Voiko mormonikirkkoon tulla tutustumaan?

Anonyymi

Minua on kiinnostanut mormonikirkko pitkään ja haluaisin tulla katsomaan, että minkälainen meininki sielä on. Onko mahdollista? Ja jos on, niin saako sielä olla rauhassa ja ihmetellä niin, että ihmisiä ei tule juttelemaa?

20

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen kun menet kannattaa tarkkaan lukea Ollin jutut täältä. Sen jälkeen tulet tulokseen että minkälaisia ihmisiä odottaa mormoni hihhulien keskuudessa :)

      tässä jo varuilta mikä kannattaa ottaa talteen: uskontojenuhrit ry

      • Minäkin kuulun siihen seuraan. Se tekee hyvää työtä. On aina vaikea irrottautua, kun on uskonut johonkin.

        Minäkin toivoisin että täällä olisi enemmän uskomme puolustajia. Apologia ei kiinnosta kaikkia, eikä kirkko oikein vastaa mihinkään kritiikkiin muuta kuin joskus harvoin ja omilla sivuillaan.


      • Anonyymi

        En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.

        Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.

        " Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."

        En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.

        Kannattaa tulla avoimin mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.

        " Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."

        En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.

        Kannattaa tulla avoimin mielin.

        Ne mitä tarkoitat väärillä käsityksillä ja ennakkoluuloilla, ovat kyllä ihan totta, vaikka ovatkin kirkolle kiusalliisa asioita.


    • Siellä on kaikki tuttuja toisilleen yleensä, joten melko varmasti joku tulee juttelemaan. Suurissa seurakunnissa Helsingissä voi ehkä välttyä tältä. Mutta voi sanoa, että haluaa vain kuunnella ja katsella. Kaikki ovat varmasti ihan ystävällisiä.

      Jos menee helluihin, joku voi tulla kysymään, oletko uskossa. Lestadiolaisissa kysyvät vielä kuka on päästänyt. Mitä meillä sanovat, ei voi tietää etukäteen.

      • Anonyymi

        Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.

        Minä erosin pariksi vuodeksi ja ihan asiallisesti käyttäytyivät. Eivät vaan pystyneet ymmärtämään että mikään muu voisi olla totta ja oikeaa. Se on ominaista kaikille uskovaisille. Ei tajuta, että Jumalan Valtakunta on paljon suurempi kuin mikään kirkko,, ja se pieni lauma on enemmänkin kaikkien kirkkojen sisällä ja ulkopuolella näkymättömänä.

        Kirkkomme on kuitenkin Jumalan Valtakunnan kirkko- organisaatio. Välttämätön ja aivan erikoisasemassa kaikkiin muihin nähden. Muilta puuttuu kirkko, heillä on vaan ihmisten ja Perkeleen kirkkoja. Hyviä seurakuntia ja työntekijöitä on kaikissa kirkoissa.


    • Anonyymi

      Juttelu voi tulla kalliiksi. Loppuelämän ajan kymmenykset tuloistasi kirkolle. Rahat tilitetään Amerikkaan, jossa kirkon johto pyörittää rahoilla bisneksiään. Vastinetta rahoillesi et saa, et edes sitä heidän lupaamaansa haaremia tuonpuoleisessa.

      • Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.

        Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.

        Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.

        Anna tilinpäätöstiedot niin nähdään, että paljonko menee kirkon johdon bisneksiin. Kenen silmissä hyvä maine? Kusetettujenko?


    • Anonyymi

      Olet tervetullut kokouksiimme missä tahansa seurakunnassa. Joku voi tulla tervehtimään sinua, mutta jos haluat olla rauhassa ja yksin niin sekin käy. Emme tyrkytä itseämme, vaan haluamme jokaisen vieraan viihtyvän keskuudessamme.

      • Anonyymi

        Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.

        Niin, ensin te aivopesette, pehmitätte "uuden tulokkaan" pään, sitten kun hän jo tarpeeksi "pehmeä", sen jälkeen alkaa rahasta puhuminen. Ei "tulokkaalla" enää ole voimia vastustaa, sitten se on menoa,,,,,,,, eikä paluuta ole.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksi huvittava juttu entisestä elämästäni mormonina. Olimme mormonikaverin kanssa reissussa jossain päin Suomea. Menimme sunnuntaina kokouksiin tavallisissa vaatteissa eli farkuissa ja t-paidoissa. No, sisään päästyämme mummot alkoivat kilvan tervehtimään ja opastamaan meitä. Sitten kun kerroimme, että olemme jo mormoneita lopahti mummoilta kiinnostus. Olivat kai raukat juuri saaneet käskyn raahata ulkopuolisia mukaan kokouksiin. Eli näin käy kyllä kaikille jotka menevät mormonikokouksiin. Mormonismissa olet joko mukana 100% tai sitten et ollenkaan. Itse olen valinnut 0%.

      T: entinen Ygrad nyk. Anonyymi

    • Kyllä kannattaa.
      Esim Heksingin Saalemin kesäjuhlilla on enemmän vartioita kuin jäseniä.

    • Anonyymi

      Kannattaa aina kokeilla ja netti neuvoo. Jokaisella on oma henkinen kotinsa, kunhan sen löytää ja tuntee omakseen.

      Uskonnoista on runsauden pulaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1416
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1042
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe