Saatanan synagooga.

Anonyymi

Miten on Miehet ja Veljet, sekä Sisaret Herra Jeesuksessa, jossa meillä on Rauha ja Armo ja Totuus:

ketkä on tässä ajassa nyt lopunikana, saatanan synägoogaa?
ja mitä se tekee ja suunnittelee?

Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Kuten tiedämme, jos olemme OSALLISIA pahan ja vääryyden miehen/naisen teoissa, saamme saman palkan.

Meidän ei tule olla osallisia, pahojen teoissa.

Nyt kuka ja ketkä ovat siis tässä pahassa saatanan synagoossa?

Onko Valolla ja pimeydellä jokin yhtein hanke?
On Totuus ja valhe liitossa?

Jo on aika teidän unesta herätä, ja TUTKIA mikä on Jumalan Tahto ja olla varuillaan siitä mitä perkele tekee ja kenen kautta ja miten.

Meillä on mahdollisuus, tietää ja tuntea perkeen kavalat ja petolliset juonet:

Jeesus sanoo:
VALVOKAA!
TUTKIKAA!

Mark. 13:33
Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Jos kävelet lastesi kanssa metsässä ja havaitset karhun tahi susi lauman, etkö silloin ole suuresti varuillasi ja viet lapsesi pois siitä!

Te järjetttömät tomppelit, taivaan merkit osaatte arvioida mutta ette tätä aikaa!

Nyt, miten on Miehet ja Veljet. ja Sisaret Herrassa Jeesuksessa jossa on kaikki tiedon ja viisauden apu meille.

mitä "suuria" hankeita maailmalla on jotka ovat "todistettavasti", turmiollisia ja pahoja, ennen muuta uskoville ja sitten koko Suomen kansalle.

Matt. 24:
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Miten on jos maailmassa on jo ja oli jo Paavalin aikana, anti-voideltuja, onko niitä nyt, runsain määrin enemmän?

Jos on MISSÄ HE ovat ja mistä he ovat lähteneet?

Eikö meistä, eli uskovista jotka uskovat Herraan Jeesukseen!
he, saattavat olla väsyneitä ja sitten luovuttaneet ja menneet vihollisen puolelle!

9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

JOKA vanhvana pysyy loppuun asti.
Jumala antaa meille voimaa jos ja kun RIIPUMME Hänessä ja luemme Jumalan Sana sekä rukoilemme.
Mutta jos me vetäydymme pois, on suuri vaara että me tulemme tähän:

1. Joh. 2:19
18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Nyt, kuka tänäpäivänä ei tunnusta että Jeesus on Herra ja kieltää Pojan, se kieltää myös Isän.

on paljon OIKEITA juutalaisia, jotka ovat tulleet uskoon ja sitten on vielä enemmän vääriä juutalaisia jotka eivät USKO JEESUKSEEN.

Nyt jos joku luopuu Elävästä Jumalasta ja kääntyy heidän puoleensa, sanoissa, asenne ja mieli, ja teoissa, niin ovatko he, sitten
VÄÄRIÄ VOIDELTUJA ja anti-kristuksia?

jso eivät kuka sitten on!

Tutkikaa ja etsikää ja olkaa varuillane!
ja vielä:

20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
Tiedon kautta me UUDISTUMME!

ja jos jollain ei ole viisautta, niin anokoon ja Jumala antaa!

Olkoon Herra, Jumalan Kaikkivaltiaan, Herran Sebatin ja Jeesuksen Voidellun, armo ja rakkaus ja laupeus, kaikkien meidän kansamme.

Tule Herra Jeesus.

152

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilm.2:9. 2:13. 2:24. 3:9 Katso, minä annan sinille saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartavat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. Kirjoitetaan: valehtelevat.

    • Anonyymi

      >>Nyt kuka ja ketkä ovat siis tässä pahassa saatanan synagoossa?<<

      Synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, siis sellaista rakennusta, jossa seurakunta kokoontuu. Myöhemmin seurakunnan kokoontumispaikkoja alettiin kutsumaan mm. basilikoiksi ja sitten myöhemmin kirkoiksi. Synagoga, basilika ja kirkko ovat toistensa synonymejä.

      Roomalaiset pitivät alkuseurakuntaa juutalaisten lahkona. Kyse oli juutalaisuudesta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Toiset juutalaiset myös kutsuivat kristittyjen seurakuntia nasaretilaiseksi lahjoksi, jonka johtajana he pitivät Paavalia.

      Ap.t 24:5 Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja,
      ----
      14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

      Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko.

      Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

      1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
      19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

      1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

      • Anonyymi

        Synagooga ei tarkoita seurakunnan kokoontumispaikkaan, vaan synagoogat ovat juuutalaisten rukous- ja kokoontumispaikkoja. Alkuseurakunta kokoontui kodeissa,ei synagoogissa.
        Jeesus varoitti ja opetti: "synagoogissaan he teitä ruoskivat".
        Juutalaiset erottivat Jeesuksen seuraajat synagoogasta.


      • Anonyymi

        Paavalilaisuuden (ja luterilaisuuden) herroista heidän epäpyhässä raamatusta:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        ...
        Kristillisten Jeesus kielsi uskomasta laittomuuden vääriin profeettoihin ja asetti laittomuudelle uskovaisille tuomiot:
        Matt. 24:3-4 Mark.13:5
        Matt. 7:23 25:41 24:23-24
        Apostolien teot:13:6
        Matt. 7:23 25:41


      • Anonyymi

        "Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko."

        älä valehtele!


        Ilm 1
        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
        3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synagooga ei tarkoita seurakunnan kokoontumispaikkaan, vaan synagoogat ovat juuutalaisten rukous- ja kokoontumispaikkoja. Alkuseurakunta kokoontui kodeissa,ei synagoogissa.
        Jeesus varoitti ja opetti: "synagoogissaan he teitä ruoskivat".
        Juutalaiset erottivat Jeesuksen seuraajat synagoogasta.

        Raamattu kutsuu juutalaiseksi niitä pakanuskovia ja juutalaisia, jotka seuraavat juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattavat Jumalan käskyjä. Pakanasta voi tulla juutalainen.

        Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
        28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,


    • Tuollaisen saatanan synagoogan tunnusmerkkeihin kuuluu esim. kirouskokoukset, joissa kiroillaan sellaisia Jeesukseen uskovia lähimmäisiä, jotka ovat eronneet kyseisestä seurakunnasta.

      Mutta sellaiset kirouskokoukset vetävät lähimmäisiään kiroilevan seurakunnan turmioon, jolloinka seurakunta lakkaa olemasta seurakunta. 'Blaseboselityksenä' on yleensä se, että seurakunta lakkautettiin kannattamattomana, vaikka todellinen syy seurakunnan toiminnan lakkaamiseen on Isä Jumalan mielisuosion menettäminen lähimmäisiään kiroilevien kokousten seurauksena.

      • Anonyymi

        Saatanan synagoogoa on valhejuutalaisten rukoushuone. "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan synagoogoa on valhejuutalaisten rukoushuone. "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat".

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Toraisti valehtele, t juutalainen ei tarkoita samaa kuin olla uskossa. Sinä et ole uskossa etkä myöskään ole juutalainen, vaan olet valhettelija, et muuta.
        Kirjoitti ja kuvasit itseäsi: "Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti valehtele, t juutalainen ei tarkoita samaa kuin olla uskossa. Sinä et ole uskossa etkä myöskään ole juutalainen, vaan olet valhettelija, et muuta.
        Kirjoitti ja kuvasit itseäsi: "Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita".

        Raamattu kutsuu juutalaiseksi niitä pakanuskovia ja juutalaisia, jotka seuraavat juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattavat Jumalan käskyjä. Pakanasta voi tulla juutalainen.

        Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
        28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,


    • Anonyymi

      Sanassa ei puhu väärästä voitelusta, vaan on antikristuksia, siis antikristus ei ole voideltu, vaan Messiasta voideltua vastaan.

    • Anonyymi

      Jeesus ilmaisee asian täysin selvästi.

      Miksi tehdä asiasta monimutkainen, kun Jeesuksen sanat ovat täysin selvät? Ei Hän heittelee meille arvoituksia. Jeesus ei ollut okkultisti.

      "... ja mitä pilkkaa
      sinä kärsit
      niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia,
      eivätkä ole,
      vaan ovat saatanan synagooga."

      Vastaus on edellä luettavissa, kun lukee ajatuksella.

      • Anonyymi

        Asian ymmärtäminen vaatii huolellisempaa tutkimista.

        Synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, siis sellaista rakennusta, jossa seurakunta kokoontuu. Myöhemmin seurakunnan kokoontumispaikkoja alettiin kutsumaan mm. basilikoiksi ja sitten myöhemmin kirkoiksi. Synagoga, basilika ja kirkko ovat toistensa synonymejä.

        Roomalaiset pitivät alkuseurakuntaa juutalaisten lahkona. Kyse oli juutalaisuudesta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Toiset juutalaiset myös kutsuivat kristittyjen seurakuntia nasaretilaiseksi lahjoksi, jonka johtajana he pitivät Paavalia.

        Ap.t 24:5 Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja,
        ----
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko.

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.


      • Anonyymi

        Asian ymmärtäminen vaatii huolellisempaa tutkimista.

        Synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, siis sellaista rakennusta, jossa seurakunta kokoontuu. Myöhemmin seurakunnan kokoontumispaikkoja alettiin kutsumaan mm. basilikoiksi ja sitten myöhemmin kirkoiksi. Synagoga, basilika ja kirkko ovat toistensa synonymejä.

        Roomalaiset pitivät alkuseurakuntaa juutalaisten lahkona. Kyse oli juutalaisuudesta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Toiset juutalaiset myös kutsuivat kristittyjen seurakuntia nasaretilaiseksi lahjoksi, jonka johtajana he pitivät Paavalia.

        Ap.t 24:5 Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja,
        ----
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko.

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian ymmärtäminen vaatii huolellisempaa tutkimista.

        Synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, siis sellaista rakennusta, jossa seurakunta kokoontuu. Myöhemmin seurakunnan kokoontumispaikkoja alettiin kutsumaan mm. basilikoiksi ja sitten myöhemmin kirkoiksi. Synagoga, basilika ja kirkko ovat toistensa synonymejä.

        Roomalaiset pitivät alkuseurakuntaa juutalaisten lahkona. Kyse oli juutalaisuudesta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Toiset juutalaiset myös kutsuivat kristittyjen seurakuntia nasaretilaiseksi lahjoksi, jonka johtajana he pitivät Paavalia.

        Ap.t 24:5 Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja,
        ----
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko.

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Toraisti-messiaaninen kuuluu "synagoogaan", joka mainitaan Ilmestyskirjassa. Heillä on murhauskonto. He kivittävät sapatin rikkojat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti-messiaaninen kuuluu "synagoogaan", joka mainitaan Ilmestyskirjassa. Heillä on murhauskonto. He kivittävät sapatin rikkojat.

        Kerroppa kenen käskystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa kenen käskystä?

        Omien lakihenkisten päämiestesä käskystä.


    • Anonyymi

      Ap.t.24:5 Biblia. Sillä me olemme löytäneet tämän miehen vahingolliseksi, joka nostaa kapinan kaikille Juudalaisille ympäri koko maanpiirin, ja on Natsarealaisten eriseuran päämies. Ap.t. 17:6. 21:28: 28:22.

    • Anonyymi

      Jeesus itse siis sanoi juutalaisten kokoontumispaikkaa saatanan synagogaksi. Oliko se sitä ja onko edelleen sitä?
      Ilm. 3.9. sanotaan, että ne eivät ole oikeita juutalaisia, jotka eivät ole ottaneet vastaan Jeesusta Pelastajakseen.

      • Anonyymi

        Toraisti, jatkat valheitasi. Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskrijan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivätt olevansa juutalaisia pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti, jatkat valheitasi. Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskrijan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivätt olevansa juutalaisia pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.

        Paavali opetti Roomalaiskirjeessä, että pakanat oksastetaan Israelin kansaan.

        Kol 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti, jatkat valheitasi. Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskrijan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivätt olevansa juutalaisia pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.

        Pakanat sulautuvat Israelin kansaan.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opetti Roomalaiskirjeessä, että pakanat oksastetaan Israelin kansaan.

        Kol 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.

        Toraisti valehtelet tapasi mukaan päin silmiä. Uskovat, joihin et kuulu, oksatetaan jaloon öljypuuhun, Se on Kristukseen. Jeesuksesta on profetoitu: Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opetti Roomalaiskirjeessä, että pakanat oksastetaan Israelin kansaan.

        Kol 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.

        Emme todellakaan halua, että meidät oksastetaan syntiseen Israelin kansaan!

        Jeesus on juuri, josta lähtee runko, johon oksastetaan uudessa liitossa uskoon tulleet juutalaiset ja pakanat. Rungossa virtaa juuren tuottama ravinto.

        Uudessa liitossa ei ole juutalaista, kreikkalaista, suomalaista vaan kaikki ovat saman arvoisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti valehtelet tapasi mukaan päin silmiä. Uskovat, joihin et kuulu, oksatetaan jaloon öljypuuhun, Se on Kristukseen. Jeesuksesta on profetoitu: Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.

        >>oksatetaan jaloon öljypuuhun<<

        Paavali tarkoittaa tuolla Israelin kansaa. Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme todellakaan halua, että meidät oksastetaan syntiseen Israelin kansaan!

        Jeesus on juuri, josta lähtee runko, johon oksastetaan uudessa liitossa uskoon tulleet juutalaiset ja pakanat. Rungossa virtaa juuren tuottama ravinto.

        Uudessa liitossa ei ole juutalaista, kreikkalaista, suomalaista vaan kaikki ovat saman arvoisia!

        Pakanat sulautetaan ja oksastetaan jaloon öljypuuhun, joka on Israelin kansa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanat sulautetaan ja oksastetaan jaloon öljypuuhun, joka on Israelin kansa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.

        Lukekaa nyt sitä Raamattuanne EDES VÄHÄN ENEMMÄN !!!

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Eli keneen me olemme oksastetut ???

        Kristukseen, eikä mihinkään israelin luonnolliseen kansaan !

        Ja jos lukisitte KUNNOLLA edes sen lainaamanne Raamatunkohdan, niin tajuaisitte jo jotakin:

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä JUURESTA(Kristuksesta),
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata JUURTA, vaan JUURI kannattaa sinua.

        Siis aivan sama sanoma, kuin tässäkin on toisin päin:

        Ef. 1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken PÄÄKSI seurakunnalle,

        Eli Seurakunta, eli uudestisyntyneet uskovat muodostavat sen öljypuun eli Seurakunnan, eikä siinä ole erotusta kreikkalaisen(pakanan) eikä juutalaisen suhteen !!!

        Uudestisyntyvää siis EI SIIS TODELLAKAAN oksasteta mihinkään luonnolliseen Israelin kansaan, saati lakiliittoon sitä kautta, vaan Uskova oksastetaan vain ja ainoastaan KRISTUKSEEN !!!

        Mutta judaistit ja toraistit haluavat vääristää tämänkin asian, toki syynä on umpisokeus ja PEITE heidän silmiensä päällä YHÄ VAIN !

        2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>oksatetaan jaloon öljypuuhun<<

        Paavali tarkoittaa tuolla Israelin kansaa. Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas.

        Toraisti:
        "Oletko koskaan lukenut: katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään".
        Jopa Taivaassa tunnetaan kansat ja heimot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa nyt sitä Raamattuanne EDES VÄHÄN ENEMMÄN !!!

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Eli keneen me olemme oksastetut ???

        Kristukseen, eikä mihinkään israelin luonnolliseen kansaan !

        Ja jos lukisitte KUNNOLLA edes sen lainaamanne Raamatunkohdan, niin tajuaisitte jo jotakin:

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä JUURESTA(Kristuksesta),
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata JUURTA, vaan JUURI kannattaa sinua.

        Siis aivan sama sanoma, kuin tässäkin on toisin päin:

        Ef. 1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken PÄÄKSI seurakunnalle,

        Eli Seurakunta, eli uudestisyntyneet uskovat muodostavat sen öljypuun eli Seurakunnan, eikä siinä ole erotusta kreikkalaisen(pakanan) eikä juutalaisen suhteen !!!

        Uudestisyntyvää siis EI SIIS TODELLAKAAN oksasteta mihinkään luonnolliseen Israelin kansaan, saati lakiliittoon sitä kautta, vaan Uskova oksastetaan vain ja ainoastaan KRISTUKSEEN !!!

        Mutta judaistit ja toraistit haluavat vääristää tämänkin asian, toki syynä on umpisokeus ja PEITE heidän silmiensä päällä YHÄ VAIN !

        2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

        >>Lukekaa nyt sitä Raamattuanne EDES VÄHÄN ENEMMÄN !!!
        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Eli keneen me olemme oksastetut ??? Kristukseen, eikä mihinkään israelin luonnolliseen kansaan<<<

        Paavali ei puhunut viinipuusta vaan jalosta oliivipuusta, joka tarkoittaa Israelia. Pakanat oksastetaan Israelin kansaan, jota johtaa juutalaisten kuningas Jeesus Kritsus.

        Room 11:24 Jos kerran sinut on leikattu irti villistä oliivipuusta, johon luonnonmukaisesti kuuluit, ja vastoin luontoa oksastettu jaloon oliivipuuhun, niin totta kai nämä alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa.
        25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.
        26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Pakanat sulautetaan ja oksastetaan jaloon öljypuuhun, joka on Israelin kansa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Lukekaa nyt sitä Raamattuanne EDES VÄHÄN ENEMMÄN !!!
        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Eli keneen me olemme oksastetut ??? Kristukseen, eikä mihinkään israelin luonnolliseen kansaan<<<

        Paavali ei puhunut viinipuusta vaan jalosta oliivipuusta, joka tarkoittaa Israelia. Pakanat oksastetaan Israelin kansaan, jota johtaa juutalaisten kuningas Jeesus Kritsus.

        Room 11:24 Jos kerran sinut on leikattu irti villistä oliivipuusta, johon luonnonmukaisesti kuuluit, ja vastoin luontoa oksastettu jaloon oliivipuuhun, niin totta kai nämä alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa.
        25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.
        26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Pakanat sulautetaan ja oksastetaan jaloon öljypuuhun, joka on Israelin kansa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.

        Kasvinjalostuksesta ei liitetä oksia oksiin: "alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa". Siis israelilaiset ovat oksia ja myös metsäöljypuun oksat, pakanat ovat oksia. Oksat liitetään runkoon, juureen.
        niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Juuri ja oksat ovat eri kasvinosia. Öljypuussa on vain yksi juuri mutta monta oksaa. Oksat säilyttävät alkuperäiset ominaisuutensa vaikka eri oksia oksastetaan samaan runkoon. Oksat eivät muutu rungoksi eivätkä oksat sulaudu yhteen.
        Etkö sen vertaa tunne kasvioppia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvinjalostuksesta ei liitetä oksia oksiin: "alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa". Siis israelilaiset ovat oksia ja myös metsäöljypuun oksat, pakanat ovat oksia. Oksat liitetään runkoon, juureen.
        niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Juuri ja oksat ovat eri kasvinosia. Öljypuussa on vain yksi juuri mutta monta oksaa. Oksat säilyttävät alkuperäiset ominaisuutensa vaikka eri oksia oksastetaan samaan runkoon. Oksat eivät muutu rungoksi eivätkä oksat sulaudu yhteen.
        Etkö sen vertaa tunne kasvioppia?

        Älä näsäviisastele. Pakanat liitetään Israelin kansaan ja he alkavat noudattaa 1000-vuotiskaudella Mooseksen lakia yhdessä.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

        Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä näsäviisastele. Pakanat liitetään Israelin kansaan ja he alkavat noudattaa 1000-vuotiskaudella Mooseksen lakia yhdessä.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

        Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        Vai niin!

        "Älä näsäviisastele. Pakanat liitetään Israelin kansaan ja he alkavat noudattaa 1000-vuotiskaudella Mooseksen lakia yhdessä."

        ja koska Jeesus on UUSI PAPPI, Hebrealaiskirje:
        "6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

        12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Lukekaa ja oppikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä näsäviisastele. Pakanat liitetään Israelin kansaan ja he alkavat noudattaa 1000-vuotiskaudella Mooseksen lakia yhdessä.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

        Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        Mistä näitä synnintekijöitä teidän tuhatvuotiskaudella sikiää ? Nuorin kuolee 100 vuotiaana ja synnintekijä joutuu kiroukseen 100 vuotiaana.

        Pelastunee adventistit Sapatin Herra Jeesus vie tuhanneksi vuodeksi taivaaseen, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin!

        "Älä näsäviisastele. Pakanat liitetään Israelin kansaan ja he alkavat noudattaa 1000-vuotiskaudella Mooseksen lakia yhdessä."

        ja koska Jeesus on UUSI PAPPI, Hebrealaiskirje:
        "6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

        12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Lukekaa ja oppikaa!

        Raamattu kutsuu juutalaiseksi niitä pakanuskovia ja juutalaisia, jotka seuraavat juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattavat Jumalan käskyjä. Pakanasta voi tulla juutalainen, kuhan hän alkaa noudattaa Mooseksen lakia, kuten Jeesus käski tekemään.

        Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
        28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näitä synnintekijöitä teidän tuhatvuotiskaudella sikiää ? Nuorin kuolee 100 vuotiaana ja synnintekijä joutuu kiroukseen 100 vuotiaana.

        Pelastunee adventistit Sapatin Herra Jeesus vie tuhanneksi vuodeksi taivaaseen, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---

        Ja millähän perusteella adventistit pelastunee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opetti Roomalaiskirjeessä, että pakanat oksastetaan Israelin kansaan.

        Kol 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.

        Paavalihan oli itse Saatanaa jumalanaan palveleva.
        Ruokoili ero kolme kertaa saatanan enkeleiden seurassa, raamatun mukaan sitä eroa saamatta!
        "Älköön tienne viekö pakanain luokse...:
        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavali-sauluksen-nuoruus/saulus-kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali kristittynä oli rehellisempi kuin kristityt uskovaiset, hän tunnusti herranne:
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        ----
        Kristillisten Jeesus kielsi uskomasta laittomuuden vääriin profeettoihin ja asetti laittomuudelle uskovaisille tuomiot:
        Matt. 24:3-4 Mark.13:5
        Matt. 7:23 25:41 24:23-24
        Apostolien teot:13:6
        Matt. 7:23 25:41


    • Anonyymi

      Room.11:25 Biblia. Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellenne ylpeilisi,) että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.

    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaniset jumaloivat juutalaisia. Kaikki mikä tulee Israelista on pyhää vaikka paikallinen maallinen polkka ja sitä pitää tanssia heidän Jumalan palveluksissaan.
      Israel on nykyisin Jumalan huoraava vaimo, joten me kristityt emme halua liittyä heihin. Aikojen lopulla Israel asetetaan puhtaana oikeaan asemaan.

      • Anonyymi

        "Aikojen lopulla Israel asetetaan puhtaana oikeaan asemaan."

        vai niin!
        Eli he eivät ole samalla viivalla, meidän pakanoiden kanssa, Herrassa Jeesuksessa?
        Onko Jeesuksella sitten kaksi kehoa, eli Morsianta eli seurakuntaa?
        toiset juutalaisia varten ja toiset pakanoita varten!

        eli mikä ERIKOIS ASEMA heillä on Jeesuksessa?

        Heillä OLI erikois-asema mutta sen Jeesus otti POIS!
        ja nyt he, ovat irrotettuja oksia, ja jos tahtovat, niin MYÖS heidät liitetään tähän uuteen kehoon eli seurakuntaa, eli puuhun.

        Ymmärrätkö HE menettivät erikoisen oikeuden Jumalan Edessä ja Jeesus sanoo:

        SE annetaan niille jotka ovat siihen arvollisia Jeesuksessa!
        ja myös he voivat päästä tähän Uuteen liitoon osallisksi.

        Jumalalle kiitos että myös juutalaisia voi pelastua, pakanoiden ohesssa, ellei vieläpä vaikutuksesta!

        Se mitä sitten Jumala on luvannut, "isille", Aabrahamille ja muille, on ensi-sijaisesti MAA-ALUE.

        ja siihen ei tarvitse edes olla puhdas tahi vanhurskas eikä edes totella Jumalaa.
        kuten on selvästi ilmi, esim "kaikissa" profeetoissa.

        Jumala ON USKOLLINEN, vaikka juutalainen ei ole!

        Joten he tulevat varmasti saamaan oman maansa, oisko se nyt, jo osaksi tässä päivässä, ja sitten vielä kerran koko maan.
        TUleeko se sitten tuhatvuotisessa hallituksessa ei ole varmaa, sillä JOKAINEN USKOVA on tulevaisuudessa HALLITSIJA!

        kuka sitten missäkin.
        Juutalaisilla on tasan SAMAT lupaukset kuin meillä pakanoilla tulevaisuudessa, tässä hetkessä heillä vielä on maa, eli se maa mitä he voivat käsillä koskea tahi laittaa taskuun.

        eli puut ja kivet, mitkä ovat sen maan alueella.

        ja jos et muista, niin Myös Suomalaisille Jumala on antanut OMAN MAAN, lahjaksi, kuten Aabrahamille ja jälkeläisille.

        joten Suomi on annettu "ilman lupausta" Suomalaisille.
        ja jos kiukuttelemme, voimme sen menettää, kuten juutalaiset menettivät oman maansa, eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun menettivät, mutta mahdollisesti viimeinen.
        Joten JOKAINEN Juutalainen JOKA EI USKO JEESUKSEEN, on varmasti kuoleva samalla tavalla kuten kaikki AATAMIN JÄLKELÄISET.
        Mooses ei heitä auta!

        Kuolemalla kuolema!
        ainostaa Jeesus antaa elämän oli se Suomalainen tahi juutalainen!

        LUKEKAA itse ja oppikaa!


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaniset jumaloivat juutalaisia. Kaikki mikä tulee Israelista on pyhää vaikka paikallinen maallinen polkka ja sitä pitää tanssia heidän Jumalan palveluksissaan.
      Israel on nykyisin Jumalan huoraava vaimo, joten me kristityt emme halua liittyä heihin. Aikojen lopulla Israel asetetaan puhtaana oikeaan asemaan.

      • Anonyymi

        Toraisteille temppeli on suuressa kunniassa ja keskeinen osa tooraoppia: Antikristuksesta on kirjoitettu: tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Toraistit odottavat Jerusalemin kolmatta temppeliä, jotta heidän lain kiivalemiseensa kuuluvat eläinuhrit voitaisiin toteuttaa: toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme...Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        Toraistit väittävät tuntevansa Jeesuksen. Kuitenkin he tallaavat jalkoihin Jumalan Pojan veren; heidän opissaan ei ole sovitusta.
        "tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden", mikä muu tuli kuin uhrituli?
        "Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain," samoin toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annnetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. Toraistit ovat muuttaneet myös ajan. Heille Jeesuksen ristinkuolema ja syntien sovitus on kuin tyhjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisteille temppeli on suuressa kunniassa ja keskeinen osa tooraoppia: Antikristuksesta on kirjoitettu: tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Toraistit odottavat Jerusalemin kolmatta temppeliä, jotta heidän lain kiivalemiseensa kuuluvat eläinuhrit voitaisiin toteuttaa: toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme...Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        Toraistit väittävät tuntevansa Jeesuksen. Kuitenkin he tallaavat jalkoihin Jumalan Pojan veren; heidän opissaan ei ole sovitusta.
        "tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden", mikä muu tuli kuin uhrituli?
        "Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain," samoin toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annnetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. Toraistit ovat muuttaneet myös ajan. Heille Jeesuksen ristinkuolema ja syntien sovitus on kuin tyhjää.

        Älä vääritele Raamattua.

        Antikristus on laittomuuden ihminen, jonka Jumala lähettää eksytykseksi maailmaan, jotta valheen ja vääryyden rakastajat joutuvat kadotukseen. Tämä ei ei kestä kuin 3,5 vuotta. Sen jälkeen Herra Jeesus tulee takasin ja tuhoaa Antikristuksen. Antikristuksen aika temppelissä ei kestä kuin 3,5 vuotta. Muulloin temppelissä on Herra Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisteille temppeli on suuressa kunniassa ja keskeinen osa tooraoppia: Antikristuksesta on kirjoitettu: tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Toraistit odottavat Jerusalemin kolmatta temppeliä, jotta heidän lain kiivalemiseensa kuuluvat eläinuhrit voitaisiin toteuttaa: toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme...Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        Toraistit väittävät tuntevansa Jeesuksen. Kuitenkin he tallaavat jalkoihin Jumalan Pojan veren; heidän opissaan ei ole sovitusta.
        "tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden", mikä muu tuli kuin uhrituli?
        "Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain," samoin toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annnetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. Toraistit ovat muuttaneet myös ajan. Heille Jeesuksen ristinkuolema ja syntien sovitus on kuin tyhjää.

        >>>toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annnetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. <<<

        Paavali opetti kreikkalaisille ja roomalaisille, että Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vääritele Raamattua.

        Antikristus on laittomuuden ihminen, jonka Jumala lähettää eksytykseksi maailmaan, jotta valheen ja vääryyden rakastajat joutuvat kadotukseen. Tämä ei ei kestä kuin 3,5 vuotta. Sen jälkeen Herra Jeesus tulee takasin ja tuhoaa Antikristuksen. Antikristuksen aika temppelissä ei kestä kuin 3,5 vuotta. Muulloin temppelissä on Herra Jeesus.

        Toraisti-messiaaninen miksi uhraatte eläinuhreja temppelissä? Onko teillä ihminen ylimmäisenäpappina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>toraistit pyrkivät muuttamaan israelilaisille annnetun lain koskemaan koko maailman pakanakansoja. <<<

        Paavali opetti kreikkalaisille ja roomalaisille, että Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Toraisti-messiaaninen, kun sinulla on Mooseksen laki, niin oletko kivittänyt sapatin rikkojia.
        Montako vaimoa sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti-messiaaninen, kun sinulla on Mooseksen laki, niin oletko kivittänyt sapatin rikkojia.
        Montako vaimoa sinulla on?

        Kerroppa, kukahan on käskenyt noudattaa lakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vääritele Raamattua.

        Antikristus on laittomuuden ihminen, jonka Jumala lähettää eksytykseksi maailmaan, jotta valheen ja vääryyden rakastajat joutuvat kadotukseen. Tämä ei ei kestä kuin 3,5 vuotta. Sen jälkeen Herra Jeesus tulee takasin ja tuhoaa Antikristuksen. Antikristuksen aika temppelissä ei kestä kuin 3,5 vuotta. Muulloin temppelissä on Herra Jeesus.

        Teillä riittää näitä kolmen ja puolen vuoden aikoja. Vaikka ne ovat menneen talven lumia.

        1234567---


    • Anonyymi

      Pakanuudesta Jeesuksen puoleen kääntyneet ovat liittoutuneet yhteen juutalaisuudesta uskoon tulleiden kanssa. Sitä tarkoittaa, että meidät on oksastettu "jaloon öljypuuhun". Room. 11. Jaloon öljypuuhun, oikeaan Israeliin ei ekuulu yhtäkään Jesuksesta erossa olevaa juutalaista.
      Tämä on Jumalan totuus.

      • Anonyymi

        Jaloon öljypuuhun ei kuulu yhtään Jeesuksesta erossa olevaa juutalaista, mutta ei myöskään yhtään sellaista pakanuskovaa, joka ei noudata juutalaisten lakia. Jumalan pyhät uskovat Jeesukseen ja noudattavat lakia. Ota näistä toinen pois, niin et ole pyhä etkä vanhurskas.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Jaak 2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi

        Oletko jumala, sinun totuutesi on toraistien eli satanan synagoogan valhe.


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaniset eivät ole luopuneet omasta amerikkalaisesta nettiuskonnosta. He ovat uskontonsa orjia.
      Paavali oli juutalainen ja Mooseksen lakia omasta mielestään noudattava kirjanoppinut, mutta hän totesi sen roskaksi. Hänen täytyi jättää vanha elämänsä ja uskontonsa, jotta voittaisi omakseen Kristuksen. Vanhaan vaippaa ei Jeesus rupea paikkailemaan uudella kankaalla.

      Filippiläiskirje:
      3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen

      • Anonyymi

        Room 2:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room 2:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Paavali ei käynyt Jerusalemissa edes uhraamassa 3 14 vuoteen, joten hän ei noudattanut Mooseksen lakia. Uudessa liitossa on uuden liiton lait voimassa.

        Minäkään en ole rikkonut juutalaista lakia, pyhäkköä enkä keisaria vastaan.

        Minäkin uskon mitä on kirjoitettu vanhassa testamentissa. Vanha liitto on lakkautettu. Sen avulla ei kukaan ihminen ole pelastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei käynyt Jerusalemissa edes uhraamassa 3 14 vuoteen, joten hän ei noudattanut Mooseksen lakia. Uudessa liitossa on uuden liiton lait voimassa.

        Minäkään en ole rikkonut juutalaista lakia, pyhäkköä enkä keisaria vastaan.

        Minäkin uskon mitä on kirjoitettu vanhassa testamentissa. Vanha liitto on lakkautettu. Sen avulla ei kukaan ihminen ole pelastunut.

        Raamatun mukaan Paavali ei rikkonut lakia vastaan.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Paavali ei rikkonut lakia vastaan.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ei tietenkään Paavali rikkonut lakia, kun eli uudessa liitossa.

        En minäkään riko lakia vaikka minulla ei ole viitantupsuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään Paavali rikkonut lakia, kun eli uudessa liitossa.

        En minäkään riko lakia vaikka minulla ei ole viitantupsuja.

        Paaavalin mukaan jokaisen pakanauskovan on noudatettava Mooseksen lakia, minkä hän kirjoitti roomalaisille pakanoille. Minulla ei ole nyt viittaa päälläni, joka on neliskulmaisen mallinen kangasvaate, mikä takia minulla ei ole tupsujakaan. Jos laittaisin viitan päälle, niin silloin siinä tulisi olla tupsut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Paavali ei rikkonut lakia vastaan.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Täytyy Ottaa huomioon, että juutalaisten laki on vanhan liiton laki ja farisealaisesti väännetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaavalin mukaan jokaisen pakanauskovan on noudatettava Mooseksen lakia, minkä hän kirjoitti roomalaisille pakanoille. Minulla ei ole nyt viittaa päälläni, joka on neliskulmaisen mallinen kangasvaate, mikä takia minulla ei ole tupsujakaan. Jos laittaisin viitan päälle, niin silloin siinä tulisi olla tupsut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Sinun pitää kivittää sapatin rikkojat.

        Kerroppa missä päin maailmaa noudatetaan Mooseksen lakia, jotta ei joutuisi kadotukseen?
        Suomessa en ole nähnyt edes uutisia, että toraisti-messiaaninen on noudattanut Mooseksen lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy Ottaa huomioon, että juutalaisten laki on vanhan liiton laki ja farisealaisesti väännetty.

        Uuden liiton laki on Mooseksen laki. Sinä noudatti uuden liiton lähettiläs Jeesus Kristus ja uuden liiton puolella myös Paavalikin.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää kivittää sapatin rikkojat.

        Kerroppa missä päin maailmaa noudatetaan Mooseksen lakia, jotta ei joutuisi kadotukseen?
        Suomessa en ole nähnyt edes uutisia, että toraisti-messiaaninen on noudattanut Mooseksen lakia.

        Tuhatvuotisessa valtakunnassa, jota johtaa juutalaisten kuningas Jeesus Kristus. Sinne pääsee vain ne kristityt, jotka noudattavat lakia.

        Laittomuuden tekijät siivotaan tuliseen järveen.

        Jesaja 66
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhatvuotisessa valtakunnassa, jota johtaa juutalaisten kuningas Jeesus Kristus. Sinne pääsee vain ne kristityt, jotka noudattavat lakia.

        Laittomuuden tekijät siivotaan tuliseen järveen.

        Jesaja 66
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.

        Sinäkään et noudata Mooseksen lakia, kun et kivitä sapatin rikkojia.
        Kerroppa mitkä vanhaliiton 613 laista täytät.
        Kukaan toraisti-messiaaninen ei ole pystynyt tätä kertomaan. Silti kehutte täällä, että täytätte lain eli valehtelette! Entäs, jos joku laki on jäänyt täyttämättä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhatvuotisessa valtakunnassa, jota johtaa juutalaisten kuningas Jeesus Kristus. Sinne pääsee vain ne kristityt, jotka noudattavat lakia.

        Laittomuuden tekijät siivotaan tuliseen järveen.

        Jesaja 66
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.

        Teidän tuhatvuotisessa valtakunnassa on syntiä ja kuolemaa. Nuorin kuolee siellä 100 vuotiaana ja synnintakijä joutuu kiroukseen 100 vuotiaana. OI JOI !

        Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaavalin mukaan jokaisen pakanauskovan on noudatettava Mooseksen lakia, minkä hän kirjoitti roomalaisille pakanoille. Minulla ei ole nyt viittaa päälläni, joka on neliskulmaisen mallinen kangasvaate, mikä takia minulla ei ole tupsujakaan. Jos laittaisin viitan päälle, niin silloin siinä tulisi olla tupsut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Toraisti-messiaaninen ei noudata lakia vaan kiertää lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaavalin mukaan jokaisen pakanauskovan on noudatettava Mooseksen lakia, minkä hän kirjoitti roomalaisille pakanoille. Minulla ei ole nyt viittaa päälläni, joka on neliskulmaisen mallinen kangasvaate, mikä takia minulla ei ole tupsujakaan. Jos laittaisin viitan päälle, niin silloin siinä tulisi olla tupsut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Paavali rukoili ero saatanan enkeleiden seurasaa kolme kertaa,,,, eroa saamatta:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        -
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.


    • Anonyymi

      Nyt, koska laitoin heikosti (?) aloitukseen sekavaa Suomen-kieltä niin tarkennus :)

      ketkä on tässä ajassa nyt lopunikana, saatanan synägoogaa?
      ja mitä se tekee ja suunnittelee?

      Kuten tiedämme, jos olemme OSALLISIA pahan ja vääryyden miehen/naisen teoissa, saamme saman palkan.

      Meidän ei tule olla osallisia, pahojen teoissa.

      Nyt kuka ja ketkä ovat siis tässä pahassa saatanan synagoossa?

      Onko Valolla ja pimeydellä jokin yhtein hanke?
      On Totuus ja valhe liitossa?

      Eli NYT en tahdo tässä (itse asiassa) keskustella, mikä PAIKKA on synagooga tahi oliko siellä Mooseksen käärme tahi Aaronin sauva,

      VAAN

      KUKA = yksilö ja monikko mies/nainen, poika/tyttö ja mut orjat ja palvelijat.
      Ketkä Eli
      http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/558

      Nyt siis KUKA ja ketkä ovat siellä paikassa, oli se mikä tahansa.

      KUKA on osa tahi osallinen tästä pahuudesta ?
      eli oma oikoveto, saatanan syvyyksien pahuuksista!

      jatketaan, sillä näyttää olevan paljon puolesta ja vastaan.

      • Anonyymi

        Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskirjan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivät olevansa juutalaisia ja pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.
        Ihmisen järki voi nousta Jumalan tuntemista vastaan, mutta on järjen ulkopuolella ovat saatanan syvyydet eli järjettömyydet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskirjan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivät olevansa juutalaisia ja pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.
        Ihmisen järki voi nousta Jumalan tuntemista vastaan, mutta on järjen ulkopuolella ovat saatanan syvyydet eli järjettömyydet.

        >>>vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia <<<

        Pakanasta voi tulla juutalainen, jos hän alkaa seuraamaan juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattaa Jumalan käskyjä.

        Room 2:29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen aikaan ihmiset jaettiin kahteen osaa, juutalaiset ja pakana(kansat). Ne, jotka eivät olleet juutalaisia, olivat pakanoina.
        Ilmestyskirjan sanoma: "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga", on täysin selvä. Pakanat, jotka väittivät olevansa juutalaisia ja pilkkasivat ja vainosit Jeesuksen omia.
        Samalla tavalla kuin Johanneksen aikaan, niin vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia ja pilkkaavat Jeesuksen omia.
        Ihmisen järki voi nousta Jumalan tuntemista vastaan, mutta on järjen ulkopuolella ovat saatanan syvyydet eli järjettömyydet.

        Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
        28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>vaikka tällä palstalla voi nähdä kuinka uskosta osattomat pakanat väittävät olevansa juutalaisia <<<

        Pakanasta voi tulla juutalainen, jos hän alkaa seuraamaan juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattaa Jumalan käskyjä.

        Room 2:29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus

        Pakanasta ei tarvitse tulla juutalaista. Kaikki ovat saman arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanasta ei tarvitse tulla juutalaista. Kaikki ovat saman arvoisia.

        Jos pakana ei ala noudattaa juutalaisten lakia, hän ei ole vanhurskas eikä Kristuksessa.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


    • Anonyymi

      ja kun olemme pääseet yksimielisyyteen kuka ja ketkä siellä jossain ovat, niin jatko kuuluu:

      Mitä se tekee ja suunnittelee?

      eli mitä he, kuka lie suunnittelee ja tekee?

      Onko nämä teot ilmeiset ja jos ovat mitä ne ovat ja näkyykö niitä nyt, esim Suomessa.

      esim.
      Onko uusi uljas puhelin ja tiedonsiirto laite/laitteet, G5 heidän tekojaan?
      Onko Suomessa vallassa olevat viher-vasemmisto-sdk-keskusta, osa heodän tekojaan?
      Tämä vihervasen turmio ei ole "fyysinen" teko vaan ideologinen eli "henken" tuote.

      Nyt tämä esimerkki on siis, se mitä voidaan tarkastella ja kaikille on selvää ettei se edes tunnusta Jumalaa, Isää, joten turha on sitten tarkastaa, tunnustaako Poikaa, eli Jeesusta.

      eli HE jotka ovat osa tästä tuhosta ja turmiosta, viher-vasemmisto-sdp-kesk, ovat sitten eräs, osa myös "saatanan synagoogaa, eli sen opetusta ja tarkoitusta?

      keskustelkaamme ja jättäkää Kristin-uskon alkeet, ja "heittäkää", maitopullo/tuttipullot, pois ja Rohkaiskaa itsenne syömään RUIS leipää ja jos sitten jaksatte, ydin-rasvaa.

    • Anonyymi

      Raamattu kutsuu juutalaiseksi niitä pakanuskovia ja juutalaisia, jotka seuraavat juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattavat Jumalan käskyjä. Pakanasta voi tulla juutalainen, kuhan hän alkaa noudattaa Mooseksen lakia, kuten Jeesus käski tekemään.

      Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
      28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
      29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,

      • Anonyymi

        Toraisti-messiaaninen, kun te noudatatte Mooseksen lakia, niin kuinka te sovitatte syntinne eläinuhreilla, kun ei ole temppeliä missä uhrata?


    • Anonyymi

      Ottakaa kunnon luterilainen komento kirkossakäyntiin.
      Eli jos ei sunnuntaisapattina tule varoituksista huolimatta kirkkoon, niin siihen auttaa pyövelin kirves kaulalla.
      https://areena.yle.fi/1-50352868

      • Anonyymi

        Ei yhdestä juutalaisuus sanasta kannata 100 viestiä laittaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhdestä juutalaisuus sanasta kannata 100 viestiä laittaa,

        Juutalaisuus sana lukee Roomalaiskirjeessä, se on siellä äärimmäisen tarkkaan kerrottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus sana lukee Roomalaiskirjeessä, se on siellä äärimmäisen tarkkaan kerrottu

        Paavali kertoi: "edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta".


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaninen annappa ohjeet miten toraisti lämmittää asuntonsa sapattina Lapissa nyt kun on pakkasta jopa 40 astetta.
      Tekeekö väärä uskoiset hänelle sähkön ja lämmön? Miten toraisti teki 100 vuotta sitten, kun ei ollut sähköä? Miten Mooseksen laki täytetään tässä tapauksessa?

      • Anonyymi

        Tuo on Jumalaa vastaan sana toraisti,
        Kysy Herralta viisautta siinä. Se ei ole ymmärrystä


      • Anonyymi

        Raamatussa ilmoitetaan, että sapatti on ihmisen lepoa ja virkistymistä varten. Sapatti on siis ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Sapattina saa tehdä sellaiset asiat, mitkä ovat välttämättömiä ihmisen hengen ja terveyden ylläpitämiseksi, joita ei voi toisena päivänä voi tehdä. Sen takia lääkäritkin auttavat sapattina loukkaantuneita, koska laissa on myös käsky olla laupias, mikä tulee tehdä myös sapattina.

        2 Moos 23:12 Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä.

        Sananl 3:3 Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta -- kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
        4 niin saat rakkautta ja kiitosta sekä Jumalalta että ihmisiltä.

        Hoos 12:6 Ja sinä - käänny Jumalasi tykö, noudata laupeutta ja oikeutta ja pane alati toivosi Jumalaasi.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Mark 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ilmoitetaan, että sapatti on ihmisen lepoa ja virkistymistä varten. Sapatti on siis ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Sapattina saa tehdä sellaiset asiat, mitkä ovat välttämättömiä ihmisen hengen ja terveyden ylläpitämiseksi, joita ei voi toisena päivänä voi tehdä. Sen takia lääkäritkin auttavat sapattina loukkaantuneita, koska laissa on myös käsky olla laupias, mikä tulee tehdä myös sapattina.

        2 Moos 23:12 Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä.

        Sananl 3:3 Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta -- kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
        4 niin saat rakkautta ja kiitosta sekä Jumalalta että ihmisiltä.

        Hoos 12:6 Ja sinä - käänny Jumalasi tykö, noudata laupeutta ja oikeutta ja pane alati toivosi Jumalaasi.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Mark 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Toraisti-messiaanisella tulee aina vastaus kuinka lakia kierretään!

        Miksi te menette uhraamaan eläinuhreja Jerusalemin temppeliin? Mitä syntejä te sovitatte? Katso alla oleva Raamatun paikka.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaninen anna ohjeet kuinka menetellään kuukautistilassa olevan naisen kanssa, jotta Mooseksen lakia ei rikota.

      1. Kun on kyseessä oma vaimo.

      2. Kun menet bussiin ja siellä on monta kuukautistilassa olevaa naista ja he ovat istuneet penkeillä joita et tiedä.

    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaninen anna ohjeet kuinka menetellään kuukautistilassa olevan naisen kanssa, jotta Mooseksen lakia ei rikota.

      1. Kun on kyseessä oma vaimo.

      2. Kun menet bussiin ja siellä on monta kuukautistilassa olevaa naista ja he ovat istuneet penkeillä joita et tiedä.

      • Anonyymi

        Kuukautistilasta annetut säädökset ovat alun perin tarkoitettu estämään muiden joutuminen kosketukseen kuukautisveren kanssa. Raamatun aikana ei ollut naisten hygieniavälineitä olemassa. Nykyään on, joten penkit eivät saastu kuukautisverestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukautistilasta annetut säädökset ovat alun perin tarkoitettu estämään muiden joutuminen kosketukseen kuukautisveren kanssa. Raamatun aikana ei ollut naisten hygieniavälineitä olemassa. Nykyään on, joten penkit eivät saastu kuukautisverestä.

        Toraisti-messiaanin antaa Mooseksen lain kiertämisohjeita. Kuukautistilassa olevaan naiseen ei saa edes koskea. Eli oma vaimo tai työpaikalla, bussissa oleva nainen.

        Mooseksen kirja:
        3:15:19 Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
        20:18 Jos joku makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja paljastaa hänen häpynsä, avaa hänen lähteensä, ja nainen paljastaa verensä lähteen, niin heidät molemmat hävitettäköön kansastansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukautistilasta annetut säädökset ovat alun perin tarkoitettu estämään muiden joutuminen kosketukseen kuukautisveren kanssa. Raamatun aikana ei ollut naisten hygieniavälineitä olemassa. Nykyään on, joten penkit eivät saastu kuukautisverestä.

        Toraisti purat Mooseksen käskyjä. Laissa on kirjoitettu: Jos jollakin, kenellä tahansa, on elimestään liman vuoto, on hänen vuotonsa saastainen. Hänen vuotonsa saastaisuus on sellainen, että hän, niin hyvin silloin, kun hänen elimestään vuotaa, kuin silloin, kun hänen elimensä pidättää vuodon, on saastainen. Jokainen vuode, jossa vuotoa sairastava lepää, tulee saastaiseksi, ja jokainen istuin, jolla hän istuu, tulee saastaiseksi.
        Tässä puhutaan muusta vuodosta kuin kuukautisista.
        Jos noudatttaa joka käsky laista, ei käytännössä voi mennä ravintolaan tai opiskelupaikkaan tai kulkea bussilla eikä junalla tai lentokoneella eikä muillakaan julkisilla kulkuneuvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti purat Mooseksen käskyjä. Laissa on kirjoitettu: Jos jollakin, kenellä tahansa, on elimestään liman vuoto, on hänen vuotonsa saastainen. Hänen vuotonsa saastaisuus on sellainen, että hän, niin hyvin silloin, kun hänen elimestään vuotaa, kuin silloin, kun hänen elimensä pidättää vuodon, on saastainen. Jokainen vuode, jossa vuotoa sairastava lepää, tulee saastaiseksi, ja jokainen istuin, jolla hän istuu, tulee saastaiseksi.
        Tässä puhutaan muusta vuodosta kuin kuukautisista.
        Jos noudatttaa joka käsky laista, ei käytännössä voi mennä ravintolaan tai opiskelupaikkaan tai kulkea bussilla eikä junalla tai lentokoneella eikä muillakaan julkisilla kulkuneuvoilla.

        En minä pura Jumalan käskyjä, en yhtäkään. Kuukautisvereen ei saa koskea. Se on selvä asia.

        Miten lakia sovelletaan, niin sitä sovelletaan sen alkuperäisen tarkotuksen mukaisesti. Tämä sama soveltamisperiaate löytyy myös maalliseista laisäädännöistä ympäri maailman: sisältö ennen muotoa -periaate.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä pura Jumalan käskyjä, en yhtäkään. Kuukautisvereen ei saa koskea. Se on selvä asia.

        Miten lakia sovelletaan, niin sitä sovelletaan sen alkuperäisen tarkotuksen mukaisesti. Tämä sama soveltamisperiaate löytyy myös maalliseista laisäädännöistä ympäri maailman: sisältö ennen muotoa -periaate.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.

        Toraisti, purat lain käskyjä. Mooseksen käsky vuotoa sairastavasta on paljon laajempi kuin: "Kuukautisvereen ei saa koskea". Se on selvä asia, ettet noudata lain käskyjä ja oppisi mukaan olet saastainen, eivätkä saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti, purat lain käskyjä. Mooseksen käsky vuotoa sairastavasta on paljon laajempi kuin: "Kuukautisvereen ei saa koskea". Se on selvä asia, ettet noudata lain käskyjä ja oppisi mukaan olet saastainen, eivätkä saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Minä tiedän, että sinä kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti olet Paholaisen lähettiläs. Sinä raivoat ja vääristelet Raamattua kuin piru ja syytät toisia aiheettomasti. Tämän takia en noteeraa sinun uhkauksiasi millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti, purat lain käskyjä. Mooseksen käsky vuotoa sairastavasta on paljon laajempi kuin: "Kuukautisvereen ei saa koskea". Se on selvä asia, ettet noudata lain käskyjä ja oppisi mukaan olet saastainen, eivätkä saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Jos penkille istuu nainen, jolla ei ole kuukautissuojia, kuten Raamatun aika ei ollut, niin silloin penkille ei saa muut istua, koska he joutuisivat muuten kosketuksiin kuukautisveren kanssa. Tätä laki tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos penkille istuu nainen, jolla ei ole kuukautissuojia, kuten Raamatun aika ei ollut, niin silloin penkille ei saa muut istua, koska he joutuisivat muuten kosketuksiin kuukautisveren kanssa. Tätä laki tarkoittaa.

        Toraisti taas kerran purit Mooseksen lakia. Mooseksen laki ei tarkoita kosketusta veren kanssa, vaan sinä toraisti oppisi mukaan saastut, jos vain istut penkille, jossa nainen on vuotonsa aikana istunut, käyttipä nainen minkämoista tamppoonia tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti taas kerran purit Mooseksen lakia. Mooseksen laki ei tarkoita kosketusta veren kanssa, vaan sinä toraisti oppisi mukaan saastut, jos vain istut penkille, jossa nainen on vuotonsa aikana istunut, käyttipä nainen minkämoista tamppoonia tahansa.

        En minä pura Jumalan käskyjä, en yhtäkään. Kuukautisvereen ei saa koskea. Se on selvä asia.

        Miten lakia sovelletaan, niin sitä sovelletaan sen alkuperäisen tarkotuksen mukaisesti. Tämä sama soveltamisperiaate löytyy myös maalliseista laisäädännöistä ympäri maailman: sisältö ennen muotoa -periaate.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaanisten uskonto toimii
      teoriassa vaan ei käytännössä.

      Sulkeeko toraisti vaimonsa viikoksi lukkojen taakse, jotta ei saastuisi?

    • Anonyymi

      Toraisti-messiaaninen Mooseksen lain täyttäjä onko sinulla vaatteita, jotka on kudottu kahdesta kuidusta?

      5Moos22:11 Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin.

      • Anonyymi

        Jos teet villasta ja pellavasta kangasta, niin se menee piloille pestäessä, koska langat kutistuvat erilailla pesussa, ja kangas myös repeää helposti, koska lankojen joustavuus on erilainen. Käsky on todella järkevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teet villasta ja pellavasta kangasta, niin se menee piloille pestäessä, koska langat kutistuvat erilailla pesussa, ja kangas myös repeää helposti, koska lankojen joustavuus on erilainen. Käsky on todella järkevä.

        Laki on järkevä, mutta toraisti ei. Pellava on vilpoinen ja villa lämmin. Juutalaisten täytyi käyttää joko kuumia vaatteita ja kylmiä vaatteita. Haaleus on pahaa. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava (hot)!


    • Anonyymi

      Messiaaninen-juutalainen, kun joudut kättelemään kuukautistilassa olevaa naista ja saastut, niin kuinka puhdistaudut.
      Mitä opettajanne Mooses neuvoo?

      • Anonyymi

        Kerro kuka on antanut lain Moosekselle?


      • Anonyymi

        Kerro miksi juutalaisten kuningas Jeesus Kristus ja hänen palvelijansa Paavali noudattivat Mooseksen lakia?


      • Anonyymi

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miksi juutalaisten kuningas Jeesus Kristus ja hänen palvelijansa Paavali noudattivat Mooseksen lakia?

        Valehtelet, Paavali oli kuollut laille eikä lain käskyt sitoneet Paavalia. Sen sijaan Jeesus oli lain alanen ja lain orja ja Hän noudatti Mooksen lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, Paavali oli kuollut laille eikä lain käskyt sitoneet Paavalia. Sen sijaan Jeesus oli lain alanen ja lain orja ja Hän noudatti Mooksen lakia.

        Itsekukin lukija voi luonansa päätellä kuka tässä ketjussa kommentoiva kuluu saatanan synagoogaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, Paavali oli kuollut laille eikä lain käskyt sitoneet Paavalia. Sen sijaan Jeesus oli lain alanen ja lain orja ja Hän noudatti Mooksen lakia.

        Jeesus oli uuden liiton lähettiläs ja opetti uutta liittoa. Hän määräsi, että jokaisen kristityn tulee uuden liiton aikaan noudattaa Mooseksen lakia. Tässä tämä lukee aivan selvästi.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, Paavali oli kuollut laille eikä lain käskyt sitoneet Paavalia. Sen sijaan Jeesus oli lain alanen ja lain orja ja Hän noudatti Mooksen lakia.

        >>>eikä lain käskyt sitoneet Paavalia<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Paavali opetti, että Mooseksen lain käskyt sitovat kaikkia kristittyjä kansasta riittumatta. Paavali vaati roomalaisia pakanauskovia noudattamaan lakia kadotustuomion uhalla.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>eikä lain käskyt sitoneet Paavalia<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Paavali opetti, että Mooseksen lain käskyt sitovat kaikkia kristittyjä kansasta riittumatta. Paavali vaati roomalaisia pakanauskovia noudattamaan lakia kadotustuomion uhalla.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Paavali ei itsekkään noudattanut Mooseksen lakia. Lukekaahan messiaaniset-juutalaiset uutta testamenttia siellä nämä asiat on kerrottu selkokielellä.
        Ette saa uudesta testamentista tukea teidän amerikkalaiselle nettiuskonnolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei itsekkään noudattanut Mooseksen lakia. Lukekaahan messiaaniset-juutalaiset uutta testamenttia siellä nämä asiat on kerrottu selkokielellä.
        Ette saa uudesta testamentista tukea teidän amerikkalaiselle nettiuskonnolle.

        Valahtelet kuin Saatana.

        Paavali noudatti Mooseksen lakia uuden liiton aikana.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei itsekkään noudattanut Mooseksen lakia. Lukekaahan messiaaniset-juutalaiset uutta testamenttia siellä nämä asiat on kerrottu selkokielellä.
        Ette saa uudesta testamentista tukea teidän amerikkalaiselle nettiuskonnolle.

        Valahtelet kuin Saatana.

        Paavali noudatti Mooseksen lakia uuden liiton aikana.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelet kuin Saatana.

        Paavali noudatti Mooseksen lakia uuden liiton aikana.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Saulus Tarsolaisena Paavali noudatti samaa Mooseksen lakia kuin te messiaaniset-juutalaiset eli kivitti kristittyjä.
        Teidän uskonnossahan on tänäkin päivänä lupa kivittää sapatin rikkojat! Teillä on murhauskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelet kuin Saatana.

        Paavali noudatti Mooseksen lakia uuden liiton aikana.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        En minäkään ole tehnyt mitään väärää juutalaisten lakia, temppeliä enkä keisaria vastaan.

        Uskon kaiken mitä on kirjoitettu vanhassa testamentissa.

        Mutta sanon silti, että messiaanis-juutalaisten uskonto on murhauskonto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole tehnyt mitään väärää juutalaisten lakia, temppeliä enkä keisaria vastaan.

        Uskon kaiken mitä on kirjoitettu vanhassa testamentissa.

        Mutta sanon silti, että messiaanis-juutalaisten uskonto on murhauskonto!

        Et sinä usko kaikkea, mitä on kirjoitettu VT:ssä, koska sinä et tottele lakia, vaan koko ajan ivallisesti haukut lakia. Paavali usko kaiken sen, mitä laissa lukee, koska hän totteli lain käskyjä. Usko ilman tekoja on kuollut.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


    • Anonyymi

      "Saatanan Synagooga" on edelleen se sama juutalainen uskonto, joka kieltää Jumalan Pojan, Jeesuksen.

      • Anonyymi

        Asia ei ole näin yksinkertainen.

        Synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, siis sellaista rakennusta, jossa seurakunta kokoontuu. Myöhemmin seurakunnan kokoontumispaikkoja alettiin kutsumaan mm. basilikoiksi ja sitten myöhemmin kirkoiksi. Synagoga, basilika ja kirkko ovat toistensa synonymejä.

        Roomalaiset pitivät alkuseurakuntaa juutalaisten lahkona. Kyse oli juutalaisuudesta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Toiset juutalaiset myös kutsuivat kristittyjen seurakuntia nasaretilaiseksi lahjoksi, jonka johtajana he pitivät Paavalia.

        Ap.t 24:5 Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja,
        ----
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Ilmestyskirjaa tulee ymmärtää juutalaisuuden kautta, koska se puhuu paljon israelilaisille ja alkuseurakunnan kulttuurin kautta juutalaisilla termeillä. Tämä johtuu siitä, että kristinusko oli ensimmäisellä vuosisadalla vielä messiaanista juutalaisuutta, siis juutalaisten nasaretilainen lahko.

        Alkuseurakuntiin alkoi tulla vääriä profeettoja, jota valehtelivat olevansa uskossa siis väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet uskossa siis juutalaisia. He olivat Saatanan lähettämiä valehtelijoita ja vakoilijoita, jotka olivat lähtöisin Saatanan omista joukoista. Eksyttäjät tekivät suden työtään tahallaan, koska olivat todellisuudessa Saatanan palvelijoita.

        1 Joh 2:18 Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä.
        19 He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin.

        1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Ilm 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.


    • Anonyymi

      Toraisti-juutalainen mitä Mooses sanoo teille tupakanpoltosta ja huumeista?

    • Anonyymi

      Veditpä siis melkoisen litanian tuohon
      itse olen kyllä perehtynyt eritoten tuohon ilmestyskirjaan.
      Koska sehän käsittelee oikasti ensimmäistä maailman sotaa.

      Kuitenkin itseäni kiehtoo Psalm 69
      Jossa apostoli
      Pahat teot eivät pysy salassa
      641Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
      2Kuule ääneni, Jumala, kun valitan.
      Kun vihollinen uhkaa, varjele minua.
      3Kätke minut pahantekijöiden kiihkolta,
      väärintekijöiden juonilta.
      4 He teroittavat kielensä kuin miekan,
      jännittävät nuolekseen myrkyllisen sanan,
      5ja äkkiä he piilopaikastaan ampuvat viatonta,
      ampuvat, eivät pelkää.
      6 He kannustavat toinen toistaan pahaan,
      he yllyttävät virittämään ansoja,
      he sanovat: »Ei sitä kukaan näe.»
      7 He hautovat pahaa ja sanovat:
      »Nyt panemme toimeksi!»
      Tutkimaton on ihmisen sisin ja sydän.

      Siis tämä on se ainoa psalmi
      jossa Jumala ehdollistetaan?

      • Anonyymi

        Jokainen palstaa lukeva voi itse kukin luonansa päätellä kuka ketjussa kommentoiva kuuluu saatanan synagoogaan.


    • Anonyymi

      Raamattu kutsuu juutalaiseksi niitä pakanuskovia ja juutalaisia, jotka seuraavat juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta ja noudattavat Jumalan käskyjä. Pakanasta voi tulla juutalainen, kuhan hän alkaa noudattaa Mooseksen lakia, kuten Jeesus käski tekemään.

      Room 2:26 Jos ympärileikkaamaton noudattaa lain säännöksiä, eikö häntä silloin tule pitää ympärileikattuna?
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
      28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
      29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus,

      • Anonyymi

        Saulus Tarsolaisena Paavali noudatti samaa Mooseksen lakia kuin te messiaaniset-juutalaiset eli kivitti kristittyjä.
        Teidän uskonnossahan on tänäkin päivänä lupa kivittää sapatin rikkojat! Teillä on murhauskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolaisena Paavali noudatti samaa Mooseksen lakia kuin te messiaaniset-juutalaiset eli kivitti kristittyjä.
        Teidän uskonnossahan on tänäkin päivänä lupa kivittää sapatin rikkojat! Teillä on murhauskonto.

        Kerroppa, kuka antoi lain Moosekselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa, kuka antoi lain Moosekselle?

        Kerroppa kuka opetti Saulus Tarsolaista murhaamaan (kivittämään) kristittyjä kuten te?

        Kerroppa kuka muutti Paavalin niin että hän ei halunnut enää tappaa eikä kivittää ketään?

        Murhauskontoja on maailma täynnä ja teidän uskonto kuuluu niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa kuka opetti Saulus Tarsolaista murhaamaan (kivittämään) kristittyjä kuten te?

        Kerroppa kuka muutti Paavalin niin että hän ei halunnut enää tappaa eikä kivittää ketään?

        Murhauskontoja on maailma täynnä ja teidän uskonto kuuluu niihin.

        Sinulla on tapana paeta kiusallisia kysymyksiä esittämällä vastakysymyksen.

        Et ole kertaakaan pystynyt vastaamaan siihen kysymykseen, kuka antoi Moosekselle lain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tapana paeta kiusallisia kysymyksiä esittämällä vastakysymyksen.

        Et ole kertaakaan pystynyt vastaamaan siihen kysymykseen, kuka antoi Moosekselle lain?

        Mooseksen laki oli kaikesta toraisten vouhkaamisesta huolimatta ihmisen antama laki. Mutta Jumala ikään kuin välitti lain, eikä laki anna kuvaa Jumalan koko tahdosta. Jumala antoi sitä mitä tuohon aikaan oli tapana ja jota kansa pyysi ja halusi.
        Mitä kiusallista on tässä Totuudessa on, vastaa tyhjänjauhaja?
        Ylipäätään olet niin paisunut omaa lihaasi, että kohta halkeat. Kuvittelet koko maailman olevan tilivelvollinen itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki oli kaikesta toraisten vouhkaamisesta huolimatta ihmisen antama laki. Mutta Jumala ikään kuin välitti lain, eikä laki anna kuvaa Jumalan koko tahdosta. Jumala antoi sitä mitä tuohon aikaan oli tapana ja jota kansa pyysi ja halusi.
        Mitä kiusallista on tässä Totuudessa on, vastaa tyhjänjauhaja?
        Ylipäätään olet niin paisunut omaa lihaasi, että kohta halkeat. Kuvittelet koko maailman olevan tilivelvollinen itsellesi.

        >>Mooseksen laki oli kaikesta toraisten vouhkaamisesta huolimatta ihmisen antama laki. <<

        Sinä valehtelet kuin Saatana. Väitteesi on emävalhe.

        Lain antoi Moosekselle Herra. Mooseksen laissa on monessa kohtaa "Herra sanoo" jne. Mooseksen lakiin on kirjoitettu Jumalan tahto, minkä takia Jeesus myös noudatti lakia.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa, kuka antoi lain Moosekselle?

        Jumala antoi vanhan liiton lait Mooseksen kautta. Vanhaa liittoa ei enää ole.Jumala

        Uudessa liitossa, joka on nyt voimassa on uuden liiton lait ja ne löytyvät uudesta testamentista. Ne astui voimaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Jeesus eli vielä vanhassa liitossa, joten hän noudatti vielä vanhan liiton lakeja. Huom! Jeesus ei kumminkaan kivittänyt ketään (miksikähän?). Rikkoiko hän Mooseksen lakia?Te toraisti-messiaaniset kivittäisitte tänäkin päivänä meitä kristittyjä, jos Suomen laki ei meitä suojaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa, kuka antoi lain Moosekselle?

        Jumala antoi vanhan liiton lait Mooseksen kautta. Vanhaa liittoa ei enää ole.Jumala

        Uudessa liitossa, joka on nyt voimassa on uuden liiton lait ja ne löytyvät uudesta testamentista. Ne astui voimaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Jeesus eli vielä vanhassa liitossa, joten hän noudatti vielä vanhan liiton lakeja. Huom! Jeesus ei kumminkaan kivittänyt ketään (miksikähän?). Rikkoiko hän Mooseksen lakia?Te toraisti-messiaaniset kivittäisitte tänäkin päivänä meitä kristittyjä, jos Suomen laki ei meitä suojaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala antoi vanhan liiton lait Mooseksen kautta. Vanhaa liittoa ei enää ole.Jumala

        Uudessa liitossa, joka on nyt voimassa on uuden liiton lait ja ne löytyvät uudesta testamentista. Ne astui voimaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Jeesus eli vielä vanhassa liitossa, joten hän noudatti vielä vanhan liiton lakeja. Huom! Jeesus ei kumminkaan kivittänyt ketään (miksikähän?). Rikkoiko hän Mooseksen lakia?Te toraisti-messiaaniset kivittäisitte tänäkin päivänä meitä kristittyjä, jos Suomen laki ei meitä suojaisi.

        Jumala on ilmoittanut lain ja Poikansa kautta, että Mooseksen laki on voimassa uuden liiton aikana ja se koskee kaikkia kansoja.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Paavali opetti, että Mooseksen lain käskyt sitovat kaikkia kristittyjä kansasta riittumatta. Paavali vaati roomalaisia pakanauskovia noudattamaan lakia kadotustuomion uhalla.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


    • Anonyymi

      Toraisti-messiaanisten sydämessä on Mooseksen laki. Näin opetti heidän "suuri" rabbinsa tällä keskustelupalstalla.

      Uudestisyntyneiden kristittyjen sydämessä on Opettajana Pyhä Henki.

      Tämän takia toraistit eivät usko alla olevaa Raamatun paikkaa vaan yrittävät ujuttaa meille muitakin vanhan liiton lakeja.

      Apt15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin

    • Anonyymi

      Toraisti-messiaanisten sydämessä on Mooseksen laki. Näin opetti heidän "suuri" rabbinsa tällä keskustelupalstalla.

      Uudestisyntyneiden kristittyjen sydämessä on Opettajana Pyhä Henki.

      Tämän takia toraistit eivät usko alla olevaa Raamatun paikkaa vaan yrittävät ujuttaa meille muitakin vanhan liiton lakeja.

      Apt15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin

      • Anonyymi

        Sinä ymmärrät väärin, mitä lukee Apostolien tekojen kirjan luvussa 15. Et ota huomioon asiayhteyttä, joten erehdyt siitä, mitä kokouksessa päätettiin. Katsotaan ensin mitä Jeesus sanoi, onko laki voimassa uuden liiton aikana. Kyllä, laki on voimassa koko uuden liiton ajan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Erehdyt Ap.t 15 luvun tulkinnallasi? Kyseisessä luvussa käsitellään, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain mukainen ympärileikkaus, mitä eräät juutalaiset vaativat vanhaan liiton tapoihin liittyen. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska lain mukaan ympärileikkaus on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole edes velvollisuutta ottaa ympärileikkausta.

        1 Moos 17:9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

        Tämän vuoksi apostolit eivät laittaneet ulkomailla asuville pakanoille lakia suurempaa velvollisuutta, koska siihen ei ollut mitään aihetta. Pietari totesi, ettei uuden liiton aikana pelastus perustu juutalaisten väittämällä tavalla ympärileikkaukseen vaan uskoon Jeesukseen Kristukseen.

        Ympärileikkauksen sijasta apostolit halusivat korostaa pakanoille neljää Mooseksen lain käskyä, joita heidän tulisi heti noudattaa. Apostolit eivät kuitenkaan halunneet enempää vaivata pakanoita lain opettamisella, koska pakanat kävivät sapattina synagogassa opiskelemassa lakia. Apostolit eivät siis kumonneet Mooseksen lakia, vaan viittasivat pakanoiden velvollisuutteen opiskella lakia. Tämä käy parhaiten ilmi Biblia käännöksestä.

        Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
        20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
        21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

        Apostolit eivät antaneet pakanuskoville vapautta elää ilman lakia, jolloin he saisivat vapaasti valehdella, varastaa ja murhata. Nehän eivät kuuluneet apostolien mainitsemiin neljään lain käskyyn. Paavali vetoaa kirjeissään, ettei lakia saa rikkoa tekemällä näitäkään syntejä, joten Apostolien kokous ei vapauttanut pakanoita noudattamasta lakia.

        Paavali oli kokouksessa paikalla ja tiesi, mitä siellä päätettiin. Paavali ei jättänyt vaatimatta, että pakanoiden on noudatettava lakia, koska apostolien kokous ei sellaista edes päättänyt. Tämän vuoksi Paavali sanoi, että niin pakana kuin juutalainen tullaa tuomitsemaan lain ja tekojen mukaan yhtäläisesti. Pakanat eivät siis ole vapaita noudattamasta lakia. Jos joku ei noudata lakia, häntä ei Kristus pelasta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen. '

        Mitä käy niille saarnaajille, jotka pilkkaavat judaismin harhaksi vanhurskasta lain noudattamista? Koska he purkavat lakia, he eivät pelastu taivaaseen. He eivät ole vanhurskaita, koska he eivät noudata ja opeta lakia, kuten Jeesus käski. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ymmärrät väärin, mitä lukee Apostolien tekojen kirjan luvussa 15. Et ota huomioon asiayhteyttä, joten erehdyt siitä, mitä kokouksessa päätettiin. Katsotaan ensin mitä Jeesus sanoi, onko laki voimassa uuden liiton aikana. Kyllä, laki on voimassa koko uuden liiton ajan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Erehdyt Ap.t 15 luvun tulkinnallasi? Kyseisessä luvussa käsitellään, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain mukainen ympärileikkaus, mitä eräät juutalaiset vaativat vanhaan liiton tapoihin liittyen. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska lain mukaan ympärileikkaus on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole edes velvollisuutta ottaa ympärileikkausta.

        1 Moos 17:9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

        Tämän vuoksi apostolit eivät laittaneet ulkomailla asuville pakanoille lakia suurempaa velvollisuutta, koska siihen ei ollut mitään aihetta. Pietari totesi, ettei uuden liiton aikana pelastus perustu juutalaisten väittämällä tavalla ympärileikkaukseen vaan uskoon Jeesukseen Kristukseen.

        Ympärileikkauksen sijasta apostolit halusivat korostaa pakanoille neljää Mooseksen lain käskyä, joita heidän tulisi heti noudattaa. Apostolit eivät kuitenkaan halunneet enempää vaivata pakanoita lain opettamisella, koska pakanat kävivät sapattina synagogassa opiskelemassa lakia. Apostolit eivät siis kumonneet Mooseksen lakia, vaan viittasivat pakanoiden velvollisuutteen opiskella lakia. Tämä käy parhaiten ilmi Biblia käännöksestä.

        Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
        20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
        21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

        Apostolit eivät antaneet pakanuskoville vapautta elää ilman lakia, jolloin he saisivat vapaasti valehdella, varastaa ja murhata. Nehän eivät kuuluneet apostolien mainitsemiin neljään lain käskyyn. Paavali vetoaa kirjeissään, ettei lakia saa rikkoa tekemällä näitäkään syntejä, joten Apostolien kokous ei vapauttanut pakanoita noudattamasta lakia.

        Paavali oli kokouksessa paikalla ja tiesi, mitä siellä päätettiin. Paavali ei jättänyt vaatimatta, että pakanoiden on noudatettava lakia, koska apostolien kokous ei sellaista edes päättänyt. Tämän vuoksi Paavali sanoi, että niin pakana kuin juutalainen tullaa tuomitsemaan lain ja tekojen mukaan yhtäläisesti. Pakanat eivät siis ole vapaita noudattamasta lakia. Jos joku ei noudata lakia, häntä ei Kristus pelasta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen. '

        Mitä käy niille saarnaajille, jotka pilkkaavat judaismin harhaksi vanhurskasta lain noudattamista? Koska he purkavat lakia, he eivät pelastu taivaaseen. He eivät ole vanhurskaita, koska he eivät noudata ja opeta lakia, kuten Jeesus käski. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sinun vastauksesi on pelkkää valehtelua ja paskaa.

        Otan yhden esimerkin. Kristityt kävi synagoogissa oppimassa lakia. Tässä on Raamatun paikat, jotka todistavat aivan muuta!
        Et näköjään usko edes Jeesuksen sanoja!

        Joh12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

        Te toraisti- Messiaaniset vainoatte kristittyjä tänäkin päivänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun vastauksesi on pelkkää valehtelua ja paskaa.

        Otan yhden esimerkin. Kristityt kävi synagoogissa oppimassa lakia. Tässä on Raamatun paikat, jotka todistavat aivan muuta!
        Et näköjään usko edes Jeesuksen sanoja!

        Joh12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

        Te toraisti- Messiaaniset vainoatte kristittyjä tänäkin päivänä!

        "Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa." (Ilm 13:6)


    • Anonyymi

      Meillä heluntailaisilla ei ole mitään yhteistä teidän valehtelevien ja murhahimoisten toraisti-messiaanisten kanssa.

      Yhtä vähän yhteistä kuin Jeesuksella ja Saatanalla! Tuliko selväksi menikö jakeluun?

      • Anonyymi

        "Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa." (Ilm 13:6)

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        "Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?" (1 Kor 6:3)

        "Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit." (Ilm 12:9)


    • Anonyymi

      Nostetaan rimaa hieman, onko ylittäjiä? 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Gal.5:3.

      • Anonyymi

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Luonnostaan ympärileikkaamaton täyttää lain Jeesuksen sovitustyön kanssa.
        Toraisi-muslimi sekoilee Mooseksen kanssa.


      • Anonyymi

        Vain pyhät pääsevät taivasten valtakuntaa.
        Eli vain Jeesuksen sovitustyön kautta.
        Ihmisen pitää ottaa vastaan Jumalan antama Jumalan lahjavanhurskaus Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnostaan ympärileikkaamaton täyttää lain Jeesuksen sovitustyön kanssa.
        Toraisi-muslimi sekoilee Mooseksen kanssa.

        Lain täyttäminen tarkoittaa lain noudattamista.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Jeesuksen sovitustyö tulee niiden sovitusuhriksi, jotka tekevät parannuksen ja alkavat noudattamaan Mooseksen lakia.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

        Ne eivät saa sovitusta, jotka eivät tee parannusta lain rikkomisesta.

        Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain täyttäminen tarkoittaa lain noudattamista.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Jeesuksen sovitustyö tulee niiden sovitusuhriksi, jotka tekevät parannuksen ja alkavat noudattamaan Mooseksen lakia.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

        Ne eivät saa sovitusta, jotka eivät tee parannusta lain rikkomisesta.

        Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Te messiaaniset-muslimit ette täytä Mooseksen lakia. Tässä keskustelussa on kysytty muutamasta lain täyttämisestä teiltä, niin aina on tullut vastaus kuinka laki kierretään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te messiaaniset-muslimit ette täytä Mooseksen lakia. Tässä keskustelussa on kysytty muutamasta lain täyttämisestä teiltä, niin aina on tullut vastaus kuinka laki kierretään.

        "Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa." (Ilm 13:5,6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa." (Ilm 13:5,6)

        Messiaaninen-muslimi kirjoitappa tänne, kun olet elänyt yhden päivän rikkomatta lakia.

        Omasta ja jopa toisten mielestä elät synnittömästi, mutta et Jumalan silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaninen-muslimi kirjoitappa tänne, kun olet elänyt yhden päivän rikkomatta lakia.

        Omasta ja jopa toisten mielestä elät synnittömästi, mutta et Jumalan silmissä.

        "Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon. Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa, tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä." (Sananl 28:13,14)


    • Anonyymi

      1Kun.8:46. 2Aikak.6:36. Saarn.7:22. Sanal.20:9 Kuka voi sanoa: Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synneistäni?

      • Anonyymi

        Toraisti ylistää ja korottaa hänen omaa herraansa kirjoittamalla isäntänsä nimen isolla S:ssä ja isolla P-kirjaimella.


    • Anonyymi

      Mitä ovat aloittajan mainitsemat synägooga ja synagoo?

    • Anonyymi

      Tässä Raamatun paikkoja, jotka selventävät uuden liiton lakeja. Mooseksen käskyistä
      ei ei puhuta mitään!


      Mat7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

      Mat22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
      22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
      22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
      22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

      Joh13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

      Joh14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.

      Joh15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.

      Apt15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole mitäänpantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      Apt16:4 Ja sitä mukaa kuin he vaelsivat kaupungista kaupunkiin, antoivat he heille noudatettaviksi ne säädökset, jotka apostolit ja Jerusalemin vanhimmat olivat hyväksyneet.

      Room8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

      Room13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
      13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

      1Kor9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

      Tes4:2Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
      4:8 Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.

      2Piet3:2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

      • Anonyymi

        >>>Tässä Raamatun paikkoja, jotka selventävät uuden liiton lakeja. Mooseksen käskyistä
        ei ei puhuta mitään!<<<

        Puhut valhetta.

        Evankeliumi vaatii noudattamaan Mooseksen lakia. Kun evankeliumissa puhutaan käskyistä, se tarkoittaa myös Mooseksen lakia. Rakkauden kaksoiskäsky löytyy möys Mooseksen laista, mutta Jeesus opetti noudattamaan sitä itsensä uhraavalla rakkaudella, mikä on periaatteessa myös Mooseksen lain rakkauden käskyn mukaista sekin.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Kutsutko molempia, Isää ja Poikaa?
      Kristillisten Kaikkivaltias, Lait ja opit antanut Jeesusta ei Paavali edes koskaan tavannut.
      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm

      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      Ottakaa huomioon, tarkemmin mikä raamattu todellisuudessa on!
      Se on kristittyjen eksytyksen käsikirja joka eksyttää palvelvelemaan paavalais-luterilaisuuden Saatanaa ja Barjeesusta KAIKKIVALTIAIDEN PYHÄÄN NIMIIN.
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      Paavali kristittynä oli rehellisempi kuin kristityt uskovaiset, hän tunnusti herranne:
      2.Korinttolaiskirje:
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      .............................
      Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      "Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

      Yllä oleviinkaan laittomuuksiin Kaikkivaltias Jumala ja Kaikkivaltias Jeesus ei ole käskyä antanut!
      Joten paavalis-luterilaisuuden on herransa tahdosta mainetta hankitaan laittomuuden herroillekkin pakanallisesti lapsia uhraamalla vielä 2000-luvulla:

      https://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paava...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      ...................................
      HUOM! Kristillisillä Kaikkivaltiaiden seuraajilla ei ole raamattua; sillä heillä on Kaikkivaltias Jeesus lähettänyt tukensa...:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

    • Anonyymi

      Synagoga on hebrealainen sana, joka vastaa kirkkorakennusta, seurakunnan kokoontumishuonetta.

      Alkuseurakunnan aikana kristinusko oli juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias ja Jumalan Poika. Kristityt luokiteltiin juutalaisiksi, mutta heidän joukkoonsa oli tullut eksyttäjiä, jotka väittivät olevansa juutalaisia, mutta eivät olleet. Kyseessä oli ekyttäjät, jotka vääristelivat Raamattua.

      Nykyään sellaista seurakuntaa kutsutaan porttokirkoksi, mihin lasketaan mm. katoliset, luterilaiset ja muut seurakunnat, jotka tekevät laittomuutta ja opettavat toisenlaisesta Jeesuksesta, mistä evankeliumi ei kerro. Evankeliumi kertoo Jeesuksesta Kristuksesta, joka on juutalaisten kuningas, mutta siitä ei porttokirkko opeta.

      2. Korinttolaiskirje 11:
      3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
      4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.
      ...
      13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

    • Anonyymi

      Ap.t.5:17 Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen Ap.t.15:17 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: Heidät on ympärileikattava ja on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia. Ap.t.24:5 Me olemme havaineet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies, Ap.t.28:22 Kaesomme kuitenkin syytä olevan kuulla sinulta, minä sinun mielessäsi on; silä tässä lahkossa on meillä tiedossamme, että sitä vastaan kaikkialla kiistetään. Gal.5:19-21

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      346
      7777
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2274
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1662
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1509
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      118
      1238
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      77
      1224
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1066
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      955
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      945
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      103
      843
    Aihe