Marraskuussa perustettu Sardiiniliike on onnistunut estämään Italian äärioikeisto Matteo Salvinin nousu jo näin lyhyellä aikavälillä, yle.fi klo 11,36.
Sardiiniliikkeen tarkoitus kitkeä rasistisen äärioikeiston moraalinen rappeutuma.
Suomessa perustettu joulun aikoihin Silakkaliike vastustamaan populistista äärioikeistoa samalla tavalla, Silakkaliike pitää ensitapahtuman lähiaikoina, tapahtumaan odotetaan valtaisaa ihmismassaa, uusnatsit vapisee.
Salviini hävisi sardiineille
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sanon sen verran että italian järjestelmässä blokit ottavat yhteen
Eivät puolueet hajanaisuudessa
Tulos
Oleellisesti tasapeli Emilia Romsgnassa jossa kom sosialidemokratia on pitänyt valtaa 70 vuotta
Salvinin blokin kaanatus nousi yli 10 pros yksikköä
Keskusta 5 tähteä romahti
Calabria
Salvinin blokki voitti demarien 55 - 30
Keskusta romahti 5 täheä on tuhoutunut yhteistyössä hallituksessa demarien kanassa
ALOITTAJA voi vetää vmprovouutisensa vaikka päivällisellä naamaansa
Aloittaja lienee pertikki - Anonyymi
Mikä vaali tämä oli ?
- Anonyymi
Äärioikeiston vastustaminen tuntuu aika luonnolliselta, hyvä vastaan paha.
Historiassa on kammottavia esimerkkejä mitä paha saanut aikaan.- Anonyymi
Pahuus ei näy äärioikeistossa vaan sosialismissa. Mm. Natsi-Saksa, Neukku, Kiina, Pohjois-Korea....
Kaikkia yhdistää sosialismi. - Anonyymi
Näin se on, ja hyvä ja vähän Suomessa käsitelti asiahan löytyy ihan naapurista.
Joten valaiseppa sitä.
"Esimerkiksi Elina Sana kirjoittaa (2004), että eri arvioiden mukaan vainoissa pidätettiin 7,5–14,0 miljoonaa ihmistä. Hän jatkaa, että näistä pidätetyistä tuntematon määrä kuoli Neuvostoliiton keskitysleireillä
Kansallisarkiston toimeksiannosta tutkija Aleksi Mainio aloitti vuonna 2019 esiselvityksen tekemisen Stalinin vainoissa tapetuista suomalaisista. Venäjän valtion sosiaalipoliittisen historian arkistossa (RGASPI) Moskovassa on 53 laatikollista, joihin on koottu likvidoitujen punasuomalaisten aineistoja. Kansallisarkisto ja RGASPI ovat sopineet, että aineistojen avaaminen ja luettelointi käynnistetään vuonna 2020"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Stalinin_vainot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se on, ja hyvä ja vähän Suomessa käsitelti asiahan löytyy ihan naapurista.
Joten valaiseppa sitä.
"Esimerkiksi Elina Sana kirjoittaa (2004), että eri arvioiden mukaan vainoissa pidätettiin 7,5–14,0 miljoonaa ihmistä. Hän jatkaa, että näistä pidätetyistä tuntematon määrä kuoli Neuvostoliiton keskitysleireillä
Kansallisarkiston toimeksiannosta tutkija Aleksi Mainio aloitti vuonna 2019 esiselvityksen tekemisen Stalinin vainoissa tapetuista suomalaisista. Venäjän valtion sosiaalipoliittisen historian arkistossa (RGASPI) Moskovassa on 53 laatikollista, joihin on koottu likvidoitujen punasuomalaisten aineistoja. Kansallisarkisto ja RGASPI ovat sopineet, että aineistojen avaaminen ja luettelointi käynnistetään vuonna 2020"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Stalinin_vainotJatkan sinun tekstiä.
- Vasemmistovaltioissa valtio murhaa pilvin pimein kansalaisiaan poliittisista syistä
- Kaksi vasemmistovaltiota sopivat, suunnittelivat, aiheuttivat ja aloittivat 2. maailmansodan
- En puolusta Natsi-Saksan toimia, mutta sodasta lähtien media värjäsi vasemmistososialistisen Natsi-Saksan oikeistovaltioksi ja kaikki mihin edes jotenkin liittyy sana oikeisto on paha, paha, paha....
- Anonyymi
Kaikki "ääri" on vähintään arveluttavaa
ja usein lyhytikäistä,
on se "äärioikeisto" tai "äärivasemmisto"
tai mikä hyvänsä "ääriajattelu".
Se on yleensä pienen ryhmän toiveajattelua,
tai diktatuuria tai jotain siitä väliltä. Tampereella poltettu israelin lippu, Turussa töhritty maalilla synagogan seiniä.
Tekijät uusnatseja, tämän kaltaisten ilmiöiden vastustaminen pitääkin olla, jos ei vastusteta ei mitään tapahdu.- Anonyymi
Uusnatsien "toiminta" tuntuu hirveältä. Sitä ei voi käsittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusnatsien "toiminta" tuntuu hirveältä. Sitä ei voi käsittää.
Pertikki on jeikkolahjainen huumorintajuton tyksä nillittäjä jolla ei ole mitään tekemistä eikä paljonkaan ymmärrystä käsityksistä puhumattakaan
Helsingin poliisi teki rikosilmoituksen ystävästämme perussuomalaisesta Ano Turtiaisesta, ei ensimmäistä kertaa syytettynä, pikemmin tapa.
Ei viikkoa ilman persuilua, Mika Niikon ja Mäenpään tapaukset vielä kesken ja maine kasvaa. Tätä menoa niin jokaisella persu kansanedustajalla syyte raastupaan.- Anonyymi
"Munaton nillittäjä", oli persu vastannut eräälle poliisille.
Syyte tuli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Munaton nillittäjä", oli persu vastannut eräälle poliisille.
Syyte tuli.Ei tullut
Poliisin ennakkopäätös
Taposta saa haukkua miten huvittaa
Jatkakaa
Kun Kärnä vertasi Huhtasaarta keskitysleirin vartijaan (jotka siis myös tappoivat vankeja) niin poliisi ei reagoinut koska:
”Poliisi viittaa päätöksessään kunnianloukkausta koskevaan säädökseen ja toteaa, että ”kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä”. Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut
Poliisin ennakkopäätös
Taposta saa haukkua miten huvittaa
Jatkakaa
Kun Kärnä vertasi Huhtasaarta keskitysleirin vartijaan (jotka siis myös tappoivat vankeja) niin poliisi ei reagoinut koska:
”Poliisi viittaa päätöksessään kunnianloukkausta koskevaan säädökseen ja toteaa, että ”kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä”.Ano Turtiainen yllytti facessa ihmisiä polttamaan vastaanottokeskuksia. Törkeintä oli hänen kavallus, kavalsi vanhalta äidiltään rahaa, mutta äitipä vei poikansa Anon käräjille vastaamaan teostaan ja taas tuli tuomio, muutakin hämärä hommaa voisin kertoa mutten viiti, kuitenkin kelpasi persu kansanedustajaksi, täysin häikäilemätön rosvo tyyppi.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Ano Turtiainen yllytti facessa ihmisiä polttamaan vastaanottokeskuksia. Törkeintä oli hänen kavallus, kavalsi vanhalta äidiltään rahaa, mutta äitipä vei poikansa Anon käräjille vastaamaan teostaan ja taas tuli tuomio, muutakin hämärä hommaa voisin kertoa mutten viiti, kuitenkin kelpasi persu kansanedustajaksi, täysin häikäilemätön rosvo tyyppi.
En vastaa pertikille
"Oikeistopopulistisen La Legan ennalta povattu voitto jäi toteutumatta, ja keskustavasemmistolaiset voimat jatkavat alueen johdossa – niin kuin Emilia-Romagnan historiassa on ollut aina sitten toisen maailmansodan. "
https://yle.fi/uutiset/3-11177120?utm_campaign=ylefi&utm_content=2020-01-27&utm_source=facebook-share&utm_medium=social&fbclid=IwAR0ZVGrYxuMvMvm5bixHiLnR_q5y6ERKwEIIEJz6PeuuOtTRfFMr3cW7-9QJatkoa edelliseen:
https://yle.fi/uutiset/3-11176677
Vasemmisto säilytti valtansa perinteisellä tukialueellaan Emilia-Romagnassa.- Anonyymi
Yle on valhemedia
Mutta siis
Itse en vastaa kun kirjoittaja on pertikki joka kopioi yleä sille on ihan sa mitä sanoo Anonyymi kirjoitti:
Yle on valhemedia
Mutta siis
Itse en vastaa kun kirjoittaja on pertikki joka kopioi yleä sille on ihan sa mitä sanooKaikki kansainvälinen media raportoi Salvinin hävinneen.
Onko ne kaikki sinun mielestäsi valhemediaa?- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kaikki kansainvälinen media raportoi Salvinin hävinneen.
Onko ne kaikki sinun mielestäsi valhemediaa?Et sitten ymmärrä lukemaasi
Se mitä et kerro on että keskustan väyrysläiset eli 5 tähden liike tuhoutui täysin molemmilla alueilla koska se on hallituksessa demarien kanssa ja omien kannattajiensa vastainen jotka ovat antidemareita tämä luo muutoksen
En viitsi nähdä vaivaa kirjoittaa kun ainoa vastine tulee pertikiltä että Hakkarainen jne
Muita ei kiinnosta Anonyymi kirjoitti:
Et sitten ymmärrä lukemaasi
Se mitä et kerro on että keskustan väyrysläiset eli 5 tähden liike tuhoutui täysin molemmilla alueilla koska se on hallituksessa demarien kanssa ja omien kannattajiensa vastainen jotka ovat antidemareita tämä luo muutoksen
En viitsi nähdä vaivaa kirjoittaa kun ainoa vastine tulee pertikiltä että Hakkarainen jne
Muita ei kiinnostaOk. En sitten ymmärrä lukemaani :)
Joka tapauksessa populistit hävisivät vaikka 5 tähden liike epäonnistui myös.
Ei tarvitse selittää minulle, olen vain pintapuolisesti kiinnostunut aiheesta.
Minä oikeastaan halusin kuulla vain miksi sinusta vain joku epämääräinen suomenuutiset vai mikä sen nimi on on ainoa luotettava tiedonlähde vaikka esim. vaalien tulokset ovat kaikissa maailman valtamediassa ja kumoavat antamasi tiedot.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ok. En sitten ymmärrä lukemaani :)
Minä oikeastaan halusin kuulla vain miksi sinusta vain joku epämääräinen suomenuutiset vai mikä sen nimi on on ainoa luotettava tiedonlähde vaikka esim. vaalien tulokset ovat kaikissa maailman valtamediassa ja kumoavat antamasi tiedot.Sen uskon että et seuraa Italian politiikkaa
Mutta kommentoit sitä ylen tiedoilla
Ja ehkä luulet että ketjun suomalaiset eivät osaa lukea ylen valhemediaa itse
Kommenttisi Italian tulodten lukemisesta on vähämielinen
Olen listannut tänne Rai1 - kanavan tietoja Italiasta - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ok. En sitten ymmärrä lukemaani :)
Minä oikeastaan halusin kuulla vain miksi sinusta vain joku epämääräinen suomenuutiset vai mikä sen nimi on on ainoa luotettava tiedonlähde vaikka esim. vaalien tulokset ovat kaikissa maailman valtamediassa ja kumoavat antamasi tiedot.Mitkä sinun mielestäsi on maailman valtamediat?
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä sinun mielestäsi on maailman valtamediat?
Valtamedia on minun käsitykseni mukaan jokaisen maan muutama suurin päivälehti, ei-kaupallinen tv ja radio. Ei internetti eikä myöskään tabloidit eikä podit. Muutama ylikansallinen esim. talousuutisiin tms. erikoistunut media voi tulla myös kysymykseen.
(Mutta koska olen vähämielinen, niin valista sinä minua )- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Valtamedia on minun käsitykseni mukaan jokaisen maan muutama suurin päivälehti, ei-kaupallinen tv ja radio. Ei internetti eikä myöskään tabloidit eikä podit. Muutama ylikansallinen esim. talousuutisiin tms. erikoistunut media voi tulla myös kysymykseen.
(Mutta koska olen vähämielinen, niin valista sinä minua )Olen ihan samaa mieltä, mutta oma kielitaitoni ei riitä niin pitkälle, että voisin kirjoittaa, että kaikki maailman valtamediat ovat sitä ja sitä mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä, mutta oma kielitaitoni ei riitä niin pitkälle, että voisin kirjoittaa, että kaikki maailman valtamediat ovat sitä ja sitä mieltä.
"kaikissa maailman valtamediassa" lue "kaikessa kansainvälisessä valtamediassa jota olen lukenut".
Kenenkään kielitaito ei riitä kaiken maailman valtamedian lukemiseen/kuuntelemiseen. Minä vilkaisen mieluiten englannin/ruotsin/suomen/espanjankielisiä ei-puoluesidonnaisia lähteitä, mutta etenkin suurten konglomeraattien media on usein puoluesidonnaista, mikä itsessään on ok, jos pitää mielessään että tietyt suuret päivälehdet saattavat tuoda kirjoittelussaan esiin tiettyä poliittista näkökulmaa (political bias)- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"kaikissa maailman valtamediassa" lue "kaikessa kansainvälisessä valtamediassa jota olen lukenut".
Kenenkään kielitaito ei riitä kaiken maailman valtamedian lukemiseen/kuuntelemiseen. Minä vilkaisen mieluiten englannin/ruotsin/suomen/espanjankielisiä ei-puoluesidonnaisia lähteitä, mutta etenkin suurten konglomeraattien media on usein puoluesidonnaista, mikä itsessään on ok, jos pitää mielessään että tietyt suuret päivälehdet saattavat tuoda kirjoittelussaan esiin tiettyä poliittista näkökulmaa (political bias)Mistä palstalaiset voi tietää, että sinun tekstisi pitäisi lukea toisin mitä olet kirjoittanut.
Anonyymi kirjoitti:
Mistä palstalaiset voi tietää, että sinun tekstisi pitäisi lukea toisin mitä olet kirjoittanut.
Tavallisen maalaisjärjen käyttäminen suositeltavaa tässäkin tapauksessa.
- Anonyymi
Ylessä olisi oitava persut tekemässä uutisia joo joo.
- Anonyymi
Yle, STT suomen.luottavimmat uutisoinnit n. 84 %
- Anonyymi
Kumpaisenkaan kanavan uutisoinnista ei selviä koskaan, kuka mahdollinen Viherpunikki kulloinkin on sepityksen laatinut.
Nimimerkki STT uutisoinnin alla tarkoittaa: Sosialismia Tuutin Täydeltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaisenkaan kanavan uutisoinnista ei selviä koskaan, kuka mahdollinen Viherpunikki kulloinkin on sepityksen laatinut.
Nimimerkki STT uutisoinnin alla tarkoittaa: Sosialismia Tuutin Täydeltä.Ei suomessa ole yleä luotettavampaa, ulkomaan uutiset voi tarkistaa mm. Reuters, Yle korjaa virheen tarvittaessa.
En muista koskaan saaneeni väärää tietoa.
Persua keljuttaa ylen uutisointi viikoittain persuista joka on negatiivista, persut esittivät eduskunnassa ettei Trumpista saisi yle kirjoittaa mitään epämieluisaa, ihmeellistä jos ulkomailla saa kirjoittaa muttei meillä, pitäisikö olla kuin Orbanin valtakunnassa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että356744- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584