Öljytikun yläraja

Anonyymi

Hei kaikki öljymiehet, mistähän johtuu kun autoni öljytikun öljyn ylämerkki nousee koko ajan ylöspäin?

15

508

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sen täytyy johtua siitä että joku siirtää sitä ylämerkkiä,ei se ylämerkki voi itsestään mihinkään siirtyä.yleensä se merkki on meistetty/valettu siihen öljytikkuun.

    • Anonyymi

      Aja 2 tuntia putkeen niin oho onkin laskenut. Puhdistuu vedestä öljy ja polttoaineesta.

      • Anonyymi

        Mieti uudelleen mikä nousi aloituksessa!!


      • Anonyymi

        vaikka laskisit öljyt pois tai lisäisit 30 litraa öljyä, niin ei se öljytikun ylämerkin paikka siitä mihinkään muutu.


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.

        Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Bensakoneella lyhyttä pätkäajoa pakkasessa, ei esilämitystä. Kevään tullen moottoritieajoa - oho, hups, jopa alkoi öljyn pinta alentua.

        Syynä oli kondenssiveden ja palamattoman polttoaineen pääsy öljyn joukkoon (ns. ohivuoto/huohotus, mitä autoissa aina tapahtuu). Em. autossa vaan oli kauhun tasapaino sellainen, että talvella öljyyn kertyi kondenssivettä ~samaan tahtiin kuin öljyä kului, joten pinnankorkeus ei muuttunut. Tämä vaihtoehto on aina hyvä pitää mielessä, kun joku pelle kehuu, ettei minun autoni kuluta lainkaan öljyä!

        Kylmäkäynnistyksessä käytetään rikasta seosta ja sylinterin seinile tiivistynyttä polttoainetta päätyy myös öljyn joukkoon kondenssiveden ohella.

        Kun moottori sitten ajettiin moottoritiellä kunnolla kuumaksi ja vesi öljyyn kertynyt bensa haihtui = paljastui totuus öljyn määrästä.

        Jos ohivuotoa on paljon tai autossa on vikaa, niin öljyn pinta voi jopa nousta.

        Dieselien tapauksessa öljyn määrän kasvu kertoo vakavan moottorivaurio vaarasta. Dieseleissä polttoainetta ruikitaan runsaammin, kun nokiloukkua poltetaan puhtaaksi. Jos puhtaaksipolttoa yritetään usein (jää esim. toistuvasti kesken), voi öljyyn päätyä reilusti dieseliä, mikä heikentää sen voiteluominaisuuksi. Joissain moottoreissa on myös niin nerokas rakenne, että vialliesta ruiskusuuttimesta vuotava dieselä päätyy suoraan öljyn sekaan. Lopputuloksena voi olla kone poks voitelun pettäessä.

        Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listalta jäi tietenkin pois perinteinen kannentiiviste rikki = vedet ja öljyt sekaisin. Miltä näyttää öljyntäyttökorkki? Onko hirveästi limaa tai puhaltaako sieltä reippaasti koneen käydessä?

        Muuten asiallinen viesti. Mutta luitko aloitusta ollenkaan? "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


    • Anonyymi

      Öljy laajenee pakkasessa ja siitä se johtuu pitkälti.

      • Anonyymi

        Kysymys ei liity öljyn pintaan. "öljytikun öljyn ylämerkki nousee" eli öljyn korkeudella tai määrällä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.


    • Anonyymi

      Metalli kutistuu pakkasella ja siksi öljytikkukin vähän kutistuu kokoon ja yläraja nousee ylemmäs.

      • Anonyymi

        Aloituksessa kerrotaan ylä merkin liikkuvan kokoajan ylöspäin. Koska ulkolämpötila ei ole kokoajan laskenut, ei tämä ole mahdollista, ellei tikku sijaitse jossain, missä lämpätila laskee kokoajan. Ehkä tikku on matkalla ylöpäin jonkin kyydissä?

        Mitenkauan merkki on liikkunut ylöspäin? Ja miten nopeasti se liikkuu? Liikkuuko koko tikku, vai vain merkki?


    • Anonyymi

      ha haa, hassuja vastauksia, kysymys oli källistä, vähän niinkuin aikoinaan speden naisen logiikka. Siis kysymys oli öljyä kuluttavasta moottorista, jossa verrataan öljyn pintaa ylämerkkiin ja jos ei ymmärrä että öljyn pinta laskee, niin näyttäisi siltä että öljytikun ylämerkki nousee.

    • Anonyymi

      Noo, kaikki on toki suhteellista. Voidaanhan ajatella niinkin, että auto ei liiku, mutta edessä oleva risteys tulee aina vaan lähemmäksi.

    • Anonyymi

      Osko kannentiiviste rikki,pakkasneste menee öljyn sekaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7286
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3460
    4. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      2518
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2309
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2209
    9. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1943
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1902
    Aihe