Jos Jeesus oli ihminen

Anonyymi

Miten ihminen kuolemalla pelasti muut ihmiset kuolemasta?

Miten ihminen kärsimällä päästi muut pois kärsimyksestä?

Jos Jeesus kärsi ja kuoli, jotta me saisimme elää, miten se meitä auttaa, mitä Jeesus teki? Eihän kukaan ihminen siitä mitään hyödy, että joku toinen kärsii. Paitsi sadisti.

Kun sanotaan että Jeesus kuoli muiden puolesta, miten sellainen on edes mahdollista? Ei muiden puolesta voi kuolla, sen enempää kuin muiden puolesta voisi syödä tai juoda tai elää tai nukkua tai käydä vessassa.

Kun Jeesusta palvotaan historian henkilönä, eikö silloin nimenomaan palvota historiaa ja ihmistä, aikaan ja paikkaan sidottua luotua, ei Luojaa?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala lähetti oman rakkaan ainokaisen poikansa Jeesuksen tänne maan päälle elämään ihmisenä synnittömän ja virheettömän elämän.
      Jeesus, monista kiusauksista huolimatta säilytti itsensä puhtaana ja synnittömänä Jumalan uhrikaritsana ja oli sellaisena kelvollinen sovittamaan maailman synnit ja lunastamaan omakseen viattomalla, siunatulla, pyhällä ja kalliilla sovintoverellään jokaisen ihmisen, joka häneen uskoo. Kukaan muu ei olisi tähän pystynyt.
      Jeesuksen viattoman veren hinta on enemmän kuin riittävä. Se on maailmankaikkeuden kallisarvoisinta ainetta, koska se antaa jokaiselle, joka sillä on puhtaaksi pesty iankaikkisen elämän.
      Jumala todisti Jeesuksen ylösnousemuksella kolmantena päivänä, että Hän täydellisesti hyväksyi Jeesuksen uhrin meidän syntisten ihmisten edestä.

      Sinäkin saat tulla Jeesuksen ristin juurelle ja hän pesee pois kaikki syntisi, jos teet sen koko sydämestäsi ja teet parannuksen synneistäsi ja pahoista teoistasi.
      Tämä on se evankeliumin ilosanoma, jota Jeesus käski kaikille kansoilee julistaa.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi olevansa jumalan poika, ei jumala missään ole mitään sanonut.
        Kyllä nykyäänkin on hulluja jotka kuolevat muiden puolesta.
        Haitte kuulemma jeesuksen ruumiin yöllä näin raamatussa sanotaan ihmisten olleen mieltä.
        Kyllä rikolliset tuomitaan eli leimataan joten turha jeesustella.


      • Anonyymi

        Amen. Juuri näin on. Jeesus on Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi olevansa jumalan poika, ei jumala missään ole mitään sanonut.
        Kyllä nykyäänkin on hulluja jotka kuolevat muiden puolesta.
        Haitte kuulemma jeesuksen ruumiin yöllä näin raamatussa sanotaan ihmisten olleen mieltä.
        Kyllä rikolliset tuomitaan eli leimataan joten turha jeesustella.

        Lue Raamattua. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, jonka Jumala lähetti maailmaan syntisten ihmisten takia. Jumala rakasti ihmisiä, luotujaan, niin paljon, ettei halunnut heidän joutuvan synteineen ikuiseen kuolemaan. Jumala kuoli, jotta me saisimme elää ikuisesti Taivaassa Jeesuksen yhteydessä. Jeesus antaa pilkkaajilleen anteeksi, jos he sitä vilpittömästi pyytävät. Mutta joka ei halua tuntea Jeesusta, ei häntä väkisin pelasteta kadotuksesta. Saat itse valita otatko pelastuksen vastaan uskomalla omakohtaisesti Jeesukseen Kristukseen vai tahdotko elää ikuisen elämäsi ilman Häntä. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi olevansa jumalan poika, ei jumala missään ole mitään sanonut.
        Kyllä nykyäänkin on hulluja jotka kuolevat muiden puolesta.
        Haitte kuulemma jeesuksen ruumiin yöllä näin raamatussa sanotaan ihmisten olleen mieltä.
        Kyllä rikolliset tuomitaan eli leimataan joten turha jeesustella.

        Rev 1:8  "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. 

        Rev 22:13  Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. 
        Rev 22:14  Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! 
        Rev 22:15  Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. 
        Rev 22:16  Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

        Joh 17:21  että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 
        Joh 17:22  Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

        Joh 14:9  Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 
        Joh 14:10  Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. 
        Joh 14:11  Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. 

        Joh 8:58  Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". 
        Joh 8:59  Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä. 

        Jeesus kyllä monesti laittoi itsensä Jumalan vertaiseksi.


      • Anonyymi

        Mikäli jumalanne lähetti ainoan poikansa jne......?
        Niin millä perusteella ihmiset tappavat ja murhaavat kanssaihmisiään
        ja lisäksi tuomitsevat heidät helvettiin vaikka omat kätensä ja elimensä
        ovat kastetut neitsyeitten vastentahtoiseen vereen?

        Ihmisen syntymä on maailman pahin rikos minkä he ovat saaneet aikaan.

        Jos maailman kaikkeuden kaikki ihmiset kyettäisiin lukemaan
        sekä laskemaan niin kuinka monta teistä helvetinpelkoa saarnaajien nimiä
        lukisi siellä taivaaseen päässeitten taulukoissa?

        Siellä ei olisi yhtään nimeä?!!!!!


      • Anonyymi

        Mutta tet ihmiset jotka vannotte ja saarnaatte jumalan nimmeen
        olette vaan köyhhiä ja jumalattomia.
        Tet kattotte oikheuksienne tuomita meijät rakkauen kerjäläiset
        jotka nukkumme huonosti sekä ittiämme tuomithen ja
        sekasorthoon saapumistamme etukätheen ithemme ja
        omien verijemme tuomittemina valamiina käyhmää
        tunnontuskissamme herramme jeesuksen ristin juurella
        päät palijaina käyhmään sen puolestamme ithensä uhuranneen
        kristuksen jalakojen juureen.
        Tet maanpäälliset jotka saavat tästä kolikkoina palkhaa.
        Olette maan hylykhmäämiä henkipattoja jotka käytte kristuksen
        sanoja matkien ja meidät helvetthiin tuomittaen vaikka
        olette itte saatanan punaista ja veressä himokasta viittaa
        kanthaen tuoneet meijät sille anteeksi antavan ristin
        juurele jonne teth ette tule ikhään pääsemään.
        Tet omiin elosteluihinne kaiphaavat golgatan kätyrit
        vaivutte ikkuiseen helvetin tulheen ja sinne tet tulette
        omien syntienne muille tuomitsenijoina ikkuisesti jäähmään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi olevansa jumalan poika, ei jumala missään ole mitään sanonut.
        Kyllä nykyäänkin on hulluja jotka kuolevat muiden puolesta.
        Haitte kuulemma jeesuksen ruumiin yöllä näin raamatussa sanotaan ihmisten olleen mieltä.
        Kyllä rikolliset tuomitaan eli leimataan joten turha jeesustella.

        Jumala on sanonut . Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" Matt 17:5


    • Anonyymi

      Onneton virhepäätelmä kärsimyksen selittämiseksi, joka hetki kärsimystä on käsittämättömät määrät.
      Annetaan heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
      Heidät on siten opetettu, kukaan ei ole syyllinen, olet tänään oleva kanssani Paratiisissa
      Lopetetaan pelkääminen kuten T.Helsten viimeisessä kirjassaan kuvaillee

      • Anonyymi

        Jos ihmetyttää miten anteeksianto voisi pelastaa, ajattele tilanetta että jokainen antaa anteeksi jokaiselle, tai edes jokaiselle kohtamalleen ihmiselle. Ei pitäisi olla mitään mystistä veripesua, luovun vain syyllistämästä itseäni ja ketään..
        Ajatellan todeksi että jokaisessa on ytimessään Jumalan sinne asettama pyhyys, ulkoisista "virheistään", rodusta, puolueesta sukupuolesta, naimisesta naimattomuudesta...... huolimatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmetyttää miten anteeksianto voisi pelastaa, ajattele tilanetta että jokainen antaa anteeksi jokaiselle, tai edes jokaiselle kohtamalleen ihmiselle. Ei pitäisi olla mitään mystistä veripesua, luovun vain syyllistämästä itseäni ja ketään..
        Ajatellan todeksi että jokaisessa on ytimessään Jumalan sinne asettama pyhyys, ulkoisista "virheistään", rodusta, puolueesta sukupuolesta, naimisesta naimattomuudesta...... huolimatta

        Jeesus on porttikieltolainen , ei pääse synagoogaan kertoon ilosanomaansa ,taas heittanyt sovinto verta synagogan seinään -olispa poliisi ollut näkemässä ,niin taas ois häkki heilahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmetyttää miten anteeksianto voisi pelastaa, ajattele tilanetta että jokainen antaa anteeksi jokaiselle, tai edes jokaiselle kohtamalleen ihmiselle. Ei pitäisi olla mitään mystistä veripesua, luovun vain syyllistämästä itseäni ja ketään..
        Ajatellan todeksi että jokaisessa on ytimessään Jumalan sinne asettama pyhyys, ulkoisista "virheistään", rodusta, puolueesta sukupuolesta, naimisesta naimattomuudesta...... huolimatta

        Ihmisessä itsessään ei ole mitään pyhää. Vain Kolmiyhteinen Jumala on Pyhä. Ihminen on täynnä syntiä.


    • Anonyymi

      Fil.2:6-7 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisen kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

      • Anonyymi

        Juutalaiset pitivät jeesusta ihmisenä.


      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala, joka eli myös täydellisenä ihmisenä, kuitenkin synnittömänä.


    • Anonyymi

      > Jos Jeesus kärsi ja kuoli, jotta me saisimme elää, miten se meitä auttaa, mitä Jeesus teki? Eihän kukaan ihminen siitä mitään hyödy, että joku toinen kärsii. Paitsi sadisti.

      Raamatun mukaan syy miksi Jeesus tuli maanpäälle oli, että hän julistaisi ilosanoman. Sanoman joka tuo elämän. Koska Jeesus teki niin, ihmiset päättivät tappaa hänet. Siksi Jeesus kuoli meidän vuoksi. Asiaa voisi verrata vähän tilanteeseen, jossa sotilas kuolee oman maansa ja sen kansalaisten puolesta. Sotilaskin voi uhrata elämänsä muiden puolesta. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että uhraisi itsensä kuten jonkun syntiuhrin, vaan siitä, että käyttää elämänsä muiden hyväksi.

      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta"."
      Luuk. 4:18-19

      "Ja hän sanoi heille: "Menkäämme muualle, läheisiin kyliin, että minä sielläkin saarnaisin, sillä sitä varten minä olen tullut"."
      Mark. 1:38

      Syy kuolemaan on sanottu tässä:

      "Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra."
      Room. 14:9

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 2 Kor. 5:14-21
      Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
      jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
      yksi on kuollut kaikkien edestä,
      siis myös kaikki ovat kuolleet;

      Ja hän on kuollut kaikkien edestä,
      että ne,
      jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen,
      vaan hänelle,
      joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

      Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan;
      jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
      emme kuitenkaan nyt enää tunne.

      Siis, jos joku on Kristuksessa,
      niin hän on uusi luomus;
      se, mikä on vanhaa, on kadonnut,
      katso, uusi on sijaan tullut.

      Mutta kaikki on Jumalasta,
      joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta
      ja antanut meille sovituksen viran.

      Sillä Jumala oli Kristuksessa
      ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
      ja hän uskoi meille sovituksen sanan

      Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
      ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
      Me pyydämme Kristuksen puolesta:
      antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

      Sen, joka ei synnistä tiennyt,
      hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

    • Anonyymi

      Jos me olisimme Jumalan yhteydessä, emme koskaan kuolisi. Emme koskaan tekisi syntiä. Kukaan ei koskaan kärsisi. Kaikki olisi hyvää.
      Mutta me olemme kirotut katoavaisuuten kelvottomuutemme takia.
      Jumalan valtakunnassa ei ole mitään pahaa.

      Mutta siellä oli kapinallinen nimeltä Lucifer, joka on kyseenalaistanut Jumalan lait ja periaatteet. Olemme nyt mukana siinä kapinaporukassa, jotka haluaa olla itse jumalia.
      Me kaikki haluamme olla oman itsemme jumalia ja mieluusti myös toisten. Tämä johtuu siitä, että täällä kirotussa anarkian ja kuoleman maassa yksinkertaisesti kuolee jos ei pidä puoliaan, ja käytä voimaa ja hoida omia oikeuksiaan, kuin jumala.

      Miksi? No, Jumalan pitää ylimpänä tuomarina antaa vastustajalle mahdollisuus rakentaa oma valtakuntansa, jotta kaikki näkevät mitä jumalattomuus on. Tämä fyysinen olemus, jossa elämme todistaa mitä jumalattomuudesta seuraa.

      Ja jotta me ihmiset emme joutuisi oikeusmurhan kohteeksi tyhmyytemme takia, meillä on mahdollisuus vielä valita puolemme, vaikka olemmekin jumalattomia, voimme valita uudestaan.
      Jeesuksen rooli tässä on vapauttaa meidät tuomiosta, kuoleman kirouksesta. Lucifer ei anna vankejaan noin vain Jumalalle takaisin. Hän haluaa viedä Jumalan luomukset mukanaan kuolemaan. Jumalan pitää todistaa, että hänen täydellisyyden vaatimuksensa on mahdollinen ja oikeudenmukainen käytännössä. Jumalan poika Jeesus on se ihminen joka sen todistaa. Jeesus oli ihminen, joka oli täysin lojaali Jumalalle. Kuolemaan asti uskollinen samassa fyysisessä lainalaisuudessa kuin mekin. Hän oli saman kirouksen alainen kuin mekin, ja silti uskollinen. Ja nyt Jeesus, Jumalan poika, istuu valtaistuimella ja voi armahtaa kenet tahansa syntisen ja lainrikkojan, joka haluaa valita Jumalan hallinnon oman itsensä sijasta. Kysymys on siis armosta.

      Tässä elämässä me tuomitsemme Jeesuksen (Jumalan). Sen jälkeen Jumala tuomitsee Jeesuksen omat, joiden tuomio on armahdus. Ja sitten Jeesus ja Pyhät tuomitsevat kaikki muut asianosaiset (Paavali 1. Kor. 6) . Sen jälkeen kapinalliset tuhotaan lopullisesti ja taivaallinen oikeus lopettaa ja kaikki luodaan uudeestaan eikä mitään pahaa enää ole.

    • Jeesus syntyi ihmiseksi,kuoli ihmisenä Jumalan poikana,ilman syntiä siinä on se ero,ihminen syntyy synnin alaisuuteen,Jeesus syntyi synnitömänä tähän maailmaan.

      Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. 1.Piet 3:18

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe