Mitä tunteita ateismi sinussa herättää?

Anonyymi

Sääliä? Vihaa? Huvittuneisuutta? Epäuskoisuutta? Myötähäpeää? Inhoa?

146

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitään täysin yhdentekevää minulle ainakin

      • Anonyymi

        Minua ainakin tämän saitin atet huvittaa ;DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin tämän saitin atet huvittaa ;DDDDD

        Kiitos Repe, turre.Pe.ku, KTS & co


    • Anonyymi

      Noista antamistasi vaihtoehdoista vain sääliä. Ja tämän palstan ateistit sääliä potenssiin 10.

      • Eipä siinä pitäisi mitään tunteita olla, jos joku ei ole hurahtanut uskoon.


      • Liittyykö se ateismiin?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Liittyykö se ateismiin?

        Sinä olet ateisti ja fb-sivusi ovat parasta komiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ateisti ja fb-sivusi ovat parasta komiikkaa.

        Kiva. Luulin olevani tylsä ja asiallinen.


      • Aha. Mielipiteitä on jokaisella.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aha. Mielipiteitä on jokaisella.

        Niinkö, ihan oikeastiko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö, ihan oikeastiko?

        Juu. Minustakin on jokaisella oma mielipiteensä. Ihan oikeasti


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Juu. Minustakin on jokaisella oma mielipiteensä. Ihan oikeasti

        Kyllä sinä olet viisas! En olisi koskaan tiennyt jos sinä et olisi sitä kertonut.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Juu. Minustakin on jokaisella oma mielipiteensä. Ihan oikeasti

        Älä toki hulluja haasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä toki hulluja haasta!

        Mielipiteistä saa aina fiksuja keskusteluja.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mielipiteistä saa aina fiksuja keskusteluja.

        Mielipiteeni on, että sinä olet vähä-älyinen etkä pystynyt käymään edes kauppakoulua loppuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteeni on, että sinä olet vähä-älyinen etkä pystynyt käymään edes kauppakoulua loppuun.

        Onhan tuokin mielipide


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onhan tuokin mielipide

        Onko, mistä tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko, mistä tiedät?

        Siitä, koska se ei ole tieto.


    • Ylpeyttä ja arvostusta. Eli päin vastaista mitä hihhulit saa aikaan.

      • Anonyymi

        Vain separihihhuli voi sanoa noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain separihihhuli voi sanoa noin.

        Onko separi joku uusi lahko? Missä voi lahjoittaa rahat liitttyä ?


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Onko separi joku uusi lahko? Missä voi lahjoittaa rahat liitttyä ?

        Katso peiliin, siltä sen näet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso peiliin, siltä sen näet.

        Peilistä ei näkynyt uuden separilahkon tietoja. Voitko siis pistää URL/email/puh.numero.

        Liityn heti ja lahjoitan kaikki rahani lahkon koijjaripastorille.


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Peilistä ei näkynyt uuden separilahkon tietoja. Voitko siis pistää URL/email/puh.numero.

        Liityn heti ja lahjoitan kaikki rahani lahkon koijjaripastorille.

        Kysy äidiltäsi.


    • Anonyymi

      Itellä herättää sääliä enemmänkin 90%:a tänne palstalle kirjoittelevista lahopäistä.

      • Anonyymi

        älä kuitenkaan kokonaan vaivu itsesääliin.


    • Anonyymi

      Tämän aloituksen perusteella lähinnä ihmetystä; Haluavatko uskovat todellakin antaa itsestään näin lapsellisen kuvan mitä aloitus on?

      • Aitouskovat kirjoittelevat todellisuudessa lähinnä toisilleen ja itselleen, joten mitä väliä?


      • Anonyymi

        Uskovat ovat ottaneet oppia teidän ateistien käytöksestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat ovat ottaneet oppia teidän ateistien käytöksestä.

        Hyvä jos edes jotain opitte.


      • Virheitä pukkaa, usko.vainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat ovat ottaneet oppia teidän ateistien käytöksestä.

        Aikuisia matkimallahan lapset tapaavat oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat ovat ottaneet oppia teidän ateistien käytöksestä.

        Aikuisia matkimallahan lapset tapaavat oppia.


    • Anonyymi

      Jonkinlaista sääliä. Ja en mitenkään pahalla, vaan myötätuntoisesti.

      Näen ateistin kuin jonkinlaisessa pimeydessä elävänä.

      Jopa pakanauskoisissa on enemmän eloa, nk. elon merkkiä, mutta ateistin koen kuin kuolleena. Kuin kylmänä kivimuurina, jonka läpi ei pääse.

      Tämä herättää itsessäni ihmetystä ja kysymysmerkkiä. Päättelen, että ateismi ei ole synnynnäinen tila, kuten pakanuus. Kaikki me synnymme pakanoiksi.

      Mutta samoin kuin Uskon vastaanottaminen on oman suostumuksen ja tahdon valinta, samoin ateismi, selkeä jumalankielteisyys, on oman tahdon valinta.

      Hankalaksi menee etenkin, jos ateismi johtuu poliittisesta vakaumuksesta, kommunismista. Kommunismi on ateistinen talousoppi. Kommunisti, vaikka haluaisikin, ei saa uskoa Jumalaan. Jumalaa tunnustamalla hän "pettäisi aatteensa / toverinsa" (ja pitkä litania "pappien valheita ja rikoksia ja riistoa ja... ja... ja...")

      Näin ajattelen. 🌅

      • Minulla ateismi tulee siitä, ettei Jumalaa näy, ei kuulu.

        Mutta en koe olevani sen takia "kylmä kivimuuri."


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minulla ateismi tulee siitä, ettei Jumalaa näy, ei kuulu.

        Mutta en koe olevani sen takia "kylmä kivimuuri."

        Ei Jumala ateisteille näy eikä kuulu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minulla ateismi tulee siitä, ettei Jumalaa näy, ei kuulu.

        Mutta en koe olevani sen takia "kylmä kivimuuri."

        Jumala on hylännyt miehimykset. Raamatttu pitää tässäkin paikkansa.


      • Anonyymi

        'Hankalaksi menee etenkin, jos ateismi johtuu poliittisesta vakaumuksesta, kommunismista. Kommunismi on ateistinen talousoppi. Kommunisti, vaikka haluaisikin, ei saa uskoa Jumalaan. Jumalaa tunnustamalla hän "pettäisi aatteensa / toverinsa" (ja pitkä litania "pappien valheita ja rikoksia ja riistoa ja... ja... ja...")'

        Niin totta, Suomen viittätuhatta kommunistia käy kyllä sääli.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minulla ateismi tulee siitä, ettei Jumalaa näy, ei kuulu.

        Mutta en koe olevani sen takia "kylmä kivimuuri."

        turre todistaa tästä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minulla ateismi tulee siitä, ettei Jumalaa näy, ei kuulu.

        Mutta en koe olevani sen takia "kylmä kivimuuri."

        Mitenkään puuttumatta erillisiin synteihisi, sillä meillä kaikilla on omamme, minullakin, uskoisin ongelmasi olevan siinä, että Jumalaa etsiessäsi et ehkä ole valmis luopumaan kaikista omista näkemyksistäsi, siten, että antaisit ne Jumalan ja Hänen sanansa arvioitaviksi, vaan olet ehkä päättänyt, että "tästä en kyllä luovu!"

        Jokainen meistä, nk. uskoontulleista, on joutunut siihen tilaan, että on suorastaan halunnut heittää pois omat valintansa, päättänyt, että antaa mennä, olen vain sotkenut omat asiani, Jumala, minä jätän itseni Sinulle, muuta sinä minua!

        Hyvällä tahdolla tätä suorasukaista vastuun ottamattomuutta / syvimmillään: ottamista, voisi kutsua hengen parannukseksi. Ottaa vastuun: tiedostaa olevansa läpeensä syntinen.

        Vaikka olenkin nk. uudestisyntynyt, se ei suinkaan ole poistanut syntistä, pahaan, Jumalan tahdon vastaisuuteen taipuvaista lihaani. Jos ei syntisestä lihastani muutoin hyötyä ole, ainakin se ylläpitää valveutunutta tilaa: tiedän varmasti että koko mahdollinen pelastukseni perustuu yksin Jumalan armoon ja ratkaisuvaltaan.

        Tässä on koko kristinuskon hullutuksen hulluin saarna: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman."

        Room. 4:5
        mutta joka ei töitä tee (= raskaita laintekoja yritä täyttää), vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        ... Jumalaton joka suostuu uskomaan, tämä luetaan hänelle vanhurskaudeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on hylännyt miehimykset. Raamatttu pitää tässäkin paikkansa.

        Jumala ei ole noin sanonut. Yritä olla tarkempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkään puuttumatta erillisiin synteihisi, sillä meillä kaikilla on omamme, minullakin, uskoisin ongelmasi olevan siinä, että Jumalaa etsiessäsi et ehkä ole valmis luopumaan kaikista omista näkemyksistäsi, siten, että antaisit ne Jumalan ja Hänen sanansa arvioitaviksi, vaan olet ehkä päättänyt, että "tästä en kyllä luovu!"

        Jokainen meistä, nk. uskoontulleista, on joutunut siihen tilaan, että on suorastaan halunnut heittää pois omat valintansa, päättänyt, että antaa mennä, olen vain sotkenut omat asiani, Jumala, minä jätän itseni Sinulle, muuta sinä minua!

        Hyvällä tahdolla tätä suorasukaista vastuun ottamattomuutta / syvimmillään: ottamista, voisi kutsua hengen parannukseksi. Ottaa vastuun: tiedostaa olevansa läpeensä syntinen.

        Vaikka olenkin nk. uudestisyntynyt, se ei suinkaan ole poistanut syntistä, pahaan, Jumalan tahdon vastaisuuteen taipuvaista lihaani. Jos ei syntisestä lihastani muutoin hyötyä ole, ainakin se ylläpitää valveutunutta tilaa: tiedän varmasti että koko mahdollinen pelastukseni perustuu yksin Jumalan armoon ja ratkaisuvaltaan.

        Tässä on koko kristinuskon hullutuksen hulluin saarna: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman."

        Room. 4:5
        mutta joka ei töitä tee (= raskaita laintekoja yritä täyttää), vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        ... Jumalaton joka suostuu uskomaan, tämä luetaan hänelle vanhurskaudeksi.

        Jeesus otti mukaansa miehiä, joilla ei ollut sillä hetkellä muuta tekemistä.

        Oma uskoni lopahti kun huomasin, ettei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä, jotka ovat Mark.16.

        Ja kun ei ollut mitään Jumalastakaan, niin se oli siinä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus otti mukaansa miehiä, joilla ei ollut sillä hetkellä muuta tekemistä.

        Oma uskoni lopahti kun huomasin, ettei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä, jotka ovat Mark.16.

        Ja kun ei ollut mitään Jumalastakaan, niin se oli siinä.

        Jokaisella opetuslapsella oli siviiliammatti ja työpaikka, toisin kuin sinulla.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jumala ei ole noin sanonut. Yritä olla tarkempi.

        Miehimys, sinulle Jumala ei sano enää mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehimys, sinulle Jumala ei sano enää mitään.

        Ei ole sanonut milloinkaan yhtään mitään. Tuhannet rukoukset, heh.

        Minulla oli työpaikka jo 1970-luvulls.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehimys, sinulle Jumala ei sano enää mitään.

        Teillä on niin hullut ajatukset.

        Ei Jumala ole sanonut, ettei hän vastaa miehimyksille.
        Johan Jumalakin teille nauraa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus otti mukaansa miehiä, joilla ei ollut sillä hetkellä muuta tekemistä.

        Oma uskoni lopahti kun huomasin, ettei minulla ollut yhtään uskovan merkkiä, jotka ovat Mark.16.

        Ja kun ei ollut mitään Jumalastakaan, niin se oli siinä.

        Viittattko Jeesuksen lähetyskäskyyn?

        Mark.16:15-20
        15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

        Nuo jakeet 17 ja 18 eivät kerro jostain uskovien taituruudesta, että menisimme ilman syytä "nostelemaan käsin käärmeitä", kuin intialaiset taikurit, tai tahallamme juomaan myrkkyä.

        Nämä ovat asioita ja tilanteita, jotka tapahtuvat yllättäen. Ei näitä tapahdu uskoville jatkuvasti, yhdenkin kerran elämässä on jo aika paljon. Joskus, jonain vaarallisena aikakautenaan, saattaa kokea vaikka mitä, niin että oma pää on jo aivan pyörällä: ihmettä ihmeen perään. Jumala / Jeesus ikäänkuin kuljettaa "läpi pimeän laakson". Näihin tilanteisiin ei hakeuduta, niihin joudutaan. Tuskaa, pelkoa, kauhua, vääriä valintoja, toivoa, luottamusta, pientä uskoa...

        Et voi siis tietää, milloin todellakin itse joudut johonkin todelliseen vaaraan, silloin vähäinenkin usko tuo Jeesuksen ja enkelit ympärille. Et uskoisi, jos kertoisin. Useinkin tilanne on siis "kauhea", jokin syvä suru tai suuret vaikeudet, silloin tulee eteen tilanteita, kun ei enää muuta voi, että "tarttuu käsin käärmeisiin ja nostaa ne pois tieltä".

        Ei sen takia pidä uskoa jättää, ettei ole vielä kokenut mitään raflaavaa. Eivät nämä ole mitään uskon ansioita, joilla ylpeillään. Mutta uskonelämässä tällaisiakin tilanteita voi tulla eteen.

        Kielilläpuhuminen taas on yksi Pyhän Hengen armolahjoista, silloin kun Jumala katsoo voivansa lahjoittaa ne. Eivät kaikki uskoontulleet heti saa näitä lahjoja, voi mennä jopa vuosikymmen. Nämä eivät ole mitään ansiosta saatuja, vaan armosta, armolahjoja, tarpeeseen tuleviksi työkaluiksi sellaiselle, joka tosissaan tahtoo seurata Jeesusta.

        Eikä riivaajia huvikseen juoksuteta, lähdetä etsimään! Kyllä ne jossain vaiheessa, ihan kutsumatta, ilmaantuvat uskovankin eteen kekkaloimaan. Silloin topakka haara-asento hengessä ja käsky: "Ulos!" Vaikkeivät ne jättäisi itse riivattua henkilöä, uskovan edestä ne kyllä häipyvät ilvehtimästä, ainakin hetkeksi.

        Tämmöstä. Toivottavasti et pitkästynyt?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Teillä on niin hullut ajatukset.

        Ei Jumala ole sanonut, ettei hän vastaa miehimyksille.
        Johan Jumalakin teille nauraa.

        Jumala hylkää teidät miehimykset omiin himoihinne. Ja itsehän koko ajan todistat, ettet näe etkä kuule Jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittattko Jeesuksen lähetyskäskyyn?

        Mark.16:15-20
        15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

        Nuo jakeet 17 ja 18 eivät kerro jostain uskovien taituruudesta, että menisimme ilman syytä "nostelemaan käsin käärmeitä", kuin intialaiset taikurit, tai tahallamme juomaan myrkkyä.

        Nämä ovat asioita ja tilanteita, jotka tapahtuvat yllättäen. Ei näitä tapahdu uskoville jatkuvasti, yhdenkin kerran elämässä on jo aika paljon. Joskus, jonain vaarallisena aikakautenaan, saattaa kokea vaikka mitä, niin että oma pää on jo aivan pyörällä: ihmettä ihmeen perään. Jumala / Jeesus ikäänkuin kuljettaa "läpi pimeän laakson". Näihin tilanteisiin ei hakeuduta, niihin joudutaan. Tuskaa, pelkoa, kauhua, vääriä valintoja, toivoa, luottamusta, pientä uskoa...

        Et voi siis tietää, milloin todellakin itse joudut johonkin todelliseen vaaraan, silloin vähäinenkin usko tuo Jeesuksen ja enkelit ympärille. Et uskoisi, jos kertoisin. Useinkin tilanne on siis "kauhea", jokin syvä suru tai suuret vaikeudet, silloin tulee eteen tilanteita, kun ei enää muuta voi, että "tarttuu käsin käärmeisiin ja nostaa ne pois tieltä".

        Ei sen takia pidä uskoa jättää, ettei ole vielä kokenut mitään raflaavaa. Eivät nämä ole mitään uskon ansioita, joilla ylpeillään. Mutta uskonelämässä tällaisiakin tilanteita voi tulla eteen.

        Kielilläpuhuminen taas on yksi Pyhän Hengen armolahjoista, silloin kun Jumala katsoo voivansa lahjoittaa ne. Eivät kaikki uskoontulleet heti saa näitä lahjoja, voi mennä jopa vuosikymmen. Nämä eivät ole mitään ansiosta saatuja, vaan armosta, armolahjoja, tarpeeseen tuleviksi työkaluiksi sellaiselle, joka tosissaan tahtoo seurata Jeesusta.

        Eikä riivaajia huvikseen juoksuteta, lähdetä etsimään! Kyllä ne jossain vaiheessa, ihan kutsumatta, ilmaantuvat uskovankin eteen kekkaloimaan. Silloin topakka haara-asento hengessä ja käsky: "Ulos!" Vaikkeivät ne jättäisi itse riivattua henkilöä, uskovan edestä ne kyllä häipyvät ilvehtimästä, ainakin hetkeksi.

        Tämmöstä. Toivottavasti et pitkästynyt?

        Uskovien merkkinä seuraa, että he käsittelevät käsin käärmeitä ja vaikka mitä muuta.

        Mutta Raamattu muuttuu uskovilla käskttämättömäksi.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Uskovien merkkinä seuraa, että he käsittelevät käsin käärmeitä ja vaikka mitä muuta.

        Mutta Raamattu muuttuu uskovilla käskttämättömäksi.

        Tuo "he nostavat käsin käärmeitä" on esimerkki. Se siis kuvaa uskon kautta voitettavia, mahdottomia tilanteita


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala hylkää teidät miehimykset omiin himoihinne. Ja itsehän koko ajan todistat, ettet näe etkä kuule Jumalaa.

        Ei minulla ole himoa. Eikä Jumala ole edes niin sanonut. Miksi valehtelet?

        Ja miehimykselle ei ole edes mitään rangaistusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "he nostavat käsin käärmeitä" on esimerkki. Se siis kuvaa uskon kautta voitettavia, mahdottomia tilanteita

        Uskovilla on eri Raamattu. Onko se suotavaa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Uskovilla on eri Raamattu. Onko se suotavaa?

        Mitä se sinulle kuuluu kun sinulle ei tarjoilla sapuskaakaan ravintolassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu kun sinulle ei tarjoilla sapuskaakaan ravintolassa.

        Tavallaan kaikki kuuluu. On hyvå tietää jopa miten kurjasti homoja jotkut kohtelevat..

        Äänestämne jaloillamme.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tavallaan kaikki kuuluu. On hyvå tietää jopa miten kurjasti homoja jotkut kohtelevat..

        Äänestämne jaloillamme.

        Anteeksi, mutta millä tavoin homoja kohdellaan huonosti?

        Paitsi tietenkin tällaisilla nettifoorumeilla, mutta näillähän kohdellaan huonosti milloin keitäkin.

        Homoillahan on asiat paremmin kuin heteroilla. Me emme saa suutamme avata ja erilaista mielipidettämme esittää, ettei haukuta rasistiksi. Natsiksi. Onko kaikki homot demareita? / Demarit homoja?

        Itselläni on huonoja kokemuksia homoista. Mieshomot, sen kerran jos on tavattu, ovat lähes aina kohdelleet itseäni jotenkin huonosti. Nimitelleet "ämmäksi", virnuilleet selän takana jne. En todellakaan näytä miltään Super Paulalta tai muulta transulta, vaan ollut aina tavallinen, siisti tyttö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta millä tavoin homoja kohdellaan huonosti?

        Paitsi tietenkin tällaisilla nettifoorumeilla, mutta näillähän kohdellaan huonosti milloin keitäkin.

        Homoillahan on asiat paremmin kuin heteroilla. Me emme saa suutamme avata ja erilaista mielipidettämme esittää, ettei haukuta rasistiksi. Natsiksi. Onko kaikki homot demareita? / Demarit homoja?

        Itselläni on huonoja kokemuksia homoista. Mieshomot, sen kerran jos on tavattu, ovat lähes aina kohdelleet itseäni jotenkin huonosti. Nimitelleet "ämmäksi", virnuilleet selän takana jne. En todellakaan näytä miltään Super Paulalta tai muulta transulta, vaan ollut aina tavallinen, siisti tyttö.

        Kaduilla on huudettu. Eniten ollaan jääty ilman sapuskaa ravintoloissa.

        Kiva kun oot siisti tyttö.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kaduilla on huudettu. Eniten ollaan jääty ilman sapuskaa ravintoloissa.

        Kiva kun oot siisti tyttö.

        Kiitos. 🙂


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kaduilla on huudettu. Eniten ollaan jääty ilman sapuskaa ravintoloissa.

        Kiva kun oot siisti tyttö.

        Nyt varmaan itsekin uskot, että olette inhottava näky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt varmaan itsekin uskot, että olette inhottava näky.

        Hah. Ollaan saatu sapuskaa kymmenissä ravintoloissa, mutta muutamassa emme.

        Ovat olleet muslimeja ja georgialaisia ja espanjalainen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kaduilla on huudettu. Eniten ollaan jääty ilman sapuskaa ravintoloissa.

        Kiva kun oot siisti tyttö.

        On parikin, mielestäni hyvää homo-ihmissuhde-elokuvaa (ei siis seksiä), jotka ainakin omalla kohdallani vaikuttivat, jos ei nyt varsinaisesti suvaitsevampaan, vaan asiaa ymmärtävämpään suuntaan ja tämä onkin mielestäni tärkeämpää:

        'The Birdcage' / 'Lainahöyhenissä' (mm. Robin Williams, Hank Azaria)

        ... ja toinen: 'Priscilla, aavikon kuningatar' (mm. Terence Stamp).
        .


    • Anonyymi

      Sehän on väistämätön seuraus järjen käytöstä.

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Itseasiassa. Kuin suoraan Raamatusta. Sinussa on piilevää pappia!

        1.Kor.1:18-31
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
        *


    • Anonyymi

      Ei mitään. Miksi minun pitäisi vihata, inhota tai raivostua toisen ihmisen elämänkatsomuksesta? Kysymys on hieman huvittava itsekeskeisyydessään.

    • Anonyymi

      Ateismi herättää toivoa paremmasta maailmasta. Maailmasta missä uskontojen vaikutus on olematon ja ihmiset puhuvat totta sen sijaan että valehtelisivat jumalansa nimissä.

    • Ihmetystä herättää, kuinka joku voi olla niin kuuro ja sokea YHDEN Jumalan ilmoitukselle.

    • Tällä palstalla lähinnä huvittuneisuutta 😃

      • Anonyymi

        Ateisti kysyy kuuluuko kamelinnussija Suomalaiseen yhteiskuntaan.
        Kohtalosi riippuu kusetuksesi määrästä, kyllä minua pelottaisi jos kirkolla töissä olisin.


      • Minua huvittaa esimerkiksi se, kun sinäkin olet sanonut päätelleesi Jumalan olevan olemassa. Mitään tietoahan siitä ei ole.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minua huvittaa esimerkiksi se, kun sinäkin olet sanonut päätelleesi Jumalan olevan olemassa. Mitään tietoahan siitä ei ole.

        Mitä tietoa sinulla on siitä, että Jumalaa ei ole olemassa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minua huvittaa esimerkiksi se, kun sinäkin olet sanonut päätelleesi Jumalan olevan olemassa. Mitään tietoahan siitä ei ole.

        Päättely perustuu aina tietoon.
        Esim. Jamppa on paisunut kuin syötinsika, koska syö ja juo enemmän kuin kuluttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tietoa sinulla on siitä, että Jumalaa ei ole olemassa?

        Ei mitään. En tiedä edes sitä, ettei ufoja olisi.

        Mutta parempi olla uskomatta ilman parempaa tietoa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei mitään. En tiedä edes sitä, ettei ufoja olisi.

        Mutta parempi olla uskomatta ilman parempaa tietoa.

        Et tiedä yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Ketä noi sen kaverit on????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä noi sen kaverit on????

        Jotain juntteja Suomesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotain juntteja Suomesta.

        Heh. On pappeja ja yliopistojen väkeä, entisiä koulukavereita ja sukulaisia, Torreviejassa asuvia ja joitakin ulkomaalaisia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. On pappeja ja yliopistojen väkeä, entisiä koulukavereita ja sukulaisia, Torreviejassa asuvia ja joitakin ulkomaalaisia.

        Kyllä heidän tietonsa löytyy kuten sinunkin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. On pappeja ja yliopistojen väkeä, entisiä koulukavereita ja sukulaisia, Torreviejassa asuvia ja joitakin ulkomaalaisia.

        Laitan heille viestiä mitä sinä puuhaat tällä palstalla.


      • Heh. On sinulla jutut! Ja Itseasiassa eläkkeeni on Espanjan keskitasoa ja vähän ylikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heidän tietonsa löytyy kuten sinunkin.

        Näin on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitan heille viestiä mitä sinä puuhaat tällä palstalla.

        Heh. Eli mitä puuhaan muuta kuin Raamatusta ja elämästä?


      • Ei polvea. Mutta kuusi muuta leikkausta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Eli mitä puuhaan muuta kuin Raamatusta ja elämästä?

        Kyllä he sitten kommentoivat sinulle mitä mieltä räyhäämisestäsi ovat.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei polvea. Mutta kuusi muuta leikkausta.

        Kuusi luomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi luomea.

        Ei päiväkirurgiassa paljoa muuta kuutta voi leikata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi luomea.

        Kolme tyräää, käsi ja jalka.

        Mitä minä muka räyhään? Kerron niinkuin asiat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti kysyy kuuluuko kamelinnussija Suomalaiseen yhteiskuntaan.
        Kohtalosi riippuu kusetuksesi määrästä, kyllä minua pelottaisi jos kirkolla töissä olisin.

        Mitä kolmesta uskonnosta tarkoitat, lähdehän on kaikilla sama???


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kolme tyräää, käsi ja jalka.

        Mitä minä muka räyhään? Kerron niinkuin asiat ovat.

        Itselleni (pikaisten laskujeni mukaan) jo 8 leikkausta. Tänä keväänä ainakin 2 lisää, ehkä vuoden aikana kolmaskin. Eli johdan sinua reippaasti. Nyt on meneillään silmäleikkaukset.

        Luulin jo, että kaikki olisi leikelty, mutta ruumiinosissa löytyy vielä. Kroppani on kuin konekiväärin jäljiltä. Kun olin menossa umpisuolikeikkaukseen, yöllä nuori lääkäri tuli katsomaan vointiani, osoitti sormella vatsapuoltani, nauroi ja kysyi: "Mitä noi on?" Luettelin.

        Mitähän silmäleikkausten jälkeen? Ehkä saan vikaa korviini?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni (pikaisten laskujeni mukaan) jo 8 leikkausta. Tänä keväänä ainakin 2 lisää, ehkä vuoden aikana kolmaskin. Eli johdan sinua reippaasti. Nyt on meneillään silmäleikkaukset.

        Luulin jo, että kaikki olisi leikelty, mutta ruumiinosissa löytyy vielä. Kroppani on kuin konekiväärin jäljiltä. Kun olin menossa umpisuolikeikkaukseen, yöllä nuori lääkäri tuli katsomaan vointiani, osoitti sormella vatsapuoltani, nauroi ja kysyi: "Mitä noi on?" Luettelin.

        Mitähän silmäleikkausten jälkeen? Ehkä saan vikaa korviini?

        Huh huh.

        Itse olen jäänyt auton alle ja kaatunut fillarilla jäisellä osuudella. Sitten on ollut niitä muita, ja kirurgille on ollut asiaa.

        Onneksi Espanjassa mikään ei maksa mitään.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kolme tyräää, käsi ja jalka.

        Mitä minä muka räyhään? Kerron niinkuin asiat ovat.

        Vai on sinulle nyt yksi käsi ja yksi jalka ja yksi tyrä vähemmän.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Huh huh.

        Itse olen jäänyt auton alle ja kaatunut fillarilla jäisellä osuudella. Sitten on ollut niitä muita, ja kirurgille on ollut asiaa.

        Onneksi Espanjassa mikään ei maksa mitään.

        Sossupummille kuten sinä, se on hyvä juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sossupummille kuten sinä, se on hyvä juttu.

        Olen kylläkin eläkeläinen.

        Sinä sensijaan toivot toisille pahaa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Olen kylläkin eläkeläinen.

        Sinä sensijaan toivot toisille pahaa.

        Olet sairaseläkeläinen kun muka selkäsi ei kestä työntekoa. Mutta juoksemista, uimista ja pyöräilyä se kestää. Olet sossupummi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sairaseläkeläinen kun muka selkäsi ei kestä työntekoa. Mutta juoksemista, uimista ja pyöräilyä se kestää. Olet sossupummi!

        Heh. On sitä kaikkea kokeiltu, ja selkävika tosiaan esti lopulta työnteon. Puhelinmyynti olisi sopinut, mutta en saanut tarpeeksi tuloja.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. On sitä kaikkea kokeiltu, ja selkävika tosiaan esti lopulta työnteon. Puhelinmyynti olisi sopinut, mutta en saanut tarpeeksi tuloja.

        Keksit siis tuollaisen kuvitteellisen "selkävian", kun työt eivät napanneet sinua enää.


    • Anonyymi

      Pelkoa että kusetukseni paljastuu, sitähän uskovaisuus on.

      • Anonyymi

        Evouskovaisuus, kyllä.


    • Anonyymi

      Epäuskoisuutta.
      Tahdon olla elossa ikuisesti.
      Ei elämäni saa päättyä kuoleman seurauksena.
      Haluan elää taivaallisessa Jerusalemissa jumalaa ylistäen ja kultaisilla kaduilla kävellen.

      • Ja nyt elät haaveissasi. Vai oliko tuo pilaa?


      • Anonyymi

        Itselleni tuo ajatus ikuisesta elämästä ei ole välttämätöntä, mutta koska minusta riippumattomista syistä näin on, vietän ikuisuuteni mieluummin sillä mukavammalla puolella.

        Mitä sitten, jos todella kuolisimme, eikä mitään enää olisi? No, se kaikki oli sitten tässä? Ei nyt niin täydellisesti pyyhkinyt, itseasiassa kaukana siitä, mutta kai sain sentään, maallisen elämäntason kannalta, myös jotain hyvää ja hyödyllistäkin aikaan... Jatkakoot muut sitten elämäänsä edes rahdun verran paremmassa maailmassa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja nyt elät haaveissasi. Vai oliko tuo pilaa?

        Missä Jumbo Iuuraa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Jumbo Iuuraa?

        Tuossa vieressä kyhnää.


    • Anonyymi

      Suuret tunteet kuuluvat tosiaan hihhuleille, ateismi on vain tylsää järkiperäisyyttä.

      • Anonyymi

        Miten selität ateismin järjellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität ateismin järjellä?

        Miten selität mitään järjelläsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität ateismin järjellä?

        Eikö se ole ihan helppoa?

        Kun Jumalaa ei ole näkynyt, ja näkyy vain meidän toiminta, niin voi todeta, ettei Jumalaa ole.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Eikö se ole ihan helppoa?

        Kun Jumalaa ei ole näkynyt, ja näkyy vain meidän toiminta, niin voi todeta, ettei Jumalaa ole.

        Ei Jumalan pidä miehimyksille näkyäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumalan pidä miehimyksille näkyäkään.

        No oletko nähnyt Jumalan?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No oletko nähnyt Jumalan?

        Mitä se sinulle kuuluu, miehimys?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu, miehimys?!

        Mutta esitetään varmana, että Jumala ei halua minulle esiintyä. Hauskaa!


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mutta esitetään varmana, että Jumala ei halua minulle esiintyä. Hauskaa!

        Älä piittaa noista, kristittyinä esiintyvistä vihakristityistä, jotka eivät itse tunne Jumalaa.

        Tottakai Jumala haluaa ilmestyä myös sinulle, mutta vaikuttaisi siltä (oma päätelmäni) on, että Hän odottaa, että todella haluat sitä. Et omilla ehdoillasi, vaan Jumalan ehdoilla. Silloin Jumala ilmestyy.

        Tähän tilanteeseen on jokainen aidosti uudestisyntynyt joutunut, ehkä useammankin kerran. Jumala tekee, eli sallii ihmisen itsensä tehdä, syntisestä sielustaan niin täyttä pässin lihaa, että hän vihdoinkin, ilman omia ehtojaan, suostuu Jumalan tahdon alle. Jumala antaa ihmisen järjestellä itse omat asiansa, Jumalan Itsensä ollen hiljaa.

        Siksi rukoilemme ja siunaamme: "... ja käännä kasvosi meidän puoleemme ja ole meille armollinen... Sillä Sinun on Valtakunta, Voima ja Kunnia, iankaikkisesti. Aamen."

        Se oli muist. piispa Huovinen, joka saarnasi tästä, että tämä rukous kertoo sen, että ihminen on joutunut tilanteeseen, jossa Jumala, ensin ollen kasvot meihin / minuun / sinuun päin, on nyt kääntänyt meiltä kasvonsa. Niinpä Herran Siunauksessa toivotamme ja rukoilemme, että Hän ei enää kätkisi meiltä kasvojaan, vaan armahtaisi meitä, kääntäisi pyhät kasvonsa jälleen meidän puoleemme.

        Tämä siunaus on sinulle, Turre:
        https://www.youtube.com/watch?v=UdItcDQExq0
        *


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä piittaa noista, kristittyinä esiintyvistä vihakristityistä, jotka eivät itse tunne Jumalaa.

        Tottakai Jumala haluaa ilmestyä myös sinulle, mutta vaikuttaisi siltä (oma päätelmäni) on, että Hän odottaa, että todella haluat sitä. Et omilla ehdoillasi, vaan Jumalan ehdoilla. Silloin Jumala ilmestyy.

        Tähän tilanteeseen on jokainen aidosti uudestisyntynyt joutunut, ehkä useammankin kerran. Jumala tekee, eli sallii ihmisen itsensä tehdä, syntisestä sielustaan niin täyttä pässin lihaa, että hän vihdoinkin, ilman omia ehtojaan, suostuu Jumalan tahdon alle. Jumala antaa ihmisen järjestellä itse omat asiansa, Jumalan Itsensä ollen hiljaa.

        Siksi rukoilemme ja siunaamme: "... ja käännä kasvosi meidän puoleemme ja ole meille armollinen... Sillä Sinun on Valtakunta, Voima ja Kunnia, iankaikkisesti. Aamen."

        Se oli muist. piispa Huovinen, joka saarnasi tästä, että tämä rukous kertoo sen, että ihminen on joutunut tilanteeseen, jossa Jumala, ensin ollen kasvot meihin / minuun / sinuun päin, on nyt kääntänyt meiltä kasvonsa. Niinpä Herran Siunauksessa toivotamme ja rukoilemme, että Hän ei enää kätkisi meiltä kasvojaan, vaan armahtaisi meitä, kääntäisi pyhät kasvonsa jälleen meidän puoleemme.

        Tämä siunaus on sinulle, Turre:
        https://www.youtube.com/watch?v=UdItcDQExq0
        *

        Heh. Raamatussa Jumala oli ja tuli halusi tai ei. Me emme elä Raamatussa, joten asiat ovat kovasti muuttuneet.

        Niin kauan kun Jumala ei viitsi tulla esiin, niin kauan olen ateisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä piittaa noista, kristittyinä esiintyvistä vihakristityistä, jotka eivät itse tunne Jumalaa.

        Tottakai Jumala haluaa ilmestyä myös sinulle, mutta vaikuttaisi siltä (oma päätelmäni) on, että Hän odottaa, että todella haluat sitä. Et omilla ehdoillasi, vaan Jumalan ehdoilla. Silloin Jumala ilmestyy.

        Tähän tilanteeseen on jokainen aidosti uudestisyntynyt joutunut, ehkä useammankin kerran. Jumala tekee, eli sallii ihmisen itsensä tehdä, syntisestä sielustaan niin täyttä pässin lihaa, että hän vihdoinkin, ilman omia ehtojaan, suostuu Jumalan tahdon alle. Jumala antaa ihmisen järjestellä itse omat asiansa, Jumalan Itsensä ollen hiljaa.

        Siksi rukoilemme ja siunaamme: "... ja käännä kasvosi meidän puoleemme ja ole meille armollinen... Sillä Sinun on Valtakunta, Voima ja Kunnia, iankaikkisesti. Aamen."

        Se oli muist. piispa Huovinen, joka saarnasi tästä, että tämä rukous kertoo sen, että ihminen on joutunut tilanteeseen, jossa Jumala, ensin ollen kasvot meihin / minuun / sinuun päin, on nyt kääntänyt meiltä kasvonsa. Niinpä Herran Siunauksessa toivotamme ja rukoilemme, että Hän ei enää kätkisi meiltä kasvojaan, vaan armahtaisi meitä, kääntäisi pyhät kasvonsa jälleen meidän puoleemme.

        Tämä siunaus on sinulle, Turre:
        https://www.youtube.com/watch?v=UdItcDQExq0
        *

        Heh. Raamatussa Jumala oli ja tuli halusi tai ei. Me emme elä Raamatussa, joten asiat ovat kovasti muuttuneet.

        Niin kauan kun Jumala ei viitsi tulla esiin, niin kauan olen ateisti.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Raamatussa Jumala oli ja tuli halusi tai ei. Me emme elä Raamatussa, joten asiat ovat kovasti muuttuneet.

        Niin kauan kun Jumala ei viitsi tulla esiin, niin kauan olen ateisti.

        Kyllä "Raamatussakin" ihmiset itse rukoilivat Jumalaa. Mehän kaikki, puhuessamme Jumalasta, itsekin kaiken aikaa elämme Raamattua! Ei Raamattu päättynyt n. vuoteen 100!

        Raamatun evankeliumi, hyvän ja pahan hengellinen taistelu jatkui ja jatkuu. Silloin tällöin täällä saa lukea ateistienkin tekstejä, kuin suoraan Raamatun lehdiltä! Tulee suorastaan harras olo, kun lukee esim. aten pilkkaavan Kristusta samoin sanoin kuin joku muinainen, roomalainen sotilas! Silloin tietää, että myös Kristuksen on pakko olla läsnä, jossain hyvin lähellä, esim. tuossa oikean olkapään takana. Kurkkivan sieltä tietokoneen tekstejä. "Katso, mitä tuo atte minusta nyt kirjoittaa! Pilkkaa Minua kuin itse Aristoteles Vitamix Pilatuksen putkassa vuonna 30, ensin lyötyään Minua kolmesti piikkiruoskalla selkään!"

        Jumala "tuli ja meni" suurissa tapahtumissa ja näin on edelleenkin. Hän on kuitenkin jättänyt evankeliumin sanansa meille pienille ihmisille sekä Pyhän Henkensä ja siinä on Hänen puheensa. Joko sen ymmärtää ja itse vastaa Jumalan kutsuun. Tai sitten ei.

        Ennen helluntaipäivää vuonna 30, Jumala tuli ja meni, mutta vain Israelin kansan keskuudessa. Saapui sitten joskus vuoden 4 eaa paikkeilla, jopa Itse ihmiseksi tekeytyneenä israelilaisia opettamaan. Ei kelvannut juutalaisille, olivat yhtä nirsoja kuin sinäkin. Mutta meille monille (muille) pakanoille on kelvannut. Meidän muinaisjumalamme eivät vastanneet, pitäen meistä hyvää huolta, mutta juutalaisten hylkäämä Jumala oli nk. toista maata.

        "Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi."

        Minun Isäni tervehtii sinua Turre. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä "Raamatussakin" ihmiset itse rukoilivat Jumalaa. Mehän kaikki, puhuessamme Jumalasta, itsekin kaiken aikaa elämme Raamattua! Ei Raamattu päättynyt n. vuoteen 100!

        Raamatun evankeliumi, hyvän ja pahan hengellinen taistelu jatkui ja jatkuu. Silloin tällöin täällä saa lukea ateistienkin tekstejä, kuin suoraan Raamatun lehdiltä! Tulee suorastaan harras olo, kun lukee esim. aten pilkkaavan Kristusta samoin sanoin kuin joku muinainen, roomalainen sotilas! Silloin tietää, että myös Kristuksen on pakko olla läsnä, jossain hyvin lähellä, esim. tuossa oikean olkapään takana. Kurkkivan sieltä tietokoneen tekstejä. "Katso, mitä tuo atte minusta nyt kirjoittaa! Pilkkaa Minua kuin itse Aristoteles Vitamix Pilatuksen putkassa vuonna 30, ensin lyötyään Minua kolmesti piikkiruoskalla selkään!"

        Jumala "tuli ja meni" suurissa tapahtumissa ja näin on edelleenkin. Hän on kuitenkin jättänyt evankeliumin sanansa meille pienille ihmisille sekä Pyhän Henkensä ja siinä on Hänen puheensa. Joko sen ymmärtää ja itse vastaa Jumalan kutsuun. Tai sitten ei.

        Ennen helluntaipäivää vuonna 30, Jumala tuli ja meni, mutta vain Israelin kansan keskuudessa. Saapui sitten joskus vuoden 4 eaa paikkeilla, jopa Itse ihmiseksi tekeytyneenä israelilaisia opettamaan. Ei kelvannut juutalaisille, olivat yhtä nirsoja kuin sinäkin. Mutta meille monille (muille) pakanoille on kelvannut. Meidän muinaisjumalamme eivät vastanneet, pitäen meistä hyvää huolta, mutta juutalaisten hylkäämä Jumala oli nk. toista maata.

        "Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi."

        Minun Isäni tervehtii sinua Turre. 🙂

        Siitä huolimatta Jumala jäi Raamattuun.

        Ei enää jakele kivityksiä, ei käske sotimaan, ei asu Jerusalemissa.

        Kaikki on liian toisin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Siitä huolimatta Jumala jäi Raamattuun.

        Ei enää jakele kivityksiä, ei käske sotimaan, ei asu Jerusalemissa.

        Kaikki on liian toisin.

        Tietenkin on toisin!
        Jumala käänsi takkinsa!

        Nuo kivitykset ja sodat eivät nk. "toimineet". Niillä ei pahuutta saatu poistettua. Tuo VT:n kivitysuskonto on juutalaisuutta. Edelleenkin! Minuakin ovat Israelin mustakaavut aikoinaan viskoneet kivillä, niin että päähän ja jalkoihin kopsahti.

        Jumala päätti, että ihmiskunta on nyt läksynsä oppinut, saapui Poika-persoonassaan maan päälle, mutta eiväthän kiilusilmät edes Jumalaansa tunnistaneet! Tappoivat Armon Jumalan.

        Kristinusko kuitenkin levisi. Tosin tätäkin on väärinkäytetty ja väärinkäytetään. Sanoma on kuitenkin syvällisempi kuin konsaan Laki-uskossa. Nyt kahlataan pohjamutia myöten: ihminen ei enää itse yritä muuttaa itseään "paremmaksi", se ei onnistu niin, että Jumalalle kelpaisi, vaan sallii Jumalan Itsensä tehdä se. Sallii Jeesuksen pelastaa itsensä ja suostuu vastaanottamaan Jumalan oman Pyhän Hengen, joka, Jumala Itse näin suorittaa ihmisessä koko sekä pelastuksen, vanhurskautuksen että pyhityksen, siten kuin Itse hyväksi näkee.

        Tähän on kunkin ihmisen itse suostuttava.

        Ja sitten on atteja, jotka naukuvat, että tuo Jumala näytille! Missä se luuraa? Kun minä sitä kutsun, niin eipä jätkää näy! Jotkut vaativat rahasäkkiä sängyn alle, muuten ei Jumala kelpaa!

        Tämmösiä atteja. 😖


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on toisin!
        Jumala käänsi takkinsa!

        Nuo kivitykset ja sodat eivät nk. "toimineet". Niillä ei pahuutta saatu poistettua. Tuo VT:n kivitysuskonto on juutalaisuutta. Edelleenkin! Minuakin ovat Israelin mustakaavut aikoinaan viskoneet kivillä, niin että päähän ja jalkoihin kopsahti.

        Jumala päätti, että ihmiskunta on nyt läksynsä oppinut, saapui Poika-persoonassaan maan päälle, mutta eiväthän kiilusilmät edes Jumalaansa tunnistaneet! Tappoivat Armon Jumalan.

        Kristinusko kuitenkin levisi. Tosin tätäkin on väärinkäytetty ja väärinkäytetään. Sanoma on kuitenkin syvällisempi kuin konsaan Laki-uskossa. Nyt kahlataan pohjamutia myöten: ihminen ei enää itse yritä muuttaa itseään "paremmaksi", se ei onnistu niin, että Jumalalle kelpaisi, vaan sallii Jumalan Itsensä tehdä se. Sallii Jeesuksen pelastaa itsensä ja suostuu vastaanottamaan Jumalan oman Pyhän Hengen, joka, Jumala Itse näin suorittaa ihmisessä koko sekä pelastuksen, vanhurskautuksen että pyhityksen, siten kuin Itse hyväksi näkee.

        Tähän on kunkin ihmisen itse suostuttava.

        Ja sitten on atteja, jotka naukuvat, että tuo Jumala näytille! Missä se luuraa? Kun minä sitä kutsun, niin eipä jätkää näy! Jotkut vaativat rahasäkkiä sängyn alle, muuten ei Jumala kelpaa!

        Tämmösiä atteja. 😖

        Raamatussa sanotaan, että Jumala ei koskaan muutu.

        Sinä uskot vain omia ajatuksiasi.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että Jumala ei koskaan muutu.

        Sinä uskot vain omia ajatuksiasi.

        Jumala itsessään ei muutu. Hän on persoonaltaan ja ajatuksiltaan aina oma, vanhurskas Itsensä.

        Mutta Hänhän on Maailman Luoja! Luojs luodessaan voi muuttaa toimintatapojaan. Niinkuin se kertomus savenvalajasta.

        Jumalalla on todella iso työ pelastaa ihmiskunta kadotuksen tuomiosta ja Hän on jo kertakaikkiaan tehnyt kaiken mahdollisen.

        Mutta joilkekin ei vain kelpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala itsessään ei muutu. Hän on persoonaltaan ja ajatuksiltaan aina oma, vanhurskas Itsensä.

        Mutta Hänhän on Maailman Luoja! Luojs luodessaan voi muuttaa toimintatapojaan. Niinkuin se kertomus savenvalajasta.

        Jumalalla on todella iso työ pelastaa ihmiskunta kadotuksen tuomiosta ja Hän on jo kertakaikkiaan tehnyt kaiken mahdollisen.

        Mutta joilkekin ei vain kelpaa.

        Missä sellainen Jumala on mitä kuvailet? Onko se vain sinun päässäsi?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Missä sellainen Jumala on mitä kuvailet? Onko se vain sinun päässäsi?

        No, tavallaan minun päässäni, koska tällaisen Jumalan olen oppinut tuntemaan ja suunnilleen tällaisena Hänet käsitän. En väitä, että minun Hänen tuntemiseni olisi ehdottoman tarkka kuvaus, mutta... jotenkin näin.

        Mistä olen oppinut tuntemaan? Kokemuksesta, Raamatun kertomuksista, Pyhän Hengen ja Jeesuksen vaikutuksen kautta ja sanasta.

        Kunkin pitää itse kokea tämä, eli tutustua Raamatun Jumalaan.

        Minä ymmärrän Hänet tiukan linjan Jumalana, jolla on kyllä tarkoituksena pelastaa maailma, ja Hän tekee tätä työtä yksilöiden kautta, joista sitten koostaa seurakuntansa. Hän kutsuu yksilöt kerrallaan.

        Silloin, jos kuulee Jumalan kutsun eli huomaa, että nyt tässä olisi mahdollisuus: Hän on kääntänyt kasvonsa minua kohti ja katsoo suoraan, silloin kannattaa vastata kutsuun. Sillä näitä Jumalan henkilökohtaisia kutsuja ei tule elämän aikana monta. Näitä kutsutaan "etsikkoajoiksi". Jos Jumalan kutsuessa kieltäytyy Hänestä, sitten on jälleen omillaan, eikä Jumala ehkä enää kutsu, eikä vastaa.

        Hänellä on mm. tällainen toimintatapa. UT varoittaa, että tuolloin minulle / sinulle varattu Elämän kruunu annetaan toiselle. Raamattu nimittäin lupaa meille, Jumalan kuninkaallisille lapsille, jopa kuninkaalliset kruunut.

        Varhaiskristittyjen marttyyrioissa on kertomus roomalaiselta areenalta, kuinka kristityille huudettiin, että vielä voit pelastua petojen kynsistä, jos kiellät Kristuksen! Muuan roomalainen näki kaikkien näiden kristittyjen päiden päällä leijuvat kultakruunut. Muuan kristitty mies päätti pelastaa henkensä, kielsi Kristuksen ja juoksi pois areenalta. Nyt tuo roomalainen näki ilmassa tämän miehen ymmärtämättään hylkäämän, yksin leijuvan kultakruununsa. Tuo roomalainen pakana syöksyi areenalle kultakruunun alle ja kuoli sitten petojen repimänä marttyyrina, Kristusta tunnustaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tavallaan minun päässäni, koska tällaisen Jumalan olen oppinut tuntemaan ja suunnilleen tällaisena Hänet käsitän. En väitä, että minun Hänen tuntemiseni olisi ehdottoman tarkka kuvaus, mutta... jotenkin näin.

        Mistä olen oppinut tuntemaan? Kokemuksesta, Raamatun kertomuksista, Pyhän Hengen ja Jeesuksen vaikutuksen kautta ja sanasta.

        Kunkin pitää itse kokea tämä, eli tutustua Raamatun Jumalaan.

        Minä ymmärrän Hänet tiukan linjan Jumalana, jolla on kyllä tarkoituksena pelastaa maailma, ja Hän tekee tätä työtä yksilöiden kautta, joista sitten koostaa seurakuntansa. Hän kutsuu yksilöt kerrallaan.

        Silloin, jos kuulee Jumalan kutsun eli huomaa, että nyt tässä olisi mahdollisuus: Hän on kääntänyt kasvonsa minua kohti ja katsoo suoraan, silloin kannattaa vastata kutsuun. Sillä näitä Jumalan henkilökohtaisia kutsuja ei tule elämän aikana monta. Näitä kutsutaan "etsikkoajoiksi". Jos Jumalan kutsuessa kieltäytyy Hänestä, sitten on jälleen omillaan, eikä Jumala ehkä enää kutsu, eikä vastaa.

        Hänellä on mm. tällainen toimintatapa. UT varoittaa, että tuolloin minulle / sinulle varattu Elämän kruunu annetaan toiselle. Raamattu nimittäin lupaa meille, Jumalan kuninkaallisille lapsille, jopa kuninkaalliset kruunut.

        Varhaiskristittyjen marttyyrioissa on kertomus roomalaiselta areenalta, kuinka kristityille huudettiin, että vielä voit pelastua petojen kynsistä, jos kiellät Kristuksen! Muuan roomalainen näki kaikkien näiden kristittyjen päiden päällä leijuvat kultakruunut. Muuan kristitty mies päätti pelastaa henkensä, kielsi Kristuksen ja juoksi pois areenalta. Nyt tuo roomalainen näki ilmassa tämän miehen ymmärtämättään hylkäämän, yksin leijuvan kultakruununsa. Tuo roomalainen pakana syöksyi areenalle kultakruunun alle ja kuoli sitten petojen repimänä marttyyrina, Kristusta tunnustaen.

        Tässä joitain mainintoja Kristuksen meille lahjoittamista Elämän kruunuista:

        Jaakob 1:12 👑
        Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

        Ilm. 2:10 👑
        Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        Ilm. 3:11 !!! 👑
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä joitain mainintoja Kristuksen meille lahjoittamista Elämän kruunuista:

        Jaakob 1:12 👑
        Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

        Ilm. 2:10 👑
        Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        Ilm. 3:11 !!! 👑
        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        .

        Jumala On Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Me emme ihmisjärjellä kykene tätä ymmärtämään: yksi ja samalla erillisinä persoonina toimiva kolminaisuus. Siksi itse vain hyväksyn tämän tosiasian, yrittämättäkään käsittää sellaista, mitä en voi käsittää. Uskon kautta kyllä jollain tavoin käsitänkin.

        Kun puhutaan "Jumalasta", kristityt tarkoittavat tällä lähinnä Isä-persoonaa, joka on nk. Pää.

        Mitä tulee Jumalan / Isän läheisyyden kokemiseeni, Isä edustaa sellaista pyhyyttä, että Hänen lähestyessään, koen itseni hyvin viheliäiseksi, varsin langenneeksi luomakuntalaiseksi ja tulee halu kätkeytyä kivien ja pensaiden taa, kuin Aatami ja Eeva Eedenissä. Sieltä kaukaa kuulla kuin pyhän jylinän, erottaa joitain erillisiä sanoja, jotka välittömästi unohdan. Isän Jumalan puheesta en yleensä muista mitään, tuskin sillä hetkellä käsitänkään, mutta se varmasti jollain tavoin painuu syvälle tajuntaan.

        Jeesuksen / Pyhän Hengen läsnäolo on jotenkin sellaista hiljaa, jossain lähellä olemista, mahd. hyvin ystävällistä, pari sanaa ikäänkuin vaikuttamista, jopa hiukan humorististakin.

        Olen kai joskus todella kuullut Jeesuksen äänen ja siinä oli sotapäällikköä enemmän kuin Mannerheimissa! Jumalan Nimi, Herra Sebaot tarkoittaa "Armeijoiden Herra" ja jos saa kunnian kuulla Jeesuksen äänen... siinä on Itse Herra Sebaot.

        Pyhä Henki taas on sellainen... lempeäpuheinen.

        Kun nyt tulit kysyneeksi, niin yritin tässä hiukan eritellä asiaa.


    • Anonyymi

      Pyrin kyllä kunnioittamaan jokaisen valintaa, yhtä hyvin ateistin kuin uskovaisenkin ja kaikkien siltä väliltä. Sitä toivoisin muiltakin.

      Aloittajan antamat vaihtoehdot kertovat karusti jostain ongelmista aloittajan itsensä ja maailman välillä. Aloittaja hyvä, ota vähän rennommin!

      • Anonyymi

        Jokainen uskonlahko on ylpeä siitä että on 'oikeassa'. Kummallista että juutalaisten aasialaiset jutut on valloittaneet suuren osan Eurooppaa. Aasialaisilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin eurooppalaisilla. Kaikki maailman suuret uskonnot ovat aasialaisia. Meillä on vain paroni von Müchhausenin jutut eikä ne vedä vertoja juutalaisten saduille. Juutalaiset ovat kuulemma Jumalan valittu kansa mutta ne eivät mitään Jeesuksesta 'Jumana pojasta*.

        Paha tietokatkos kun tämä tieto ei ole tavoittanut "Jumalan valittua kansaa".

        Keksitään tänne Eurooppaankin omia Jumalia. EU asialle!


    • Anonyymi

      Kunnioitusta.

    • Anonyymi

      Jeesus antoi lähetyskäskyn seuraajilleen julistaa ilosanomaa. Suomessahan varmaankin kaikille on julistettu tämä, "viisaille hullutus ," mutta uskoville täysi tosiasia. Ateistit ovat siis puolensa valinneet tällä hetkellä, mutta "hullutuksen"ovi on heillekin avoinna,sillä Jeesus rakastaa myös syntisiä. Ateistien synnithän kerääntyvät kokoajan,koska he eivät pyydä niitä anteeksi päivittäin,kuten uskovat tekevät. Myös me uskovat lankeamme samoin kuin ateistitkin.

      • Anonyymi

        Mitä enemmän syntejä kertyy, sitä kuumempaa on laava, missä kiemurtelette.
        Mutta uskossa Jeesukseen pelastutte!


      • Hokemalla ei ole enää syntiä. Hauskaa.

        Ja hindut saavat synnit anteeksi menemällä Ganges-jokeen kerran vuodessa.

        On se helppoa olla välillä synnitön.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän syntejä kertyy, sitä kuumempaa on laava, missä kiemurtelette.
      Mutta uskossa Jeesukseen pelastutte!


      Sinä olet elämästä kuollut


      Turha ihminen ja elämän lahjansa hukannut henkinen portto

    • Anonyymi

      "hullutuksen"ovi on heillekin avoinna,sillä Jeesus rakastaa myös syntisiä.

      Polttele ite nyt vaan

    • ”Mitä tunteita ateismi sinussa herättää?”

      Mitäs tunteita sen sitten mielestäsi pitäisi herättää?

      Tuo on neutraali termi, joka vain kertoo yksilön suhteesta eri uskontoihin. Ei muuta. Ateisteja on moneen lähtöön, on erilaisia persoonia, poliittisia näkemyksiä jne.. Aivan kuten meissä suomalaisissa noin ylipäätään on.

    • Anonyymi

      Ateismi herättää uskovaisissa kateuden tunteen siitä kun toiset on järjissään ilman mitään satukirjan ja satuolentojen pakottamaa tunnetta.

      • Anonyymi

        Mitä vaatii olla ateisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaatii olla ateisti?

        Tyhmää päätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää päätä.

        Onko viisautta uskoa johonkin mitä ei näytä olevan missään? Vai onko sellainen tolloa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onko viisautta uskoa johonkin mitä ei näytä olevan missään? Vai onko sellainen tolloa?

        Näetkö evoluution jossain?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö evoluution jossain?

        Evoluutio on asia, joka on tapahtunut. Esimerkiksi maapallo en eräänlainen esimerkki miten on kehitys mennyt: maa koostuu mantereista, eikä ole enää yhtenäinen alue.


    • Anonyymi

      Ihmetystä. Mikä se on ja voiko siitä parantua pysyvästi?

    • Anonyymi

      Kateutta. Ateisti saa tehdä mitä vaan ilman huolta huomisesta tai Helvetistä.

      • Anonyymi

        Kyllä meitä poliisit ja mm. naapuri kyttääjät huolettavat, jos olemme rikollisia tai tapainturmelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meitä poliisit ja mm. naapuri kyttääjät huolettavat, jos olemme rikollisia tai tapainturmelijoita.

        Esim. vaimo ei hyväksy huorissa käyntiä ja silti haluaisi olla naimisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. vaimo ei hyväksy huorissa käyntiä ja silti haluaisi olla naimisissa.

        Etkö saa enää muuten kuin rahalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö saa enää muuten kuin rahalla?

        Kiristämällä ja maanittelemalla joskus lohkeaa.
        Hän on frigidi.


    • Anonyymi

      Jumaluus kulkee varjona ihmisen matkassa,halusi hän sitä tai ei.
      Se on ihmisen omatunto Se on kaikilla ,kuuluu ihmisenä olemiseen..
      kun kävelemme kadulla ja näemme ihmisen se heijastaa meille itseämme,kuvittelemme hänen olevan kaltaisemme .koska hän näyttää ihmiseltä.ja luotamme siihen ,että hänellä on omatunto.ja toimii sen mukaan.tämä voi joitakin huvittaa hävettää inhottaa vihastuttaa,ja jopa säälittää,mutta olkoon niin.

      • Anonyymi

        Joillain on lemmikkieläimistä, usein koirista samoja tuntemuksia.


    • Anonyymi

      Mitä tunteita postimerkkien keräilemättömyys sinussa herättää?

    • Anonyymi

      Vastenmielisyyttä.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      858
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe