeusvaltio, eikä mene kaappaamaan aluksia ilman syytä..Antaa myös venäläisten ostaa tontteja ja maata. Saavat myös liikkua vapaasti, ilman kulkulupia rajaseudulla, mitä suomalaiset ei saa rajantakana.

      • Anonyymi

        Kyllä Venäjällä saa rajavyöhykeluvan. Minullakin on sellainen. Suomessakin tarvitsee rajavyöhykkeellä liikkumiseen luvan, ei voi liikkua ilman lupaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Venäjällä saa rajavyöhykeluvan. Minullakin on sellainen. Suomessakin tarvitsee rajavyöhykkeellä liikkumiseen luvan, ei voi liikkua ilman lupaa.

        Jäi vain kertomatta, että Venäjällä raja-alue on kymmeniä kilometrejä syvä. Eikä maapalstan ostaminenkaan onnistu kuin suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi vain kertomatta, että Venäjällä raja-alue on kymmeniä kilometrejä syvä. Eikä maapalstan ostaminenkaan onnistu kuin suomessa.

        Niin, ei niillä alueilla.
        Rajavyöhykkeellä valvotaan myös maantieliikennettä. Puomilla pysäytetään rajan suuntaan menevää liikennettä ja tarkastetaan kulkijat.
        Aivan pikkuteillä on koppi ja vartija pysäyttää ainakin ulkomaalaiset autot. Näin kävi Svetogorskissa Vuoksen länsipuolella ja sama juttu oli Kaalamossa lähellä Keinosten entistä kotipaikkaa.
        Myös Värtsilään kylään mentäessä pitää pysähtyä vartiokopilla. Kylähän on melkein rajassa kiinni. Niin, vai onko se kaupunki?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe