Öljytikun yläraja

Anonyymi

Hei kaikki öljymiehet, mistähän johtuu kun autoni öljytikun öljyn ylämerkki nousee koko ajan ylöspäin?

15

458

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sen täytyy johtua siitä että joku siirtää sitä ylämerkkiä,ei se ylämerkki voi itsestään mihinkään siirtyä.yleensä se merkki on meistetty/valettu siihen öljytikkuun.

    • Anonyymi

      Aja 2 tuntia putkeen niin oho onkin laskenut. Puhdistuu vedestä öljy ja polttoaineesta.

      • Anonyymi

        Mieti uudelleen mikä nousi aloituksessa!!


      • Anonyymi

        vaikka laskisit öljyt pois tai lisäisit 30 litraa öljyä, niin ei se öljytikun ylämerkin paikka siitä mihinkään muutu.


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.

        Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.

        Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?

        Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


    • Anonyymi

      Öljy laajenee pakkasessa ja siitä se johtuu pitkälti.

      • Anonyymi

        Kysymys ei liity öljyn pintaan. "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


    • Anonyymi

      Metalli kutistuu pakkasella ja siksi öljytikkukin vähän kutistuu kokoon ja yläraja nousee ylemmäs.

      • Anonyymi

        Aloituksessa kerrotaan ylä merkin liikkuvan kokoajan ylöspäin. Koska ulkolämpötila ei ole kokoajan laskenut, ei tämä ole mahdollista, ellei tikku sijaitse jossain, missä lämpätila laskee kokoajan. Ehkä tikku on matkalla ylöpäin jonkin kyydissä?

        Mitenkauan merkki on liikkunut ylöspäin? Ja miten nopeasti se liikkuu? Liikkuuko koko tikku, vai vain merkki?


    • Anonyymi

      ha haa, hassuja vastauksia, kysymys oli källistä, vähän niinkuin aikoinaan speden naisen logiikka. Siis kysymys oli öljyä kuluttavasta moottorista, jossa verrataan öljyn pintaa ylämerkkiin ja jos ei ymmärrä että öljyn pinta laskee, niin näyttäisi siltä että öljytikun ylämerkki nousee.

    • Anonyymi

      Noo, kaikki on toki suhteellista. Voidaanhan ajatella niinkin, että auto ei liiku, mutta edessä oleva risteys tulee aina vaan lähemmäksi.

    • Anonyymi

      Osko kannentiiviste rikki,pakkasneste menee öljyn sekaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1589
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

      Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1400
    3. Asunnottomuus lisääntyy

      Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      230
      1366
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

      Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1301
    5. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      11
      1142
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    7. Sulle on tullut

      Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1029
    9. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      975
    10. Minä pyydän,

      jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    Aihe