Riittääkö Johnsonin viekkaus?

Anonyymi

Eurooppalaiset eivät uskoneet, että vuoden 2016 kansanäänestys todella johtaisi Britannian EU-eroon. Järjen uskottiin voittavan tunteet. Mutta viime joulukuun parlamenttivaaleista tuli lopullinen kansanäänestys asiasta ja se päättyi brexit-pääministeri Johnsonin voittoon.

Johnsonin hahmossa on tahallista koomisuutta, joka peittää viekkauden. Hänen edeltäjänsä, epävarma konservatiivi Theresa May oli antaa kortit työväenpuolueen vasemman laidan Jeremy Corbynin käsiin. Mutta Johnson voitti pelin luottamalla siihen, että brittien EU-vastaisuus pitäisi. Kyse ei ollut järjestä vaan tunteesta, ja Johnsonin kaltainen poliitikko on nimenomaan tunteiden herra. Häntä eivät kiinnosta sopimusten yksityiskohdat vaan kansanjoukkojen humu.

Eri juttu on, että sopimusten viilaamisen taitoa tarvitaan, kun EU:n kanssa joka tapauksessa on neuvoteltava edelleen. Britanniaan kyllästyneet eurooppalaiset pistävät tunteet hyllylle.

Johnson tarvitsee näyttäviä tuloksia, jotka osoittavat, että ero kannatti kaikista epäilyistä huolimatta. Muuten tilanne Skotlanissa ja Pohjois-Irlannissa käy rauhattomaksi. Jos pelottelu kurjistumisesta käy toteen, kannattaa muistaa, että itse Englannin suurissa kaupungeissa tyytymättömyys on purkautunut väkivaltaisesti usein lähihistoriassa.

Johnsonin pitää olla nopea, päättäväinen ja onnekas. Jonkun aikaa hän voi onnistuakin.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Peukut pystyyn Johnsonille, joka luottaa brittien luovaan yksilöllisyyteen ja vuosisataiseen kaupankäyntitaitoon!

Olisipa meillä poliitikkoja (muitakin kuin Perussuomalaiset), jotka luottaisivat suomalaisten luovaan yksilöllisyyteen, ja jotka haluaisivat edistää kansamme elämän edellytyksiä.

• Anonyymi

Johnson ei ole vielä todistanut uskoaan muuhun kuin valeiden voimaan.

Onneksi Suomen kansan onni ei ole kiinni persuista.

• Anonyymi kirjoitti:

Johnson ei ole vielä todistanut uskoaan muuhun kuin valeiden voimaan.

Onneksi Suomen kansan onni ei ole kiinni persuista.

Se on totta ja eikä ainakaan minun rahoilla ... Persuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      110
      4955
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      153
      4933
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4682
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3024
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2713
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2194
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2168
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      42
      1937
    9. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1458
    10. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      37
      1443
    Aihe