Niitattu kärry jossa ohuesta peltiprofiilista "sähkösinkitystä" kasattu runko ja aisa. On heikoin, tosi kalliita mitä saat, oli merkki ja valmistaja mikä tahansa.
Myös on tälläisiä jossa runko jonkunlainen hitsattu yhtenäinen mutta koko aisa on peltiprofiilista joka ei kanna kuten hitsattu V aisa. Myös kärryn seinät on sähkösinttyä peltiä ja ei ole tuettu kunnolla eli puuttuu pystypalkit / putket joka olisi hitsattu runkoon.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Eniten_myydyn_PRO_sarjan_3000PRO35_hitsattu_runko_65269850.htm?ca=18&w=3
Tuon hinta sama mitä maksoin omasta respostajossa kaikki tehty paremmin kokonaan hitsattu kuumasinkitty, koko aisa putkipalkista kuumasinkitty. Kaikki lavalukot parhaalta saksalaiselta sivuseinät, päätyseinät kestävästi tehty, kipattava, sylinterillä, nokkapyörällä 1750€ sis alv.
Sitten on kunnolla tehtyjä vaunuja jossa aisa V putkipalkki ja hitsattu kunnolla pultattu kärryn. Kärryn alla kestävä runko. Respossa joka on itsella, ns runkossa reunoilla kärryn matkala muistaaksen neliöputkipalkki olisko 3mm seinämällä 40 tai 50 x 80mm tai 100mm . väliorret päätyputket. Ei ole vastaavia suomalaisia kärryjä-
Tietysti ok merkkejä kuten majava joissa hitsattu mutta eroja.
Ei kannata ostaa tutustumatta ja tutkimatta !
Muista hitsattu runko joka riittävän järeästi tehty = todellinen kesto ja kantavuus. putkesta hitsattu V aisa joka myös kuumasinkitty. Tästä kannattaa lähteä.
Isoja laatueroja, rakenteellisia eroja
6
153
Vastaukset
- Anonyymi
Paremman saa kun tekee itse rungon ratakiskosta ja pohjalevyn 50 millin vanerista, johon 5 millin rosterilevy molemmin puolin. Kuomu tietenkin vähintää 5 millisestä rosterista tai 20 millisestä laivateräksestä. Vähintään 3 akselia ja 20 tuumaiset maastorenkaat alle, sekä paineilmatoimiset jarrut.
Ei muuten kestä kovaa käyttöä.- Anonyymi
Vielä kestävämmän pohjalevyn saa, kun tekee sen vähintään 8 mm hardoxista . Kestää kulutusta normikäytössä vaikka 100-millistä kalliomursketta kippaisi. Runko kannattaa tehdä 300 mm korkeasta I-palkista, jota käytetään kuorma-autojen ja niiden perävaunujen runkomateriaalina. Myös wanhasta kuorma- tai linja-auton rungosta akseleineen, pyörineen, jousituksineen ja paineilmajarruineen saa myös oivan aihion perävaunun rakentamiseen. Ja eikun hitsivehkeet leimuamaan!
- Anonyymi
Kaikki tuo liika vahvuus on pois kantavuudesta. Tietysti jos ei painorajat kiinnosta, niin sitten .
- Anonyymi
Respo on vahvaa laatua.
- Anonyymi
Tehdastekoiset peräkärryt tehdään mahdollisimman kevyiksi, jotta niihin saataisiin mahdollisimman paljon kuormaa. Koska kärryllä on yleensä käyttöä vain muutaman kerran vuodessa, eikä kilometrejäkään tule paljon, niin mitäpä sitä tehdä liian vahvaksi ja kalliiksi.
- Anonyymi
Muuli on heikoin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755884Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275097Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213068- 1812514
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2112238- 172126
- 1031531
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3331370- 751293
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171196