Onko kellään kokemusta ko lainasta? Tuntuu vaan että korkoa kasvaa vaikka 200e kuukaudessa maksan. Yhteensä 2000e otin joustoluottoa. Tuntuu ettei lyhenne yhtään koko velka. Täys huijari firma välttäkää.
Joustoluotto mysaldo
4
165
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä se maksettava summa kk on pelkkä korko ja sen ylimenevä summa lyhentää lainaa.
- Anonyymi
Ei ne kuseta. Ovat lainanneet sinulle rahaa sinun aloitteesta sinun hyväksymillä ehdoilla, jotka olet vahvistanut ymmärtämättä/lukematta.
Kalliin 2000€ olet ryypännyt. Nyt vaan kk-erää suurentamaan.
Jos olet ottanut lainan vanhaan hyvään aikaan, niin lainanhoitokulut ovat varmasti 150-200€/kk eli olet tehnyt 10-vuoden maksusuunnitelman. - Anonyymi
Melkein kaikissa rahoituslaitosten myöntämissä joustoluotoissa on nykyään korkona se lain sallima maksimikorko 20 % maksimisivukulut 150 eur/vuosi.
Joten sinulla menee joka kuukausi pelkkiin korkoihin ja kuluihin 45,83 euroa. (0,2 * 2000 150) / 12 = 45,83.
Tällainen laina kannattaa maksaa mahdollisimman nopeasti pois mahdollisimman suurella kuukausilyhennyksellä.- Anonyymi
Lisäys edelliseen: en huomannut, että aloittaja onkin yrittänyt lyhentää joka kk 200 eurolla. Nykylainsäädännön mukaan sen olisi kyllä täytynyt lyhentyä, mutta kuten joku jo totesikin, vippi on otettu varmasti 100 prosentin korkoisena ennen lakiuudistusta. Korkeimman oikeuden erään päätöksen mukaan mielestä kyseessä saattaisi olla kohtuuton sopimusehto, ja suosittelen, että kysyt asiaa kuluttajaviranomaisilta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232