Kuka loi jumalan?

Anonyymi

Tähän kysymykseen ei uskovaiset ole antaneet koskaan järkevää vastausta. Jotakin todella naurettavaa jumala on aina ollut valehtelua.

61

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa, että arvostat meidät uskovaiset niin korkealle, että oletat meidän kykenevän vastaamaan tähän ikuiseen mysteeriin Jumalan alkuperästä. Kiitos!

      • Kyseessähän ei ole mikään mysteeri.

        Ihminen on luonut jumalia tuhansittain, eikä edes tehnyt kovinkaan vakuuttavaa työtä niitä luodessaan.


    • Anonyymi

      Helppo kysymys. Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, vittumaiseksi nillittäväksi narsistiksi. Näin koska alkuihminen ei kestänyt omaa tietämättömyyttään ja oli kiva nokittaa naapuria että minun jupalapa on vahvempi kuin sinun jumala.

      Tarkkaa aikaa, paikkaa ja keksijää on mahdotonta määritelllä sillä jumalat ovat mitä suurimmassa määrin tehty kierrätysmateriaaleista.

    • Anonyymi

      Vain ateisti on kyllin viisas antamaan vastauksen.

      • Anonyymi

        Niinpä, sillä uskominen on tietämisen vastakohta.


      • Anonyymi

        Kyllähän se jumala käy joskus mielessä ,mutta en kuulu kirkkoon.


    • Anonyymi

      Uskovainen loi jumalan, koska ei muuten pärjännyt.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. En näe syytä ajatella, että rakkaudella pitäisi olla joku luoja.

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
      1 Joh. 4:16

      • Anonyymi

        Harvinaisen hyvä, asiallinen kommentti!


      • Anonyymi

        -tappoi koko ihmiskunnan tulvalla
        -poltti Sodoman ja Komorran tulella ja tulikivellä
        -paiskaa kiltit ateistit helvettiin
        -vaatii itseään palveltavan eikä hyväksy muita jumalia
        Tässä muutamia totuukdia tästä suuresta "rakastajasta"...


      • Anonyymi

        -tappoi koko ihmiskunnan tulvalla
        -poltti Sodoman ja Komorran tulella ja tulikivellä
        -paiskaa kiltit ateistit helvettiin
        -vaatii itseään palveltavan eikä hyväksy muita jumalia
        Tässä muutamia totuukdia tästä suuresta "rakastajasta"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -tappoi koko ihmiskunnan tulvalla
        -poltti Sodoman ja Komorran tulella ja tulikivellä
        -paiskaa kiltit ateistit helvettiin
        -vaatii itseään palveltavan eikä hyväksy muita jumalia
        Tässä muutamia totuukdia tästä suuresta "rakastajasta"...

        Ihan vaan siksi koska Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa SYNTINSÄ TUNTEVAA.
        Tulee aika kun jumalattomat itkevät ja valittavat ja anovat armoa mutta kun aika loppuu niin loppuu myös armonaika.
        Sitten on myöhäistä! Ilkkujia ja halveksujia riittää uskovaisia kohtaan ..mutta se ei tunnu missään kun tietää että Jumala on voimakkaampi kun piru!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan siksi koska Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa SYNTINSÄ TUNTEVAA.
        Tulee aika kun jumalattomat itkevät ja valittavat ja anovat armoa mutta kun aika loppuu niin loppuu myös armonaika.
        Sitten on myöhäistä! Ilkkujia ja halveksujia riittää uskovaisia kohtaan ..mutta se ei tunnu missään kun tietää että Jumala on voimakkaampi kun piru!

        "ÄLÄ TAPA" kuuluu käsky. Koskee myös jumalaasi. Siellä katastrofeissa kuoli viattomia lapsia, äitejä, isiä. Senajan ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä. Ei me ateistit vihata uskovaisia vaan me säälimme heitä ja yritämme puhua heille järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ÄLÄ TAPA" kuuluu käsky. Koskee myös jumalaasi. Siellä katastrofeissa kuoli viattomia lapsia, äitejä, isiä. Senajan ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä. Ei me ateistit vihata uskovaisia vaan me säälimme heitä ja yritämme puhua heille järkeä.

        Tappaminen ei tulekaan Jumalasta vaan vihollisesta! Todellakin on käsky "älä tapa". Ihmiset toimii niin suuri osa pahan käskyjen alaisena! Toivottavasti "te" tajuatte tarpeex ajoissa ennenku portit menee kiinni.
        Ihmisen järki ei tarviikkaan ymmärtää, riittää kun uskoo, silloin ei tarvii tauluta asioita..pitää vaan luottaa että "te" heräätte joku päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -tappoi koko ihmiskunnan tulvalla
        -poltti Sodoman ja Komorran tulella ja tulikivellä
        -paiskaa kiltit ateistit helvettiin
        -vaatii itseään palveltavan eikä hyväksy muita jumalia
        Tässä muutamia totuukdia tästä suuresta "rakastajasta"...

        > -tappoi koko ihmiskunnan tulvalla

        No, tarinan mukaan 8 selvisi. Mutta, onko mielestäsi joku hyvä syy, miksi rakkauden pitäisi antaa pahuuden jatkua ikuisesti?

        -paiskaa kiltit ateistit helvettiin

        Kiltit ateistit? Ei ole mitään syytä ajatella kenenkään aidosti kilti joutuvan helvettiin.

        -vaatii itseään palveltavan eikä hyväksy muita jumalia

        Missä kohtaa jumala vaatii palvelua? Mutta se on totta, Jumala ei hyväksy valheita. Eikä mielestäni ole mitään hyvää syytä hyväksyä valheita.

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken."
        Apostolien teot 17:24-25


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ÄLÄ TAPA" kuuluu käsky. Koskee myös jumalaasi. Siellä katastrofeissa kuoli viattomia lapsia, äitejä, isiä. Senajan ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä. Ei me ateistit vihata uskovaisia vaan me säälimme heitä ja yritämme puhua heille järkeä.

        > "ÄLÄ TAPA" kuuluu käsky.

        jos tarkko ollaan, käsky on, älä murhaa. Murha on oikeudeton tappo. Jumala ei murhaa, koska Hänellä elämän antajana on myös oikeus päättää miten pitkän elämän antaa. Mielestäni on hyvä, että Jumala antaa ikuisen elämän vanhurskaille, eikä epävanhurskaille. Epävanhurskaat tekisivät elämästä ikusien kärsimyksen kaikille.


    • Anonyymi

      Jumala on ikuinen, eikä fyysisesti katoava kten minä ja sinä: "Anonyymi tänään 11:40", joka kysyy Kuka loi Jumalan". Kuolema on asetettu rajaksi sille mitä näemme ja mitä emme näe, mitä tiedämme olevan ja mistä emme ole varma, mitä on; siksi kiellämme mitä emme ymmärrä. Kuitenkaan älykkäimmätkään meistä eivät ymmärrä miten vähän he kaiken kaikkiaan ymmärtävät siitä mitä eivät ymmärrä.

      • Anonyymi

        Minä en katoa koskaan. Vain minun ruumiini katoaa,, muuttuu mullaksi sen jälkeen kun hopealanka on katkennut ja minä leijun astraalimaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en katoa koskaan. Vain minun ruumiini katoaa,, muuttuu mullaksi sen jälkeen kun hopealanka on katkennut ja minä leijun astraalimaailmaan.

        Minun kokemus on se että me eletään vain kerran ,kun kuolee,mistä sen tietää milloin tai miten,niin joku voi muistaa enää .
        Ruumis maatuu , en kyllä tiedä jääkö henkikään elämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kokemus on se että me eletään vain kerran ,kun kuolee,mistä sen tietää milloin tai miten,niin joku voi muistaa enää .
        Ruumis maatuu , en kyllä tiedä jääkö henkikään elämään

        Ihmiselämä olisi vain julmaa sattumaa jos elämä loppusii kuolemaan. Minä olen varma että tänne tullaan jatkuvasti uudelleen.. Tämä elämä on koulu ja karma on opettajamme. On vapauttava tunne kun tietää että elämä ei pääty tyhjyyteen ja pimeyteen. Mutta älä usko minua, totuus pitää itse löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiselämä olisi vain julmaa sattumaa jos elämä loppusii kuolemaan. Minä olen varma että tänne tullaan jatkuvasti uudelleen.. Tämä elämä on koulu ja karma on opettajamme. On vapauttava tunne kun tietää että elämä ei pääty tyhjyyteen ja pimeyteen. Mutta älä usko minua, totuus pitää itse löytää.

        Epämiellyttävässa totuudessa piilee jumalien alku.


    • Jos Jumalan olisi joku luonut ei hän enään olisi Jumala.

      Olemme kiinni ajallisessa käsityksessä niin emme voi ymmärtää miten joku on voinut olla aina. Jumala on luonut ajankin.

      Rev 1:8  "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. 

      Jeesus Kristus kuoli ristillä ja nousi ylös. Hauta on tyhjä. Hän todisti kaikki opetuksensa todeksi. On aika tehdä parannus ja uskoa evankeliumi.

      Siunausta!

      • Ensinnäkin kaikkivaltius on looginen mahdottomuus.

        Toiseksi yhdestäkäön jumalasta ei ole mitään muuta näyttöä kuin ihmisen valheet, joita sinäkin tässä suollat.

        Kolmanneksi jeesus keksittiin vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen. Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan.

        Näinollen kuulut laajaan epäjumalienpalvojien joukkoon ja saat jännittää joudutko siitä aikanaan tilille.


      • Anonyymi

        Kun kuollaan niin ei siitä enää kukaan mätänebä ruumis nouse. Helluntailaiset on yrittäneet manata kuollutta henkiin.


      • he-ma kirjoitti:

        Ensinnäkin kaikkivaltius on looginen mahdottomuus.

        Toiseksi yhdestäkäön jumalasta ei ole mitään muuta näyttöä kuin ihmisen valheet, joita sinäkin tässä suollat.

        Kolmanneksi jeesus keksittiin vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen. Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan.

        Näinollen kuulut laajaan epäjumalienpalvojien joukkoon ja saat jännittää joudutko siitä aikanaan tilille.

        Taas sinä jatkat valheitasi täällä. "Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan." Miksi sitten kristinusko jatkoi kasvuaan ja ihmiset todistavat hänestä vieläkin. Miksi ihmiset olisivat valmiina kuolemaan valheensa takia? Miksi evankeliumit ja kirjeet, jotka raamattuun on koottu todistavat hänestä jos kukaan ei nähnyt.

        Et vain halua löytää totuutta.


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Taas sinä jatkat valheitasi täällä. "Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan." Miksi sitten kristinusko jatkoi kasvuaan ja ihmiset todistavat hänestä vieläkin. Miksi ihmiset olisivat valmiina kuolemaan valheensa takia? Miksi evankeliumit ja kirjeet, jotka raamattuun on koottu todistavat hänestä jos kukaan ei nähnyt.

        Et vain halua löytää totuutta.

        Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi, vaan tarkista evankeliumien kirjoitusajankohdat ja kirjoittajat.

        Huomannet, että muhammadanisminharhan puolesta kuolee paljon enemmän ihmisiä kuin kristinuskonharhan puolesta.

        Kristinuskonharha levisi miekkalähetyksenä ja valtiovallan määrätessä kristinuskonharhan valtionuskonnoksi.

        Huomauttaisin vielä, että osoitat epäluottamusta epäjumalaasi kohtaan häntä mainostaessasi. Jos oikeasti uskoisit tuon epäjumalasi olevan oikea jumala, luottaisit hänen kykyynsä käännyttää pakanat.


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Taas sinä jatkat valheitasi täällä. "Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan." Miksi sitten kristinusko jatkoi kasvuaan ja ihmiset todistavat hänestä vieläkin. Miksi ihmiset olisivat valmiina kuolemaan valheensa takia? Miksi evankeliumit ja kirjeet, jotka raamattuun on koottu todistavat hänestä jos kukaan ei nähnyt.

        Et vain halua löytää totuutta.

        Joko sinulle on selvinnyt että kristinuskonharhan jumala on ihmisen luoma epäjumala?

        Voimansa tunnossa harhainen nimittäin pystyy tosiasiat ohittamaan, siksi muistutan että tarkistat taikauskosi perusteet!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Joko sinulle on selvinnyt että kristinuskonharhan jumala on ihmisen luoma epäjumala?

        Voimansa tunnossa harhainen nimittäin pystyy tosiasiat ohittamaan, siksi muistutan että tarkistat taikauskosi perusteet!

        - Ja sinulla näyttää olevan tuo ikioma lähetystehtäväsi josta et luovu?
        Eli..

        "Joko sinulle on selvinnyt että......" :D :D trööt


    • Anonyymi

      Ihminen on ainoa olento joka tiedostaa kuolevansa ennekuin kuin
      kuoleminen tulee ja ottaa?

      Siksi ihminen loi jumalan.
      Tämä ns viisas ihminen (homo sapiens)
      keksi jumalat koska halusi elää vielä kuoltuaankin?

      Miksi ihmeessä kaikki jumalat on keksitty?
      Itse en ymmärrä?
      Kuolema on osa elämän kiertokulkua.
      Pitäkäämme se sellaisena ja unohtakaamme kaikki
      kristinuskon höpötys koska
      se ei ole Totta eikä kuulu evoluutioon.

      • Uskot mahdottomuuteen, että kaikki tuli tyhjästä ja ilman suunnittelua. Aurinko on juuri oikealla etäisyydellä että pystymme elämään. Olosuhteet ovat juuri oikeanlaiset elämään. Ei ole todisteita macro evoluutiosta. Jos on näytä minulle. Jumalan luomistyö todistaa hänen suurudestaan. Et usko historiaan mitä tapahtui 2000 vuotta sitten mutta uskot ihmisiin jotka sanovat että miljoonia ja biljoonia vuosia sitten kaikki tapahtui itsestään vahingossa ja elämä vaan kehittyi itsestään ilman mitään todisteita. Osoitatte tyhmyytenne kun väitätte näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=76zrdnvkmtc

        Opetuslapset eivät hyötyneet mitään ja heillä ei ollut syytä valehdella ja olla vainottuna. Roomalaiset/Juutalaiset olisivat voineet helposti näyttää että hauta on tyhjä. Pyhä Henki toimii vieläkin ottakaa varoitukset vastaan kun on vielä aikaa.


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Uskot mahdottomuuteen, että kaikki tuli tyhjästä ja ilman suunnittelua. Aurinko on juuri oikealla etäisyydellä että pystymme elämään. Olosuhteet ovat juuri oikeanlaiset elämään. Ei ole todisteita macro evoluutiosta. Jos on näytä minulle. Jumalan luomistyö todistaa hänen suurudestaan. Et usko historiaan mitä tapahtui 2000 vuotta sitten mutta uskot ihmisiin jotka sanovat että miljoonia ja biljoonia vuosia sitten kaikki tapahtui itsestään vahingossa ja elämä vaan kehittyi itsestään ilman mitään todisteita. Osoitatte tyhmyytenne kun väitätte näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=76zrdnvkmtc

        Opetuslapset eivät hyötyneet mitään ja heillä ei ollut syytä valehdella ja olla vainottuna. Roomalaiset/Juutalaiset olisivat voineet helposti näyttää että hauta on tyhjä. Pyhä Henki toimii vieläkin ottakaa varoitukset vastaan kun on vielä aikaa.

        Kukaan ei hautaa huomannut, ei myöskään jeesusta hänen väitetyn elämänsä aikana.

        Kaikki jessulista kerrottu on keksitty vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen. Yhtään aikalaismainintaa tai silminnäkijätodistusta ei löydy huolimatta melko ihmeellisistä taikatempuista.

        Olet siis epäjumalanpalvoja.


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Uskot mahdottomuuteen, että kaikki tuli tyhjästä ja ilman suunnittelua. Aurinko on juuri oikealla etäisyydellä että pystymme elämään. Olosuhteet ovat juuri oikeanlaiset elämään. Ei ole todisteita macro evoluutiosta. Jos on näytä minulle. Jumalan luomistyö todistaa hänen suurudestaan. Et usko historiaan mitä tapahtui 2000 vuotta sitten mutta uskot ihmisiin jotka sanovat että miljoonia ja biljoonia vuosia sitten kaikki tapahtui itsestään vahingossa ja elämä vaan kehittyi itsestään ilman mitään todisteita. Osoitatte tyhmyytenne kun väitätte näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=76zrdnvkmtc

        Opetuslapset eivät hyötyneet mitään ja heillä ei ollut syytä valehdella ja olla vainottuna. Roomalaiset/Juutalaiset olisivat voineet helposti näyttää että hauta on tyhjä. Pyhä Henki toimii vieläkin ottakaa varoitukset vastaan kun on vielä aikaa.

        Kreationismi todistaa jumalat ihmisten mielikuvitusten tuotteiksi.


    • Anonyymi

      Mitä sä sillä tiedolla teet??
      Onko allah sitten parempi vaihtoehto joka käskee tappaa kaikki kristityt?? On täällä maan päällä jo niin tarpeex saatanallisuutta että eikö ole hyvä että me muutamat uskomme johonkin hyvään!!

      • Anonyymi

        Niin ne muslimitkin uskovat. Niillä on vain erillainen hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne muslimitkin uskovat. Niillä on vain erillainen hyvä.

        Hyvä??? Pakotetaan naiset kulkemaan säkki päällä....tappavat ku eläimet....haa


      • Vääräuskoisten tappamiskäskyn muslimit kopioivat kylläkin raamatusta.

        Yksikään ihmisen luoma jumala ei ole pysyvä, jumalten hautausmaa on niitä täynnä ja sinne joutuu niin allah kuin kristinuskonharhankin monipäinen petoepäjumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä??? Pakotetaan naiset kulkemaan säkki päällä....tappavat ku eläimet....haa

        Niiden mielestä "hyvä".


    • Anonyymi

      Kristityn elämä se on alituista maailmanlopun odottamista ja unelmointia kuolemanjälkeisestä ,pelko ahdistus helvetistä ja fantasia taivaista .Kuinka joku voikin elää elämänsä elämättä.

      Voiko tuota edes elämäksi sanoa

    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat itsekästä porukkaa. Pedataan taivaspaikkaa ikuiseen autuuteen jeesuksen jalkoja pussailemaan. Luulisi fustraation lopulta iskevän autuudessa kellivään uskovaiseenkin. Nimittäin SIELTÄ TULLAAN TAKAISIN tänne elämänkouluun.

    • Anonyymi

      Aloittajan väitettä lyödään nyt ällikällä...

      Läpi evoluutioiden elännyt organismi joka on ihmiseltä ihmiseen elännyt kaikki evoluutiot maapallon ihmiskunnan ja maailmankaikkeuden galaksien vaihdoista mukaan lukien on luonut jumalan jumalalle.
      Toisin sanoen homo neanderthalin esi-isä 9,2 miljardia vuotta sitten ja siitä 4,6 miljardia vuotta taakseppäin(sen ajan välissä) kolmannessa universumista meidän universumien historiassa olevassa ihmiskunnan maailmankaikkeudessa ja galaksissa luotiin jumala violetista hengellisyyden chilistä homo sapiensin toivosta koska tämä homo sapiens ei halunnut varastaa vastoin nykyihmistä eli homo sapiensia joka varastaa homo neanderthalilta.
      Kolmannes universumi meidän nykyisen universumin historiasta joissa on ollut nykyinen maailmankaikkeus ja galaksi ihmiskunnalla, synnytti jumalan ja jumala on ihmisen kanssa siitä lähtien luonut jumalallisuuksia. Vain raha ja valta sekoittaa nämä ajatukset näkemästä.

      Enkä puhu nyt mitään paskaa, on myös televisio ohjelma kolmas kivi auringosta juuri tämän takia. Kaikki mistä jumala on luotu ja ketä on sen luonut on havaittavissa ja sen havaitsemisen näkemisestä löytyy tämän historian juoni jos osaa pitää salaisuuden kaikille näkeväksi. Aurinko on paras ihmiskunnallemme ja kiitän jumalaa ja hänen isää tämän näkemisestä ja rukoilen koko ajan että jumala voi viellä syntyä hengellisyyden organismista katsomatta ihmistä suuhun koska jumalaksi ei opeteta syömällä. Jumala on, on ollut ja tulee olemaan. Jumalaksi ei myöskään opeteta hengellisyydellä.

      • Anonyymi

        Tosin minä en kerro missä kohtaa kolmannessa universumissa nykyisestä aurinkokunnastamme eli universumista ja sen jumalallisessa historiassa jumala luotiin 9,2-13,8miljardia vuotta sitten ihmiskunnassamme koska sen vastauksen oikeudenmukaisuus toisi tietoa jumalattomista varkaista ihmiskunnan varkaille eivätkä toiset kuten jumala anna sen tapahtua koska homo neanderthal kuten minä kirjoittaja olemme ihmisiä emmekä varkaita kuten meidät ollaan tuomittu.
        Tästä universumistamme kolmanteen universumiin ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin historian vaihdosta katsottuna... en ole jumala. On vain yksi jumala. Jumala sanoi heippa ja minä sanon heippa. Emme todista mitään muuta kuin antamista.


    • Anonyymi

      Ei ajan ulkopuolella oleva henki tarvitse luojaa. Lapsellinen kysymys. Kertoo sen kuuluisan Eimsteininkin peräänkuuluttaman mielikuvituksen puutteesta.

    • Anonyymi

      Vähän paha yrittää selitellä Jumalan alkuperää, koska Jumala ei ole edes lähtöisin tästä universumista. Tällöin Jumala ei ole tässä universumissa vallitsevien fysiikan lainalaisuuksien yms. alaisuudessa oleva toimija eikä varsinkaan mitään meidän tuntemaamme ainetta.

      Ja koska Jumala ei ole tästä universumista vaan sen ulkopuolelta (miten muuten hän olisi voinut luoda universumin?), hänellä ei tarvitse olla luojaa tai tekijää ollakseen olemassa. Sitä ihminen ei voi ymmärtää, koska hän ei ole universumin ulkopuolella koskaan käynyt, ja sen tähden ihmisellä on kokemusta vain olioista, joilla on kehityshistoria ja joku alullepanija. Samankaltaisesta tilanteesta Platon puhuu tunnetussa luolavertauksessaan.

      Sitä paitsi Jumala ON ollut aina. Tämä johtuu siitä, että aika syntyi vasta kun oli fysiikkaa. Ja fysiikkaa oli vasta, kun Jumala loi universumin. Ja Jumala loi universumin vasta kun hän itse oli olemassa. Eli vaikka Jumalalla olisi jokin synnyinhetki, meidän näkökulmastamme hän on ollut aina, koska hän oli olemassa ennen aikaa ja tulee olemaan ajan päättymisen jälkeenkin.

      • Anonyymi

        Jos uskot jumalaa tällä tavoin niin jumala näkee sen eikä anna sinun uskoa jumalaan ja näkemään tasapainoisesti ellet rukoile jumalalle tämän asian puolesta että näkisit realistisesti.
        Olen jumalan valittu ja kehoitan sinua rukoilemaan tälle asialle älypuhelin molemmissa käsissä selkä lattiaa tai patjaa vasten ja kirjoittamaan minulle ja jumalalle että anteeksi että valehtelin kommentillesi jos haluat nähdä realistisesti.
        Jos taas kertoisin ja kehottaisin väitteesi vääräksi niin kertoisin tietoa siitä että minkä värisestä universumista kolmas universumimme tuli ennen kuin ihmiskunnan maailmankaikkeus ja galaksimme oli neljännessä universumissa ja tällä tiedolla mielistelijät saisivat suunnatonta valtaa kreationismiin ja se tuhoaisi näin ollen väriä maapallostamme mielen itsensä rikastuttamiseen eli egoistisille ihmisille. Chacrojen järjestyksestä saa kaiken selville.
        Tätä tietoa tulee minulle koko ajan vaikka minua sanotaan tyhmäksi ja ties miksi.
        Kannattaa kokeilla rukoilu metodiani.
        Ehkä joku päivä sinusta viellä tulee jumala!


      • Anonyymi

        Jumala ei ole ollut aina. Miten kehtaat väittää että jumala vain on? Jumala ei ole vain, jumala tekee töitä eikä ole vain.
        Jumala on ihminen kuten ketä tahansa?


      • Anonyymi

        Päättäväisyytesi on idiootimpi kuin jos Donald Trump vaihtaisi sukupuolta.


    • Anonyymi

      Jesaja: 1933/-38 kirkko Raamattu
      43:10 Te olette minun todistajani,
      sanoo Herra,
      minun palvelijani,
      jonka minä olen valinnut,
      jotta te tuntisitte minut
      ja uskoisitte minuun
      ja ymmärtäisitte,
      että minä se olen.
      Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa,
      eikä
      minun
      jälkeeni
      toista
      tule.

      • Anonyymi

        Nuo todistajat ovat Juutalainen kansa.
        Katso he elävät yhä, vaikka egypti yritti heidät tuhota ja sen jälkeen tuo paha Haaman.
        Saddam Hussein, Egyptiläinen Nasser uhosi ajavansa Juutalaiset mereen.
        Natsi aatu yritti tuhota kaikki Juutalaiset. Mutta he saivatkin oman Israeel nimisen maan keskelle islamilaiten maiden keskeltä. Nyt He ovat siellä ja tulevat tekemään suuria tekoja.
        Malkia 3:17-18 Ja he ovat,
        sanoo Herra Sebaot,
        sinä päivänä,
        jonka minä teen,
        minun omaisuuteni.
        Ja minä olen heille laupias,
        niinkuin mies on laupias pojallensa,
        joka häntä palvelee.
        Ja te näette jälleen,
        mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä,
        sen välillä,
        joka palvelee Jumalaa,
        ja sen,
        joka ei häntä palvele


    • Anonyymi

      Jeesus tietysti.

    • Anonyymi

      Ketkä loitte eläkkeenne?

    • Anonyymi

      Arvelisin, että me ihmiset loimme ajatuksen jumalasta.

      • Anonyymi

        Selaista ajatusta ateisti ei pysty ymmärtämään koska hänelle jumalaa ei ole


      • Anonyymi

        Heikkoa ihmiseen perustuvaa tasapainoa tämän ketjun kommenttien keskiarvoilla.
        Ikävä kyllä totta, ja ne ketkä sen parhaiten tietävät niin myös "parhaiten" kieltävät oman tarinan sepittämiseksiseksiseksi.....blaa...blaa...blaa...


    • "Tähän kysymykseen ei uskovaiset ole antaneet koskaan järkevää vastausta. Jotakin todella naurettavaa jumala on aina ollut valehtelua."

      Selvitä ensin se,kuka loi ihmisen?

      • Anonyymi

        Se on pikkuhiljaa kehittynyt kivestä, kivestä edelleenn kasvikuntaan, siitä eläinkuntaan ja eläinkunnasta ihmiskuntaan. Loppujen lopuksi sielu/ihminen kehittyy jumalkuntaan.Olemme siis olleet joskus kiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pikkuhiljaa kehittynyt kivestä, kivestä edelleenn kasvikuntaan, siitä eläinkuntaan ja eläinkunnasta ihmiskuntaan. Loppujen lopuksi sielu/ihminen kehittyy jumalkuntaan.Olemme siis olleet joskus kiviä.

        Mites Darwinin teoria tai käsitys kelpaisi.


    • jumala on ollut,ikuisuutesta lähtien ei ole luotu.

      • Anonyymi

        Jos Jumalaa ei ole luotu niin kenties hän on kehittynyt evoluutioteorian mukaan tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumalaa ei ole luotu niin kenties hän on kehittynyt evoluutioteorian mukaan tyhjästä.

        Evoluutioteorian mukaan jumala on itse oppinut jumalaksi, sen takia jumala on jumala. Minä uskon evoluutioon ja minulla olisi ollut kerran mahdollisuus olla jumala jos maapallo olisi kuluttamaton mitä se ei suinkaan ole kuin näkee mistä kulutuksesta ihmiset kuluttaa aivoja tyhmiin aivopieru kommentteihin. Olen kokenut olla sivilisaation yläpuolella niin että jumala ja jumalan isä tuli sieluni sisälleni minun puhtauden takia ja näin kaikki universumit joita on 11.


    • Jumala on ollut aina,jankaikkisuudesta saakka. Tämä maailman kaikeus on on tehty.

    • Anonyymi

      Jumala on kirjallinen hahmo sen loi ihminen niin kuin kaikki muutkin kirjalliset hahmot aika selkeää .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe