Collector Bank AB

Anonyymi

Eli tämä pankkiiriliike hoitaa verkkokauppaostosten luotottamista, siis hoitaa osamaksusopimuksia.

Tein erään verkkokauppaostoksen suhteen osamaksusopimuksen, jonka luotottajaksi tämä pankkiiriliike tuli. Ensimmäisen laskun yhteydessä antoivat maksusuunnitelman - erän suuruus ja eräpäivät tässä lueteltu.

No, maksoin ensimmäisen laskun niillä tiedoin kuin siinä oli annettu - erä, tilinumero, viitteet.
Toisen laskun maksoin ennen kuin tämä pankkiiriliike oli lähettänyt sähköpostiin seuraavan laskun - oletukseni oli, että erän suuruus on se mikä maksusuunnitelmaan on merkitty, tilinumero ja viitetiedot samat kuin ensimmäisessä laskussa. Eli maksoin tämän toisen erän ennen eräpäivää.
Nyt eräpäivän lähestyessä pankkiiriliike lähettää minulle kakkoslaskun, ja yllätys yllätys, tässä laskussa erän suuruus on muuttunut mutta muut tiedot ovat kuten olin olettanut, eli tili- ja viitenumerotiedot. Erän suuruus on nyt sitten ilmeisesti laskettu sellaiseksi, että saisin tällä summalla koko laskun hoidettua loppuun (mikä ei nyt sitten minulle oikeastaan sovi) - korkopäivien määrän väheneminen siis vaikuttaa erän pienenemiseen.

Mutta tällainen menettely! Asiakas ei siis saa mennä tekemään sitä, että maksaa suunnitelman mukaisen erän ennen kuin tämä pankkiiriliike lähettelee laskuja! Se onkin nyt sitten pankkiiriliike kun päättää millä aikataululla homma hoidetaan. Minua rangaistaan siitä, että hoidin laskun etuajassa! Mitä ihmeen ideaa tässä on, siis tässä rankaisussa! Minulle tietysti on se hyöty, että hyödyn muutaman euron verran korkojen pienenemisestä... Mutta tämä ei ollut tarkoitukseni!

Lisäksi tämä pankkiiriliike olettaa että ihmiset soittelevat heille jos on jotakin kysyttävää! Soita asiakaspalveluun!
No, minäpä pistin sähköpostin, joita ne ilmeisesti saattavat ottaa käsiteltävikseen jos sähköposti on lähetetty sellaisena aikana kun puhelinpalvelu on kiinni . Tähän sähköpostiin tuli vastaus automaattisesti, että hei, meillä on nyt ruuhkaa sähköpostissa, että käsittely voi viivästyä....

Entäs sitten jos tämä nyt muutettaisiin vastaamaan maksusuunnitelmaa, eli laskun eräpäivä menisi sinne missä se alkuperäisen suunnitelman mukaan oli - eli kolmas erä olisi sitten tiedossa vasta maaliskuussa. Niin, mitenkähä menee - peritään hinta eräpäivän muuttamisesta!

Olen joskus seurannut kirjanpitäjän työskentelyä - siis hän tarkistaa saadut suoritukset ja jos joku nyt maksaa ennen eräpäivää niin ok. Mutta tämä ei päde johonkin Collector Bankiin, että nyt sitten mennäänkin ihan eri linjoilla kuin luulis maalaisjärjellä!

8

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nytpä en muista näkyykö verkkokauppojen osamaksu-infoissa mitä pankkiiriliikettä käyttävät. Kannattaa nimittäin välttää tätä Collector Bankia!

    • Anonyymi

      Sinänsä kyllä hauskaa, että jos asiakas haluaa siirtää eräpäivää myöhemmäksi, tästä peritään maksu. Mutta jos asiakas maksaa ennen laskun tietoteknistä muodostumista maksusuunnitelman mukaisen summan, niin pankki itse rupeaa siirtämään eräpäiviä aikaisemmaksi...

      Luulisi pankille olevan pääasia, että laskut hoidetaan ajallaan! Maksusuunnitelman sitovuus!

      Pitää vaan kiltisti odottaa laskun ilmaantumista sähköpostiin.

      - Soitin pankkiin, kaiken lisäksi soitin ensin siihen numeroon, joka annetaan kun klikkaan sähköpostissa olevasta linkistä nettisivuille. No, tämä numero olikin väärä. Ja ohjattiin sitten uuteen numeroon.
      Tästä numerosta vastasi haukotteleva nainen - jota rupesi sitten asiakkaan asia mitä ilmeisimmin huvittamaan - ja juttuhan meni just niinko kirjotin - no, mutta kun pitää vaan odottaa sitä laskua!
      No, sitte se sano, että hän tekee nyt erikoisjärjestelyn ja siirtää sen laskun siihen maksusuunnitelman mukaiseen kolmannen erän eräpäivään! Sekoili tosin siinä sanoissaan, että odotanpa nyt pari päivää tuleeko uutta laskua sähköpostiin... Luulenpa melkein että kusessa ollaan, jos nyt luotetaan että tämä asia menee niin kuin haukotteleva ja huvittunut rouva meinas!

      Ei koskaan enää tällaista pankkia!

    • Anonyymi

      Palautetta tästä pankin asiakaspalvelusta tai asiakaspalvelijoiden huvittuneisuudesta ei voi mihinkään laittaa. Palaute-kohtaa ei ole missään nettisivun osassa!

      Asia mikä on varma, ei koskaan enää tätä pankkia mihinkään!

    • Anonyymi

      Siksi toisekseen, tämän luotottajan tietotekniikka pelaa niin, että jos maksaa ennen laskun muodostumista maksusuunnitelman mukaisen erän, joutuu maksamaan enemmän kuin alkuperäiseen suunnitelmaan on merkitty.

      Näin näyttää käyvän nytkin. Maksettu alkuperäisen suunnitelman kaksi ensimmäistä erää sen suuruisina kuin ne oli merkitty suunnitelmaan, tulee uusi kakkoserä, jonka suuruus lisättynä maksettuihin eriin ylittää alkuperäisen sovitun loppusumman.

      Siis?

      Jokin ei nyt toimi niin kuin pitää! Meneepä hankalaksi jos maksaa etukäteen! Menee tietotekniikka aivan sekaisin!

    • Anonyymi

      Velan loppu summaa voi lyhentää ennen laskun saapumista,ja laskun summa pienenee sitä mukaa kun velka lyhenee.
      Hyvät kokemukset mulla on tuolta.

    • Anonyymi

      Ai sulla on mennyt hyvin.
      Kas kummaa, mikähän tässä meitsin jutussa sitten mättää...

      Kuten sanottu, meni maksusuunnitelma ihan sekasin Collectorilla. Loppusummaankin tuli euroja lisää. Meikäläisen matematiikalla ainakin! 2 2=4 ja kun tavoitteena on saada summaksi 5 niin tohon neljään pitäisi vielä lisätä yksi, mutta nyt näyttääkin vitosenkin tilalle tulleen viis ja viiskymmentä! Eli!

      Kiva kiva...

      Olen josku aiemmin, kun ei ollut näitä luottopankkeja olemassa, maksanut jonkin verkkokaupan itse hoitaman osamaksulaskun niin että olen maksanut eriä etukäteen, erät merkitty ensimmäiseen laskuun joka oli ainoa lasku jonka lähettivät, eikä mitään ongelmia... Ei tullut lisää maksettavaa eikä lasku mennyt sekaisin. Nyt kun tietotekniikka hoitaa kaiken, niin homma menee sekaisin ensimmäisestä poikkeamasta! Tietokone laskee automaattisesti väärin!

    • Anonyymi

      Hohhoijaa. Ei koskaan ole ollut ongelmia Collector Bankin laskujen kanssa.

    • Anonyymi

      Ja sekö sitten tarkoittaa, että jos muilla olis niin se on sitten oma syy!

      Muuten, milläs todistat, että sä yleensäkään olet mitään laskuja sitä kautta maksellut tai muutenkaan.

      Mutta kivat sulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe