Lääkäreistä ja opettajista tuli somen sylkykuppeja

Anonyymi

Suomen Kuvalehti teki vastikään jutun (9.8.), jossa kritisoitiin kovin sanoin suomalaista kivunhoitoa. Tikun nokkaan nostettiin neurologian erikoislääkäri Petteri Maunu Tampereen yliopistollisen sairaalan kipupoliklinikalta ja Satasairaalan fysiatrian ja kuntoutuksen ylilääkäri Hannu Heikkilä. Nimettömät lähteet esittivät molempien lääkäreiden toiminnasta erittäin vakavia syytöksiä.

Kun Suomen Kuvalehti kysyi Heikkilältä kommenttia, hän totesi:

– Aikani menee nyt Kipukapina-ryhmän valitusten vastaamiseen ja oman henkilöni suojelemiseen.

Ottamatta kantaa Heikkilän ammattitaitoon tai käytökseen, on selvää, ettei lääkärin kuuluisi koskaan joutua vastaamaan näin. Hänen työaikansa pitäisi kulua ihan muissa asioissa.

Kipupotilaiden ongelmia ei ole syytä vähätellä. Kysyä kuitenkin sopii, onko Kipukapina-ryhmän valituksiin vastaamiseen menevä aika pois kipupotilaiden hoidosta? Ampuuko Facebookissa toimiva yhteisö itseään jalkaan?

Missä on opettajien ja lääkärien oikeusturva, kun Wilma-viestit tai Kanta-palvelun potilaskertomukset levitetään someen? Somessa Maunua ja Heikkilää haukutaan poppaukoiksi ja shamaaneiksi. Maunun kohdalla syy on ilmeisesti se, että hän on julkisesti kertonut kristillisestä vakaumuksestaan ja rukouksesta saamastaan avusta.

Taistelu some-yhteisöitä vastaan on toivotonta. Toimittajille tämä on tuttua ja monen nahka varsin parkittua. Mutta miten on opettajien ja lääkäreiden laita? Pystyvätkö he edes vastaamaan somessa esitettyihin syytöksiin? Lääkärillä on vaitiolovelvollisuutensa, eikä opettajankaan auta levitellä maailmalle kaikkia tietoja oppilaistaan.

Tarkoitus ei ole syyllistää. Näin moni some-kannanotto alkaa. Silti ääneen pääsee vain yksi mielipide kerrallaan. Mutta se leviää kuin kulovalkea. Sen mukaan asiakas on aina oikeassa. Silloinkin, kun hän ei edes ole asiakas.

139

9437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työkyvyttömät työnhakijat kärsivät maunun takia?

      • Anonyymi

        Hyvähän sitä kipupotilaille on terveenä naureskella. Toivottavasti pääset nauttimaan sinäkin kroonisista kivuista ja saat lääkäriltä buranaa tai jotain muuta toimimatonta lääkettä, vähättelyä ja pilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän sitä kipupotilaille on terveenä naureskella. Toivottavasti pääset nauttimaan sinäkin kroonisista kivuista ja saat lääkäriltä buranaa tai jotain muuta toimimatonta lääkettä, vähättelyä ja pilkkaa.

        Kivut lähtevät gluteenittomalla, maidottomalla, lisäaineettomalla, runsasproteiinisella luomuruokavaliolla riittävällä unella ja liikunnalla. Itse olette kipunne aiheuttaneet huonoilla elämäntavoillanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivut lähtevät gluteenittomalla, maidottomalla, lisäaineettomalla, runsasproteiinisella luomuruokavaliolla riittävällä unella ja liikunnalla. Itse olette kipunne aiheuttaneet huonoilla elämäntavoillanne.

        osin voi olla kuten sanoit ja on.
        Mutta mulla on esim löytynyt hermosairautta sun muuta vaikuttajaa ja ilman hyviä elämän tapoja ei pärjäisi mitenkään.
        Mut älä sano et täysin paranee ja syytä se on todella ilkeää. Kaikkea ei itse voi valita ja kiopeta turha tuskan tuottaminen kommenteillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän sitä kipupotilaille on terveenä naureskella. Toivottavasti pääset nauttimaan sinäkin kroonisista kivuista ja saat lääkäriltä buranaa tai jotain muuta toimimatonta lääkettä, vähättelyä ja pilkkaa.

        Mutta lääkärithän ovat suomessa olevinaan jumalasta seuraava ammattikunta jotka voivat norsunluutornista määräillä. Suomen sairaaloissa ennemmin tuomitaan kuin hoidetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän sitä kipupotilaille on terveenä naureskella. Toivottavasti pääset nauttimaan sinäkin kroonisista kivuista ja saat lääkäriltä buranaa tai jotain muuta toimimatonta lääkettä, vähättelyä ja pilkkaa.

        Lääkäreitäkin on moneen junaan.Petteri on tässä plokissa nyt arvosteltu.
        Itse olen ollut kipupotilaana jo20v. Kävin Petterin vastaanohtolla ja hän pisti Botulinia
        Akipukohtaan. Kipu yltyi niin kovaksi, että makasin sängyssä 3 vrk. Ei se varmaan Petterinsyy ollu,vaan LÄÄKKEEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivut lähtevät gluteenittomalla, maidottomalla, lisäaineettomalla, runsasproteiinisella luomuruokavaliolla riittävällä unella ja liikunnalla. Itse olette kipunne aiheuttaneet huonoilla elämäntavoillanne.

        Toivottavasti sinäkin pääset vielä osalliseksi reumasta, syöpäkivuista tai neuropatiasta. Niin loppuu tuo ignorantti paskan jauhaminen. Mutta eivät ne kivut lääkärinkään syy ole. Lääkäri ei luo hoitokäytäntöjä. Hän voi vain noudattaa kansallisia käypä hoito suosituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        osin voi olla kuten sanoit ja on.
        Mutta mulla on esim löytynyt hermosairautta sun muuta vaikuttajaa ja ilman hyviä elämän tapoja ei pärjäisi mitenkään.
        Mut älä sano et täysin paranee ja syytä se on todella ilkeää. Kaikkea ei itse voi valita ja kiopeta turha tuskan tuottaminen kommenteillasi.

        Juuri näin. En ole koskaan käyttänyt alkoholia. Olen syönyt kasvispitoisesti ja liikkunut. Mutta luuytimeni päätti ryhtyä tuottamaan soluja, jotka tuhoavat luuta ja kudoksia. Ihminen, joka luulee hallitsevansa elämäänsä jollain ruokavaliolla, on pohjattoman naiivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lääkärithän ovat suomessa olevinaan jumalasta seuraava ammattikunta jotka voivat norsunluutornista määräillä. Suomen sairaaloissa ennemmin tuomitaan kuin hoidetaan.

        Älä puhu potaskaa. Suomessa saa erittäin hyvää hoitoa. Erityisesti jos vaivautuu pitämään itsensä ajan tasalla asioistaan. Hoitotyö on yhteistyötä. Jos potilas istuu kuin passiivinen tatti, niin oma ongelma. Eivät lääkäritkään ole ajatusten lukijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäreitäkin on moneen junaan.Petteri on tässä plokissa nyt arvosteltu.
        Itse olen ollut kipupotilaana jo20v. Kävin Petterin vastaanohtolla ja hän pisti Botulinia
        Akipukohtaan. Kipu yltyi niin kovaksi, että makasin sängyssä 3 vrk. Ei se varmaan Petterinsyy ollu,vaan LÄÄKKEEN!

        Huh. Botuliinia käytetään tiettyihin kiputiloihin. Hermosäryssä hermo ei lamaannu heti, vaan siihen menee jonkin verran aikaa. Lääkkeiden vaikutus on aina yksilöllistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh. Botuliinia käytetään tiettyihin kiputiloihin. Hermosäryssä hermo ei lamaannu heti, vaan siihen menee jonkin verran aikaa. Lääkkeiden vaikutus on aina yksilöllistä.

        Mistä olet tuollaista tietoa saanut? Botuliini ei ole mikään kipulääke vaan lihaksia lamauttava lääke. Kun ylireagoivat lihakset puristavat hermot pinteeseen, siitä syntyy kipu. Ja kun botuliinilla lihas lamautetaan niin hermo ei joudu puristuksiin eikä tule kipua.
        Kipulääke auttaa kipuun, tulehduskipulääke auttaa kipuun ja poistaa tulehdusta, botox ei kuulu näihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäreitäkin on moneen junaan.Petteri on tässä plokissa nyt arvosteltu.
        Itse olen ollut kipupotilaana jo20v. Kävin Petterin vastaanohtolla ja hän pisti Botulinia
        Akipukohtaan. Kipu yltyi niin kovaksi, että makasin sängyssä 3 vrk. Ei se varmaan Petterinsyy ollu,vaan LÄÄKKEEN!

        Taisi kuitenkin olla lääkärin syy. Luultavasti hän on pistänyt lääkkeen hermoon eikä lihakseen.
        Botox ei ole kipulääke - eikä se aiheuta kipua jos se pistetään lihakseen.


    • Anonyymi

      Työkyvyttömiä roikkuu yhä kortistossa – ”70 000:lla ei mitään asiaa työmarkkinoille”

      Dosentti ja kansalaisaktivisti Ilkka Taipale kantaa yhä huolta työkyvyttömistä, jotka eivät pääse eläkkeelle. Myös tuore väitöstutkimus kertoo, että nykyinen työkyvyn arviointijärjestelmä ei pitkäaikaistyöttömillä toimi kunnolla.

      Taipale arvioi, että lähes 20 000 ihmiselle kuuluisi eläke jo nykylakien mukaan. Hänen mukaansa eläkekriteerit ovat lisäksi osin vanhentuneita eivätkä ota huomioon väliinputoajia, jotka eivät pärjää nykyisessä työelämässä.

      – Noin 70 000:lla ei ole mitään asiaa työmarkkinoille, vaikka töitä olisi tarjolla. Heidät voi laskea työhön kykenemättömiksi.

      Taipaleen mielestä Suomessa pitäisi tehdä eläkeselvittelyjä järjestelmällisesti ja kouluttaa niihin lääkäreitä. Organisoijana voisi olla sairaanhoitopiiri tai maakunta.

      – Kovan tason työryhmä tekisi selvityksiä ja nimenomaan kentällä eli kunnissa, koska kaikki työkyvyttömät eivät lähde keskussairaalaan poliklinikalle.

      Kuntoutuksen ylilääkäri Virpi Heikkisen väitös kertoo, että kaikki työkyvyttömät eivät edes tiedä eläkemahdollisuuksistaan. Monelta myös jäävät palvelut hakematta syrjäytymisen tai lannistumisen takia.

      Eläkelausunto kiven alla
      Heikkisen mukaan työkyvyttömiä ei tunnisteta tarpeeksi hyvin julkisessa terveydenhuollossa eikä osata ohjata tutkimuksiin. Eräs ongelma on se, että työkykyä arvioidaan Suomessa yleensä työterveyshuollossa, jonne työttömät eivät pääse.

      Osalla työkykyarvioita oli tehty, mutta eläkelausuntoa ei tullut. Heidät oli todettu esimerkiksi vajaakuntoiseksi.

      – Heidän terveydentilansa oli näennäisesti otettu huomioon, mutta he päätyivät pitkäaikaistyöttömiksi.

      Heikkisen mielestä työkyvyn arviot ovat usein liian suppeita eivätkä tavoita ihmisen todellista toimintakykyä.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005003345.html

      • Anonyymi

        Aktiivimallin kumoamista vaativa kansalaisaloite kerännyt jo lähes 70000 allekirjoitusta

        Allekirjoitusten määrä lisääntyy edelleen nopeaan tahtiin työttömyysturvan aktiivimallin kumoamiseksi perustetussa kansalaisaloitteessa.

        Aloite, jonka oli perjantaiaamuna allekirjoittanut noin 70 000 ihmistä, ylitti eduskuntakäsittelyä varten vaadittavat 50 000 allekirjoitusta eilen.

        Eduskunta hyväksyi aktiivimallin noin viikko sitten hallituspuolueiden äänillä. Kansalaisaloitteeseen on kerätty nimiä sen jälkeen.

        Aktiivimallissa etuutta leikataan noin yhden työttömyyspäivän verran

        Aktiivimallissa työttömyyskorvausta leikataan, ellei työtön ole ollut osa-aikatöissä, toiminut yrittäjänä tai osallistunut työllistämispalveluihin.

        Jos työtön ei osoita vaadittavaa aktiivisuutta, heikkenee työttömyysetuus 4,65 prosenttia 65 maksupäivän ajaksi. Kelan mukaan käytännössä etuutta leikataan tällöin noin yhden työttömyyspäivän korvauksen verran, jonka jälkeen työttömyysetuuden määrä palautuu normaaliksi, kun ehdot täyttyvät.

        Täysi peruspäiväraha ja työmarkkinatuki ovat ensi vuonna 32,40 euroa päivässä.

        Työkyvyttömyyden tai vamman perusteella työttömyysetuutta saavat työttömät tai omais- ja perhehoitajat eivät ole aktiivimallin piirissä. Aktiivisuutta ei myöskään edellytetä eikä työttömyysetuutta leikata työkyvyttömyyseläkehakemuksen ollessa vireillä tai lyhytkestoisen lomautuksen aikana.


    • Anonyymi

      Maunu on mengeleen verrattavissa?

    • Anonyymi

      Kiitos vihervasemmisto hallitus mitään ei tehdä todellisille ongelmille Suomessa tärkeämpiä ovat Isis äidit?

      • Anonyymi

        pöhölö! miten se nyk.hallitus ois kerenny vielä siivoamaan kaikki sipulinhallituksen tekemät sotkut????!!!! sipulihanse kutsui niitä tänne.


    • Anonyymi

      SDP on taistellut lääkäreiden sairauksien kustannuksella tapahtuvaa rikastumista vastaan vuosikymmenien ajan ja ilmeisesti taistelu tuo nyt tulosta.

      Viimeinen taisto oli estää potilaan oikeus valita lääkärinsä, koska yksityislääkäri olisi saattanut rikastua, jos potilas olisi valinnut hänen vastasnotolle menonsa.

      Yleinen demarien näkemys on, että lääkärit työskentelevät saadakseen mahdollisimman suuren hyödyn sairaan ihmisen kustannuksella. Yöpäivystyksiä ja pitkiä leikkauksia lääkärit tekevät saadakseen vielä lisää rahaa.

      Demarin mielestä yleensäkin kaikki muut paitsi demarit näkevät kaikessa rahan.
      Siksi julkishallinnossa demari voi kahmia rahaa surutta, koska hän ei anna rahalle mitään arvoa vaan pohtii syvällisiä muiden rahanahneudesta.

      • Anonyymi

        Sosialidemokratia on yhteiskunnallinen ongelma nykyään. Aika pitkälle on etäännytty valtionhoitajapuolueen ajoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosialidemokratia on yhteiskunnallinen ongelma nykyään. Aika pitkälle on etäännytty valtionhoitajapuolueen ajoista.

        Haluaisitko tilalle täyden kommunismin? Sosialidemokratia ei ole ongelma, vaan ratkaisu. Oikeistoa ei tarvita nykyään yhtikäs mihinkään missään.


      • Anonyymi

        Mitä tietämättömämpi ihminen on. Sitä vähemmän hän osaa arvostaa asiantuntemusta. En kadehdi yhtään lääkäreiden palkkoja tai heidän työaikojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko tilalle täyden kommunismin? Sosialidemokratia ei ole ongelma, vaan ratkaisu. Oikeistoa ei tarvita nykyään yhtikäs mihinkään missään.

        Oikeisto pelaa ahneuden hengessä ja tekee tuhoa minkä kerkeää. Siltikään SDP ei ole ratkaisu, vaan pelkkä jarru.
        SDP laittaa edes vähän kapuloita rattaisiin oikeiston härskiyttä jarruttaakseen. Sinänsä hyvä asia mutta SDP itsekin on mätä.
        Suomessa ei Suomen kansan puolesta toimivaa instanssia ole missään puolueessa eikä missään instanssissa.
        Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Uskovainen maunu ei hoida pitäisikö tässä rukoilla kivut pois?

    • Anonyymi

      Kipupolin erityislääkäri käyttäytyi paskamaisesti ja potkaisi ulos kipupolin hoidon piiristä.

      Voi yks vitun PETTERI MAUNU. Voit ajatella, että olen kamala kun mainitsen lääkärini nimeltä negatiivisessa sävyssä, mutta mielestäni on täysin oikein kirjoittaa oikeasti ja rehellisesti liioittelematta tai mustamaalaamatta kyseistä lääkäriä. Olin siis kipupolin asiakas vaikean, 24/7 hakkaavan keskivartalon hermokipuni takia, jos et ole lukenyt blogiani ennen, kipu alkoi siis hätäleikkauksena tehdystä maksansiirrostani 05/2017.

      Kipupoli ja YSP1 ovat vastanneet kivunhoidostani siitä asti, kun 6kk helvetin jälkeen tajuttiin, että sairaalaan vievä kipuni ei ole ohimenevää leikkauskipua. Siellä on yritetty tosissaan, mutta ikävä kyllä mikään lääkitys ei ole auttanut. Siinä on kyllä se yli kahden vuoden paskin asia, mutta koitetaan nyt eritellä näitä kokemuksia.

      Ensin em. lääkäri eväsi hoidon, jonka toinen kipulääkäri oli kirjoittanut osalle kipualueestani tehtäväksi. Sitten tulee: ”on sellaista kipua mille ei vaan voi mitään.” Kysyn lääkkeitä joista olen kuullut hyvää, kysyn puudutushoitoa, kysyn kehonsisäistä hoitoa, kysyn että kannattaako minun etsiä lääkäri jolla on luvat lääkekannabikseen. Ja: ”sinua ei voida auttaa” tulee päin naamaa. Minä itkin, itkin kuin viimeistä päivää ja lääkäri puhuu minulle loukkaavaan sävyyn, ei kerro miksi kivunhoitovaihtoehdot eivät ole mahdollisia vaan jatkaa tutkimatta toteamustaan, että kipupoli ei voi tehdä mitään. Kerron, että Acutasta käskettiin hakemaan kipupolilta läpilyöntikipuun lääkettä, koska päivystyksessä ei pystyttä auttamaan tarpeeksi, koska kipu on krooninen, ei akuutti. Vaikka se olisi kohtaus mikä vie tajun.

      Minä siis vain itkin kauhuissani, minä pelkäsin sitä hetkeä ja pelkäsin tulevaisuutta. Itkin kädet sylissä enkä saanut sanottua väliin enää mitään. Ja lääkäri aloittaa:

      ”Miksi sinä olet minulle vihainen?

      ”Miksi sinä olet vihainen hoidolle?”

      ”Miksi sinä olet vihainen koko julkiselle terveydenhuollolle?”

      Sävy oli vittuileva, pelottava, kamala, etenkin kun itkin ja itkin, enkä ollut vihainen, vaan hädissäni. Ja sama mantra uudestaan. Onneksi kihlattuni oli mukana ja sanoi sanat, joista läheiseni terapeutti sanoi kuullessaan tapauksesta suunnilleen, että hyvä! Lääkärille jolla ei ole ammattitaitoa kohdata potilasta, pitääkin sanoa vastaan ja valittaa.

      Reissu loppui:https://www.stoori.fi/hetkenketku/5-tan-vuoden-paskinta-juttua/

      • Anonyymi

        Juu Petteri maunu on tosi vittumainen jätkä jolta ei apua saa vittuilee vaan ivallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu Petteri maunu on tosi vittumainen jätkä jolta ei apua saa vittuilee vaan ivallisesti?

        Samanlainen kuin Lauerma, mutta jälkimmäinen tekee sen paremmin peitellen ja kierosti heikompien niskaan kaataen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Lauerma, mutta jälkimmäinen tekee sen paremmin peitellen ja kierosti heikompien niskaan kaataen.

        Lauerma on oikeasti hyvä lääkäri toisin kuin Maunu. Lääkärin irvikuva ja kuvotus koko ukko. Valelääkäritkin hoitavat potilaita ammattimaisemmin.


    • Anonyymi

      kivunhoito toimii jeesus-periaatteella…eli rukoilemaan siitä vaan kipujen poistumista kirkkoon. Eli hanurista. Ehkä siellä asioiden päättäjäpuolella alkaa olla liikaa uskovaisia. Ja henkilöitä kenellä ei ole omia kipuja tai ymmärrystäkään, mitä ovat toisen ihmisen todelliset kivut. Silloin on helppo painaa liipaisinta.

      Kenenkään ei kannata (kipuongelmaisten) unohtaa kantelumahdollisuutta…ja sitä nyt vähintään kannattaa käyttää, vaikkei se tässä maassa tuota vasiten sanktioita eikä muutosta…eli meillä kansa on se kuka saa kärsiä, ja virkamiehet ovat suojeltuja lähes kaikelta.

      ELi hoitovirhettä peliin. Samoin jos varaa, niin haastaa hoitolaitoksen tai lääkärin samasta syystä oikeuteen – eiköhän pykäliä löydy ja ainakin lääkäristä virallinen juttu- mustaa valkoisella. Oikeuden päätös…ja julkinen. Myös näistä jesse-lääkäreistä voi kirjoittaa netin eri alustoille, jotta tieto jesse-lääkäreistä menee muillekin kipupotilaille. Vähintään torvelolääkäreiden nimet jonnekin tiedoksi. Google niitä voi raakata pyynnöstä sitten lääkärin tms toimesta, mutta kuukkeli ei ole ainoa tiedon jakaja – onneksi.

      https://no2need.wordpress.com/2019/04/21/hs-ikuinen-kipu-2019/

    • Anonyymi

      Sama ääni on ilmeisesti kaikissa kipua lievittävissä lääkkeissä.

      Olen ollut pahasti ahdistunut ja pyytänyt siihen lääkettä.
      Valtion mielisairaalat Vanhan Vaasan sairaala ja Niuvanniemi eivät anna bentsoja missään tapauksessa.

      Lääkkeeksi tyrkytetää Ketipinor joka on NEUROLEPTI ja tosi vahva ja uusi lääke jonka käytöstä pitkällä aikaa ei ole mitään tietoja.

      Neuroleptit eivät poista ahdistusta ainakaan minulta.
      Nyt olen Kupittaan sairaalassa ja luulin, että täällä saan ahdistukseeni hoitoa, mutta sitä ei myöskään täällä ole annettu.

      Pitääkö nämä ahdistusta poistavat lääkkeet ostaa jostain pimeästi ?
      Pitääkö olla jatkuvasti kännissä ?
      Pitääkö ruveta käyttämään huumeita ?
      Kun lääkkeitä joiden tiedetään autavan ei anneta !

      • Anonyymi

        "Pitääkö ruveta käyttämään huumeita ?"

        Bentsot ovat huumeita. Ne aiheuttavat helposti riippuvuuden ja vierotusoireet ovat pirullisempia kuin ahdistus.


    • Anonyymi

      ”Minulla on ollut päänsärkyä kuusi vuotta. Se alkoi migreenityyppisesti, silmissä alkoi näkyä sahalaitaa ja kipu vaihtoi paikkaa. Silloin alussa sellaista totaalista kipua oli yhtenä tai kahtena päivänä viikossa. Nyt ehkä kuutena.

      Tällä hetkellä saattaa mennä viikko jolloin en pysty nousemaan sängystä ja vain makaan pimeässä, koska kivut ovat niin pahat.

      Kipua on lääkitty Panacodilla ja Tramalilla, jotka ovat opioideja. Nyt niiden teho ei enää riitä. Poliklinikalla minulle sanottiin, että kannattaisi mennä kipupoliklinikalle, jossa saisin vahvemmat lääkkeet.

      Kävin Porin kipupoliklinikalla hoitajalla ensimmäisen kerran elokuussa 2018. Luulin ensin, että pääsisin heti lääkärille, mutta minut ohjattiinkin lääkkeettömiin hoitoihin. Kivun kautta minulle on tullut unettomuusongelmia, joten klinikalla päätettiin puuttua ensin uneen. Se kuulosti hyvältä, mutta siinä tehtiin vain mindfulness-harjoituksia, jotka eivät auttaneet yhtään.

      Lääkäri määräsi minulle Triptyl-lääkettä, ja ennestään minulla oli käytössä Panacod ja Tramal. Marraskuussa eräänä iltana otin Tramalin ja Triptylin samaan aikaan ja sain siitä epileptisen kouristuskohtauksen. Minulle ei oltu sanottu, että niitä ei saa ottaa samaan aikaan.

      Vasta kohtauksen jälkeen alettiin neurologiapuolella tutkia, mistä nämä päänsäryt johtuvat. En ole vielä saanut virallista diagnoosia, mutta epäillään harvinaista neurologista oireyhtymää.

      Pääsin lääkärille huhtikuun alussa. Lääkäri sanoi ensi sanoikseen, että me emme täällä kipuklinikalla kannata lääkkeellisiä vaihtoehtoja, vaan kaikki mitä tehdään, on lääkkeetöntä. Sitten hän neuvoi minua kouluttamaan itseäni pillillä kuin koiraa. Kun koira on pentu, puhalletaan pilliin ja kun koira tulee luo, niin ensimmäisellä ja toisella kerralla annetaan makupala. Kolmannella kerralla makupalaa ei annetakaan, ja koira alistuu siihen.

      Samalla tavalla minun pitäisi pyytää jotakuta puhaltamaan pilliin ja antamaan minulle lääkettä, ja sitten ainoastaan puhaltamaan pilliin. Ajatuksena on, että lopulta vihellän pilliin itse ja hyväksyn kipuni.

      Olen ottanut yhteyttä potilasasiamieheen ja pyytänyt Kipukapina-ryhmässä apua muistutuksen tekemisessä sairaalalle.

      Näin jälkikäteen voi sanoa, että olisi ehkä kannattanut mennä yksityiselle, mutta se on kallista. Olen ollut nyt puolitoista vuotta kuntoutustuella, se ei ole kauhean suuri summa.

      Nyt minulla on Panacodeja ihan muutamaksi päiväksi enää. Sitten loppuu.”

      • Anonyymi

        "Minulle ei oltu sanottu, että niitä ei saa ottaa samaan aikaan."

        Olen pahoillani kärsimyksestäsi. Mutta etkö lue lääkkeittesi käyttöohjeita?


    • Anonyymi

      Mielipuolista touhu Petteri maunu on olevinaan uskovainen mutta käyttäytyy kuin tohtori mengele?

    • Anonyymi

      Uskokaa jo hyvällä vain persuja äänestämällä voitte enää vaikuttaa kaikki muut puolueet ovat liian korruptoituneita?

      • Anonyymi

        persut on äärioikeistolaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        persut on äärioikeistolaisia

        Eivät ole kun keskustassa. Kristilliset ja Kokoomus ovat oikeistolaisimmat👌 puolueet, mutta nämäkin lähempänä keskustaa kun oikeaa äärilaitaa. Sanna Marin 😥on oikea äärivasemmistolainen🖕. Jotta hän pärjää, tulee hänen ottaa äärioikeistolainen politiikka toteutukseen. 😁 terveisiä äärioikealta


      • Anonyymi

        Persuja ei tarvita mihinkään! Sekalaista oikeistolaista sakkia, jota yhdistää vain yksia asia: Poliittisia hylkiöitä, eli henkilöitä joita muut puolueet eivät halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuja ei tarvita mihinkään! Sekalaista oikeistolaista sakkia, jota yhdistää vain yksia asia: Poliittisia hylkiöitä, eli henkilöitä joita muut puolueet eivät halua.

        Maahanmuutossa olivat kuitenkin oikeassa ja nyt muut puolueet katsovat oikeudekseen rangaista heitä siitä. Oikeassa oleminen on ennenkin havaittu vaaralliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        persut on äärioikeistolaisia

        Persuja ei viimeksikään äänestetä.


    • Se on tämä tiki aika ja älyluurit kellä sellanen on.. Heleppoa tehä monenlaista netin maailmassa..

    • Anonyymi

      Ihmetyttää kuinka tällaiset sadistit saavat toimia lääkärinä Suomessa?

    • Anonyymi

      Lääkärit säästävät hoidoista vihervasemmisto Suomessa?

    • Anonyymi

      Jos vastaavaa tehtäisiin pakolaiselle vihervasemmisto hallitus älähtäisi välittömästi?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vihervasemmiston ei marssi suomalaisten mummojen puolesta?

    • Anonyymi

      Tätä aihetta on syytä pitää esillä?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti pidettävä esillä.
        Kivun syy on yllä olevassakin esimerkissä selkeästi lääkärien aiheuttama, koska kipu alkoi lääkärien tekemän maksansiirron seurauksena. Voisiko potilas hakea korvausta hoitovirheestä,sillä ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä täysin kivuton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti pidettävä esillä.
        Kivun syy on yllä olevassakin esimerkissä selkeästi lääkärien aiheuttama, koska kipu alkoi lääkärien tekemän maksansiirron seurauksena. Voisiko potilas hakea korvausta hoitovirheestä,sillä ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä täysin kivuton?

        Jos kivun hoito evätään laittomasti niin onhan sitä syytä pitää esillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kivun hoito evätään laittomasti niin onhan sitä syytä pitää esillä?

        Mainitussa esimerkissä kai ei ole kivunhoitoa evätty vaan kannabiksen käyttö.

        Onko laitonta evätä kannabiksen käyttö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitussa esimerkissä kai ei ole kivunhoitoa evätty vaan kannabiksen käyttö.

        Onko laitonta evätä kannabiksen käyttö?

        Puhuinkin itsestäni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti pidettävä esillä.
        Kivun syy on yllä olevassakin esimerkissä selkeästi lääkärien aiheuttama, koska kipu alkoi lääkärien tekemän maksansiirron seurauksena. Voisiko potilas hakea korvausta hoitovirheestä,sillä ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä täysin kivuton?

        Ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä todennäköisesti kivuton mutta kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti pidettävä esillä.
        Kivun syy on yllä olevassakin esimerkissä selkeästi lääkärien aiheuttama, koska kipu alkoi lääkärien tekemän maksansiirron seurauksena. Voisiko potilas hakea korvausta hoitovirheestä,sillä ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä täysin kivuton?

        Pitääkö potilaan loppuelämä kärsiä lääkärin maksansiirrossa tekemästä virheestä? Vain sillä perusteellako, että siirto oli potilaalle välttämätön? Siirron tehnyt lääkäri voisi tarjota apuaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti pidettävä esillä.
        Kivun syy on yllä olevassakin esimerkissä selkeästi lääkärien aiheuttama, koska kipu alkoi lääkärien tekemän maksansiirron seurauksena. Voisiko potilas hakea korvausta hoitovirheestä,sillä ilman hätäleikkauksena tehtyä maksansiirtoa potilas olisi tänä päivänä täysin kivuton?

        Aivan. Ilman maksansiirtoa potilas olisi kivuton, mutta kuollut. Erittäin epätodennäköistä, että lääkäri tuomitaan hengen pelastamisesta. Korvaukset eivät poista kipua. Ymmärrän, että on paha olla. Mutta se ei oikeasti ole kipulääkärin syy. Käypä hoito on tutkimuksiin perustuva kansallinen suositus, jonka ohi yksittäinen lääkäri ei voi mennä. Lääkäriltä ei siis voi tilata hoitoja, jotka eivät kuulu käypään hoitoon. Se olisi hoitovirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö potilaan loppuelämä kärsiä lääkärin maksansiirrossa tekemästä virheestä? Vain sillä perusteellako, että siirto oli potilaalle välttämätön? Siirron tehnyt lääkäri voisi tarjota apuaan?

        Ilman maksaa ei voi elää, joten siirto oli välttämätön. Ellei potilas halunnut kuolla. Ei Suomessa myöskään väkisin elinsiirtoja tehdä. Nehän ovat isoja leikkauksia komplikaatioriskeineen.


    • Anonyymi

      Sitten vielä ihmetellään mistä vihapuhe kumpuaa?

    • Anonyymi

      Jos maahanmuuttajia kohdeltaisiin näin huonosti vihervasemmisto hallitus julistaisi hätätilan Suomeen?

    • Anonyymi

      Suomessa on eniten ihmisoikeus rikkomuksia koko pohjoismaista?

      • Anonyymi

        Hengen pelastaminen on siis persulogiikalla ihmisoikeusrikos.


    • Anonyymi

      Totuuden puhumisesta ja vääryyksien julki tuomisesta koitetaan tehdä jotain katalaa maalittamista?

      • Anonyymi

        Jos tepsivää hoitoa ei ole, niin herrasväki puhuu hoidon eväämisestä.
        Kannabista ei taida kukaan lääkäri kirjoitella Suomessa. Täällä raivotaan ja lääkärin vakaumustakin pilkataan nimi mainiten, kun ei suostu kannabistouhuihin.
        Eikö tule mieleen, että se on rikollista touhua. On pelkästään lääkärin hyväntahtoisuudesta kiinni, jos hän ei vie asiaa poliisille.
        Kyllä se on pelkkää harhaluuloisuutta, että lääkärit kiusatakseen eivät hoida kipuasi. Sillä harhaluulolla häviää raastuvassa eikä siihen tautiinkaan ole muuta kuin lievittävää lääkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tepsivää hoitoa ei ole, niin herrasväki puhuu hoidon eväämisestä.
        Kannabista ei taida kukaan lääkäri kirjoitella Suomessa. Täällä raivotaan ja lääkärin vakaumustakin pilkataan nimi mainiten, kun ei suostu kannabistouhuihin.
        Eikö tule mieleen, että se on rikollista touhua. On pelkästään lääkärin hyväntahtoisuudesta kiinni, jos hän ei vie asiaa poliisille.
        Kyllä se on pelkkää harhaluuloisuutta, että lääkärit kiusatakseen eivät hoida kipuasi. Sillä harhaluulolla häviää raastuvassa eikä siihen tautiinkaan ole muuta kuin lievittävää lääkettä.

        Asia on juuri näin. Kipuun turhautuminen on ymmärrettävää. Mutta potilaankin pitäisi ymmärtää, ettei lääkäriltä voi tilata hoitoja, jotka eivät kuulu kansalliseen käypä hoito suositukseen. Hermokipu on helvetillistä. Kieltäydyin itse juuri hoidosta, jossa on korkea neuropaattisen kivun riski.


    • Anonyymi

      Hävetkööt rääkkäävät kipeitä ihmisiä...

      • Anonyymi

        Kasvakaa nyt vihdoinkin aikuisiksi.


    • Anonyymi

      Kyllä rehellisesti sanottuna vituttaa vihervasemmisto hallitus puhuu vain jostain isis vaimoista ja seisoo tumput suorina?

      • Anonyymi

        Vitutus, rasismi ja itsesääli ovat persulla ehtymätön luonnonvara.


    • Anonyymi

      Ei kuulu persujen arvostelijoita mitään kommenttia totuuteen siitä että ei nykyistä hallitusta kiinnosta suomalaisten hyvinvointi pätkääkään?

      • Anonyymi

        Lapsellista lässytystä. Hallitus ei voi poistaa sinun pahaa oloasi.


    • Anonyymi

      Kyse on vain niistä kuuluisista arvoista ?

    • Anonyymi

      Demareiden arvopohja on jo nähty?

    • Anonyymi

      Ainoastaan persut ajavat Suomen ja suomalaisten etuja ensin?

      • Anonyymi

        Persut ajaa Putinin asioita, hyvin kaukana Suomen eduista. Perehdy asioihin, äläkä anna idioottien aivopestä sinua.


    • Anonyymi

      Kun usko yhteiskuntaan menee niin sitä on vaikeaa palauttaa kiitos kuuluu maunulle?

    • Anonyymi

      Sanoisin että jos kerran jossain maissa kipupotilaille myönnetään kannabiksen käyttöoikeus voitaisiin lääkekannabis käyttöoikeus myöntää vaikeille kipupotilaille..?.Olen nähnyt vaikeaan kipuun Usassa miehen käyttäneen myös tiettyä sientä jauhettuna tabletin sisään että se esti hänellå vaikeat päänsärkykohtaukset melkoisen hyvin..mutta aiheutti kylläkin jonkinlaisen tripin joka ei ollut miellyttävä kokea mutta esti kipukohtaukset siis..Mutta noihin asioihin pitäisi lääkärinkin ensin saada laillisesti tutustua ja hänen tietää hengenvaarallisen käytön raja ja saada myöntälupa laillisesti noille tuotteille..Että hieman naurettavaa jos joku lääkäri saa hengellisyyttä tuputtaa kyllä potilaille mutta ei saisi noita oikeasti esim auttavia kahta ainetta halutessa määrätä vaikka jotenkin valvotusti tapahtuvaan käyttöön ...tuo sieni kun esim liiallisessa suuressa määrässä kun on varmaankin jotenkin tappava??niin pitäisi se kullekin sopiva määrä etsiä ihan yleisessä valvotussa käyttöpaikassa varmaan etsiä ja kokeilla potilaalle että kivut lievenisivät...

      • Anonyymi

        Pitäisi ja pitäisi. Yksittäinen lääkäri ei voi vetää hatusta hoitoja, joita ei ole Suomessa hyväksytty. SE vasta olisikin hoitovirhe.


    • Anonyymi

      Lääkärit keskittyvät nykyään kantiksien kipujen sijasta turviksiin ja taikaseinäloisiin. Ole myös itse huomannut että jopa Puolassa on jo paremmat lääkärit kuin Suomessa.Niin se hyvinvointi häipyy kun loisia kaitsetaan ja maksellaan.

    • Anonyymi

      On se kummallista kun ei saa edes hoitoa?

      • Anonyymi

        Lääkärillä ei ole taikasauvaa. Kaikkiin kipuihin ja sairauksiin ei ole hoitoja!! Eikä se ole lääkärin vika.


    • Anonyymi

      Miälenvikasta läpändeerusta....

      • Anonyymi

        Maahan tuodut uus pätevöityvät HUS . kahjolääkärit käskivät tapaturmassani heti aamuvarhain heti kävelemään pois sairaalasta. En uskonut selkäni olevan kunnossa jotain sinistäköhän litkua hyvin monta ruiskua suuhuni pruittaili hoitaja ! Invataksia pyysin. En saanut kuin auton josta en pois meinannut päästä. Siis selkäni murtumaa nämä eivät kuvista osanneet katsoa ! Eihän murtuneella selällä saa kävellä. Nyt olen selkäinvaliidi ! Ja Saatanan katkera !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahan tuodut uus pätevöityvät HUS . kahjolääkärit käskivät tapaturmassani heti aamuvarhain heti kävelemään pois sairaalasta. En uskonut selkäni olevan kunnossa jotain sinistäköhän litkua hyvin monta ruiskua suuhuni pruittaili hoitaja ! Invataksia pyysin. En saanut kuin auton josta en pois meinannut päästä. Siis selkäni murtumaa nämä eivät kuvista osanneet katsoa ! Eihän murtuneella selällä saa kävellä. Nyt olen selkäinvaliidi ! Ja Saatanan katkera !

        Paikallinen Erheyskeskus lääkäriharjoittelija ei jatkuvista pyynnöistäni huolimatta antanut lähetetettä Takaisin Hus . Sairaalaan mangneetti ym.kuvauksiin ! Kävi terkkkarissa alle 20 kertaa . Sanoi että selkäkipu voi kestää. Voi pewkale komero nyt täys särkylääkkeitä. Mikään niistä ei auta lainkaan ! Vihaan Suomea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahan tuodut uus pätevöityvät HUS . kahjolääkärit käskivät tapaturmassani heti aamuvarhain heti kävelemään pois sairaalasta. En uskonut selkäni olevan kunnossa jotain sinistäköhän litkua hyvin monta ruiskua suuhuni pruittaili hoitaja ! Invataksia pyysin. En saanut kuin auton josta en pois meinannut päästä. Siis selkäni murtumaa nämä eivät kuvista osanneet katsoa ! Eihän murtuneella selällä saa kävellä. Nyt olen selkäinvaliidi ! Ja Saatanan katkera !

        Juu aivan järkyttävää touhua "hyvinvointi" Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallinen Erheyskeskus lääkäriharjoittelija ei jatkuvista pyynnöistäni huolimatta antanut lähetetettä Takaisin Hus . Sairaalaan mangneetti ym.kuvauksiin ! Kävi terkkkarissa alle 20 kertaa . Sanoi että selkäkipu voi kestää. Voi pewkale komero nyt täys särkylääkkeitä. Mikään niistä ei auta lainkaan ! Vihaan Suomea

        Nyt taas Elossa propagandaa Tv 1 parasta aikaa. Noikin rahat oisi pitänyt laittaa kunnon lääkärien palkkoihin . Eikä ulkomaiden pätevöityvien hölmöilyihin .


    • Anonyymi

      Eutanasia olisi erittäin mukava hoito joillekkin kenenkä elämä on pelkkää kärsimystä.

      • Anonyymi

        Tai näissä hurjiin lukemiin paisuneissa Potilasvahingoissa edes Lääkekannabis ! Valtion Korvaamaamana !!!!! !


      • Anonyymi

        Tyhmempikin tajuaa että eutanasia lakia ajavat hakevat vain säästöjä miksi ihmiset maksavat veroja tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmempikin tajuaa että eutanasia lakia ajavat hakevat vain säästöjä miksi ihmiset maksavat veroja tyhjästä?

        Nimittäin verovaroista ne maununkin palkat maksetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimittäin verovaroista ne maununkin palkat maksetaan?

        Oisko kellään tietoa ? Mistä saisin puolueetonta lausuntoa HUS Lääkäreiden möhläyksestä . Kun yksityisillä lääkäriasemilla on Hus lääkäreitä . Vai pitääkö sitä Puolasta tai Engannista hakea ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko kellään tietoa ? Mistä saisin puolueetonta lausuntoa HUS Lääkäreiden möhläyksestä . Kun yksityisillä lääkäriasemilla on Hus lääkäreitä . Vai pitääkö sitä Puolasta tai Engannista hakea ?

        Eiköhän sieltä kipukapina ryhmästä löydy omakohtaista kokemusta?


    • Anonyymi

      Nämä tumpelot maksansiirron tehneet lääkärit ovat sairaalalääkäreitä, jotka menivät hätäpäissään tekemään maksansiirron aiheuttaen viattomalle potilaalle kroonillisen kauhean kivun. Olkaa kiitollisia, jos ette saa lähetettä sairaalaan, jossa elämänne tuhotaan ja pöllitään rahat. Peruspalveluministeri on tästä hirmuhuolissaa ja aikoo korjata asian, jahka saa 190 milj. Euroa remontin suunnitteluun. Sitä odotellessa syökää mäkikuismaa.

      • Anonyymi

        Sipilä otti erikois sairaanhoidosta muistaakseni 5 miljoonaa euroa pois. Vuoden 2016 alusta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä otti erikois sairaanhoidosta muistaakseni 5 miljoonaa euroa pois. Vuoden 2016 alusta !

        Oikeastaan Kiurulla meneekin suunitteluun vain 185 miljoonaa euroa. Olipa hyvä, että hoksasit.


      • Anonyymi

        Olisiko parempi, jos lääkärit olisivat antaneet viattoman potilaan kuolla. Ilman maksaa ei voi elää. Eiköhän se viaton potilas myös suostunut siihen maksansiirtoon. Suomessa elimet ovat kortilla, ei niitä väkisin siirretä.


    • Lääkärit ja opettajat ovatkin kaksi yhteiskunnan taloutta eniten kurittavaa ammattiryhmää.
      Tai iankin siellä kärkipäässä.


      Miksi siistiä sisätyötä tekevä lääkäti (keskiansio lähes 7 000€/kk) tarvitsee vielä lisäpalkan , jonka Helsinki nasoi VAPAAEHTOISESTI?

      Lääkäriliitto estää lobbaamalla lisä lääkärien kouluksen.
      Sama asia kun pk-sedun asuntojen hinnat.

      Lisää asuntoja ei vaan tehdä, ettei hinnat pääse laskemaan.

      Opettajat ovat taas 3-4kk vuodesta lomalla ja loput on siistiä sisätyötä.

      Onneksi pakka ei ole kovinkaan suuri.
      Mutta jos laksetaan ansioita per tehty työtunti, niin tuntiansio lienee aika kova.

    • Anonyymi

      Linnaan tuollaiset rääkkääjät ja koulukiusaajat kuuluisivat?

      • Anonyymi

        Onko kellään kokemusta lääkäristä rikosiloitus / tutkintapyynnön tekemisestä . Eli kumpi kannattaisi tehdä ja sen vaikutukset ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta lääkäristä rikosiloitus / tutkintapyynnön tekemisestä . Eli kumpi kannattaisi tehdä ja sen vaikutukset ?

        En tiedä mutta tässä maunun tapauksessa saattaisi jo rikoksen tunnusmerkit täyttyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta tässä maunun tapauksessa saattaisi jo rikoksen tunnusmerkit täyttyä?

        en tiedä olisiko potilasvahinkoapu oikea paikka kysyä neuvoa.


      • Anonyymi

        Helpottiko, kun sai reagoida hiekkalaatikkotasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta tässä maunun tapauksessa saattaisi jo rikoksen tunnusmerkit täyttyä?

        Älä puhu potaskaa. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, ettei lääkäri ole taikuri. Eikä hän voi toimia käypä hoito suositusten vastaisesti. Se olisi virhe, josta voi joutua syytteeseen.T

        Aluehallintovirasto käsittelee potilaiden hoitoon liittyvät kantelut lukuun ottamatta niitä tapauksia, joissa epäillään hoitovirheen johtaneen potilaan kuolemaan tai vaikeaan pysyvään vammautumiseen. Silloin kantelu tehdään Valviralle.

        Valvira harkitsee, onko kantelun perusteella syytä epäillä virheellistä menettelyä tai laiminlyöntiä, jonka johdosta valvontaviranomaisen tulisi ryhtyä selvittämään asiaa.
        Yli kaksi vuotta vanhoja asioita ei käsitellä.


    • Anonyymi

      Juu ei vihervasemmistoa kiinnosta suomalaisten kärsimykset?

      • Anonyymi

        Potilasvahinkoapu on kyllä melko kallis paikka kysellä kaikkea. Kun muutenkin minulla nyt pahasti vammautuneena koostaa selkeästi yhteen paperiin kaikki selvitykset. Jotka vien kyllä pot.vah.kesk. Tässä minun elävältä tappamiseen osallistui kaksi Hus.ia ja Terveyskeskus. Joka poistanut käyntejäni n.13 kpl.tta. melkoisen törkeä soppa oikeasti .


    • Anonyymi

      Noi lääkärit ovat kyllä joskus todellakin kylmiä. Mä menin kerran selittämään tollaiselle mestarilli kipulääkkeistäni ja lopputuloksena että lonkkamurtumaani lopetettiin mielestäni sopiva kipulääkitys.

      • Anonyymi

        Kun uusi sote tulee, niin lääkäreiden hilluminen loppuu. Valta annetaan parlamentaaristen voimasuhteiden mukaan valituille pitkän poliittisen kokemuksen omaaville johtajille, jotka näyttävät lääkäreille, mistä kansanterveystäti pissii. He purkavat lääkäreiden monopolin ja perustavat kokonaisvaltaisen polimonon. Yksityinen työterveys lähtee Suomesta kuin Antti Rinne hallituksesta.


    • Anonyymi

      Nostetaanpa aihetta ylös että mitä täällä tapahtuu vihervasemmisto hallituksen aikana?

    • Anonyymi

      Mielenvikainen tilanne kaltoinkohdellut syyllistetään kaltoinkohtelustaan?

    • Anonyymi

      Vihervasemmisto ei marssi suomalaisten puolesta?

    • Anonyymi

      Sairas tilanne ja presidentti puhuu vain vihaisesta puheesta?

    • Anonyymi

      Ettei totuus unohtuisi....

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin. En tunne ketään syöpään sairastunutta, joka olisi saanut "psyykkistä tukea". Se on sairaus sairauksien joukossa. Syöpäjärjestöillä on vapaaehtoisia tukihenkilöitä, mutta niitä pitää osata kysellä. Minua on hoidettu hyvin, ei ole mitään valittamista. Olen myös itse perehtynyt hyvin sairauteeni. Nuorelle saattaa olla vaikeampaa, kun ei ole vielä elämänkokemusta. Ja pohjalla vielä psyykkisiä ongelmia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä rahaa pakolasbisnekseen riittää....

    • Anonyymi

      Nostetaas taas ettei totuus unohdu....

      • Anonyymi

        Minun rankka törkeä pot.vahinko tarina sensuroitu pois. Rahan Voima !


    • Anonyymi

      Kipu loppuu kertaheitolla kun vetää itsensä hirteen. Ei tarvitse enää lääkkeitä ja sietää natsilääkäreitä. Biltemasta 5 metriä köyttä ei maksa paljon mitään.

      • Anonyymi

        Toinen vaihtoehto on rankaista kiusaajiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on rankaista kiusaajiaan?

        Sdp on valinnut tämän jälkimmäisen tien.
        Taattua demarilaatua jo vuodesta 1972, kun kansanterveystyö aloitti 5- vuotissuunnitelmallisen työnsä estääkseen sairauksien kustannuksella tapahtuvan rikastumisen.
        Nyt peruspalveluministeri vaatii 190 milj. euroa hallintoon, jolla lääkärit laitetaan kuriin. Hän lupasikin keppiä vastaanpanijoille.

        Nyt Kiuru ja Harakka tekevät sen, mihin Sorsa ei pystynyt:
        laittavat julkisen puolen (190 miljoonalla eurolla) kuntoon ja lopettavat yksityisen terveydenhoidon ja apteekit.

        Nyt on taloudellisesti toiminnan aika, sillä Suomen talous on vahvassa nousussa, työllisyys kasvaa kohisten ja vienti vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on rankaista kiusaajiaan?

        Ikävämpi vankilassa on sairastaa. Sieltä tuskin pääsee kipupolille.


    • Anonyymi

      Ei palstan persuttelijoita kiinnosta persujen kannatuksen nousun todelliset syyt?

    • Anonyymi

      Tähän on nyt ihan turha hakee kristillisiä arvoja ja Jeesusta mukaan keskusteluun.
      Jos tällä lekurilla niitä ois niin ei ois sairaille ihmisille täysi kuspää!

    • Anonyymi

      Kipukapina on potilasjärjestö. Asiallinen toiminta sen kautta on tietenkin hyvä asia. Some on sen sijaan pudottanut osan porukkaa henkisesti keskiajalle. Lääkärien mollaaminen nimeltä on lynkkausta ja mobbausta. Saattaa olla, että aineksia olisi myös kunnianloukkaussyytteiseen. Käypä hoito suositukset ovat kansallisia ja tutkimusnäyttöön perustuvia. Yksittäinen lääkäri ei niistä päätä tai niitä muuta. Hoitovirheille on taas Suomessa omat käsittelymekanisminsa. Eikä se ole some.

    • Anonyymi

      Tuntenevattkohan monet ihmiset todellisuutta esimerkiksi pääkaupuniseudulla? Hyvää hoitoa voi ehkä joskus saadakin, mutta hyvin usein käy kuitenkin niin, että potilaskertomus vääristyy lääkärin virheellisen arvion/uskomuksen tai muun syyn takia. Potlas on silloin aika heikoiila, jos asianomainene lääkäri on jääräpäinen ja ylimielinen ja omaa aseman ,jossa voi vaikuttaa. Lääkärit "puhaltavat liikaa yhteen hiileen" ja selviäkin väärinkäytöksiä ja vakavia rikoksia jää pimentoon ja kärsijänä
      on aina potilas. Uskon, että monet itsemurhat johtuvat lääkäreiden mielivallasta.

      • Anonyymi

        Suomen kipuhoito on Burana ja Panadol. Ja sä luulet vaan että selkärankasi on kokonaan lähes poikki ! Kun lääkekannabis useimpia meitä auttaisi. Apteekkarien ja lääkekauppiaiden provisioiden vuoksi sitä ei tahdo saada !


    • Anonyymi

      Kipu tappaa.se joka ei ole kokenut todellista kroonista kipua ei asiaa ymmärrä ,helppo arvostella kipupotilaita niinsanottuana terveenä ,mutta omalla lailla sairaana.ei muuta🤬

    • Anonyymi

      Minäkään en haluaisi syyllistää, mutta nykyhallituksen ja nykyisen STM: n politiikkaa tämä lääkäreiden ja hoitajienkin tikun nokkaan nostaminen ja sylkykuppina pitäminen ainakin palvelee.

      Jopa perheministeri itse lietsoo sitä, kuten näkyy esim. you tubestakin löytyvässä videon pätkässä, jossa Krista Kiuru uintiliikkein kuvailee lääkäreiden juonimista.
      Katsokaa ja ihmetelkää.
      Ministeri siinä heiluu isolla palkalla.

      Samalla voi miettiä, että mitä se vihapuheen lietsonta nyt oikein tarkoittaakaan, kun siitä valtakunnansyyttäjäkin on nostanut syytteen kansanedustajaa vastaan.

    • Anonyymi

      Eihän kyseiset lääkärit ole käyttänyt aikaansa potilaiden hoitoon niin vastatkoon nyt sitten heidän kysymyksiinsä .krooninen kipu on helvetti joka vie koko elämän.juu terveenä on hyvä jaaritella .hyvä kun joku tuo esille kroonisen kivun .

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole kunnon kivunhoitoa.kipu on EU tasolla määritetty omaksi sairaudeksi,lakia ei toteuteta.kipupotilaan seuranta ja hoito poukkoilee miten sattuu.vähätellään ,jätetään ,kiusataan 23-vuoden kokemus.eikä tule paranemaan uskokaa pois.

    • Anonyymi

      Toimittajalla ei ole mitään käsitystä eikä kokemusta minkälaista valtaa lääkärit käyttää.21vuotta meni kun minulle myönnettiin että ciproxin antibiootti teki minust 100% invaliidin siis fluorokinoloni antibiootti ,itse lääkkeen määrännyt infektiolääkäri ehdotti minulle korvausta ,vuonna 2000 sairaanhoitaja sanoi tämän jälkeen voit olla varma että
      Kaikki lääkärit ovat sinua vastaan,näin on myös käynyt.lukekaa mitä kyseiset antibiootit tekevät monille ihmisille.se on pientä mitä lääkärit joutuvat kestämään.jos joskus vielä jaksan tulen julkisuuteen asiani kanssa.elämä pilattu ja keho hirvittävät kivut jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Iiselläni on epäily lääkkeen aiheuttamasta verenkierto- ja valtimo-ongelmista. Uudehko lääke ja mahdollisia sivuvaikutuksia lueteltu paljon. Syy jatkuvasti vaikeutuviin oireisiin voi kyllä olla sydämessäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iiselläni on epäily lääkkeen aiheuttamasta verenkierto- ja valtimo-ongelmista. Uudehko lääke ja mahdollisia sivuvaikutuksia lueteltu paljon. Syy jatkuvasti vaikeutuviin oireisiin voi kyllä olla sydämessäkin.

        Lääkäreillä pitäisi kuitenkin olla tietoa sivuvaikutuksista. Jo varhaisessa vaiheessa kerroin alkaneista valtimokivuista, mutta sanottiin, että ei liity lääkkeeseen. Olen kysynyt asiasta myös apteekissa, eikä mitään tietoa sielläkään.


    • Anonyymi

      Olen lopen uupunut Maunuun. Hänellä ei ole minkäänlaista kykyä kohdata ihmistä heikoimmillaan. Tekee virheitä määrätessään lääkkeitä, ei kuuntele. Kova kiire tuntuu olevan. Ilmoitin kahden vuoden jälkeen, että kiitos nyt riittää. En näe mitään ulospääsyä kivuistani. Työhön ei pysty ja elämä on täysin turhaa.

    • Anonyymi

      Luin tekstin ja olen hämmästynyt ihmisten käytöksestä. Minkälaisia ihmisiä Suomi on täynnä. Onko tämä ”some” tarkoitettu kaikkien mahdollisten ammattihenkilöidenkin haukkumiseen? Suomalaisista sanotaan, että ovat ujoja ja hiljaisia. Eivät näytä olevan ” somessa” kun voivat haukkua ns. seläntakana anonyymina. Onko se rohkeutta ja hienoa, kun niin tekee? Tuleeko siitä haukkujalle itselle hyvä fiilis? Kun on saanut purkaa pahaa oloaan.
      Mutta miten käyttäydyt muita ihmisiä kohtaan kasvokkain? Hymyiletkö? Oletko ystävällinen? Kohteletko esim. työkavereita hyvin?
      Minun arvaus🧐. Olet se henkilö, joka on epäkohtelias, selän takana puhuja, mustamaalaaja työkaveri. Joka aiheuttaa epäsopua ja mielipahaa työpaikalla.
      On vaikea uskoa, että jos täällä ” puhuu” niinkuin ”puhuu” ei voi olla ystävällinen persoona muuallakaan.

      Ja olen Maunun kanssa samaa mieltä, että rukouksesta saa apua. Ja Enkeleiltä saa apua, kun vain aidosti sydämeltään sitä pyytää. Olen saanut apua ihan pienissäkin asioissa, joka tuo iloa. Siihen ei tarvitse olla välttämättä kristillisesti vakaumuksellinen. Vaan tärkeintä on olla aidosti vilpitön pyynnöissään.

      Ja kaikille kivuista kärsiville. Itse olen kärsinyt jo yli 30v kivuista. Hermosärystä ym. tiedän mitä se on. Itse voi myös tehdä aika paljon helpottaakseen oloa. Jos lähdettä siitä, ottakaa positiivinen asenne asioihin ja ihmisiin. Ja ajatelkaa, miten haluatte itseänne kohdeltavan. Näinkö, miten täällä kirjoitetaan? Hyväksyttekö te sen?
      Minä en hyväksy tällaista kohtelua enkä käyttäytymistä mitä täällä tapahtuu.
      Kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Kaikki paha kääntyy aina itseään vastaan. Senkun jokainen sisäistäisi, niin tätä maata voisi sanoa maailman onnellisemmaksi maaksi. Minun mielestä se ei ole sitä nyt.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe