Välinopeus säädin

Anonyymi

Kun autoissa on tunnistimia jotka kytkee lasinpyyhkimet sateella päälle ja automaattiset lähivaloille vaihtajat,vois olla helppo kehittää VÄLINOPEUSSÄÄDIN joka alentaa TLL mukaiselle Tilannenopeudelle kun sataa tai on pimeään aikaan joutuu lähivaloille kytkemään,kuulemma Motarillakin jos joku tulee toista ajorataa vastaan ettei häikäise,kun ajonauvo on saatava pysähtymään näkyvissä olevalla tien osalla.välinopeusville

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei likikään kaikki autot osaa pistää valoja päälle jos sataa. Tojotat ei ainakaan osaa.

      • Anonyymi

        Tojotapapat osaa asian itsekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotapapat osaa asian itsekin

        Tollolootissa on hirveä määrä sähkövikoja.

        Etusumuvalot palavat keskellä päivää. Toisaalta sadekelit nitistävät takavalot, mikä ei pimeällä ole kovin kiva juttu. Nopeusmittarikin näyttää omiaan, päätellen ajonopeuksista. Satasen alueella kontataan 80 km/h, toisaalta 40 rajoituksilla vauhtia piisaa 60 km/h.


      • Anonyymi

        Hehe. Toyota lukee liikennemerkkejäkin. Varoittaa ylinopeudesta. Maailman johtava ja suurin automerkki on edelläkävijä myös tällä saralla. Yritä päästä täysin vääränlaisesta ennakkoluulostasi eroon
        Kerropa vielä oma automerkkisi niin nauretaan sitä ihan koko porukan voimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollolootissa on hirveä määrä sähkövikoja.

        Etusumuvalot palavat keskellä päivää. Toisaalta sadekelit nitistävät takavalot, mikä ei pimeällä ole kovin kiva juttu. Nopeusmittarikin näyttää omiaan, päätellen ajonopeuksista. Satasen alueella kontataan 80 km/h, toisaalta 40 rajoituksilla vauhtia piisaa 60 km/h.

        Mistä yhä edelleen joillekin kumpuaa vääränlaisesta mielikuvat maailamn suurimmasta automerkistä?
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/talla-automerkilla-on-paras-maine-suomessa-japanilainen-kansanauto-ajoi-saksalaisen-premiumin-ohi/bcb3640d-4825-4995-9422-39a6c2dd4746


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. Toyota lukee liikennemerkkejäkin. Varoittaa ylinopeudesta. Maailman johtava ja suurin automerkki on edelläkävijä myös tällä saralla. Yritä päästä täysin vääränlaisesta ennakkoluulostasi eroon
        Kerropa vielä oma automerkkisi niin nauretaan sitä ihan koko porukan voimalla.

        Vielä kun saisivat nopeuden oikeaksi, niin ei olisi aina jaloissa.
        Tarkoitit ilmeisesti Toyotaa, mutta en ole ihan varma oliko ironiaa vai tyhmyyttä tuo "suurin ja johtava".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä yhä edelleen joillekin kumpuaa vääränlaisesta mielikuvat maailamn suurimmasta automerkistä?
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/talla-automerkilla-on-paras-maine-suomessa-japanilainen-kansanauto-ajoi-saksalaisen-premiumin-ohi/bcb3640d-4825-4995-9422-39a6c2dd4746

        Suomalainen on laumaeläin ja niin vietävissä. Missään muussa maassa Toyota ei nauti tuollaista mainetta ja väittäisin että meillä tuo asema liittyy tyhmyyteen, köyhyyteen ja aikaan jolloin maamme oli köyhä ja täällä ajettiin kaikkein surkeimmalla kalustolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen on laumaeläin ja niin vietävissä. Missään muussa maassa Toyota ei nauti tuollaista mainetta ja väittäisin että meillä tuo asema liittyy tyhmyyteen, köyhyyteen ja aikaan jolloin maamme oli köyhä ja täällä ajettiin kaikkein surkeimmalla kalustolla.

        Miten väärässä olet sinäkin.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun saisivat nopeuden oikeaksi, niin ei olisi aina jaloissa.
        Tarkoitit ilmeisesti Toyotaa, mutta en ole ihan varma oliko ironiaa vai tyhmyyttä tuo "suurin ja johtava".

        Toyota on suurin yksittäinen automerkki ja arvostetuin autobrändi. Kuvitteliy sinäkin sitten ihan mitä vaan.

        https://www.hs.fi/autot/art-2000006142237.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. Toyota lukee liikennemerkkejäkin. Varoittaa ylinopeudesta. Maailman johtava ja suurin automerkki on edelläkävijä myös tällä saralla. Yritä päästä täysin vääränlaisesta ennakkoluulostasi eroon
        Kerropa vielä oma automerkkisi niin nauretaan sitä ihan koko porukan voimalla.

        Nyt oli joku brandi tutkimus,TESLA mennyt TOYOTAN ohi arvostuksessa.Kun testpoja palaa tarpeks sähkö vioista roihuna parkkihalli mukana ,Toyota palaa kärkeen taas.TVssä oli jossain on kehitetty Pohjois maiden ensimmäinen sähköauton sammutus kontti,ei vo i vissiin mennä lähelle kun palaa,myrkyllisiä kaasuja,akut räjähtää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä yhä edelleen joillekin kumpuaa vääränlaisesta mielikuvat maailamn suurimmasta automerkistä?
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/talla-automerkilla-on-paras-maine-suomessa-japanilainen-kansanauto-ajoi-saksalaisen-premiumin-ohi/bcb3640d-4825-4995-9422-39a6c2dd4746

        Ihan liikenteessä tehtyjä havaintoja...

        Nimenomaan itäautoissa, tollolootissa ja datsuneissa ei pimeällä / sateella toimi takavalot.

        Ajonopeus on mitä on, usein taajamissa ja tietyömailla reipas ylinopeus, toisaalta 100/120 rajoituksilla hinaavat jonoa perässään (nopeus pumppaa 75-90)

        Vilkuissakin on toimitahäiriöitä, toisaalta etusumuvalot palavat kaikissa idän ihmeissä (myös KIAt) keskellä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan liikenteessä tehtyjä havaintoja...

        Nimenomaan itäautoissa, tollolootissa ja datsuneissa ei pimeällä / sateella toimi takavalot.

        Ajonopeus on mitä on, usein taajamissa ja tietyömailla reipas ylinopeus, toisaalta 100/120 rajoituksilla hinaavat jonoa perässään (nopeus pumppaa 75-90)

        Vilkuissakin on toimitahäiriöitä, toisaalta etusumuvalot palavat kaikissa idän ihmeissä (myös KIAt) keskellä päivää.

        " ja datsuneissa" ne DATSUNmerkillä olevat alkaa oleen jo museoautoja ja niitä näet vielä liikenteessä haitaksi asti.ne on kestäviä,monessa alkuperäinen moottori ja vaihteistokin!(vrt TSG ja mikäs se sen moottori olikaanTSI,TäysSusi Ihanromu?),toyotasta sen verran että ajovalopolttimoilla on sama 3V 150 000km TAKUU kun ostin auton.toyotapappis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ja datsuneissa" ne DATSUNmerkillä olevat alkaa oleen jo museoautoja ja niitä näet vielä liikenteessä haitaksi asti.ne on kestäviä,monessa alkuperäinen moottori ja vaihteistokin!(vrt TSG ja mikäs se sen moottori olikaanTSI,TäysSusi Ihanromu?),toyotasta sen verran että ajovalopolttimoilla on sama 3V 150 000km TAKUU kun ostin auton.toyotapappis.

        Datsun on yrittänyt nuorentaan itseään nimeä vaihtamalla. Samoin tolloloota, nimeämällä pimpatut mallinsa lepsuksiksi. Tosin tollolootan epätoivosta kertoo pappacorollaattorin nimeäminen naurikseksi ja tämän epäonnistuttua paluu papoille tuttuun corollaattoriin.

        Nuorisoautoyritelmän (urpo cruiseri) tehtyä mahalaskun on tässäkin peesattu osaavampia eli datsun kasvaimen ja honda CRV:n jalanjälkiä seurataan. Kyseessä tietysti VHS vai mikä tämä kopiovehkeen nimi nyt olikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Datsun on yrittänyt nuorentaan itseään nimeä vaihtamalla. Samoin tolloloota, nimeämällä pimpatut mallinsa lepsuksiksi. Tosin tollolootan epätoivosta kertoo pappacorollaattorin nimeäminen naurikseksi ja tämän epäonnistuttua paluu papoille tuttuun corollaattoriin.

        Nuorisoautoyritelmän (urpo cruiseri) tehtyä mahalaskun on tässäkin peesattu osaavampia eli datsun kasvaimen ja honda CRV:n jalanjälkiä seurataan. Kyseessä tietysti VHS vai mikä tämä kopiovehkeen nimi nyt olikaan.

        Toki tollolootan kohdalla olisi asiallista käyttää alkuperäistä TOYOPET -merkkiä.

        Toisaalta tämä nykyinen vessanpöntön kantta esittävä logo kuvaa paremmin tollolootan mielekkyyttä sijoituskohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Datsun on yrittänyt nuorentaan itseään nimeä vaihtamalla. Samoin tolloloota, nimeämällä pimpatut mallinsa lepsuksiksi. Tosin tollolootan epätoivosta kertoo pappacorollaattorin nimeäminen naurikseksi ja tämän epäonnistuttua paluu papoille tuttuun corollaattoriin.

        Nuorisoautoyritelmän (urpo cruiseri) tehtyä mahalaskun on tässäkin peesattu osaavampia eli datsun kasvaimen ja honda CRV:n jalanjälkiä seurataan. Kyseessä tietysti VHS vai mikä tämä kopiovehkeen nimi nyt olikaan.

        Eikös urpon cruiseri ollut NISSAN?,Nissanit ruostuu helposti ja on takatukivarsissa kalliitaremonttia,niin kuin vamhemmissa mersuissakin.takapyörän laakerit P10 Primeraan valtavan kalliit.Tossa on 2006 KIA ja Toyota samassa pihassa,ne ei yhtään alusta ruosteessa,kats inssi oli kehunut"Alusta on tosi hyvässä kunnossa".Semmosen TOYOTAN hinnalla saa kolme NISSANia,ja Tojo menee vanhanakin Afrikkaan,ei ne juur muita ostakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös urpon cruiseri ollut NISSAN?,Nissanit ruostuu helposti ja on takatukivarsissa kalliitaremonttia,niin kuin vamhemmissa mersuissakin.takapyörän laakerit P10 Primeraan valtavan kalliit.Tossa on 2006 KIA ja Toyota samassa pihassa,ne ei yhtään alusta ruosteessa,kats inssi oli kehunut"Alusta on tosi hyvässä kunnossa".Semmosen TOYOTAN hinnalla saa kolme NISSANia,ja Tojo menee vanhanakin Afrikkaan,ei ne juur muita ostakkaan.

        > Eikös urpon cruiseri ollut NISSAN?

        Näin sitä tojoterot yrittävät aina vierittää tollolootan mokat muiden piikkiin. Esim Nauris oli joissain luotettavuustilastoissa periluotettavan Renault Megnen perässä, syynä sähköviat, mutta auto hyytyminen ei tietenkään ollut tollolootan syy vaan huonolaatuisia komponentteja toimittaneen alihankkijan syy. Eihän tollolootalla, joka itse vaatii mahdollisimman halpoja osia, ole osaa eikä arpaa tähän... ;-D

        Urpo Cruiseri edustaa tollolootan omaa osaamista. Kas tässä, olkaa hyvä
        https://www.euroncap.com/en/results/toyota/urban-cruiser/11068


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. Toyota lukee liikennemerkkejäkin. Varoittaa ylinopeudesta. Maailman johtava ja suurin automerkki on edelläkävijä myös tällä saralla. Yritä päästä täysin vääränlaisesta ennakkoluulostasi eroon
        Kerropa vielä oma automerkkisi niin nauretaan sitä ihan koko porukan voimalla.

        Valitettavasti olet väärässä. Volvo on autovalmistaja joka on erityisesti spesifioitunut turvallisuuteen sekä kuljettajaa avustaviin järjestelmiin ja niiden toimintaan. Ne toimivat täydellisesti toisin kuin riisikipon anturit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti olet väärässä. Volvo on autovalmistaja joka on erityisesti spesifioitunut turvallisuuteen sekä kuljettajaa avustaviin järjestelmiin ja niiden toimintaan. Ne toimivat täydellisesti toisin kuin riisikipon anturit.

        Volvo tekee nykyään mitä Ford osista tulee,S40 ja Focus samoja vehkeitä.


    • Kyllä tuollaisiakin vielä tullee, sitten kun köyhät ovat siirtyneet polkupyörällä kulkeviksi ja varakkaat ajavat itseohjautuvilla autoilla.

    • Anonyymi

      Tuollainen "säädin" teknisistä laitteista, kuten auto, tosiaan puuttuu.
      Toisaalta tuollainen "säädin" on jokaiseen järjelliseen kuskiin ikäänkuin "sisäänrakennettu" ominaisuus, joten miksi pitäitäisi tekniikalla yrittää korvata ominaisuus joka jo olemassa on?

      • Anonyymi

        ABS on ihan sama turha laite,itte se poljin kevennettiin 1969 kun kortin sain.toyopappis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ABS on ihan sama turha laite,itte se poljin kevennettiin 1969 kun kortin sain.toyopappis

        Abs jarruttaa paljon tehokkaammin ja turvallisemmin, eteenkin liukkaalla tiellä, kuin yksikään 60-luvulla ajamaan opetellut. Harhainen ja ylisuuri kuvitelma omista ajotaidoista on vaarallista. Sen osoittaa jatkuvat uutisoinnit liikenneonnottomuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ABS on ihan sama turha laite,itte se poljin kevennettiin 1969 kun kortin sain.toyopappis

        Sain kortin sinua vuotta aiemmin.
        Mutta ajanmittaan on, sinusta poiketen, sen verran ymmärrystä, tietoa ja kokemusta karttunut etten kuvittele "höyhennyksellä" päästävän edes lähelle samaan hidastuvuuteen kuin ABS:llä.
        Puhuttakaan siitä, että ABS ohjattavuus säilyy, "höyhennyksellä" mennään, no sinne minne sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain kortin sinua vuotta aiemmin.
        Mutta ajanmittaan on, sinusta poiketen, sen verran ymmärrystä, tietoa ja kokemusta karttunut etten kuvittele "höyhennyksellä" päästävän edes lähelle samaan hidastuvuuteen kuin ABS:llä.
        Puhuttakaan siitä, että ABS ohjattavuus säilyy, "höyhennyksellä" mennään, no sinne minne sattuu.

        Olen pärjännyt kolmella autollani sopivan hiljaisella Tilannennopeudella keliin nähden.Kahdessa autossani ei edes ole ABSiä.toyotapappis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain kortin sinua vuotta aiemmin.
        Mutta ajanmittaan on, sinusta poiketen, sen verran ymmärrystä, tietoa ja kokemusta karttunut etten kuvittele "höyhennyksellä" päästävän edes lähelle samaan hidastuvuuteen kuin ABS:llä.
        Puhuttakaan siitä, että ABS ohjattavuus säilyy, "höyhennyksellä" mennään, no sinne minne sattuu.

        > höyhennyksellä" mennään, no sinne minne sattuu.

        No "mennään minne sattuu" on joka tapauksessa vakio, kun puhutaan yhdistelmästä tolloloota ja seniili "ennen oli kaikki paremmin" tojopappa.

        Etenkin vanhemmat tollolootat ovat talvella kuin varsi edellä heitettyjä vasaroita. Ai mistäkäö tiedän...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pärjännyt kolmella autollani sopivan hiljaisella Tilannennopeudella keliin nähden.Kahdessa autossani ei edes ole ABSiä.toyotapappis.

        Toki liikennettä haittaavalla, häiritsevällä ja vaarantavalla "sopivan hiljaisella" ajotavalla pärjäilet.
        Itsekin "pärjäsin" 60 ja 70 luvulla ilman ABS:iä mutta miksi kehityksen mukanaan tuomaa edistystä ja turvallisuutta pitää sinun tapaasi kammoksua?
        Joten ABS järjestelmä on ylivoimainen hehkuttamaasi "höyhennykseen" verraten.
        Ans kun arvaan, kaksi autoasi ilman ABS:iä on harraste biilejä joilla "kruisailet" kauniissa kesäkelissä harraste auto näyttelyihin.
        Kolmannella, nykyaikaan varustetulla sitten liikut normaalit arkiajot ajokykysi sallimalla "tilannenopeudella keliin nähden" joka kuitenkin voi olla ennemminkin riippuvainen kuskista kuin kelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki liikennettä haittaavalla, häiritsevällä ja vaarantavalla "sopivan hiljaisella" ajotavalla pärjäilet.
        Itsekin "pärjäsin" 60 ja 70 luvulla ilman ABS:iä mutta miksi kehityksen mukanaan tuomaa edistystä ja turvallisuutta pitää sinun tapaasi kammoksua?
        Joten ABS järjestelmä on ylivoimainen hehkuttamaasi "höyhennykseen" verraten.
        Ans kun arvaan, kaksi autoasi ilman ABS:iä on harraste biilejä joilla "kruisailet" kauniissa kesäkelissä harraste auto näyttelyihin.
        Kolmannella, nykyaikaan varustetulla sitten liikut normaalit arkiajot ajokykysi sallimalla "tilannenopeudella keliin nähden" joka kuitenkin voi olla ennemminkin riippuvainen kuskista kuin kelistä.

        Voi veikkanen lapsukainen ,onko sulla Lukihäiriö?,pyydä joku lukeen TLL selkokielellä sulla,ei varovaiseti ajaja mitään vaaranna vaan takaa tuleva joka ei noudata TLL periaatetta"ajoneuvo on saatava pysähtyyn kokonaan näkyvällä tie osuudella yllättävissäkin tilanteissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi veikkanen lapsukainen ,onko sulla Lukihäiriö?,pyydä joku lukeen TLL selkokielellä sulla,ei varovaiseti ajaja mitään vaaranna vaan takaa tuleva joka ei noudata TLL periaatetta"ajoneuvo on saatava pysähtyyn kokonaan näkyvällä tie osuudella yllättävissäkin tilanteissa"

        En minä nyt ihan lapsukainen enkä lukihäiriöinen ole, todennäkäisesti jopa sinua vanhempi. Tosin sinusta poiketen ajokykyinen kylläkin.
        Edes siellä TLL:sä ei ole määräystä ajaa muita hitaammin , haitaten ja vaarantaen,
        Ei myöskään kerrota , että se olisi sitä varovaisesti ajamista .
        Joten edelleen, harrasteautoillasi , kauniissa kesäsäässä "pärjäät" muita hidastavalla, haittavalla ja vaarantavalla ajotavallasi vaikka biilissäsi ei ABS jarruja olisikaan.
        Vastauksestasi on arvioitavissa, että myös sillä, tähän päivään päivitetyllä kolmannella kulkineellasi liikkuessasi, ajokykysi tuomat rajoitteet on sitä luokkaa, että vain "sopivan hiljaisella ajotavalla" edes auttavasti pysyt ojien välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä nyt ihan lapsukainen enkä lukihäiriöinen ole, todennäkäisesti jopa sinua vanhempi. Tosin sinusta poiketen ajokykyinen kylläkin.
        Edes siellä TLL:sä ei ole määräystä ajaa muita hitaammin , haitaten ja vaarantaen,
        Ei myöskään kerrota , että se olisi sitä varovaisesti ajamista .
        Joten edelleen, harrasteautoillasi , kauniissa kesäsäässä "pärjäät" muita hidastavalla, haittavalla ja vaarantavalla ajotavallasi vaikka biilissäsi ei ABS jarruja olisikaan.
        Vastauksestasi on arvioitavissa, että myös sillä, tähän päivään päivitetyllä kolmannella kulkineellasi liikkuessasi, ajokykysi tuomat rajoitteet on sitä luokkaa, että vain "sopivan hiljaisella ajotavalla" edes auttavasti pysyt ojien välissä.

        "Edes siellä TLL:sä ei ole määräystä ajaa muita hitaammin , haitaten ja vaarantaen, "

        Juu eio ole ei,ei voikaan olla kun omantilannenopeutensa ajo ei ole liikenteen vaarantamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edes siellä TLL:sä ei ole määräystä ajaa muita hitaammin , haitaten ja vaarantaen, "

        Juu eio ole ei,ei voikaan olla kun omantilannenopeutensa ajo ei ole liikenteen vaarantamista.

        Tuonkin väitteesi voisit ajatella ihan loppuun asti kokonaisuuden kannalta eikä vaan oman napasi näkökulmasta. Sinun lisäksi myös muut ihmiset ovat keskimäärin tyhmiä. Hidastelija taakse syntyvässä sumassa sattuu ja tapahtuu, ja joskus kolaroidaankin. Itsekkäät, muusta liikennevirrasta poikkeavat ratkaisut eivät lisää liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonkin väitteesi voisit ajatella ihan loppuun asti kokonaisuuden kannalta eikä vaan oman napasi näkökulmasta. Sinun lisäksi myös muut ihmiset ovat keskimäärin tyhmiä. Hidastelija taakse syntyvässä sumassa sattuu ja tapahtuu, ja joskus kolaroidaankin. Itsekkäät, muusta liikennevirrasta poikkeavat ratkaisut eivät lisää liikenneturvallisuutta.

        Hidastelija taakse syntyvässä sumassa sattuu ja tapahtuu, ja joskus kolaroidaankin."

        Se on heidän TLL vastaisen ajonsa syytä,Tilannenopeus,Ajoneuvo on saatava pysähtymään kokonaan näkyvällä ajoragdan osalla.


    • Anonyymi

      Ei pimeys edellytä vauhdin alentamista, eikä vastaantulijat, eikä pienet sateet. Tuollaiset olosuhteet on jo otettu huomioon kun nopeusrajoitukset on asetettu teillemme. Autoissa on valot pimeyttä varten ja ajo-ominaisuudet suunniteltu myös sateeseen jne...

      • Anonyymi

        TLL edellyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TLL edellyttää

        Voit työntää sen TLL:n vaikka prrseeseessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TLL edellyttää

        Ei vaadi. Pelkkä pimeä ei vaadi hidastamista, mutta jos esim sataa ja näkyvyys heikko niin silloin pitää sovittaa vauhti turvalliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaadi. Pelkkä pimeä ei vaadi hidastamista, mutta jos esim sataa ja näkyvyys heikko niin silloin pitää sovittaa vauhti turvalliseksi.

        Riippuu millä nopeudella ajaa,jos ajaa pimeessä pitkillä 50km/,ei tarvii lyhyillä hiljentää.Kokonaan näkyvällä tien osuudella reagointiviive mukaan lukien.,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaadi. Pelkkä pimeä ei vaadi hidastamista, mutta jos esim sataa ja näkyvyys heikko niin silloin pitää sovittaa vauhti turvalliseksi.

        "Kokonaan näkyvällä tien osalla",ei ole eritelty johtuuko mutkasta,sumusta,pölystä,sateesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaadi. Pelkkä pimeä ei vaadi hidastamista, mutta jos esim sataa ja näkyvyys heikko niin silloin pitää sovittaa vauhti turvalliseksi.

        Vaatimus on aina voimassa: Laissa lukee näin: "Ajoneuvo ja raitiovaunu on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa."

        Se tiepätkä mikä edessäsi näkyy, niin sillä matkalla pitää pystyä pysähtymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu millä nopeudella ajaa,jos ajaa pimeessä pitkillä 50km/,ei tarvii lyhyillä hiljentää.Kokonaan näkyvällä tien osuudella reagointiviive mukaan lukien.,,,,,,,,,

        Hölmöpoika, miksi intät tuollaista vaan siksi, että saisit huomiota?
        Todellisuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöpoika, miksi intät tuollaista vaan siksi, että saisit huomiota?
        Todellisuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

        No kun oli hiljaiista viikonlopun ja alun keksin hyvän provon,sain öyhöttäjät ääneen.Tottahan se on ,se on TLLssä,aloittaja


    • Anonyymi

      Minulla on säädin ihan omasta takaa. Se toimii näppärästi ja varmasti ja se nimi on jalka.

      • Anonyymi

        Lienee vielä puujalka, kuten kaikilla tasakaasu-uunoilla, jotka rajoituksesta riippumatta kihnuttaa 80 mittarissa (todellinen nopeus seilaa 70 molemmin puolin),

        Puusilmätkin teillä usein on. Niiden avulla välttyy näkemästä tarpettomia liikennemerkkejä (nopeusrajoitukset, väistämisvelvoillisuutta osoittavat kolmiot ym).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee vielä puujalka, kuten kaikilla tasakaasu-uunoilla, jotka rajoituksesta riippumatta kihnuttaa 80 mittarissa (todellinen nopeus seilaa 70 molemmin puolin),

        Puusilmätkin teillä usein on. Niiden avulla välttyy näkemästä tarpettomia liikennemerkkejä (nopeusrajoitukset, väistämisvelvoillisuutta osoittavat kolmiot ym).

        Sekoitat minut johonkin toiseen henkilöön. Olen ylinopeusyrjö josta on viimeaikoinan julkistettu tutkimustuloksia.
        https://www.lansivayla.fi/artikkeli/837290-tutkimus-audi-mies-on-usein-itsekeskeinen-ja-riidanhaluinen-pitavat-itseaan-muita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe