Viihde on yleensä kuviteltua todellisuutta. Niin on myös uskonto. Se ei ole totta, mutta sitä voi seurata kuten James Bondin seikkailuja. Ennen uskontoa pidettiin totena, mutta nyt suomalaisten valtaosa nauttii siitä vain viihteenä.
Kun prinsessasatua toteutetaan avioliittoon vihittäessä, kirkko, pappi, kanttori ja hartaat puheet ovat kuulijoille viihdyttävää rekvisiittaa, mutta eivät millään tavalla liity totuuskysymykseen.
Aatami, Eeva, Nooa ja Aabraham ynnä kumppanit ovat taruolentoja, mutta on viihdyttävää seurata heidän elkeitään kuten Kauniita ja rohkeita. Monet uskonnon suurkuluttajat käyvät päivittäin kahdessakin tilaisuudessa viihtymässä, vaikka aiheena olisi evankeliumin levittämiseen valmistautuminen. Ei kuulujoista tule evankeliumin työntekijöitä, mutta kuulijat viihtyvät.
Lähes kaikki, mitä kirkko järjestää, on viihdettä, aivan samoilla kriteereillä kuin mikä viihde tahansa. Ei se taivaaseen vie, mutta joistakin se on kiinnostavaa. Suosittuja ovat rippikoululeirit, kastetilaisuudet, vihkimiset ja hautaansiunaamiset.
Haittaa tekevät ne, jotka yrittävät vaatia, että viihdettä pitäisi pitää totena. Se aika on mennyt.
Uskonto on viihdettä
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En vihaisi uskovaisia, jos he vain pelleilisivät ajan kuluksi, eihän tämä totta ole.
Se että totena jauhaa ja vaativat muidenkin ottavan uskonnon totena.
Se tekee uskovat uhkaksi yhteiskunnassa, koska pitävät valheita totena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175117
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301880
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351847Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301678Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1571219
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81214Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43994