Miksi olen yksinäinen helluntailainen?

Anonyymi

Seurakuntani lakkautettiin ja osa seurakuntalaisista perusti helluntaikirkon. En ole koskaan eronnut seurakunnasta, vaan seurakuntani lakkasi olemasta, joten en voi enää siitä edes erota. Näin Tampereella ja ehkä muuallakin. Entiset veljet ja sisaret ovat etääntyneet niin että eivät ole tunteaksensa.

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mene Tampereen One Wayhin.

• Anonyymi

OneWay ei ole Jumalan seurakunta, koska siellä on kaksi kastekäytäntöä.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Levität väärää tietoa. One Wayssä on vain yksi kastekäytäntö.

https://www.onewayhelsinki.fi/keita_olemme/

En suosittele One Way:tä missää'n olosuhteissa, koska seurakuntia johdetaan totalitäärisin ottein eli ylhäältä alaspäin. "Kollektiivisesti", kuten he asian itse ilmaisevat. Käytännössä tämä tarkoittaa seurakunnan tavallisten jäsenten hengellistä alistamista, väki- ja mielivaltaa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

En suosittele One Way:tä missää'n olosuhteissa, koska seurakuntia johdetaan totalitäärisin ottein eli ylhäältä alaspäin. "Kollektiivisesti", kuten he asian itse ilmaisevat. Käytännössä tämä tarkoittaa seurakunnan tavallisten jäsenten hengellistä alistamista, väki- ja mielivaltaa.

Ei pidä paikkaansa. Olen itse maakuntakaupungissa. Toimimme täällä omalla porukalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen itse maakuntakaupungissa. Toimimme täällä omalla porukalla.

Mikä se sellainen seurakunta on, jossa toimitaan "omalla porukalla"?! Oma porukka tarkoittaa suomeksi kaveripiiriä ja siihen kuulumattomat jäsenet eivät ole oikeutettuja "piirin" etuihin ja joutuvat monesti kärsimään. Joten asia on juuri niin, kuin sen aiemmin sanoin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Mikä se sellainen seurakunta on, jossa toimitaan "omalla porukalla"?! Oma porukka tarkoittaa suomeksi kaveripiiriä ja siihen kuulumattomat jäsenet eivät ole oikeutettuja "piirin" etuihin ja joutuvat monesti kärsimään. Joten asia on juuri niin, kuin sen aiemmin sanoin.

Älkää lukeko tai kommentoiko Henki-nimisen ihmisen epäjumalan palvontaan, kun hän yrittää ottaa KORKEIMMAN KUNNIAA JUMALALTA

• Anonyymi kirjoitti:

Älkää lukeko tai kommentoiko Henki-nimisen ihmisen epäjumalan palvontaan, kun hän yrittää ottaa KORKEIMMAN KUNNIAA JUMALALTA

Jolla on korvat, se kuulkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen myös, ettei huomioi apostolin opetuksia Paavalin, joka on UT puolella merkittävin opettaja - Jeesuksen jälkeen.

m.l

• Anonyymi

Mene Pirkanmaan Perinteiseen Helluntaiseurakuntaan. Pitäisi olla puhdasoppinen helluntaiseurakunta.

• Anonyymi

Niin ja ainakin Suomen Siionin katolisuudesta tullut hapatuskin on olemassa. Eli sama pelastuksen perinnepaatti. Tupaan vaan.

• Anonyymi

Oletko ketjun aloittaja ajatellut että näin on tilanteesi hyvä!

Otat joka päivä ristisi ja seuraat Herraa, pidät uskon Jumalaan, turvaat yksin Häneen.
      Näin Jumala antaa kasvun ja saat juurtua Häneen.

Huomaat siinä samalla miten saat tuuletusta sellaisesta, mikä on ollut rasitteeksi.

Mitä muihin tulee, sinä olet se joka kulkee pää pystyssä ja tervehdit toisia, mikäli sinusta riippuu.

• Anonyymi

Kiitos, tämä on hyvä kirjoitus. En ole katkera enkä kateellinen. Kummastuttaa vaan se, minne ne veljet ja sisaret niin nopeasti katosivat. Väenpaljouteen muiden joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, tämä on hyvä kirjoitus. En ole katkera enkä kateellinen. Kummastuttaa vaan se, minne ne veljet ja sisaret niin nopeasti katosivat. Väenpaljouteen muiden joukkoon.

Klassinen tapaus. Ihmiset ovat seurakunnassa mukavia ja seurallisia. Mutta jos sairastut tai muutat tms., niin kukaan ei kysy perään. Niin käy aina, kun ei ole muuta yhteistä kuin yksi asia. Sama mekanismi toimii myös työpaikoilla. Tuttavuus ja ystävyys ovat eri asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klassinen tapaus. Ihmiset ovat seurakunnassa mukavia ja seurallisia. Mutta jos sairastut tai muutat tms., niin kukaan ei kysy perään. Niin käy aina, kun ei ole muuta yhteistä kuin yksi asia. Sama mekanismi toimii myös työpaikoilla. Tuttavuus ja ystävyys ovat eri asioita.

No, joskus huvittaa tämä asia, vaikkakin kyse on vakavasta asiasta. Ihmiset yleensä sanovat miten kukaan ei käy kylässä tai pidä yhteyttä. Ihmetellään asiaa ja miten ihmiset nopeasti etääntyvät. On suorastaan kiusallista kysyä; Mites on oma laitasi? Milloinka otit yhteyttä jne...? On ollut kiireitä ja aikakin vähissä.

Niin, ihmisen käyttäytyminen on muuttunut monellakin eri alueella. Merkittävin alue on, miten ihmisen seurusteukyky on alentunut. Tämä aika - TV tulemisen ajankohta maassamme ihmiset viihtyvät itseksensä ja yhä vähemmän on riippuvuutta toisiinsa. Juuri tämä tekijä taas on saanut kehityksen pysähtymisen tällä alueella, joka littyy seurusteluun.
        Lisäksi miun asiat ei kuulu siule - ajattelu - vaikeuttaa ratkaisevasti syvälisempää ihmissuhteen tasoa. Elämme salaamis kulttuurissa . On osansa "Salatut Elämät" sarjassa.

Teeppä ihann koe. Elä vaikka viikko avoimesti ja tilanteissa, joissa on aikaa ota itse yhteyttä vastapuoleen ja aloita keskustelu. Moni ihminen oikein pysähtyy ihmettelemään, "Miten hyvä keskustelutilanne olikaan". Itse huomaan, miten ihmisillä on tarve keskustella, mutta ei synny tilannetta. Tietysti on ihmisiä, joiden kanssa on erittäin vaikea saada hyvää keskusteutilannetta aikaan juuri avoimuuden puuttuessa.

Niin, erikoisesti tässä ajassa ihmisten tulisi muistaa Paavalin opetus, ettei ihmisen lihassa ole mitään hyvää ja tämän muistaen ei luulisi olevan salaamielle tarvetta. Ihminenhän luontaisesti salaa itsellään olevia kielteisiä asioita, jotka taas ovat yleisiä lähes jokaisen ihmisen kohdalla.

m.l

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, joskus huvittaa tämä asia, vaikkakin kyse on vakavasta asiasta. Ihmiset yleensä sanovat miten kukaan ei käy kylässä tai pidä yhteyttä. Ihmetellään asiaa ja miten ihmiset nopeasti etääntyvät. On suorastaan kiusallista kysyä; Mites on oma laitasi? Milloinka otit yhteyttä jne...? On ollut kiireitä ja aikakin vähissä.

Niin, ihmisen käyttäytyminen on muuttunut monellakin eri alueella. Merkittävin alue on, miten ihmisen seurusteukyky on alentunut. Tämä aika - TV tulemisen ajankohta maassamme ihmiset viihtyvät itseksensä ja yhä vähemmän on riippuvuutta toisiinsa. Juuri tämä tekijä taas on saanut kehityksen pysähtymisen tällä alueella, joka littyy seurusteluun.
        Lisäksi miun asiat ei kuulu siule - ajattelu - vaikeuttaa ratkaisevasti syvälisempää ihmissuhteen tasoa. Elämme salaamis kulttuurissa . On osansa "Salatut Elämät" sarjassa.

Teeppä ihann koe. Elä vaikka viikko avoimesti ja tilanteissa, joissa on aikaa ota itse yhteyttä vastapuoleen ja aloita keskustelu. Moni ihminen oikein pysähtyy ihmettelemään, "Miten hyvä keskustelutilanne olikaan". Itse huomaan, miten ihmisillä on tarve keskustella, mutta ei synny tilannetta. Tietysti on ihmisiä, joiden kanssa on erittäin vaikea saada hyvää keskusteutilannetta aikaan juuri avoimuuden puuttuessa.

Niin, erikoisesti tässä ajassa ihmisten tulisi muistaa Paavalin opetus, ettei ihmisen lihassa ole mitään hyvää ja tämän muistaen ei luulisi olevan salaamielle tarvetta. Ihminenhän luontaisesti salaa itsellään olevia kielteisiä asioita, jotka taas ovat yleisiä lähes jokaisen ihmisen kohdalla.

m.l

"Teeppä ihann koe. Elä vaikka viikko avoimesti ja tilanteissa, joissa on aikaa ota itse yhteyttä vastapuoleen ja aloita keskustelu."

Tuo on minulle arkipäivää. Tunnen paljon ihmisiä. Mutta en silti sekoita tuttavuutta ystävyyteen. Se nyt vaan on faktaa, että seurakunnissa ei välttämättä synny kovin läheisiä suhteita. En tiedä muista, mutta minulle uskovaisuus ei riitä ystävyyden perustaksi. Pitäisi olla jotain muutakin yhteistä. Se ei tarkoita, etteikö tuttavienkin kanssa olisi ihan mukavaa silloin kun törmäillään. Mutta sellaisten ihmissuhteiden varaan ei pidä laskea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teeppä ihann koe. Elä vaikka viikko avoimesti ja tilanteissa, joissa on aikaa ota itse yhteyttä vastapuoleen ja aloita keskustelu."

Tuo on minulle arkipäivää. Tunnen paljon ihmisiä. Mutta en silti sekoita tuttavuutta ystävyyteen. Se nyt vaan on faktaa, että seurakunnissa ei välttämättä synny kovin läheisiä suhteita. En tiedä muista, mutta minulle uskovaisuus ei riitä ystävyyden perustaksi. Pitäisi olla jotain muutakin yhteistä. Se ei tarkoita, etteikö tuttavienkin kanssa olisi ihan mukavaa silloin kun törmäillään. Mutta sellaisten ihmissuhteiden varaan ei pidä laskea.

>> Mutta en silti sekoita tuttavuutta ystävyyteen.<<

Ihminen on kyllä ihmeellinen otus. Ajatellen mitä eroa on tuttavalla ystävään verraten. Juuri tähän liittyy ihmisen sisäinen kehitys, joka on yksilöllinen.

Ihminenhän aina ajattelee, miten ystävälle on vain mahdolista kertoa merkittävät asiat. Surut ja ilon aiheet jne..... No, jos on estollinen niin luonnollinen tila ja käyttäytyminen.

Itse olen kulkenut tien, joka on kasvatanut sulkeentuneisuudesta avoimuuteen. Meille on luonnollista kertoa vakavista asioistamme kaikille, jotka terveellä tasolla on kiinnostuneita. Aina Marketin kassoja / omistajia myöten. Monasti ihminen on täysin tuntematon tai yks hailee piiiiiiiitkä aikainen tuttavuus. Puhumisen aiheen määrää siis ihmisen kehitys ja näkemys elmästä. Väitämpä, miten terve luottaminen ihmisiin - ihmistuntemus luo mahdolisuuden oma mielenterveyden ja tasapainon ylläpitämiseen. Valkeudessa vaeltaminen. Siis juuri päinvastainen tilannekäyttäyytminen kuin täällä netissä - tuntemattomana piilotellen.

Nyt se tärkein pointti. Jos maassamme haluttaisin alentaa sote menoja = ihmisten sairastavuutta ja yleensä Kela menoja, niin ensimmäinen askel on kasvaa avoimuuteen ja omata terve keskustelutaito ja ohjaantua keskustelutilanteisiin omista asioistaan. Tällä on erittäin suuri vaikutus stressitason alentumiseen.
        Mitä estollisempi ihminen asioistaan - sitä ahdistuneempi ja stressaantuneempi persoonalisuus ja taas sitä moninaisemmat oireilut. Esim. alkoholismi ihmisessä liityy tähän alueeseen. Alkoholisti mahdolistuu puhumaan vaikka valotolpan pyörryksiin,- mutta ei sanaakaan omista sisäiistä asioistaan. Humalatila on tekijä, jolla pakenee tätä sisäistä ongelmaansa.
        Aivan sama näissä uskonnollisissa puolueissa ja sen jäsenistössä. Tullaan kokouksiin ja istutaan tunti ja vartti ja lhdetään pois. Joskus joku voi nyökätä tervehdykseksi tai jopa antaa käsipäivät, mutta syvällisempää toisen ihmisen asioista kiinnostumista ei tapahdu / aktivoidu.
        Niin, en tiedä miten yleistä on, mutta puolueen jäsen voi sairastua tai jostain syystä lopettaa käymisen kokouksissa, niin kukaa ei ole kiinnostunut mikä asia on tämän vaikuttanut.

m.l

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, olen yksi niistä "kadonneista lampaista". Monien tapahtumien ja sattumien summana, jäin pois helluntalaisuudesta. Näitten vuosien aikana, ei yhden yksikään entinen veli, tai sisar ole ottanut yhteyttä kysyäkseen vointiani tai uskoni tilaa. Siis ei siellä kaipailla entisten seurakuntalaisten perään lainkaan.

• Aina voi itse olla se aktiivinen puoli, tervehtiä ja alkaa juttelemaan. Tuskin olet ainut pelastettu kaupungissa. Eliakin kuvitteli että on enää vain hän yksin joka ei ole notkistanut polvia Baalille.

• Anonyymi

No, kun helluntalaisuus on muun mukana notkistanut polvensa Baalille, niin jos helluntaikirkko on hajaantunut, niin on aivan sama- kuka on missäkin siellä.
        Sama kultainen vasikka ja laulut, vain harvalukuinen on se, jotka seuraavat Kristusta ja elämänkirja on huomioinut asian.
        Ongelman syy on kaukaa takaa tuleva perinne, joka kirkkoomme, emmekä sitä peittovaatetta tunne silmillämme.
        Luulemme edestavamme taivaan sanomaa, mutta ei. Ja tämän ovat tunnustanneet helluntaipastorit aivan omalla suulla.
        Kun katson sitten sitä verkostoitumista Siionista, niin sen silmut kattavat jokaisen kirkon keskenään. Eli sama- missä on, niin perinne sitoo.

• Anonyymi

Jammu setiä ovat periaatteessa kaikki vauva eli lapsikasteen saaneet, niin sanotut kristityt.
        KR 1933/-38 Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi

Aloittajalle näyttää uskonelämä olevan yhtä vaikeaa kun useimmille on käsittää avogad luku kemiassa? Kyllä aloittaja näyttää saavan uskonelämän mutkaiseksi. Ei Herra. Minulle uskonelämä on suora ja kirkas.

• Anonyymi

Minunkin uskonelämäni on sikäli vakio, että olosuhteet ja muut ihmiset eivät siihen kauheasti vaikuta. Sama koskee yksinäisyyden tunnetta, joka lähtee omien korvien välistä. Yksin ei tarvitse olla yksinäinen. Mutta yksinäinen tuntee usein seurassakin erillisyytensä.

• Anonyymi

Jospa sinua joku johtaa pois laittomuuksien rahajumalallisuudesta.

• Anonyymi

Sananl.19:6 Biblia. Moni rukoilee päämiestä, ja jokainen on hänen ystävänsä, joka lahjoja jakaa.

• Anonyymi

Tampere on yhtä sekava hengelliseltä kentältään kuin muutkin suuret ja pienemmät kaupungit.

Pirkanmaan perinteisessä ei liene tapahtunut sen suurempaa tervehtymistä. Samat miehet puikoissa vuodesta toiseen ja jos joku toisenmielinen sattuu sekaan tulemaan, hänet yleensä ulkoistetaan!!! Sillä on Aleksanterinkadun haamu selässään ja tavoissaan!

OWM on erikoisen hiljaa??? Lieneekö saanut kriisinsä hoitoon, vai vammautuiko täysin??

Vapaakirkko, Baptistit ja Metodistit, kahta ensimmäistä ei voi suositella, kolmas kolmella ???:llä.

Mutta yksi on varmaa, uskovia on siinäkin kaupungissa paljon KODITTOMINA! Löytyisikö joku, joka keräisi lampaat yhteen Sanan ja rukouksen sekä terveen kanssakäymisen pariin?

• Anonyymi

Tätä odotetaan. Helluntaiseurakuntia kaikkialle Suomeen. Kaupunkien uudet helluntaiseurakunnat sytyttäisivät helluntaiherätyksen uudelleen toimimaan. Helluntaikirkko kulkee omaa laveaa tietään, mutta uusi helluntaiherätys palaa oikealle evankeliumiuralle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä odotetaan. Helluntaiseurakuntia kaikkialle Suomeen. Kaupunkien uudet helluntaiseurakunnat sytyttäisivät helluntaiherätyksen uudelleen toimimaan. Helluntaikirkko kulkee omaa laveaa tietään, mutta uusi helluntaiherätys palaa oikealle evankeliumiuralle.

Helluntaiherätys ei palaa.

Oli helluntaiherätys, se sai aikansa olla.

Henkilöt, jotka olivat sisäistäneet helluntaiherätykselle ominaiset ajattelutavat, rakensivat samalla logiikalla Helluntaikirkon.

Helluntaikirkko joutuu häpeään.
        Se häpeä varjostaa muun helluntaiherätyksen.

• Anonyymi

Onhan siellä myös Lähetyshiippakunnan Johannes-srk, jos on tarpeeksi ennakkoluuloton tutustuakseen siihen. Netissä on kuultavina saarnoja.
        Hiippakunnan dekaani (oisko niinku toiminnanjohtaja) on epäiltynä rikoksesta ylläpitämällä verkkosivulla näihin aikoihin asti normi käsitystä kristikunnassa ko. aiheessa. Ensi tiistaina on kutsu poliisilaitokselle. Lhpk:ssa ei mukauduta tämän maailman menoon opillisissa kysymyksissä, vaikka muuten toki ollaan rentoja ja nykyaikaisia ja mukavia.

• Anonyymi

En vähättele tai halveksu aloittajan tilannetta, mutta todelisuudessa kyseessä on ihmisen yksinäisyys, joka on puettu toiseen nimikkeeseen ja eräällä tavalla syyistetään "seurakunta" / uskonnollinen puolue toimintoineen.

Raamatun opetuksien kautta kuin myös todelisuudessa, niin ensiksikin seurakunnasta ei voi erota ja samoin seurakunta ei voi kadota paikkakunnalta. Samoin Jeesukseen uskovan ihmisen uskon elämä ei ole kiinnitetty ja riippuvainen toisista ihmisistä. Edes sisarista ja veljistä = seurakunnasta. Seurakunta elämä on yhtä kuin ihmisen sisäinen ajattelu ja käyttäytyminen ja siten ihminen elää seurakuntaelmäänsä työpaikalla, marketin kassalla jne.....

Mutta, ajatellen tätä aikaamme ja erikoisesti näiden uskonnollisten puolueiden toimintaa, niin ne todella ongelmoittavat ihmisiä. Murehduttavat ihmisten mieltä tekemisillään. Todellisuus on, ettei ihminen mahdolistu muuttamaan ympäristöään / puolueensa toimintaa, vaan ainoastaan itseään.
      Kuten tiedämme, niin on jopa opetusta, miten Jeesukseen uskova ihminen menettäisi uskonsa, jos alkaisi elää - aikuisen oikeesti - apostolien opettamaa seurakuntaa ja seurakunta elämää eli elää puolueettomasti kuulumatta mihinkään lahkoon. Todistettavasti Jeesukseen usko ei ole kiinni näistä puolueista ja niiden toiminnasta, koska usko Jeesukseen on yhtä henkilökohtainen asia kuin unien näkeminen. Unienkaan näkemiseen ei tarvita toista ihmistä kuin myöskään Jeesukseen uskoen.

Niin, se on totta, miten tänä aikana moni ihminen kokee yksinäisyyttä ja monasti yksinöistyy juuri asioiden muuttumisen kautta. Kun kaveripiiri muuttuu, niin monasti se jollakin ihmisellä johtaa tien yksinäisyyteen. Sikäli kyllä ihmeellinen asia, miten usko Jeesukseen avaa valmiuden solmia uusia suhteita. Siis sillan rakentaminen toisen ihmisen luo on helpompaa jos/ kun ihminen on Jeesukseen = opetuksiin uskova.

Tämä nettiaika lie monelle ihmiselle haasteellinen aika ajatellen mielentasapainossa säilymistä ja erikoisesti viisautta elää. Tänä aikana on oikein erikoistuttu opettamaan eksytyksistä ja maailman pahuudesta ja uskonnollisten puolueiden väärästä toiminnasta. Moni puhuja ei edes huomioi mitä on tekemässä ja mitä aiheuttaa kuulijoissa.
      Kun puhuja tuo esille Baabelin vaarat naispappeuksineen jne.... ja kehoittaa kuulijoita pysymään erillään näistä, niin puhuja ei huomioi mitä eroaminen / erilleen erkaantuminen tarkoittaa käytännössä. Siis ihminen sokeudessaan katkaisee samalla ihmissuhteitaan ja jo ei valmiutta tähn ole, niin yksinäistyy.
      Siis monelle uskonnollisen puolueen jäsenelle puolueen yhteys on yhtä merkityksellistä kuin alkoholistilla kaveripiirin yhteys. Molemmat elävät siitä.

>>Entiset veljet ja sisaret ovat etääntyneet niin että eivät ole tunteaksensa.<<

Tuo tilanne on harviaisen totta ja erikoisesti paljastava. Puolueen jäsenyys oli yhdistävä tekijä - ei usko Jeesukseen.

Ajatellen apostolista aikaa ja erikoisesti JUMALAN aivoittamaa paikallisseurakuntaa, niin usko Jeesukseen on se yhdistävä tekijä uskovien sisarten ja veljien välillä. Aivan kuin laasti yhdistää tiiliseinässä tiilet toisiinsa muodostaen kokonaisuuden yhdessä . Tiili seinän.
      Valitettava todellisuus vielä on, ettei ihminen edes tiedosta yhdistääkö häntä toisiin ihmisiin puolueensa jäsenyys vaiko usko Jeesukseen. Asioiden muuttuminen paljastaa vasta todellisuuden. Yhdistävän tekijän.

m.l

• Anonyymi

Äänestin euroja ja EU:ta vastaan.
      Minua harmittaa kovasti, olen yksinäinen jopa hyljeksitty.
      Rahani ei kelpaa kaupassa.

Muut vaihtoivat markat euroihin, minä en.
      Otin kaikki säästöni silloin markkoina pankista ja talletin piiloon kotiini.
      Nyt kukaan ei enää puhu markoista, olen köyhä ja kohta koditon.

On se niin väärin....

• Anonyymi

Vertaus ei ole edes huono vertaus, koska se ei ole ketjun aiheeseen sopiva vertaus lainkaan.

Kansalaisuus pysyy.
        Tilille tulevalla valuuttalla on aina kurssin mukainen arvonsa.

Oikea vertaus on seuraava.
        Henkilö kuului joukkoon, joka kokoontui aika-ajoin aiheena oma teemansa.
        Osa joukosta päätti perustaa uuden jengin johon kuuluakseen siihen täytyy liittyä.
        Jengin toimintaan sisältyi seikkoja, myös kyseenalaisia, jotka poikkesivat vanhan joukon periaatteista.

Vanhan joukon kaikki jäsenet eivät voineet liittyä uuteen jengiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertaus ei ole edes huono vertaus, koska se ei ole ketjun aiheeseen sopiva vertaus lainkaan.

Kansalaisuus pysyy.
        Tilille tulevalla valuuttalla on aina kurssin mukainen arvonsa.

Oikea vertaus on seuraava.
        Henkilö kuului joukkoon, joka kokoontui aika-ajoin aiheena oma teemansa.
        Osa joukosta päätti perustaa uuden jengin johon kuuluakseen siihen täytyy liittyä.
        Jengin toimintaan sisältyi seikkoja, myös kyseenalaisia, jotka poikkesivat vanhan joukon periaatteista.

Vanhan joukon kaikki jäsenet eivät voineet liittyä uuteen jengiin.

Älkää lukeko Raamatun Sanoja ulkoa, se ylpistää aivan varmasti, ei ole järkeä opetella niitä ulkoa, koska Raamatun, eli Jumalan SANAN tehtävänä on puhutella, eikä toimia kuolleena tekstinä.

Et voi ulkomuistista, etenkään maallisesta muistista saada parasta lähdettä, joka puhuttelisi, vaan Herra auttaa joskus paljon laajemmalla Jumalan SANALLA. ja se Sana sopii ehdottomasti paremmin kuin ulkoaoppimasi sanat. Jumalan Sanan puhuttelu ilman sen laittamista muottiin on paljon parempi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää lukeko Raamatun Sanoja ulkoa, se ylpistää aivan varmasti, ei ole järkeä opetella niitä ulkoa, koska Raamatun, eli Jumalan SANAN tehtävänä on puhutella, eikä toimia kuolleena tekstinä.

Et voi ulkomuistista, etenkään maallisesta muistista saada parasta lähdettä, joka puhuttelisi, vaan Herra auttaa joskus paljon laajemmalla Jumalan SANALLA. ja se Sana sopii ehdottomasti paremmin kuin ulkoaoppimasi sanat. Jumalan Sanan puhuttelu ilman sen laittamista muottiin on paljon parempi

Hölmö ohje. Kun raamattua lukee paljon, niin se jää opettelematta muistiin. Ja mitä sitten, jos vanhemmiten menee näkö tai ei jostain muusta syystä pysty lukemaan? PH voi nostaa muistiisi vain niitä raamatunkohtia, joita on elämän aikana tankattu.

• Anonyymi

Uudessa lahkossa taitaa olla se jehovantodistajien tyyli, ettei lahkoon kuuluvia edes tervehditä, vaikka olisi omaa syntymäperhekuntaa, elleivät he kuulu samaan lahkoon..

• Anonyymi

Miksi on Raamatusta poistettu tänä jae, uusimmista painoksista, Ap.t.8:37. Löytyy kyllä. Ap.t.8:37 Biblia (1776) Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

• Anonyymi

Ei sitä ole poistettu kun sitä ei ole ollutkaan.

Missä se nyt on, on se peräisin lisäyksestä jossakin käsikirjoitusten kopiointien vaiheessa.

• Anonyymi

Ap.t.8:38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Nyt joutuu kirkko, suurentamaan kastemaljan, että sinne mahtuu, kastaja ja kastettava.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6194
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1808
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50