Kun ns. sukupuolineutraaliavioliittolaki tuli voimaan muutama vuosi sitten, siihen tarvittiin eduskunnan päätös.
Eduskunta koostuu ihmisistä ja yhtäkään ihmistä ei voi olla olemassa ilman kahta eri sukupuolta olevia vanhempia, jotka ovat mies ja nainen.
Siten yksikään uuden avioliittolain puolesta äänestänyt kansanedustaja ei ole syntynyt samaa sukupuolta olevista vanhemmista. Kuitenkin heillä oli röyhkeyttä vaatia sellaista avioliittolakia, mikä mahdollistaa liitot, joista ei synny jälkeläisiä, vaikka osapuolet kuinka rakastaisivat toisiaan.
Syntisen naisen tapauksessa, Jeesus sanoi fariseuksille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä" (Joh.8:7).
Vähän samaan tapaan, kun nyt vaaditaan Kirkkoa vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja, eikö olisi kohtuullista vaatia, että vihkiminen aloitetaan niistä pareista, jotka itse ovat syntyneet samaa sukupuolta olevista vanhemmista? Nähtäisiin sitten, onko samaa sukupuolta olevien parien vihkimiselle perusteita.
"Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi......." (1.Moos.1:28)
Samaa sukupuolta olevien vihkiminen
Anonyymi
1
91
Vastaukset
- Anonyymi
Avioliitto ei ole mikään siitosliitto ja sen voi solmia vaikka ei kykene tai ole mitään aikomusta hankkia lapsia. Suomen eduskunta päättää lainsäädännöstä, mikä avioliitto on ja kuka sen voi solmia.
Eri uskonnolliset yhdyskunnat voivat sitten erikseen satujensa ja mielikuvitusjumaliensa tahdon mukaan määritellä mikä heistä on avioliitto ja ketä he vihkivät. Tämä heille suotakoon :) Ei voisi vähempää kiinnostaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760