Niitattu kärry jossa ohuesta peltiprofiilista "sähkösinkitystä" kasattu runko ja aisa. On heikoin, tosi kalliita mitä saat, oli merkki ja valmistaja mikä tahansa.
Myös on tälläisiä jossa runko jonkunlainen hitsattu yhtenäinen mutta koko aisa on peltiprofiilista joka ei kanna kuten hitsattu V aisa. Myös kärryn seinät on sähkösinttyä peltiä ja ei ole tuettu kunnolla eli puuttuu pystypalkit / putket joka olisi hitsattu runkoon.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Eniten_myydyn_PRO_sarjan_3000PRO35_hitsattu_runko_65269850.htm?ca=18&w=3
Tuon hinta sama mitä maksoin omasta respostajossa kaikki tehty paremmin kokonaan hitsattu kuumasinkitty, koko aisa putkipalkista kuumasinkitty. Kaikki lavalukot parhaalta saksalaiselta sivuseinät, päätyseinät kestävästi tehty, kipattava, sylinterillä, nokkapyörällä 1750€ sis alv.
Sitten on kunnolla tehtyjä vaunuja jossa aisa V putkipalkki ja hitsattu kunnolla pultattu kärryn. Kärryn alla kestävä runko. Respossa joka on itsella, ns runkossa reunoilla kärryn matkala muistaaksen neliöputkipalkki olisko 3mm seinämällä 40 tai 50 x 80mm tai 100mm . väliorret päätyputket. Ei ole vastaavia suomalaisia kärryjä-
Tietysti ok merkkejä kuten majava joissa hitsattu mutta eroja.
Ei kannata ostaa tutustumatta ja tutkimatta !
Muista hitsattu runko joka riittävän järeästi tehty = todellinen kesto ja kantavuus. putkesta hitsattu V aisa joka myös kuumasinkitty. Tästä kannattaa lähteä.
Isoja laatueroja, rakenteellisia eroja
6
169
Vastaukset
- Anonyymi
Paremman saa kun tekee itse rungon ratakiskosta ja pohjalevyn 50 millin vanerista, johon 5 millin rosterilevy molemmin puolin. Kuomu tietenkin vähintää 5 millisestä rosterista tai 20 millisestä laivateräksestä. Vähintään 3 akselia ja 20 tuumaiset maastorenkaat alle, sekä paineilmatoimiset jarrut.
Ei muuten kestä kovaa käyttöä.- Anonyymi
Vielä kestävämmän pohjalevyn saa, kun tekee sen vähintään 8 mm hardoxista . Kestää kulutusta normikäytössä vaikka 100-millistä kalliomursketta kippaisi. Runko kannattaa tehdä 300 mm korkeasta I-palkista, jota käytetään kuorma-autojen ja niiden perävaunujen runkomateriaalina. Myös wanhasta kuorma- tai linja-auton rungosta akseleineen, pyörineen, jousituksineen ja paineilmajarruineen saa myös oivan aihion perävaunun rakentamiseen. Ja eikun hitsivehkeet leimuamaan!
- Anonyymi
Kaikki tuo liika vahvuus on pois kantavuudesta. Tietysti jos ei painorajat kiinnosta, niin sitten .
- Anonyymi
Respo on vahvaa laatua.
- Anonyymi
Tehdastekoiset peräkärryt tehdään mahdollisimman kevyiksi, jotta niihin saataisiin mahdollisimman paljon kuormaa. Koska kärryllä on yleensä käyttöä vain muutaman kerran vuodessa, eikä kilometrejäkään tule paljon, niin mitäpä sitä tehdä liian vahvaksi ja kalliiksi.
- Anonyymi
Muuli on heikoin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733961- 1013525
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362658- 1251653
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038