jossain hemmetin teboilin baarissa puhuvat että käytetty öljy dieselissä voitelisi paremmin kuin aivan uusi koska dieselin öljyn sekaan kertyy nokea joka on eräänlainen voiteluaine samalla. kuulostaisi ihan järkeenkäypälle. aion silti vaihdella öljyt 15km välein vaikka 30tkm olisi huoltokirjan mukainen väli koska uskon vakaasti siihen että kone pysyy puhtaampana. ei tuo 15tkm tarkoita kuin kahta vaihtoa vuoteen ja sen pörssi kestää.
haluan sanoa lopuksi, että minä äänestän kristillisdemokraatteja. en tiedä miksi tämän kerron. kai siksi että edes joku provosoituisi
uusi öljy voitelee heikommin dieselissä?
8
180
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, kyllä kristillisdemokraatteja kannattaa kuunnella ennemmin kuin Teboilin baarin ukkoja.
- Anonyymi
Oliko aloittaja niin pyörryksissä ettei lainkaan huomannut, että Teboilin baarin katolla lukee isoilla kirjaimilla ESSO.
- Anonyymi
Ennemmin vaihtaisin ne öljyt 10tkm välein ja suodattimen ja uudet öljyt.
- Anonyymi
Joo kannattaa lisätä lisä liukastetta silloin tällöin, ettei kulu laakerit!
- Anonyymi
Niin teflonia se kun kiillottuu laakerin pintaan!
15 000 km on Suomen olosuhteissa edelleen sovelias öljyn ja suodattimen vaihtoväli, sanovat huoltoasemabaarin raadin setämiehet mitä tahansa.
Hiilen eri olomuodoista grafiitti on jonkinlainen voiteluaine, mutta noki tuskin. Se vain likaa ja tukkii paikkoja ja etenkin suodattimen.- Anonyymi
Noki on niin pieninä hiukkasina, ettei se mitään tuki . Öljy on mustaa ja likaa kyllä kaiken mihin koskee.
- Anonyymi
Sanomattakin on selväa ja thmempikin sen ymmärtää. Käytetyssä öljyissä on valmiina laakeri, mäntä ja silinterimetalleja. Nehän suojaavat ja varjelevat moottoria kaikilta kurjuuksilta ja kiusaksilta. Totisesti minä sanon teille, käytetty on aina parempi. Eihän se järvikään miksikään mene soutamisesta. Se järvi, kun on mahallaan. Siksi selällä soudellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472