Aivot muuttuvat lasiksi!

8

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Mikä näistä uutisista tekee sinusta valheen? Annapas sitten oikein hyvät perustelut.

• Ehkä sinun ei pitäisi miettiä liian vaikeasti asioita, jotka ovat tietynlaisten asiantuntijoiden tutkimusten tuloksia. Pian alat epäilemään aivan kaikkea. Minä en esimerkiksi epäile laskuvarjojoukkojen toimintatapoja, koska olen vain Psm.
      Nyt tietysti voisit etsiä jostain vaikka eläimen aivot, kuumentaa ne vaikka uunissa ja sen jälkeen tuikata ne hankeen.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

Juu, kiitoksia vastauksesta.
        En väitä kaikkia tutkimuksia huuhaaksi mutta väite aivojen lasittumisesta on naurettava ja olen varma että lääketiede ei takuulla moista allekirjoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      70
      4640
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      106
      4112
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3700
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2901
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2653
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      61
      2602
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2587
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1967
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1938
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      253
      1818
    Aihe