Minua on kiinnostanut mormonikirkko pitkään ja haluaisin tulla katsomaan, että minkälainen meininki sielä on. Onko mahdollista? Ja jos on, niin saako sielä olla rauhassa ja ihmetellä niin, että ihmisiä ei tule juttelemaa?
Voiko mormonikirkkoon tulla tutustumaan?
20
208
Vastaukset
Ennen kun menet kannattaa tarkkaan lukea Ollin jutut täältä. Sen jälkeen tulet tulokseen että minkälaisia ihmisiä odottaa mormoni hihhulien keskuudessa :)
tässä jo varuilta mikä kannattaa ottaa talteen: uskontojenuhrit ryMinäkin kuulun siihen seuraan. Se tekee hyvää työtä. On aina vaikea irrottautua, kun on uskonut johonkin.
Minäkin toivoisin että täällä olisi enemmän uskomme puolustajia. Apologia ei kiinnosta kaikkia, eikä kirkko oikein vastaa mihinkään kritiikkiin muuta kuin joskus harvoin ja omilla sivuillaan.- Anonyymi
En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En aio mennä sillä mielellä, että liittyisin, mutta uskonnot kiinnostaa valtavasti ja myös mormonismi. Haluan vain nähdä, että minkälaista meininkiä se on. Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä. Itse uskon Jumalaa, mutta en tavalla, miten mormonit uskoo.
Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.
" Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."
En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.
Kannattaa tulla avoimin mielin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ei tarvitse liityä kirkkon jos et halua. Voit vapaasti tulla käymään luonamme.
" Mulla on oma käsitys tästä uskonnosta ja haluan käydä täydentämässä käsitystä."
En tiedä, onko tämän hetken käsityksesi oikea vai väärä. Jos se on oikea, niin silloin käyntisi voi täydentää sitä ja antaa enemmän tietoa. Mutta jos sinulla on jotain vääriä käsityksiä tai ennakluuloja, niin toivottavasti olet valmis myös korjaamaan niitä siinä tapauksessa, että havaintosi käyntisi aikana ei pidäkään paikansa.
Kannattaa tulla avoimin mielin.Ne mitä tarkoitat väärillä käsityksillä ja ennakkoluuloilla, ovat kyllä ihan totta, vaikka ovatkin kirkolle kiusalliisa asioita.
Siellä on kaikki tuttuja toisilleen yleensä, joten melko varmasti joku tulee juttelemaan. Suurissa seurakunnissa Helsingissä voi ehkä välttyä tältä. Mutta voi sanoa, että haluaa vain kuunnella ja katsella. Kaikki ovat varmasti ihan ystävällisiä.
Jos menee helluihin, joku voi tulla kysymään, oletko uskossa. Lestadiolaisissa kysyvät vielä kuka on päästänyt. Mitä meillä sanovat, ei voi tietää etukäteen.- Anonyymi
Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt tutustumassa. Esittäytyessään kannattaa mutista nimensä tai pokkana esiintyä väärällä nimellä. Auto on syytä jättää niin kauas, ettei sen rekisterinumeron perusteella pysty saamaan yhteystietoja. Muuten on ihan pääsemättömissä innokkaista käännyttäjistä. On liian monen henkilön todistus siitä, että oma nimi ei katoa mormonien kirjanpidosta, jos se on sinne joutunu. Yhä uudet lähetyssaarnaajat saavat "tutkijan" tiedot ja lähtevät liikkeelle. Sama ongelma on myös kirkosta eronneilla. Häiriköinti jatkuu vuosikymmeniä.
Minä erosin pariksi vuodeksi ja ihan asiallisesti käyttäytyivät. Eivät vaan pystyneet ymmärtämään että mikään muu voisi olla totta ja oikeaa. Se on ominaista kaikille uskovaisille. Ei tajuta, että Jumalan Valtakunta on paljon suurempi kuin mikään kirkko,, ja se pieni lauma on enemmänkin kaikkien kirkkojen sisällä ja ulkopuolella näkymättömänä.
Kirkkomme on kuitenkin Jumalan Valtakunnan kirkko- organisaatio. Välttämätön ja aivan erikoisasemassa kaikkiin muihin nähden. Muilta puuttuu kirkko, heillä on vaan ihmisten ja Perkeleen kirkkoja. Hyviä seurakuntia ja työntekijöitä on kaikissa kirkoissa.
- Anonyymi
Juttelu voi tulla kalliiksi. Loppuelämän ajan kymmenykset tuloistasi kirkolle. Rahat tilitetään Amerikkaan, jossa kirkon johto pyörittää rahoilla bisneksiään. Vastinetta rahoillesi et saa, et edes sitä heidän lupaamaansa haaremia tuonpuoleisessa.
Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Uskosta osaton ei koskaan voi ymmärtää kymmenyksiä. Mitään ei menetä vaan kaikki tulee moninkertaisena takaisin kun Jumalalle uhraa. Se on arkipäivän ihme, eikä mikään rahanmeno niinkuin uskosta osaton maallisilla järjellään luulee.
Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on sinua kusetettu ja kirkon johto mässäilee rahoillasi bisneksiään kasvattaen.
Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ei muuten mässäile, viitsisitkö tutkia senkin asian puolueettomasti. Heillä on hyvä maine.
Anna tilinpäätöstiedot niin nähdään, että paljonko menee kirkon johdon bisneksiin. Kenen silmissä hyvä maine? Kusetettujenko?
- Anonyymi
Olet tervetullut kokouksiimme missä tahansa seurakunnassa. Joku voi tulla tervehtimään sinua, mutta jos haluat olla rauhassa ja yksin niin sekin käy. Emme tyrkytä itseämme, vaan haluamme jokaisen vieraan viihtyvän keskuudessamme.
- Anonyymi
Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ensin emme puhu mitään tulevista maksuista ja muista velvoitteista. Ensin pyrimme ystävällisyydellä voittamaan mahdolliset pelkosi ja epäilysi.
Niin, ensin te aivopesette, pehmitätte "uuden tulokkaan" pään, sitten kun hän jo tarpeeksi "pehmeä", sen jälkeen alkaa rahasta puhuminen. Ei "tulokkaalla" enää ole voimia vastustaa, sitten se on menoa,,,,,,,, eikä paluuta ole.
- Anonyymi
Tässä vähän etukäteistietoa:
http://www.mormonismi.net/ei_kerro.shtml - Anonyymi
Yksi huvittava juttu entisestä elämästäni mormonina. Olimme mormonikaverin kanssa reissussa jossain päin Suomea. Menimme sunnuntaina kokouksiin tavallisissa vaatteissa eli farkuissa ja t-paidoissa. No, sisään päästyämme mummot alkoivat kilvan tervehtimään ja opastamaan meitä. Sitten kun kerroimme, että olemme jo mormoneita lopahti mummoilta kiinnostus. Olivat kai raukat juuri saaneet käskyn raahata ulkopuolisia mukaan kokouksiin. Eli näin käy kyllä kaikille jotka menevät mormonikokouksiin. Mormonismissa olet joko mukana 100% tai sitten et ollenkaan. Itse olen valinnut 0%.
T: entinen Ygrad nyk. Anonyymi Kyllä kannattaa.
Esim Heksingin Saalemin kesäjuhlilla on enemmän vartioita kuin jäseniä.- Anonyymi
Kannattaa aina kokeilla ja netti neuvoo. Jokaisella on oma henkinen kotinsa, kunhan sen löytää ja tuntee omakseen.
Uskonnoista on runsauden pulaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173886
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731577Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231057- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42872Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800