Nyt on tämä alkuvuosi ollut hyvin vaikeat keliolosuhteet ,vuoroi sataa lunta sitten taas vettä. sitten vähän pakastaa ja taas vettä . sitten taas hiekoittamaan. Täällä alajärvellä on tehokaskalusto ja ammatitaitoiset kuljettajat. heille kiitokset.
Aurauskalusto ahkerasti käytössä
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mikähän älynväläys on ollut hävittää tiekarhut tienhoidosta, tilanne oli jotenkin ihmeellinen kun lunta ei ollut maassa viikkokausiin, vettä satoi ja samaa jäätikköä hiekoitettiin päivästä toiseen. Jää oli hämmästyttävän sitkeää vaikka ilma oli lämpimän puolella pitkäänkin, tiekarhulla kun olisi käynyt höyläämässä kertavedolla jään pois olisi vältytty monelta vahingolta ja vaaratilanteelta. Kustannuksekkin olisi ehkä olleet pienemmät kun taitava höylän kuljettaja olisi kuljettanut terää ihan pintaa hipoen jolloin hieman tulee jo tietä näkyviin ja liikenne ja ilma sitten äkkiä laajentaa paljasta kohtaa.
- Anonyymi
Tiekarhut on kuule kuolleet sukupuuttoon tai sitten EU on ne kieltänyt. Niitä ei enää näy eikä niitä käytetä. Miksei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiekarhut on kuule kuolleet sukupuuttoon tai sitten EU on ne kieltänyt. Niitä ei enää näy eikä niitä käytetä. Miksei?
Nykyään täällä alajärvellä on järejän luokan sisu kuorma-auto jossa on alaterä ,jolla kyllä lähtee lumet ja polanteet . Lisäksi on yksityisiä traktoreita on useita käyttössä
Samaa autoa käytetään lisäksi kesällä murskeen ja maanajoon joten käyttöä on lähes koko vuoden . Anonyymi kirjoitti:
Nykyään täällä alajärvellä on järejän luokan sisu kuorma-auto jossa on alaterä ,jolla kyllä lähtee lumet ja polanteet . Lisäksi on yksityisiä traktoreita on useita käyttössä
Samaa autoa käytetään lisäksi kesällä murskeen ja maanajoon joten käyttöä on lähes koko vuoden .Ei kuorma-auto alusterällä tiekarhua voi korvata. Paksua polannetta joutuu hinkkaamaan moneen kertaan jos sen aikoo saada kokonaan pois.
Kapeakin se terä on. Kyläteille toki passeli leutoina talvina.
Traktoreista polanteen poistoon ei ole, jos halutaan tasaista tietä, jolla ajaminen ei koettele hermoja.
Eiköhän sitä talven aikana sen verran ole säästetty tienhoidossa, että on varaa keväällä tilata taas Lapualta karhu laittamaan tiet kuntoon?- Anonyymi
nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:
Ei kuorma-auto alusterällä tiekarhua voi korvata. Paksua polannetta joutuu hinkkaamaan moneen kertaan jos sen aikoo saada kokonaan pois.
Kapeakin se terä on. Kyläteille toki passeli leutoina talvina.
Traktoreista polanteen poistoon ei ole, jos halutaan tasaista tietä, jolla ajaminen ei koettele hermoja.
Eiköhän sitä talven aikana sen verran ole säästetty tienhoidossa, että on varaa keväällä tilata taas Lapualta karhu laittamaan tiet kuntoon?Joskus tulee asiaakin, on täysin totta jotta muu kalusto on aivan pelkkää vitsiä kun verrataan tiekarhuun. Kuorma-auto on täysin avuton taajama ja risteysalueilla, tiekarhu sen sijaan heittää penkan kauaksi tai kuljettaa mukanaan ohi liittymän. Tulikiven katku vaan jäi kun siellä teillä päin seurasin karhun menoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus tulee asiaakin, on täysin totta jotta muu kalusto on aivan pelkkää vitsiä kun verrataan tiekarhuun. Kuorma-auto on täysin avuton taajama ja risteysalueilla, tiekarhu sen sijaan heittää penkan kauaksi tai kuljettaa mukanaan ohi liittymän. Tulikiven katku vaan jäi kun siellä teillä päin seurasin karhun menoa!
Älkää neidit itkekö! Kunnon kuskit menevät eteenpäin kelillä kuin kelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus tulee asiaakin, on täysin totta jotta muu kalusto on aivan pelkkää vitsiä kun verrataan tiekarhuun. Kuorma-auto on täysin avuton taajama ja risteysalueilla, tiekarhu sen sijaan heittää penkan kauaksi tai kuljettaa mukanaan ohi liittymän. Tulikiven katku vaan jäi kun siellä teillä päin seurasin karhun menoa!
Näinhän se on ja siksi taajamassa ei kuorma-autolla auratakkaan vaan mielestäni reilun 20 tonnin painoisella pyöräkuomaajalla jossa myös alusterä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on ja siksi taajamassa ei kuorma-autolla auratakkaan vaan mielestäni reilun 20 tonnin painoisella pyöräkuomaajalla jossa myös alusterä
Kaupungin ydinkeskustassa voi pyöräkuormaajaan kytketty alusterä toimia mutta pitempiä. teitä lanatessa varmasti pyöröäkoneen lämmöt nousee koska voimansiirtoa ei ole suunniteltu jatkuvaan työskentelyyn täydellä teholla. Näkeeköhän kuljettaja edes työskentelyalueelle, tiehöylässähän terä on suoraan silmien dessä jolloin katukivetykset ja liikennemerkit on helppo kiertää.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2393706Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha272264- 242111
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.902005Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?921685Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241391- 81291
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361277Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61208