Miten sielu on saanut alkunsa?

Anonyymi

Minä en usko että jumala on sen lionut vaan että se on vähitellen kehittynyt. Kivikunnasta kasvikuntaan, kasvikunnasta eläinkuntaan ja eläinkunnasta ihmiskuntaan. Eli meidän ^minä=sielu" on ollut miljoonia vuosia sitten kivi.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1.Mooseksen kirja: KR 1933/-38 raamattu.
      2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu

      • Anonyymi

        Juuri näin. Pyytäkää hyvät ihmiset Jeesusta elämäänne, niin ette eläisi harhojen vallassa. Tiedättekö, että sinulla on kuolematon sielu. Sinä saat päättää kyllä itse, missä sielusi viettää ikuisuutensa. Mutta valitse oikein. Ja aikaa valinnalle on vain tämä elämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Pyytäkää hyvät ihmiset Jeesusta elämäänne, niin ette eläisi harhojen vallassa. Tiedättekö, että sinulla on kuolematon sielu. Sinä saat päättää kyllä itse, missä sielusi viettää ikuisuutensa. Mutta valitse oikein. Ja aikaa valinnalle on vain tämä elämäsi.

        Tiedätkö että sinulla on kuolematon sielu....? Sehhän on virheellisesti sanoittu. MINÄ JA SIELU ON SAMA ASIA. Se päättäjä on sama kuin sielu, ei ole erillisiä asioita. Sielu on kyllä ikuinen mutta ei viihdy kauaa tuonpuoleisessa vaan kokemusta hankkiakseen on jälleensyntymisen pakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Pyytäkää hyvät ihmiset Jeesusta elämäänne, niin ette eläisi harhojen vallassa. Tiedättekö, että sinulla on kuolematon sielu. Sinä saat päättää kyllä itse, missä sielusi viettää ikuisuutensa. Mutta valitse oikein. Ja aikaa valinnalle on vain tämä elämäsi.

        Vaikka olisi ollut aiempiakin ihmisiä niin Jumala puhalsi ensimmäisen kerran ihmiselle elävän sielun.
        Ihan samoin kuin kun laki tuli senjälkeen vasta voitiin rikkoa lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö että sinulla on kuolematon sielu....? Sehhän on virheellisesti sanoittu. MINÄ JA SIELU ON SAMA ASIA. Se päättäjä on sama kuin sielu, ei ole erillisiä asioita. Sielu on kyllä ikuinen mutta ei viihdy kauaa tuonpuoleisessa vaan kokemusta hankkiakseen on jälleensyntymisen pakossa.

        Anteeksi vaan mutta mieli ja sielu on tieteen mukaan sama ja mm aivopestavissä / mielen manipuloimisin keinoin kuten uskossa jonka raamatussa Lait antanut Kaikkivaltien Jeesus on kieltänyt.
        Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        -
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Pyytäisin vastausta ilman raamatun tulkintoja. Miten teidän omasta mielestä sielu on kehittynyt?

      • Sielun olemattomuuden voi todentaa helposti kukin omakohtaisesti.

        Yrität vain myydä sielusi paholaiselle. Kauppoja ei tule, koska kauppatavaraa ei ole eikä ostajakaan tule paikalle.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Sielun olemattomuuden voi todentaa helposti kukin omakohtaisesti.

        Yrität vain myydä sielusi paholaiselle. Kauppoja ei tule, koska kauppatavaraa ei ole eikä ostajakaan tule paikalle.

        Minätunne on meillä kaikilla. Uskon että se on sielu. Se osa meistä joka ei koskaan katoa. Sielu on ns. Hopealangalla kiinni kejossamme, kun hopealanka katkeaa kuolemassa sirlu liitelee tuonpuolriseen valon maailmaan. Itsemurhan tehneen ihmisen sielu jää maan piiriin niinkauaksi aikaa kun ihmisen oikea luonnollinen kuolinhetkensä olisi tullut (kummitus) mutta sääntö ei aina pidä paikkaansa. Tev. Kuolematon sielu.


      • Anonyymi

        Raamattufanit (ja ateistit) ovat yleensä aivan kuutamolla näistä asioista.

        Sielu eli tietoisuus on kehittynyt alusta asti kivikunnasta asti. On toki mahdollista, että joku on sielun myös synnyttänyt. Taivaallinen luominen joksikin olennoksi on siis mahdollista, jolloin ei tarvitse käydä aivan kaikkea kivestä asti läpi. Taivaalliset olennot harvemmin tulevat materiaan, joten voi sanoa että suurelta osin ihmiset ovat kehittyneet kivi-kasvi-eläin-ihminen -polulla.


      • Anonyymi

        Lapsessa äidin kohdussa. Sielu/mieli on puhdas ja sitä ei saisi lapsen varttuessa muokata mm uskontojen toimesta kuten kristittyjen joulupukki, saatanan ja barjeesuksen palvelijoiden toimesta, ei edes lasten vanhempien...


    • Anonyymi

      Sielut erotettiin Jumalasta, joten sinäkin olet osa Jumalaa.
      Osaat luoda maailmaa jos vain itse haluat ottaen huomioon että kaikilla muilla on vapaa tahto ja samat kyvyt luoda.

      • Anonyymi

        Lintu osaa tehdä pesän, ihminen on eläin.


      • Anonyymi

        Kyllä se on jo nähty, miten fiksusti ihminen on yrittänyt itse omassa voimassaan ja älykkyydessään parantaa maailmaa. "Kehitystä" ei ole tapahtunut muuten kuin huonompaan suuntaan sotien ja maan tuhoamisen muodossa.


      • Anonyymi

        kristityjen aivopesu tekee sen, mm näin...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristityjen aivopesu tekee sen, mm näin...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        uudet jumalat:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Miltä tuntuisi ajatella että sielu on menneiden kokemusten muisto ja summa
      Sielu ei kysy Pyhänhengen ääntä koska se katsoo taaksepäin ja uskoo tulevaisuuden olevan menneisyyden kaltainen.

      Se vastakohta on anteeksianto ja PH.n äänen kuuleminen tämän hetken kohtaamisiin eri tilanteissa. Intuitio jonka voiman kokee lopputuloksesta - ilo- luottamus- rauha - rakkaus.

      • Anonyymi

        Mihin nämä muistot varastoituvat ei muistoja voi siirtää kuolleelta.
        intuitio uskonnon valheesta on voimakkain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin nämä muistot varastoituvat ei muistoja voi siirtää kuolleelta.
        intuitio uskonnon valheesta on voimakkain.

        En halua vaikuttaa töykeältä mutta missä on intuition varasto, missä on piilotajunta, mistä tulee henki ja perintötekijät ja persoonallisuus syntyvälle lapselle.
        Minä ajattelen niin että kaikki on aina kuten tiedekin todistaa, sieltä ainaisuudesta otamme fysisen muodon syntymällä ihmiskehoon.
        tarjoan lähdeviitteinä

        Sinuhe Egyptiläinen Mika Valtari

        David Willoch
        Lähdekenttä - Kirja-arvostelu
        http://www.ultra-lehti.com/
        Lähdekenttä luo myös uuden näkökulman moniin meillä luonnonlaiksi ... Kirjassa tuodaan esille ajatuksia atomista avaruuteen, historiasta nykyaikaan, ihmisen ..

        Vihkimys, Elisabeth Haich, Suomen henkisen kehityksen liitto ...
        https://www.booky.fi/
        Useiden suosittujen joogakirjojen tekijä kuvaa tässä mystis-biograafisessa teoksessaan muinaisegyptiläisen suuren vihkimyksen ja esittää korkea-arvoisen...

        Ihmeiden Oppikurssi

        Raamattu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin nämä muistot varastoituvat ei muistoja voi siirtää kuolleelta.
        intuitio uskonnon valheesta on voimakkain.

        intuitio uskonnon valheesta on voimakkain.

        Tätä ajatusta en ymmärrä, mielestäni kaikki keksinnöt ovat ituitiosta lähtöisin. Jotain pientä on kehiteytty myös kokemuksesta mutta varsinaiset keksinnöt ovat intuitiosta.

        Toki ymmärrän että intuitio sana liitetään ainoastaan uskonnolliseksi virheeksi sovitaan vaikka niin. ei katsota sanakirjasta


    • Anonyymi

      KR 1933/-38
      1Kor. 15:44-57 kylvetään sielullinen ruumis,
      nousee hengellinen ruumis.
      Jos kerran on sielullinen ruumis,
      niin on myös hengellinen.
      Niin on myös kirjoitettu:
      "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista,
      tuli elävä sielu";
      viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

      Mutta mikä on hengellistä,
      se ei ole ensimmäinen,
      vaan se,
      mikä on sielullista,
      on ensimmäinen;
      sitten on se,
      mikä on hengellistä.
      Ensimmäinen ihminen oli maasta,
      maallinen,
      toinen ihminen on taivaasta.

      Minkäkaltainen maallinen oli,
      senkaltaisia ovat myös maalliset;
      ja minkäkaltainen taivaallinen on,
      senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
      Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva,
      niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

      Mutta tämän minä sanon,
      veljet,
      ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa,
      eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
      Katso,
      minä sanon teille salaisuuden:
      emme kaikki kuolemaan nuku,
      mutta kaikki me muutumme,
      yhtäkkiä,
      silmänräpäyksessä,
      viimeisen pasunan soidessa;
      sillä pasuna soi,
      ja kuolleet nousevat katoamattomina,
      ja me muutumme.

      Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen,
      ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

      Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen
      ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen,
      silloin toteutuu se sana,
      joka on kirjoitettu:
      "Kuolema on nielty ja voitto saatu."

      "Kuolema,
      missä on sinun voittosi?
      Kuolema,
      missä on sinun otasi?"

      Mutta kuoleman ota on synti,
      ja synnin voima on laki.

      Mutta kiitos olkoon Jumalan,
      joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

      • Anonyymi

        Toivomus oli että raamatun höpinöitä ei tuotaisi edille vaan muetittäisiin itse muten sielu on omadta mieledtä syntynyt. Menikö kaaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivomus oli että raamatun höpinöitä ei tuotaisi edille vaan muetittäisiin itse muten sielu on omadta mieledtä syntynyt. Menikö kaaliin?

        Kaikki muu on höpinää ja täysin turhaa. Vain Raamatun ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta on pysyvä totuus. Vaikka miten pohtisitte muita totuuksia, niistä ei löydy vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muu on höpinää ja täysin turhaa. Vain Raamatun ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta on pysyvä totuus. Vaikka miten pohtisitte muita totuuksia, niistä ei löydy vastausta.

        Pitäähän sitä olla omiakin ajatuksia eikä toistella niinkuin papukaija raamatunlauseita jotka joku muu on keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän sitä olla omiakin ajatuksia eikä toistella niinkuin papukaija raamatunlauseita jotka joku muu on keksinyt.

        Aivot narikassa sujuu paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivot narikassa sujuu paremmin.

        "Aivot narikassa sujuu paremmin."

        Katselin taannoin TV ohjelmaa miehestä, joka oli kääntynyt ortodoksijuutalaiseksi. Parasta hommassa oli miehen mielestä se ettei tarvinnut enää ajatella.


      • Anonyymi

        paavalilaisuuden oppien herrat:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Paavali katui herrojaan ja rukoili eroa heistä, koskaan sitä raamatun mukaan saamatta joten ne jäi kristittyjen todellisiksi jumalaksi ja jeesukseksi.


      • Anonyymi

        Kirkko Raamattu. Profeetta Hesekielin kirja: 25:12-17
        Näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska Edom menetteli kovin kostonhimoisesti Juudan heimoa kohtaan ja tuli suuresti syynalaiseksi,
        kostaessansa heille,
        sentähden,
        näin sanoo Herra,
        Herra:
        Minä ojennan käteni Edomia vastaan ja hävitän siitä ihmiset ja eläimet.
        Teemanista lähtien minä panen sen raunioiksi,
        ja Dedania myöten he kaatuvat miekkaan.
        Ja kostoni,
        joka Edomia kohtaa,
        minä annan kansani Israelin käteen,
        ja he tekevät Edomia kohtaan minun vihani ja kiivauteni mukaan.
        Ja Edom saa tuntea minun kostoni,
        sanoo Herra,
        Herra.

        Näin sanoo Herra,
        Herra:
        Koska filistealaiset menettelivät kostonhimoisesti ja,
        ylenkatse sielussaan,
        kostivat kovasti,
        ikivihassa tuottaaksensa tuhon,
        sentähden,
        näin sanoo Herra,
        Herra:
        Katso,
        minä ojennan käteni filistealaisia vastaan,
        hävitän kreetit,
        hukutan,
        mitä on jäljellä meren rannikolla,
        ja teen heille suuret kostoteot,
        rangaisten kiivaudessa.
        Ja he tulevat tietämään,
        että minä olen Herra,
        kun minä annan kostoni heitä kohdata."


    • Anonyymi

      "Minä en usko että jumala on sen lionut vaan että se on vähitellen kehittynyt."

      Sieluksi sanotaan ihmisessä, enimmäkseen aivoissa, tapahtuvien sähkökemiallisten reaktioiden muodostamaa kokonaisuutta. Se syntyy pikku hiljaa kun aivot kehittyvät ja oppivat, ja kuolee pois kun ihmiskehon toiminta lakkaa.

    • Anonyymi

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden sielullisuus on jokaisella ihmisellä syntyissään. raamatun Jeesus vertasi lapsia siunatessaan heitä Taivastan valtakuntaa lasten kaltaiseksi, tosin eri sanoituksena raamatussa...

    • Anonyymi

      Goljatillakaan ei ollut, kun se löi päänsä kivee.

    • Anonyymi

      Sielu on syntynyt Nicean kirkollis kokuksessa !!

      • Anonyymi

        Kristittyjen laittomuuden sieluttomuus on sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen laittomuuden sieluttomuus on sieltä.

        ...näiden herrojen palvelijoilta...:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...näiden herrojen palvelijoilta...:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

        Kirkko on ottanut nyt jo kolmannen noidan käyttöönsä. Ensimmäinen oli meedio horros saarnaaja Helena Konttinen ja toisena unissasaarnaaja Åkkerlund ja nyt vielä oikein "juutalaisen miehen,
        noidan
        ja väärän profeetan,
        jonka nimi oli Barjeesus.

        Mieli tekisi tuohon listaan lisätä Aino Kassisen, jota ulkoministerimme seurasi ja ilmeisesti myös kuunteli.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 1Kor. 15:44
      kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis.
      Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

      Biblia (1776) 1Kor. 15:44
      Se kylvetään luonnollinen ruumis
      ja nousee hengellinen ruumis.
      Meillä on luonnollinen ruumis,
      on myös hengellinen ruumis.

      Suomalainen johtava aivokirurki sanoi, että ihmiset pelkäävät omaa kuolemaa, koska eivät tiedä mihin he joutuvat kuoleman jälkeen.
      Minäkin pelkäsin kuolemaa ia oikeastaan se sai minut etsimään Kuoleman Voittajaa
      Jeesusta.
      On se kumma kun sanoin ajatuksissani rukoilin Herra auta minä hukun.
      Roomalaiskirje 7:24
      Minä viheliäinen ihminen,
      kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      Ja todellakin kuoleman pelko on poistunut, sillä kun jääkaappi raksahti päälle minä jo säikähdin, Ja kun sitten jouduin armeijan kertausharjoituksiin niin pojat yrittivät säikytellä minua koiranpommeilla en säikätänyt.
      Kiitos Jeesus en vieläkään tarvitse peljätä edes kuolemaa, jonka raamattu sanoo olevan meidä vihollisista viimeinen.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Roomalaiskirje:
      5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin,
      jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam,
      joka on sen esikuva,
      joka oli tuleva

      1Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu:
      "Ensimmäisestä ihmisestä,
      Aadamista,
      tuli elävä sielu";
      viimeisestä Aadamista [Jeesuksesta] tuli eläväksitekevä henki.

    • Anonyymi

      Meidät on irrotettu Jumalasta mutta olimme aluksi avaruuslaisia.
      Galaktiselle neuvostolle tuli eripuraa ja he päättivät lähettää Adamin ja Isiksen maanpäälle kokemaan vapaata tahtoa.
      Siksi ufolaiset ovat hyvin kiinnostuneet miten meillä täällä menee.

      • Anonyymi

        Kristittyjen keksimään joulupukkiinkin pitää uskoa....


    • Anonyymi

      KR 1933/-38; Hes. 18:4
      Katso,
      kaikki sielut ovat minun:
      niinkuin isän sielu,
      niin pojankin sielu - ne ovat minun.
      Se sielu,
      joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

      Jo profeetta Jesaja ennusti Jeesuksen raaan ristin kuoleman:
      Jesaja: 53:10-12
      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä,
      lyödä hänet sairaudella.
      Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
      saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
      ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.
      Tuntemuksensa kautta hän,
      minun vanhurskas palvelijani,
      vanhurskauttaa monet,
      sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
      Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa,
      ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;
      sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,
      ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon,
      hän kantoi monien synnit,
      ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

    • Anonyymi

      Ihmisellä ei ole sielua, vaan varsin kehittynyt mielikuvitus ja kyky luoda käsitteitä, joita ei näe. Esimerkiksi aika. Näetkö ajan jossain kulkevan tai olevan jossain olomuodossa? Aivan, en minäkään, eikä kukaan muukaan. Mutta sellainen käsite on luotu ja ulkoistettu osaksi luontoa. Sielu, jumalat, peikot, maahiset, lohikäärmeet, ihmiseläinhybridit jne. ovat kaikki sellaisia. Näkymättömiä määriteltyjä olentoja, jotka "elää" tarinoissa ja kuvituksissa, ja ovat myös ulkoistettu osaksi kaikkeutta. Sielu on vähitellen kehittynyt käsite, jonka looginen perusta on ihmisen keho, sekä sitä liikuttava voima, 'elämä' = kaksi osaa, dualismi yms. Eikä voi välttyä siltä, että alkeelliset käsitteet kehittyy, yksityiskohtaistuu ja vakiintuu tiedoksi, kansanperinteeksi, tarinoiksi jne., eli käsite täydentyy uusilla asioilla, kuten mistä sielu on tullut, mikä on sen tehtävä, mihin se menee jne. Kaiken on sepittänyt ihminen kymmenien tuhansien vuosien aikana ja luonut kokonaisen keinotekoisen maailman kaikkine olentoineen ja ilmiöineen. Ja sitten joku keksi koostaa niistä uskonnon ja valtajärjestelmän.

      • Anonyymi

        Kirkko-Raamattu, 5 Mooses 12:23-32
        Ole vain luja siinä,
        ettet syö verta;
        sillä veri on sielu,
        ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.
        Älä syö sitä;
        vuodata se maahan niinkuin vesi.
        Älä syö sitä,
        että menestyisit,
        sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi,
        kun teet,
        mikä oikeata on Herran silmissä.
        Mutta pyhät lahjasi,
        jotka sinä tuot,
        sekä lupausuhrisi,
        ota ja vie siihen paikkaan,
        jonka Herra on valinnut.
        Ja uhraa polttouhrisi,
        sekä liha että veri,
        Herran,
        sinun Jumalasi,
        alttarilla.
        Teurasuhreistasi vuodatettakoon veri Herran,
        sinun Jumalasi,
        alttarille,
        mutta
        lihan
        sinä
        saat
        syödä.
        Noudata ja tottele kaikkia näitä sanoja,
        jotka minä sinulle annan,
        että menestyisit,
        sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi,
        ikuisesti,
        kun teet sitä,
        mikä on hyvää ja oikeata Herran,
        sinun Jumalasi,
        silmissä.

        Kun Herra,
        sinun Jumalasi,
        on hävittänyt ne kansat,
        joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi,
        ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa,

        niin varo,
        sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi,
        ettet kietoudu heidän pauloihinsa,
        heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy:
        'Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa,
        että minäkin tekisin niin?'

        Älä tee niin Herraa,
        sinun Jumalaasi,
        kohtaan,
        sillä kaikkea,
        mikä on Herralle kauhistus ja mitä hän vihaa,
        he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa:
        omia poikiansakin ja tyttäriänsä he ovat jumalillensa polttaneet.

        Kaikkea,
        mitä minä käsken,
        noudattakaa tarkoin.
        Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe