Nyt kun takseja on liikaa niin renkinäkin tulot pudonneet. Asumistuki nousee jo kustantamaan melkeen puolet vuokrasta..järjetöntä hommaa. Lakimuutoksen jälkeen kuppari kusettajat ja köyhtyneet työntekijät on aika iso kulu yhteiskunnalle. Pari vuotta sitten vielä elätti tällä itsensä, mutta nyt ei riitä hereillä oloaika enään keräämään tuloa tarpeeksi..jos tuleva kesä yhtä huono niin toimeentulotukea pitää hakea vaikka töissä lähes koko vapaa aikansa viettää.. norjan hinnat, ruotsin ongelmat ja eestin palkat, hyvä suomi!
Kaikilta pois
60
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ulkomaalaistaustaisi näkee takseina nykyään ihan piip paljon, huomaa kyllä että porukkaa on venäjältä, virosta ja muualta itä-euroopasta ja muut afrikkalaisia.
- Anonyymi
Sorry, ajan Suomalaisella taksilla.
- Anonyymi
Ei voi olla liikaa, hesarin mukaan taksien hinnat ovat nousseet. Ei ole mahdollista siis, että takseja on liikaa. Jos niitä olisi liikaa, hinnat laskisivat.
- Anonyymi
Talousneron toteama... Tottakai hinnat nousi. Sehän oli selvä. Eihän kukaan yrittäjä ole niin tyhmä että tekee kannattamatonta toimintaa. Takseilla on jo niin ahdasta koska niitä yrittäjiä/jakajia on yksinkertaisesti liikaa nykyään. Ei asiakasmäärä ole lisääntynyt, päinvastoin eikä sitä kuuluisaa piilokysyntää ollutkaan nimeksikään. Jo Ruotsissa 1990 vapautettu taksiliikenne osoittaa miten siinä kävi. Sama toistuu nyt Suomessa.
- Anonyymi
Haha valitettavasti näyttää tosiaan menevän toisinpäin.
Jos vaikka esim, keikkaa on 2 tunnin välein, niin kannattaako lähtömaksu olla 2 vai 10 euroa? Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella, mutta kun nyt on niitä autoja tunti tolkulla jonossa, niin sitten kun kyyti vihdoin tulee niin siitä pitäisi jotain jäädä käteen. Mutta eipä ihmiset tajuu ei - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha valitettavasti näyttää tosiaan menevän toisinpäin.
Jos vaikka esim, keikkaa on 2 tunnin välein, niin kannattaako lähtömaksu olla 2 vai 10 euroa? Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella, mutta kun nyt on niitä autoja tunti tolkulla jonossa, niin sitten kun kyyti vihdoin tulee niin siitä pitäisi jotain jäädä käteen. Mutta eipä ihmiset tajuu ei”Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella”
Ennen vapautusta kun taksia ei saanut ruuhka-aikoina niin kuinka paljon halvemmalla ajelitte silloin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha valitettavasti näyttää tosiaan menevän toisinpäin.
Jos vaikka esim, keikkaa on 2 tunnin välein, niin kannattaako lähtömaksu olla 2 vai 10 euroa? Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella, mutta kun nyt on niitä autoja tunti tolkulla jonossa, niin sitten kun kyyti vihdoin tulee niin siitä pitäisi jotain jäädä käteen. Mutta eipä ihmiset tajuu eiTaksien hinta on noussut 13% joten tämänkö verran sitten kyydit vähenivät? Hesarin mukaan autot kuitenkin lisääntyivät 100%. Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut? Niinpä.
Eikä ole uskottavaa tuo väittämä, kyytien määrä nimenomaan kasvaisi jos hinnat laskisivat. Kunnon kilpailua ei siis vain ole, koska kyytejä ei kannata halvemmalla ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella”
Ennen vapautusta kun taksia ei saanut ruuhka-aikoina niin kuinka paljon halvemmalla ajelitte silloin?No noin 13% ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksien hinta on noussut 13% joten tämänkö verran sitten kyydit vähenivät? Hesarin mukaan autot kuitenkin lisääntyivät 100%. Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut? Niinpä.
Eikä ole uskottavaa tuo väittämä, kyytien määrä nimenomaan kasvaisi jos hinnat laskisivat. Kunnon kilpailua ei siis vain ole, koska kyytejä ei kannata halvemmalla ajaa.Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut?
Vastaus edelliseen: Kelasta
Eikö kaikki taksit olisi syytä vapauttaa veronmaksusta y.m.s. velvoitteista Uber- Lyft -y.m. villien tavoin harmaan talouden puolelle? Saisimme takseja käyttämättömätkin kansalaiset tasapuolisesti veronmaksunsa kautta tukemaan taksikyytien halpuuttamista niiden kitupiikkien iloksi, jotka eivät millään haluaisi maksaa taksikyydistä juuri bussikyydin hintaa enempää?
Saisimme näin taksialallekin saman periaatteen kuin mitä taksiuudistuksen kätilöt Sipilä ja Berner omissa bisneksissään ovat käyttäneet: Voitot yksityistetään, tappiot sosialisoidaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talousneron toteama... Tottakai hinnat nousi. Sehän oli selvä. Eihän kukaan yrittäjä ole niin tyhmä että tekee kannattamatonta toimintaa. Takseilla on jo niin ahdasta koska niitä yrittäjiä/jakajia on yksinkertaisesti liikaa nykyään. Ei asiakasmäärä ole lisääntynyt, päinvastoin eikä sitä kuuluisaa piilokysyntää ollutkaan nimeksikään. Jo Ruotsissa 1990 vapautettu taksiliikenne osoittaa miten siinä kävi. Sama toistuu nyt Suomessa.
Joo näitä talousnerojahan oli pilvin pimein ennen uudistusta. Kertoivat otsa rypyssä (= olen viisas ja tärkeä) ,miten markkinataloudessa tarjonnan lisääminen laskee hintoja vääjäämättömästi.
Nyt on ollut hiljaisempaa mutta aina sitä joku nero vieläkin löytyy...voi voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo näitä talousnerojahan oli pilvin pimein ennen uudistusta. Kertoivat otsa rypyssä (= olen viisas ja tärkeä) ,miten markkinataloudessa tarjonnan lisääminen laskee hintoja vääjäämättömästi.
Nyt on ollut hiljaisempaa mutta aina sitä joku nero vieläkin löytyy...voi voi.Helsingissä automäärä on kasvanut noin tuplaksi ja en muista milloin olisi ollut yhtä halpaa ajella taksilla kuin tällä hetkellä Uberin ja Yangon ansiosta. Jos kartelliajan taksit on nostanu hintoja niin se ei meinaa, että kaikki hinnat on noussut. Valitettavasti kartelliajan taksatit on vaan yliedustettuna hintaindekseissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Katsos kun jos asiakkaita olisi jonossa niin voisi niitä halvemmallakin palvella”
Ennen vapautusta kun taksia ei saanut ruuhka-aikoina niin kuinka paljon halvemmalla ajelitte silloin?Halvemmalla olisi pitänyt ajaa niin ennen uudistusta kuin uudistuksen jälkeen. Niin ruuhka-aikana kuin hiljaisena aikana.
Koska taksikuskit ymmärtävät alkaa ajamaan halvemmalla. Rahat toimeentuloon voi hakea Kelasta, kun on ajettu riittävästi halvemmalla.
Verot voi tietysti jättää maksamatta. Samoin velan lyhennykset. Mutta lyhykäiseksi jäänyttä taksiyrittäjyyttä muistellessa jälkeenpäin voi aina lohduttautua sillä, että ainakin tuli ajettua halvemmalla. Ja sehän on pääasia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut?
Vastaus edelliseen: Kelasta
Eikö kaikki taksit olisi syytä vapauttaa veronmaksusta y.m.s. velvoitteista Uber- Lyft -y.m. villien tavoin harmaan talouden puolelle? Saisimme takseja käyttämättömätkin kansalaiset tasapuolisesti veronmaksunsa kautta tukemaan taksikyytien halpuuttamista niiden kitupiikkien iloksi, jotka eivät millään haluaisi maksaa taksikyydistä juuri bussikyydin hintaa enempää?
Saisimme näin taksialallekin saman periaatteen kuin mitä taksiuudistuksen kätilöt Sipilä ja Berner omissa bisneksissään ovat käyttäneet: Voitot yksityistetään, tappiot sosialisoidaan.Mä ajelen Uberia välillä viikonloppuisin. Kyllä ne verot maksetaan ihan samalla tavalla miten muutkin ne maksaa. Uberilta tulee kuukausitosite mikä menee kirjanpitäjälle ja se ilmottaa mulle maksettavat alvit. Uberissa myös tipit menee oikeaoppisesti verottajan kautta ja näkyvät tässä samassa raportissa eikä niitä voi vetää pimeänä taskuun kuten Semelin 41e koodilla tai MegTaxilla. Ja kyllä olen myös alv-rekisterissä vaikka ajelen pari viikonloppua kuukaudessa, koska raja ylittyy jo näistä ajoista.
Kyytimäärät ovat aika paljon suurempia Uberin kautta mitä ne olivat Taksi Helsingin alaisuudessa vapautuksen jäljiltä. Ja kun täältä palstalta lukee niin vissiin aina vaan enemmän asiakkaita vaihtaa näihin edullisempiin palveluihin kun perinteisillä takseilla tuntuu olevan kyydit aika vähissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä automäärä on kasvanut noin tuplaksi ja en muista milloin olisi ollut yhtä halpaa ajella taksilla kuin tällä hetkellä Uberin ja Yangon ansiosta. Jos kartelliajan taksit on nostanu hintoja niin se ei meinaa, että kaikki hinnat on noussut. Valitettavasti kartelliajan taksatit on vaan yliedustettuna hintaindekseissä.
Mistähän sekin johtuu... enemmistö asiakkaista ilmeisesti maksaa mielellään hiukka paremmasta laadusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ajelen Uberia välillä viikonloppuisin. Kyllä ne verot maksetaan ihan samalla tavalla miten muutkin ne maksaa. Uberilta tulee kuukausitosite mikä menee kirjanpitäjälle ja se ilmottaa mulle maksettavat alvit. Uberissa myös tipit menee oikeaoppisesti verottajan kautta ja näkyvät tässä samassa raportissa eikä niitä voi vetää pimeänä taskuun kuten Semelin 41e koodilla tai MegTaxilla. Ja kyllä olen myös alv-rekisterissä vaikka ajelen pari viikonloppua kuukaudessa, koska raja ylittyy jo näistä ajoista.
Kyytimäärät ovat aika paljon suurempia Uberin kautta mitä ne olivat Taksi Helsingin alaisuudessa vapautuksen jäljiltä. Ja kun täältä palstalta lukee niin vissiin aina vaan enemmän asiakkaita vaihtaa näihin edullisempiin palveluihin kun perinteisillä takseilla tuntuu olevan kyydit aika vähissä.Ööö..tipit on olleet virallisestikin verovapaita jo vuosikausia. Jos sulla ois kirjanpitäjä, se ois kertonut sen sulle. Anteeksi jos sanoin ilkeästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööö..tipit on olleet virallisestikin verovapaita jo vuosikausia. Jos sulla ois kirjanpitäjä, se ois kertonut sen sulle. Anteeksi jos sanoin ilkeästi.
”Vapaaehtoiset palvelurahat ovat työntekijän ansiotuloa. Tämä tarkoittaa, että niistä tulee maksaa veroa kuten palkasta. Vero voidaan maksaa ennakonpidätyksenä palkasta tai verovuoden loputtua suurempina mätkyinä tai pienempinä palautuksina. Palveluraha on vapaaehtoinen, jos asiakas voi itse päättää maksaako palvelurahaa ja kuinka paljon. Palvelurahan määrä tulisi myös ilmoittaa työnantajalle, koska tämä vaikuttaa joidenkin sivukulujen määrään.”
Miten voi olla noin kujalla ihan perusasioista? Tipit on veronalaista tuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööö..tipit on olleet virallisestikin verovapaita jo vuosikausia. Jos sulla ois kirjanpitäjä, se ois kertonut sen sulle. Anteeksi jos sanoin ilkeästi.
Nyt ei menny ihan nappiin toi sun päteminen. Mutta ei taida taksaria veronmaksu kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksien hinta on noussut 13% joten tämänkö verran sitten kyydit vähenivät? Hesarin mukaan autot kuitenkin lisääntyivät 100%. Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut? Niinpä.
Eikä ole uskottavaa tuo väittämä, kyytien määrä nimenomaan kasvaisi jos hinnat laskisivat. Kunnon kilpailua ei siis vain ole, koska kyytejä ei kannata halvemmalla ajaa.Pimeenä ajetaan ..Älkää maksako rahalla,vaan kortilla ja kuitti. Jos ei anna kuittia ja ilmoitat se on 1000€ sakko. Ei aja pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksien hinta on noussut 13% joten tämänkö verran sitten kyydit vähenivät? Hesarin mukaan autot kuitenkin lisääntyivät 100%. Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut? Niinpä.
Eikä ole uskottavaa tuo väittämä, kyytien määrä nimenomaan kasvaisi jos hinnat laskisivat. Kunnon kilpailua ei siis vain ole, koska kyytejä ei kannata halvemmalla ajaa.Tyhmyyden ylistys. Miksi kukaan ajaisi pilkkahinnalla yhtään mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksien hinta on noussut 13% joten tämänkö verran sitten kyydit vähenivät? Hesarin mukaan autot kuitenkin lisääntyivät 100%. Mistä rahat 2x automäärälle jos piilokysyntää ei muka ollut? Niinpä.
Eikä ole uskottavaa tuo väittämä, kyytien määrä nimenomaan kasvaisi jos hinnat laskisivat. Kunnon kilpailua ei siis vain ole, koska kyytejä ei kannata halvemmalla ajaa.Hesari on punikkien ja varureiden lehti..älä usko.
Tottakai uuno kysyjä..et tiedä taksin kuluja, ne on uuno kallimppia,kuin sinunu mossesi.
Olet just se saapas joka ei tiedä mistään ja täällä irvailee..Ota selvää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä automäärä on kasvanut noin tuplaksi ja en muista milloin olisi ollut yhtä halpaa ajella taksilla kuin tällä hetkellä Uberin ja Yangon ansiosta. Jos kartelliajan taksit on nostanu hintoja niin se ei meinaa, että kaikki hinnat on noussut. Valitettavasti kartelliajan taksatit on vaan yliedustettuna hintaindekseissä.
Yango..Venäläinen vakoilu.
- Anonyymi
Ennen tienas varmasti kuskina 10e tunti, nykyään on siihen 6e tunti keskiarvoon mennyt. Ennen tehtiin 12 tuntia, nyt pitäs taas venyttää pari tuntia vuoroa..
- Anonyymi
Tietenkään kysyntä ei kasva jos yritys ylihinnoittelee palvelunsa. Sehän nyt on aivan tyhmää maksaa liikaa.
Suomalainen perustaksari istuu mielummin tolpalla ilman tuloja kuin kuljettaa vähän halvemmalla. Ja sitten kitisee kun ei mahdu sinne tolpan läheisyyteen. Omaa tyhmyyttä.- Anonyymi
Olet nero! Hienoa, että neuvot ilmaiseksi ymmärtämättömiä taksikuskeja. Toivottavasti ottavat neuvoistasi vaarin ja pudottavat hintansa bussien tasolle. Johan alkaa takseihinsa asiakkaat ryysimään.
- Anonyymi
Siinä varsinainen insinööri taas... mistä näitä sikiää? Jostain jakomäestä sisäsiittosia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet nero! Hienoa, että neuvot ilmaiseksi ymmärtämättömiä taksikuskeja. Toivottavasti ottavat neuvoistasi vaarin ja pudottavat hintansa bussien tasolle. Johan alkaa takseihinsa asiakkaat ryysimään.
Toisaalta, Menevän taksarit eivät valita tolppatilan tai rahan puutetta samalla tavalla kuin nämä menneen ajan kuskit. Kyytejä riittää.
- Anonyymi
Taksissa on tietyt perusmaksut ja sen päälle pitää saada myös palkka. Halpa hinta, millä saa katettua kulut, on silti sen hintainen, että ei se lisää kysyntää. Ei 8€ voi ajaa 10km kattavasti. HSL voi, mutta taxi ei.
Taksia käytetään, kun on tarve. Ei sen takia, että se on halpaa.
- Anonyymi
Ei oo tarkotuskaan työllä saada elantoaan ootko kuullut kun pankin johtajat puhuu niin ku wahröös ei ole tarkoituskaan tulla palakalla toimeen sitä varten tarvitaan kansalais palkka kaikille...
- Anonyymi
Lisää vaan kuskeja niin saadaan hintojen kasvu taitettua.
- Anonyymi
Onkohan muiden alojen duunarit yhtä kovia kitisemään ja itkemään kuin taksarit? Mistä toi teidän ainainen valitus johtuu?
- Anonyymi
Pahempaa on luvassa. Lukekaa miten ahtaalla vanhat taksit ovat New Yorkissa.
https://www.theguardian.com/us-news/2017/oct/20/new-york-yellow-cab-taxi-medallion-value-cost- Anonyymi
Vähän omaa syytä, ehkä tästä kannattaa oppia että kun kusettaa ihmisiä niin lopulta ne ei enää halua kantaa sulle rahojaan? Joku saattaa suuttua ja perustaa firman joka vie globaalisti koko markkinan.
Näin syntyi Uber. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän omaa syytä, ehkä tästä kannattaa oppia että kun kusettaa ihmisiä niin lopulta ne ei enää halua kantaa sulle rahojaan? Joku saattaa suuttua ja perustaa firman joka vie globaalisti koko markkinan.
Näin syntyi Uber.Uberin halpuus perustuu veronkiertoon. Kaikilla toimialoilla harmaan talouden toimijat ovat velvoitteensa hoitavia halvempia.
Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole rakennettu eikä rakenneta harmaan talouden avulla. Mutta siitä eivät tällaisia virityksiä rakentelevat suuren veden takaiset imperialistit kanna huolta. Onneksi sentään Sote saatiin heidän täkäläisten kätyriensä ponnisteluista huolimatta torpatuksi, jottei myös Kelan s.o. veronmaksajien varat päädy paratiisisaarille. Toistaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uberin halpuus perustuu veronkiertoon. Kaikilla toimialoilla harmaan talouden toimijat ovat velvoitteensa hoitavia halvempia.
Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole rakennettu eikä rakenneta harmaan talouden avulla. Mutta siitä eivät tällaisia virityksiä rakentelevat suuren veden takaiset imperialistit kanna huolta. Onneksi sentään Sote saatiin heidän täkäläisten kätyriensä ponnisteluista huolimatta torpatuksi, jottei myös Kelan s.o. veronmaksajien varat päädy paratiisisaarille. Toistaiseksi.Suomalaiset taksarit ovat vain ylihinnoitelleet palvelunsa niin että järkevät ihmiset eivät käytä niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset taksarit ovat vain ylihinnoitelleet palvelunsa niin että järkevät ihmiset eivät käytä niitä.
Tarkoitat kai köyhät? Ne joilla on varaa, käyttivät taksia ennen uudistusta ja käyttävät uudistuksen jälkeen. Joukkoliikenne, polkupyörä ja kävely ovat sopivia vähävaraisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat kai köyhät? Ne joilla on varaa, käyttivät taksia ennen uudistusta ja käyttävät uudistuksen jälkeen. Joukkoliikenne, polkupyörä ja kävely ovat sopivia vähävaraisille.
En - tyhmää on maksaa liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En - tyhmää on maksaa liikaa.
Vielä tyhmempää tukea harmaata taloutta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tyhmempää tukea harmaata taloutta!
Samaa mieltä, yhä suurempi syy välttää näitä menneen ajan verohuijaritakseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, yhä suurempi syy välttää näitä menneen ajan verohuijaritakseja.
Vältän niin menneen kuin uuden ajan (Uber, Yango...) verohuijaritakseja. Tee Sinä samoin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tyhmempää tukea harmaata taloutta!
Kerro nyt melle kaikille hölmöille, että mistä tiedät, että esim. Uberin käyttö tukee harmaata taloutta? Vaikka Uber ei maksa alvia Suomeen niin koko summasta maksetaan kuitenkin arvonlisävero kuljettajan toimesta eli valtio saa koko summasta arvonlisäveron kuitenkin. Ja puhun nyt vapautuksen jälkeisestä ajasta. Uber oli laiton ennen vapautusta ja monet jättivät velvoitteet hoitamatta ennen vapautusta, koska tiesivät sen silloin olevan laitonta ja maksamalla verot olisivat varmasti jääneet kiinni siitä. Mutta viimeiset lähes 19kk Uber on ollut ihan laillinen Suomessa ja toimii perinteistä taksia paremmin ja kaikenlisäksi halvemmalla hinnalla.
Itse käytän Uberia nykyisin pääsääntöisesti ja moni kuskeista tuntuu olevan entisiä Taksi Helsingin tai Lähitaksin renkejä. Monessa autossa on näkyvillä hinnasto, koska Uberin lisäksi ajavat myös tolpalta. Näistä hinnastoista löytyy usein yrittäjän nimi, y-tunnus yms. tiedot. Googlettamalla yrityksen nimen näkee myös onko yritys alv-rekisterissä. Nykyään vertailu on helppoa kun Uber antaa kiinteän hinnan eikä mitään epämääräistä arviota. Tätä hintaa on helppo verrata Taksi Helsingin sovelluksen kiinteään hintaan ja viimeisen vuoden aikana Uber on aina ollu halvempi vaikka surge on ollu korkeimmillaan lähes 2.0x.
Kertokaa miksi ihmeessä kuluttajan on mitään järkeä käyttää esimerkiksi Taksi Helsingin palveluita kun tarjolla on parempia vaihtoehtoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vältän niin menneen kuin uuden ajan (Uber, Yango...) verohuijaritakseja. Tee Sinä samoin!
Kannattaa välttää takseja ja suosia julkista liikennettä jo pelkästään ympäristösyistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt melle kaikille hölmöille, että mistä tiedät, että esim. Uberin käyttö tukee harmaata taloutta? Vaikka Uber ei maksa alvia Suomeen niin koko summasta maksetaan kuitenkin arvonlisävero kuljettajan toimesta eli valtio saa koko summasta arvonlisäveron kuitenkin. Ja puhun nyt vapautuksen jälkeisestä ajasta. Uber oli laiton ennen vapautusta ja monet jättivät velvoitteet hoitamatta ennen vapautusta, koska tiesivät sen silloin olevan laitonta ja maksamalla verot olisivat varmasti jääneet kiinni siitä. Mutta viimeiset lähes 19kk Uber on ollut ihan laillinen Suomessa ja toimii perinteistä taksia paremmin ja kaikenlisäksi halvemmalla hinnalla.
Itse käytän Uberia nykyisin pääsääntöisesti ja moni kuskeista tuntuu olevan entisiä Taksi Helsingin tai Lähitaksin renkejä. Monessa autossa on näkyvillä hinnasto, koska Uberin lisäksi ajavat myös tolpalta. Näistä hinnastoista löytyy usein yrittäjän nimi, y-tunnus yms. tiedot. Googlettamalla yrityksen nimen näkee myös onko yritys alv-rekisterissä. Nykyään vertailu on helppoa kun Uber antaa kiinteän hinnan eikä mitään epämääräistä arviota. Tätä hintaa on helppo verrata Taksi Helsingin sovelluksen kiinteään hintaan ja viimeisen vuoden aikana Uber on aina ollu halvempi vaikka surge on ollu korkeimmillaan lähes 2.0x.
Kertokaa miksi ihmeessä kuluttajan on mitään järkeä käyttää esimerkiksi Taksi Helsingin palveluita kun tarjolla on parempia vaihtoehtoja?Alla olevasta, taksiyhtiön kirjanpitoa hoitaneen
Tilitoimiston laskelmasta ilmenee, miten kyydin kulut jakaantuvat:
Mitä taksikuittisi on syönyt sentin tarkkuudella?
Laskelmamme perustuu PP-Tilin arvioihin vuositasolla. Heidän mukaansa taksi saa tuloina 100 000 – 200 000 euroa vuodessa, mutta keskiarvoinen taksiyritys saa vuodessa noin 120 000 euroa tuloina. Tässä jutussa käytetty laskelma perustuu tähän arvioon.
Kyydin hinta: 20,00 euroa
Arvonlisävero: 1,81 euroa
Henkilöstökulut: 9,17 euroa
Kaluston kuluminen: 1,87 euroa
Polttoaine: 2,00 euroa
Vakuutukset (laskettu 6 500 euron vuosimaksun mukaan): 1,08 euroa
Taksikeskusmaksu ja laitevuokrat: 0,43 euroa
Taksamittariohjelman ylläpito: 0,10 euroa
Huollot, renkaat, autoverot ja auton muut kulut: 1,17 euroa
Pankin kulut ja provisiot, puhelinlaskut ja muut oheiskulut: 0,38 euroa
Yrittäjäeläkemaksu (laskettu 5 000 euron vuosimaksun mukaan): 0,83 euroa
Kirjanpitokustannukset: 0,18 euroa
Taksiyrittäjälle jäävä osuus ennen yrittäjän omia veroja: 0,97 euroa
Vertailun vuoksi: Kun ed. laskelmassa välitysyhtiön osuus on runsaat 2 %, Uber lohkaisee vaatimattomat 25 % kyydin verottomasta hinnasta.
Kertoisitteko puolestanne meille hölmöille, paljonko Uber maksaa kyseisestä, Hollantiin maksettavasta provisiosta veroa?
Edelleen. Kuka maksaa Uber- kuljettajien eläkkeet? Arvaan, että aikanaan suomalainen veronmaksaja. Toisin, kuin parjatussa ” kartelli” taksin tapauksessa.
Edelleen. ”Kartelli”taksi on vakuutettu ammattimaisen liikenteen vakuutuksella, jolloin myös asiakkaan turva on hyvin huomioitu vahinkotilanteessa. Miten on Uberin kohdalla?
Luonnollisesti verokarhun tulisi asiaankuuluvalla hartaudella suunnata resurssejaan veronvälttelijöiden saamiseksi edesvastuuseen riippumatta missä välityksessä he operoivat.
Voitaneen kuitenkin olettaa, että esim. rakennus- ja ravintola-alojen harmaassa taloudessa liikkuvat suuremmat summat kuin taksibisneksessä.
Valitettavaa on, että ilmeisesti enempää asianomaiset päättäjät ”taviksista” puhumattakaan eivät ole välittäneet taksien kulurakenteeseen perehtyä heitellessään ilmaan epärealistisia vaatimuksia hintojen alentamiseksi. Toivottavasti en nyt tullut tosiasioiden esiintuomisella aiheuttaneeksi niin ministeri- kuin kanisteritason tuulentupien rakentelijoile liikaa mielipahaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla olevasta, taksiyhtiön kirjanpitoa hoitaneen
Tilitoimiston laskelmasta ilmenee, miten kyydin kulut jakaantuvat:
Mitä taksikuittisi on syönyt sentin tarkkuudella?
Laskelmamme perustuu PP-Tilin arvioihin vuositasolla. Heidän mukaansa taksi saa tuloina 100 000 – 200 000 euroa vuodessa, mutta keskiarvoinen taksiyritys saa vuodessa noin 120 000 euroa tuloina. Tässä jutussa käytetty laskelma perustuu tähän arvioon.
Kyydin hinta: 20,00 euroa
Arvonlisävero: 1,81 euroa
Henkilöstökulut: 9,17 euroa
Kaluston kuluminen: 1,87 euroa
Polttoaine: 2,00 euroa
Vakuutukset (laskettu 6 500 euron vuosimaksun mukaan): 1,08 euroa
Taksikeskusmaksu ja laitevuokrat: 0,43 euroa
Taksamittariohjelman ylläpito: 0,10 euroa
Huollot, renkaat, autoverot ja auton muut kulut: 1,17 euroa
Pankin kulut ja provisiot, puhelinlaskut ja muut oheiskulut: 0,38 euroa
Yrittäjäeläkemaksu (laskettu 5 000 euron vuosimaksun mukaan): 0,83 euroa
Kirjanpitokustannukset: 0,18 euroa
Taksiyrittäjälle jäävä osuus ennen yrittäjän omia veroja: 0,97 euroa
Vertailun vuoksi: Kun ed. laskelmassa välitysyhtiön osuus on runsaat 2 %, Uber lohkaisee vaatimattomat 25 % kyydin verottomasta hinnasta.
Kertoisitteko puolestanne meille hölmöille, paljonko Uber maksaa kyseisestä, Hollantiin maksettavasta provisiosta veroa?
Edelleen. Kuka maksaa Uber- kuljettajien eläkkeet? Arvaan, että aikanaan suomalainen veronmaksaja. Toisin, kuin parjatussa ” kartelli” taksin tapauksessa.
Edelleen. ”Kartelli”taksi on vakuutettu ammattimaisen liikenteen vakuutuksella, jolloin myös asiakkaan turva on hyvin huomioitu vahinkotilanteessa. Miten on Uberin kohdalla?
Luonnollisesti verokarhun tulisi asiaankuuluvalla hartaudella suunnata resurssejaan veronvälttelijöiden saamiseksi edesvastuuseen riippumatta missä välityksessä he operoivat.
Voitaneen kuitenkin olettaa, että esim. rakennus- ja ravintola-alojen harmaassa taloudessa liikkuvat suuremmat summat kuin taksibisneksessä.
Valitettavaa on, että ilmeisesti enempää asianomaiset päättäjät ”taviksista” puhumattakaan eivät ole välittäneet taksien kulurakenteeseen perehtyä heitellessään ilmaan epärealistisia vaatimuksia hintojen alentamiseksi. Toivottavasti en nyt tullut tosiasioiden esiintuomisella aiheuttaneeksi niin ministeri- kuin kanisteritason tuulentupien rakentelijoile liikaa mielipahaa?Taksiliiton propagandaa. Esimerkiksi ALV:n vaikutus on laskettu väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset taksarit ovat vain ylihinnoitelleet palvelunsa niin että järkevät ihmiset eivät käytä niitä.
Miten yli hinnoiteltua jos tienaa vähemmän kuin muiden alojen minimi tessi? Taksihan on kaikkein epätuottavin bisnes ikinä, palkaksi jää vaan känsiä käteen. Mikset hauku vaikka kaupankassoja, ne saa ~11€ tunti minkä maksat kun ostat kauppiaan hinnoittelemia tuotteita? Mikä siinä risoo että yrittää kuljettamalla tienata elantoansa jotain 0-10€ tuntiansioilla? Yöt ja päivät..?? Käsittämätöntä järjen juoksua huh..ja vapaa ehtoistahan se on niitä taksi palveluja käyttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten yli hinnoiteltua jos tienaa vähemmän kuin muiden alojen minimi tessi? Taksihan on kaikkein epätuottavin bisnes ikinä, palkaksi jää vaan känsiä käteen. Mikset hauku vaikka kaupankassoja, ne saa ~11€ tunti minkä maksat kun ostat kauppiaan hinnoittelemia tuotteita? Mikä siinä risoo että yrittää kuljettamalla tienata elantoansa jotain 0-10€ tuntiansioilla? Yöt ja päivät..?? Käsittämätöntä järjen juoksua huh..ja vapaa ehtoistahan se on niitä taksi palveluja käyttää
Niinkuin sanoin aiemmin, ylihinnoittelu johtaa siihen ettei ole kyytejä, joten palkka laskee. Se nyt vaan on tyhmää istua tolpalla (ilman palkkaa).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En - tyhmää on maksaa liikaa.
Tyhmempää kuskata ylipihejä matkustajia tappiollisesti. Kävelköön, tai ottakoon psg-taksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin aiemmin, ylihinnoittelu johtaa siihen ettei ole kyytejä, joten palkka laskee. Se nyt vaan on tyhmää istua tolpalla (ilman palkkaa).
Jomminkummin asia onkin niin taksikuskin kannattaa vaihtaa alaa. Turistit voivat kävellä, tai ottaa junan lentoasemalta keskustaan, jos rahat eivät riitä maksamaan kyydistä tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin aiemmin, ylihinnoittelu johtaa siihen ettei ole kyytejä, joten palkka laskee. Se nyt vaan on tyhmää istua tolpalla (ilman palkkaa).
Eli meinaatko, että ”ylihinnoittelu” korjautuu, kun valmiiksi Suomen kehnointa tuntiansiota ansaitseva ammattiryhmä laskee edelleen palkkaansa taksoja pudottamalla?
Ei kait autoliikkeet, vakuutusyhtiöt j.n.e. myy kyytien halpuuttajille tuotteitaan sen halvemmalla kuin muille takseille?
Hae liikennelupa nyt kun se on helppo saada ja pane teoriasi omakohtaiseen testiin ja aja taksillasi keikkaa. Ovelana kun itseäsi pidät, viet keikat yksinkertaisten kuskien nenän edestä ja näin rikastut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli meinaatko, että ”ylihinnoittelu” korjautuu, kun valmiiksi Suomen kehnointa tuntiansiota ansaitseva ammattiryhmä laskee edelleen palkkaansa taksoja pudottamalla?
Ei kait autoliikkeet, vakuutusyhtiöt j.n.e. myy kyytien halpuuttajille tuotteitaan sen halvemmalla kuin muille takseille?
Hae liikennelupa nyt kun se on helppo saada ja pane teoriasi omakohtaiseen testiin ja aja taksillasi keikkaa. Ovelana kun itseäsi pidät, viet keikat yksinkertaisten kuskien nenän edestä ja näin rikastut.Jos te ette ajattais autoja provisiopalkalla käytännössä ilman riskiä, niin automäärä tippuisi kysyntää vastaavaksi. Kukaan ei ajattaisi tappiolla auto- ja jossain vaiheessa automäärä olisi oikea suhteessa kysyntään ja kuljettajan pitäminen olisi kannattavaa myös tuntipalkalla. Nyt kuljettajan pitäminen provisiolla on käytännössä riskitöntä isännälle, joten lähes kaikki autot on ajossa ja kukaan ei tienaa mitään.
Alkakaa toimimaan kuten oikeat yrittäjät niin ehkä kannattavuus nousee kunhan turhat autot saadaan konkurssien kautta pois liikenteestä. Esim Taksi Helsinki hallitsi lähes 100% Helsingin tilauskantaa ennen vapautusta ja lupien määrää säänneltiin, että automäärä vastaisi alueen kysyntää. Nyt tästä tilauskannasta on iso osa mennyt Uberille yms. uusille toimijoille, mutta silti TH ajattaa lähes saman määrän autoja ja sit ihmettelette miksi kukaan ei tienaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt melle kaikille hölmöille, että mistä tiedät, että esim. Uberin käyttö tukee harmaata taloutta? Vaikka Uber ei maksa alvia Suomeen niin koko summasta maksetaan kuitenkin arvonlisävero kuljettajan toimesta eli valtio saa koko summasta arvonlisäveron kuitenkin. Ja puhun nyt vapautuksen jälkeisestä ajasta. Uber oli laiton ennen vapautusta ja monet jättivät velvoitteet hoitamatta ennen vapautusta, koska tiesivät sen silloin olevan laitonta ja maksamalla verot olisivat varmasti jääneet kiinni siitä. Mutta viimeiset lähes 19kk Uber on ollut ihan laillinen Suomessa ja toimii perinteistä taksia paremmin ja kaikenlisäksi halvemmalla hinnalla.
Itse käytän Uberia nykyisin pääsääntöisesti ja moni kuskeista tuntuu olevan entisiä Taksi Helsingin tai Lähitaksin renkejä. Monessa autossa on näkyvillä hinnasto, koska Uberin lisäksi ajavat myös tolpalta. Näistä hinnastoista löytyy usein yrittäjän nimi, y-tunnus yms. tiedot. Googlettamalla yrityksen nimen näkee myös onko yritys alv-rekisterissä. Nykyään vertailu on helppoa kun Uber antaa kiinteän hinnan eikä mitään epämääräistä arviota. Tätä hintaa on helppo verrata Taksi Helsingin sovelluksen kiinteään hintaan ja viimeisen vuoden aikana Uber on aina ollu halvempi vaikka surge on ollu korkeimmillaan lähes 2.0x.
Kertokaa miksi ihmeessä kuluttajan on mitään järkeä käyttää esimerkiksi Taksi Helsingin palveluita kun tarjolla on parempia vaihtoehtoja?Sinähän varsinainen nero olet. Kuljettaja maksaa alv- veron kuitenkin......Ostaessaan makkarapaketin vai!!! Voi jum........a!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla olevasta, taksiyhtiön kirjanpitoa hoitaneen
Tilitoimiston laskelmasta ilmenee, miten kyydin kulut jakaantuvat:
Mitä taksikuittisi on syönyt sentin tarkkuudella?
Laskelmamme perustuu PP-Tilin arvioihin vuositasolla. Heidän mukaansa taksi saa tuloina 100 000 – 200 000 euroa vuodessa, mutta keskiarvoinen taksiyritys saa vuodessa noin 120 000 euroa tuloina. Tässä jutussa käytetty laskelma perustuu tähän arvioon.
Kyydin hinta: 20,00 euroa
Arvonlisävero: 1,81 euroa
Henkilöstökulut: 9,17 euroa
Kaluston kuluminen: 1,87 euroa
Polttoaine: 2,00 euroa
Vakuutukset (laskettu 6 500 euron vuosimaksun mukaan): 1,08 euroa
Taksikeskusmaksu ja laitevuokrat: 0,43 euroa
Taksamittariohjelman ylläpito: 0,10 euroa
Huollot, renkaat, autoverot ja auton muut kulut: 1,17 euroa
Pankin kulut ja provisiot, puhelinlaskut ja muut oheiskulut: 0,38 euroa
Yrittäjäeläkemaksu (laskettu 5 000 euron vuosimaksun mukaan): 0,83 euroa
Kirjanpitokustannukset: 0,18 euroa
Taksiyrittäjälle jäävä osuus ennen yrittäjän omia veroja: 0,97 euroa
Vertailun vuoksi: Kun ed. laskelmassa välitysyhtiön osuus on runsaat 2 %, Uber lohkaisee vaatimattomat 25 % kyydin verottomasta hinnasta.
Kertoisitteko puolestanne meille hölmöille, paljonko Uber maksaa kyseisestä, Hollantiin maksettavasta provisiosta veroa?
Edelleen. Kuka maksaa Uber- kuljettajien eläkkeet? Arvaan, että aikanaan suomalainen veronmaksaja. Toisin, kuin parjatussa ” kartelli” taksin tapauksessa.
Edelleen. ”Kartelli”taksi on vakuutettu ammattimaisen liikenteen vakuutuksella, jolloin myös asiakkaan turva on hyvin huomioitu vahinkotilanteessa. Miten on Uberin kohdalla?
Luonnollisesti verokarhun tulisi asiaankuuluvalla hartaudella suunnata resurssejaan veronvälttelijöiden saamiseksi edesvastuuseen riippumatta missä välityksessä he operoivat.
Voitaneen kuitenkin olettaa, että esim. rakennus- ja ravintola-alojen harmaassa taloudessa liikkuvat suuremmat summat kuin taksibisneksessä.
Valitettavaa on, että ilmeisesti enempää asianomaiset päättäjät ”taviksista” puhumattakaan eivät ole välittäneet taksien kulurakenteeseen perehtyä heitellessään ilmaan epärealistisia vaatimuksia hintojen alentamiseksi. Toivottavasti en nyt tullut tosiasioiden esiintuomisella aiheuttaneeksi niin ministeri- kuin kanisteritason tuulentupien rakentelijoile liikaa mielipahaa?Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän varsinainen nero olet. Kuljettaja maksaa alv- veron kuitenkin......Ostaessaan makkarapaketin vai!!! Voi jum........a!!!
Et taida oikein ymmärtää ALV:tä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän varsinainen nero olet. Kuljettaja maksaa alv- veron kuitenkin......Ostaessaan makkarapaketin vai!!! Voi jum........a!!!
Jos Uber kuljettaja ajaa kyytejä yhteensä 4000 €:n mukaan kuukaudessa niin hän maksaa arvonlisäveron koko summasta eikä vaan "4000 € - provisio" summasta. Provisio on ollut kaikkea 3%-25%:n välillä, mutta jos lasketaan 25%:n mukaan niin kuljettaja maksaa siis alvit 4000 €:n mukaan vaikka liikevaihtoa tuleekin todellisuudessa vain 3000 €. Uber maksaa Euroopan liiketoiminnasta verot Alankomaihin.
Sen takia verottaja ei ole Uberin perässä kun ajoista maksetaan ALV joka tapauksessa täysimääräisenä. Ymmärrän, että voi olla elämänkoulun käyneelle persutaksikuskille vaikea ymmärtää, mutta näin se vain on. Huomenna pitäis lähteä illalla syömään ravintolaan niin taidanpa tilata Uberin taas niin ei tarvitse kuunnella taksikuskien valitusta kun kassat on alle 200€ 10 tunnin vuoroissa. Vaikkakin Berner ei vapautusta yksin hoitanut niin suuri kunnia ja kiitos kuuluu hänelle. Halvempaa ja laadukkaampaa taksiliikennettä ei ole ollut pääkaupunkiseudulla koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt melle kaikille hölmöille, että mistä tiedät, että esim. Uberin käyttö tukee harmaata taloutta? Vaikka Uber ei maksa alvia Suomeen niin koko summasta maksetaan kuitenkin arvonlisävero kuljettajan toimesta eli valtio saa koko summasta arvonlisäveron kuitenkin. Ja puhun nyt vapautuksen jälkeisestä ajasta. Uber oli laiton ennen vapautusta ja monet jättivät velvoitteet hoitamatta ennen vapautusta, koska tiesivät sen silloin olevan laitonta ja maksamalla verot olisivat varmasti jääneet kiinni siitä. Mutta viimeiset lähes 19kk Uber on ollut ihan laillinen Suomessa ja toimii perinteistä taksia paremmin ja kaikenlisäksi halvemmalla hinnalla.
Itse käytän Uberia nykyisin pääsääntöisesti ja moni kuskeista tuntuu olevan entisiä Taksi Helsingin tai Lähitaksin renkejä. Monessa autossa on näkyvillä hinnasto, koska Uberin lisäksi ajavat myös tolpalta. Näistä hinnastoista löytyy usein yrittäjän nimi, y-tunnus yms. tiedot. Googlettamalla yrityksen nimen näkee myös onko yritys alv-rekisterissä. Nykyään vertailu on helppoa kun Uber antaa kiinteän hinnan eikä mitään epämääräistä arviota. Tätä hintaa on helppo verrata Taksi Helsingin sovelluksen kiinteään hintaan ja viimeisen vuoden aikana Uber on aina ollu halvempi vaikka surge on ollu korkeimmillaan lähes 2.0x.
Kertokaa miksi ihmeessä kuluttajan on mitään järkeä käyttää esimerkiksi Taksi Helsingin palveluita kun tarjolla on parempia vaihtoehtoja?Ööö. Alv ei ole mikään yrittäjän vero vaan kuluttajan vero, eli kun kuluttaja ostaa jotain niin yrittäjän velvollisuus on kerätä vero ja maksaa tuo vero valtiolle eteenpäin. Mitään alveja ei makseta ulkomaille tästä syystä. Suomessa maksettu alv siirtyy aina Suomen verokirstuun.
Yrittäjä ei maksa alveja, vaikka ne käytännössä rahana liikkuvatkin niin verottaja maksaa maksetut alvit takaisin yrittäjälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Uber kuljettaja ajaa kyytejä yhteensä 4000 €:n mukaan kuukaudessa niin hän maksaa arvonlisäveron koko summasta eikä vaan "4000 € - provisio" summasta. Provisio on ollut kaikkea 3%-25%:n välillä, mutta jos lasketaan 25%:n mukaan niin kuljettaja maksaa siis alvit 4000 €:n mukaan vaikka liikevaihtoa tuleekin todellisuudessa vain 3000 €. Uber maksaa Euroopan liiketoiminnasta verot Alankomaihin.
Sen takia verottaja ei ole Uberin perässä kun ajoista maksetaan ALV joka tapauksessa täysimääräisenä. Ymmärrän, että voi olla elämänkoulun käyneelle persutaksikuskille vaikea ymmärtää, mutta näin se vain on. Huomenna pitäis lähteä illalla syömään ravintolaan niin taidanpa tilata Uberin taas niin ei tarvitse kuunnella taksikuskien valitusta kun kassat on alle 200€ 10 tunnin vuoroissa. Vaikkakin Berner ei vapautusta yksin hoitanut niin suuri kunnia ja kiitos kuuluu hänelle. Halvempaa ja laadukkaampaa taksiliikennettä ei ole ollut pääkaupunkiseudulla koskaan.Turha yrittää Uberin toimintaa Suomessa. Yrittäjänhän pitää maksaa ne lakisääteiset maksut. Ydinhän on sen alla ajavat yrittäjät joista harvat maksavat mitään lakisääteisiä velvoitteita toiminnastaan olemalla rekisteröitymättä esim. verottajan rekistereihin. Turha myös selittää kirjanpidon perusteita mm. tuon alv-selvityksen kanssa. Tietenkin koko liikevaihto ensin ja sen jälkeen vasta vähennykset. Turha myös selvitellä että Uber vaatii niitä sun näitä ennenkuin niiden alle pääsee. Sekään ei tarkoita että se taksiyrittäjä maksaa mitään muuta kun tuon provikan Uberille. Ei Y-tunnus merkitse sitä että olisi rekisteröity mihinkään vero-tai eläkerekistereihin. Uber tekee mitä tekee mutta sen kautta täällä työtä/rahaa saavan yrittäjän pitää ne lakisääteiset maksut Suomeen maksaa.
- Anonyymi
Ihan sama, olette kohta työttömiä kuitenkin
https://www.getcruise.com/origin/- Anonyymi
No sehän olis vaan helpotus kun nyt samalla rahalla lusii autossa kaiken aikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän olis vaan helpotus kun nyt samalla rahalla lusii autossa kaiken aikaa
Luovuta jo nyt ja mene opiskelemaan
- Anonyymi
Sopii. Tolkuttoman pitkät työajat istumatyössä tuhoaa terveyden. Ihminen on luotu liikkumaan, eikä kökkimään autossa.
- Anonyymi
Hyvä,lopeta taksin ajo..,! Mene muualle töihin äläkä valita !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän401992Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431526Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,281438Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61431- 191427
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11395Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21367Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11300Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21230Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51217