Mitä teet ajankuluksi ja miksi haluat kuluttaa aikaasi

Minä haluaisin mieluiten pysäyttää ajan ja en etsi mitään ajankulua, koska en halua että aikani kuluisi turhaan asioihin jotka ei anna/hyödytä/viihdytä minua ollenkaan. Haluan viettää loppuelämäni tekemällä vain asioita joilla on sisältöä ja koska tiedän että aikani tällä planeetalla on rajoitettu niin koen hömpän ajan haaskauksena.
***
Keskustelimme asiasta pojan ja miehen kanssa ja poikani kysyi minulta olenko huolestunut vanhenemisestani. Vastaus: olen. Ei siten että kokisin vanhenemisen jotenkin ongelmallisena tai vanhuuden arvottamana, vaan siten että tunnen ikään kuin tiimalasin hiekanolevan valumassa ja käyvän vähiin.
***
En usko ollenkaan olevani ainoa joka suree jo etukäteen oman aikansa rajallisuutta.

195

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Massattomilla olioilla ei ole aikaa esimerkiksi valolla
      Ala virtuaalihahmoksi tai henkiolennoksi

      Atomit kuten vety eivät vanhene
      Ala atomiksi
      Ongelmaksi voi tulla että fuusioidut heliumiksi tai palat vedeksi

    • Anonyymi

      Haluat varmaan syödä banaaneja??

      • Anonyymi

        Men lilla mitä tarkoitat----du har möö jöra.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Men lilla mitä tarkoitat----du har möö jöra.....

        Det har jag med.... vain netissä tulee miljoonat.


    • Anonyymi

      Aloita siitä että vietät aikaa läheistesi kanssa , etkä vain kirjoita siitä ihan vieraille ihmisille kuin jotain itsellesi todistaaksesi.

    • Anonyymi

      Joskus ihminen ei voi kyllin korostaa itseään.

    • Anonyymi

      Johan sinä toisessa ketjussa mitätöit muitten viihdemaun.

    • Anonyymi

      Kirjoituksessasi on kummallinen ristiriita. Miten sinä viihdyt tällä palstalla niin paljon, jos haluat tehdä loppuelämäsi vain asioita, joilla on sisältö ?

      • Anonyymi

        Sehän selvää. Palsta on eräille elämää suurempi asia.


      • Anonyymi

        Plomalta puuttuu ruosumaailmassa intellektuaalinen nyrkkeilysäkki
        Sosialidemokraattinen maailmankuva on raunioina. Ruotsissa oleminen an sich ei ole hohdokasta EDES suomalaisten mielestä
        Palsta on pettymys kukaan ei pystynyt lukemaan edes hänen kirjaansa/jojansa ja adekvaatti arviointi jäi tulematta. Die perschönliche Angst kommt daher ettei enää ehdi-jaksa aloittaa kokonaan uutta ja kun aika katoaa kuin jääpala kuumissa käsissä taistelu rappiota ja entropiaa vastaan murenee

        Eli Plomalla on parin päivän ahdistus projektien tultua valmiiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän selvää. Palsta on eräille elämää suurempi asia.

        Kotona ja lähipiirissä ei ilmeisesti saa ilmeisesti arvostusta
        kun veri vetää aina vaan tänne omaa erinomaisuuttaan korostamaan,
        vaikka täällä on vain "heikompaa massaa", jotka katsoo vääriä ohjelmiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona ja lähipiirissä ei ilmeisesti saa ilmeisesti arvostusta
        kun veri vetää aina vaan tänne omaa erinomaisuuttaan korostamaan,
        vaikka täällä on vain "heikompaa massaa", jotka katsoo vääriä ohjelmiakin.

        Se heikompi aines jatkoi kansakoulussa ja katsoo nyt liian kivaa viihdettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plomalta puuttuu ruosumaailmassa intellektuaalinen nyrkkeilysäkki
        Sosialidemokraattinen maailmankuva on raunioina. Ruotsissa oleminen an sich ei ole hohdokasta EDES suomalaisten mielestä
        Palsta on pettymys kukaan ei pystynyt lukemaan edes hänen kirjaansa/jojansa ja adekvaatti arviointi jäi tulematta. Die perschönliche Angst kommt daher ettei enää ehdi-jaksa aloittaa kokonaan uutta ja kun aika katoaa kuin jääpala kuumissa käsissä taistelu rappiota ja entropiaa vastaan murenee

        Eli Plomalla on parin päivän ahdistus projektien tultua valmiiksi

        Kiitos------ilman sanoja.


    • Anonyymi

      Kiitos ilmoituksesta, mutta ei tänne tarvitse tulla tilittämään,
      mistä elämänsä sisällön saa. Mikä aloituksen motiivi on, ihmettelen.

      • Anonyymi

        En aivan ymmärtänyt: ei tarvitse tulla tilittämään?

        Keskustelua sanotaan vuorovaikutukseksi ja vuorovaikutus on kokemusten ja näkemysten vaihtoa. Mitä pahaa siinä on?


    • Anonyymi

      Katso vaikka suomi lovea. Siitähän se kaverisikin saa kiksejä.

    • Anonyymi

      Paloma,,,,elämi ei ole suomi----joka kaikessa nolla,,,,

    • Patisteliko ne miehet sinua ajelemaan imurilla tai jotain sellaista?
      Vai mikä sai sinut lausahtamaan heille, että

      """ ... en halua että aikani kuluisi turhaan asioihin jotka ei anna/hyödytä/viihdytä minua ollenkaan. Haluan viettää loppuelämäni tekemällä vain asioita joilla on sisältöä ja koska tiedän että aikani tällä planeetalla on rajoitettu niin koen hömpän ajan haaskauksena."""

      Olisithan voinut ilman noin pitkiä selittelyjä vain sanoa heille, että imuroikaa ite.

      • Anonyymi

        Varmaan ne ruhtinaalliset brunssit puoleen päivään kuorsaaville miehille on sitä elämän sisältöä , johon kannattaa satsata ja vielä raportitkin tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ne ruhtinaalliset brunssit puoleen päivään kuorsaaville miehille on sitä elämän sisältöä , johon kannattaa satsata ja vielä raportitkin tehdä.

        Tai sitten miehet alkoivat kyselemään, että missäs se päivällinen viipyy ja Paloma tykkäsi, että on hänellä sisältörikkaampaakin ja mielekkäämpääkin tekemistä, niinkuin esim 70 plussien viihdyttäminen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tai sitten miehet alkoivat kyselemään, että missäs se päivällinen viipyy ja Paloma tykkäsi, että on hänellä sisältörikkaampaakin ja mielekkäämpääkin tekemistä, niinkuin esim 70 plussien viihdyttäminen.

        Tuo tellukan kommentti 22.15 osuu naulan kantaan. Noin se tärkeysjärjestys menee . Hyvä tellukka 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tellukan kommentti 22.15 osuu naulan kantaan. Noin se tärkeysjärjestys menee . Hyvä tellukka 👍

        Niinpä. Vuodet ovat kulkeneet nopeasti kuin nuorena iltamissa, jossa oli lopuksi puolitoista tuntia tanssia.
        Päivä kerrallaan mennään, niin on parempi , tietäen loppusuoran auenneen jo.
        Mikä on mielekästä tai ei , yrittää nauttia pienistä hetkistä , joista saa hyvää oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Vuodet ovat kulkeneet nopeasti kuin nuorena iltamissa, jossa oli lopuksi puolitoista tuntia tanssia.
        Päivä kerrallaan mennään, niin on parempi , tietäen loppusuoran auenneen jo.
        Mikä on mielekästä tai ei , yrittää nauttia pienistä hetkistä , joista saa hyvää oloa.

        Ekologisena oon tietty luonnossa, talvet on mitä on. 2 kk päästä ois se huhtikuu, sitten luontoon!!!


      • Anonyymi

        Juuri siksi kai Paloma pitää esimerkillisenä tuota Ferranen elokuvaa. Saa siitä vertaistukea. Alistettujen tyttöjen kasvu alistetuiksi teineiksi. Palomalla on hyvinkin yhteistä Lenún kanssa. Tyttö näyttää elokuvassa tissinsä, Paloma esitteli itsensä bikineissä 60 palstalla. Esineellistäminen ei kaiketi poistu vaikka ei viihdyttäisi itseään jos viihdyttää muita.

        Toivottavasti hänellä vähän helpottaa tuo palvelijan rooli, kun poikansa on muuttamassa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi kai Paloma pitää esimerkillisenä tuota Ferranen elokuvaa. Saa siitä vertaistukea. Alistettujen tyttöjen kasvu alistetuiksi teineiksi. Palomalla on hyvinkin yhteistä Lenún kanssa. Tyttö näyttää elokuvassa tissinsä, Paloma esitteli itsensä bikineissä 60 palstalla. Esineellistäminen ei kaiketi poistu vaikka ei viihdyttäisi itseään jos viihdyttää muita.

        Toivottavasti hänellä vähän helpottaa tuo palvelijan rooli, kun poikansa on muuttamassa pois.

        Siis mitä ? Vieläkö 70-kymppisten viisikymppiset lapset asuu vanhempiensa kanssa ? Ei ihme ettei vauvoja synny ’


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä ? Vieläkö 70-kymppisten viisikymppiset lapset asuu vanhempiensa kanssa ? Ei ihme ettei vauvoja synny ’

        Kyllä Paloma on kertonut aikamiespoikansa elävän peräkammarissaan.
        Piikana Paloma on miehelleen ja pojalleen. Tyttärellään on lapsia joita Paloma ylensyöttää pekonilla, pannukakuilla ja jäätelöllä. Liikkumattomia lapsia, tietokoneiden viihdemaailmaan uppoutuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Paloma on kertonut aikamiespoikansa elävän peräkammarissaan.
        Piikana Paloma on miehelleen ja pojalleen. Tyttärellään on lapsia joita Paloma ylensyöttää pekonilla, pannukakuilla ja jäätelöllä. Liikkumattomia lapsia, tietokoneiden viihdemaailmaan uppoutuneita.

        Mitä anonyymit kirjoittavat itsestään, anonyymeistä emme tiedä mitään ketä ovat, ropotteja, ihmisiä, apinoita, vauvoja he käyttäyvät miten sattuu, toiset ihan hyvin toiset trolleja ilkeijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä anonyymit kirjoittavat itsestään, anonyymeistä emme tiedä mitään ketä ovat, ropotteja, ihmisiä, apinoita, vauvoja he käyttäyvät miten sattuu, toiset ihan hyvin toiset trolleja ilkeijöitä.

        Mikä trolli sinä noista olet, anonyymi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä anonyymit kirjoittavat itsestään, anonyymeistä emme tiedä mitään ketä ovat, ropotteja, ihmisiä, apinoita, vauvoja he käyttäyvät miten sattuu, toiset ihan hyvin toiset trolleja ilkeijöitä.

        Tietenkin se "toiset ihan hyvin" ja "ihminen". Tosiani kirjoitan, omia kokemuksia, opin ikäisiltäni kun kysyn. Monta asiaa on selvinnyt ja moni turhautunut hetki on täyttynyt. Kiitos Kirjautuneet ja Anonyymit. Ihan sama kumpia olette. En tunne kirjautuneita kun en jaksa muistella, jollakin on kissa, joku on Ruotsissa ja mitä niitä onkaan. Asioita luen ja niihin vastaan tai muuten otan kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Paloma on kertonut aikamiespoikansa elävän peräkammarissaan.
        Piikana Paloma on miehelleen ja pojalleen. Tyttärellään on lapsia joita Paloma ylensyöttää pekonilla, pannukakuilla ja jäätelöllä. Liikkumattomia lapsia, tietokoneiden viihdemaailmaan uppoutuneita.

        Kertoisit omasta perheestäsi, miten lapsesi ovat menestyneet, ovatko olleet sikiävää sorttia? Käyvätkö lapsenlapsesi luonasi ja mitä hyvää niille valmistat? Olisi mielenkiintoista tietää mistä koostuu hyvä elämäsi.


    • Anonyymi

      Aiheen aloitukseesi taisit saada korppiksen aloituksesta?

      Korppis osaa elää elämää, muuallakin, kuin peese kiinni tietokoneen edessä.

      • Anonyymi

        Äläpäs korppis nyt huomauttele palomalle.


    • Anonyymi

      Ei muilla kuin meillä näytä olevan vanhenemiseen liittyviä ongelmia. Sinulla on onneksi talossasi elämää minä tällä hetkellä yritän löytää viihdykettä yksinäisyyteeni tässä isossa tyhjässä talossa.

      Sinulla on päivärytmiisi kuuluvat ruoan ja taloudenhoidon tehtävät joita kommentoijat ovat jo luetelleet. Ymmärrän, että aloituksessasi on toinen ulottuvuus, jota lukijat eivät ymmärtäneet ja miksipä ymmärtäisivät kun eivät koe vanhenevansa.

      Minulla on menossa elämässäni kriisivaihe se tapahtuma, josta kerroin sinulle, elää päässäni ja vie alavireeseen.. Siksi yritän keksiä sosiaalisia puheyhteyksiä, mutta kuten eilen kävi en kuitenkaan saanut puhekontakteja aikaiseksi harrastepiirissäni. Minä haluaisin elää elämää, jossa jakaisin arkea läheisteni kanssa, mutta juuri nyt se on mahdotonta.

      No, onhan meillä tämä keskustelupalsta, jossa saamme lukea kuinka olemme korskeita, yläpuolella muita. Se auttaa ymmärtämään, että on monta joilla menee heikommin.

      Pitänee lähteä tekemään brunssia.

      Korppis

      • Anonyymi

        Mikä ylenakatse ja itsetyytyväisyys muita kohtaan. Heikommin kuin sulla ei taida mennä kellään.


      • Anonyymi

        Mikä on tuo paloman toinen ulottuvuus, jota myö tyhmät ei ymmärretty, taas kerran?


      • Näinhän se menee ja oikeastaan minun pitäisi olla kiitollinen ja onnellinen siitä että minulla on perhettä ja elämää kotona ja arjessani. On kenelle laittaa brunsseja ja on kuka kantaa kauppakassejani ja on kenen kanssa vatvoa päivän polttavia kysymyksiä ruokapöydässä.
        Brunssi eli lounaamme täällä jonka syömme aamiaisen asemasta on usein proteiinipitoinen koska sen on kannettava iltaseitsemään saakka, jolloin tarjoan päivän toisen lämpimän aterian. Välipalaa tai väliaterioita saa miehet ruksata itse; jääkaappi ja pakastimet ovat aina täynnä tarvikkeita. Poika tekee itselleen usein kevyen aterian (aasialaisvaikutteisen) joko iltapäivällä tai myöhään illalla. Tyttärenpojat viihtyvät paljon täällä ja minua huvittaa kun he lähettävät äidilleen kuvia meidän brunssipöydästä, joka näyttää runsaammalta kuin mitä se on, koska pöytä on pienehkö!
        Tuolla ylempänä oli kohtalaisen osuva analyysi ongelmani tai sanotaan aloitukseen johtaneen hetkellisen turhautumiseni syistä: siinä oli montakin epäolennaisuutta, mutta yksikeskeinen asia: minulta puuttuu täällä ja tässä jotain mitä kutsumme nimellä "bollplanka" elikkä palloseinä. Ystäväpiirini on hajallaan ja pienentynyt muuttojen ja iänkin johdosta ja kaipaan syvällisiä keskusteluja muidenkin kuin vain mieheni ja poikani kanssa.
        Se ulottuvaisuus, johon suhtauduttiin joko ivallisesti tai täysin huomioimatta edellisisää vastauksissa on tietty ikään liittyvä elementti, ei nyt suoranaisesti kuolemanpelko, mutta tietoisuus siitä että kaikki on ajallisesti rajallista ja että elämä sulaa kuin jääpala kuumissa käsissä ja koen turhauttavana ja jotenkin ihmeellisenä koko idean ajankuluttamisesta, ikään kuin meillä tässä iässä olisi sitä aivan liikaa vielä jäljellä. Minulla on aina jonkinlainen kalvava pelko siitä että että en ole tehnyt valmiiksi sitä miksi olen tullut tälle planeetalle tekemään. Toisaalta tuntuu turhauttavalta herätä aamuisin tunteeseen että
        miksiköhän yleensäkin nousen sängystä kun kaikki on jo tehty. Tämä on se ristiriita jonka jotkut olivat jo havainneet aloituksessani.
        Tsemppiä, korppis, kyllä me pärjätään ja saadaan aikamme kulumaan ja onhan meillä lupa heittäytyä välillä viihteellekin ja mikäs sen parempaa viihdettä kuin nämä keskustelupalstat netissä. Olen ollut koukussa jo pitkään, viime vuosisadan puolelta, vaikka alussa vain espanjankielisissä chateissa ja englanninkielisillä foorumeilla. Facebook tuli sitten korvaamaan osan aktiivia sosiaalista kanssakäyntiä suvun ja kavereiden kanssa.
        Mutta nyt pitäisi oikeesti lähteä lenkille: ulkona on ripaus lunta, joka on suuri harvinaisuus tänä talvena.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näinhän se menee ja oikeastaan minun pitäisi olla kiitollinen ja onnellinen siitä että minulla on perhettä ja elämää kotona ja arjessani. On kenelle laittaa brunsseja ja on kuka kantaa kauppakassejani ja on kenen kanssa vatvoa päivän polttavia kysymyksiä ruokapöydässä.
        Brunssi eli lounaamme täällä jonka syömme aamiaisen asemasta on usein proteiinipitoinen koska sen on kannettava iltaseitsemään saakka, jolloin tarjoan päivän toisen lämpimän aterian. Välipalaa tai väliaterioita saa miehet ruksata itse; jääkaappi ja pakastimet ovat aina täynnä tarvikkeita. Poika tekee itselleen usein kevyen aterian (aasialaisvaikutteisen) joko iltapäivällä tai myöhään illalla. Tyttärenpojat viihtyvät paljon täällä ja minua huvittaa kun he lähettävät äidilleen kuvia meidän brunssipöydästä, joka näyttää runsaammalta kuin mitä se on, koska pöytä on pienehkö!
        Tuolla ylempänä oli kohtalaisen osuva analyysi ongelmani tai sanotaan aloitukseen johtaneen hetkellisen turhautumiseni syistä: siinä oli montakin epäolennaisuutta, mutta yksikeskeinen asia: minulta puuttuu täällä ja tässä jotain mitä kutsumme nimellä "bollplanka" elikkä palloseinä. Ystäväpiirini on hajallaan ja pienentynyt muuttojen ja iänkin johdosta ja kaipaan syvällisiä keskusteluja muidenkin kuin vain mieheni ja poikani kanssa.
        Se ulottuvaisuus, johon suhtauduttiin joko ivallisesti tai täysin huomioimatta edellisisää vastauksissa on tietty ikään liittyvä elementti, ei nyt suoranaisesti kuolemanpelko, mutta tietoisuus siitä että kaikki on ajallisesti rajallista ja että elämä sulaa kuin jääpala kuumissa käsissä ja koen turhauttavana ja jotenkin ihmeellisenä koko idean ajankuluttamisesta, ikään kuin meillä tässä iässä olisi sitä aivan liikaa vielä jäljellä. Minulla on aina jonkinlainen kalvava pelko siitä että että en ole tehnyt valmiiksi sitä miksi olen tullut tälle planeetalle tekemään. Toisaalta tuntuu turhauttavalta herätä aamuisin tunteeseen että
        miksiköhän yleensäkin nousen sängystä kun kaikki on jo tehty. Tämä on se ristiriita jonka jotkut olivat jo havainneet aloituksessani.
        Tsemppiä, korppis, kyllä me pärjätään ja saadaan aikamme kulumaan ja onhan meillä lupa heittäytyä välillä viihteellekin ja mikäs sen parempaa viihdettä kuin nämä keskustelupalstat netissä. Olen ollut koukussa jo pitkään, viime vuosisadan puolelta, vaikka alussa vain espanjankielisissä chateissa ja englanninkielisillä foorumeilla. Facebook tuli sitten korvaamaan osan aktiivia sosiaalista kanssakäyntiä suvun ja kavereiden kanssa.
        Mutta nyt pitäisi oikeesti lähteä lenkille: ulkona on ripaus lunta, joka on suuri harvinaisuus tänä talvena.

        "tälle planeetalle tekemään...

        Ei perkeles!
        Oletko sinä jokin ulkoavaruudesta tänne ilmestynyt olento?
        Ei sitten mikään ihme, jos ajatusmaailmaasi ei täällä ymmärretä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuo paloman toinen ulottuvuus, jota myö tyhmät ei ymmärretty, taas kerran?

        Kuulut siihen kusipäädorkien laumaan täällä jotka kyllä käyvät tirkistelemässä Ploman asioita ja sitten nälvimässä täällä alkeellisuuksiaan

        Mutta asia puuttuu

        Tässä astelmassa Ploma onkin kotka joka lentää ja sinä ojanpohjalla taapertava pulu, jonkinlainen peeping tom


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tälle planeetalle tekemään...

        Ei perkeles!
        Oletko sinä jokin ulkoavaruudesta tänne ilmestynyt olento?
        Ei sitten mikään ihme, jos ajatusmaailmaasi ei täällä ymmärretä.

        Siinä se oli!
        Tuo ihmenelikko on samassa aluksessa maahan tullut muukalaisjoukko.
        Siksi he kuvittelevat olevansa ylivertaisia ja maan asukkaita viisaampia.
        Tämä selittää heidän ylimielisen manipulointinsa meidän keskuudessamme.
        Pitäkää varanne, kansalaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tälle planeetalle tekemään...

        Ei perkeles!
        Oletko sinä jokin ulkoavaruudesta tänne ilmestynyt olento?
        Ei sitten mikään ihme, jos ajatusmaailmaasi ei täällä ymmärretä.

        Palomalla on salainen tehtävä tällä planeetalla.
        Täytyykin varoa, että ei joudu tämän ulkomaailmasta tulleen olennon uhriksi!


    • Kyllä tieto, ymmärrys, ajan rajallisuudesta pukkaa välillä päälle. Viimeksi kai silloin kun silmäilin omaa kirjahyllyäni ja tajusin, että sinne jää kirjoja, joita en enää ehdi lukea, etenkin kun koko ajan tulee uutta ja mielenkiintoista, mihin tekee mieli tarttua.

      Omalla kohdallani olen tullut siihen, ettei pidä rynnätä kaiken kiinnostavan tapahtumisen perään tai tarttua sellaisiin haasteisiin, jotka mielestään osaisi hoitaa hyvin tai ainakin riittävän hyvin. Pitää malttaa. Usein on käynyt niin, että asiat ovat hoituneet jonkun toisen toimesta, jopa paremmin kuin itse olisin osannut ne hoitaa, tai sitten "aika" on ne hoitanut. MINÄ ei enää olekaan niin tärkeä, se voi väistyä sivuun, pienentyä...
      Vähemmän voi olla enemmän tulee todistetuksi..)) Eihän sellaisesta pienestä elämästä paljon esiteltävää jää, mutta oma ego saa ravintoa myös siitä kaikesta missä on mukana ollut, nyt niittää sitä, mitä on kylvänyt, hyvässä ja pahassa.

      Olin aika otettu kun luin Marja Saarenheimon Vanhenemisen taito-kirjasta Lars Tornstamin ajatuksia hyvästä vanhuudesta. Hänen mukaansa "vanhuutta tulisi juhlia uusia näköaloja mahdollistavana elämänvaiheena, jossa minäkeskeisyys vähenee, valikoivuus sosiaalisissa suhteissa lisääntyy ja yhteys edeltäviin, edesmenneisiin sukupolviin vahvistuu. Kiinnostus pinnalliseen vuorovaikutkseen ja materiaalisiin arvoihin korvautuu mietiskelyllä ja itsetutkiskelulla." Ikäänkuin olisi saanut "luvan" olla vähän passiivinen, sisäänpäinkääntynyt, näkymätön..)).

      Aika iso kynnys taitaa itse kullakin nähdä itsensä vanhana ja siksi kai sitä mielellään pyrkii sinne "eturiviin"ja tahtoo "elää ajan hermolla", lukuun otettavana..))

      • Nyt kun elän vain itselleni olen ilmeisesti saavuttanut tuon pohtimasi itsetutkiskeluvaiheen. Eilen saunan jälkeen heittäydyin näytelmäkirjailijaksi.
        Vuorosanat näytelmään löytyi omasta elämästäni.

        Elää ajanhermolla oli kiivaimmillaan vuoden 2019 lopulla. Putous tylsyyteen on ollut vaikeaa. Eturivistä takariviin se kirpaisee ; )

        Niin kai se on, että jos elää ajatuksella olla vaatimaton on helpompi askeltaa eturiviin kuin ajatuksella olen tärkeä, ajautua takariviin.

        Luen vähän kirjoja, joten en ole oppinut kirjoista elämän viisautta. Arto Paasilinna on lempparini. Mielestäni hänen huumorinsa tavallisten ihmisten arjesta opettaa enempi kuin elämää ohjeistavat mietelauseet.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ei pidä tarttua sellaisiin haasteisiin, jotka mielestään osaisi hoitaa paremmin. Olen tilanteessa, jossa olen ajautunut nokkakolaariin ongelman kanssa, jonka kuvittelin pystyväni hoitamaan.

        Saippuaoopperoiden juonikuvioissa hakkaan sanan säilällä niin kauan, että tahtoni toteutuu. Jos tahtoni tyrmätään ja joudun nielemään tappion, poistun näyttämöltä enkä palaa, tai..... palaan...

        Saan nähdä viekö vanheneminen minulta kyvyn tehdä kompromisseja. Pahalta näyttää. Olen pannut merkille, että kovetun entisestään ja empatiakykyni vähenee.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt kun elän vain itselleni olen ilmeisesti saavuttanut tuon pohtimasi itsetutkiskeluvaiheen. Eilen saunan jälkeen heittäydyin näytelmäkirjailijaksi.
        Vuorosanat näytelmään löytyi omasta elämästäni.

        Elää ajanhermolla oli kiivaimmillaan vuoden 2019 lopulla. Putous tylsyyteen on ollut vaikeaa. Eturivistä takariviin se kirpaisee ; )

        Niin kai se on, että jos elää ajatuksella olla vaatimaton on helpompi askeltaa eturiviin kuin ajatuksella olen tärkeä, ajautua takariviin.

        Luen vähän kirjoja, joten en ole oppinut kirjoista elämän viisautta. Arto Paasilinna on lempparini. Mielestäni hänen huumorinsa tavallisten ihmisten arjesta opettaa enempi kuin elämää ohjeistavat mietelauseet.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ei pidä tarttua sellaisiin haasteisiin, jotka mielestään osaisi hoitaa paremmin. Olen tilanteessa, jossa olen ajautunut nokkakolaariin ongelman kanssa, jonka kuvittelin pystyväni hoitamaan.

        Saippuaoopperoiden juonikuvioissa hakkaan sanan säilällä niin kauan, että tahtoni toteutuu. Jos tahtoni tyrmätään ja joudun nielemään tappion, poistun näyttämöltä enkä palaa, tai..... palaan...

        Saan nähdä viekö vanheneminen minulta kyvyn tehdä kompromisseja. Pahalta näyttää. Olen pannut merkille, että kovetun entisestään ja empatiakykyni vähenee.

        Kuulehan Korppis, me ollaan jo sitä ikäluokkaa, että nyt eletään tyyliin "oma nokka" edellä.

        tai ainakin meidän pitäisi elää niin :)



        p-p


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt kun elän vain itselleni olen ilmeisesti saavuttanut tuon pohtimasi itsetutkiskeluvaiheen. Eilen saunan jälkeen heittäydyin näytelmäkirjailijaksi.
        Vuorosanat näytelmään löytyi omasta elämästäni.

        Elää ajanhermolla oli kiivaimmillaan vuoden 2019 lopulla. Putous tylsyyteen on ollut vaikeaa. Eturivistä takariviin se kirpaisee ; )

        Niin kai se on, että jos elää ajatuksella olla vaatimaton on helpompi askeltaa eturiviin kuin ajatuksella olen tärkeä, ajautua takariviin.

        Luen vähän kirjoja, joten en ole oppinut kirjoista elämän viisautta. Arto Paasilinna on lempparini. Mielestäni hänen huumorinsa tavallisten ihmisten arjesta opettaa enempi kuin elämää ohjeistavat mietelauseet.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ei pidä tarttua sellaisiin haasteisiin, jotka mielestään osaisi hoitaa paremmin. Olen tilanteessa, jossa olen ajautunut nokkakolaariin ongelman kanssa, jonka kuvittelin pystyväni hoitamaan.

        Saippuaoopperoiden juonikuvioissa hakkaan sanan säilällä niin kauan, että tahtoni toteutuu. Jos tahtoni tyrmätään ja joudun nielemään tappion, poistun näyttämöltä enkä palaa, tai..... palaan...

        Saan nähdä viekö vanheneminen minulta kyvyn tehdä kompromisseja. Pahalta näyttää. Olen pannut merkille, että kovetun entisestään ja empatiakykyni vähenee.

        Eihän se mitään itsetutkistelua ole, jos heittäydyt näytelmäkirjailijaksi, korppis..))
        Minusta se on edelleen oman egon vahvistamista, halua olla "joku", hallita vuorosanat, sanella ne..))

        En tiedä pääseekö ihminen tuosta tarpeesta tai pitääkö siitä päästä. Kunhan sen näkee ja tajuaa asioiden suhteellisuuden ja sen ettei sittenkään ole mitenkään "erikoinen".
        Takavuosina ilmestyi kirja "Minä olen OK, sinä olet OK". Minusta tuntuu, että tuosta otsikosta otettiin vastaan vain ensimmäinen osa: Minä olen OK (mutta sinä et välttämättä ole..)) Ellet ole minun kaltaiseni...

        Olin kyllä itsekin mukana tuossa nosteessa, oman suurenmoisen egoni lumoissa, mutta onneksi pääsin siitä eroon, ainakin suurelta osin..))

        Tuo kolmas kappaleesi ei ihan avautunut minulle. Vaatimattomuudesta puhuit. Se, mitä itse pidän vaatimattomuutena on tiettyä nöyryyttä ja nöyryys taas on "tosiasioitten tunnustamista", en muista kuka niin sanoi. Toiveet ja todellisuus on hyvä erottaa.
        Siksi suhtaudun unelmiin varauksella..))

        Tuo kovettuminen on mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se liittyy siihen, ettei enää tunne olevansa kovin pätevä ja siitä seuraa tietty suojattomuus. Ja sen vuoksi sitten kovettaa omaa nahkaansa... Näin ajattelen ainakin itselleni käyneen. Vaikuttaahan se empatiakykyyn - vai vaikuttaako ? Jospa sekin on sitä oman egon pienenemistä ?
        Ei voi olla koko maailman, eikä välttämättä edes sen lähipiirinsä, ainoa äiti, lämmönantaja, tunnevastaava...


      • demeter1 kirjoitti:

        Eihän se mitään itsetutkistelua ole, jos heittäydyt näytelmäkirjailijaksi, korppis..))
        Minusta se on edelleen oman egon vahvistamista, halua olla "joku", hallita vuorosanat, sanella ne..))

        En tiedä pääseekö ihminen tuosta tarpeesta tai pitääkö siitä päästä. Kunhan sen näkee ja tajuaa asioiden suhteellisuuden ja sen ettei sittenkään ole mitenkään "erikoinen".
        Takavuosina ilmestyi kirja "Minä olen OK, sinä olet OK". Minusta tuntuu, että tuosta otsikosta otettiin vastaan vain ensimmäinen osa: Minä olen OK (mutta sinä et välttämättä ole..)) Ellet ole minun kaltaiseni...

        Olin kyllä itsekin mukana tuossa nosteessa, oman suurenmoisen egoni lumoissa, mutta onneksi pääsin siitä eroon, ainakin suurelta osin..))

        Tuo kolmas kappaleesi ei ihan avautunut minulle. Vaatimattomuudesta puhuit. Se, mitä itse pidän vaatimattomuutena on tiettyä nöyryyttä ja nöyryys taas on "tosiasioitten tunnustamista", en muista kuka niin sanoi. Toiveet ja todellisuus on hyvä erottaa.
        Siksi suhtaudun unelmiin varauksella..))

        Tuo kovettuminen on mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se liittyy siihen, ettei enää tunne olevansa kovin pätevä ja siitä seuraa tietty suojattomuus. Ja sen vuoksi sitten kovettaa omaa nahkaansa... Näin ajattelen ainakin itselleni käyneen. Vaikuttaahan se empatiakykyyn - vai vaikuttaako ? Jospa sekin on sitä oman egon pienenemistä ?
        Ei voi olla koko maailman, eikä välttämättä edes sen lähipiirinsä, ainoa äiti, lämmönantaja, tunnevastaava...

        "Eihän se mitään itsetutkistelua ole, jos heittäydyt näytelmäkirjailijaksi, korppis..))"

        Niinpä, kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse takarivistäkin.

        Josko nyt kirjoittamani kolmaskin osio avautuisi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        "Eihän se mitään itsetutkistelua ole, jos heittäydyt näytelmäkirjailijaksi, korppis..))"

        Niinpä, kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse takarivistäkin.

        Josko nyt kirjoittamani kolmaskin osio avautuisi.

        Näinkös tässä taas kävi, korppis. Jospa annetaan olla.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Eihän se mitään itsetutkistelua ole, jos heittäydyt näytelmäkirjailijaksi, korppis..))
        Minusta se on edelleen oman egon vahvistamista, halua olla "joku", hallita vuorosanat, sanella ne..))

        En tiedä pääseekö ihminen tuosta tarpeesta tai pitääkö siitä päästä. Kunhan sen näkee ja tajuaa asioiden suhteellisuuden ja sen ettei sittenkään ole mitenkään "erikoinen".
        Takavuosina ilmestyi kirja "Minä olen OK, sinä olet OK". Minusta tuntuu, että tuosta otsikosta otettiin vastaan vain ensimmäinen osa: Minä olen OK (mutta sinä et välttämättä ole..)) Ellet ole minun kaltaiseni...

        Olin kyllä itsekin mukana tuossa nosteessa, oman suurenmoisen egoni lumoissa, mutta onneksi pääsin siitä eroon, ainakin suurelta osin..))

        Tuo kolmas kappaleesi ei ihan avautunut minulle. Vaatimattomuudesta puhuit. Se, mitä itse pidän vaatimattomuutena on tiettyä nöyryyttä ja nöyryys taas on "tosiasioitten tunnustamista", en muista kuka niin sanoi. Toiveet ja todellisuus on hyvä erottaa.
        Siksi suhtaudun unelmiin varauksella..))

        Tuo kovettuminen on mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se liittyy siihen, ettei enää tunne olevansa kovin pätevä ja siitä seuraa tietty suojattomuus. Ja sen vuoksi sitten kovettaa omaa nahkaansa... Näin ajattelen ainakin itselleni käyneen. Vaikuttaahan se empatiakykyyn - vai vaikuttaako ? Jospa sekin on sitä oman egon pienenemistä ?
        Ei voi olla koko maailman, eikä välttämättä edes sen lähipiirinsä, ainoa äiti, lämmönantaja, tunnevastaava...

        Ihminen nöyrtyy vasta, kun oppii tuntemaan itsensä ja myöntää itselleen minkälainen on.


      • demeter1 kirjoitti:

        Näinkös tässä taas kävi, korppis. Jospa annetaan olla.

        Kerroin oman mielipiteeni, etkö hyväksy näkemystäni, että sinä et ole takarivissä istuja. Olet vahva mielipide vaikuttaja, se ei takarivistä onnistu. Muistaakseni sinä lanseerasit palstalle tämän taka-/eturivi vertauksen. Istahdit itse takariviin ja kuten olen itsekin todennut idtuin eturiviin. Eturivistä kuulee, näkee ja kokee parhaiten näytelmien juonten etenemiset.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kerroin oman mielipiteeni, etkö hyväksy näkemystäni, että sinä et ole takarivissä istuja. Olet vahva mielipide vaikuttaja, se ei takarivistä onnistu. Muistaakseni sinä lanseerasit palstalle tämän taka-/eturivi vertauksen. Istahdit itse takariviin ja kuten olen itsekin todennut idtuin eturiviin. Eturivistä kuulee, näkee ja kokee parhaiten näytelmien juonten etenemiset.

        Eturivissä istuu teatterissa pienet, huonokuuloise ja huononäköiset. Niskat menee melkein nurin kun pitää siinä kenottaa näyttämölle. Ihme hinku sinulla isona ihmisenä pimittää muilta näkymät eturivissä. Ihme hinku myös jakaa kasteihin. Eturivissä on kaikki rohmut kun ilmaisia ämpäreitä jaetaan tai nälkäisimmät leipää ruokajakelussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eturivissä istuu teatterissa pienet, huonokuuloise ja huononäköiset. Niskat menee melkein nurin kun pitää siinä kenottaa näyttämölle. Ihme hinku sinulla isona ihmisenä pimittää muilta näkymät eturivissä. Ihme hinku myös jakaa kasteihin. Eturivissä on kaikki rohmut kun ilmaisia ämpäreitä jaetaan tai nälkäisimmät leipää ruokajakelussa.

        Näinhän se tahtoo olla. Pahimmassa tapauksessa takarivissä olevat jäävät ilman ilmaissankkoa.

        Ihminen on pärjännyt eläinkunnan lajikehityksessä koska ei ole jonottanut syötävää. Jonottamalla voi vielä tänä päivänäkin jäädä ilman leipää.

        Minulla ei kylläkään ole kokemusta jonoista ämpärien tai leivän jakelussa. Mutta noin vertauskuvallisesti ymmärrän pointtisi.


    • Minusta aika kuluu liian nopeasti.
      En pahemmin välitä mitä touhuni minulle antavat tai hyödyttävät. Tärkeintä elämän viimeisen neljänneksen aikaan on että tykkää siitä mitä tekee. Tietenkin jos tuntee saavansa jotain tärkeää harrastaessaan niin aina parempi. Tyttären perhe on tärkeä, olemme läheisiä vaikka välimatkaa onkin.
      Minä en suoraan sanoen harrasta oikein mitään. Heti kun kelit sallii ajelen pyörällä jopa monta kertaa päivässä. Sähköpyörä oli parhaimpia ostoksia mitä olen tehnyt.
      Luen ja kuuntelen äänikirjoja. Kuntoilen jonkin verran joka päivä. Olen kova leipomaan ja tekemään ruokaa, siivoaminen on pakkopullaa, vaikkakin on tärkeää että viihtyy ympäristössään. Aloin virkkaamaan isoäidin neliöitä, pidän paussia kun vaurioitunut olkapää ärsyyntyi.
      En ole sosiaalinen, nuorempana olin enemmän. Viikko menee ihan mukavasti kissan kans näkemättä muita ihmisiä.
      Olenkohan erakko kissamummo :)
      Kaveri joka käy vapaillaan ja tyttären perhe käy aina kun töiltään pääsevät.

    • Anonyymi

      Aika vierii, kuluu tuoden mukanaan mahdollisuuksia, muutoksia, kasvua, kehitystä. Ajan kulumisen näkee parhaiten jälkikasvustaan, kun lastenlapsistakin ensimmäiset ovat jo nuoria aikuisia omaa elämäänsä rakentamassa. En ole oikeastaan koskaan kiirehtinyt tai surrut ajan kulkua, kukin elämänvaihe on tuonut sopivasti haastetta ja täyttymystä. Nyt on onnellista nauttia isovanhemmuudesta yhdessä melkein puolivuosisataa rinnalla olleen kumppanin kanssa, eläkkeellä olon vapaudesta ja ennenkaikkea ajasta, minkä se vapauttaa. Aika on oikeastaan parasta, mitä voi toiselle lahjaksi antaa ja itselleen suoda.

      Mitättömiltäkin tuntuvat asiat ovat merkityksellisiä, jos ne tuottavat mielihyvää itselle tai muille. Jos nauttii kevyestä viihteestä, mikäs siinä, en ainakaan minä jatkuvasti kaipaa älyllisiä haasteita tai syvällistä sanomaa lukemisissani ja katseluissani. Tosin telkkaria katson vain valikoiden, se on aikasyöppö...tosin viihde tahtoo olla kaavamaista, aina uuttakin inspiraatiota ja näkökulmaa kaipaa. Saatan käyttää aikaa näprätäkseni kauniit lautasliinarenkaat kukista ja heinistä, ihan vain yhtä kattausta varten. Saatan vain istua kauan kalliolla ja katsella merelle, vaikka jonkun mielestä pitäisi edes onki kourassa olla. Minustakin on ihanaa ilahduttaa rakkaitani suuritöisillä runsailla kauniisti katetuilla aamiaisilla , olkoon hemmottelua tai olkoon makeaa hilloa, ohukaisen voissa pitsimäiseksi paistunutta reunaa tai muutama turha pekoninmurukin , eihän se jokapäiväistä ole. Itsellänihän on ylelliset aamut jatkuvasti, saan nukkua pitkään jos nukuttaa, lukea rauhassa lehteä kun nuoremmat naapurit ovat jo menneet töihin. Kaurapuuroa ja mustikkaa, kuppi maitokahvia , sekin riittää.

      En koe, että minulta jäisi jotain kesken täällä. Minulta jää jokaiselle rakkaimmalle tekemäni valokuvakirja, jää puutarha , jää muistot yhteisistä puuhista ja luontoretkistä. Jää metsänhoidon tulokset...voi kunpa voisin nähdä rakkaat puuni kasvunsa upeimmassa ja korkeimmassa vaiheessaan ja vielä keloina ja maatuneina monimuotoisen eliöstön koteina. Sinne kasvualustaksi maadun toki minäkin.

      Ramoona

      • Muistat varmaan joskus nuoruudessamme sanottiin että elämässä pitäisi tehdä ainakin kolme asiaa, joista jää jälki: synnyttää lapsi, istuttaa puu ja kirjoittaa kirja. Olemme tehneet kaiken sen ja paljon muutakin ja en tiedä miksi, onko se egon suuruutta, oman tärkeyden korostamista vai joku normaali, luonnollinen inhimillinen tarve jättää joku jälki itsestään kun aikamme loppuu. Vai peräti ehkä joku atavistinen elämän tarkoitus.
        Minulle se on nyt kirjojen kirjoittaminen on nyt se vaihe, koska vain se mikä on dokumentoitua jää jäljelle, emme voi ajatella siten että elämme muistoissa.
        Hedelmäpuuni jäävät ja en edes ehdi nähdä kaikkia täysikasvuisena. Joku on sanonut että on todellisen optimistin merkki jos istuttaa hedelmäpuun, joka ei ehdi edes kantamaan hedelmää omana aikanaan. Lapsenlapseni tulevat nauttimaan niistä tai sitten ei. Tyttäreni on sanonut pitävänsä talomme loma-asuntona, mutta mieli voi muuttua.


    • Anonyymi

      Teen ajankuluksi sitä mitä milloinkin haluan tehdä. Toisin kuin sinä, minä myös etsin "ajankulua". Katson jo hyvissä ajoin illan televisio-ohjelmat liki päivittäin, etsin minua kiinnostavia menoja kuten erilaisia tapahtumia, luentoja, näyttelyitä, tanssiristeilyitä jne. jne., ja sitten kun asia on ajankohtainen niin menen jos vielä kiinnostaa tai viitsin.
      Aikaa en haluaisi pysäyttää, pikemminkin niin, että tulisipa pian se ja se päivä. Vanhenemiseni ei loppujen lopulta ole koskaan tosissaan mieltäni painanut, en tosin siitä nyt erityisemmin pidäkään saati että suorastaan innolla odottaisin ja nauttisin. Ajankuluksi ja omaksi ilokseni vähän yritän sitä vastustaa milloin viitsin.

      Koskaan en ole osannut elää vain itselleni ja läheisilleni. En koe haaskanneeni elämääni ja ehkä siksi en myöskään tunne aikani käyvän vähiin, en yhtään sure oman aikani rajallisuutta. Kuolemaani en juurikaan ajattele, kaipa se on minusta niin luonnollinen osa elämääni, että se ei vain juuri koskaan juolahda mieleeni. Ja sen harvan kerran kun juolahtaa, niin aina aika arkipäiväisellä ja käytännöllisellä tavalla, en muista että itseni kautta ja kannalta olisin koskaan ajatellut "oman aikani rajallisuutta".

      Bessie

    • Anonyymi

      Mitä sulle on sitten ”hömppä aika”?

    • Ajankulua


      Aikani kuluu ihan ilman ajankulua.
      En pahemmin ajattele, että onko tämä nyt hömppä/antaa/saa/hyödyä/viihdytä tms
      vaan teen sitä mistä tykkään.

      Päivissä on pakollisia hommia riippuen vuodenajasta, tänäaamuna oli jokunen tunti lumitöitä ja sen jälkeen lämmityksiä. Tällä viikolla on pari vilkasta lapsenlasta pyörinyt samoissa hommissa, ensin luotiin lumet ja sitten liukurilla laskettiin mäkeä ja otettiin hassuja asentoja ja ne kuvattiin. Sen jälkeen upposi eilinen makaroonilaatikkokin.
      Lämmittäminen on mukavaa puuhaa, ensin puita liiteristä ja tulet uuniin ja lopuksi sienne uutta ruokaa ja ihan suloinen lämpö leviää huusholliin.
      Sitten voikin jo höllätä.

      Mukavuusalueen ulkopuolelle on hyvä poiketa, usein olen lähtenyt kaveriksi konserttiin, joka ei lainkaan ole kiinnostanut, mutta ollut tosi mukava ja virkistävä elämys. Niin helposti urautuu omiin tuttuihin ympyröihinsä onneksi on muutamia aikataulutettuja harrastuksia, jotka pakottavat lähtemään ihmistenilmoille.Onneksi, sillä itsellä on monia harrastuksia, jotka hoituvat kotona tai tämän värkin kautta, silloin helposti laiskistuu kaikkien lähtemistensä suhteen.

      Elämän rajallisuutta tai niitä sirusia omassa tiimalasissa en viitsi pohtia,
      oma raja tulee aikanaan vastaan, mutta parasta tässä elämässä on,
      ttä se on aina salaisuus, milloin.

      Vanhenemista en yleensä ajattele, silloin tietysti tulee mieleen, kun jokin uusi kremppa ilmoittaa olemassaolostaan, mutta ne hyvissä ajoin pyritään hoitamaan, ja jos sitten ei voida vaikuttaa, hyväksyn vain tämän ränsistyvän kroppani.

      Liikettä ajattelen enemmän ja useammin, sitä pitää olla:
      kropalle, mielelle ja kielelle.

    • Monta mielenkiintoista ja ajatuksia herättävää kannanottoa aloituksessani vanhenevan ihmisen ajankäytöstä ja sen mielekkyydestä.
      On totta että jokainen on oikeutettu käyttämään aikansa miten itse haluaa, etenkin nyt kun työelämän velvollisuudet ovat takana. Jos haluaa sen käyttää lukemalla roskalehtiä, täyttämään tuntien tyhjyyttä feel-good viihteellä ei se ole mitenkään väärin minunkaan silmissäni ja teenhän minä itsekin sitä: seuraan mielelläni jotain hyvää sarjaa jossa sopivassa suhteessa jännitystä, sympaattisia näyttelijöitä ja huolella tehtyä, ammattityötä, josta ei paista ihan ensimmäiseksi läpi katselijoiden ala-arvioiminen ja suuren rahan tekeminen ala-arvoisilla aineksilla. Katselin viimeiksi BBC:n suursatsausta World On Fire ja odottelen mielelläni seuraavaa sesonkia.
      Korpikirjailija, Demeter1. maissii. Bessie, Liekko ja Ramoona, mainitakseni vain muutaman, ovat auttaneet minuakin ymmärtämään että ajankäyttö on asia joka voi merkitä monta eri asiaa eri ihmisille ja että ihmiset saavat tyydytystä ja mielenrauhaa päivittäisistä rutiineistaan tarvitsematta silti aina miettiä onko päivä mennyt "hukkaan" vai ei.
      Eipä tässä sitten muuta kuin jatketaan siitä mihin eilen jäätiin.

      • Anonyymi

        Hnyy, tehtävä maassa ilmeisesti jatkuu ***


    • Anonyymi

      Miksi haluat kuluttaa aikaasi?

      Omalaatuinen kysymys, kun aikaa ei voi pysäytää.

      • Niin, koko konsepti että tekee jotain "ajankuluksi" on minusta outo. Aikaa ei voi hidastaa, ei nopeuttaa, mutta miten sen käyttää, sen voi valita itse.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niin, koko konsepti että tekee jotain "ajankuluksi" on minusta outo. Aikaa ei voi hidastaa, ei nopeuttaa, mutta miten sen käyttää, sen voi valita itse.

        Ei todellakaan voi valita itse, miten ajan käyttää. Joku itsekäs yksin asuva yksinäinen eläkeläinen kyllä, mutta sosiaaliset ihmiset ei edes halua itse määrätä ajan käyttöään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niin, koko konsepti että tekee jotain "ajankuluksi" on minusta outo. Aikaa ei voi hidastaa, ei nopeuttaa, mutta miten sen käyttää, sen voi valita itse.

        Ei se ole aina outoa. Itselläni on ollut nyt 4 viikkoa juuri tuota, että miten kuluttaisin aikaani?
        (onneksi loppuu huomenna)

        Olen pyörinyt ns. "ympäri nettiä" ja tunnen itseni nyt todellakin tylsistyneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan voi valita itse, miten ajan käyttää. Joku itsekäs yksin asuva yksinäinen eläkeläinen kyllä, mutta sosiaaliset ihmiset ei edes halua itse määrätä ajan käyttöään.

        Onko se itsekkyyttä jo joku eäkeläinen asuu yksin?

        Luuletko, ettei hänellä ole sosiaalista elämää?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niin, koko konsepti että tekee jotain "ajankuluksi" on minusta outo. Aikaa ei voi hidastaa, ei nopeuttaa, mutta miten sen käyttää, sen voi valita itse.

        Huomenta@

        Aloitin lautassarjan teon. Miniä näytti viimekesänä kaunilla sinisen murretuilla värisävyillä tehtyjä lautasia antaen vihjeen nämä olisi mieleisiäni.

        Koska haluan onnintua tässä projektissa muotoilen täällä kotona yhden lautasen kerrallaan. Nyt yksi on kuivunut sopivasti siirrettäväksi muotista odottamaan jatkoa ja muotoilen tänään toisen lautasen.

        Aijon polttaa ja värjätä ensin kaksi ja jos lopputulos miellyttää, valmistan yhteensä kuusi lautasta.

        Kotona pystyy parhaiten keskittymään muotoiluun.

        Jaa, eilen oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Huomenna pitää lähteä auton eturenkaan vaihtoon. Onneksi suvussa on automiehiä, joten sain apurenkaan vaihtajan nopeasti paikalle.

        Eilinen kaatumiseni tapahtui kierreportaiden alapäässä, astuin pimeässä yhden alaportaan yli ja kaaduin oikealle kyljelleni. Onneksi ei luita poikki, mutta selkävamma, joka jo lopetti vihottelun oikeaan jälkaan, antoi merkkejä tänä aamuna.

        Illalla hoidin polvea kylmällä kääreellä ja vajoin vielä auton halliin ja kävelin takaisin kotiin. Ei ongelmia.

        No, tässäpä ajankuluraporttini ; )

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole aina outoa. Itselläni on ollut nyt 4 viikkoa juuri tuota, että miten kuluttaisin aikaani?
        (onneksi loppuu huomenna)

        Olen pyörinyt ns. "ympäri nettiä" ja tunnen itseni nyt todellakin tylsistyneeksi.

        Et sitten ole keksinyt mitään mielekkäämpää tekemistä kuin pelkästään "kuluttaa aikaasi"? Onhan paljon viihdettäkin joka täyttää tuntien tyhjiön, ellei sitten halua tai voi tehdä jotain sellaista josta jää hyvä mieli itselle ja tunne että ei mennyt tämäkään aika hukkaan. Minun ongelmani ajankulun ja päivien vähenemisen suhteen on pelkkä sofismi tai paremminkin yksilöllinen mielikuva ajasta joka on niin kallisarvoista että sitä ei saisi tuhlata toisarvoiseen "täyteohjelmaan". Hyvä leffa tai tv-sarjakin voi antaa virikkeitä, hyvää mieltä tai jonkinlaisen elämyksen.
        (Suosittelen Elena Ferranten "Loistava ystäväni" jonka ensimmäisen sesongin voi striimata kokonaan ja toinen sesonki alkaa 10.02 täällä Ruotsissa). Esimerkiksi jos on siras tai liikuntakyvytön niin ei ole huono vaihtoehto katsella joku filmi, lukea kirja tai kuunnella hyvää musiikkia netissä surffaamisen sijasta)
        Minulle taas tämä keskustelufoorumeihin osallistuminen ja mielipiteiden vaihtaminen ikätovereiden kanssa ilmeisesti ruokkii jotain tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen omalla kielellä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta@

        Aloitin lautassarjan teon. Miniä näytti viimekesänä kaunilla sinisen murretuilla värisävyillä tehtyjä lautasia antaen vihjeen nämä olisi mieleisiäni.

        Koska haluan onnintua tässä projektissa muotoilen täällä kotona yhden lautasen kerrallaan. Nyt yksi on kuivunut sopivasti siirrettäväksi muotista odottamaan jatkoa ja muotoilen tänään toisen lautasen.

        Aijon polttaa ja värjätä ensin kaksi ja jos lopputulos miellyttää, valmistan yhteensä kuusi lautasta.

        Kotona pystyy parhaiten keskittymään muotoiluun.

        Jaa, eilen oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Huomenna pitää lähteä auton eturenkaan vaihtoon. Onneksi suvussa on automiehiä, joten sain apurenkaan vaihtajan nopeasti paikalle.

        Eilinen kaatumiseni tapahtui kierreportaiden alapäässä, astuin pimeässä yhden alaportaan yli ja kaaduin oikealle kyljelleni. Onneksi ei luita poikki, mutta selkävamma, joka jo lopetti vihottelun oikeaan jälkaan, antoi merkkejä tänä aamuna.

        Illalla hoidin polvea kylmällä kääreellä ja vajoin vielä auton halliin ja kävelin takaisin kotiin. Ei ongelmia.

        No, tässäpä ajankuluraporttini ; )

        Korppis

        Korppis, toivotankin sinulle pikaista paranemista. Pimeät raput ovat kyllä haasteelliset varsinkin kun ikää tulee ja emme enää keijukaisina hyppele rappuja alas tai laske kaidepuuta myöten.
        Eipä sinulla ongelmia ajankäytössä.
        Laita kuvia lautassarjasta kunhan saat ensimmäisiä valmiiksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Et sitten ole keksinyt mitään mielekkäämpää tekemistä kuin pelkästään "kuluttaa aikaasi"? Onhan paljon viihdettäkin joka täyttää tuntien tyhjiön, ellei sitten halua tai voi tehdä jotain sellaista josta jää hyvä mieli itselle ja tunne että ei mennyt tämäkään aika hukkaan. Minun ongelmani ajankulun ja päivien vähenemisen suhteen on pelkkä sofismi tai paremminkin yksilöllinen mielikuva ajasta joka on niin kallisarvoista että sitä ei saisi tuhlata toisarvoiseen "täyteohjelmaan". Hyvä leffa tai tv-sarjakin voi antaa virikkeitä, hyvää mieltä tai jonkinlaisen elämyksen.
        (Suosittelen Elena Ferranten "Loistava ystäväni" jonka ensimmäisen sesongin voi striimata kokonaan ja toinen sesonki alkaa 10.02 täällä Ruotsissa). Esimerkiksi jos on siras tai liikuntakyvytön niin ei ole huono vaihtoehto katsella joku filmi, lukea kirja tai kuunnella hyvää musiikkia netissä surffaamisen sijasta)
        Minulle taas tämä keskustelufoorumeihin osallistuminen ja mielipiteiden vaihtaminen ikätovereiden kanssa ilmeisesti ruokkii jotain tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen omalla kielellä,

        Minähän kirjoitin, että olen pyörinyt netissä. Erittelinkö missä pyörin?

        Minulle ei mikään keskustelufoorumi, fb, ei edes puhelimessa puhuminen korvaa sosiaalista elämää. Menen mieluummin teatteriin (en elokuviin), kuin katselisin jotakin laatikkoa huoneen nurkassa, mutta kukin tyylillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minähän kirjoitin, että olen pyörinyt netissä. Erittelinkö missä pyörin?

        Minulle ei mikään keskustelufoorumi, fb, ei edes puhelimessa puhuminen korvaa sosiaalista elämää. Menen mieluummin teatteriin (en elokuviin), kuin katselisin jotakin laatikkoa huoneen nurkassa, mutta kukin tyylillään.

        Sori!
        (Yritän olla seuraavan kerran kommentoimatta)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sori!
        (Yritän olla seuraavan kerran kommentoimatta)

        Se on helppoa sinulle, kuten kirjoitin, en halua roikkua näillä palstoilla.

        Toivotan sinulle viihtyisiä hetkiä tietokoneen edessä.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Korppis, toivotankin sinulle pikaista paranemista. Pimeät raput ovat kyllä haasteelliset varsinkin kun ikää tulee ja emme enää keijukaisina hyppele rappuja alas tai laske kaidepuuta myöten.
        Eipä sinulla ongelmia ajankäytössä.
        Laita kuvia lautassarjasta kunhan saat ensimmäisiä valmiiksi.

        Juttelin juuri miniän kanssa.. Hän laittoi väriesimerkkejä ja kuinkas ollakaan viime torstaina värjäsin dreijatut kiinalaistyyliset kipponi yhdellä hänen lähettämällään esimerkkivärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta@

        Aloitin lautassarjan teon. Miniä näytti viimekesänä kaunilla sinisen murretuilla värisävyillä tehtyjä lautasia antaen vihjeen nämä olisi mieleisiäni.

        Koska haluan onnintua tässä projektissa muotoilen täällä kotona yhden lautasen kerrallaan. Nyt yksi on kuivunut sopivasti siirrettäväksi muotista odottamaan jatkoa ja muotoilen tänään toisen lautasen.

        Aijon polttaa ja värjätä ensin kaksi ja jos lopputulos miellyttää, valmistan yhteensä kuusi lautasta.

        Kotona pystyy parhaiten keskittymään muotoiluun.

        Jaa, eilen oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Huomenna pitää lähteä auton eturenkaan vaihtoon. Onneksi suvussa on automiehiä, joten sain apurenkaan vaihtajan nopeasti paikalle.

        Eilinen kaatumiseni tapahtui kierreportaiden alapäässä, astuin pimeässä yhden alaportaan yli ja kaaduin oikealle kyljelleni. Onneksi ei luita poikki, mutta selkävamma, joka jo lopetti vihottelun oikeaan jälkaan, antoi merkkejä tänä aamuna.

        Illalla hoidin polvea kylmällä kääreellä ja vajoin vielä auton halliin ja kävelin takaisin kotiin. Ei ongelmia.

        No, tässäpä ajankuluraporttini ; )

        Korppis

        Kenenkään ei pitäisi joutua asumaan ikkunattomassa rivitalon kellarissa, jonne ei ole edes kunnon portaita. Saati hauraan vanhuksen. Onneksi palstan paloma rientää aina lohduttamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei pitäisi joutua asumaan ikkunattomassa rivitalon kellarissa, jonne ei ole edes kunnon portaita. Saati hauraan vanhuksen. Onneksi palstan paloma rientää aina lohduttamaan.

        Kuka asuu ikkunattomassa kellarissa? Sinäkö?

        Minulla taas on täällä alakerrassa, (rinnetontti) kolme isoa ikkunaa ulos puutarhaan ja patiolle, ovikin löytyy ulos ja patiolle saa valot. Sitten on kaksi pienempää takkahuoneessa, toinen kierreportaitten puolivälissä.

        En muistanut eilen Reeta-mummon kohtaloa. Vaikka asui yhdellä tasolla ulkoportaita lukuunottamatta kaatui yöllä pimeässä kun ei raskinut valoja pitää. Minulla kuuluu sähkö vuokraan eli ei säästöstä ollut kysymys.

        Sinun yksitasoisessa vuokrakämpässä ei ilmeisesti illalla pimene?
        Hyvä sinä , mutta ei kai sinulla ole aikaakaan kaatua kun istut persaukset levällään ja kyttää minun ja paloman keskusteluja ; )


      • korppis kirjoitti:

        Kuka asuu ikkunattomassa kellarissa? Sinäkö?

        Minulla taas on täällä alakerrassa, (rinnetontti) kolme isoa ikkunaa ulos puutarhaan ja patiolle, ovikin löytyy ulos ja patiolle saa valot. Sitten on kaksi pienempää takkahuoneessa, toinen kierreportaitten puolivälissä.

        En muistanut eilen Reeta-mummon kohtaloa. Vaikka asui yhdellä tasolla ulkoportaita lukuunottamatta kaatui yöllä pimeässä kun ei raskinut valoja pitää. Minulla kuuluu sähkö vuokraan eli ei säästöstä ollut kysymys.

        Sinun yksitasoisessa vuokrakämpässä ei ilmeisesti illalla pimene?
        Hyvä sinä , mutta ei kai sinulla ole aikaakaan kaatua kun istut persaukset levällään ja kyttää minun ja paloman keskusteluja ; )

        Kipasin jääkaapilla, unohdin mainita, että asun rivitalon päätyhuoneistossa ja noiden kierreportaiden yläpäässä sen pienemmän ikkunan yläpuolella on pari metriä korkea ja hiukka yli metrin leveä ikkuna.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kipasin jääkaapilla, unohdin mainita, että asun rivitalon päätyhuoneistossa ja noiden kierreportaiden yläpäässä sen pienemmän ikkunan yläpuolella on pari metriä korkea ja hiukka yli metrin leveä ikkuna.

        Kyllä se sinunkin kämppäsi korppis on vuokrakämppä etkä niistä ikkunoista omista senttiäkään! Älä siinä yhtään isottele !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sinunkin kämppäsi korppis on vuokrakämppä etkä niistä ikkunoista omista senttiäkään! Älä siinä yhtään isottele !

        Tämä korppiksen asunto on jollekin oikea kynnyskysymys! Aina pitää tämän onnettoman anonyymin vetää se kortti esille. On vaan hänen oman itsetuntonsa puutos kyseessä, nälväillessään tästä asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sinunkin kämppäsi korppis on vuokrakämppä etkä niistä ikkunoista omista senttiäkään! Älä siinä yhtään isottele !

        Ehtoota@ Oli kiva pikku pakkanen lun kävin hakemassa autoni hallista. Piipahdin Lidlissä hedelmiä ostamassa. Nyt jo kotona ja massukin täynnä.

        On hienoa, että olet vihdoin ymmärtänyt, monen vuoden jankutuksen jälkeen, että asun ihan oikeesti vuokralla. En minä isottele, totta kirjoitin, vastasin kun perunakellariksi vuokrakämppääni luulit.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Et sitten ole keksinyt mitään mielekkäämpää tekemistä kuin pelkästään "kuluttaa aikaasi"? Onhan paljon viihdettäkin joka täyttää tuntien tyhjiön, ellei sitten halua tai voi tehdä jotain sellaista josta jää hyvä mieli itselle ja tunne että ei mennyt tämäkään aika hukkaan. Minun ongelmani ajankulun ja päivien vähenemisen suhteen on pelkkä sofismi tai paremminkin yksilöllinen mielikuva ajasta joka on niin kallisarvoista että sitä ei saisi tuhlata toisarvoiseen "täyteohjelmaan". Hyvä leffa tai tv-sarjakin voi antaa virikkeitä, hyvää mieltä tai jonkinlaisen elämyksen.
        (Suosittelen Elena Ferranten "Loistava ystäväni" jonka ensimmäisen sesongin voi striimata kokonaan ja toinen sesonki alkaa 10.02 täällä Ruotsissa). Esimerkiksi jos on siras tai liikuntakyvytön niin ei ole huono vaihtoehto katsella joku filmi, lukea kirja tai kuunnella hyvää musiikkia netissä surffaamisen sijasta)
        Minulle taas tämä keskustelufoorumeihin osallistuminen ja mielipiteiden vaihtaminen ikätovereiden kanssa ilmeisesti ruokkii jotain tarvetta sosiaaliseen kanssakäymiseen omalla kielellä,

        Teet mitä tahansa, niin aika siinä kuluu eli kulutat aikaasi.


    • Anonyymi
      • Valo on itse-asiassa pötkö.
        Kun valo-pötkö syttyy, sen pituuden määrittää pötkön sytyttäneen energian määrä.
        Kun energia loppuu, katoaa pötkö kuin Mato mustaan aukkoon.
        Kun pötkön pää on katsojan päässä, valo-pötköä eivät enää näe Silmätkään koskaan.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Valo on itse-asiassa pötkö.
        Kun valo-pötkö syttyy, sen pituuden määrittää pötkön sytyttäneen energian määrä.
        Kun energia loppuu, katoaa pötkö kuin Mato mustaan aukkoon.
        Kun pötkön pää on katsojan päässä, valo-pötköä eivät enää näe Silmätkään koskaan.

        H.

        Joskus näkee , kuinka nämä tehoihmiset kertovat lehdessä , ettei heillä riitä vuorokaudessa tunnit.
        On muka niin mahtava meno meneillään.
        No. Näitä korvaamattomia näkee kiviaidan sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus näkee , kuinka nämä tehoihmiset kertovat lehdessä , ettei heillä riitä vuorokaudessa tunnit.
        On muka niin mahtava meno meneillään.
        No. Näitä korvaamattomia näkee kiviaidan sisällä.

        Eläkeläisten
        Tunnit ei riitä aina kiire - ihmisten

        ongelma on heiiko logistiikan taju
        Heillä ei ole oikeasti puuhaa vaan puuttuu järjestelmällisyys

        Eli duuniaikana heillä oli valtaisa palvelijakunta vaksit avasivat ovet vaihtoivat lamput tuolit pöydät veivät postin korjasivat rikkoutuneet
        atk- osasto päivitti koneet hsnkki uudet hoiti puhelimet ruokala teki ruoat lopuksi vihellettiin ovella ja matut tulivat ja kantoivat kotiin kantotuolissa

        Nyt ne joutuvst eläkkeellä tekemään kaiken itse eivätkä osaa organisoida ja on kiire


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus näkee , kuinka nämä tehoihmiset kertovat lehdessä , ettei heillä riitä vuorokaudessa tunnit.
        On muka niin mahtava meno meneillään.
        No. Näitä korvaamattomia näkee kiviaidan sisällä.

        Ne niinsanotut tukka putkella menevät juoksevat kuolemaa pakoon. Pitää saastuttaa maailmaa viimeisiksi tihutöikseen lentämällä maan ääriin ja tuhlaamalla kaikki rahansa. Kun elää vanhaksi, omat eläkemaksut ei läheskään riitä. Nuorempien työssäkäyvien on tämä vanhusten hurvittelu maksettava ja vielä elettävä vanhusten saastuttamassa maailmassa. Kun rahat on hassattu huvitteluun, ollaan yhteiskunnalta vaatimassa hoivakotihoidon maksamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne niinsanotut tukka putkella menevät juoksevat kuolemaa pakoon. Pitää saastuttaa maailmaa viimeisiksi tihutöikseen lentämällä maan ääriin ja tuhlaamalla kaikki rahansa. Kun elää vanhaksi, omat eläkemaksut ei läheskään riitä. Nuorempien työssäkäyvien on tämä vanhusten hurvittelu maksettava ja vielä elettävä vanhusten saastuttamassa maailmassa. Kun rahat on hassattu huvitteluun, ollaan yhteiskunnalta vaatimassa hoivakotihoidon maksamista.

        Ohhoh, olipa valoisa ja elämänmyönteinen kommentti näin sunnuntaiaamuna :)


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Valo on itse-asiassa pötkö.
        Kun valo-pötkö syttyy, sen pituuden määrittää pötkön sytyttäneen energian määrä.
        Kun energia loppuu, katoaa pötkö kuin Mato mustaan aukkoon.
        Kun pötkön pää on katsojan päässä, valo-pötköä eivät enää näe Silmätkään koskaan.

        H.

        Huruksz
        Hyvä että kiinnostaa
        Planck sai Nobelin siitä että valo on hiukkanen
        Ja Einstein siitä että sen energia ei riipu nopeudesta


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ohhoh, olipa valoisa ja elämänmyönteinen kommentti näin sunnuntaiaamuna :)

        Näitä kommentteja kuulen jatkuvasti, arkena ja pyhänä . Tottahan nuo asiat on, valitettavasti. Elämänmyönteisyyteen tarvitaan rahaa ja asuntoja , ei se pelkällä positiivisella asenteella järjesty. Monet vanhat elää leveästi isoissa lukaaleissaan yksin, nuorilla ei ole varaa edes yksiötä vuokrata. Matut tietysti on poikkeus, menevät jonojen ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus näkee , kuinka nämä tehoihmiset kertovat lehdessä , ettei heillä riitä vuorokaudessa tunnit.
        On muka niin mahtava meno meneillään.
        No. Näitä korvaamattomia näkee kiviaidan sisällä.

        Väliaikaista kaikki on vain
        tässä miljardien "muurahaisten" muurahaispesässä,
        että ei jokaista hetkeä kannata miettiä miten sen tehokkaasti viettäisi.
        Laiskottelutauot lisäävät luovuutta ja antavat voimaa,
        niitäkin tarvitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne niinsanotut tukka putkella menevät juoksevat kuolemaa pakoon. Pitää saastuttaa maailmaa viimeisiksi tihutöikseen lentämällä maan ääriin ja tuhlaamalla kaikki rahansa. Kun elää vanhaksi, omat eläkemaksut ei läheskään riitä. Nuorempien työssäkäyvien on tämä vanhusten hurvittelu maksettava ja vielä elettävä vanhusten saastuttamassa maailmassa. Kun rahat on hassattu huvitteluun, ollaan yhteiskunnalta vaatimassa hoivakotihoidon maksamista.

        Yhdyn moralisoivaan mielipiteeseesi, Anomyymi 12.17. Tuo se lyhykäisyydessään on meidän tilanne. Käsi ojossa "yhteiskuntaan" päin ja sieltä kaikki "etuudet", mitä vain osataan repiä kun on ensin eletty kuin viimeistä päivää...
        Ja sitten heitetään niitä tuttuja kliseitä. "kun kerran on veroja maksettu"...Säästäminen "pahan päivän varalle" herättää vain hilpeyttä ja sääliä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Yhdyn moralisoivaan mielipiteeseesi, Anomyymi 12.17. Tuo se lyhykäisyydessään on meidän tilanne. Käsi ojossa "yhteiskuntaan" päin ja sieltä kaikki "etuudet", mitä vain osataan repiä kun on ensin eletty kuin viimeistä päivää...
        Ja sitten heitetään niitä tuttuja kliseitä. "kun kerran on veroja maksettu"...Säästäminen "pahan päivän varalle" herättää vain hilpeyttä ja sääliä.

        Siinä vanhuuden varojen säästämisessä voipi käydä samanlailla kuin niitä ilmaisia ämpäreitä jonottaessa. Aika ja ämpätit loppuu kesken.


      • korppis kirjoitti:

        Siinä vanhuuden varojen säästämisessä voipi käydä samanlailla kuin niitä ilmaisia ämpäreitä jonottaessa. Aika ja ämpätit loppuu kesken.

        Ehkä näin, mutta olennaista on minusta se, että kuitenkin yrittää ottaa vastuun omasta elämästään, eikä laskelmoi muiden (=yhteiskunnan) varaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Siinä vanhuuden varojen säästämisessä voipi käydä samanlailla kuin niitä ilmaisia ämpäreitä jonottaessa. Aika ja ämpätit loppuu kesken.

        Kyllä omistusasunto on hyvä vanhuudenturva. Eikä tämä liity noihin sinua asumisesta pilkanneen juttuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omistusasunto on hyvä vanhuudenturva. Eikä tämä liity noihin sinua asumisesta pilkanneen juttuihin.

        Niin, ja jos varoja on sijoitettavaksi, asunto lienee hyvä sijoituskohde edelleen, siis täällä pääkaupunkiseudulla. Muualla voi tulla takkiin, pahastikin.
        Tupakoimaton on kuulemma säästänyt sen kerrostaloasunnon hinnan, ilmeisesti myös "matkustamaton"..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ehkä näin, mutta olennaista on minusta se, että kuitenkin yrittää ottaa vastuun omasta elämästään, eikä laskelmoi muiden (=yhteiskunnan) varaan.

        Tuntuu olevan ihmislaji, jotka häpeilemättä kuittaavat yhteiskunnalta kaiken mahdollisen käsi ojossa, kun ensin on kaikki laitettu haisee, ja ollaan auki kuin tuuran putki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omistusasunto on hyvä vanhuudenturva. Eikä tämä liity noihin sinua asumisesta pilkanneen juttuihin.

        Onhan minulla turvallinen ja varma sijoituskohde vanhuuden varalle. Kesäpaikkani /rantatila kaupungissa. Varaturvajärjestelmä, vaihdetaan rantatila kaupungin keskustan uuteen kerrostaloasuntoon. Miltä kuullostaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan ihmislaji, jotka häpeilemättä kuittaavat yhteiskunnalta kaiken mahdollisen käsi ojossa, kun ensin on kaikki laitettu haisee, ja ollaan auki kuin tuuran putki.

        Joskus tuntuu, että suurin osa tekee noin, Anonyymi 18.29..)) Ja vieläpä niin että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan kuluttamaan kaiken ja jättäytymään sitten "yhteiskunnan palveluiden varaan". Ettei vain verottajalle jää mitään, eikä "kunnalle", joka sitten vastaa varattoman vanhuksen hoidosta...


      • demeter1 kirjoitti:

        Ehkä näin, mutta olennaista on minusta se, että kuitenkin yrittää ottaa vastuun omasta elämästään, eikä laskelmoi muiden (=yhteiskunnan) varaan.

        Ei kai meidän ikäluokassa ole mitenkään tavallista tuollainen laskelmoiminen.


      • demeter1 kirjoitti:

        Joskus tuntuu, että suurin osa tekee noin, Anonyymi 18.29..)) Ja vieläpä niin että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan kuluttamaan kaiken ja jättäytymään sitten "yhteiskunnan palveluiden varaan". Ettei vain verottajalle jää mitään, eikä "kunnalle", joka sitten vastaa varattoman vanhuksen hoidosta...

        Fiksuja lapsia, ajattelevat vanhempien etua, eivätkä vonkaa heidän rahojaan ; D


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei kai meidän ikäluokassa ole mitenkään tavallista tuollainen laskelmoiminen.

        Niin minäkin tahtoisin uskoa, ettei laskelmoida, mutta kun se nähdään fiksuna ja valveutuneena, tuo palvelujan käyttö niin helppokos "maantapa" on omaksua..


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei kai meidän ikäluokassa ole mitenkään tavallista tuollainen laskelmoiminen.

        Ei tuollainen ole tavallista. En ainakaan tunne ketään tai liekö niin, että ei ole ns. varakkaita perheitä lähipiirissäni. En myöskään tunne nuoria, jollaisia näissä kommenteissa tarkoitetaan. Vaan jos lie oma kohtaisia kokemuksia, niin kai se sitten tuntuu tavanomaisekta.


      • korppis kirjoitti:

        Fiksuja lapsia, ajattelevat vanhempien etua, eivätkä vonkaa heidän rahojaan ; D

        Niin, parempihan se on jos "känsä" maksaa..)) Niitä ilmaisia lounaita ei edelleenkään taida olla...


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, parempihan se on jos "känsä" maksaa..)) Niitä ilmaisia lounaita ei edelleenkään taida olla...

        Uskoisin, että hyvin toimeentulevat lapset eivät etsi ilmaisia lounaita edes vanhemmiltaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Uskoisin, että hyvin toimeentulevat lapset eivät etsi ilmaisia lounaita edes vanhemmiltaan.

        Ei kai kukaan sentään peri maksua lapsille tarjoamistaan aterioista, kyllä ne ilmaisia ovat. Ei siinä ole kyse hyvin tai huonosti toimeentulosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sentään peri maksua lapsille tarjoamistaan aterioista, kyllä ne ilmaisia ovat. Ei siinä ole kyse hyvin tai huonosti toimeentulosta.

        Tosiasiahan se on, että ilmaisia lounaita ei ole. Joku ne maksaa.

        Niiden lasten perheiden lounaiden kustannukset voitaneen jakaa yhteisvastuullisesti.

        Kivahan se on tulla koko konkkaronkka viikonlopulla syötettäväksi.

        Tästähän on ollut useita aloituksia kuinka naristaan, että tullaan tyhjin käsin heiluen ja odotetaan palvelua.

        Toinen esim. Suomessa on ns. "peräkamaripoikia/tyttöjä, vanhempienko vastuulla on ruokkia heitä?

        Pitääkö muuten syrjäytyneille lapsille jäädä esim. työttömyyskorvauksesta tms. korvauksesta suojaosuus rahaa omaan käyttöön, kuten vanhusten hoitolaitoksissa vanhuksilta perityistä hoitomaksuista?

        Vai saako/vaatiiko eläkeläisvanhemmat ylipäätään mitään korvausta lastensa aiheuttamista ylimääräisistä kustannuksista?

        Onko eläkeläisille kunnia-asia maksaa lasten heille aiheuttamat kulut?

        Onko ennenkuulumatonta vaatia rahallista korvausta kuluista, joita lapset/lastenlapset aiheuttavat?

        Onko se lainkaan isä/äiti jos ei lapsiaan hautaan asti auta?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tosiasiahan se on, että ilmaisia lounaita ei ole. Joku ne maksaa.

        Niiden lasten perheiden lounaiden kustannukset voitaneen jakaa yhteisvastuullisesti.

        Kivahan se on tulla koko konkkaronkka viikonlopulla syötettäväksi.

        Tästähän on ollut useita aloituksia kuinka naristaan, että tullaan tyhjin käsin heiluen ja odotetaan palvelua.

        Toinen esim. Suomessa on ns. "peräkamaripoikia/tyttöjä, vanhempienko vastuulla on ruokkia heitä?

        Pitääkö muuten syrjäytyneille lapsille jäädä esim. työttömyyskorvauksesta tms. korvauksesta suojaosuus rahaa omaan käyttöön, kuten vanhusten hoitolaitoksissa vanhuksilta perityistä hoitomaksuista?

        Vai saako/vaatiiko eläkeläisvanhemmat ylipäätään mitään korvausta lastensa aiheuttamista ylimääräisistä kustannuksista?

        Onko eläkeläisille kunnia-asia maksaa lasten heille aiheuttamat kulut?

        Onko ennenkuulumatonta vaatia rahallista korvausta kuluista, joita lapset/lastenlapset aiheuttavat?

        Onko se lainkaan isä/äiti jos ei lapsiaan hautaan asti auta?

        Tuossa oli kyse vain ruuasta, joka tarjotaan kun tulevat kylään. Ei tarjoilusta oteta rahaa vieraammiltakaan. Eri asia jos tulevat viikkokausiksi tai jäävät asumaan vielä aikuisina. Ihmeen kiivaasti hyökkäät, tässä ei kukaan valita että lasten perheet ovat rasittaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli kyse vain ruuasta, joka tarjotaan kun tulevat kylään. Ei tarjoilusta oteta rahaa vieraammiltakaan. Eri asia jos tulevat viikkokausiksi tai jäävät asumaan vielä aikuisina. Ihmeen kiivaasti hyökkäät, tässä ei kukaan valita että lasten perheet ovat rasittaneet.

        Kai se johtuu tästä yhteiskunta vastaan yksilö arvostelusta. Tässä osiossahan kirjoitettiin luontaiseduista, joita yhteiskunta tarjoaa ja joita häikäilemättömästi hyväksikäytetään, vakuuttamalla ilmaisia aterioita ei ole.

        Otin esimerkin perheiden synergiahyödystä. Ruokatarjoiluissa hyötyä voi käyttää vastavuoroisesti, ei yksipuolisesti. Ymmärrän jos lapsilla ja heidän perheillään on tiukkaa ja vanhemmat pystyvät heitä auttamaan, apua tarvitsevia pitää auttaa. Jos vanhemmat ei pysty auttamaan yhteiskunta sosiaalitoimen kautta auttaa.

        Jos vanhus tarvitsee hoitoa se kuuluu hänelle. Ylempänähän väitettiin, jopa varakkaidenkin vanhempien ja heidän lapsiensa käyttävän sosiaalipalveluja häikäilemättömästi hyväkseen siten, että tuhlaavat olevan omaisuutensa ja kun rahat loppuvat heittäytyvät yhteiskunnan autettaviksi. En tiedä mistä moinen käsitys on syntynyt, en ole kuullutkaan moisesta menettelystä.

        Monestiko lapset kutsuvat vanhuksia illallispöytiin tai ulos syömään?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Onhan minulla turvallinen ja varma sijoituskohde vanhuuden varalle. Kesäpaikkani /rantatila kaupungissa. Varaturvajärjestelmä, vaihdetaan rantatila kaupungin keskustan uuteen kerrostaloasuntoon. Miltä kuullostaa?

        Joo, jos se on kaikilla mukavuuksilla. Sitähän tänä päivänä vaaditaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jos se on kaikilla mukavuuksilla. Sitähän tänä päivänä vaaditaan.

        Mökkiä meinäät?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mökkiä meinäät?

        Joo, ei kelpaa ulkohuussi. Pitää olla kaikki kodinkoneet jne.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kai se johtuu tästä yhteiskunta vastaan yksilö arvostelusta. Tässä osiossahan kirjoitettiin luontaiseduista, joita yhteiskunta tarjoaa ja joita häikäilemättömästi hyväksikäytetään, vakuuttamalla ilmaisia aterioita ei ole.

        Otin esimerkin perheiden synergiahyödystä. Ruokatarjoiluissa hyötyä voi käyttää vastavuoroisesti, ei yksipuolisesti. Ymmärrän jos lapsilla ja heidän perheillään on tiukkaa ja vanhemmat pystyvät heitä auttamaan, apua tarvitsevia pitää auttaa. Jos vanhemmat ei pysty auttamaan yhteiskunta sosiaalitoimen kautta auttaa.

        Jos vanhus tarvitsee hoitoa se kuuluu hänelle. Ylempänähän väitettiin, jopa varakkaidenkin vanhempien ja heidän lapsiensa käyttävän sosiaalipalveluja häikäilemättömästi hyväkseen siten, että tuhlaavat olevan omaisuutensa ja kun rahat loppuvat heittäytyvät yhteiskunnan autettaviksi. En tiedä mistä moinen käsitys on syntynyt, en ole kuullutkaan moisesta menettelystä.

        Monestiko lapset kutsuvat vanhuksia illallispöytiin tai ulos syömään?

        Kyllä ainakin meillä tämä kestitys ja muukin huomiointi ja jopa hemmottelu on nykyisin minun ”edukseni”. Minua pyydetään lasten perheisiin syömään , synttäreille ja muihin juhliinja mökeille saunomaan ja useammaksi päiväksi voin jäädä jos haluan. haetaankin koska ei ole enää autoa ja olen eronnut. Aina soittelevat, tarvitsenko jotain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei kelpaa ulkohuussi. Pitää olla kaikki kodinkoneet jne.

        Rantatontillako kodinkoneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei kelpaa ulkohuussi. Pitää olla kaikki kodinkoneet jne.

        Pitää olla pudas järvi, ei mitään kaivossaastetta.Ja luonnonrauhaa, ei missään kerrostalojen kupeessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin meillä tämä kestitys ja muukin huomiointi ja jopa hemmottelu on nykyisin minun ”edukseni”. Minua pyydetään lasten perheisiin syömään , synttäreille ja muihin juhliinja mökeille saunomaan ja useammaksi päiväksi voin jäädä jos haluan. haetaankin koska ei ole enää autoa ja olen eronnut. Aina soittelevat, tarvitsenko jotain.

        Näin minuakin hemmotellaan.. Kesäaikaan yhteisvastuulla mökillä. Mökillä pojat tykkää laittaa ruokaa ja nykyisin raskaammat työt jää heille tai ostopalveluna ulkopuoliselle tekijälle. Miniä sisarustensa kanssa vie vanhempiaan ulkomaanreissuille.. On siis ilmaisia lounita, joita ei yhteiskunta maksa vaan ne hoidetaan perheen sisällä.
        Tietenkin jos ei ole omakohtaisia kokemuksia vuorivaikutteisesta taakan jaosta sitä kuvittelee ei kai niitä ole muillakaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Rantatontillako kodinkoneet?

        Kyllä


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Rantatontillako kodinkoneet?

        Nämä 60-luvulla ja sen jälkeen syntyneet ei halua mökkejä omistaa.

        Vuokraavat juhannuksesi jostakin sekä talvella vuokraavat, että pääsevät laskettelemaan,... muuten sitten ulkomaille


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Näin minuakin hemmotellaan.. Kesäaikaan yhteisvastuulla mökillä. Mökillä pojat tykkää laittaa ruokaa ja nykyisin raskaammat työt jää heille tai ostopalveluna ulkopuoliselle tekijälle. Miniä sisarustensa kanssa vie vanhempiaan ulkomaanreissuille.. On siis ilmaisia lounita, joita ei yhteiskunta maksa vaan ne hoidetaan perheen sisällä.
        Tietenkin jos ei ole omakohtaisia kokemuksia vuorivaikutteisesta taakan jaosta sitä kuvittelee ei kai niitä ole muillakaan.

        Kyllä sinä vielä viime kesänä yksin tyhjensit huussin alusen ja remppasit ikkunat ja lumityöt lapiolla ja kolalla teit. Aika raskasta se on vanhalle naiselle. Minä olisin juuri ne ulkoistanut. Ei lastenkaan tarvitse lomiaan käyttää muorin mökin raskaisiin töihin, varsinkin jos heillä on omat perheet joista huolehtia. Eri juttu yhdessä grillailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä vielä viime kesänä yksin tyhjensit huussin alusen ja remppasit ikkunat ja lumityöt lapiolla ja kolalla teit. Aika raskasta se on vanhalle naiselle. Minä olisin juuri ne ulkoistanut. Ei lastenkaan tarvitse lomiaan käyttää muorin mökin raskaisiin töihin, varsinkin jos heillä on omat perheet joista huolehtia. Eri juttu yhdessä grillailla.

        Huusin tyhjennyksestä lapseni olivat minulle vihaisia. Mutta ei se vienyt kuin puolituntia kokonaisuudessaa . Isot muovipussit leikkasin neliöiksi. Nokkakärryllä kiepasin alusastiian muovien päälle ja peräkärryyn. Pesin suihkulla alusastian ja asetin sen takaisin paikolleen. Vein jätesäkin Majasaaren paskan sijoituskoloon ; )

        Ei se ole homma ei mikkään esim. Kivikkopuutarhan tekoon veŕaattaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä

        Miten sellaiselle rantatontille pesukoneita, kun ei ole edes vesijohtoa eikä viemäröintiä ? Jätevesiasiatkin suurella osalla mökeistä järjestämättä, valuu suoraan järviin kaikki paskat.


      • demeter1 kirjoitti:

        Joskus tuntuu, että suurin osa tekee noin, Anonyymi 18.29..)) Ja vieläpä niin että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan kuluttamaan kaiken ja jättäytymään sitten "yhteiskunnan palveluiden varaan". Ettei vain verottajalle jää mitään, eikä "kunnalle", joka sitten vastaa varattoman vanhuksen hoidosta...

        Onneksi en ole törmännyt tuohon "ihmislajiin". En ole tehnyt kylläkään mitään syväluotausta asiasta, mutta olen todella yllättynyt että sinä ja jotkut muutkin varmaan ajattelevat noin ja ovat todenneet että asia on noin ja että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan törsäämään kaiken ja käyttämään yhteiskunnan palveluja. Onko nämä huomiot omasta lähipiiristä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla pudas järvi, ei mitään kaivossaastetta.Ja luonnonrauhaa, ei missään kerrostalojen kupeessa.

        Mukava lukea näitä teidän hengen tuotteitanne. Niin, jotta mitää hyöveijjää. Ei mittää ....kun.... ja ....jos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sellaiselle rantatontille pesukoneita, kun ei ole edes vesijohtoa eikä viemäröintiä ? Jätevesiasiatkin suurella osalla mökeistä järjestämättä, valuu suoraan järviin kaikki paskat.

        Niinpä niin ja siksi ei ne tahdo kaupaksi mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sellaiselle rantatontille pesukoneita, kun ei ole edes vesijohtoa eikä viemäröintiä ? Jätevesiasiatkin suurella osalla mökeistä järjestämättä, valuu suoraan järviin kaikki paskat.

        No, mökkinaapuri pesee pyykit mökissään läpi talven ja kuivattaa rannassa naruilla. Uusi kaikilla mausteilla tehty pikku mökki vanhan ison mökin taakse.

        Vanhat mökit tällä alueella ovat rannassa. Nykyään ei niin rantaan saa rakentaa joten uudisrakennukset pitää rakentaa kauemmaksi rannasta. Vanhoja saa sisältä saneerata ja luvalla lisärakentaa, mutta ei rannan suuntaisesti.

        Viemäriverkosto kulkee mökkini sivu tien vartta pitkin. Nyt kun minulla on kantovesi ja mökki kesäkäytössä en tarvitse jätevesijärjestelmää. Jos päädyn esim. uudisrakentamaan liitän rakennukseni paikalliseen viemäriverkostoon.

        Niin tai jos myyn tilan, sen voi uusi omistaja tehdä. Luin juuri, että kesäasuntoja muutetaan kokovuotisiksi asuinpaikoiksi koska lakia on alettu höllentämään.

        Eräs tuttavani asuu kokoaikaisesti mökillään. Verottajalle hän ilmoittaa asunnon käytön ympärivuotiseksi. Maksavat vain veroja enempi kuin kesäasunnosta. Ei muita ongelmia.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Onneksi en ole törmännyt tuohon "ihmislajiin". En ole tehnyt kylläkään mitään syväluotausta asiasta, mutta olen todella yllättynyt että sinä ja jotkut muutkin varmaan ajattelevat noin ja ovat todenneet että asia on noin ja että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan törsäämään kaiken ja käyttämään yhteiskunnan palveluja. Onko nämä huomiot omasta lähipiiristä?

        Minä olen lukenut jopa palstalta, kuinka on eletty leveästi aikoinaan jne.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin ja siksi ei ne tahdo kaupaksi mennä.

        Ei ainakaan se Nuasjärven ranta mene kaupaksi, on ollut isoja lehtijuttuja miten Talvivaara sen saastutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan se Nuasjärven ranta mene kaupaksi, on ollut isoja lehtijuttuja miten Talvivaara sen saastutti.

        Terrafame sijaitsee Sotkamon kupeessa. Sotkamossa on Kainuun kalleimmat rantatontit.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Onneksi en ole törmännyt tuohon "ihmislajiin". En ole tehnyt kylläkään mitään syväluotausta asiasta, mutta olen todella yllättynyt että sinä ja jotkut muutkin varmaan ajattelevat noin ja ovat todenneet että asia on noin ja että varakkaiden perheiden lapset kehottavat vanhempiaan törsäämään kaiken ja käyttämään yhteiskunnan palveluja. Onko nämä huomiot omasta lähipiiristä?

        Tulikos nyt kärpäsestä härkänen ? Tuo nyt oli toisen käden tietoa, siis lapsen kehotus vanhemmille. Se lienee ollut jonkun turhautuneen, varakkaan veronmaksajan heitto, mutta kun sitä ei joukossa paheksuttu niin ajattelin että voihan se nykyisessä ilmapiirissä olla muidenkin mielessä. Otetaan kaikki mikä otettavissa on, "kun on niitä verojakin maksettu"...

        En mielestäni kuitenkaan "väittänyt" että tuo olisi yleistä ja aloitin viestin kirjoittamalla: "joskus tuntuu"... Niin että pikkuisen pidän nyt tarkoitushakuisena vetää minut tilille tuosta. Ja hyvä, jos laskelmointi on teille vierasta. Minä uskon sen olevan niin yleistä, että sitä ei enää huomata. Mutta sehän nyt menee minun negatiivisuuteni piikkiin..))

        Ja sitten: vihjauksenne "lähipiiriin", korppis ja Paloma, tuli kyllä huomatuksi..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Tulikos nyt kärpäsestä härkänen ? Tuo nyt oli toisen käden tietoa, siis lapsen kehotus vanhemmille. Se lienee ollut jonkun turhautuneen, varakkaan veronmaksajan heitto, mutta kun sitä ei joukossa paheksuttu niin ajattelin että voihan se nykyisessä ilmapiirissä olla muidenkin mielessä. Otetaan kaikki mikä otettavissa on, "kun on niitä verojakin maksettu"...

        En mielestäni kuitenkaan "väittänyt" että tuo olisi yleistä ja aloitin viestin kirjoittamalla: "joskus tuntuu"... Niin että pikkuisen pidän nyt tarkoitushakuisena vetää minut tilille tuosta. Ja hyvä, jos laskelmointi on teille vierasta. Minä uskon sen olevan niin yleistä, että sitä ei enää huomata. Mutta sehän nyt menee minun negatiivisuuteni piikkiin..))

        Ja sitten: vihjauksenne "lähipiiriin", korppis ja Paloma, tuli kyllä huomatuksi..))

        Ei se ollut vihjauskaan, vaan suora kysymys; minua alkoi kiinnostamaan missä yhteydessä olit kuullut tuollaista sanottavan ja että yleistit sen oli ikään kuin viittaus siihen että oletat sen olevan varsin yleistä. Minun sosiaalinen kanssakäyntini muiden ikäisteni kanssa on juuri nyt livessä hyvin rajoitettua ja en ole kyllä kuullut kenenkään pitävän itsestään selvänä etteikö ensisijaisesti yritettävä tulla toimeen omillaan ja vasta viimeiseksi käännytään yhteiskunnan tarjoaman turvaverkon puoleen.

        Kiitos kuitenkin kun vastasit kysymykseeni.


    • Anonyymi

      "Yli-ihmisinä" itseään pitävien saivartelua.

    • Anonyymi

      Periaatteessa on kivaa vain olla.
      Joskus tehdä jotain mieleistä johon ei nuorena ollut aikaa, vaikka käsitöitä.

      • Niin ja käsitöitä voi tehdä samanaikaisesti kun katsoo esim televisiosta jotain juttua. Ei se ole ajanhukkaa, etenkin jos ne käsityöt tulee jonkinlaiseen käyttöön.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Äsken tein "käsitöitä" :D

      • Anonyymi

        Käsitöitä voi tehdä kun katsoo televisiosta jotain juttua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitöitä voi tehdä kun katsoo televisiosta jotain juttua

        Mie kattelin pornoleffaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie kattelin pornoleffaa :)

        Varo, ettet jää pornoviruksen vangiksi, joudut maksaa lunnaita.
        Silmä valvoo, ku kattelet silmät kiiluen pornoo , ja käs käy .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie kattelin pornoleffaa :)

        Varo, ettet jää pornoviruksen vangiksi, joudut maksaa lunnaita.
        Silmä valvoo, ku kattelet silmät kiiluen pornoo , ja käs käy .


    • Jatketaan nyt vaikka tähän ja yritetään päästä pääraiteille takaisin.
      Ajankäytöstä, semanttisesta dilemmasta minkä takia osa vanhenevaa kansaa kuvittelee että heillä on liikaa aikaa ja sitten kun ollaan helmiporttien edessä valitetaan voi voikka sentään kaikki noi jutut mitä mun piti tehdä ja enää ei pysty, ehdi, jaksa jne. tai että olen jo käyttänyt kaikki sen ajan joka minulle on annettu.
      ***
      Toinen teema joki tuli esille kai ensin demeter1:n vastauksessa anonyymille, jonka syvä pessimismi ja katkeruus sai minutkin ajattelemaa, että onko todella noin, että vanheneva kansa katsoo ympärilleen, kuuntelee, miettii ja näkee vain hyväksikäyttöä, etuisuuksien tavoitteluja, itsekkyyttä ja ilmaisten lounaiden jahtaamista, sitten kun on suu ja sydän täynnä kipua ja katkeruutta mennään ja nielaistaan populistien koukku ja kuvitellaan että apu löytyy sieltä päin.
      ***
      Korppis ja kumppanit tarttuivat "ilmainen lounas" teemaan ja sovelsivat sitä perhekohtaisesti. Minä olen täysin "kommunisti" siinä suhteessa: jokaiselle tapeensa mukaan ja kukin kykyjensä mukaan. Eli lähestyn asiaa pragmaattisesti: kyllä minä omilleni tarjoan ilmaisen lounaan silloin jos on siihen tarve; toisaalta myös minulle tarjotaan, kutsutaan ja viedään ulos syömään.
      Ne jotka syövät "ilmaisia" lounaita yhteiskunnassamme eivät ole ne joilla asiat on huonosti, vaan ne joilla on kaikkein eniten millä mällätä. Elikkä demeterin halla-aholaiset teoriat siitä ketkä saavat ilmaisia lounaita ovat täysin poliittisia kannanottoja maahanmuuttajia vastaan.

      • Anonyymi

        Tästä tuli sinun taholta korppiksen kehuketju, demeterille pyyhkeitä kun ei ole samaa mieltä kuin sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tuli sinun taholta korppiksen kehuketju, demeterille pyyhkeitä kun ei ole samaa mieltä kuin sinä.

        Olen ilman muuta lähempänä Korppksen pragmaattista ja elämänmyönteistä ajattelutapaa, kuin Demeterin asennetta joka on muuttunut vuosien mittaan, mitä ollaan täällä yhdessä kirjoiteltu, negatiivisemmaksi ja tiukkanyrkkisemmäksi.
        Kysymys ei ole nytkään henkilöistä nimimerkkien takana, vaan siitä miten he asennoituvat elämän peruskysymyksien edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tuli sinun taholta korppiksen kehuketju, demeterille pyyhkeitä kun ei ole samaa mieltä kuin sinä.

        Mutta eihän Paloma voi suhtautua muulla tavoin.
        Ulkoavaruudesta saapuneena ja täällä saamaansa tehtävää suorittaessaan hän noudattaa vain Linnunradan Suuren Tuomariston tarkkoja ohjeita.


      • Anonyymi

        Toistat samaa, mitä jo ketjussa on kirjoiteltu.

        Tosin muut kirjoittajat eivät yritä päteä sivistyssanoilla eli ne oli uutta tähän ketjuun.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen ilman muuta lähempänä Korppksen pragmaattista ja elämänmyönteistä ajattelutapaa, kuin Demeterin asennetta joka on muuttunut vuosien mittaan, mitä ollaan täällä yhdessä kirjoiteltu, negatiivisemmaksi ja tiukkanyrkkisemmäksi.
        Kysymys ei ole nytkään henkilöistä nimimerkkien takana, vaan siitä miten he asennoituvat elämän peruskysymyksien edessä.

        Tuskin täällä kukaan muu kuin korppis ja sinä elämänsä peruskysymuksiä levittelevät. Korppikseen ei sovi sana elämänmyönteisyys, ei sitten millään. Itsekehu ei ole samaa tarkoittava. Eikä se sinun mielipiteesi täällä mitää paina , yhä falskimmaksi käy tuo touhu. Kyllä täällä on osattu lukea jo yli vuosikymmenen, mitä kukakin on naisiaan , ei tarvitse tulkkia eikä puolesta puhujaa.
        Sitten taas itketään kun tulee palautetta ja muistutusta vanhoista kalaveloista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tuli sinun taholta korppiksen kehuketju, demeterille pyyhkeitä kun ei ole samaa mieltä kuin sinä.

        Jotta me kehutaan ja sinä pistät hanttiin vaikka et kerro miksi?

        Tottahan tajusin, että demeterin mielipiteet kohdistuvat mamujen elämän rahoitukseen yhteisestä pussistamme, eli syövät ilmaisia lounaita sekä ilmansaastuttamiseen lentämisen muodossaa.

        Ymmärsitkö sinä ja oletko samaa mielfä että maahanmuuttajat syövät sinulta mahdollisuuden inhimilliseen vanhùteen sekä suomalaisten lentäminen saastuttaa lastemme elinympäristön?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen ilman muuta lähempänä Korppksen pragmaattista ja elämänmyönteistä ajattelutapaa, kuin Demeterin asennetta joka on muuttunut vuosien mittaan, mitä ollaan täällä yhdessä kirjoiteltu, negatiivisemmaksi ja tiukkanyrkkisemmäksi.
        Kysymys ei ole nytkään henkilöistä nimimerkkien takana, vaan siitä miten he asennoituvat elämän peruskysymyksien edessä.

        Elämä ympärillämme muuttuu koko ajan, joten on täysin luonnollista, että myös ajatuksemme ja asenteemme muuttuvat.

        Tietysti heillä pysyy asenteet samana, joille ainut kodin ulkopuolinen tapahtuma on kaupassa käynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ympärillämme muuttuu koko ajan, joten on täysin luonnollista, että myös ajatuksemme ja asenteemme muuttuvat.

        Tietysti heillä pysyy asenteet samana, joille ainut kodin ulkopuolinen tapahtuma on kaupassa käynti.

        Kuka täällä on muka sellainen, ettei käy kuin kaupassa ? Ja mitä sitten jos ei käy, kuuluuko se teille ?Kaikki ei vaan raportoi joka liikahdustaan ja suupalaansa. Moni on matkustanut aikanaan niin paljon, ettei pidä sitä mitenkään elämänmyönteisyyden merkkinä ja tee siitä numeroa. Elämänmyönteinen viihtyy arkisessa ympäristössään ja antaa siihen positiivisen panoksensa, ei riitele ja rettelöi naapurien kanssa.
        Elämää on nimenomaan muualla kuin palstoilla. Eikä tänne tarvitse tilittää asenteitaan. Naurettavaa tuokin, että se asenne ja asiatkin saattaa muuttua viikossa, kun ei muista mitä on tullut sönkättyä ja tärkeiltyä edellisessä ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täällä on muka sellainen, ettei käy kuin kaupassa ? Ja mitä sitten jos ei käy, kuuluuko se teille ?Kaikki ei vaan raportoi joka liikahdustaan ja suupalaansa. Moni on matkustanut aikanaan niin paljon, ettei pidä sitä mitenkään elämänmyönteisyyden merkkinä ja tee siitä numeroa. Elämänmyönteinen viihtyy arkisessa ympäristössään ja antaa siihen positiivisen panoksensa, ei riitele ja rettelöi naapurien kanssa.
        Elämää on nimenomaan muualla kuin palstoilla. Eikä tänne tarvitse tilittää asenteitaan. Naurettavaa tuokin, että se asenne ja asiatkin saattaa muuttua viikossa, kun ei muista mitä on tullut sönkättyä ja tärkeiltyä edellisessä ketjussa.

        Avaa sinäkin omaa elämääsi - keskustele, ettei mene aikasi vain siihen, kun arvostelet toisia, jotka haluavat keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa sinäkin omaa elämääsi - keskustele, ettei mene aikasi vain siihen, kun arvostelet toisia, jotka haluavat keskustella.

        Järkevät ihmiset arvostavat omaa elämäänsä niin paljon
        ettei tulisi mieleenkään hiiskua siitä suoli24:ään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa sinäkin omaa elämääsi - keskustele, ettei mene aikasi vain siihen, kun arvostelet toisia, jotka haluavat keskustella.

        Tämä pikku villakoira "puudeli" on näköjään alkanut räksyttämään korppis/paloma kommenttien kritisoijille :))) Mikä on sun pointtisi? Yritätkö saada pikku toraa aikaiseksi? Tuhinaa vain :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pikku villakoira "puudeli" on näköjään alkanut räksyttämään korppis/paloma kommenttien kritisoijille :))) Mikä on sun pointtisi? Yritätkö saada pikku toraa aikaiseksi? Tuhinaa vain :)

        Huomattu on tämä puudeli. Hanki elämä, siinä yksi kuolematon lausahdus siltä. Puudeli suojelee hienoa keskustelua korppikotkan auton renkaista. Kyllä se on hienouden huippu , kun omistaa vanhan auton rottelon. Se on sitä peruspositiivista elämänmyönteisyyttä kun omaa napaa kaivelee .Sanatkin oppii puudeli tuolta raatelukaksikolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa sinäkin omaa elämääsi - keskustele, ettei mene aikasi vain siihen, kun arvostelet toisia, jotka haluavat keskustella.

        kehoittaisin myös lukemaan muidenkin kuin paloman ja korppiksen kommentteja niin selviäisi , että monet mùutkin kertovat osuuskauppa reissunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevät ihmiset arvostavat omaa elämäänsä niin paljon
        ettei tulisi mieleenkään hiiskua siitä suoli24:ään.

        Ei sinulla ole mitä kertoa.


      • Hitsi. Kirjoitin jo pitkän vastauksen tuohon "toiseen teemaan", mutta jouduin välillä muihin askareihin.
        Ole huoleti Paloma, ei kaikki vanhenevat ole katkeria ja pessimistisiä, minä vain ja jokunen muu..))
        Enkä minäkään näe ympärilläni VAIN noita listaamiasi asioita, mutta näen MYÖS ne. Kyllä ne mielestäni elämän kokonaiskuvaan kuuluvat niin surullista kuin se onkin. Olen myös sitä mieltä, että se positiivisuus, mitä meille nyt kovasti tarjotaan voi olla myös eräänlainen väistöliike, minkä avulla kieltäydytään näkemästä elämän nurjaa puolta. Jätetään se pessimisteille niin voidaan haukkua heidät..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Hitsi. Kirjoitin jo pitkän vastauksen tuohon "toiseen teemaan", mutta jouduin välillä muihin askareihin.
        Ole huoleti Paloma, ei kaikki vanhenevat ole katkeria ja pessimistisiä, minä vain ja jokunen muu..))
        Enkä minäkään näe ympärilläni VAIN noita listaamiasi asioita, mutta näen MYÖS ne. Kyllä ne mielestäni elämän kokonaiskuvaan kuuluvat niin surullista kuin se onkin. Olen myös sitä mieltä, että se positiivisuus, mitä meille nyt kovasti tarjotaan voi olla myös eräänlainen väistöliike, minkä avulla kieltäydytään näkemästä elämän nurjaa puolta. Jätetään se pessimisteille niin voidaan haukkua heidät..))

        tuo edellisen vastaus viittaisi siis Paloman viestiin 11.03.


    • Anonyymi

      "Yliviisaat" eivät huomaa,
      että heidän ajatuksensa ovat täysin urautuneet
      ja että ne ovat heidän mielestään ainoat oikeat ajatukset ja mielipiteet.
      Jos he eivät siitä saa muita vakuuttumaan
      niin ainakin viimeinen on sana on saatava tai
      jankuttaminen jatkuu ja jatkuu
      loppumattoman todistelun muodossa
      kuinka oikeassa me kaksi olemme
      "keskinäisen kehumisen kerhossamme".

      • Anonyymi

        Ilmeisesti on kysymys politiikasta, yhteisten rahojen käytöstä. Puolue olisi kiva tietää.

        Henkilökohtaisista asiosta on jokaisella oikeus kertoa mitä haluaa, eikä siinä ole kenelläkään nokan koputtamista.


      • Anonyymi

        "Keskinäisen kehumisen kerho" täällä on kai ploma ja korppikotka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti on kysymys politiikasta, yhteisten rahojen käytöstä. Puolue olisi kiva tietää.

        Henkilökohtaisista asiosta on jokaisella oikeus kertoa mitä haluaa, eikä siinä ole kenelläkään nokan koputtamista.

        Jos kertoo yksityisiä asioitaan, niitä saa myös kommentoida. Kannattaisi vaan pitää kirjanpitoa, että muistaisi mitä on hölöttänyt. Itsensä pussiin puhumista esiintyy kahdella tyypillä. 🤣🤣🤣🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kertoo yksityisiä asioitaan, niitä saa myös kommentoida. Kannattaisi vaan pitää kirjanpitoa, että muistaisi mitä on hölöttänyt. Itsensä pussiin puhumista esiintyy kahdella tyypillä. 🤣🤣🤣🤮

        Tule nyt vain sieltä norsunluutornistasi ihan tavallisten ihmisten tasolle ja kommentoi kertomalla omista kokemuksistasi.
        Tule asialliseen keskusteluun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskinäisen kehumisen kerho" täällä on kai ploma ja korppikotka.

        Ei täällä mitään tuollaista ole.

        Vaikutat vainoharhaiselta.


    • @demeter1, kaipaan punnittuja, harkittuja vastauksiasi kommentteihini. Anonyymit ei tarjoa mitään rakentavaa ja on aika lailla ajan tuhlausta alkaa vänkäämään asioita joista ei tule koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen, koska toinen osapuoli elää omien ennakkoluulojensa ja pinttyneiden mielikuviensa vankilassa.
      Kysymykseni olikin että katsotko sinä maastamme (maistamme) turvapaikkaa hakevien olevan pääasiassa vain ilmaista lounasta tavoittelevien ihmisten joukko? Jospa ne ilmaiset lounaat tarjoillaankin aivan toisissa pöydissä?

      • Anonyymi

        Päivän naurut 😂😂😂😂


      • Anonyymi

        Ne ilmaiset lounaat tarjoillaan varmaan brunssipöydässä ekumeenisen, inspiroivan, kollektiivisen, absurvoivan ja objektiivisen herrasväen sivistyneessä seurassa.
        Harmooninen pöytäseurue diskuteeraa boullabaissen lämmittämänä uusista argumenteista ja
        agressiivisista innoverteista.

        Serveeraus on aivan fantastico, ruokajuomat exsoottisia ja aneeminen lounas muuttuu lopuksi katastrofiseksi gourmet-festivaaliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän naurut 😂😂😂😂

        No...ei saa nauraa...täytyy yrittää ymmärtää...heehheehhee!


      • Anonyymi

        Kyllä ne saa vokeissa 5 ateriaa päivässä ihan ilmaiseksi. Ja pääasiassa ovat liikkeellä ilman turvapaikan tarvetta, vain noin 30 % sai turvapaikan. Tosin aika monta % jäi silti tänne valittamaan ja lopulta paperittomina loisimaan. Nyt taas vetää karkotukset Irakiin Suomesta, mitenkäs Ruotsista ?


      • Anonyymi

        "Toinen osapuoli elää omien ennakkoluulojensa ja pinttyneiden mielikuviensa
        vankilassa", sinun tapauksessasi lisäksi oikeassa olemisen pakon ja pätemisentarpeen vankilassa.

        Hedelmällistä keskustelua et siitä syystä saa syntymään, kirjoituksesi ovat lähinnä saivartelua ja jänkkäämistä melko yhdentekevistä aiheista. Oikeassa olemisesi todistamiseen kelpaa aihe kuin aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne saa vokeissa 5 ateriaa päivässä ihan ilmaiseksi. Ja pääasiassa ovat liikkeellä ilman turvapaikan tarvetta, vain noin 30 % sai turvapaikan. Tosin aika monta % jäi silti tänne valittamaan ja lopulta paperittomina loisimaan. Nyt taas vetää karkotukset Irakiin Suomesta, mitenkäs Ruotsista ?

        Hanki elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ilmaiset lounaat tarjoillaan varmaan brunssipöydässä ekumeenisen, inspiroivan, kollektiivisen, absurvoivan ja objektiivisen herrasväen sivistyneessä seurassa.
        Harmooninen pöytäseurue diskuteeraa boullabaissen lämmittämänä uusista argumenteista ja
        agressiivisista innoverteista.

        Serveeraus on aivan fantastico, ruokajuomat exsoottisia ja aneeminen lounas muuttuu lopuksi katastrofiseksi gourmet-festivaaliksi.

        Ja sekin bouillabaisse osoittautuu pakaste-seiti sopaksi...


      • Kaksi vastausta olen jo lähettänyt sinulle Paloma.

        Kirjoitit Anonyymeistä : "toinen osapuoli elää omien ennakkoluulojensa ja pinttyneiden mielikuviensa vankilassa", niinhän me kaikki..))

        Viimeisen kappaleen koen jotenkin provosoivana, enkä nyt jaksa vastata siihen...


      • demeter1 kirjoitti:

        Kaksi vastausta olen jo lähettänyt sinulle Paloma.

        Kirjoitit Anonyymeistä : "toinen osapuoli elää omien ennakkoluulojensa ja pinttyneiden mielikuviensa vankilassa", niinhän me kaikki..))

        Viimeisen kappaleen koen jotenkin provosoivana, enkä nyt jaksa vastata siihen...

        Kiitos Demeter, olen lukenut vastauksesi ja ymmärrän nyt hieman paremmin kantaasi. En ole vieläkään samaa mieltä, mutta se on ok; olen vakuuttunut siitä että sinä todellakin koet asiat noin.
        Tuo viimeinen kappale vain ilmaisi vain ajatuksiani miten vaikeaa on joustaa, ajatella asioita ja muuttaa mieltään jos itse uskoo olevansa oikeassa, vaikka se ei olisi edes totta. Ei se ollut mikään provo.


    • Ajankulua tämäkin. Istun Euromasterin kahviossa. Hopeasiipi saa uudet Micelinin nastarenkaat. Pikkasen kirpasee kun raha on nyt "kortilla". Elämä on

      Ajelen täältä sitten mökilleni tiluksia syynäilemään. ; )

      • Anonyymi

        Noni! Kaikki rahasi olet tuhlannut, ja kun se lopullinen vanhuus tulee heittäydyt yhteiskunnan elätiksi? Niinkö olet suunnitellut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noni! Kaikki rahasi olet tuhlannut, ja kun se lopullinen vanhuus tulee heittäydyt yhteiskunnan elätiksi? Niinkö olet suunnitellut?

        Onpahan kuitenkin autossani uudet talvirenkaat. Kestävät minun ajoilla vanhainkotiin muuttoon asti.
        Niin ja eihän siellä monikaan ihan omillaan. Yhteiskunta pitää huolen ; )


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Onpahan kuitenkin autossani uudet talvirenkaat. Kestävät minun ajoilla vanhainkotiin muuttoon asti.
        Niin ja eihän siellä monikaan ihan omillaan. Yhteiskunta pitää huolen ; )

        Kai muistit ajaa Katsastustoimiston kautta?
        Vuoden alusta lähtien on autoon vaihdetut renkaat käytävä hyväksyttämässä katsastusasemalla, sillä ne ovat nyt erilaiset kuin aikaisemmin katsastetussa autossa.
        Jos ei ole hyväksymisleimaa rekisteriotteessa, niin varmasti lähtee laatat ratsian sattuessa kohdalle.
        Mutta rahallahan siitäkin selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai muistit ajaa Katsastustoimiston kautta?
        Vuoden alusta lähtien on autoon vaihdetut renkaat käytävä hyväksyttämässä katsastusasemalla, sillä ne ovat nyt erilaiset kuin aikaisemmin katsastetussa autossa.
        Jos ei ole hyväksymisleimaa rekisteriotteessa, niin varmasti lähtee laatat ratsian sattuessa kohdalle.
        Mutta rahallahan siitäkin selviää.

        Saman merkkiset samankokoiset Michelinin testivoittajat.

        Korppis


    • Heh…
      trollihautomosta on mennyt generaattori ja alaikäiset tai muuten vain ei-valmiit trollinpoikaset lähteneet poukkoilemaan aikuisten kehissä.
      No menkääs nyt takaisin ja tulkaa vasta sitten kun olette valmiita.

      • Anonyymi

        Mistä olet saanut valtuudet tuohon komentoosi?


      • Anonyymi

        Heh...
        Oikea luonteesi pääsi taas pinnalle.
        Miten sinulla on aikaa roikkua palstalla, vaikka kaikki kirjasi ovat vielä keskentekoisia.
        Joko olet aloittanut sen uuden, omasta elämästäsi kertovan "Hienostorouvasta kyökkipiiaksi"?


      • Anonyymi

        Paloma on kovis, tuollaiset mustat gangsterilasitkin päässä. On se niin aikuista hiekkakasalla olla toisen koviksen kanssa kunkkuna ja muut huitoalapiolla pois. Varsinkin kun Demeter näyttää ihan eri tason keskustelua, oma lapsellinen jankkauksesi näkyy tosi naurettavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma on kovis, tuollaiset mustat gangsterilasitkin päässä. On se niin aikuista hiekkakasalla olla toisen koviksen kanssa kunkkuna ja muut huitoalapiolla pois. Varsinkin kun Demeter näyttää ihan eri tason keskustelua, oma lapsellinen jankkauksesi näkyy tosi naurettavana.

        Demeter on puskailija.


      • Anonyymi

        Onpa suuret luulot.


      • Anonyymi

        Että sellaista...
        Onnistuit vetämään vessasta alas kaikki tähänastiset kommenttisi omassa aloituksessasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut valtuudet tuohon komentoosi?

        Millä valtuuksilla sinä olet täällä trollaamassa ja pilaamassa asiallista keskustelua aikuisten välillä?
        Kyllä anonyymitkin osaavat keskustella aikuisten ehdoilla, mutta puolivalmiit trollit eivät ole tervetulleita minun aloituksiini.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Millä valtuuksilla sinä olet täällä trollaamassa ja pilaamassa asiallista keskustelua aikuisten välillä?
        Kyllä anonyymitkin osaavat keskustella aikuisten ehdoilla, mutta puolivalmiit trollit eivät ole tervetulleita minun aloituksiini.

        Tämä on avoin keskustelupalsta ja kuka vaan saa täällä kirjoitella eli tässä vastaus kysymykseesi.

        Trollamisesta sinä et taida tietää mitään, jos väität, että tuo minun kysymykseni oli trollaamista.

        Tekisi mieleni kirjoittaa vielä ilkeästi, mutta en alennu sinun tasollesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on avoin keskustelupalsta ja kuka vaan saa täällä kirjoitella eli tässä vastaus kysymykseesi.

        Trollamisesta sinä et taida tietää mitään, jos väität, että tuo minun kysymykseni oli trollaamista.

        Tekisi mieleni kirjoittaa vielä ilkeästi, mutta en alennu sinun tasollesi.

        Pitää paikkansa että kuka tahansa saa kirjoitella tänne, mutta minä ainakaan en pysty erottamaan yhtä anonyymia toisesta, varsinkin kun viestien laatu on kovin kyseenalaista tai siis jotain mitä meillä in yleisesti kutsuttu "fleimaamiseksi" eli yleensä ivallisia ja halventavia heittoja joiden tarkoitus on ainoastaan ärsyttää, muta joissa ei ole mitään asiallista sisältöä.
        Esimerkiksi:
        Anonyymi 11:57
        Anonyymi 12:23
        Anonyymi 12:16
        Anonyymi 13:30
        Anonyymi 14:46
        jne. (kellonajat ovat luultavasti tuntia edellä Suomessa)
        Kaikki nuo ja osa muistakin anonyymikommenteista on trollausta tai fleimausta ja sisältää myös ad hominem-hyökkäyksen.
        En ikinä kirjoita ilkeästi kenellekään kirjatulle tai anonyymille, ellei minua ole ensin loukattu tai nimitelty.


    • Anonyymi

      Miksi tuo kauhukaksikko ei ymmärrä alkaa kirjoittamaan suoraan toinen toisilleen?
      Ei tuota tyhjää lätinää jaksa.

      • Anonyymi

        Korppis on pudonnut niin monta kertaa rappusista, että ei sille kannata mitään kirjoitella.
        Ei se enää tajua Paloman sivistyssanoja.
        Eihän rampa voi taluttaa sokeaa.


      • Anonyymi

        Kyyllä sä jaksat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyyllä sä jaksat.

        Pidä vain puolesi.

        Jää helposti tärkeät asialliset asiasi kertomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä vain puolesi.

        Jää helposti tärkeät asialliset asiasi kertomatta.

        Miltä norsunluutornista nyt näyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä vain puolesi.

        Jää helposti tärkeät asialliset asiasi kertomatta.

        Minullakin on auto ja siinä 4 pyörää. Sanon sitä tulipunaiseksi paholaiseksi, se on nääs punanen Lada.


      • Ja nämä multinikki anonyymin itsensä kanssa huutelut ovat suuren luokan keskustelua? Ei mitään tyhjää lätinää?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja nämä multinikki anonyymin itsensä kanssa huutelut ovat suuren luokan keskustelua? Ei mitään tyhjää lätinää?

        Tämä sinun oma tekstisi sopii myös sinuun itseesi.

        "Hyvä @ aloittaja: ei kannata ärsyyntyä kommentistani, joka oli vastaus jonkun muun kommenttiin joka kommentoi Ferrantea.
        Sinä voit luonnollisestikin kuluttaa aikaasi aivan miten haluat, mutta jos kerrot asiasta tällä palstalla, niin voit varautua siihen että kaikki eivät jaa mielipidettäsi ja se ei johdu ylimielisyydestä tai kaikkitetävyydestä, vaan siitä että ihmisillä on erilainen maku ja he etsivät elämältään erilaisia vastauksia ja valintoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on auto ja siinä 4 pyörää. Sanon sitä tulipunaiseksi paholaiseksi, se on nääs punanen Lada.

        Se on antiikkipeli.


    • Anonyymi

      Luojan kiitos ei tartte tehä mitään, aika kuluu ihan itsekseen, mitään ajankulua ei tartte tehä ,eikä katella. On vain olemassa ,syö ,juo kahvii ainaki. Elää normi elämää, oikein mukavaa tää on, olla eläkkeellä 64v. Puita uuniin ja kiukaan pesään. Ei kiireen häivää ja jos tulee, niin istuu vähäksi aikaa, niin menee ohi. Ja tekee,mikä hyvältä tuntuu. Siinä se on koko niksi. Hyviä oloja kaikille.

    • Anonyymi

      Paloma on satuilee. Suomesta ei voi lain mukaan juurikaan hakea turvapaikkaa
      koska jos tulee Ruotsista tai Venäjältä tai Virosta tai Norjasta palautetaan

      Ne ovat turvallisia maita

      • Riippu täysin palautetaanko turvapaikanhakijoita esim Ruotsista johonkin maahan minne Suomi ei palauta.


    • Anonyymi

      Minä en tuhlaa aikaan suremalla aikani mahdollista vähyyttä, vaan nautin omalla tavallani joka hetkestä mitä jäljellä on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe