Muut kanavaniput (taajuuksilla 602 ja 634 MHz) näkyy hyvin, signaalin voimakkuus ja laatu on liki 100%, paitsi kanava 28 eli 530 MHz, jolla signaalin laatu on liki 0%, mutta voimakkuus liki 100%, ja TV-kuva kanavalla 28 näkyy pätkittäin tai ei ollenkaan.
Muilla kanavilla kuva siis näkyy aivan hyvin.
Voiko joku tietty laite kotonani aiheuttaa tuollaisen häiriön vai onko kodin ulkopuolisen lähteen aiheuttama?
Antennia en usko aiheuttajaksi. Antennina on ns. tee-se-itse perhosantenni, 4 kertaa tällaista >< paria päällekkäin, tehty netistä löytyvillä ohjeilla, tavallisella TV-antennijohdolla ja liittimellä kiinni digiboksissa..
Olen käyttänyt tavallista analogiajan antennivahvistintakin digiboxin ja antennin välissä, tällä ei merkitystä taajuuden 530 MHz:n häiriöön.
Mikä häiriköi antenni-TV taajuudella 530 MHz ?
Anonyymi
2
237
Vastaukset
- Anonyymi
Siirsinkin antennia n. 50 cm kauemmaksi televisiosta ja digiboksista.
Tällöin signaalin laatu taajuudella 530 MHz yllättäen pomppasi yhtä korkealle kuin muillakin taajuuksilla eli lähelle 100%. - Anonyymi
On muuten paras sisäantenni tuollainen DIY-perhosantenni jos on oikein mitoitettu taajuuksia ajatellen.
Olen kokellut lukuisia kaupallisia virityksiä vahvistimilla ja ilman, mutta mikään ei ole voittanut perhosantennia.
https://m4antenna.eastmasonvilleweather.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741044
- 65913
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104898- 47882
- 49811
- 49684
- 31649
- 50580
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34577- 38526