Qpark käräjille

Anonyymi

Qpark sanoi että pakko menee käräjille.

Kauanko menee aika?
Miten koko prosessi menee?
Tuleeko kutsu haastatteluun vai pitääkö mennä suoraan oikeuteen todistajien kanssa kun kutsu joskus tulee?

Ei arvailuja vaan te joita parkkifirma vienyt laskun käräjille.

Itsellä 2 todistajaa etten ollut lähellekkään sakkopaikkaa tai koko kaupunkia.

Autoani käyttivät luvatta ex-tuttu joka asuu ulkomailla idässä ja hänen kaverit jotka ajoivat vissiin. Mun tutulla ei ole vissiin edes korttia. Tuttu oli minun luona yötä luvalla.

Kiistin. Ja qpark uhkaili heti oikeudella.

Tnx

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmeisesti et ole saanut vielä postia perintäyhtiöltä? Kun se lähettää perintäkirjeen, niin siihen sinun pitää vastata, että saatava on kiistetty jolloin perintä loppuu. Sen jälkeen firma vie asian oikeuteen, jos uskaltaa, eli ei uskalla. Jos uskaltaisikin, niin saisit kyllä tarkat ohjeet, miten asiassa edetään.

      Sehän olisi kiinnostava oikeudenkäynti. Ensin firma valehtelisi, että se voi todistaa sinun olleen kuski. Sitten sinä todistaisit, ettet ollut. Sen jälkeen oikeudessa keskityttäisiin sen puimiseen, että minkäs takia firma valehteli ja mitä siitä sille seuraa...

      • Anonyymi

        Joo kirje tuli ja Kiistin joten perintä loppui.

        Kävin muutaman viestin vaihtoa qparkin kanssa ja siellä viitataan siihen että minä omistan auton eli oikeus tuomitsee melko varmasti sen perusteella ja että käräjillä mulla on sitten mahdollisuus kertoa oman version jne.

        Sitten lähetti esimerkkejä minulle joissa on tuomittu autoilijoita oikeudessa.
        Sekä nähdään sitten mitä tuomari päättää niin sillä mennään.

        Jännä jos ei mun todistajilla ole mitään virkaa etten tosiaan ole ollut paikalla vaan aivan eri kaupungissa.

        Kävi mielessä jos teen rikosilmoituksen että autoani on käytetty luvatta. Mutta eihän mulla ole mitään tietoa kuka käytti autoa. Ja panon tunnen vain etu nimeltään.

        Enkä mä ole kieltänyt käyttämästä erikseen autoa. Vaan sanoin panolle "ole kuin kotonasi, mutta älä unohda että ole vieras"

        Pano on ulkomailla ja lupas laittaa sähköpostia qparkille etten se oikeasti ole minä. En tiedä onko edes järkevää tai hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kirje tuli ja Kiistin joten perintä loppui.

        Kävin muutaman viestin vaihtoa qparkin kanssa ja siellä viitataan siihen että minä omistan auton eli oikeus tuomitsee melko varmasti sen perusteella ja että käräjillä mulla on sitten mahdollisuus kertoa oman version jne.

        Sitten lähetti esimerkkejä minulle joissa on tuomittu autoilijoita oikeudessa.
        Sekä nähdään sitten mitä tuomari päättää niin sillä mennään.

        Jännä jos ei mun todistajilla ole mitään virkaa etten tosiaan ole ollut paikalla vaan aivan eri kaupungissa.

        Kävi mielessä jos teen rikosilmoituksen että autoani on käytetty luvatta. Mutta eihän mulla ole mitään tietoa kuka käytti autoa. Ja panon tunnen vain etu nimeltään.

        Enkä mä ole kieltänyt käyttämästä erikseen autoa. Vaan sanoin panolle "ole kuin kotonasi, mutta älä unohda että ole vieras"

        Pano on ulkomailla ja lupas laittaa sähköpostia qparkille etten se oikeasti ole minä. En tiedä onko edes järkevää tai hyvä.

        Eli tilanne on ohi. Eivät uskalla viedä oikeuteen.

        Sillä ei ole väliä, tiedätkö kuskin vai et. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa siihen mitenkään. Kuskin selvittäminen on firman tehtävä, eikä sinun tarvitse kertoa sille tietojasi edes oikeudessa.

        Kenenkään ei tarvitse lähettää firmalle sähköpostia mihinkään asiaan liittyen.

        Todistajillasi on merkitystä sitten, jos juttu menee oikeuteen. Siellä he sitten todistavat firman "todisteet" valheiksi. Tässä vaiheessa firma tottakai valehtelee ummet lammet vastuistasi ja velvollisuuksistasi, mutta siihen ei kannata reagoida.

        Case closed.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tilanne on ohi. Eivät uskalla viedä oikeuteen.

        Sillä ei ole väliä, tiedätkö kuskin vai et. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa siihen mitenkään. Kuskin selvittäminen on firman tehtävä, eikä sinun tarvitse kertoa sille tietojasi edes oikeudessa.

        Kenenkään ei tarvitse lähettää firmalle sähköpostia mihinkään asiaan liittyen.

        Todistajillasi on merkitystä sitten, jos juttu menee oikeuteen. Siellä he sitten todistavat firman "todisteet" valheiksi. Tässä vaiheessa firma tottakai valehtelee ummet lammet vastuistasi ja velvollisuuksistasi, mutta siihen ei kannata reagoida.

        Case closed.

        Teille on jo lähetetty oheinen sähköposti eikä siihen ole tulossa enää lisää vastineita.

        Asia on riitautettu ja autosta vastuullisen ratkaisee käräjäoikeuden tuomari.

        Eli sen oliko auto Teidän vastuulla.

        Näin vastattiin.


        Eli kyllä taitaa mennä käräjille. En usko että valehtelisivat noin ja jättäisivät jutun siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teille on jo lähetetty oheinen sähköposti eikä siihen ole tulossa enää lisää vastineita.

        Asia on riitautettu ja autosta vastuullisen ratkaisee käräjäoikeuden tuomari.

        Eli sen oliko auto Teidän vastuulla.

        Näin vastattiin.


        Eli kyllä taitaa mennä käräjille. En usko että valehtelisivat noin ja jättäisivät jutun siihen.

        Tuo on niiden vakiovalhe. Yrittävät pelotella omistajan maksamaan.

        Siitä on jo oikeuden päätös, että onko omistajalla mitään vastuuta selvittää kuski tai kertoa tietonsa firmalle. Ei ole.


    • Anonyymi

      Tuntuu että todella paljon ihmiset lainailevat autojaan myös ihan tuntemattomille, jotka sitten pysäköivät lainaamansa auton miten sattuu.

    • Anonyymi

      En pidättäisi hengitystä odellessa. Mitä todennäköisimmin haastetta ei tule.

      Jos tulee, pysyt nyt esittämässäsi. "En ajanut. En ollut edes paikkakunnalla. En tiedä kuljettajaa." EI muuta.

      Sopimukseen vetoavan on osoitettava sopimuskumppani. Saa yrittää kieroilla, mutta oikeudessa ei saa valehdella. Sinun todistajasi kumoavat aukottomasti firman väitteet. Ei tarvitse edes yrittää selvittää, kuka ajoi. Sellaista velvoitetta ei yksityisen auton omistajalle ole missään säädetty. Kun ei tiedä kuljettajaa, ei vain tiedä.

    • Anonyymi

      Ei ikinä kerrota miten käy kun parkkifirma vie käräjille juttuja. Paljonko se maksaa miten on käynyt.

      Aina sama virsi täällä:
      Kysyjä: sain sakon mitä tehdä.
      Vastaus: Älä maksa. Helppoa.

      Okok!
      No mikä on/oli lopputulos?!

      Suurin osa veikkaan maksaa sen sakon kun firma vie jo käräjille siis aikuisten oikeasti.

      • Anonyymi

        Ei firmat vie yksittäisiä kiistoja käräjille, koska ne eivät voi todistaa, että auton omistaja oli kuski.


    • Anonyymi

      Ihmetellä edelleen täytyy miksi Qpark ei jo itsensä kannalta ja etunsa mukaisesti käytä rengas/tuulilasilukkoa väärinpysäköityyn ajoneuvoon? Pelkkä lapun laitto ikkunaan rekisterikilven mukaan ei oikein toimi, koska ajoneuvon käyttäjä voi olla kuka tahansa muu, kuin itse rekisteriin merkitty ajoneuvon omistaja.

      • Anonyymi

        Koska laki ei salli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laki ei salli.

        Sitten pitäisi tehdä Laki muutos, koska miksi sitten on ylipäänsä pysäköintisäännöt? Miksi pysäköinti firma käy laittamassa lapun? Mitä järkeä tässä edes on, kun ei tällä toiminnalla ole mitään merkitystä/vaikutusta? Suomi on näköjään Englantiin verrattuna ainakin tässä asiassa täysin kehitysmaan tasolla.
        Ja mitä ilmeisemmin tämä taso halutaan pitää, koska väärinpysäköivät tästä hyötyvät jatkossakin. Ketkä muutkaan tätä nykytasoa ja lakia nykyisellään haluaisivat tässä asiassa ylläpitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten pitäisi tehdä Laki muutos, koska miksi sitten on ylipäänsä pysäköintisäännöt? Miksi pysäköinti firma käy laittamassa lapun? Mitä järkeä tässä edes on, kun ei tällä toiminnalla ole mitään merkitystä/vaikutusta? Suomi on näköjään Englantiin verrattuna ainakin tässä asiassa täysin kehitysmaan tasolla.
        Ja mitä ilmeisemmin tämä taso halutaan pitää, koska väärinpysäköivät tästä hyötyvät jatkossakin. Ketkä muutkaan tätä nykytasoa ja lakia nykyisellään haluaisivat tässä asiassa ylläpitää?

        Aika harvan mielestä firmojen touhussa on järkeä. Johtuu varmaan siitä, että siinä ei ole järkeä.

        Lakimuutos on jo tulossa. Se ei tule sallimaan noiden välineiden käyttöä firmoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvan mielestä firmojen touhussa on järkeä. Johtuu varmaan siitä, että siinä ei ole järkeä.

        Lakimuutos on jo tulossa. Se ei tule sallimaan noiden välineiden käyttöä firmoille.

        Joo kyllä kritisoin itsekin tätä lappukäytäntöä, mutta rakentavassa ja kehittävässä mielessä, jota sinun kommentissasi ei ole havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvan mielestä firmojen touhussa on järkeä. Johtuu varmaan siitä, että siinä ei ole järkeä.

        Lakimuutos on jo tulossa. Se ei tule sallimaan noiden välineiden käyttöä firmoille.

        Mä jo luulin, että Englanti olisi ollut se ainut syrjäytynyt takapajula saari valtio kehityksestä, mutta asia olikin juuri toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä kritisoin itsekin tätä lappukäytäntöä, mutta rakentavassa ja kehittävässä mielessä, jota sinun kommentissasi ei ole havaittavissa.

        Trollaus noiden välineiden käytön perään onkin hyvin rakentavaa.


    • Anonyymi

      Ja tätä tilannetta käytetään vain hyväksi väärinpysäköimis kikkailussa. Eli hyvin yksinkertaisesti auton omistaja voi olla ihan eri osoitteessa asuva ja eri henkilö, kuin se autoa käyttävä henkilö ja osoite. Ja näin ollen tällä lappukäytännöllä rikkeentekijä vaan vie ja pysäköintifirma vikisee.

      Ja jos olisi rengaslukko ja tuulilasilukko käytäntö Suomessakin niin pelkästään tämä käytäntö voisi jo vähentää väärinpysäköimistä. Tiedän sen jo omasta alasta ettei pelkkä kyrpä ja kynsi riitä työkaluiksi.

    • Anonyymi

      Ymmärrän kyllä yksityisen pysäköinninvalvonnan kritisoinnin tästä tuulilasiin lappu käytännöstä. Mutta se, että muita ja ennen kaikkea parempia työkaluja ei heillä ole eikä tule käyttöön niin ei voida puhua mistään rakentavasta sekä kehittävästä keskustelusta sen ymmärrettävän kritisoinnin jälkeen.
      Ja jos, vaikka kunnallinenkin pysäköinninvalvonta laittaisi pelkän lapun tuulilasiin niin kyse on edelleen ihan samasta asiasta.

    • Anonyymi

      Ja kaikki tuska alkoi siitä kun autossa pidetään pysäköidessä kilpiä kiinni , tarranauha kilvet ja takaluukkuun pysäköinnin ajaksi , mutta tietenkin tehdään niin miten ehdot määrää alueella , voihan sitä maksaa ahmedille pienen korvauksen joka ajaa ne viimeiset millit parkkiruutuun .( parkkifirma voi sitten etsiä ahmed nimistä koeajajaa )

      480mk siitä että pysäköit sallitulle alueelle josta ostit 150e ruokaa mutta , muoviläpyskän neula oli 2.4 milliä väärässä asennoss.......sen nyt vielä ymmärtää että intissä ryömitään ojissa ilman hiuksia......

    • Anonyymi

      Qpark myyty , hallituksen boss , tomutomi jamatomi........kohta maksamattomista maksukehoituksista pyydetään japaniin kuulusteluihin ja sieltä lähetetään suolakaivokseen pakkotyöhön kiinaan 6 vuodeksi.

    • Anonyymi

      Kilvet takaluukossa saa olla yksityisalueella , katualueella sekin on virkavallan päivätyö mihin yksityisillä vääpeleillä ei ole minkään tason obligaatioita. Don t cross to line.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe