Ihmiset ovat kohta ihan sekopäisiä?

Anonyymi

96

4057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhelimet ja tietokoneet tulisi tuhota, olen ollut sitä mieltä jo kauan. Ne on tehnyt ihmisistä eristäytyneitä zombeja.

• Anonyymi

Ei vaan aivosirulla suoraa yhdistäään nettiin että ajatuksetki näkyyy muille 24/7

• Anonyymi

Oikeassa olet.

• Anonyymi

Olen itse myös täysin somekoukussa, ja tämä häiritsee pahasti. Hyvinvointitestin mukaan palautuminen jää todella huonoksi, kun telkkariakin katsellessa räplää koko ajan puhelinta. Olen tosin aika paljon rajoittanut palveluiden määrää, ja koitan miettiä mistä oikeasti saan hyvää fiiistä ja hyötyä.

• Anonyymi

Mulla alkoi irtaantuminen ja toipuminen someongelmasta, kun uskalsin ajatella ihan kirkkaasti mikä yksinäinen nyhjö oikein olen. Mietin ja surin ja itkeskelin. Oikeastaan se masis oli kuitenkin se joka auttoi irti. Aloin luoda päivilleni visiot, mitä yritän tehdä ja palasin asioihin joista olin tykännyt pentuna. Nyt olen jo aika hyvässä jamassa, päivillä on nimet ja hommat, teen safkat ja hoidan itseni, kämppäni ok. Kirjoittelen tarinoita. Puhelimesta olen riisunut kaiken turhan ja käytän vaan soittamiseen. Telkku on ainoa vehje josta katson ohjelmia. Olen alkanut lukea. Yhtään elävää kaveria mulla ei ole vielä mutta koetan jutella ihmisten kanssa vaikka olen tod. ujo luonne. Koiran ottamista olen ajatellut mutta se täytyy olla hyvin pohjustettu päätös. Yksin oon aika surullinen mutta se kuuluu kai asiaan. Tsemppiä kaikille jotka kärsii someriippuvuudesta!

• Anonyymi

telkkusta tulevaan tarjontaan ei voi keskittyä mutta bongata jotain mainoksista jotain ehkä sopivaa itselle jossain tulevassa vaiheessa ostettavaksi tai keskittymällä maksullisiin leffoihin jossain sopivassa itselle olevassa vaiheessa. aamu tv uutiset ei jaksa vielä muuta kuin haukotuttaa kun pirtsakat toimittajat ja haastateltavat suoltavat kaikenlaista sitä sun tätä ja ilokseen jo heränneet aamyöstä - mutta- siitä maksetaan sentään hyvää liksaa heille. tosissaan ei jaksa paljon kaikki vieraitten ihmisten jutut kiinnostaa tai pohtia miten teen uusilla konsteilla uuden aamupalapizzan. moraalittomuus rehottaa somessa ja toimittajat pitävät huolen siitä että lisää sylkee ja kaikki pääsee osallisiksi jos vähänkin seuraa sitä sun tätä. tekee sielulle hyvää olla päivä ilman telkkua, nettiä , kännyä, uutisia ja kun seuraavana aamuna heräät virkistyneenä huomaat että tässä olen ja elän ja suurempia mullistuksia ei ole ollut ja mikään ei ole vaikutuksiltaan tehnyt sinua osattomaksi mistään. suosittelen niitä hiljaisuuden viikonloppu retriittejä.

• Anonyymi

Ilettäs ihan eri tahtiin muutenkin.

• Anonyymi

Some-orjat ovat dopamiiniriippuvaisia narkkareita. Jokainen viesti ja tykkäys tuottaa pienen dopamiinipalkinnon, Kuin labrahiirillä, muut aktiviteetit unohtuvat, ainakin kaikki tosielämän sosiaaliset aktiviteetit koska niistä tarpeista huolehtii nyt kädessä oleva ruutu.

Ilman someakin älypuhelimet ovat ongelma. On liian helppoa paeta kulloisenkin arkihetken "tylsyyttä" netin ihmeelliseen maailmaan. Oma mielikuvitus ja maailman hahmotuskyky surkastuu. Isommissa kaupungeissa kännykkä otetaan aina ensi tilassa käteen lisäturvaksi, ettei vain syntyisi riskiä joutua jotenkin kommunikoimaan tuntemattoman kanssa,

• Anonyymi

Itse teen noin vain koska kaikki muutkin aina tekee. Noloa tuijotella yksin seinää kun muut "sosialisoi" naama kiinni näytössä, vaikka noloa se puhelimenkin näprääminen porukassa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse teen noin vain koska kaikki muutkin aina tekee. Noloa tuijotella yksin seinää kun muut "sosialisoi" naama kiinni näytössä, vaikka noloa se puhelimenkin näprääminen porukassa on.

Kaveriporukassa kukin itsekseen puhelinta tuijottamassa ja näpräämässä kuulostaa kyllä erikoiselta. Itse vuosien aikana pari kertaa olen huomannut että n. 10 v nuoremman kaverin tai tyttöystävän kanssa toinen on ollut kiinnostuneempi puhelimella chattailemisesta kuin minun kanssa puhumisesta ja se ei ole siinä tilanteessa tuntunut kovin kivalta. Omassa ikäluokassa n. 40 (ei juuri edes peruskännyköitä teininä eikä älypuhelimia vielä pitkään aikaan sen jälkeenkään) tällaista käytöstä en ole huomannut esiintyvän.

• Anonyymi

jenkkien tutkimuksien mukaa some luo riippuvuuden helponmin kuin alkoholi tai seksi,

• Anonyymi

Nikotiini noista nopeiten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikotiini noista nopeiten.

jaa 'kohta' sekopäitä- luepa tätä maailman menoa palstaa-

Älyvempaimet ja näytöt sekä HD-tv ruudut saattaa pystyä säteileen juuri sitä terävää valoa, jolla mm. rauhalliset eläimet on saatu väkivaltaisiksi.

Nyt tehdään ihmiskunnalle samaa? - nimittäin isorahahan se ohjaa teollisuutta ja tutkimusta niinku natsi-saksassa viimetteeks.... ja niiden tarkoitus ei ole jaka rahoja maailman kesken vaan se 0,00001 prosenttia omistavat 90 prosenttia maapallosta...

Tietyllä valolla sanotaan vaikuttavan ihmisen mantelitumakkeeseen , joka on reuna- eli limbinen j'rjestelmä, joka esim käynnistää mm. pelon ja vihan tunteet.

Toisaalta 99 prosenttia pyskiatriasta on huuhaata, mutta tämä voidaan katsoa lääketieteelliseksi tiedoksi, eli että voidaan todeta ko. aivojen osan olemassaolevan.

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2017/03/tutkimustulos-ihmisen-tunteet-muuttavat.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jaa 'kohta' sekopäitä- luepa tätä maailman menoa palstaa-

Älyvempaimet ja näytöt sekä HD-tv ruudut saattaa pystyä säteileen juuri sitä terävää valoa, jolla mm. rauhalliset eläimet on saatu väkivaltaisiksi.

Nyt tehdään ihmiskunnalle samaa? - nimittäin isorahahan se ohjaa teollisuutta ja tutkimusta niinku natsi-saksassa viimetteeks.... ja niiden tarkoitus ei ole jaka rahoja maailman kesken vaan se 0,00001 prosenttia omistavat 90 prosenttia maapallosta...

Tietyllä valolla sanotaan vaikuttavan ihmisen mantelitumakkeeseen , joka on reuna- eli limbinen j'rjestelmä, joka esim käynnistää mm. pelon ja vihan tunteet.

Toisaalta 99 prosenttia pyskiatriasta on huuhaata, mutta tämä voidaan katsoa lääketieteelliseksi tiedoksi, eli että voidaan todeta ko. aivojen osan olemassaolevan.

http://nwohavaintoja.blogspot.com/2017/03/tutkimustulos-ihmisen-tunteet-muuttavat.html

Nyt on vedetty foliota pään ympärille koko rullan edestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on vedetty foliota pään ympärille koko rullan edestä.

Äläs nyt ylilauta kamaa torppaa saataahan se ollakin noin hahahahahahaha.

• Anonyymi

Aloitin vieroituksen luopumalla Yle-tunnuksesta.

• Anonyymi

jotkut eivät tajua väistää, edes liikenne merkkejä..

• Anonyymi

liikennemerkki on yhdyssana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

liikennemerkki on yhdyssana

siitä huolimatta eivät tajua väistää liikenne merkkejä :P

• Anonyymi

Eilen tein kovasti lumitöitä ja sain ilmastonmuutosta aivoihini. Tällästä vaan halusin tänne nyt ilmoittaa.

• Anonyymi

Mäkin olen tehnyt lumitöitä joka päivä aamupäivällä 2 tuntia,lisäksi muita askareita. Tänään kävin hiihtämässä iltapäivän riivanteella. Jos olisi parempaa ohjelmaa teeveessä illalla,en tarviis silloin somettaa. On vaan niin kiva antaa piikitteleviä kommentteja.

• Niinhän se naurattaa joo riipuvuus.. Mukava huomata että en ole ainoa joka nauraa kylillä kulkiessaan miten ne kävelee pahki johonki kun elämä on luurissa:D

• Anonyymi

jätin itselle aikaa ja siirnyin perus kapulaan,

• Anonyymi

Mun pöhlasku on niin pieni, että se tule joka toinen kk.

• Anonyymi

Ei minunkaan puhelimessä oe nettiliittymää ,täĺlä tabletilla pärjää ja on vielä pytis järeämpään touhuun.

• Anonyymi

Meillä 50 v ikäluokassa ei ollut nuoruudessa minkäänlaisia kännyköitä. Lankapuhelimella pärjättiin hyvin.

• Anonyymi

Meijän kylässä oli tasan yks puhelin ,veivattava seinäpuhelin, josta piti ensin keskusneidiltä pyytää yhdistämistä puhelinnumeroon esim 16. Sitten piti odotella vaikka puoli tuntia, että numeron omistaja tulee navetasta tai hyysikästä. Taas neidillä oli asiaa, puhelin pärisi.Jos tavoiteltu henkilö oli pellolla, eihän hänelle saatu viestiä menemään. Piti sitten taas jonkun tunnin päästä taas juosta vaikka oari kilometriä taas soittamaan. Saman kylän väelle ei tietenkään soiteltu vaan yhdessä juteltiin maailma kuntoon kylän raitilla. Kukaan ei osannut kuvitella nykypäivää. Eikä tästä ole kuin 50 vuotta . Syrjäkyän elämää.

• Anonyymi

Jos on yksin niin aivan pakko on katsoa netistä vähän kaikkea. Joskus on vaikea edes alkaa nukkua, kun ei haluasi päästää netistä irti. Se on niinkuin ystävä jonka kanssa voi viettää aikaa. Siitä ,varmaan se riippuvuus syntyy. Sit kun ulkona koittaa puhua, niin ihmiset tuijottaa vaan somea. Se rassaa. Et he ei niiinku halau puhua vaan ovat siellä somessa. Tulee epätodellinen olo.

• Anonyymi

aivan silti lanka puhelin aikakaudella ystäviä tapasi livenä jopa padenmin kuin nykyään,

• Anonyymi

Jep, nykyään kavereiden tapaaminen on ulkoistettu someen.

• Anonyymi

On teillä riippuvuudet. Läheis, puhelin, netti, käsidesi, osta, älä osta, voi jee teidän kanssa.🤪🤪🤪🤣 jäi laihdutus lihotus, syö , älä syö.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

• Anonyymi

Eikun, sääliksi käy kaikkia ihmisiä, joilla ei ole muita ihmiskontakteja, kun tän netin kautta.

• Anonyymi

On niillä, mutta ne on siirtynyt nettiin... Some-zombit siis elää osittain vähän niin kuin virtuaalimaailmassa.

• Anonyymi

Facebook, my space jne...… hyvin pienet ryhmät tekevät niillä isoa tiliä vaikka muuten niiden käyttö yleisesti hölmistyttää.

• Anonyymi

Jos jossain junassa tai bussiissa koittaa puhua niin ihmiset mulkasee vihasena et anna mun olla rauhassa somessa. Ennen oli enemmän läheisiä kontakteja. Asiat piti hoitaa kasvokkain. Nyt lähetetään tekstareita tai muista watsappeja , niin hoidetaan asioiden skeidapuolet. Melkein pystys elää ilman et koskaan tapaa ketään. Ihmiset on muutenkin ahdistuneempia. Ja lyhytjännitteisiä, hermostuneita.

• Anonyymi

Emme pärjää ilman tietokonetta ja kännykkää yhteys pitää olla kunnossa aina

• Anonyymi

Miten niin ei, ollaan pärjätty koko maailmanhistoria tähänkin saakka. Siihen tosiaan tottuu muutamassa päivässä ja alkaa mielikin kirkastumaan.

• Anonyymi

Tampereella sekoili kokkelipäissään myös Mestari, mutta siitä ei iltapäivälehdet uskalla kirjoittaa

• Anonyymi

Kävin Lapissa jossa yhteydessä oli ongelmia olin ihan hukassa otin välittömästi koneen ja palasin hkiin

• Anonyymi

Jos ei ole somessa, ei pääse sinne niin se on ok, mutta olen havainnut aina välillä suunnittelevani ja ajattelevani mitä heti ekaks teen ku pääsen sinne. Siitä huomaa kuinka riippuvainen olen somesta. Ei kyllä enää pysty elää ilman sitä. Se on nykyajan kaljaa.

• Anonyymi

Minä suljin kaikki sometilit jo viime vuonna, elämäni paras päätös ja jotenkin tuntuu vapaammalta ilman somen "velvollisuuksia". Olen sanonut kavereille että jos on asiaa niin soittaa tai tulee käymään...

• Anonyymi

Onneksi en ole koskaan hankkinut älypuhelinta ne kun tuli markkinoille alko osalla 24/7 some roikkuminen. Onhan tuo huvittavaa kun kaveri tulee kylään ja puolet ajasta puhelin piippaa viestiä suuntaa jos toiseen lopulta sama kun kaveri ei olisi edes käynyt ollenkaan tai tuonut pelkän "äly"luurin piipaamaan yhtä paljon saa seuraa.

• Anonyymi

Onhan tuo ihmmeellistä nykyään, kun monet ihan omissa maailmoissaan nenä luurissa. On minullakin älypuhelin, mut en sitä julkisilla paikoilla näplää tai muutenkaan paljoa. Silloin haluisi olla ihmisten kanssa tekemissä. Kotona yksikseen sitten joutaisi netissä surffailla. Yksin oloa onkin, kun nykyään ei paljon kyläilläkään.

• Anonyymi

On pakko kohta laittaa eteiseen laatikko missä lukee puhelimet tähän, kun tulee vieraita.
        Sukulaispoika vaimonsa ja lastensa kanssa kun tulee kylään niin poika räplää lelunsa kanssa mutta sen vaimo ei kehtaa, se on keksiny mennä usein vessahädälle ja nappaa kännykän mukaansa sinne. Lapset leikkii meidän valvonassa, ollaan asiasta sanottu, puhelin menee taskuun mutta seuraavalla kerralla sama juttu. Keskittyminen normaaliin jutusteluun ei tahdo luonnistua millään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On pakko kohta laittaa eteiseen laatikko missä lukee puhelimet tähän, kun tulee vieraita.
        Sukulaispoika vaimonsa ja lastensa kanssa kun tulee kylään niin poika räplää lelunsa kanssa mutta sen vaimo ei kehtaa, se on keksiny mennä usein vessahädälle ja nappaa kännykän mukaansa sinne. Lapset leikkii meidän valvonassa, ollaan asiasta sanottu, puhelin menee taskuun mutta seuraavalla kerralla sama juttu. Keskittyminen normaaliin jutusteluun ei tahdo luonnistua millään.

En kyllä oikein ymmärrä vanhempia jotka on käytännössä korvannut kasvatuksen tabletilla tai puhelimella... Jos se näppäily sekoittaa jo aikuistenkin päät, niin mitähän siitä seuraa lapsen kehitykselle? Varmasti käräyttää nupin jollain tapaa, viimeistään sitten kun 5G -lähettimet alkavat paahtamaan täysillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kyllä oikein ymmärrä vanhempia jotka on käytännössä korvannut kasvatuksen tabletilla tai puhelimella... Jos se näppäily sekoittaa jo aikuistenkin päät, niin mitähän siitä seuraa lapsen kehitykselle? Varmasti käräyttää nupin jollain tapaa, viimeistään sitten kun 5G -lähettimet alkavat paahtamaan täysillä.

Ei lapsille saa laittaa rajoja nykyään ne saa ite päättää mitä haluvat tehdä ja millon haluavat tehdä ja he ei halua luopua älylaitteistaan. Minä kun olin lapsi 90-alussa laitetiin lapsille vielä rajoja toista se on nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sais semmoisen laitteen kotiin joka päälle kytkemäällä alkais pitää niin ilkeää ääntä,jos jollakin on puhelin virta päällä.Jos ei voi sulkea saaennäsiitä mistä on tullutkin.

• Anonyymi

Ei se some silleen mitään. Mutta se että ihmiset ei jaksa enää syventyä kanssakäymiseen muiden kanssa livenä kauheasti. Tai eivät kestä tavallista elämää. Koko ajan heidän täytyy päästä pois siitä jonnekin someen. Niinkuin tavalinen elämä olisi jotain pakkopullaa ja some sitten se oikea elämä. Joku sellainen muutos on tapahtunut.

• Anonyymi

Se helpottaa sitten kun kansi ruuvataan kiinni, jaksakaa siihen asti.

ja maksakaa tuskallisesta elämästänne.

• Anonyymi

Mulle ei tarvi laittaa Huaweita arkkuun mukaan, täten ilmoitan.

• Anonyymi

Onneksi on toi nettiliittymä oikeeseen elämään joskus melkein taivaaseen , täältä helve****ä.

• Anonyymi

Mulle eilen iski hirmu ripulin hiihtolenkillä. Täyty käydä luonnonriuulla kesken lenkkiä. Luulis kaikkia tällänen kurja kohtalo kiinostavan,

• Anonyymi

Räpläsitkö riukupaskalla kännykkää? Tunnusta?

• Anonyymi

Oliko emboa matkassa?

• Anonyymi

Maailman vanhimman vitsin aihe kun on niin toimii edelleen.

• Anonyymi

Hirveetä katsella ja kuunnella kännyjen piippauksia häissä, hautajaisissa sun muissa juhlissa.
      Ihmiset ei voi hetkeäkään olla ilman helkatin puhelinta. Puhe- ja keskustelutaidot aivan onnettomia nykyään.

• Anonyymi

Äläs nyt kakki räpsii kuvia someen siellä häissä ja joku pian live streamaa sitä niin kaikki voi olla samoissa somehäissä kätevää ei tarvii tulla paikalle enään live somehäät on ympäritöystävällisetkin mikä on tärkiein asia häissä. Puhuminen on niin lääst vuosituhatta että kirjota sinäkin someen äläkä häiritse muita puheellasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs nyt kakki räpsii kuvia someen siellä häissä ja joku pian live streamaa sitä niin kaikki voi olla samoissa somehäissä kätevää ei tarvii tulla paikalle enään live somehäät on ympäritöystävällisetkin mikä on tärkiein asia häissä. Puhuminen on niin lääst vuosituhatta että kirjota sinäkin someen äläkä häiritse muita puheellasi.

Live somehäät olis hyvät, ei tarvis tulla häihin, vaan vois kotisohvalta verkkareissa seurata häitä.
        Kameran kautta vaan toivottaa onnea ja menee laittaan einekset mikroon.

• Anonyymi

Tämä kaikki on tapahtunut muutamassa kymmenessävuodesa, ettei enään osat muuta, kuin tuijjottaa tietokoneen näyttöä. Aika ihmeellistä.

• Anonyymi

Lapsista tuon ymmärtää kun ne on syntyt älypuhelin kourassa mutta että aikuiset yli 40 vuotiaat räplää kanssa älyluuria 24/7 heillä on kuitenkin komemusta elämstä ilman älyluuria lapsilla taas ei ole.

• Anonyymi

Ärsyttää se myös kun on joku tilaisuus, häät, ristiäset jne niin ihmiset vain kuvaa. Kaikilla puhelin kädessä ja kaikki räpsii kuvia. Ei ole kiva joutua kuvatuksi pakosti eikä ole kivaa se kun noi ihmiset ei puhu vaan hitto somettaa sitä tapahtumaa. Ei viitti paljon mennä kun se on sellaista sometusta .

• Anonyymi

Käyt jatkossa somen välityksellä häissä ristiäisissä yms. näin tekee kaikki ilmastotietoiset ihmiset nykään on vahanaikaista mennä paikanpälle toljottoomaan.

• Anonyymi

Mulle netti on välttämättömyys jo opiskelun vuoksi. Muun someilun kyllä voisi jättää vähemmälle.

• Anonyymi

Oli elämä jollakin lailla erilaista 1980 luvulla lapsuudessa, kun ei ollut vielä nettiä, älypuhelinta tai tietokonetta.
      Enolla oli sellainen suuri laukkumallinen Motorola puhelin, kun enon tapasimme hänen metsäpalstallaan ja oli siinä parkissa lava-autonsa kanssa.
      Silloin aika kulki paljon hitaampaa, viikkokokin tuntui pitkältä.
      Nykyään aika tuntuu menevän mahotonta vauhtia, eikä ole sellaista kiireettömyyttä, kuin oli ennen nettiä.
      Varmaan netti osasyyllinen, että aikakin kulkee nopeampaa.

• Anonyymi

Ajasta on tullut digitaalista. Se vain katoaa jonnekin. Ja kun vaikutteita tulee liikaa ei siitä edes muista paljon mitään. Ajantaju on muuttunut. Se on melkein pahinta.

• Anonyymi

Siihen menee 40 päivää

• Anonyymi

Meinaakko, että Jeesuskin oli erämaassa, koska oli someriippuvainen, ihan koukussa Hyvän ja Pahan tiedon puuhun ja siihen kun Jumala kuuli ja tiesi kaikkien asiat? Ja sitten näki kaikenlaisia perkeleellisiä someharhoja siellä.

Ja sitten ristillä manaili lähinnä sitä, kun Jumalaan oli niin heikko wifi, että tuntui olo hylätyltä.

• Anonyymi

Ihmisiltä menee älylaitteiden kanssa muisti, huomiokyky ja keskittymiskyky sekä lopuksi ehkä se kyky.

• Anonyymi

Oliski ollut netti 25 vuotta sitten kun oli työttömänä niin aika olis kulunu paremmin.

• Anonyymi

Fysioterapeuteilla on hommia lähitulevaisuudessa kun zombiet hoidattavat niskavikojaan.
        Ja ryhtivikojaan.

• Anonyymi

Niin joo kyl se vähän sellainen zombi vaikutelma tulee kun joku nykii ja näppäilee sormillaan sitä älykännykkäänsä eikä katso kunnolla eteensä ja kävelee eteenpäin hitaaati..Että kai se on orjuuttanut ja täyttänyt meidät 'viruksella" ihan huomaamatta..

• Anonyymi

Jos pitäs valita puolison tai netin välillä niin netti kyllä voittaa. Tähän on tultu. Eikä pysty eroamaan. Tai vierotus on niin kovaa, että melkein joutuu tappelemaan.

• Anonyymi

Tietyillä asioilla kansa saadaan pidettyä hiljaisena. Jos ei tyytyväisenä, niin ainakin turtana. Öljyn käyttöön otto energian lähteenä mahdollisti työläisillekin omakotitalot ja autot - heikentää kummasti mahdollisuuksia yhdistyä ja vaikuttaa sitä kautta joukkona. Mutta vasta älypuhelimet ovat vallankäytön aatelia. Esim. eräs nimeltä mainitsematon suurvallan presidentti käytti tätä hyväkseen vaalikampanjassaan. Ihmiset ihan kiltisti ja kyseenalaistamatta nielevät sen yksilöidyn "tiedon", joka heille älylaitteen kautta tipahtaa.

Digipaasto tekisi hyvää monessakin mielessä. Ensinnäkin se auttaa ajattelemaan omilla aivoilla. Voi jopa opetella käyttämään tavallista karttaa, kun ei enää tarvitse olla kuin sokea ja kulkea navigaattorin avulla. Ja sokeahan älylaitteen liikakäyttäjä on. Katsoo kulkiessaan vain laitettaan. Ei välitä, jääkö itse auton alle, vai mitä muuta ympärillä tapahtuukin.

Älylaite mahdollistaa sen, että voi ympäröidä itsensä samanmielisillä ihmisillä. Se sekä kapeuttaa omaa ajattelua että vaikeuttaa toimeentulemista erilaisten ihmisten kanssa. Tuntuu, että digi- ja älylaitteiden kanssa kasvaneilta puuttuu myös täysin kyky huomioida muita. Eli ihmisen fyysinen tilan tarve ei enää riipu fyysisestä koosta tai liikuntakyvystä. Nuoret ihmiset vievät kadulla ja julkisissa tiloissa entistä enemmän tilaa, koska pieniä huomaavaisia väistöliikkeitä tms ei enää harrasteta. Eli toiselle ei anneta tilaa. Fyysisesti elävälle fyysiselle olennolle ei enää koeta tarvetta antaa tilaa, koska oman itsen kohdalta elämä on siirtynyt bittiviidakkoon. Todellinen elämä on enää vältämätön paha, ja todelliset ihmiset eivät enää ole todellisia ihmisiä.

Suosittelen oikeasti kaikille digipaastoa tai edes digipätkäpaastoa. Vaikka en ole somen ja älypuhelimen käyttäjä, niin itsekin onnistun jäämään koukkuun erilaisiin nettijuttuihin. Toisaalta pystyn myös varsin hyvin elämään ilman netin käyttöä.

Ja oikeasti, kuka idiootti ottaa älypuhelimen kartan sijaan mukaan vaikka erämaajhan? Kun verkko ja virta ovat loppu, on hukassa. Kyky nähdä ja kyky selviytyä on oltava omassa itsessä. Ei sitä voi ulkoistaa epävarmaan älylaitteeseen.

• Anonyymi

Niin ovat,mutta jos pitäis joku käytännön juttu,vaikkapa polttopuunmyyjä,nin ei osata etsiä,tai ei ole aikaa mukamas.

• Anonyymi

Kolareita odotellessa

• Anonyymi

Minä käytän nettiä pöytäkoneella pari tuntia aamupäivällä, luen lehdet ym katson myytäviä asuntoja, ruokavihjeitä katson ruutupalvelusta jonkun leffan tms.
      Päivällä hoidetaan kaupat, ruoka-asiat, sukulaisvierailut, lapset ym ym siivoukset.
      Illalla katson taas pari tuntia samat mitä aamulla, paitsi ei leffaa.
      Sitten puhelinsoitot parille kaverille tms jossain välissä.
      Lehtiä ei tule paperiversiona, telkkaria en pahemmin katso.
      Puhelin on vain puhumiseen tai viesteihin.
      Pidän kuitenkin itseäni nettiriippuvaisena, joten sitä pitäisi vähentää vielä paljon.
      Ai niin, tilaan jotain tavaraakin netissä, ei viitsi lähteä shoppailemaan muualle esim. vaatteita.

• Anonyymi

Lapsilta pitäisi poistaa netti puhelimesta. Saavat vanhempana niska ja hartia ongelmat,ellei kyömyselkää.
      Lapsille nettipuhelin vasta 15-16v.? Mikä lie parhain aika.

• Anonyymi

Muutama kaveri oli ilman kännykkää ja tietokonetta ja muita laitteita. Kaikilla oli aluksi vähän outo olo, mutta olo meni pian ohi. Osalla ei ole enää tietokonetta ja osalla enää puhelintakaan tai muutakaan. Neljällä kaverilla on nyt kotonaan perintainen puhelin. Itsekin ajattelin kokeilla, koska nämä seuranta-eväste ja muut kytky-sovellukset ym. alkaa olemaan jo liikaa minulle ja näköjään muillekin. On tullut hylkimisreaktioita tämän tietotekniikan suhteen jo pitkään. Myyn pois kaiken ja olen ilman mielelläni. Säästyy rahat myös.

• Anonyymi

Todella surullista on katsoa kun nuori äiti imettää lastaan kännykkää tuijottaen. Miten tärkeää olisi äidin ja lapsen katse kontakti.

• Anonyymi

Eikös jokaisen kannata pitää huolta omasta käytöksestään. Ihminen pärjää hyvin ilman älypuhelinta, ilman päihteitä ym. Riippuvuuksia aiheuttavia asioita.

• Anonyymi

Nimittäkäämme noita someriippuvia someloiksi. On lyhyempi termi.

• Anonyymi

Minkälaisia lapsistamme tulee kun katselevat vanhempiensa tuijotusta kuolleeseen koneeseen? Lapsi kokee varmasti syvää hylkäämisen tunnetta.

Olen nähnyt senkin typeryyden kun nuori äiti ajaa autoa lapsi lastenistuimella ja itse ajaessa vilkuilee jalkojen välissä olevaa kohdetta eli kännykkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisia lapsistamme tulee kun katselevat vanhempiensa tuijotusta kuolleeseen koneeseen? Lapsi kokee varmasti syvää hylkäämisen tunnetta.

Olen nähnyt senkin typeryyden kun nuori äiti ajaa autoa lapsi lastenistuimella ja itse ajaessa vilkuilee jalkojen välissä olevaa kohdetta eli kännykkää.

Nuoret kävelee tuijottaen koko ajan kädessään olevaa kännykkää.
        Yksi keino vähentää somea on poistaa Facebook tuli, miksi pitää koko ajan omia tekemisiään sinne päivittää, miksi pitää esim. ottaa kuva pizzasta ja kertoa että on käynyt syömässä..tai kertoa kolme kertaa viikossa että on juuri treenannut kuntosalilla! Sitten facebook kavereiden täytyy peukuttaa näitä päivityksiä muutoin tulee paha mieli kun kaverit ei tykkää, ristus sentään!

• Anonyymi

Älypuhelin on vakoilulaite, joka degeneroi ihmistä. Mikään ei ole muuttunut. 1960-luvun jälkeen ihmiskunnan älyllinen kehitys loppui. Nyt keskitytöön vain rahojen keräämiseen ja fossiilisen infran rakentamiseen, kun ihmist lisääntyy holtittomasti. Internet on täynnä silkkaa sontaa ja peräreikäseksiä.

• Anonyymi

Näin se on, mutta valitettavasti ihminen ono laumasielu ja massan mukana mennään tai sinut tuhotaan.

• Anonyymi

Ottakaa selfie.

• Anonyymi

nuoripari ulkoilutti koiria viime kesänä
      se jäi mieleen siitä syystä että molemmat tuijottivat puhelimiaan
      eivät toisiaan, eivät koiriaan, eivät puhuneet mitään

• Anonyymi

Mulla on muutama kk sitten hankittu älykänny. Oli miltei pakko ottaa, että voi pankki- ym. asioita hoitaa.
      Viranomaiset siirtelevät toimintojaan nettiin. Harvemmin miltään tiskiltä enää apuja asioissaan saa.
      Musiikkia tulee tästä kapulasta kuunneltua , joskus s-posteja ja tekstareita lähetettyä. Joitakin luontokuvia otettua.
      Fasebookia tai Whatsupia en suostu käyttämään, vaikka joku on pyytänyt.

• Anonyymi

Miten niin pakko? Eikö sinulla ollut tietokonetta kotonasi millä hoitaa pankkiasioita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin pakko? Eikö sinulla ollut tietokonetta kotonasi millä hoitaa pankkiasioita?

Ei ole. Tai on, mutta ei verkossa. En ole oikein innostunut asiasta. Kirjastossa voi hoitaa välttämättömimmät asiat.
        Älylaite taitaa kuitenkin olla välttämättömyys, kun kirjepostikin on kohta muisto vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Tai on, mutta ei verkossa. En ole oikein innostunut asiasta. Kirjastossa voi hoitaa välttämättömimmät asiat.
        Älylaite taitaa kuitenkin olla välttämättömyys, kun kirjepostikin on kohta muisto vain.

Seövennykseki, että töissä on koko ajan ollut tietokone silmien edessä. Tauoilla on voinut asiansa verkossa oitaa. Nyt pankit ovat siirtyneet mobiilijuttuihin niin, että pakkorakoon tässä on joutunut.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä että suomalaiset eivät olleet valmiita nettiin. Myöskin olen sitä mieltä että joiltain se pitäisi kokonaan evätä tai rajoittaa.

Entisaikana lehdissä oli toimitus, jossa oli VASTAAVA PÄÄTOIMITTAJA. Tämä suodatti törkyä ja ylläpiti tiettyä, haluttua linjaa ja tasoa, mikä netissä ei toteudu vaan kaikki saasta leviää rajoituksetta. Kun muistaa mistä lähtökohdista netti alkoi (näkökulmasta riippuen armeijan tai yliopiston sisäiseen viestintään) onko jokainen avohoidon mielisairas tai edes tavallinen tallaaja samalla tasolla ja samalla käyttötarkoituksella? Mainittujen tahojen tarkoitus ei varmaan ollut invalidisoida ihmisiä älyllisesti vaan kenties jopa päinvastoin.

Suomen laki lisäksi edellyttää että jokaiselle tulee taata pääsy nettiin. Kas kun ei vaadita lailla että jokaisen tulee siellä roikkua. Ja miksi.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe