Kannattaa laittaa eläke paperit vetäämään, ei karenssia eikä tulojen menetyksiä. Runsaasti ruuhkaa, parikin vuotta saa olla rauhassa. Toimi aktiivimalli 1, miksei myös 2 mallissa, jos ja kun astuu voimaan. Suosittelen, mitä enempi anomuksia, jonot kasvaa, aika pitenee.
Aktiivimalli2, työkyvyttömyyseläke
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tehty jo.
- Anonyymi
Ensin pitää vaan saikuttaa 300 pv ja sitten työkyvyttömyyseläkkeelle yhteiskunnan piikkiin.
- Anonyymi
Mistä sais noin pitkän saikun? Mä en oo ikinä saanu kunnon saikkua, vaikka mikä olis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sais noin pitkän saikun? Mä en oo ikinä saanu kunnon saikkua, vaikka mikä olis.
Mielenterveys ongelmista. Helppo se on sekoa näytellä. Psykiatrit ja psykologit eivät ymmärrä sen enempää kuin taviskaan. Kunhan näyttelevät jotain päälääkäriä. Niitä on kevyt huijata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenterveys ongelmista. Helppo se on sekoa näytellä. Psykiatrit ja psykologit eivät ymmärrä sen enempää kuin taviskaan. Kunhan näyttelevät jotain päälääkäriä. Niitä on kevyt huijata.
No jos välttämättä haluat loppuelämäsi istua kotona tuijottamassa seinää, niin siitä vaan. Paljon muuhun ei työkyvyttömyyseläkkeen kanssa ole varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos välttämättä haluat loppuelämäsi istua kotona tuijottamassa seinää, niin siitä vaan. Paljon muuhun ei työkyvyttömyyseläkkeen kanssa ole varaa.
Oletko sinä hullu? Muutamat päästään sairaseläkkeelle itsensä hommanneet saa ihan kohtuu eläkkeen, paljon paremman, kuin työkkärikorvaukset ja sossu maksaa lisää. Kun on aikaa ja oma vapaus, niin tekevät lisäansioita kirpparimyynnillä, eräs rakensi omakotitalon, yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä hullu? Muutamat päästään sairaseläkkeelle itsensä hommanneet saa ihan kohtuu eläkkeen, paljon paremman, kuin työkkärikorvaukset ja sossu maksaa lisää. Kun on aikaa ja oma vapaus, niin tekevät lisäansioita kirpparimyynnillä, eräs rakensi omakotitalon, yms.
Ei sossu mitään maksa. Ja olen hullu kyllä, ja siksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Ehkä siksi en osaakaan ja jaksakaan mitään tehdä, koska OLEN OIKEASTI TYÖKYVYTÖN. Kaikki systeemiä hyväksikäyttävät laiskimukset, niinkuin sinä, saisitte painua hevonkuuseen! Ei ihme kun raha ei meinaa riittää, kun tuollaiset läpimädät narsistit, jotka oikeasti pystyisivät töissä olemaan, tulevat valehtelulla nakertamaan meidän tukia. HÄPEÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hemmetti...Ei se ole hääviä ottaa itelleen pitkiä hoitojaksoja psykiattrilliseen sairaalaan ja ne lääkitykset mitä pumppaavat verenkiertoon,ei en ole yhtään kateellinen mielenterveytensä menettäneille.Ei se onnistu niin,että sanot että päästä viiraa,kokenut psykiatri perkkaa helposti joukosta pois epäilyttävät tapaukset.Saikkua saa kyllä muihin sairauksiin huijaamalla,mutta 300pv/2v mikä vaaditaan voi olla jo melko haasteellista terveelle ihmiselle.Omasta kokemuksesta sanon että sekään ei aina riitä,vaan hylkääviä päätöksiä tulee saikun jälkeenki,sittenpä sitä taas roikutaan te-toimiston työnhakijoina.Monta vuotta siinä kuluu pakostakin ja siinä ajassa on paljon tuloja menetetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole sama asia, työkyvyttömyyseläke ja sairaseläke . Sehän tarkoittaa sitä että kun ei voi tehdä töitä vielä siinä parhaassa iässä , niin saa korvaksen ennen varsinaista eläkeikää,Vuodet vaan rientää eteenpäin ja itse tuleva työeläke kasvaa aivan samoin määräysten mukaan , kuin jos olisit töissä .Itse vanhuuseläke ei erotu euromääriltään sellaisen henkilön eläkkeestä, joka jäi eläkkeelle varsinaisen eläkeiän saavutettuaan.
- Anonyymi
Te-toimistosta jopa kannustetaan hakemaan eläkkeelle.
Kai ne tuostakin saa itselleen rahabonuksia? - Anonyymi
Sit on aikaa länkyttää köyhyyttä palstalla.
- Anonyymi
Sit on mahdollisuus lopultakin alkaa tosissaan vapaasti etsiä ja tehdä töitä. Työttömälle työnhaku on miinakenttä karenssiansoineen. Työkyvyttömyyseläkeläinen saa tienata varsin paljon ennen kuin menettää eläkkeensä, ja palkkatyö toki olisi mainio syy luopua työkyvyttömyyseläkkeestään!
- Anonyymi
Kun alkaa pikkurikolliseksi ja varastelee vähän väliä ja jää kiinni, sitten lusii vähän aikaa vankilassa täyshoidossa ,on jo periaatteessa eläkkeellä. Ei kikyt ja muut aktiivisuudet haittaa ja saat tehdä mitä huvittaa,estoja ei tarvitse olla ollenkaan,kunnon vasurin malliin.
Vankilasta taas vapaalle ja uusien rötösten kimppuun.
Mikä voi olla makeampaa elämää,nobody cares. Jos sulta varastetaan ,pistä vahinko kiertoon ja varasta muilta takaisin.- Anonyymi
Tuskin on kovinkaan mukavaa elämää.
- Anonyymi
Valitettavasti oikeasti työkyvyttömiä kelan lääkäreiden ihmeparantumisen kokeneita työkyvyttömiä työnhakijoita on paljon Suomessa joihin nämä ensimmäisenä iskevät?
- Anonyymi
Tiina, 49, on lääkärin mukaan työkyvytön – aktiivimalli uhkaa silti leikata tukea
Työkyvytönkin voi joutua aktiivimallin piiriin, jos hänen eläkehakemuksensa on hylätty. Taloussanomiin otti yhteyttä kymmeniä tällaisessa tilanteessa olevia henkilöitä.
Vihreä Lanka kertoi viime viikolla, että työttömyysturvan aktiivimallin piiriin voi joutua myös lääkärin työkyvyttömäksi toteama henkilö.
Näin voi käydä tilanteessa, jossa työeläkelaitos tai Kela on sairaudesta huolimatta hylännyt kuntoutustuki- tai työkyvyttömyyseläkehakemuksen.
Taloussanomat sai kymmeniä yhteydenottoja suomalaisilta, jotka kokevat olevansa kuvatunlaisessa tilanteessa. Yksi heistä on hyvinkääläinen Tiina Koistinen, 49.
Vakuutusyhtiö ja oikeus hylkäsivät eläkehakemuksen
Liike-elämässä aiemmin työskennellyt Koistinen sanoo menettäneensä työkykynsä 2010-luvun taitteessa fyysisen sairauden vuoksi.
– Olen ollut kolme kertaa Kelan myöntämällä 300 päivän sairauspäivärahalla, mutta vain vuoden verran olen onnistunut saamaan kuntoutustukea. Eläkeyhtiö ja Kela ovat hylänneet työkyvyttömyyseläkehakemukseni, Koistinen kertoo.
Vaikka hänellä on usean lääkärin voimassaolevat lausunnot täydestä työkyvyttömyydestä, vakuutusyhtiön asiantuntijalääkäri on katsonut, etteivät lain edellyttämät vaatimukset työkyvyttömyyseläkkeen saamiseen täyty.
Koistisen tuorein valitus hylättiin joulukuussa vakuutusoikeudessa, jossa käsitellään satoja työkyvyttömyystapauksia joka vuoksi. Niinpä hän on jälleen virallisesti työtön työnhakija ja saa työmarkkinatukea. - Anonyymi
Työkyvyttömiä roikkuu yhä kortistossa – ”70 000:lla ei mitään asiaa työmarkkinoille”
Dosentti ja kansalaisaktivisti Ilkka Taipale kantaa yhä huolta työkyvyttömistä, jotka eivät pääse eläkkeelle. Myös tuore väitöstutkimus kertoo, että nykyinen työkyvyn arviointijärjestelmä ei pitkäaikaistyöttömillä toimi kunnolla.
Taipale arvioi, että lähes 20 000 ihmiselle kuuluisi eläke jo nykylakien mukaan. Hänen mukaansa eläkekriteerit ovat lisäksi osin vanhentuneita eivätkä ota huomioon väliinputoajia, jotka eivät pärjää nykyisessä työelämässä.
– Noin 70 000:lla ei ole mitään asiaa työmarkkinoille, vaikka töitä olisi tarjolla. Heidät voi laskea työhön kykenemättömiksi.
Taipaleen mielestä Suomessa pitäisi tehdä eläkeselvittelyjä järjestelmällisesti ja kouluttaa niihin lääkäreitä. Organisoijana voisi olla sairaanhoitopiiri tai maakunta.
– Kovan tason työryhmä tekisi selvityksiä ja nimenomaan kentällä eli kunnissa, koska kaikki työkyvyttömät eivät lähde keskussairaalaan poliklinikalle.
Kuntoutuksen ylilääkäri Virpi Heikkisen väitös kertoo, että kaikki työkyvyttömät eivät edes tiedä eläkemahdollisuuksistaan. Monelta myös jäävät palvelut hakematta syrjäytymisen tai lannistumisen takia.- Anonyymi
Eikö vakuutuslääkäreille kukaan voi mitään. Olin 6 vuotta työkyvöttömänä ja oma ylilääkäri kirjoitti eläke paperit ja aina valituksen kautta Hylättiin. VAkuutuslääkärien mielestä olin työkyinen vaikka vakuutus lääkärit eivät nähny minua, sitten kun täytin 63 vuotta onneksi pääsin e lääkkeelle. Siis hoituvan lääkärinlausunto ei meinannut mitään.
- Anonyymi
Ennen nämä laitettiin, kun ne ovat idiootin tasolla, nyt niiden tärähtäneitä juttuja vaan kuunnellaan ja lyödään porvaripääministerien ajamat sanktiot päälle.
Kumpi on lajin säilymisen kannalta tärkeämpi, maailmalla suihkarilla lentelevä lestajussi vai sähköttä elävä erakko.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/bdb03251-ede5-4d36-a5fd-fff00b0ad0c3
- Anonyymi
Kiitos vaan vihervasemmisto hallitus köyhyys ja kurjuus lisääntyy Suomessa?
- Anonyymi
Yksi vaihtoehtohan olisi tietysti pyrkiä työelämään? Palkkatöistä saa leveämmän elämänkin. Voi matkustella ja avartaa maailmaansa. Ei tarviisi enää ahdistua nähdessään hyvinvoivan ulkomaalaisen.
työhaluttomilla piisaa kyllä motivaatiota työn välttelyyn, mitenkähän se energia saataisiin kanavoitua johonkin hyödylliseen?
- Anonyymi
Kirjoittaa mielisairas ravenlored, mikä pöpi kuvittelee sen tarkoittavan.
- Anonyymi
MASSIA TISKIIN.
- Anonyymi
Aktiivi, taxi uudistus, pakolaisten haaliminen Maahamme, vain muutamia Keskusta, Kok hallituksen veret seisauttavia lakeja.
- Anonyymi
Persuhallituksen aikaansaannoksia.
Mitä vähemmän ministereillä on avustajia, niin sitä paskempia on päätökset.
- Anonyymi
Aktiiviloisilta kaikki tuet pois. Suomen Kansa.
- Anonyymi
Oletko mistään kuullut, että monilla on niin pieni palkka, ettei sillä pärjää ilman tukia ja toisekseen avoimia palkkatyöpaikkoja ei vain kaikille hakijoille ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko mistään kuullut, että monilla on niin pieni palkka, ettei sillä pärjää ilman tukia ja toisekseen avoimia palkkatyöpaikkoja ei vain kaikille hakijoille ole.
Entä pieneläkeläinen joka joutuu hakemaan perusturvaa eläkkeensä jatkoksi, joutuu kitkuttamaan perusturvalla vaikka painoi duunia koko ikänsä.
Maksoi pienestä palkastaan pienen putkiremonttia vailla olevan kaksion pahalta päihdealueelta, teki ylitöitä ja söi leipäjonon antimia jotta sai maksettua lasten harrastukset ja koulut.
Tuotti koulutetut lapset tuottaviksi aikuisiksi, tekemään työpanoksellaan rahaa veroparasiitti-ihmisille.
Nyt kituu yksin asunnossaan syöden leipäjonon antimia ja öisin ei saa nukuttua kun moniongelmaiset riehuvat, leipäjonossakin on vaarallista käydä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077108
- 594672
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434494- 733302
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161965Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261717- 171690
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431247