Aivot muuttuvat lasiksi!

8

136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Mikä näistä uutisista tekee sinusta valheen? Annapas sitten oikein hyvät perustelut.

• Ehkä sinun ei pitäisi miettiä liian vaikeasti asioita, jotka ovat tietynlaisten asiantuntijoiden tutkimusten tuloksia. Pian alat epäilemään aivan kaikkea. Minä en esimerkiksi epäile laskuvarjojoukkojen toimintatapoja, koska olen vain Psm.
      Nyt tietysti voisit etsiä jostain vaikka eläimen aivot, kuumentaa ne vaikka uunissa ja sen jälkeen tuikata ne hankeen.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

Juu, kiitoksia vastauksesta.
        En väitä kaikkia tutkimuksia huuhaaksi mutta väite aivojen lasittumisesta on naurettava ja olen varma että lääketiede ei takuulla moista allekirjoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      185
      2680
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      73
      921
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      809
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      283
      767
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      759
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe