Töihin 9e päivä palkalla?

Anonyymi

Kannattaako? 6 tuntia kuntouttavaa työtoimintaa päivässä,
neljänä päivänä viikossa tekisi 144€ kuukaudessa lisää rahaa?

Kuinka moni on tarttunut tähän työkkärin tarjoukseen tai kiinnostunut sen tuomasta rahallisesta lisästä talouden ylläpitoon?

Ilmeisesti työkokemusta ei tuosta virallisesti saa, eikä eläkettä kerry, mutta käyttörahaa olisi vähän enemmän? :)

32

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työkokemustahan tuosta karttuu ja ei saa edes karenssia, kun lähtee työkokeiluun, lisäksi tulee rahaakin kulukorvauksena.

      • Anonyymi

        Jos se kohde on kävelymatkan päässä niin silloin kannattaa, ei muulloin. Jos on pyörämatkan päässä, niin pitää laskea, voitko tarvitaessa kävellä matkat.


    • Anonyymi

      Riippuu missä kuntouttava työtoiminta paikka on. Joillekin on käynyt niin, että matkakuluihin menee enemmän rahaa kuin tuo 9 euroa päivässä niin jää tappion puolelle rahallisesti.

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö taasen! Silloin, jos matkakuluihin menee enempi, niin on oikeutettu 18€/päivä kulukorvaukseen. Ei jää tappiolle rahallisesti!!!
        https://www.kela.fi/kulukorvaus


      • Anonyymi

        Mulla on melkein vieressä paikka,jossa oon kuntouttavassa. Lisäksi siellä samassa jaetaan ylijäämäruokaa,jota saa mukaan reilusti. En parempaa paikkaa osaa keksiä. Eli saan ruokaa ilmaiseksi,päivärahan päälle 9€,lisäksi monia muita etuja. Niin ja onhan meillä siinä kirpputori,työntekijät saamme valita itselle sieltä vaatetta ja tavaraa. Todella hyvää lahjoitusta on tullut eikä mitään roskaa edes oteta sisälle. Joskus joku pilaillessaan koittanut tuoda rikkinäisiä,mutta roskiin ne menee,kurkataan vaan,ei edes kosketa niihin. Kerran tiesin tuojan olevan ilkeä ihminen ja bakteereja täynnä oleva nainen,niin sanoin muille valmiiksi,että niissä sen pojan rikkinäisissä farkuissa on luteita. Tiesin olevan,koska sen leenan takia oli taloa jouduttu putsaa,ionisoimaan sekä lutikat myrkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on melkein vieressä paikka,jossa oon kuntouttavassa. Lisäksi siellä samassa jaetaan ylijäämäruokaa,jota saa mukaan reilusti. En parempaa paikkaa osaa keksiä. Eli saan ruokaa ilmaiseksi,päivärahan päälle 9€,lisäksi monia muita etuja. Niin ja onhan meillä siinä kirpputori,työntekijät saamme valita itselle sieltä vaatetta ja tavaraa. Todella hyvää lahjoitusta on tullut eikä mitään roskaa edes oteta sisälle. Joskus joku pilaillessaan koittanut tuoda rikkinäisiä,mutta roskiin ne menee,kurkataan vaan,ei edes kosketa niihin. Kerran tiesin tuojan olevan ilkeä ihminen ja bakteereja täynnä oleva nainen,niin sanoin muille valmiiksi,että niissä sen pojan rikkinäisissä farkuissa on luteita. Tiesin olevan,koska sen leenan takia oli taloa jouduttu putsaa,ionisoimaan sekä lutikat myrkyttää.

        Vastaavassa olin niin kyllä oli leppoisa paikka ja ruokaa sai kanssa.


      • Anonyymi

        Minulle käynyt näin monesti..linja-autopysäkille on 3km matka kertamaksu 3e jouduin käyttämään 2 bussia,eli meni 12e päivässä,lopetin kesken,ei ollut varaa matkustaa omasta pussista maksaen. Karenssihan siitä tuli,silloin saa toimeentulotukea,mikä on suuruudeltaan melkeen sama kuin kelanrahat,maksajana valtio. Sain kuun alussa kelanrahat,niistä kun maksoi kaikki laskut,vuokran,puhelllimen,netti,sähköt,täytty jääkaapin ruualla..sekä muut kaapit kuivatuotteilla..kuntouttava työtoiminta alkoi 17pvä samaa kuuta,kuvitteleeko ne te palveluissa oikeesti,työttömällä on varaa matkustella milloin vaan tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle käynyt näin monesti..linja-autopysäkille on 3km matka kertamaksu 3e jouduin käyttämään 2 bussia,eli meni 12e päivässä,lopetin kesken,ei ollut varaa matkustaa omasta pussista maksaen. Karenssihan siitä tuli,silloin saa toimeentulotukea,mikä on suuruudeltaan melkeen sama kuin kelanrahat,maksajana valtio. Sain kuun alussa kelanrahat,niistä kun maksoi kaikki laskut,vuokran,puhelllimen,netti,sähköt,täytty jääkaapin ruualla..sekä muut kaapit kuivatuotteilla..kuntouttava työtoiminta alkoi 17pvä samaa kuuta,kuvitteleeko ne te palveluissa oikeesti,työttömällä on varaa matkustella milloin vaan tarvitsee.

        Yksin kertaset toonokit voi kuvitella mitä haluaa.


    • Anonyymi

      Kyllä. Työtoiminta ei tietääkseni saa olla oikeaa työtä eli kaupallista työtä korvaavaa. Siellä ei tarvitse päteä. Rahaa tulee kunhan on vain mukana. Jos on hieman pidempi matka kuin kävellen ja pitäis ostaa bussilippu/matkakortti, rahan on tarkoitus virrata siihen bussilippuun. Kyllä, saat tulla vaikka pyörällä, liftaamalla tai kaverin kyydillä. Kaiken minkä saat itsellesi, kannattaa käyttää omaan kulutukseen, esim. lomalle Lappiin.

      • Anonyymi

        Mihinkään kauppoihin tms ei saa kuntoutettavia. Vain esim päiväkodit,koulut ym. Eikä heil saa korvata oikeilta palkallisia. Itse olen ollut ikäänkuin apulainen tai harjoittelija. Kivoja paikkoja ja mukavia ihmisiä on olleet joiden kanssa olen työtä tehnyt. Ymmärtävät rajoitteet. 4tuntia oon aina valinnut. Enempää ei ole pakko. Toki jos joku haluaa kotoa pois niin voi olla sen maksimi 8tuntia.


    • Anonyymi

      Eipä tuolla 9 eurolla paljon bensaa ostella jos joutuu menemään omalla autolla kun julkista liikennettä ei ole ole.

      • Anonyymi

        Kyllä tuolla 9€ ajaa omalla autolla 21km, sen maksaa meille työnantajakin kilometrikorvauksena tai saadaan vähentää verotuksessa.


    • Anonyymi

      Itse aloittaisin ennemmin vaikka mainosten jakamisen kuin 9euron töitä.
      Ei maiinossten jakajan palkka kummoinen ole, mutta siitäkin kertyy vähän työeläkettä ja saa oikean työtodistuksen kun 1-2 vuotta jakaa ja lopettaa sitten, se työtodistus on sitten tosiarvokas jos hakee esim. postiin töihin jossa voi sitten päästä hommista riippuen jo ihan kunnon liksoillekkin.

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä. Työntekijä käyhtyy entisestään ja työnantaja senkun rikastuu.

      Miten joku voi edes kuvitella meneväsnä 9 e päiväkorvauksella töihin???
      Sinä maksat itse siitä että olet töissä.

    • Anonyymi

      Taas menevät sekaisin työ ja kuntouttava työtoiminta. Töissä ei tarvitse 9 eurolla päivä käydä.

      • Anonyymi

        Mie sain pittää ruoka ja kahvi tauon vaikka oli vaan nelituntinen😀 Muutenkin rentoa ollut. Ja talo tarjosi siis kahvia ja pullaa ja ruuan sai kans. Jos olisin oikeissa töissä,uo veis ja jäis ehkä saman verran kätteen kuin nyt . Eikö ole parempi 4tuntia sillo tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie sain pittää ruoka ja kahvi tauon vaikka oli vaan nelituntinen😀 Muutenkin rentoa ollut. Ja talo tarjosi siis kahvia ja pullaa ja ruuan sai kans. Jos olisin oikeissa töissä,uo veis ja jäis ehkä saman verran kätteen kuin nyt . Eikö ole parempi 4tuntia sillo tehdä.

        Siis edes jotain hyvääkin vastapainoksi nöyryyttämiseksi sinulla. Minut taas pakotettiin tuen katkaisulla kiristämällä katsomaan vierestä, kun vanhuksille syötettiin maukasta ruokaa ja kahdet kahvit, ei puhettakaan, että minulle olisi tarjottu. Vanhukset kyllä hekin maksoivat ruosta, ja aika paljon maksoivatkin, ja osa heistäkin oli tuohon päiväkerhoon raahattu väkisin, kuulemma. Eli aika outo kuvio. Ja jos olisin mahdollisesti joskus päässyt sille vanhainkodille tekemään edes vapaaehtoistyötä, saati avustamista palkalla, tuo kahden virkailijan suorittama hirvitys, tuomio 'kuntouttavaan' tai tuet poikki, teki minusta kuntalaisten silmissä jotenkin muka viallisen, vaikka työkyvyssäni ja -haluissani ei ole mitään ongelmaa. Jos mitään työttömyysajan juttuja kadun, niin se on se, että 'suostuin' allekirjoittamaan 'sopimuksen' tuohon pakkopuuhasteluun. Vaadin kyllä kirjallista tuomiota, josta olisin voinut valittaa, mutta kun en sitä saanut, tyydyin manipuloiutavaksi. Kadun sitä pohjattomasti. Rohkaisen jokaista kieltäytymään, ja vaatimaan kirjallista 'viranomaispäätöstä' pakkopalvelun tarpeellisuudesta yksityiskohtaisine erittelyineen ja suunnitelmineen. Siitä sitten pitää jaksaa valittaa. Minä en jaksanut omasta orjuuttamisestani ja nöyryyttämisestäni edes laatia valitusta, vaikka se oli eniten työllistymismahdollisuuksiani vahingoittanut toimenpide koskaan. Nuo kaksi virkailijantanttaa joutaisivat tulla julkisesti häväistyiksi samoin kuin tekivät minulle ja niin monelle muulle.

        Itsekunnioitusta ei muutama kymppi kuussa korvaa.

        Jos taas on jotenkin oikeasti vammainen tai työrajoitteinen, ja haluaa mennä ihmisten (?) ilmoille, totta kai voi hakeutua tuollaiseen 'palveluun', koska juuri sellaisille se on tarkoitettu. Terve ihminen alistuu sellaiseen vain heikkouttaan ja kiltteyttään ja köyhyyttään ja naiiviuttaan. Älkää alistuko. Puhutaan näistä asioista ja korjataan yhdessä tämä huutava epäkohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis edes jotain hyvääkin vastapainoksi nöyryyttämiseksi sinulla. Minut taas pakotettiin tuen katkaisulla kiristämällä katsomaan vierestä, kun vanhuksille syötettiin maukasta ruokaa ja kahdet kahvit, ei puhettakaan, että minulle olisi tarjottu. Vanhukset kyllä hekin maksoivat ruosta, ja aika paljon maksoivatkin, ja osa heistäkin oli tuohon päiväkerhoon raahattu väkisin, kuulemma. Eli aika outo kuvio. Ja jos olisin mahdollisesti joskus päässyt sille vanhainkodille tekemään edes vapaaehtoistyötä, saati avustamista palkalla, tuo kahden virkailijan suorittama hirvitys, tuomio 'kuntouttavaan' tai tuet poikki, teki minusta kuntalaisten silmissä jotenkin muka viallisen, vaikka työkyvyssäni ja -haluissani ei ole mitään ongelmaa. Jos mitään työttömyysajan juttuja kadun, niin se on se, että 'suostuin' allekirjoittamaan 'sopimuksen' tuohon pakkopuuhasteluun. Vaadin kyllä kirjallista tuomiota, josta olisin voinut valittaa, mutta kun en sitä saanut, tyydyin manipuloiutavaksi. Kadun sitä pohjattomasti. Rohkaisen jokaista kieltäytymään, ja vaatimaan kirjallista 'viranomaispäätöstä' pakkopalvelun tarpeellisuudesta yksityiskohtaisine erittelyineen ja suunnitelmineen. Siitä sitten pitää jaksaa valittaa. Minä en jaksanut omasta orjuuttamisestani ja nöyryyttämisestäni edes laatia valitusta, vaikka se oli eniten työllistymismahdollisuuksiani vahingoittanut toimenpide koskaan. Nuo kaksi virkailijantanttaa joutaisivat tulla julkisesti häväistyiksi samoin kuin tekivät minulle ja niin monelle muulle.

        Itsekunnioitusta ei muutama kymppi kuussa korvaa.

        Jos taas on jotenkin oikeasti vammainen tai työrajoitteinen, ja haluaa mennä ihmisten (?) ilmoille, totta kai voi hakeutua tuollaiseen 'palveluun', koska juuri sellaisille se on tarkoitettu. Terve ihminen alistuu sellaiseen vain heikkouttaan ja kiltteyttään ja köyhyyttään ja naiiviuttaan. Älkää alistuko. Puhutaan näistä asioista ja korjataan yhdessä tämä huutava epäkohta.

        Sinulla on asenteessa vikaa ylipäätänsä mihin vaan tekemiseen hyi hyi.


    • Anonyymi

      Kyllähän se siinä suhteessa kannattaa kuntouttava ni tulee lähdettyä kotoa pois ja näkee muita ihmisiä. Entäs sitten ne jotka ei tee mitään niin pyörittelee päivät pitkät asioita nupissaan.-mikään ei kannata ei oo rahaa ei oo ruokaa tuota jatkaa.

      • Anonyymi

        Saako siellä lounasta ja pulla kaffetta väliajalla, edullisesti?


      • Anonyymi

        Voi tehdä kaikkea muuta saadakseen rahaa. Esim hankkia sugar daddyja. Osalle riittää pelkkä käsin hoito.


    • Anonyymi

      Kyllä se kannattaa. Ja ei sii kuutta tuntia siis kaikki tee. Itse teen 4tuntia 4 kertaa viikossa. Olen myös opiskellut tuolla rahalla,silloin sai 5 päivältä 9€ lisän päivärahaan. Ja jonkin korotuksen muutamaksi kuukaudeksi. Minulla on mukava paikka missä olen. Rentoa,mutta sopivasti tekemistä. Jos olisin töissä,ulosotto veisi palkasta kolmasosan. Ei kannata mennä.

      • Anonyymi

        Kyllä työ kannattaa ulosotossakin. Jos nettotulot on vaikka 2400, niin ulosotonkin jälkeen jää 1600 euroa.


      • Anonyymi

        Vastenmielistähän velkojaan on maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työ kannattaa ulosotossakin. Jos nettotulot on vaikka 2400, niin ulosotonkin jälkeen jää 1600 euroa.

        Nythän sekin selvisi , miksi niihin 9 euron päivätöihin halutaan. No sen takia ettei ulosotto siihen puutu.


    • Anonyymi

      Kuntouttava työtoiminta on eri asia kuin työkokeilu vaikka sama pas... eri paketissa.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole palkasta, vaan kulukorvauksesta!!!

      Nämä verovapaat kulukorvaukset menevät monelta työssä olevalta palkansaajaltakin sekaisin, niin saati sitten tämän palstan vakihörhöltä.

      Kulukorvaus ei välttämättä tuo yhtään lisää rahaa, koska se on tarkoitettu kattamaan kuluja.

    • Anonyymi

      9 e päivä ei ole palkkaa vaan niellinen raha, kun ei joku yritys kehtaa ilmatteeks ottaa niinmakselee pierua itämeressä. Kuka idiootti otaa semmosen työn vastaan josta maksetaan vaan ylläpitokorvaus, pelkkää kusetusta ja ihmisten hyväksikäyttöä.

    • Anonyymi

      Siel ne työkkäris yritti että menen kuntouttavaan koska olen työkyvytön niitten mielestä koska olen ollut 5 vuotta työtön. En mennyt pajalle en tee mitään pajatöitä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      kannattaa juu. 9e aktiivimallin järjen jättiläiset. varmaan itsekkin tehneet samaa muutaman kuukauden. .trsk

    • Anonyymi

      Ihan sama vaikka lasta tekisi kahella tonnilla. Se ei muuksi muutu.

    • Anonyymi

      Nyt ryhtiä ja kuntouttaviin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe