ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, KR 1933/-38 1Piet. 1:3
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
27
95
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta mitä siihen tulee,
että kuolleet nousevat ylös,
ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta,
kertomuksessa orjantappurapensaasta,
kuinka Jumala puhui hänelle sanoen:
'Minä olen Aabrahamin Jumala
ja Iisakin Jumala
ja Jaakobin Jumala'?
Ei hän ole kuolleitten Jumala,
vaan elävien.
Suuresti te eksytte."
Jumalalla, on kuin onkin Poika- Anonyymi
Jep
- Anonyymi
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
Se on totta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
Herra tuntee ihmisten ajatukset; sillä he ovat kuin tuulen henkäys.
- Anonyymi
Luukkaan Evankeliumi 1933/-38 mukaan:
4:14-22 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan;
ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.
Ja hän opetti heidän synagoogissaan,
ja kaikki ylistivät häntä.
Ja hän saapui Nasaretiin,
jossa hänet oli kasvatettu,
ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan
ja nousi lukemaan.
Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja,
ja kun hän avasi kirjan,
löysi hän sen paikan,
jossa oli kirjoitettuna:
"Herran Henki on minun päälläni,
sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille;
hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta
ja sokeille näkönsä saamista,
päästämään sorretut vapauteen,
saarnaamaan Herran otollista vuotta."
Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle
ja istuutui;
ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
Niin hän rupesi puhumaan heille:
"Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen
ja ihmettelivät niitä
armon
sanoja,
jotka
hänen
suustansa
lähtivät;
ja he sanoivat:
"Eikö tämä ole Joosefin poika?"- Anonyymi
KR 1933/-38 Efesolaiskirje 1:3-14
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
ja ymmärrykseksi,
tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
että hän, päätöksensä mukaan,
jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta,
minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
hänen,
joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
me,
jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena,
hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Efesolaiskirje 1:3-14
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
ja ymmärrykseksi,
tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
että hän, päätöksensä mukaan,
jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta,
minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
hänen,
joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
me,
jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena,
hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.KR 1933/-38 Paavalinkirje Roomalaisille Roomalaiskirje: 4:1-16
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu,
on hänellä kerskaamista,
mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta,
vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee,
vaan uskoo häneen,
joka vanhurskauttaa jumalattoman,
sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne,
joiden rikokset ovat anteeksi annetut
ja joiden synnit ovat peitetyt!
Autuas se mies,
jolle Herra ei lue syntiä!"
Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja,
vai eikö ympärileikkaamattomiakin?
Sanommehan:
"Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
Ei ympärileikattuna,
vaan ympärileikkaamatonna.
Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
että hänestä tulisi kaikkien isä,
jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
niiden,
jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman,
ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
vaan uskonvanhurskauden kautta.
Sillä jos ne,
jotka pitäytyvät lakiin,
ovat perillisiä,
niin usko on tyhjäksi tehty ja
Sillä laki saa aikaan vihaa;
mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
ja lupaus käynyt mitättömäksi
Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille,
joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille,
jolla on Aabrahamin usko,
hänen,
joka on meidän kaikkien isä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Paavalinkirje Roomalaisille Roomalaiskirje: 4:1-16
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu,
on hänellä kerskaamista,
mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta,
vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee,
vaan uskoo häneen,
joka vanhurskauttaa jumalattoman,
sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne,
joiden rikokset ovat anteeksi annetut
ja joiden synnit ovat peitetyt!
Autuas se mies,
jolle Herra ei lue syntiä!"
Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja,
vai eikö ympärileikkaamattomiakin?
Sanommehan:
"Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
Ei ympärileikattuna,
vaan ympärileikkaamatonna.
Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
että hänestä tulisi kaikkien isä,
jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
niiden,
jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman,
ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
vaan uskonvanhurskauden kautta.
Sillä jos ne,
jotka pitäytyvät lakiin,
ovat perillisiä,
niin usko on tyhjäksi tehty ja
Sillä laki saa aikaan vihaa;
mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
ja lupaus käynyt mitättömäksi
Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille,
joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille,
jolla on Aabrahamin usko,
hänen,
joka on meidän kaikkien isäKR 1933/-38 Room. 8:24-39
Sillä toivossa me olemme pelastetut,
mutta toivo,
jonka näkee täyttyneen,
ei ole mikään toivo;
kuinka kukaan sitä toivoo,
minkä näkee?
Mutta jos toivomme,
mitä emme näe,
niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme.
Sillä me emme tiedä,
mitä meidän pitää rukoileman,
niinkuin rukoilla tulisi,
mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Mutta sydänten tutkija tietää,
mikä Hengen mieli on,
sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi,
jotka Jumalaa rakastavat,
niiden,
jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Sillä ne,
jotka hän on edeltätuntenut,
hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi,
että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
mutta jotka hän on edeltämäärännyt,
ne hän on myös kutsunut;
ja jotka hän on kutsunut,
ne hän on myös vanhurskauttanut;
mutta jotka hän on vanhurskauttanut,
ne hän on myös kirkastanut.
Mitä me siis tähän sanomme?
Jos Jumala on meidän puolellamme,
kuka voi olla meitä vastaan?
Hän,
joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan,
vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Kuka voi syyttää Jumalan valittuja?
Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Kuka voi tuomita kadotukseen?
Kristus Jeesus on se,
joka on kuollut,
onpa vielä herätettykin,
ja hän on Jumalan oikealla puolella,
ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
Tuskako,
vai ahdistus,
vai vaino,
vai nälkä,
vai alastomuus,
vai vaara,
vai miekka?
Niinkuin kirjoitettu on:
"Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää;
meitä pidetään teuraslampaina."
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut.
Sillä minä olen varma siitä,
ettei kuolema eikä elämä,
ei enkelit eikä henkivallat,
ei nykyiset eikä tulevaiset,
ei voimat,
ei korkeus eikä syvyys,
eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
meidän Herrassamme. - Anonyymi
Aamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
”Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.”
EF 5:32 - Anonyymi
Aamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Paavalinkirje Roomalaisille Roomalaiskirje: 4:1-16
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu,
on hänellä kerskaamista,
mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta,
vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee,
vaan uskoo häneen,
joka vanhurskauttaa jumalattoman,
sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne,
joiden rikokset ovat anteeksi annetut
ja joiden synnit ovat peitetyt!
Autuas se mies,
jolle Herra ei lue syntiä!"
Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja,
vai eikö ympärileikkaamattomiakin?
Sanommehan:
"Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
Ei ympärileikattuna,
vaan ympärileikkaamatonna.
Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
että hänestä tulisi kaikkien isä,
jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
niiden,
jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman,
ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
vaan uskonvanhurskauden kautta.
Sillä jos ne,
jotka pitäytyvät lakiin,
ovat perillisiä,
niin usko on tyhjäksi tehty ja
Sillä laki saa aikaan vihaa;
mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
ja lupaus käynyt mitättömäksi
Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille,
joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille,
jolla on Aabrahamin usko,
hänen,
joka on meidän kaikkien isäAamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Jeesus on Vapahtaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Paavalinkirje Roomalaisille Roomalaiskirje: 4:1-16
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu,
on hänellä kerskaamista,
mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta,
vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee,
vaan uskoo häneen,
joka vanhurskauttaa jumalattoman,
sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne,
joiden rikokset ovat anteeksi annetut
ja joiden synnit ovat peitetyt!
Autuas se mies,
jolle Herra ei lue syntiä!"
Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja,
vai eikö ympärileikkaamattomiakin?
Sanommehan:
"Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
Ei ympärileikattuna,
vaan ympärileikkaamatonna.
Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
että hänestä tulisi kaikkien isä,
jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
niiden,
jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman,
ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
vaan uskonvanhurskauden kautta.
Sillä jos ne,
jotka pitäytyvät lakiin,
ovat perillisiä,
niin usko on tyhjäksi tehty ja
Sillä laki saa aikaan vihaa;
mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
ja lupaus käynyt mitättömäksi
Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille,
joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille,
jolla on Aabrahamin usko,
hänen,
joka on meidän kaikkien isäJeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.”
Joh 6:35 - Anonyymi
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Efesolaiskirje 1:3-14
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
ja ymmärrykseksi,
tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
että hän, päätöksensä mukaan,
jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta,
minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
hänen,
joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
me,
jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena,
hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.Kiitos ja ylistys Jeesukselle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Paavalinkirje Roomalaisille Roomalaiskirje: 4:1-16
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu,
on hänellä kerskaamista,
mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta,
vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee,
vaan uskoo häneen,
joka vanhurskauttaa jumalattoman,
sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne,
joiden rikokset ovat anteeksi annetut
ja joiden synnit ovat peitetyt!
Autuas se mies,
jolle Herra ei lue syntiä!"
Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja,
vai eikö ympärileikkaamattomiakin?
Sanommehan:
"Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna?
Ei ympärileikattuna,
vaan ympärileikkaamatonna.
Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi,
joka hänellä oli ympärileikkaamatonna,
että hänestä tulisi kaikkien isä,
jotka ympärileikkaamattomina uskovat,
niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä,
niiden,
jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja,
vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä,
mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman,
ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta,
vaan uskonvanhurskauden kautta.
Sillä jos ne,
jotka pitäytyvät lakiin,
ovat perillisiä,
niin usko on tyhjäksi tehty ja
Sillä laki saa aikaan vihaa;
mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
ja lupaus käynyt mitättömäksi
Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille,
joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille,
jolla on Aabrahamin usko,
hänen,
joka on meidän kaikkien isäKunnia Jumalalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Efesolaiskirje 1:3-14
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
ja ymmärrykseksi,
tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
että hän, päätöksensä mukaan,
jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta,
minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
hänen,
joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
me,
jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena,
hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.Mahtava perintö! Vähän toista kuin nämä maalliset perinnöt. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Efesolaiskirje 1:3-14
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
ja ymmärrykseksi,
tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
että hän, päätöksensä mukaan,
jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta,
minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
hänen,
joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
me,
jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena,
hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.Jeesus on ylistyksen ansainnut!
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=Ljj7yCfmN-A
Väinö Viikilän raamattutunti Danielin oikea esirukous. - Anonyymi
Aamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
kiitos kiitos
- Anonyymi
aamen aamen
- Anonyymi
kiitos kiitos kiitos
- Anonyymi
aamen aamen aamen
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1122917Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302405Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222354Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631081996- 1141650
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701365Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2881198- 801044
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2501040- 711034