Niitattu kärry jossa ohuesta peltiprofiilista "sähkösinkitystä" kasattu runko ja aisa. On heikoin, tosi kalliita mitä saat, oli merkki ja valmistaja mikä tahansa.
Myös on tälläisiä jossa runko jonkunlainen hitsattu yhtenäinen mutta koko aisa on peltiprofiilista joka ei kanna kuten hitsattu V aisa. Myös kärryn seinät on sähkösinttyä peltiä ja ei ole tuettu kunnolla eli puuttuu pystypalkit / putket joka olisi hitsattu runkoon.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Eniten_myydyn_PRO_sarjan_3000PRO35_hitsattu_runko_65269850.htm?ca=18&w=3
Tuon hinta sama mitä maksoin omasta respostajossa kaikki tehty paremmin kokonaan hitsattu kuumasinkitty, koko aisa putkipalkista kuumasinkitty. Kaikki lavalukot parhaalta saksalaiselta sivuseinät, päätyseinät kestävästi tehty, kipattava, sylinterillä, nokkapyörällä 1750€ sis alv.
Sitten on kunnolla tehtyjä vaunuja jossa aisa V putkipalkki ja hitsattu kunnolla pultattu kärryn. Kärryn alla kestävä runko. Respossa joka on itsella, ns runkossa reunoilla kärryn matkala muistaaksen neliöputkipalkki olisko 3mm seinämällä 40 tai 50 x 80mm tai 100mm . väliorret päätyputket. Ei ole vastaavia suomalaisia kärryjä-
Tietysti ok merkkejä kuten majava joissa hitsattu mutta eroja.
Ei kannata ostaa tutustumatta ja tutkimatta !
Muista hitsattu runko joka riittävän järeästi tehty = todellinen kesto ja kantavuus. putkesta hitsattu V aisa joka myös kuumasinkitty. Tästä kannattaa lähteä.
Isoja laatueroja, rakenteellisia eroja
6
156
Vastaukset
- Anonyymi
Paremman saa kun tekee itse rungon ratakiskosta ja pohjalevyn 50 millin vanerista, johon 5 millin rosterilevy molemmin puolin. Kuomu tietenkin vähintää 5 millisestä rosterista tai 20 millisestä laivateräksestä. Vähintään 3 akselia ja 20 tuumaiset maastorenkaat alle, sekä paineilmatoimiset jarrut.
Ei muuten kestä kovaa käyttöä.- Anonyymi
Vielä kestävämmän pohjalevyn saa, kun tekee sen vähintään 8 mm hardoxista . Kestää kulutusta normikäytössä vaikka 100-millistä kalliomursketta kippaisi. Runko kannattaa tehdä 300 mm korkeasta I-palkista, jota käytetään kuorma-autojen ja niiden perävaunujen runkomateriaalina. Myös wanhasta kuorma- tai linja-auton rungosta akseleineen, pyörineen, jousituksineen ja paineilmajarruineen saa myös oivan aihion perävaunun rakentamiseen. Ja eikun hitsivehkeet leimuamaan!
- Anonyymi
Kaikki tuo liika vahvuus on pois kantavuudesta. Tietysti jos ei painorajat kiinnosta, niin sitten .
- Anonyymi
Respo on vahvaa laatua.
- Anonyymi
Tehdastekoiset peräkärryt tehdään mahdollisimman kevyiksi, jotta niihin saataisiin mahdollisimman paljon kuormaa. Koska kärryllä on yleensä käyttöä vain muutaman kerran vuodessa, eikä kilometrejäkään tule paljon, niin mitäpä sitä tehdä liian vahvaksi ja kalliiksi.
- Anonyymi
Muuli on heikoin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964853Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312711- 342409
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺251992- 1181540
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭121158Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351113Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2021039- 77988
Kalevantien rivarin tulipalo
Onko tuli hypännyt katolle autopalosta ? Onko tuossa seinässä auton lämmityspistokkeen paikka? Ikävä tapaus .23965