Kajon Oy ilmoitti tänään viestillä meille kuskeille, että Kajon Oy, Kajon Taksiliikenne Oy ja Kajon Kalustohallinta Oy tulevat tekemään konkurssin. Saneerausmenettelyt on jo käynnistetty. Toivottavasti kenelläkään ei hirveästi ole saatavia noilta. :( Shellille vissiin jäätiin aika paljon pystyyn, kun niin kauheella kiireellä piti niiden kortit siirtää Nesteelle...
Aikovat siirtää kaiken Kajon Group Oy:n alle. Tietääkö joku, voiko tuo onnistua? Bemmeihin ja kaappiautoihin uudet teippaukset ja jo olemassa olevat koulu-, sote- ja muut reitit Kajon Group Oy:n alle ja homma jatkuu kuten ennenkin? Tosin kaikki Kajonin autot taitaa olla ton Kajon Taksiliikenteen nimissä, että jos sekin kerran konkkaa, niin eipä mulla ole enää autoa, mitä ajaa Kajon Group Oy:llä.
Kajon Oy on nurin
58
3681
Vastaukset
- Anonyymi
Provo?
- Anonyymi
Valitettavasti ei ole. ;(
Tietenkään ole pakko uskoa, mutta kohtahan tuo on julkista tietoa.
- Anonyymi
Onko mahdollista laittaa kuvakaappausta tai muuten viestiä ilmoille?
- Anonyymi
Tänne ei vissiin voi laittaa kuvakaappauksia.
- Anonyymi
Nyt on ilmoitus maksukyvyttömyysrekisterissä että on haettu yrityssaneeraukseen. Kajon Kalustohallinta Oy, Kajon Oy ja Kajon Taksiliikenne Oy.
- Anonyymi
Taitaa melkein olla siinä tuo homma. Laittaisin muuten itse oman Kajonin samantien seisomaan, luultavasti tästä päivästä eteenpäin ei noista firmoista tule enää latin latia vaikka kuinka ajaisit kyytejä.
Jos sinulla mokoma laite alla on, otan osaa ja toivon, ettei sinulle käy tuossa huonosti. Asiansa osaaville kuskeille kuitenkin on tarvetta jos se hieman raugoittaa mieltä. - Anonyymi
Nurin on. Kannattaa ehkä tämä ilta täytellä Uberin liittymislomaketta niin saa tuloja edes jostakin.
- Anonyymi
Saa vielä jännittää. En nyt menisi heti huutamaan, että on konkurssissa. Tietenkin tuo saneeraus tarkoittaa sitä, että ollaan konkurssin partaalla ja velkaa ollaan vähän jokaiselle. Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Aika noloa jos ei pidä teidän konkurssilla huutamiset sitten paikkaansa.
- Anonyymi
Näinhän se on että mikään ei ole varmaa ennen kuin se on varmaa. Hakemus on tehty tuon palvelun mukaan 31.1.2020 eli eipä varmaan ole edes päätöstä tehty? Sehän voi olla että ei hyväksytä? sitten paukahtaa konkkaan. Jos hyväksytään nii sitten voi selvitä. Tutkimuksen mukaan on 50/50 mahdollissuus
https://www.yrittajat.fi/uutiset/599300-vaitos-yrityssaneeraus-ei-pida-suurinta-osaa-hengissa#9e2f37ae
- Anonyymi
Siellä häärää yks Eronen entinen WV hemmo eipä ole ullatus...
- Anonyymi
Oliko Eronen (Kajonin ja Kajonin tytäryhtiöiden toimitusjohtaja siis) joku vastuuhenkilö volkkarilla? Kun vaikuttaa ihan perus autokauppiaalta, jolta en kyllä ostaisi edes sitä käytettyä volkkariakaan.
- Anonyymi
Tuliko bimmerit niin kalliiksi, että kellahti koko virma
- Anonyymi
Laitetaas tänne pieni aikajänne:
Marraskuussa 2019 rysähti 4 tytäryhtiötä konkkaan, tosin Kajon talous- ja hallintopalvelut on ilmeisesti palautettu takaisin selvitystilaan. Osaako joku sanoa, mistä voi johtua?
11.12.2019 Kajon Oy ilmoitti olevansa persauki, osakepääoma oli mennyttä.
23-31.12. Patentti- ja rekisterihallitus kehottaa erinäisiä Kajon-konsernin yrityksiä toimittamaan tilinpäätöksiään, joita eivät ole toimittaneet.
28.1.2020 Patentti- ja rekisterihallitus kehottaa Kajon Group Oy:tä toimittamaan konsernitilinpäätöksen, taseet ja muut "pikkuseikat" vuodelta 2018, missä on ollut epäselvyyksiä/puutteita
31.1.2020 Kajon Oy, Kajon Taksiliikenne Oy ja Kajon Kalustohallinta Oy hakeutuvat yrityssaneeraukseen ja saavat myönteisen päätöksen sille 3.2.2020. Kajon Oy toimitusjohtaja sanoo lehdessä, että hakeutuivat itse. Samainen toimitusjohtaja on myös noiden neljän syksyllä kuopatun firman toimari ja toisessa lehdessä sanoo, ettei tiedä miksi ne menivät konkurssiin. Ei tiedä, vaikka on toimitusjohtaja. Joku voisi epäillä bulvaaniksi...- Anonyymi
Sen verran tarkennusta että Kajon talous- ja hallintopalvelut on konkurssissa vaikka maksukyvyttömyysrekisterissä asia on selvitystilassa. Asian voi tarkistaa käräjäoikeudesta tai seurata diaarinumeroita minkä perusteella konkurssimenettely on aloitettu.
Toinen asia on, että saneerausmenettelyä ei ole aloitettu. Vain haettu. Päätöksissä kestää jonkin aikaa.
- Anonyymi
En ihmettelisi jos häkki heilahtaa, yleensä tällainen ”konserni” joka ei ole kyllä konserni oikeasti kokonsa puolesta on vain jotain keplottelua varten.
- Anonyymi
Ei Kajonikaan pärjännyt halpuuttamalla. Kolmanneksen uhosi pystyvän taksasta pudottamaan. Kovanen olkoon seuraava.
- Anonyymi
Niin uhosivat. Todellisuudessa hintojen vapautuessa nostivat heti hintojaan ollen (ylivoimaisesti) kallein yhtiö. Nostivat uudestaan nyt helmikuussa, jotta olisivat edelleen kallein yhtiö, kun muutkin hintojaan olivat rukanneet.
No, Kajonin puheet nyt on aina olleet Kajonin puheita. Eli tarkoittavat ihan päinvastaista, mitä suustaan päästävät. Esim. leikkaamme hintoja kolmanneksen ---> nostamme hinnat tappiin. Nostamme automäärän 2000 autoon ---> teemme kohta konkurssin. - Anonyymi
En tiedä Kovasesta, niillä kai aika uskollinen asiakaskunta ja ainakin niin kauan kun sijoittaja jaksaa uskoa, pysyvät mukana. Kajonilla ei kai tällaista takapirua ole, ja toiminta muutenkin aika hmm.. omaperäistä. Tossa joku aika sitten Kajonin nimen alla liikennöivä tyyppi postaili someen kuvia TaksiHelsinki autojen renkaista..
- Anonyymi
Huonolta tämä näyttää. En taida uskaltaa ottaa riskiä ja vaihdan firmaa. Mihin kannattaisi mennä pk-sedulla.?
- Anonyymi
Cabonline, saa ajaa taksi helsinkiä, omia keikkoja ja sopimusajoja. Näinä aikoina parhaat tienestit siellä kun autossa kaksi välitystä
- Anonyymi
Kannattaa kilpailuttaa palkka. Älä mene töihin alle 39%. Moni isäntä alkaa olemaan kusessa maksujen kanssa, joten on valmiita maksamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cabonline, saa ajaa taksi helsinkiä, omia keikkoja ja sopimusajoja. Näinä aikoina parhaat tienestit siellä kun autossa kaksi välitystä
Kas kun taksihelsinki pistää vieraalla teipatut autot datajonon perimmäiseksi, niin et paljoa siitä välityksestä kostu :(
- Anonyymi
Vaihda alaa....ennemmin siivoaa vessoja kuin ajaa kuppasta taksia...
- Anonyymi
Palkkapäivä olisi nyt perjantai 14.2. Tuleekohan liku tilille? Vai onko taas ongelmia pankkien välisissä järjestelmissä tai tulorekisterissä, näitä syitä on jo muutamaan kertaan palkkapäivänä käytetty.
Ei sillä että montaa päivää olisivat koskaan myöhässä olleet, 1-2 päivää yleensä jos ovat olleet myöhässä. - Anonyymi
Itsen uskon että tulee. Tosin voi olla vähän myöhässä kuten yleensä. Seuraavan palkan suhteen voi jo olla että ei tule. Mikäli yrityssaneeraushakemus hylätään niin sitten menee yhtiöt konkurssiin viikkojen - kuukauden sisällä.
Sen takia nyt jokaisen Kajonin (tai tytäryhtiöiden) palkkalistoilla olevan kannattaa hankkia vähän puskuria tilille, jos vain mahdollista. Palkkaturvahan maksaa palkat jossain vaiheessa, mutta jos Kajon riitauttaa (eli kun) niin kestää rahojen saaminen kuukausia. Monihan on sieltä nyt lähtenyt kun ei talous kestä jos palkkaa ei tule tai se tulee vasta kuukausien päästä.- Anonyymi
Noo tämäpä. Lähdin pois en rupia ottamaan riskiä että ei tule liksaa. Eipäs se myöhäset palkatkaa helpottanut kun piti laskut maksaa ajallaaan
- Anonyymi
Palkkaturvasta saa saamatta jääneet palkat vain konkurssiin menneiltä yrityksiltä. Siis pitää olla virallinen päätös että yritys on tuomittu konkurssiin. Julkisuudessa on ollut jo yksi kuljettaja joka on hakenut palkkaturvalta palkkasaamisiaan Kajonilta mutta saanut kielteisen päätöksen koska Kajon ei ollut silloin konkurssissa. Hänen kohdallaan jäi ainoaksi mahdollisuudeksi haastaa yhtiö oikeuteen. Varokaa kuljettajat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkaturvasta saa saamatta jääneet palkat vain konkurssiin menneiltä yrityksiltä. Siis pitää olla virallinen päätös että yritys on tuomittu konkurssiin. Julkisuudessa on ollut jo yksi kuljettaja joka on hakenut palkkaturvalta palkkasaamisiaan Kajonilta mutta saanut kielteisen päätöksen koska Kajon ei ollut silloin konkurssissa. Hänen kohdallaan jäi ainoaksi mahdollisuudeksi haastaa yhtiö oikeuteen. Varokaa kuljettajat!
Kyllä on mennyt poskelleen tämä taksiuudistus ja pahemmaksi vain menee. Kukaan rehellinen yrittäjä ei uskalla enään edes investoida kalustoon eli ottaa lainaa. 100 vuotta vanha toimiva taksiala murskattiin oikein kunnolla eikä paluuta enään ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on mennyt poskelleen tämä taksiuudistus ja pahemmaksi vain menee. Kukaan rehellinen yrittäjä ei uskalla enään edes investoida kalustoon eli ottaa lainaa. 100 vuotta vanha toimiva taksiala murskattiin oikein kunnolla eikä paluuta enään ole.
No aika moni asia on kyllä mennyt parempaan suuntaan muiden kuin taksareiden mielestä. Autojen saatavuus parantunut, Kela-kyydit halventuneet, pääkaupunkiseudulla Uberin ja Yangon tarjoamat kyydit huomattavasti halvempia kuin aikaisemmin taksien tarjoamat. Todelliset yrittäjät ymmärtävät, että sääntelyn purku on hyvä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No aika moni asia on kyllä mennyt parempaan suuntaan muiden kuin taksareiden mielestä. Autojen saatavuus parantunut, Kela-kyydit halventuneet, pääkaupunkiseudulla Uberin ja Yangon tarjoamat kyydit huomattavasti halvempia kuin aikaisemmin taksien tarjoamat. Todelliset yrittäjät ymmärtävät, että sääntelyn purku on hyvä asia.
Uberyango kulkee halvemmalla. Onkos sielläpäin ihan vaivaksi saakka niitä lentäviä sikoja? Mene nyt äkkiä hakemaan sateenvarjo!
Jos yrittäjä maksaa kaikki samat pakolliset menot kuin vanhat yrittäjät, ei noista kyytihinnoista tule kuin tappiota. Jos ei maksa, lasku tulee sitten myöhemmin kovemman kautta. Toinen vaihtoehto on se, että Yangouber ottaa asiakkaalta kympin ja saa toisen pääkallonpaikalta. Tuskin ne rahoittajat loppumattomiin rahaa syytävät.
Jos lusikalla annetaan, ei kauhalla voi ottaa.
Siitä saatavuudesta, kyllähän niitä autoja saatavilla on, kumman usein täälläkin kuitenkin maristaan mm kielitaidosta ja suunnistamisesta. Mene sinä tinkimään sen berneriläisen kanssa ja opasta kuskinkuvatus ihan kädestä pitäen perille. Turvallista (?) matkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uberyango kulkee halvemmalla. Onkos sielläpäin ihan vaivaksi saakka niitä lentäviä sikoja? Mene nyt äkkiä hakemaan sateenvarjo!
Jos yrittäjä maksaa kaikki samat pakolliset menot kuin vanhat yrittäjät, ei noista kyytihinnoista tule kuin tappiota. Jos ei maksa, lasku tulee sitten myöhemmin kovemman kautta. Toinen vaihtoehto on se, että Yangouber ottaa asiakkaalta kympin ja saa toisen pääkallonpaikalta. Tuskin ne rahoittajat loppumattomiin rahaa syytävät.
Jos lusikalla annetaan, ei kauhalla voi ottaa.
Siitä saatavuudesta, kyllähän niitä autoja saatavilla on, kumman usein täälläkin kuitenkin maristaan mm kielitaidosta ja suunnistamisesta. Mene sinä tinkimään sen berneriläisen kanssa ja opasta kuskinkuvatus ihan kädestä pitäen perille. Turvallista (?) matkaa.Itse ajan Uberia muun taksitoiminnan ohessa. Se lisää ihan kivasti liikevaihtoa hiljasille tunneille ja moni muu tekee samaa. Vilkkaampina aikoina ajelen tolpilta ja lennosta kyytejä. En usko, että on montaa kuskia joka ajaisi pelkkää Uberia, mutta ihan hyvin saa kaikki velvoitteet maksettua myös Uber kyydeistä. En toki ole ostanut 55000€:n Mersua, mutta se ei asiakkaita haittaa. Uutena yrittäjänä saa myös kivasti alennusta YEL maksuista.
Uber myös subventoi kyytejä ja maksaa bonuksia kuskeille. Samaan tapaan kuin Whim subvetoi taksikyytejä Taksi Helsingille ja Lähitaksille. Ymmärrän, että kartellitaksareilla menee huonosti kun niin moni on siirtynyt käyttämään meidän palveluita. Ja asiakkaat ovat niin tyytyväisiä palveluun, että olen saanut 483 kpl 5 tähden arvosteluja ja 17 kpl 4 tähden arvosteluja. Uberilla siis näkee 500 viimeistä arvostelua vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan Uberia muun taksitoiminnan ohessa. Se lisää ihan kivasti liikevaihtoa hiljasille tunneille ja moni muu tekee samaa. Vilkkaampina aikoina ajelen tolpilta ja lennosta kyytejä. En usko, että on montaa kuskia joka ajaisi pelkkää Uberia, mutta ihan hyvin saa kaikki velvoitteet maksettua myös Uber kyydeistä. En toki ole ostanut 55000€:n Mersua, mutta se ei asiakkaita haittaa. Uutena yrittäjänä saa myös kivasti alennusta YEL maksuista.
Uber myös subventoi kyytejä ja maksaa bonuksia kuskeille. Samaan tapaan kuin Whim subvetoi taksikyytejä Taksi Helsingille ja Lähitaksille. Ymmärrän, että kartellitaksareilla menee huonosti kun niin moni on siirtynyt käyttämään meidän palveluita. Ja asiakkaat ovat niin tyytyväisiä palveluun, että olen saanut 483 kpl 5 tähden arvosteluja ja 17 kpl 4 tähden arvosteluja. Uberilla siis näkee 500 viimeistä arvostelua vain.Kuitenkin Uber appin mukaan sun ja viiden kaverisi autot jököttää hiljaisena aikana Asema-aukiolla 30 muun villin kanssa odottamassa sitä kympin paikalliskyytiä, ja pois et pääse ennenkuin Omar ja 20 muuta on antanut sulle tilaa. Ihan kivasti tuntuu menevän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin Uber appin mukaan sun ja viiden kaverisi autot jököttää hiljaisena aikana Asema-aukiolla 30 muun villin kanssa odottamassa sitä kympin paikalliskyytiä, ja pois et pääse ennenkuin Omar ja 20 muuta on antanut sulle tilaa. Ihan kivasti tuntuu menevän.
1) Ei ne autojen paikat kartalla ole oikeita, ne vaan laitetaan kartalle paikkoihin missä autoja joskus on ollut. Idea on kuvata alueella olevien autojen määrää esim. yksi auto (=yksi tai kaksi), kaksi autoa (=jonkin verran enemmän), kolme autoa (=paljon autoja).
2) Uberilla on luokitussysteemi, eli tosiaan ei kaikki saakkaan kyytejä samaan tahtiin. Voin vahvistaa, että kyllä hyvän luokituksen (>4.5 tähteä) saa ajaa ihan koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1) Ei ne autojen paikat kartalla ole oikeita, ne vaan laitetaan kartalle paikkoihin missä autoja joskus on ollut. Idea on kuvata alueella olevien autojen määrää esim. yksi auto (=yksi tai kaksi), kaksi autoa (=jonkin verran enemmän), kolme autoa (=paljon autoja).
2) Uberilla on luokitussysteemi, eli tosiaan ei kaikki saakkaan kyytejä samaan tahtiin. Voin vahvistaa, että kyllä hyvän luokituksen (>4.5 tähteä) saa ajaa ihan koko ajan.Minkä arvoinen se nimetön vahvistus Suomi24 ssä mahtaa olla....
- Anonyymi
Innovatiivista toimintaa. Kajonin kuskit jakaa esimiestensä käskystä Lappeenrannassa matkustajille lappuja, joilla saa helmikuun aikana -20% tai -50% alennusta taksimatkasta. Noita lappuja jos saa useamman, niin niitä voi käyttää kerralla enemmänkin kuin yhden, joten periaatteessa jakavat täysin ilmaisia matkoja.
Miltähän kuskista tuntuu, jos ajaa vaikka Lappeenrannasta Helsinkiin ja matkustaja ei maksa mitään? Kiva tehdä provikalla ilmaista työtä?
Mitähän käräjäoikeus ja sen määräämä selvitysmies moisesta tuumaisi? Yritys on hakeutunut yrityssaneeraukseen, kuluja pitäisi karsia jotta toiminta voisi jatkua ja toisesta päästä jotkut vaan tekemällä tekee niitä kuluja lisää...- Anonyymi
No eikös kuski ota omansa koko kassan tuotosta..toki jos se lappeen keikka on päivän ainoa..
- Anonyymi
Taitaapi olla epätoivoinen temppu yrittää saaha paljon kyytejä ja silloin näyttää olevan hyvä ja toimelias virma joten pitää piästä saneeraukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikös kuski ota omansa koko kassan tuotosta..toki jos se lappeen keikka on päivän ainoa..
35 % provisio (tai paljon se nyt Kajonilla onkaan) 0 euron kyydistä on 0 euroa. Vai meinaatko, että Kajon antaa asiakkaalle alennuksen mutta maksaa kuskille provision täydestä hinnasta? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaapi olla epätoivoinen temppu yrittää saaha paljon kyytejä ja silloin näyttää olevan hyvä ja toimelias virma joten pitää piästä saneeraukseen
Saattaa olla noin, mutta hyvin lyhytnäköistä toimintaa tuokin olisi. Vaikka pääsisi saneeraukseen ja vaikka osa veloista leikkaantuisi siten pois, pitäisi jäljelle jääneistä suoritteista selvitä. Eikä niistä selviä ajamalla jo ennakkoon tappioksi. Vaikka kuskit ajaisivatkin ilmaiseksi, niin autojen ylläpito ei ole ilmaista.
Olen myös ymmärtänyt, että kun saneeraushakemus on jätetty 31.1, koskee se siis vain siihen asti kertyneitä velkoja. 1.2. eteenpäin syntyvät kulut ja velat pitää maksaa kokonaisuudessaan joka tapauksessa, ne ei kuulu saneeraukseen. Tai no silloin ei täydy maksaa, jos tuleekin konkurssi...
- Anonyymi
Palkka tuli eilen. Ihan samoin kuin jo monta vuotta.
- Anonyymi
Niin tuli, lopputilin kera. Nimittäin ainakin suurin osa meistä sai lomakorvauksetkin perjantaina palkan mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuli, lopputilin kera. Nimittäin ainakin suurin osa meistä sai lomakorvauksetkin perjantaina palkan mukana.
Osa lomarahoista on ennenkin tullu helmikuussa. Loput sitten kesällä.
- Anonyymi
Ei kuskit kassata mitään palkkaa voi ottaa minulla oli omataksi 30vuotta kaikki maksuliikenne pankin kautta sentilleen käteiset vei pankkiin ja palkkat 2 viikonvälein. yhtään pimeetä ajovuoroa ei ollut alotin 1983vuonna.lopetin 2019vuonna. 1 kerran vahingossa huomasin että ei ollu mittari päällä sovittiin hinta ja sitten ajoin tuhjana sen sen hinnan kassaan.minkä sain. näin tekee 95% taksimiehistä joilla 30vuoden ura.
- Anonyymi
3vuoroa jos taksi tekis 8tunnin päivää palkka olisi 60e brutto netto 45e 8 tunnin töistä 5,60e tunti netto. terv tuloa töihin sairaanhoitajat ja paperimiehet. ja tämä on ihan taivaan tosi. jos 24 tuntia vuorokaudess ja 3 kuskia niin 5,62 e netto ja muut valittaa vuorotöistä oletko kuuleet 1 kään taksimiehen valittavan vuorotöistä.
- Anonyymi
jos kerran auton tuotto on noin 22e tunti 10 tunnin ajosta brutto 140-220e laskeekaa siitä 36% tulkaa klo 8 aamulla töihin ja 15,30 pois kassa 120e siitä 36% ja -verot -tel 9,25% tässä timo harakalle ja bernerille fagtat. palkka 43e brutto. takseja on 800kpl liikaa 4 keikkaa päivässä kertaa 15e = 60e.odotukset 1,5 tuntia kertaa 8e keikka.ala menee kokonaan maahan muuttajille.jotka lähettää somaliaan 150e kk ja sillä äiti pärjää kuukauden ja suomessa kuskin asuminen maksaa yhteikunta. näin menee..
- Anonyymi
ota timo harakka oikeasti selvää enen kun teet mitään että miten ala toimii. kuskit joutuu olemaan työmaalla 12-16 tuntia päivässä että saisi 1600e kk käteen.
- Anonyymi
minun uran aikana meni takseja konkuriin ainakin 200kplsit joku taas tuli ajamaan samaa taksinroa ja ei 2 vuottakaan kun taas konkurssi. samaa nroa on voinnu yrittää 8 yrittäjää 30 vuodenaikana ja 30 vuodessa kaikki 8 konkusissa herätkää päättäjät timo harakka. olen tehdut yli 30vuotta 12 tunninpäiviä miten suomessa voi olla 37,5 tunnin viikko tunnit minulla 60 tuntia viikossa siltipalkka 800e 2 viikossa.netto
- Anonyymi
jos yrittäjä tienää 30000e vuosi ja pyörittää 20 tuntia yritystä vuorokaudessa ja maksaa siitäpelkästään yel 7400e vuosi minäkin maksoin yel maksuja 187000e ja sitä ennen työuraa oli19vuotta ja saan brutto1715e.ajatelkaa miten voi nuori yrittäjä maksaa 650e yel kun ei tiedä pääsekö 35vuodenpäästä eläkeelle. ensin verot 2500e palkasta ja vielä eläke maksu 650e kk 24,5 % maksaa piien yrittäjä yel paitsi maaanviljelijat noin 12% rahaa pitäs tulla noin 7000e kk että saat 1600e netto ja työ tunnit 300tuntia kk.
- Anonyymi
alkaa pikku hiljaa vituttaa kuinka yhteiskunta ajo toimivan alan suohon timo harakka poista 1000taksia pääkaupungista kun on 1000taksia liikaa ja kaisissa autossa tuntipalkk käteen max7e.
- Anonyymi
Minulla oli 10vuotta päiväkuski sai noin 500e 2 viikossa käteen teki 36tunnin viikkoja 16työpäivää kk 9 tunninpäivää. 1000e kk käteen herää harakka. tule kokeilemaan aamu 6klo päivä 15.00klo tekisitkö 1000e netolla.
- Anonyymi
sit saa 800e kk tekemättä mitään toinen on töissä taksissa 36 tunnin viikossa saa 200e enemän.
- Anonyymi
alaliian tehoton työaika 12 tuntia mittari ajoa 2 tuntia tyhjää 10 tuntia herää harakka.
- Anonyymi
vien minne yrittäjälle jotain tekeemään velottavat 90e tunti ja minä joudun ntekemään yrittäjänä 22e tunti ja meillä molenmillä on samat yrittäjä kulut.
- Anonyymi
Taksimiehet eivät olleet koskaan tottuneet yrittämiseen . Suojatyö missä veroetuinen auto ja yhteiskunnan myöntämä kilpailusuoja ! Eihän tuollaista suojatyötä näinäaikoina ole kuin paperitehtaissa minkä olot liitto määrää . Turhaa valitusta minkä vapaus aiheutti .
- Anonyymi
on se kumma ettei taksiliitto kerro missä mennään kun tärkeitä on vaan että saavat hyvät omat palkat olin suomentaksiliitonjäsen 31 vuotta. mutta puhuvat vain mitä sattuvat .miksi totuus ei mene päättäjien päähän.sipilä oli ihan bernerin talutettavana. ja berner kovasen talutettavana. berner uskoi kovasta ja kovanen sai myytyä yrityksen ruotsiin. ei taksissa ole ollu ikinään piilokysyntää.olisivat uskoneet taksiliittoon tämä on ollu 30vuotta niin kilpailtu ala että sitä ei tavallinen politikko ei edes ymmärrä 1 liikennevalot voi merkitä 1 tunnin odotusta keikkaan kun 45 sekunissa on 10 autoa enen minua jonoon. ja jono ei vedä. pääkaupunkissä on 2000taksia jotka kilpailee samasta keikasta ja minä aina vasta 8 sijalla.
- Anonyymi
normaalisti mun päiväkuski sai 9 tunnissa 6 keikkaa kertaa 12e jos huonopäivä.72e päiväkassa. joskus oli päiväkassa 200e ja palkka siitä 36% niin sai 72e bruttopv.netto 50e.
- Anonyymi
veroetu 3800 3 vuodessa 1250e vuosi on yhtä tyhää mistä ei edes kannata keskustella ajat 2 vuotta saat vielä maksaa takasin 1 vuoden 1250e 3 vuotias taksi ei ole minkään arvonen tänäpäivänä en uskaltanu pitää yli 2 vuoden takuun 3 vuosi kun ei takuuta on korjausia ja silti auton arvo alle 10000e.
- Anonyymi
taksi työ on todelistä yrittämistä missä huoli kuljettajista ja sairaspäivistä mistä saa tuurarin kun kuski saikulla ja saa maksaa 3 kk keskiansiom mukaan sairaspalkan ja auto seisoo. sinä arvostelija et olisi pysynnyt pystyssä 5vuotta kauenpaa.henkisesti 1 kovinmistä aloista. jos kuvittelet pääseväsi terveenä eläkeelle.helpo jaksaa 50vuotiaaksi mut 63vuotiaaksi ei pääse henkilähtee ennen. sano sinä minkä alan yrittäjä olet. se on ihan eri asia ajaa omaa autoa kun on taksikupukatolla siinä sinun kantisi jo pettäis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779