Hei kaikki öljymiehet, mistähän johtuu kun autoni öljytikun öljyn ylämerkki nousee koko ajan ylöspäin?
Öljytikun yläraja
15
571
Vastaukset
- Anonyymi
sen täytyy johtua siitä että joku siirtää sitä ylämerkkiä,ei se ylämerkki voi itsestään mihinkään siirtyä.yleensä se merkki on meistetty/valettu siihen öljytikkuun.
- Anonyymi
Aja 2 tuntia putkeen niin oho onkin laskenut. Puhdistuu vedestä öljy ja polttoaineesta.
- Anonyymi
Mieti uudelleen mikä nousi aloituksessa!!
- Anonyymi
vaikka laskisit öljyt pois tai lisäisit 30 litraa öljyä, niin ei se öljytikun ylämerkin paikka siitä mihinkään muutu.
- Anonyymi
Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.
Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!
Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.
Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.
Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.
Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.
Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!
Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.
Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.
Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.
Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.
Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!
Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.
Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.
Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.
Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?
Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.
- Anonyymi
Öljy laajenee pakkasessa ja siitä se johtuu pitkälti.
- Anonyymi
Kysymys ei liity öljyn pintaan. "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.
- Anonyymi
Metalli kutistuu pakkasella ja siksi öljytikkukin vähän kutistuu kokoon ja yläraja nousee ylemmäs.
- Anonyymi
Aloituksessa kerrotaan ylä merkin liikkuvan kokoajan ylöspäin. Koska ulkolämpötila ei ole kokoajan laskenut, ei tämä ole mahdollista, ellei tikku sijaitse jossain, missä lämpätila laskee kokoajan. Ehkä tikku on matkalla ylöpäin jonkin kyydissä?
Mitenkauan merkki on liikkunut ylöspäin? Ja miten nopeasti se liikkuu? Liikkuuko koko tikku, vai vain merkki?
- Anonyymi
ha haa, hassuja vastauksia, kysymys oli källistä, vähän niinkuin aikoinaan speden naisen logiikka. Siis kysymys oli öljyä kuluttavasta moottorista, jossa verrataan öljyn pintaa ylämerkkiin ja jos ei ymmärrä että öljyn pinta laskee, niin näyttäisi siltä että öljytikun ylämerkki nousee.
- Anonyymi
Noo, kaikki on toki suhteellista. Voidaanhan ajatella niinkin, että auto ei liiku, mutta edessä oleva risteys tulee aina vaan lähemmäksi.
- Anonyymi
Osko kannentiiviste rikki,pakkasneste menee öljyn sekaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304123Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121362- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901