Silakat maalittivat Teemu Keskisarjaa.
"Historioitsija Teemu Keskisarja on menettänyt vapaaehtoishomman maahanmuuttajanuorten parissa somekohun takia. Kohu nousi, kun Keskisarja mainitsi yleisötilaisuudessa sanan ”neekeri” puhuessaan Afrikan kolonialismia koskevasta ajasta. Ohessa Keskisarjan oma kirjoitus aiheesta."
"Tiedemiehenä ja yrittäjänä en piittaa pätkääkään maalituksesta. Olen immuuni yliopistopiirien kaunalle. Vihapostia ei tule, koska en ole somessa. Eriväriset kaverini ymmärtävät ilman muuta, että en ole haukkunut heitä neekereiksi. Mutta tätä kirjoittaessani minua silti vituttaa hyvin voimakkaasti. Internetin höpöjuttujen ja ilkeiden valheiden vuoksi menetin vapaaehtoishommani. Olin puuhaillut pari kertaa viikossa juniorien apuvalmentajana jalkapalloseurassa. En saata kuvitella, että tässä monikulttuurisessa porukassa kukaan olisi arvannut minua rasistiksi. Nytpä tuli kenkää seuran ”arvojen vastaisesta esiintymisestä”."
"Eipä tässä mitään. Ajojahti on alkanut, mutta minä en jättäydy jänikseksi. Tietyille Tieteentekijöille esitän ensi alkuun toivomuksen. Pistäisittekö someen videon, jossa te itse laskeudutte akateemisesta näkötornistanne tekemään palkatonta työtä maahanmuuttajanuorten hyväksi."
"Historioitsija Teemu Keskisarja on menettänyt vapaaehtoishomman maahanmuuttajanuorten parissa somekohun takia. Kohu nousi, kun Keskisarja mainitsi yleisötilaisuudessa sanan ”neekeri” puhuessaan Afrikan kolonialismia koskevasta ajasta. Ohessa Keskisarjan oma kirjoitus aiheesta."
"Tiedemiehenä ja yrittäjänä en piittaa pätkääkään maalituksesta. Olen immuuni yliopistopiirien kaunalle. Vihapostia ei tule, koska en ole somessa. Eriväriset kaverini ymmärtävät ilman muuta, että en ole haukkunut heitä neekereiksi. Mutta tätä kirjoittaessani minua silti vituttaa hyvin voimakkaasti. Internetin höpöjuttujen ja ilkeiden valheiden vuoksi menetin vapaaehtoishommani. Olin puuhaillut pari kertaa viikossa juniorien apuvalmentajana jalkapalloseurassa. En saata kuvitella, että tässä monikulttuurisessa porukassa kukaan olisi arvannut minua rasistiksi. Nytpä tuli kenkää seuran ”arvojen vastaisesta esiintymisestä”."
"Eipä tässä mitään. Ajojahti on alkanut, mutta minä en jättäydy jänikseksi. Tietyille Tieteentekijöille esitän ensi alkuun toivomuksen. Pistäisittekö someen videon, jossa te itse laskeudutte akateemisesta näkötornistanne tekemään palkatonta työtä maahanmuuttajanuorten hyväksi."
Vastaukset 62
Vanhimmat
Keskisarja on suorasanainen mies, pidän siitä.
Minä myös.
Mistä ihmeestä aloittaja tähän nyt silakat veti?
No silakat siellä varmaan ovat Keskisarjasta valittaneet.
Silakat maalittavat myös Jore Puusaa.
Mikäli hänen Cicciolina plus 42 muuta kuvaa videoonsa on uskominen.
Ja Rasmukset.
Surkeimmista surkeimpia ja noloimmista noloimpia ovat ne yritykset ja yhteisöt jotka nöyrtyvät ja alistuvat tällaisen hyviksi tekeytyvien ihmisten maalituksen edessä. Juuri heidän munattomuus tekee terrorin ja vainon mahdolliseksi. "Ei ole ok, että..., meidän mielestä ei ole kiva että..." Hyi saakeli mitä limaisia potkupalloja he ovat!
Miksi negruista ei saisi puhua?
Ne (värilliset)nyt on nostettu maailman eliitin toimesta myös meidän vaaleiden ei kolonialismista vastuussa olevien suomalaisten yläpuolelle, niinkuin tosin kaikki muutkin, esim kaikki muut valkokansat.
Pitää vaan muistaa että tämä mitä täällä harjoitetaan nykypäivänä on nimenomaan kolonialismia suomea/suomalaisia vastaan.
Kun toinen ihminen loukkaantuu jonkinlaisesta nimittelystä,ja jos nimittelijä ei tiedä mikä siinä loukkaa,lienee syytä kysyä sanan merkitystä.Voisinko tässä sanoa Teitä tietämättömiksi typeryksiksi....loukkaannuitko?
Jalustalle on tosiaan nostettu.
Oli vain ajankysymys että nää rauhaa "rakastavat" hyökkäävät teemunkin kimppuun.
#SilakatOnNoloja
#OnNoloaOllaSilakka
#SilakatSeis
#SilakatOnVammaisia
Teemu Keskisarja nyt ainakin tietää historijoitsijana mistä puhuu. Aivan käsittämätöntä on hyllyttää hänet yhdestä sanasta vapaaehtoistyöstä. Hän jos kukaan osaa käyttää sanoja oikeissa yhteyksissä. Toki suorasanaisesti ja naulan kantaan. Mikä ei enää nykyisin sovi. Historiastakin pitää puhua kaunistellen. Hän on hyvä tyyppi. Vaikeaa kun ihminen lynkataan jos erehtyy epähuomiossa sanoista. Miten ihmisistä on tullut pilkunviilaajia. Käsittämätöntä.
Tais olla iltiksessä tuo juttu.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006390194.html
Siellä se.
Naaman olen muistaakseni nähnyt henkilöstä, mutta muuten hän ei ole minulle tuttu. Fiksu mies jokatapauksessa.
Teemu olisi varmasti iloinen nahkapääkaaderin vahvasta tuesta!
Palstalaiset eivät tätä koulutustasollaan ymmärrä, mutta todellisuudessaTeemu-ressukka vain uhriutuu, ammattihistorioitsijoiden varsinaiseen kritiikkiin teemuilujansa kohtaan ei sankarimme mitään sano.
Ja suvakitko ei uhriudu?
No jopas oli taas heitto. Teemu Keskisarjassa on enemmän miestä kuin monessa muussa sanoisinko "munattomassa nillittäjässä" mutta en viitsi sanoakaan. Katsotaan nyt ensin miten tämänkin viattoman lausahduksen sanojalle käy.
Taidat sinäkin kuulua niihin, jotka hänet intopinkeänä olisit mustamaalaamassa? Turha yrittää, tunnen ja tiedän Teemun. Liian kova pala kaltaisillesi.
Teemu on kunnon heppu.
Joo, olen katellu sen ohjelmia, hyviä pätkiä.
Tämä oli vain ajan kysymys, koska he käyvät T. K:n kimppuun. Tällaisia suorasanaisia, älykkäitä, vihervasemmistolaisista sanaterroristeista, toisinajattelijoiden vainoajista, piittaamattomia/pelkäämättömiä Suomessa saisi olla enemmän.
Suomeen on päässyt valtaan sanaterrorismi. Yksittäisistä sanoista syyttämällä, maalittamalla tehdään yhteiskunnalle paljon hallaa. Eikä vain sanaterrorismia, vaan suoranaista toisinajattelijoiden vainoa ja estämistä mm. virkapaikoille.
Tälläistä toimintaa ei missään nimessä tule hyväksyä. Tällaisten pillin mukaan tanssijat ovat juurikin samanlaisia pelkureita, kuin he jotka eivät puuttuneet ja antoivat holokaustin aikaisen pahuuden tapahtua.
Tällaiset "silakat" alkavat uhkailuilla ja pelolla hallita, "jos et ole samaa mieltä menetät työpaikan, eristämme sinut muista, mustamaalaamme jne.". Suoranaista terroristia.
Joko toimittaja Matti Haapalan mustamaalaus on alkanut?
Ja kuinka paljon vie valtion rahaa kun sanoista syytetään tavallisia ihmisiä?
Tuossakin tarinassa totuus on täysin toisenlainen, mutta ei anneta sen häiritä persujen keksimää hyvää tarinaa.
Tuolla sitten se tylsä totuus tästäkin tapauksesta.
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2020/02/02/somekohun-anatomia/
Siellä se tavanomaisen tylsä silakka- ja uuninpankkopoikatotuus.
Parven liikkeisiin sopiva, ilman omaa rohkeutta.
Ai persutko sen nyt on keksinyt?
Teemu on mies paikallaan.
Natsi mikä natsi.
Oho, osasit sanoa natsi. Miltä tuntuu olla tyhmä?
Ei voi ymmärtää teitä natsittelijoita. Säälin teitä.
Nämä maalittajat ovat mieleltään Jone Nikulan kaltaisia "oikeiden" mielipiteiden edustajia, heidän kanssaan on turha yrittää keskustella sillä heillä on tapana juuri tällaiset lapselliset twitter pelleilyt taikka kristillisten bussien potkimiset "suvaitsevuuden" nimissä. Keskisarja on hyvä mies ja hänen teoksensa ovat hyvin tehtyjä, kateelliset hyeenat ilman omia meriittejä ovat hyökänneet hyvän miehen kimppuun koska ovat itse epäonnistuneet siinä missä Keskisarja on onnistunut, ei tässä muusta näytä olevan kyse. Ehkä nämä akateemiset nerot pääsevätkin vielä parrasvaloihin oikein radiorockiin Nikulan haastateltavaksi!
Silakat nykyajan Natseja kohta ne alkavat polttaa toisinajattelijoden kirjoja toreilla roviolla!
Täysiä hörhöjä, mutta onneksi ovat mitätön vähemmistö.
Tunkioharakkanillittäjät asialla, kun Keskisarja ei kuulu heidän kööriinsä.
Täälläpäin ei silakkayritysten kanssa tehdä mitään yhteistyötä.
silakoiden kokoontuminen Kansalaistorilla lässähti.
Onneksi olen eläkeläinen ja voin sanoa mitä tykkään. Ei tarvi välittää kaikenmaailman raukkamaisista joulukaloista kyttäämässä mitä sanon. Laatikaa kalaihmiset vaikkapa sanakirja kielletyistä sanoistanne joutessanne, että muut saavat naureskella indexillenne.
Jahka näitä maalittajia aletaan etsimään ja tuomitsemaan ei tarvitse kuin avata hapansilakoiden Facebook sivut on nää tyhmää porukkaa?
Vihervassarit taas valittaneet. Jessus mitä sakkia. Noh, käytänpä tuota sanaa aina kun minua palvelee tummahipiäinen, ihan vaan kostoksi.
Porvarit näkevät punaista kun Teemu Vähäsarja avaa suunsa. Vähäsarja on tuonut esiin monia "valkoisia valheita" Suomen historiankirjoituksesta.
Hänen väitöskirjansa on mielenkiintoinen. Se kertoo suomalaisten elämiin sekaantumisesta ja sisältää väitteen että ko toiminta on kaikista kulttuureista ollut yleisintä Suomessa ja Ruotsissa. Kertoo perversioista ja kansankulttuurista 1700 luvun Suomessa. Oikein fiksu ihmisnen.
epäily:
moinen lipsahdus oli keino saada kohu aikaan- ja lisätä kirjamyyntiään, koskapa tyyppi kai kustantelee kirjojaan kaippa pääosin suomen historiasta ja henkilöistä kertovia teoksia?
Tosin saattaa olla että on sitä sukupolvea jolloin ko. sana oli vielä ihan normaali ja viaton sana jota kaikki käyttivät- ja tällöin se joskus saattaa tulla ihan itsestäänajattelematta sanottua. Keskisatja kyllä tuntuu muutenkin käyttävän aika suorankarskia jopa vanhanaikaisen tuntuista kieltä ja jopa uhoavantyylistä joskus, joten sekin otettakoon hhuomioon, ettei tämä nyt t arvitse olla ollut niin erikoista- eihän kaikki voi puhua kuin presidentti uudenvuodenpuheessaan: paljon kaunopuhetta ilman asiaa.
Eihän tässä nyt sentään mitään Peteliuksen huumoria ollut?
Ei ole media kiinnostunut ? vaikka juuri näistä asioista maalitetaan mediassa ketä milloinkin? eli normaalia media-aiheistoa...
https://www.aamulehti.fi/a/200856752
huomasin vasta- aiheen yllättäessä- että tässähän ei ole mitään kohun aihetta-
onko vaan iltalehti julkaissut videon, saaadakseen juttuaiheita lisää- esim levittämällä 'rasismististista' eripuraa suomeen taas lisää?-
Keskisarja on TIEDEMIES, tekee TIETEELLISTÄ TUTKIMUSTA, - ja siksi tuokinluento tapahtui TIETEELLISESSÄ ASIAYHTEYDESSÄ -
tällöin olisi jopa väärin käyttää muuta termiä kuin tuo mainittu n-sana, koskapa puhuttiin nimenomaan tuon raa'an siitomaavallan ajasta afrikassa.
N-sana siis kuvasi täsmälleen tuon ajan termiä , sisältäen ko. ajan asiayhteyden- ja siten oli ihan neutraali TIETEELLISEN HISTORIANKIRJOITUKSEN OSA.
Eli tässä EI OLLUT OLLENKAAN RASISTISTA MOTIIVIA- joksi asia on ilmeisesti väärinkäsitetty.
Sääli että koko n-sana juttu meni suomessa tällaseksi, koskapa jokainen suomalainen vielä 80-luvun alussa käytti tuota sanaa joka oli ihan normaali souomenkieleen kuuluva sana- siis TÄYSIN ILMAN RASISTISTA MERKITYSTÄ. Jostain syystä termiä kohtaan alettiin 90-luvun aikana hyökätä, koska se ULKOMAILLA saattoi omata rasistisen merkityksen.
Outoa että persut puolustavat Teemu Vähäsarjaa, sillä tämä on "paljastellut" Suomen historiankirjoituksesta monia valkoisen-Suomen valheita. TV:ssäkin pyörineet dokumentit sisällissodasta ja jääkärien rikollisesta toiminnasta ovat jääneet mieleen.
Teemu Vähäsarja lanseerasi erään hyvin persuille sopivan lauseen, eli "jos et viitsi lukea yhtään aiheesta kirjoitettua kirjaa niin googleta edes".
Riittääköhän vihervassareiden älynlahjat edes googlettamiseenkaan?
Eikös kulttuuriväen tulisi pitää toisesta valtion suojatyöntekijästä ! Ainoa vaan että Keskisarja on tehnyt täydellistä työtä palkkansa eteen. Josta nyt kaikki aikaansaamattomat kommarivasurit ei pidä ,Rkp .in huolissaan ?
Hehheh.... luetun ymmärtäminen takkuaa, näköjään.
"Teemu Vähäsarja on "paljastellut" Suomen historiankirjoituksesta monia valkoisen-Suomen valheita. TV:ssäkin pyörineet dokumentit sisällissodasta ja jääkärien rikollisesta toiminnasta ovat jääneet mieleen."
Olisiko paljastanut liikaa- esim? valkoisen paremmankansan eliitti-valkokaartin johtajia?
N-sanakohu oli kosto- tai varoitus?
LAILLINEN KIRJALLISUUSLAINA:
"autonomia-ajalla yli sadan vuoden ajan Suomen ruotsinkielinen yläluokka
pänttäsivät päähämme vielä nykyisin itsetuntoomme vaikuttavan mielikuvan
heihin, germaaneihin, nähden heikommista sukujuuristamme. Olimme heidän
mukaansa puolimongoleja jonka piti todistaa rodullista alempiarvoisuutta,
sekä aina olleet myös sivistymättömiä metsäläisiä. Muutakin tietoa olisi
tarjolla, mutta siihen ei ilmeisesti satojen vuosien aivopesun jälkeen
uskalleta uskoa. Ainakaan sitä ei ole suurelle yleisölle vaivauduttu
kertomaan edes suomalaisten historiantutkijoiden toimesta "
https://sfnet.tiede.historia.narkive.com/Y0k02eu1/suomi-muinainen-kuningaskunta
Pyrkiikö Keskisarja persuksi? Eikö kirjat enää myy? Pitää hakea huomiota ala-arvoisilla keinoilla. Ressukka. Onko mies menettänyt järkensä? Puheet ovat jo sitä luokkaa, että on syytä epäillä.
ei pelkkä n-sana sanominen tee ihmisestä rasistia tai natsia. Sanaa ei välttämättä käytetä rasistisessa merkityksessa, jollaista tekee vain natsit.
silti on ymmärrettävää että nykyään suomessa ei ole hyvä n-sanaa käyttää, edes missään, mutta historiallis-tieteellisessä tekstissä se kuuluu asiaan joskus.
Jos rotutohtoria ja rasistista tietellistä tulkintaa haluitaan ottaa esille, kannattaisi ehkä tutkia millainen on tohtori Vanhasen Tatun tutkimus älykkyydestä eri ihmisillä- herran poika on pääministeri Matti Vanhanen...
•
YOUTUBE: "Tatu Vanhanen haastateltavana K. Tervo -ohjelmassa rotujen älykkyyseroja luotaavasta tutkimuksesta: Rotujen väliset älykkyyserot"
- Kysyisinkin Kari Tervolta: Ovatko toiset älykkäämpiä kuin valkoiset?
•
https://www.youtube.com/watch?v=rl-VAx_zk0E
tuossa luennolla jossa k-sarja oli, yleisö oli ihan valkonaamoja- mutta ei voida tietää oliko lähistöllä henkilöiotä joita puhe henkilökohtaisesti voisi loukata.
Tämä on ongelma- ja siksi n-sanan käyttöä on varottava.
Tuokaa esille muita termejä, joilla kyseinen termi voidaan korvata.
eipä tullut-
miksei?
---
ps. kohua voi verrata esim 'lahtari', punikki tai 'mongoli' sanaojen käyttöön suomen historiassa- niitäkin käytettän yhä.
Onko tulossa 'suomen hank azaria'-juttu tästä?
https://www.findance.com/uutiset/36162/simpsoneita-syytetaan-rasismista-luopuuko-koko-hahmosta
Vain suvakit ovat menettäneet järkensä kun näkevät natseja joka paikassa.
Märäntyneet silakat aloittaa tällä päivänsä:
https://www.youtube.com/watch?v=MgvtKk83wsQ
Historioitsija pitää esityksen historiallisista faktoista kolonialismin hirmutekojen suhteen ja mainitsee kolonialistien harjoittaman neekeriorjuuden.
Voisi luulla, että suvaitsevainen olisi tyytyväinen tämän historiallisen kamaluuden esilläpidosta. Etenkin kun kyseinen historioitsija on itsekin suvaitsevainen ja vapaaehtoistyötä maahanmuuttajanuorten hyväksi tekevä. Mutta ei.
Silakkaliike tahtoo lisää verta ja uhreja pitääkseen koneistonsa liikkeessä. Sen hyväksi kelpaa uhrata myös heitä jotka ovat omalla puolella. Koska fanaattinen raivo tuossa porukassa ei tunne mitään rajoja. Hehän ovat jo aiemmin osoittaneet pitävänsä vihollisina kaikkia jotka eivät ole puolellaan. Nyt heidän vihollisiaan ovat hekin jotka ovat puolellaan. Ja vimma vain yltyy....
Onko nykyään hyväksyttävä termi "Afrikassaasuneidenorjuus"?
Kolonialistit harjoittivat afrikassaasuneidenorjakauppaa jossa afrikassaasuneita laivattiin uudelle mantereelle työskentelemään puuvillaplantaaseilla. Sittemmin uudella mantereella kiellettiin afrikassaasuneidenorjuus, ja syntyi uusia musiikkityylejä, kuten afrikassaasuneidenblues.
Suurin osa orjista Yhdysvalloissa ei ollut koskaan asunut Afrikassa tai edes käynyt siellä.
Mutta eufemisminä kyllä sopiva, yhtä osuvia ne muutkin eufemismit yleensä ovat.
Älä ikinä anna kusipäitten vaikuttaa ittees. Oon kommunistin,eli työpalveljsmiehen poika. Nuo silloin nuoret jätkät joutu aika kaameisiin hommiin. Mutta, poika, hehee, mulla ois yks aihe, mitä ei ole juurikaan historia käsitellyt ..otappa yhteyttä,jos sattuis vaikka kiinnostavan. 044 9735745
sdp