Voiko mormonikirkkoon tulla tutustumaan?

Anonyymi

Minua on kiinnostanut mormonikirkko pitkään ja haluaisin tulla katsomaan, että minkälainen meininki sielä on. Onko mahdollista? Ja jos on, niin saako sielä olla rauhassa ja ihmetellä niin, että ihmisiä ei tule juttelemaa?

20

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen kun menet kannattaa tarkkaan lukea Ollin jutut täältä. Sen jälkeen tulet tulokseen että minkälaisia ihmisiä odottaa mormoni hihhulien keskuudessa :)

      tässä jo varuilta mikä kannattaa ottaa talteen: uskontojenuhrit ry

      • Minäkin kuulun siihen seuraan. Se tekee hyvää työtä. On aina vaikea irrottautua, kun on uskonut johonkin.

        Minäkin toivoisin että täällä olisi enemmän uskomme puolustajia. Apologia ei kiinnosta kaikkia, eikä kirkko oikein vastaa mihinkään kritiikkiin muuta kuin joskus harvoin ja omilla sivuillaan.


      • Anonyymi

        En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.

        Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.

        " Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."

        En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.

        Kannattaa tulla avoimin mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.

        " Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."

        En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.

        Kannattaa tulla avoimin mielin.

        Ne mitä tarkoitat väärillä käsityksillä ja ennakkoluuloilla, ovat kyllä ihan totta, vaikka ovatkin kirkolle kiusalliisa asioita.


    • Siellä on kaikki tuttuja toisilleen yleensä, joten melko varmasti joku tulee juttelemaan. Suurissa seurakunnissa Helsingissä voi ehkä välttyä tältä. Mutta voi sanoa, että haluaa vain kuunnella ja katsella. Kaikki ovat varmasti ihan ystävällisiä.

      Jos menee helluihin, joku voi tulla kysymään, oletko uskossa. Lestadiolaisissa kysyvät vielä kuka on päästänyt. Mitä meillä sanovat, ei voi tietää etukäteen.

      • Anonyymi

        Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.

        Minä erosin pariksi vuodeksi ja ihan asiallisesti käyttäytyivät. Eivät vaan pystyneet ymmärtämään että mikään muu voisi olla totta ja oikeaa. Se on ominaista kaikille uskovaisille. Ei tajuta, että Jumalan Valtakunta on paljon suurempi kuin mikään kirkko,, ja se pieni lauma on enemmänkin kaikkien kirkkojen sisällä ja ulkopuolella näkymättömänä.

        Kirkkomme on kuitenkin Jumalan Valtakunnan kirkko- organisaatio. Välttämätön ja aivan erikoisasemassa kaikkiin muihin nähden. Muilta puuttuu kirkko, heillä on vaan ihmisten ja Perkeleen kirkkoja. Hyviä seurakuntia ja työntekijöitä on kaikissa kirkoissa.


    • Anonyymi

      Juttelu voi tulla kalliiksi. Loppuelämän ajan kymmenykset tuloistasi kirkolle. Rahat tilitetään Amerikkaan, jossa kirkon johto pyörittää rahoilla bisneksiään. Vastinetta rahoillesi et saa, et edes sitä heidän lupaamaansa haaremia tuonpuoleisessa.

      • Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.

        Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.

        Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.

        Anna tilinpäätöstiedot niin nähdään, että paljonko menee kirkon johdon bisneksiin. Kenen silmissä hyvä maine? Kusetettujenko?


    • Anonyymi

      Olet tervetullut kokouksiimme missä tahansa seurakunnassa. Joku voi tulla tervehtimään sinua, mutta jos haluat olla rauhassa ja yksin niin sekin käy. Emme tyrkytä itseämme, vaan haluamme jokaisen vieraan viihtyvän keskuudessamme.

      • Anonyymi

        Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.

        Niin, ensin te aivopesette, pehmitätte "uuden tulokkaan" pään, sitten kun hän jo tarpeeksi "pehmeä", sen jälkeen alkaa rahasta puhuminen. Ei "tulokkaalla" enää ole voimia vastustaa, sitten se on menoa,,,,,,,, eikä paluuta ole.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksi huvittava juttu entisestä elämästäni mormonina. Olimme mormonikaverin kanssa reissussa jossain päin Suomea. Menimme sunnuntaina kokouksiin tavallisissa vaatteissa eli farkuissa ja t-paidoissa. No, sisään päästyämme mummot alkoivat kilvan tervehtimään ja opastamaan meitä. Sitten kun kerroimme, että olemme jo mormoneita lopahti mummoilta kiinnostus. Olivat kai raukat juuri saaneet käskyn raahata ulkopuolisia mukaan kokouksiin. Eli näin käy kyllä kaikille jotka menevät mormonikokouksiin. Mormonismissa olet joko mukana 100% tai sitten et ollenkaan. Itse olen valinnut 0%.

      T: entinen Ygrad nyk. Anonyymi

    • Kyllä kannattaa.
      Esim Heksingin Saalemin kesäjuhlilla on enemmän vartioita kuin jäseniä.

    • Anonyymi

      Kannattaa aina kokeilla ja netti neuvoo. Jokaisella on oma henkinen kotinsa, kunhan sen löytää ja tuntee omakseen.

      Uskonnoista on runsauden pulaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe