Jos maailmankaikkeudesta löytyy elämää

Anonyymi

Jos omasta aurinkokunnastamme tai muualta maailmankaikkeudesta löytyy merkkejä elämästä, kääntävätkö kreationistit takkinsa ja sanovat että senhän me olemme aina tienneet? Sehän olisi kova isku heidän usein toistamalleen ajatukselle siitä, että Maan elämä on ainutlaatuista eikä sille ole vastinetta missään muualla koko maailmankaikkeudessa.

https://www.avaruus.fi/uutiset/kosmologia-ja-teoreettinen-fysiikka/naihin-viiteen-tahtitieteen-arvoitukseen-odotetaan-vastausta-talla-vuosikymmenella.html

- Ilkimyksen uutispalvelu

19

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joa muualta löytyy elämää, niin Jumala on sen sinne luonut.
      Elämää ei voi syntyä itsestään ja Jumala on varannut itselleen yksityisoikeuden elämän luomiseen.
      Jumala on luonut luonnonlait sellaiseksi että elämän syntyminen itsestään on mahdotonta ja elämää syntyy vain elämästä.

      • >Elämää ei voi syntyä itsestään ja Jumala on varannut itselleen yksityisoikeuden elämän luomiseen.

        On siis muitakin mahdollisia elämän luojia? Muutenhan tuossa virkkeessä ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Elämää ei voi syntyä itsestään ja Jumala on varannut itselleen yksityisoikeuden elämän luomiseen.

        On siis muitakin mahdollisia elämän luojia? Muutenhan tuossa virkkeessä ei ole mitään järkeä.

        Voi olla vain yksi Jumala, ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        Muut elämän luojat on siten poissuljettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain yksi Jumala, ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        Muut elämän luojat on siten poissuljettuja.

        Kyllä. Suuri Manitou loi jalon punaisen ihmisen harjoiteltuaan ensin mustan ja valkoisen ihmisen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain yksi Jumala, ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        Muut elämän luojat on siten poissuljettuja.

        Eli joko muutit nopeasti kantaasi tai sitten et osaa ilmaista itseäsi selkeästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain yksi Jumala, ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        Muut elämän luojat on siten poissuljettuja.

        ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        ei ihminenkään ihan huono ole, olemme kirjoittaneet Sodan ja rauhan, maalanneet Guernican, tanssineet balettia, keksineet pizzan ja psykoanalyysin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain yksi Jumala, ja ainoa olento jolla on kyky luoda on Jumala.

        Muut elämän luojat on siten poissuljettuja.

        Jokaisen uskonnon tai luomismyytin luoja on kyseisen ajattelun mukaan aivan yhtä oikea ja ainoa luoja. Väitätkö omahyväisesti, että sinun luojasi on jotenkin objektiivisesti oikeampi kuin vaikka tuo Manitou tai kiinalainen maailman luominen?


    • Anonyymi

      Eikös se olisi kova isku evoluutiouskoville, Hehän uskovat että se on syntynyt kaikki maapäällä ja kaikki on lisääntynyt jostain pihlajanoksasta

      • Taitaa tuollaisten "evoluutiouskovien" määrä olla koko pallollamme noin 27. 😃


      • Anonyymi

        Noinko Raamatussa lukee?


      • Anonyymi

        Panspermian heikkous on se, että abiogeneesin ongelmaa siirretään vain kauemmas ja lisätään yhtälöön yksi vaikea tekijä; elämän siirtyminen muualta maapallolle.
        Dänikenin kiiltäväpukuisia miehiä ei kannata tarjota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Panspermian heikkous on se, että abiogeneesin ongelmaa siirretään vain kauemmas ja lisätään yhtälöön yksi vaikea tekijä; elämän siirtyminen muualta maapallolle.
        Dänikenin kiiltäväpukuisia miehiä ei kannata tarjota.

        Mulla taitaa olla hyllyssä useampikin Däniken. Hyvin nuorena niistä kiihoituin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mulla taitaa olla hyllyssä useampikin Däniken. Hyvin nuorena niistä kiihoituin.

        Minullakin on kasa Dänikenejä hyllyssä, ne ovat (tai ainakin olivat) kiinnostavia.
        Jos Jumala on henki (mikä muu hän voisi olla?), miksi hänen ympärillään paukkuu ja salamoi kun hän ilmestyy (jonkinlaisessa ajoneuvossa)? jne ;)


      • iowa kirjoitti:

        Minullakin on kasa Dänikenejä hyllyssä, ne ovat (tai ainakin olivat) kiinnostavia.
        Jos Jumala on henki (mikä muu hän voisi olla?), miksi hänen ympärillään paukkuu ja salamoi kun hän ilmestyy (jonkinlaisessa ajoneuvossa)? jne ;)

        Jos halusi tehdä muinaisimmeiseen vaikutuksen, paukut ja salamat olivat paljon parempi konsti kuin lausua jokin syvällinen viisaus 95 desibelin volyymilla.

        Nykyihmiseen vaikuttamiseksi tarvitaan sitten paljon enemmän, kun jo meikämannen kohta 75-tuumaiseksi vaihtuva kotiteatterikin jyrää lujempaa kuin Juice Heinolassa koskaan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mulla taitaa olla hyllyssä useampikin Däniken. Hyvin nuorena niistä kiihoituin.

        En muista kirjan nimeä, mutta eräässä kirjassa Däniken todisti parhaaseen kressutyyliin, kuinka elämä ei olisi mitenkään ehtinyt kehittyä maapallolla. -> Siispä yliälykäs avaruusrotu toi elämän Maahan ja ohjasi evoluutiota.

        Olin viidentoista pinnassa, kun luin kirjan ja muistan vieläkin pettymykseni.
        Maapallolla elämä ei olisi muka mitenkään voinut ehtiä kehittymään ihmiskunnan tasolle ja sitten Däniken teki älyllisen tuplasalchowin ilmoittaen ihmiskuntaa paljon kehittyneemmän avaruusrodun istuttaneen elämän Maahan miljardeja vuosia sitten.

        Miten hitossa ne olisivat ehtineet putkahtaa sille tasolle jo nennen kuin elämä Maassa oli edes syntynyt? Ongelma pelkästään siirtyi ja muuttui kertluokkaa vaikeammaksi.
        Siihen loppui Dänikenien luku minun osaltani.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos halusi tehdä muinaisimmeiseen vaikutuksen, paukut ja salamat olivat paljon parempi konsti kuin lausua jokin syvällinen viisaus 95 desibelin volyymilla.

        Nykyihmiseen vaikuttamiseksi tarvitaan sitten paljon enemmän, kun jo meikämannen kohta 75-tuumaiseksi vaihtuva kotiteatterikin jyrää lujempaa kuin Juice Heinolassa koskaan.

        Niin, ihme on niin suhteellinen asia...istuin yksi päivä bussissa ja mietin, että jos Helsingin liikennelaitoksen paikallisdösä olisi ilmestynyt kivikauden ihmisten joukkoon, se olisi ollut viesti hengiltä...


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos halusi tehdä muinaisimmeiseen vaikutuksen, paukut ja salamat olivat paljon parempi konsti kuin lausua jokin syvällinen viisaus 95 desibelin volyymilla.

        Nykyihmiseen vaikuttamiseksi tarvitaan sitten paljon enemmän, kun jo meikämannen kohta 75-tuumaiseksi vaihtuva kotiteatterikin jyrää lujempaa kuin Juice Heinolassa koskaan.

        Miten olisi, jos Aurinko oikeasti pysähtyisi taivaalle tai mieluummin vielä pakittaisi ja laskisi itään. Myös Otavan nopea uudelleenmuotoilu olisi melko vaikuttava. Nythän Otava muistuttaa vitosta. Sen kun muuttaisi vaikka kasiksi, niin jo se ihmeeltä tuntuisi. Ihan kuin jos mun saksan numeroni olisi muinaisella -60 luvulla kokenut saman muutoksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En muista kirjan nimeä, mutta eräässä kirjassa Däniken todisti parhaaseen kressutyyliin, kuinka elämä ei olisi mitenkään ehtinyt kehittyä maapallolla. -> Siispä yliälykäs avaruusrotu toi elämän Maahan ja ohjasi evoluutiota.

        Olin viidentoista pinnassa, kun luin kirjan ja muistan vieläkin pettymykseni.
        Maapallolla elämä ei olisi muka mitenkään voinut ehtiä kehittymään ihmiskunnan tasolle ja sitten Däniken teki älyllisen tuplasalchowin ilmoittaen ihmiskuntaa paljon kehittyneemmän avaruusrodun istuttaneen elämän Maahan miljardeja vuosia sitten.

        Miten hitossa ne olisivat ehtineet putkahtaa sille tasolle jo nennen kuin elämä Maassa oli edes syntynyt? Ongelma pelkästään siirtyi ja muuttui kertluokkaa vaikeammaksi.
        Siihen loppui Dänikenien luku minun osaltani.

        minusta taas hypoteesi Maahan (jotenkin) tuodusta 'alusta' on hypoteesina ihan kelpo. Maassa (jos muistan oikein) oli pelkkiä bakteereja 1,5 - 2 miljardia vuotta (miettikää sitä ;)) ennen kuin eukaryootit tupsahtivat esille. Jopa tieteen superateistit pitävät elämän syntyä niin epätodennäköisenä tapahtumana ettei se ole mitenkään voinut tapahtua kuin kerran. Kysymys on, onko se voinut tapahtua edes kerran...
        Se siirtää tietenkin 'elämän' arvoituksen vain etäämmälle, mutta se on vaan mielenkiintoista, minun mielestäni.


      • Anonyymi
        iowa kirjoitti:

        minusta taas hypoteesi Maahan (jotenkin) tuodusta 'alusta' on hypoteesina ihan kelpo. Maassa (jos muistan oikein) oli pelkkiä bakteereja 1,5 - 2 miljardia vuotta (miettikää sitä ;)) ennen kuin eukaryootit tupsahtivat esille. Jopa tieteen superateistit pitävät elämän syntyä niin epätodennäköisenä tapahtumana ettei se ole mitenkään voinut tapahtua kuin kerran. Kysymys on, onko se voinut tapahtua edes kerran...
        Se siirtää tietenkin 'elämän' arvoituksen vain etäämmälle, mutta se on vaan mielenkiintoista, minun mielestäni.

        Elämähän on voinut syntyä vaikka kuinka monta kertaa, mutta tämä Maan nykyinen elämä on ilmeisesti peräisin yhdestä ainoasta kerrasta. Emme (luultavasti) mitenkään voi tietää, montako kertaa aikaisemmin oli jo syntynyt sellaista elämää, joka ei kehittynyt mikrobitasoa pitemmälle (tai sitten myöhemmin syntynyt hiukan toisenlainen elämä jyräsi sen).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe