Ja näin, länsisataman uusi puoli ja Katajanokka saatiin ruotuun.
Ensimmäisessä rivissä bränditaksit, villit ynms kotikutoiset välitysfirmat arvoiseensa muut taksit riviin.
Länsisatama T2 ja Katajanokka Lähitaksille ja Taksi Helsingille
22
386
Vastaukset
- Anonyymi
Joko on päätös tullut ?
Googlella ei ainakaan löytynyt mitään.- Anonyymi
On tullut, ei ollut hintakilpailu vaan laatu palvelu.
Ei ollut muilla vaadittavia specsejä.
Toivottavasti muut satamat seuraa perästä.
- Anonyymi
Huhun mukaan olis menny Lähitaksille. Pitääkö paikkansa?
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa, Kajoni vei kisan voiton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, Kajoni vei kisan voiton.
Juujuu ja siat lentää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, Kajoni vei kisan voiton.
Kajoni voitti Tervasaaren mattolaiturin taksiaseman, älkää nyt sekoittako asioita.
PSG taksi hoitaa terminaalit 1.5.2020 alkaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kajoni voitti Tervasaaren mattolaiturin taksiaseman, älkää nyt sekoittako asioita.
PSG taksi hoitaa terminaalit 1.5.2020 alkaen.PSG ? Mikä se on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PSG ? Mikä se on?
PSG = Paris Saint-Germain FC
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PSG ? Mikä se on?
Stadin paras ja luotettavin taksiyhtiö, tarjoavat elämysmatkailuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stadin paras ja luotettavin taksiyhtiö, tarjoavat elämysmatkailuakin.
Ainakin paras koska pystyvät luovimaan väärään suuntaan motarilla.
En tiedä muita joilla tähän kyky - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kajoni voitti Tervasaaren mattolaiturin taksiaseman, älkää nyt sekoittako asioita.
PSG taksi hoitaa terminaalit 1.5.2020 alkaen.PSG on paras ja vie markkinat. Kateelliset kartellitaksit ottavat siltä selkäänsä. Edes Kajon ei pysty laittamaan kunnolla kampoihin.
- Anonyymi
Lähitaksi ja taksi helsinki hoitaa satamien paalupaikat.
Sittenhän asiakkaat äänestää haluavatko homman olevan näin.
Jos ei niin, villit ynms apuvamenevät löytyy muut taksit jonosta. - Anonyymi
Ihan kuin nyt puhuttaisiin jostain lentokentän volyymeistä. Muutama kymmenen taksia saa keikan, kun kunnon ruuhkapaatti tulee satamaan, muuten kymmenenkin on hyvä.
- Anonyymi
Näin on, volyymit ei ole kovia.
Mutta suunta on oikea ja asiakkaat saavat varman hintaiset taksit, eikä mitään pingotakseja joissa hinta 2 kilometrille voi olla 15eur tai 35eur.
Kansainvälinen kuski voi samalla ajaa ihan vikasuuntaan ratikkakiskoja pitkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, volyymit ei ole kovia.
Mutta suunta on oikea ja asiakkaat saavat varman hintaiset taksit, eikä mitään pingotakseja joissa hinta 2 kilometrille voi olla 15eur tai 35eur.
Kansainvälinen kuski voi samalla ajaa ihan vikasuuntaan ratikkakiskoja pitkin.Ajan itse pienemmän kaupungin pirssiä. Helsingissä mahtaisi olla mielenkiintoista työskennellä näinä aikoina🤔 Ainakin kun lukee näitä juttuja. Pitäiskö painia tolpalla kyydistä jonkin somalikuskin kanssa..)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan itse pienemmän kaupungin pirssiä. Helsingissä mahtaisi olla mielenkiintoista työskennellä näinä aikoina🤔 Ainakin kun lukee näitä juttuja. Pitäiskö painia tolpalla kyydistä jonkin somalikuskin kanssa..)
Ei tarvitse painia, mutta keskaria joutuu aina välillä näyttämään.
- Anonyymi
Hinta ei ollut valintaperuste, koska se olisi voinut sulkea pois muuten sopivia kandinaatteja (mikä nähtiin Kela kilpailutuksessa). Kaistan vuokran oli Helsingin satama määritellyt jo valmiiksi joten kaistan vuokrastakaan ei voinut antaa tarjousta.
Tarjouksessa autokapasiteetilla oli painoarvoa 50% ja toinen 50% käsitteli toimenpiteitä millä saadaan varmistettua että autot ovat käytettävissä terminaalin käyttäjille mihin kellon aikaan tahansa (terminaalin aukioloaikojen puitteissa).
Tarjouspyyntö käytännössä rajasi kaikki muut pois paitsi Lähitaksin ja Taksihelsingin.
Minimivaatimukset oli myös asetettu hyvän taksilaadun varmistamiseksi sen verran korkeiksi ettei tarjoukseen osallistuva oikeastaan voinut esittää mitään erityistä kilpailuvalttia.
Tarjoushakemukseen ilmoitettiin automäärä, rustattiin muutama ruksi muutamaan kysymykseen ja ilmoitettiin lyhyesti millä toimenpiteillä kalustoa saadaan satamiin nopeasti jos takseja ei olekaan tarpeeksi terminaaleissa (erityistilanteissa).
Minimivaatimuksia esim. palveluntuottajille:
- käytössään välityskeskus tai muu vastaava asiakaspalve-
lukeskus 24/7
- mobiilisovellus palveluiden tilaamiseen
-Hyväksyy kaikki luottokortit sekä taksikaupunkikortit että Kelan myöntämät taksikortit
-palveluntuottajalla käytössään järjestelmä, jolla voidaan jäljittää yksittäinen
ajoneuvo ja kuljettaja reklamaatioiden selvittä-
miseksi
Minimivaatimuksia esim. kuljettajille:
- kuljettajilla riittävä suomen ja englannin kielen taito
- kuljettajien tulee olla siististi ja asiallisesti pukeutuneita
- kuljettajilla tulee olla riittävä pääkaupunkiseudun paikallistuntemus
-Kuljettajat eivät saa kieltäytyä ottamasta asiakasta kyytiin vaikka ajomatka olisi lyhyt!
Vuokra 1. kaistalle (johon tulee 1-2 palveluntarjoajaa riippuen saadaanko tarjoukset yhdeltä vai kahdelta yhtiöltä isolta yhtiöltä) on 2000€/kk/terminaali. Käytännössä sopimus maksaa 4000€/kk koska tarjous kattoi sekä Katajanokan että Länsisataman.
Optio Olympiaterminaaliin 2000€/kk jos operaattorilla on halua myös sitäkin operoida (tosin saapuvia laivoja on vain kerran päivässä).
Kaikkiin satamiin on sopimuksenkin jälkeen mahdollisuus tulla kaikki muutkin taksiyhtiöt/yrittäjät Muut operaattorit -kaistalle joka on aseteltu 1 kaistan viereen niin että välissä on vielä ohituskaista. Parhaiten vastaavaa kaistajärjestely on käytössä Helsinki-Vantaan lentoaseman T1 alueella.- Anonyymi
Ihanaa, vielä jos keskustaan saataisiin yksi taksiterminaali jossa vastaava järjestely.
- Anonyymi
Ei taida Taksi Helsingin elämänkoululaiset kyllä englantia puhua edes auttavasti.
- Anonyymi
Kelan kilpailutuksen Helsingin seudulla voitti alunperin TH/Lähitaksi -kombo joka ei pystynyt kelakyytejä hoitamaan. Huomattavasti parempi otti homman hoitaakseen. Hyvä niin. Nyt homma toimii.
Länsisatamassa ja Katajanokalla ei näköjään ajateltu asiakkaan parasta, niinkuin Finavialla. No, onneksi molemmissa on ratikka suoraan terminaalin edessä, eli ei tarvitse ottaa näitä ylikalliita takseja.- Anonyymi
TH/Lähitaksi-aikaan ei ollut mahdolllista houkutella sataa mustaamiestä franchisinilla ajamaan kun ei ollut liikenneluvat vapaita.
- Anonyymi
Eipä noita ylikalliita ole muuta kuin villien pompahtavat hinnat, esim mummolta 45e/750m matka..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339