Mistä on lähtenyt väärinkäsitys

Että Hyvinvointivaltion veronmaksajien rahoista otettu sosiaaliturva olisi itsestään selvä nautintaoikeus.
Kyllä sen on oltava luonteeltaan tilapäistä sekä perustuttava tiukkaan tarveharkintaan.
Ja sitten. Onko Keskustasta tullut puheenjohtajansa kannanottojen myötä tullut vasemmistopuolue?

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Että Hyvinvointivaltion veronmaksajien rahoista otettu sosiaaliturva olisi itsestään selvä nautintaoikeus."

Kyseessä ei ole väärinkäsitys. Kyseessä on laki.

Sosiaaliturva on eläkelaitosten, valtion, kunnan tai muiden julkisyhteisöjen tuottama kokonaisuus, jonka tarkoituksena on turvata maan asukkaiden terveys ja parantaa heidän toimeentuloaan ja hyvinvointiaan.

Jokaisella on yhteiskunnan jäsenenä oikeus sosiaaliturvaan ja nauttia hänen ihmisarvolleen ja hänen yksilöllisen olemuksensa vapaalle kehittymiselle välttämättömiä taloudellisia, sosiaalisia ja sivistyksellisiä oikeuksia.

Piste.

• Pitäisi myös lailla säätää että sosiaaliturvan vastikkeeksi tulisi tehdä jotain. Siis ne jotka siihen kykenevät. Piste.

• Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Pitäisi myös lailla säätää että sosiaaliturvan vastikkeeksi tulisi tehdä jotain. Siis ne jotka siihen kykenevät. Piste.

Tuo minun kirjoitukseni loppuun laittamani piste tarkoitti, että asiani on kategorinen ja vastasi tuohon naurettavaan aloitukseesi "Mistä on lähtenyt väärinkäsitys".

Sinun tuohon vastineeseesi laittamasi piste ei tarkoita mitään tuossa kohdassa koska se on korkeintaan harras toiveesi. Ei fakta kuten minun pistettäni edeltävä kirjoitukseni oli.

Ainakaan sinua ei voi turhasta älyllisyydestä syyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo minun kirjoitukseni loppuun laittamani piste tarkoitti, että asiani on kategorinen ja vastasi tuohon naurettavaan aloitukseesi "Mistä on lähtenyt väärinkäsitys".

Sinun tuohon vastineeseesi laittamasi piste ei tarkoita mitään tuossa kohdassa koska se on korkeintaan harras toiveesi. Ei fakta kuten minun pistettäni edeltävä kirjoitukseni oli.

Ainakaan sinua ei voi turhasta älyllisyydestä syyttää.

Pinna kireällä vai ?
        Enhän minä ole väittänytkään ettei oikeutta sosiaaliturvaan ole. Että koitapas pitää kasetti koossa .
        Tuskin lainsäätäjä sitä kuitenkaan nautintaoikeudeksi on tarkoittanut. Vaan sosiaaliturva on viimeaikainen turvaverkko. Piste.

• Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Pinna kireällä vai ?
        Enhän minä ole väittänytkään ettei oikeutta sosiaaliturvaan ole. Että koitapas pitää kasetti koossa .
        Tuskin lainsäätäjä sitä kuitenkaan nautintaoikeudeksi on tarkoittanut. Vaan sosiaaliturva on viimeaikainen turvaverkko. Piste.

Ei lainkaan ole pinna tiukalla. Miksi olisi sillä minähän olen oikeassa.

Tuo sinun vastinekirjoituksesi taas muistuttaa sitä kun jokin aika sitten itkunsekaisesti teit aloituksen siitä, ettet saanut käyttää "vittu"-sanaa.

Lainsäätäjä on tarkoittanut sen siksi miten sen kirjoitin ja se on ainoa kohta johon loppukaneetiksi piste sopii. Kuten yleensäkin kirjoituksiini jotka perustuvat faktoihin.

Tuo:" sosiaaliturva on viimeaikainen turvaverkko" on vain sinun älyllisesti alempiarvoista höpinääsi ilman sen kummempaa faktisuutta. Hieman kuin pikkulapsen kanssa väittelisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei lainkaan ole pinna tiukalla. Miksi olisi sillä minähän olen oikeassa.

Tuo sinun vastinekirjoituksesi taas muistuttaa sitä kun jokin aika sitten itkunsekaisesti teit aloituksen siitä, ettet saanut käyttää "vittu"-sanaa.

Lainsäätäjä on tarkoittanut sen siksi miten sen kirjoitin ja se on ainoa kohta johon loppukaneetiksi piste sopii. Kuten yleensäkin kirjoituksiini jotka perustuvat faktoihin.

Tuo:" sosiaaliturva on viimeaikainen turvaverkko" on vain sinun älyllisesti alempiarvoista höpinääsi ilman sen kummempaa faktisuutta. Hieman kuin pikkulapsen kanssa väittelisin.

Siis viimesijainen turvaverkko. Sosiaaliturva toki on lakiin sidottu perusoikeus mutta sen vastikkeellisuutta on jo nyt lailla säädetty kuten esim. aktiivimalli oli.
        Arvostaisin muuten jos olisi kanttia laukoa henkilökohtaisuuksia muualta kuin puskasta.
        Jos sinä edelleen jaksat tuota "vittu" episodia muistella olen sen jo jättänyt taakseni. Naurattaapa vaan joidenkin tekopyhyys.
        Kai nyt sen tajuat että lakeja pääsääntöisesti tulkitaan?
        Tämä oli sitten tässä.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Siis viimesijainen turvaverkko. Sosiaaliturva toki on lakiin sidottu perusoikeus mutta sen vastikkeellisuutta on jo nyt lailla säädetty kuten esim. aktiivimalli oli.
        Arvostaisin muuten jos olisi kanttia laukoa henkilökohtaisuuksia muualta kuin puskasta.
        Jos sinä edelleen jaksat tuota "vittu" episodia muistella olen sen jo jättänyt taakseni. Naurattaapa vaan joidenkin tekopyhyys.
        Kai nyt sen tajuat että lakeja pääsääntöisesti tulkitaan?
        Tämä oli sitten tässä.

PS. Sinun tulkintasi mukaan laki tarkoittaa että terveitä työkykyisiä tulisi elättää maailman tappiin.
        Onko hullumpaa vihervasemmistolaista ajattelua kuultu?

• Anonyymi

Hei änkyrä, mitä jupiset?
      Kyseessä on äämestäneiden enemmistön polittinen tahtotila.

• Anonyymi

Hei änkyrä, mitä jupiset?
      Kyseessä on äämestäneiden enemmistön polittinen tahtotila.

• Anonyymi

Keskusta haluaa olla mukana vasemmistolaisena puolueena....saavatkohan rahaa olemalla mukana ilmastovouhotuksessa ja onkohan luvattu palkkioita tulevaisuudessa???? Enpä ihmettele jos monet hylkää kepun ja loikkivat perussuomalaisiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Keskusta haluaa olla mukana vasemmistolaisena puolueena....saavatkohan rahaa olemalla mukana ilmastovouhotuksessa ja onkohan luvattu palkkioita tulevaisuudessa???? Enpä ihmettele jos monet hylkää kepun ja loikkivat perussuomalaisiin.

Missä on nyt se Maalaisliiton terve ydin jota täälläkin on mainostettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kepusta tulee mieleen Pekkarinen jolla on bisneksiä tuulivoimaloiden kanssa. Saavat, kuten muutkin tuulivoimalat tukea valtiolta melkoisia summia, koska se tuulivoimala ei tuota.
        Näin siis yleisesti. Ne eivät tuota tarpeeksi ja siksi saavat verotukea.
        Siksi googlekin halusi Suomeen tuulivoimayrittäjäksi.
        https://www.google.fi/search?client=opera&q=google tuulivoima&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Mutta keskusta ilmastovouhotuksessa. Minusta sen on pakko liittyä näihin tuulihäkkyröihin, joista saavat varmaa tuloa, kuten pakolaisbisnes pakolaisista.
        Ongelma ei ole ongelma, jos siitä saa rahaa. Kansalaisilla ei niin väliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kepusta tulee mieleen Pekkarinen jolla on bisneksiä tuulivoimaloiden kanssa. Saavat, kuten muutkin tuulivoimalat tukea valtiolta melkoisia summia, koska se tuulivoimala ei tuota.
        Näin siis yleisesti. Ne eivät tuota tarpeeksi ja siksi saavat verotukea.
        Siksi googlekin halusi Suomeen tuulivoimayrittäjäksi.
        https://www.google.fi/search?client=opera&q=google tuulivoima&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Mutta keskusta ilmastovouhotuksessa. Minusta sen on pakko liittyä näihin tuulihäkkyröihin, joista saavat varmaa tuloa, kuten pakolaisbisnes pakolaisista.
        Ongelma ei ole ongelma, jos siitä saa rahaa. Kansalaisilla ei niin väliä.

https://www.paivanlehti.fi/tuulivoima-on-suuri-puhallus-veronmaksajat-ovat-joutuneet-maksamaan-tukina-jo-satoja-miljoonia/
        Tuollahan tuo mauri pekkarinenkin jo mainitaan.

Mitä muita kytköksiä (kansan kusetusta niillä on?)

Tuo muuten googlen tuulivoimakusetus on taas antti rinteen masinoimaa kusetusta.
        Kansalta viedään rahat. Kaipaisi poliisitutkimuksia nämäkin.
        Miksei poliisi muuten tutki automaattisesti näitä? Luulisi että poliisin tehtävä on auttaa yhteiskuntaa eikä sen kieroja.

• >>Onko Keskustasta tullut puheenjohtajansa kannanottojen myötä tullut vasemmistopuolue?<<

Keskustan kannanotot sosiaaliturvaan eivät ole muuttuneet puheenjohtajavaihdosten myötä.

• Anonyymi

Mutta koko maan omistaa Elohim, joka antaa sen ihmisten lapsille.

• Anonyymi

Minä en kuule lestojen ja muiden tavoin ääniä päässäni. Kuuletko sinä Elohimin äänen korvien välissä? Mene sitten lääkäriin.

• Toistamallako se sinun jorganisi muuttuu yleiseksi normiksi ? Epäilen :-)

• Anonyymi

Lestalahkolaisilla se toimii pienestä lapsesta pitäen,,,

Lopulta se menee niin, että lahkolaiset eivät enää pysty ajattelemaan omilla aivoillaan vaan toistavat samoja maallikkosaarnajien opettamia värssyjä(=esim. ay-viha) kuin hullut ja mielettömät.

• Anonyymi kirjoitti:

Lopulta se menee niin, että lahkolaiset eivät enää pysty ajattelemaan omilla aivoillaan vaan toistavat samoja maallikkosaarnajien opettamia värssyjä(=esim. ay-viha) kuin hullut ja mielettömät.

N i i n p ä

• Anonyymi kirjoitti:

Äärioikeisto tarvitsee aina ulkoisen vihollisen jostain vähemmistöryhmästä.

• Silakkata kirjoitti:

N i i n p ä

Huikeaa arvostelykyä kompata tuota trollia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2228
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      65
      1511
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1095
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1088
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      844
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe